15 mln euro dla ARTHUR BUS™: Lublin zamawia 20 autobusów wodorowych
ARTHUR BUS™ zdobywa zamówienie o wartości ponad 15 mln euro na dostawę 20 wodorowych autobusów do Lublina. Pojazdy pojawią się w Polsce do I kwartału 2026 roku. Firma z sukcesem weszła także na rynek niemiecki, wygrywając przetarg w Bremerhaven. Nowoczesna fabryka w Lublinie umożliwi produkcję setek pojazdów rocznie.

Wielomilionowe zamówienie z Polski
ARTHUR BUS™ podpisał kontrakt o wartości ponad 15 mln euro na dostawę 20 wodorowych autobusów do Lublina. Pojazdy mają trafić na ulice miasta najpóźniej w I kwartale 2026 roku. Wraz z nowymi jednostkami, flota wodorowa Lublina zwiększy się do 24 pojazdów. Projekt korzysta ze wsparcia krajowego oraz funduszy Unii Europejskiej.
Podczas podpisania umowy prezydent Lublina zaznaczył:
„Autobus wodorowy to przyszłość transportu publicznego, ponieważ łączy ekologię z codzienną praktycznością.”
Wejście na rynek niemiecki i sukces w Bremerhaven
Równolegle ARTHUR BUS™ umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Model ARTHUR H2 ZERO™ 12 wygrał w przetargu w aglomeracji Bremerhaven, pokonując silną konkurencję. To oznacza oficjalny debiut producenta na niemieckim rynku usług regularnych. Pierwsze pojazdy trafią do eksploatacji jeszcze w 2025 roku.
Potwierdzona skuteczność w praktyce
Autobusy ARTHUR™ zostały przetestowane w codziennych warunkach w Niemczech, Austrii i Polsce. Użytkownicy i pasażerowie docenili ich niezawodność, cichą pracę i nowoczesny design. Szczególne uznanie pojazdy zdobyły podczas VIP-przejazdów w ramach Ludwig Erhard Summit nad jeziorem Tegernsee.
Zaawansowana technologia napędu i baterii
Wodorowe autobusy ARTHUR™ wykorzystują ogniwa paliwowe najnowszej generacji oraz baterie litowo-tytanianowe (LTO). Taki układ zapewnia zasięg ponad 500 km przy pojemności zbiornika 37,5 kg wodoru. Pojazdy cechują się krótkim czasem tankowania oraz bezemisyjną, cichą pracą.
Philipp Glonner, CEO ARTHUR BUS™, podkreśla:
„Nasze pojazdy łączą najnowszą technologię ogniw paliwowych z energooszczędnymi bateriami LTO. Są nie tylko bezemisyjne, ale też wyjątkowo bezpieczne i łatwe w utrzymaniu.”
Elastyczna produkcja i usługi cyfrowe
Modularna konstrukcja układów napędowych i baterii umożliwia dopasowanie do indywidualnych potrzeb klientów. Oferowane są również usługi cyfrowe: narzędzia do zarządzania flotą, predykcyjne utrzymanie oraz modułowy pakiet serwisowy i części zamiennych. Ma to na celu obniżenie kosztów operacyjnych i zapewnienie maksymalnej dostępności pojazdów.
Nowa fabryka w Lublinie
W Lublinie otwarto nowy zakład produkcyjny o powierzchni 10 000 m². Inwestycja umożliwia produkcję autobusów wodorowych w liczbie sięgającej trzech cyfr rocznie. Obiekt spełnia najwyższe standardy jakości, efektywności i zrównoważonego rozwoju.
Martin Lischka, Co-CEO ARTHUR™ Holding, zaznacza:
„Dzięki elastycznemu i zrównoważonemu modelowi produkcji oraz najwyższym standardom jakości, ARTHUR™ wyróżnia się w swoim segmencie jako producent autobusów na ogniwa paliwowe.”
Dynamiczny rozwój rynku i przyszłość zeroemisyjnych flot
Rynek autobusów bezemisyjnych w Europie rozwija się dynamicznie. Do 2024 roku co drugi nowo zarejestrowany autobus miejski w UE był bezemisyjny. Pojazdy wodorowe stają się coraz ważniejsze w kontekście długich tras i wymagających zadań eksploatacyjnych.
ARTHUR BUS™ spełnia oczekiwania operatorów dotyczące zasięgu, dostępności, niskich kosztów eksploatacji oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Dotychczasowe sukcesy potwierdzają, że spółka ma solidne podstawy do dalszego wzrostu i aktywnego udziału w transformacji transportu publicznego w Europie.
Zobacz również:- Rewolucja w transporcie Indii – ponad 14 tys. (!) e-busów trafi do 5 miast
- Pierwszy bus elektryczny Solaris w Polsce ma 10 lat. Jaworzno zamawia kolejne
- Zamość stawia na ekotransport! 14 elektrycznych autobusów MAN i nowa fotowoltaika w MZK
- Inowrocław otrzyma 24 mln zł z UE na autobusy elektryczne i przystanki solarne
Źródło: materiały prasowe ARTHUR™ Group, oprac. własne.
Może Cię również zainteresować
Bridgestone World Solar Challenge 2025 na oponach ENLITEN z materiałami z recyklingu
Bridgestone wprowadza innowacyjne opony z ponad 65% udziałem materiałów z recyklingu i surowców odnawialnych na prestiżowy wyścig pojazdów solarnych
Dlaczego płacimy tak dużo za energię? Nowy raport Forum Energii pokazuje przyczyny i możliwe rozwiązania
Średnie ceny energii elektrycznej w Unii Europejskiej należą do najwyższych na świecie. To temat coraz częściej obecny w debacie publicznej. Nowy raport Forum Energii „Anatomia wysokich cen energii i recepta na przyszłość” szczegółowo analizuje przyczyny tej sytuacji oraz wskazuje konkretne rekomendacje dla Polski i całej UE.
Najlepsze moduły PV 2025 według RETC
RETC opublikowało wstępne wyniki swojego dorocznego raportu PV Module Index. Spośród wszystkich testowanych modułów PV tylko 13% modeli uzyskało najwyższe wyróżnienie „Overall Highest Achiever”. To ważny drogowskaz dla inwestorów i deweloperów szukających produktów najwyższej jakości.
Orlen Paliwa rozbudował terminal LPG w Szczecinie. Dwukrotnie większe możliwości za ponad 150 mln zł
Orlen Paliwa zakończył rozbudowę terminalu gazu płynnego w Szczecinie. Inwestycja warta ponad 150 mln zł podwoiła pojemność magazynową i zwiększyła możliwości przeładunkowe obiektu o blisko 65 proc. Nowoczesna infrastruktura ma wzmocnić bezpieczeństwo dostaw LPG i uniezależnić Polskę od rosyjskiego surowca.
PEJ planują pozyskać 30 proc. finansowania dłużnego dla pierwszej elektrowni jądrowej na rynku komercyjnym
Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ) zabezpieczyły już ponad 70 proc. finansowania dłużnego dla budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Pozostałą część — ok. 30 proc. — spółka zamierza pozyskać na rynku komercyjnym jeszcze w 2025 roku. To kluczowy krok w największym energetycznym projekcie infrastrukturalnym w kraju.
Branża energetyki wiatrowej apeluje o wsparcie rządu. Przemysł gotowy na inwestycje warte setki miliardów
Energetyka wiatrowa może być filarem bezpiecznej, niezależnej Polski — podkreślali przedstawiciele branży podczas konferencji PSEW 2025. Stowarzyszenie apeluje do rządu o uproszczenie procedur, wsparcie dla przemysłu i stabilne prawo, które pozwoli inwestorom realizować ambitne projekty.
Komentarze