Enerad
Porównaj oferty

15 mln euro dla ARTHUR BUS™: Lublin zamawia 20 autobusów wodorowych

ARTHUR BUS™ zdobywa zamówienie o wartości ponad 15 mln euro na dostawę 20 wodorowych autobusów do Lublina. Pojazdy pojawią się w Polsce do I kwartału 2026 roku. Firma z sukcesem weszła także na rynek niemiecki, wygrywając przetarg w Bremerhaven. Nowoczesna fabryka w Lublinie umożliwi produkcję setek pojazdów rocznie.

Podpisanie umowy na dostawę 20 autobusów wodorowych ARTHUR™ H2 dla miasta Lublin z udziałem ARTHUR BUS™ – Prezydent Lublina Krzysztof Żuk (czwarty od prawej), Zastępca Prezydenta Lublina Tomasz Fulara (drugi od lewej), Prezes MPK Lublin Bogdan Kołciuk (drugi od prawej), Dyrektor Techniczny ARTHUR BUS Rafał Słomka (trzeci od prawej)

Wielomilionowe zamówienie z Polski

ARTHUR BUS™ podpisał kontrakt o wartości ponad 15 mln euro na dostawę 20 wodorowych autobusów do Lublina. Pojazdy mają trafić na ulice miasta najpóźniej w I kwartale 2026 roku. Wraz z nowymi jednostkami, flota wodorowa Lublina zwiększy się do 24 pojazdów. Projekt korzysta ze wsparcia krajowego oraz funduszy Unii Europejskiej.

Podczas podpisania umowy prezydent Lublina zaznaczył:

„Autobus wodorowy to przyszłość transportu publicznego, ponieważ łączy ekologię z codzienną praktycznością.”

Wejście na rynek niemiecki i sukces w Bremerhaven

Równolegle ARTHUR BUS™ umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Model ARTHUR H2 ZERO™ 12 wygrał w przetargu w aglomeracji Bremerhaven, pokonując silną konkurencję. To oznacza oficjalny debiut producenta na niemieckim rynku usług regularnych. Pierwsze pojazdy trafią do eksploatacji jeszcze w 2025 roku.

Potwierdzona skuteczność w praktyce

Autobusy ARTHUR™ zostały przetestowane w codziennych warunkach w Niemczech, Austrii i Polsce. Użytkownicy i pasażerowie docenili ich niezawodność, cichą pracę i nowoczesny design. Szczególne uznanie pojazdy zdobyły podczas VIP-przejazdów w ramach Ludwig Erhard Summit nad jeziorem Tegernsee.

Zaawansowana technologia napędu i baterii

Wodorowe autobusy ARTHUR™ wykorzystują ogniwa paliwowe najnowszej generacji oraz baterie litowo-tytanianowe (LTO). Taki układ zapewnia zasięg ponad 500 km przy pojemności zbiornika 37,5 kg wodoru. Pojazdy cechują się krótkim czasem tankowania oraz bezemisyjną, cichą pracą.

Philipp Glonner, CEO ARTHUR BUS™, podkreśla:

„Nasze pojazdy łączą najnowszą technologię ogniw paliwowych z energooszczędnymi bateriami LTO. Są nie tylko bezemisyjne, ale też wyjątkowo bezpieczne i łatwe w utrzymaniu.”

Elastyczna produkcja i usługi cyfrowe

Modularna konstrukcja układów napędowych i baterii umożliwia dopasowanie do indywidualnych potrzeb klientów. Oferowane są również usługi cyfrowe: narzędzia do zarządzania flotą, predykcyjne utrzymanie oraz modułowy pakiet serwisowy i części zamiennych. Ma to na celu obniżenie kosztów operacyjnych i zapewnienie maksymalnej dostępności pojazdów.

Nowa fabryka w Lublinie

W Lublinie otwarto nowy zakład produkcyjny o powierzchni 10 000 m². Inwestycja umożliwia produkcję autobusów wodorowych w liczbie sięgającej trzech cyfr rocznie. Obiekt spełnia najwyższe standardy jakości, efektywności i zrównoważonego rozwoju.

Martin Lischka, Co-CEO ARTHUR™ Holding, zaznacza:

„Dzięki elastycznemu i zrównoważonemu modelowi produkcji oraz najwyższym standardom jakości, ARTHUR™ wyróżnia się w swoim segmencie jako producent autobusów na ogniwa paliwowe.”

Dynamiczny rozwój rynku i przyszłość zeroemisyjnych flot

Rynek autobusów bezemisyjnych w Europie rozwija się dynamicznie. Do 2024 roku co drugi nowo zarejestrowany autobus miejski w UE był bezemisyjny. Pojazdy wodorowe stają się coraz ważniejsze w kontekście długich tras i wymagających zadań eksploatacyjnych.

ARTHUR BUS™ spełnia oczekiwania operatorów dotyczące zasięgu, dostępności, niskich kosztów eksploatacji oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Dotychczasowe sukcesy potwierdzają, że spółka ma solidne podstawy do dalszego wzrostu i aktywnego udziału w transformacji transportu publicznego w Europie.

Zobacz również:

Źródło: materiały prasowe ARTHUR™ Group, oprac. własne.

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Lena Ostapkowicz

Pasjonuje mnie rynek energii i transformacja energetyczna. Specjalizuję się w zagadnieniach związanych ze zmianami na rynku energii elektrycznej oraz OZE. W enerad.pl tworzę treści, które pomagają czytelnikom lepiej zrozumieć dynamicznie zmieniający się sektor energetyczny i elektryczny. Mam kilkuletnie doświadczenie w tworzeniu i redakcji treści, zdobyte m.in. w branży energetycznej i finansowej. Znajdziesz mnie na enerad.pl i na LinkedIn.

Może Cię również zainteresować

Bridgestone World Solar Challenge 2025 na oponach ENLITEN z materiałami z recyklingu

Bridgestone World Solar Challenge 2025 na oponach ENLITEN z materiałami z recyklingu

Bridgestone wprowadza innowacyjne opony z ponad 65% udziałem materiałów z recyklingu i surowców odnawialnych na prestiżowy wyścig pojazdów solarnych

12.06.2025
Środowisko Technologia Wiadomości z rynku
Dlaczego płacimy tak dużo za energię? Nowy raport Forum Energii pokazuje przyczyny i możliwe rozwiązania

Dlaczego płacimy tak dużo za energię? Nowy raport Forum Energii pokazuje przyczyny i możliwe rozwiązania

Średnie ceny energii elektrycznej w Unii Europejskiej należą do najwyższych na świecie. To temat coraz częściej obecny w debacie publicznej. Nowy raport Forum Energii „Anatomia wysokich cen energii i recepta na przyszłość” szczegółowo analizuje przyczyny tej sytuacji oraz wskazuje konkretne rekomendacje dla Polski i całej UE.

12.06.2025
Rynek energii i biznes Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Najlepsze moduły PV 2025 według RETC

Najlepsze moduły PV 2025 według RETC

RETC opublikowało wstępne wyniki swojego dorocznego raportu PV Module Index. Spośród wszystkich testowanych modułów PV tylko 13% modeli uzyskało najwyższe wyróżnienie „Overall Highest Achiever”. To ważny drogowskaz dla inwestorów i deweloperów szukających produktów najwyższej jakości.

12.06.2025
Fotowoltaika Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Orlen Paliwa rozbudował terminal LPG w Szczecinie. Dwukrotnie większe możliwości za ponad 150 mln zł

Orlen Paliwa rozbudował terminal LPG w Szczecinie. Dwukrotnie większe możliwości za ponad 150 mln zł

Orlen Paliwa zakończył rozbudowę terminalu gazu płynnego w Szczecinie. Inwestycja warta ponad 150 mln zł podwoiła pojemność magazynową i zwiększyła możliwości przeładunkowe obiektu o blisko 65 proc. Nowoczesna infrastruktura ma wzmocnić bezpieczeństwo dostaw LPG i uniezależnić Polskę od rosyjskiego surowca.

12.06.2025
Gaz i wodór Wiadomości z rynku
PEJ planują pozyskać 30 proc. finansowania dłużnego dla pierwszej elektrowni jądrowej na rynku komercyjnym

PEJ planują pozyskać 30 proc. finansowania dłużnego dla pierwszej elektrowni jądrowej na rynku komercyjnym

Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ) zabezpieczyły już ponad 70 proc. finansowania dłużnego dla budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Pozostałą część — ok. 30 proc. — spółka zamierza pozyskać na rynku komercyjnym jeszcze w 2025 roku. To kluczowy krok w największym energetycznym projekcie infrastrukturalnym w kraju.

12.06.2025
Rynek energii i biznes Wiadomości z rynku
Branża energetyki wiatrowej apeluje o wsparcie rządu. Przemysł gotowy na inwestycje warte setki miliardów

Branża energetyki wiatrowej apeluje o wsparcie rządu. Przemysł gotowy na inwestycje warte setki miliardów

Energetyka wiatrowa może być filarem bezpiecznej, niezależnej Polski — podkreślali przedstawiciele branży podczas konferencji PSEW 2025. Stowarzyszenie apeluje do rządu o uproszczenie procedur, wsparcie dla przemysłu i stabilne prawo, które pozwoli inwestorom realizować ambitne projekty.

12.06.2025
OZE Wiadomości z rynku
Zobacz pozostałe artykuły