4 ECO opinie: Fotowoltaika, Pompy ciepła, Ładowarki EV i inne
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
4 ECO – zakres działalności
Tak
Tak
Nie
Tak
4 ECO – garść faktów o firmie
Firma 4 ECO na rynku odnawialnych źródeł energii działa od 2018 roku. Jak wynika z danych wykonawcy, od tamtego czasu udało się jej zainstalować ponad 150 tys. metrów kwadratowych paneli fotowoltaicznych – to tyle, ile trzeba do pokrycia powierzchni 21 boisk do piłki nożnej. Przekłada się to też na ponad 25 MWp łącznej zainstalowanej mocy instalacji – energii z instalacji wystarczyłoby na zasilenie ok. 10 tys. gospodarstw domowych.
Tak dynamiczny rozwój nie byłby jednak możliwy bez szerokiej, przemyślanej oferty. W portfolio wykonawczym firmy znajdują się bowiem:
- instalacje fotowoltaiczne, skierowanego do każdego odbiorcy zainteresowanego produkcją zielonej energii,
- pompy ciepła, pozwalające ograniczyć emisję i wydatki związane z ogrzewaniem,
- ładowarki EV – dla świadomej i ekologicznej mobilności,
- maty grzewcze, idealnie komponujące się z fotowoltaiką i stanowiące alternatywę dla ogrzewania kotłami,
- rozwiązania z zakresu termomodernizacji – w postaci farb termomodernizacyjnych.
Co więcej, firma działa również jako deweloper farm fotowoltaicznych, zajmując się kompleksową realizacją wielkopowierzchniowych instalacji PV.
Skupmy się jednak przez chwilę na standardowych instalacjach fotowoltaicznych. Jakie są szczegóły współpracy w tym zakresie?
4 ECO Fotowoltaika – warunki i ceny
Jak już wspominaliśmy, fotowoltaika 4 ECO to rozwiązanie, z którego może skorzystać każdy zainteresowany produkowaniem własnej energii ze słońca. Zwykle sięgają po nie jednak trzy główne grupy klientów:
- inwestorzy indywidualni – tzw. fotowoltaika dla domu cieszy się w Polsce szczególną uwagę, m.in. ze względu na szereg dostępnych dotacji i dofinansowań,
- inwestorzy biznesowi – czyli np. przedsiębiorstwa dla których fotowoltaika dla firm jest sposobem na wyróżnienie się oraz zwiększenie konkurencyjności, czy też gospodarstwa rolne, które inwestując w fotowoltaikę dla rolników mogą długofalowo wpływać na przyszłość swojej działalności.
Oczywiście, z firmą możecie skontaktować się również jeśli reprezentujecie innych podmiot i szukacie np. fotowoltaiki dla szpitala czy fotowoltaiki dla parafii.
Co otrzymacie w ramach fotowoltaiki 4 ECO?
Fotowoltaika 4 ECO – warunki
Jeśli chodzi o zakres usług oferowanych przez firmę 4 ECO jest on dość standardowy i obejmuje:
- indywidualny projekt instalacji opracowany na podstawie audytu fotowoltaicznego, uwzględniający również przyszłe inwestycje energetyczne – np. przestawienie się na ogrzewanie elektryczne,
- sprawny montaż przeprowadzony przez jedną z 40 własnych ekip wykonawczych,
- wsparcie w pozyskaniu dofinansowania ze środków publicznych,
- przygotowanie niezbędnej dokumentacji i pomoc przy przyłączeniu fotowoltaiki do sieci.
Nowości można jednak znaleźć w ofercie podzespołów wykorzystywanych przez wykonawcę. W przypadku modułów, oprócz marek takich jak np. JA Solar, ML System, Q.Cells, Hyundai czy Sharp, firma korzysta również z:
- marki LUXEN – której jest wyłącznym dystrybutorem. Produkowane w Chinach od 2011 roku, panele charakteryzują się 25-letnią gwarancją produktową i 25-letnią gwarancją na moc.
- Invent Q – polikrystalicznych modułów, dostępnych w różnych kolorach i deseniach.
Szczególnie ta ostatnia pozycja – kolorowe panele fotowoltaiczne, to coś, czego na polskim rynku nie będzie łatwo znaleźć. 4 ECO wychodzi tym samym naprzeciw potrzebom tych osób, które od instalacji wymagają nie tylko wydajnej pracy, ale również i efektownego wyglądu.
Niespodzianek nie znajdziemy już w sekcji falowników – tu firma postawiła na znane i sprawdzone rozwiązania czyli urządzenia od Huawei, Afore czy Sofar.
Ile zapłacisz za instalację fotowoltaiczną 4 ECO?
Jeśli zainteresowała Was oferta 4 Eco, z pewnością zastanawiacie się teraz, ile kosztuje instalacja od tego wykonawcy? Aby odpowiedź na to pytanie jednak musicie skontaktować się bezpośrednio z 4 ECO – na stronie nie ma bowiem cennika czy kalkulatora do oszacowania wysokości kosztów. Czym jest to spowodowane?
Najprawdopodobniej tym, że ostateczna cena instalacji fotowoltaicznej jest uzależniona od pewnych uwarunkowań, różnych dla każdego inwestora. Mamy tu na myśli np. miejsce montażu instalacji (instalacje na gruncie są zwykle droższe od dachowych), rodzaj podzespołów (cena będzie odzwierciedlać markę, parametry pracy czy np. okres gwarancji). W efekcie ustalenie kosztów, bez chociażby wstępnego zbadania docelowej inwestycji byłoby niemiarodajne.
Firma przygotowała jednak dla swoich klientów informację o przykładowej cenie instalacji o mocy ok. 5,76 kW. W 4 ECO będzie ona kosztować ok. 28.800 zł brutto, co w przeliczeniu na 1 kWp daje ok. 5.000 zł. Stawka ta mieści się w standardach rynkowych, które wynoszą od ok. 4.000 do 6.500 zł (w zależności od mocy instalacji).

Źródło: 4-eco.pl
4 ECO – zalety i wady
W przypadku firmy 4 ECO, opinie jakie znajdziecie w Internecie mogą być różne – choć zwykle jednak pozytywne. Co może wpływać na ocenę firmy?
Zalety 4 ECO
Spore doświadczenie – aż 25 MWp zainstalowanej mocy
Szeroki wybór urządzeń – m.in. Q.Cells, ML System i inne
Kompleksowa oferta uwzględniająca m.in. PV, pompy ciepła, ładowarki EV
Pomoc w uzyskaniu dofinansowania i zgłoszeniu instalacji
Wsparcie na każdym etapie inwestycji
3-letnia gwarancja na montaż
Kolorowe moduły fotowoltaiczne w ofercie
Własne ekipy montażowe
Wady 4 ECO
Brak możliwości oszacowania kosztów inwestycji
Niewielka ilość informacji o ofercie
Dokładnie jak „ziomek” aby tylko podpisać umowę. Termin na złożenie wniosku minął -dotacja stracona z wnioskiem mieli zdążyć na 100%. Gdy umowę rozwiązałam jeszcze przed upływem 14dni każą sobie płacić za cześć kwoty z umowy. sprawa do UOKiK
NIE POLECAM TEJ FIRMY.Przedstawiciele handlowi nie potrafią wyliczyć odpowiedniej wielkości instalacji fotowoltaicznej. Obiecują załatwienie wszystkich formalności oczywiście jest to nie prawdą.Wszystko co obiecują nie jest zrealizowane.Same problemy z tą firmą. Nic nie działa tak jak trzeba-powietrzna pompa ciepła i fotowoltaika. Reklamacje mogą być pisane w nieskończoność a i tak nic z tym nie zrobią. Wszystko jest źle dobrane w stosunku do zapotrzebowania.
Omijć szerokim łukiem […] Przedstawiciele mówią wszystko aby tylko łyknąć i podpisać umowę, a później cisza. Dotacja stracona i zero kontaktu z przedstawicielem, a w firmie umywają ręce bo to nie ich wina i „niech przedstawiciel to prostuje”. Mam nadzieję, że ludzie dobrze zlustrują tą firmę zanim podpiszą z nimi umowę. I niech nikt nie płaci im ani grosza przed montażem!!!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Ja również nie polecam firmę 4ECO ,na razie jestem w trakcie reklamacji ,jak widać to więcej pokrzywdzonych jak zadowolonych o swoje trzeba będzie złożyć wspólny pozew do Sądu Opiszę jak rozpatrzą moją reklamacje
Witajcie,
Ja również stanowczo odradzam firmę 4ECO. Zakupiłem u nich instalację fotowoltaiczną. Niedługo po uruchomieniu okazało się, że generuje znacząco mniej prądu niż moje zapotrzebowanie. Po złożeniu reklamacji okazało się, że przedstawiciel handlowy, z którym podpisywałem umowę i który robił wszystkie obliczenia na podstawie przedstawionych rachunków za prąd niedoszacował instalacji!
Tak więc zostałem z odrzuconą reklamacją i instalacją która nie jest w stanie pokryć nawet mojego rocznego zużycia!
U mnie identyczna sytuacja. Niedoszacowana moc paneli. Pokrywa zapotrzebowanie na 9-10 miesięcy. Poza tym instalacja była kilkukrotnie poprawiana żeby w ogóle zaczęła działać. Ostatecznie ruszyła z 7 miesięcznym opóźnieniem…
Zostało jeszcze uziemienie instalacji, które jest nieprawidłowo wykonane. Był pan, spisał moje zawiadomienie, ale nikt się w tej sprawie niestety nie pojawił. Teraz muszę jeszcze raz złożyć mailowo reklamację. Ogólnie nie polecam nikomu.
U mnie identyczna sytuacja dodatkowo przedstawiciel […] bez pojęcia
Komentarz edytowany przez Redakcję.
W dniu 03.06.2022 podpisałem umowę (fotowoltaika+pompa ciepła) na 85 tys. zł. Spłaciłem już 3 raty kredytu. 3 miesiące a pompy nie mam. Od miesiąca mam odłączony piec i nie mam ciepłej wody. Inwestycja miała być zrealizowana w przeciągu miesiąca. Jestem zbywany zarówno przez przedstawiciela jak i przez biuro obsługi klienta. To jakaś kpina.
Nie polecam dotacji jak nie było tak nie ma falownik się zepsuł i tel nikt nie odbiera.MASAKRA.
Zdecydowanie NIE POLECAM.
Umowa podpisana 10.01.2022, przy zapewnianiu przedstawiciela, że montaż i wszelkie formalności zostaną załatwione przed zmianą przepisów, czyli do końca marca. Pierwsza rata została opłacona po kilku dniach, od razu po otrzymaniu pierwszej faktury zaliczkowej. Dostawa elementów nastąpiła 8 lutego a druga rata faktury zapłacona została od razu po otrzymaniu faktury, czyli 9 lutego. Od tego momentu 4ECO, zgodnie z podpisaną umową, miało 21 dni roboczych na montaż instalacji. I w tym właśnie momencie zaczynają się schody i przeboje. Zgodnie z umową, 21 dni roboczych minęło 11 marca i do tego dnia montaż miał zostać zakończony. Od 4 marca przedstawiciel miał informację, że termin zgodny z umową mija 11 marca, niestety nic nie zrobił w kierunku, żeby termin ten został dotrzymany. 8 marca dostałam informację od przedstawiciela, że montaż jest potwierdzony ok 18-20 marca, przy czym został oczywiście poinformowany kolejny raz o tym, że termin mija 11 marca. 9 marca skontaktowałam się także z infolinią, gdzie również usłyszałam od Pani, że ma potwierdzony montaż na około 18 marca. 15 marca kolejna Pani, tym razem z działu zgłaszania instalacji do operatora zapewniła mnie że ma potwierdzony montaż na koniec tego tygodnia (czyli do 18 marca). 17 marca, po braku informacji ze strony sprzedawcy, skontaktowałam się ponownie z infolinią, gdzie Pani poinformowała mnie, że montaż został przesunięty na następny tydzień, czyli około 25 marca (2 tygodnie po terminie zawartym w umowie). Pani stwierdziła, że „zgodnie z umową mają 21 dni roboczych na montaż i żebym sobie policzyła kiedy ten termin minie”. Po uświadomieniu Pani, że termin minął 11 marca, Pani jedyne co mi powiedziała, to „proszę o jeszcze kilka dni cierpliwości”. Wykonałam więc telefon do przedstawiciela, który twierdził, że nie miał informacji o tym, że termin został przesunięty i że nadal posiada informacje iż ma potwierdzony termin na 18 marca (przypominam, że jest już 17 marca). Przedstawiciel twierdzi, że za chwilę wszystko wyjaśni i niedługo się odezwie. Następnego dnia do godziny 15, nie dostałam żadnej informacji od przedstawiciela. Po wykonaniu telefonu do sprzedawcy okazuje się, że nadal się nic nie dowiedział i że bardzo chce, aby wszystko było wykonane zgodnie z umową (termin minął tydzień temu). Po raz kolejny obiecuje na 100%, że zajmie się sprawą i jeżeli nie uda mu się nic wskórać w mojej sprawie, przekaże sprawę swojemu szefowi. Obiecuje, że odezwie się dzisiaj (18 marca) z jakąkolwiek informacją zwrotną. Nie odezwał się.
Ilości zapewnień, że „za chwilę oddzwonię” nie jestem już w stanie zliczyć.
Nadal nie mam pewności, kiedy montaż zostanie wykonany, ponieważ nikt się ze mną nie kontaktuje.
Witam, właśnie jestem po spotkaniu z przedstawicielem 4 ECO i mam pytanie do pani, czy problemy o kótyrch pani pisze zostały rozwiązane i pozostał jedynie niesmak po całym zamieszaniu czy też nie i nie mam co zawracać sobie głowy kupowaniem instalacji od tej firmy
pozdrawiam
Nie polecam firmy i przestrzegam wszystkich, firma instalowała u mnie trzy instalacje fotowoltaiczne na jednej z konstrukcji uszkodzili poszycie dachowe wiercąc i zakładając więcej paneli niż powinna na drugi dzień zdemontował cześć paneli pozostawiając dziury w dachu po zamontowanej wcześniej konstrukcji, twierdząc że projektant się pomylił i na tym budynku nie powinno być zamontowanych tylu paneli. Składałem reklamacje w firmie, która został odrzucona pani z działu reklamacji bardzo opryskliwa. Instalatorzy, którzy montowali instalacje pozostawili po sobie straszny syf. Jedyna możliwością dochodzenia roszczeń jest kierowanie sprawy na drogę powództwa cywilnego lub na na policje.
Firma wykorzystuje […] nieuwagę starszych ludzi. Przy podpisaniu umowy przedstawiciel wpisał datę 20 stycznia, mimo że był 27 stycznia. Podał też nieprawidłowy adres e-mail na wypadek rezygnacji (pan podał adres rezygnacja@4-eko.pl a prawidłowy to odstapienie@4-eco.pl, czyli różnica jest znaczna). Pani z telefonicznej obsługi klienta twierdziła, że kwestię kredytowania zakupu należy w razie odstąpienia załatwić z bankiem we własnym zakresie, co jest nieprawdą. Takie kwestie załatwia zgodnie z prawem usługodawca, co moja rozmówczyni przyznała dopiero gdy ją o tym poinformowałem. Ponadto przedstawiciel w dokumentach wpisał inny bank niż ten, z którym zawarto umowę kredytowania zakupu. Tę kwestię sprostowano również dopiero w telefonicznej obsłudze klienta. Zdecydowanie nie polecam tej firmy.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Jestesmy z mężem bardzo niezadowolenie ze współpracy z tą firmą. Na piczątku bylo wszystko super. Pan wszystko wytlumaczyl jasno i zrozumiale. Z racji tego, ze nasza miejscowosc jak i budynki są pod nadzorem konserwatora zabytkó poinformowalismy Pana , ze niestety jest problem i bez zgody konserwatora umowy nie podpiszemy. Pan powiedzial ze o tą zgode wystąpi firma for eco. Po jakims czasie Pan Jan znowu do nas przyjechal powiedzial, ze zgoda jest wiec mąż pidpisał umowe. Po jakims czasie zadzwonila Pani z biura i powiedziala mezowi zeby jeszcze w dniu dzisiejszym wplacil pierwszą raye to panwle przyjadą razem z panelami sąsiada i bedzie to szybciej. I tu mnie cos tknęło. Nie dostalismy zadnych materialów które mialy byc untegralną czescią umowy. Zadnych zestawien materialowych za ktore to materialy mielismy zapłacić. Nie mielismy zadnej pewnosci zw dostaniemy te panele ktore obiecywal przedstawiciel firmy bo nigdzie na umowiw tego nie bylo. Przedstawiciel firmy mial nas jednym slowem gdzies. Nie odbieral od meza telefonów. Zadzwonilam na infolinie powiedzialam w czym problem, ze chcemy te dokumenty i chcemy zobaczyc zgodę od konserwatora zabytków. I tu pierwszy szok bo Pani mowi ze pierwsze slyszy o takiej zgodzie i ze ich firma takich dokumentow nie zalatwia. Powiedziala ze wysyla zgloszenie do biura we Wrocławiu i ktos oddzwoni. Nikt nie oddzwonil. Za jakies 3 tygodnie znowu zadzwonilam. I bylo to samo. Informacja od Pani ze skontaktuje się z nami biuro ktore prowadzi nasz zakup czyli biuro we Wroclawiu. Mija 5 miesiecy i zero kontaktu z firmą. W miedzyczasie poszlismy do prawnika. Zalecil nam poproszenie o te dokumenty na pismie twierdząc, ze w umowie jasno jest napisane ze obie strony zobowiazują się do wzajemnego kontaktu. Poszlo pismo do Kielc z potwierdzeniem odbioru. Zero reakcji. Wystąpilismy do konserwatora zabytków z pismem o informację czy firma wystąpila w imieniu męża o zgodę na zalozenie paneli fotowoltaicznych. Dostalismy odpowiedź, ze nikt z tej firmy o taką zgodę nigdy nie wystąpił. Kolejna wizyta u prawnika i kolejne pismo rozwiązujące umowe z firmą z wyłacznej winy firmy. Zero reakcji. Totalna ignorancja. Malo tego od sąsiada uslyszalam, ze firma nam paneli nie zalozy bo jestesmy OSZUSTAMI a oni z oszustami ktorzy nie wplacają pieniędzy nie będą wspolpracowac. Wiec ja się tu Pytam czy Pan Jan wie co to jest ochrona danych osobowych. Jakim prawem ten czlowiek rozmawia z naszym sąsiadem o naszej umowie? Obecnie po kolejnej wizycie u prawnika i jego zaleceniach wysyłamy przedsądowne wezwanie do zapłaty kary umownej. Nie oczekujemy cudów, to już 5 miesiąc i zero telefonów i reakcji na pisma. W tym wypadku wiem, ze sprawa skonczy się w sądzie.
Nie polecam podpięli 1 fazę zamiast 3 i teraz trzeba płacić za rachunki pozatym montaż tragiczny nie polecam 😡
Pół roku czekania, a instalacje znajomych innych firm są tańsze i na lepszych komponentach
witam,też mam problem z tą firmą ,nie założył już bym nigdy zwłaszcza od nich , w naszej miejscowości są 3 osoby które miały w jednym czasie montaż,piszą że szybko się rozwijają ,jak tak dalej pójdzie szybko się zwiną, sprawdzali napięcie i też powiedzieli że duże ,pge znów było i jest ok, dam znać dalej co zrobią bo do wtorku mają dać znać , jeszcze ich serwis jest śmieszny ale napiszę innym razem.
Witam. Miałam to nieszczęście że 4 eco zamontowała mi fotowoltaike. Teraz mam ogromny problem. Kupa pieniędzy poszła w błoto. Energia przeze mnie produkowana nie jest odbierana. Z tego co się dowiedziałam duże prawdopodobieństwo, że jest to wina falownika. Ale wg firmy wszystko jest oki, a wina jest po str energetyków. Oni sprawdzali napięcie i mówią, że wszystko dobrze
Sprzedawca 4 Eco obiecywał że 9 paneli będzie ułożone w układzie 3×3. Przy montażu okazuje się, że to będzie 2×5 z dziurą. Firma umywa ręce. Każą mi dopłacić 1200 zł za kolejny panel i jego montaż (za montaż już raz zapłaciłam! A sam panel jest wart max 500 zł). Jestem odsyłana od osoby do osoby i każdy twierdzi, że to nie jego problem. Wobec nieuczciwego handlowca nie zostały wyciągnięte żadne konsekwencje! Żałuję że dałam się naciągnąć 🙁
Update: dział reklamacji w ramach rekompensaty za zaistniałą sytuację obiecał zamontować dziesiąty panel. Mam nadzieję że teraz już wszystko przebiegnie bez dalszych.