Columbus Energy opinie 2021: Fotowoltaika, Pompy ciepła, Magazyny energii

Columbus Energy to jedna z najbardziej znanych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Jednak oprócz najwyższej jakości paneli fotowoltaicznych Columbus Energy posiada w swojej ofercie również powietrzne pompy ciepła skandynawskiej marki NIBE oraz magazyny energii. Co należy wiedzieć o Columbus Energy? Już sprawdzamy!

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Columbus Energy – zakres działalności


Fotowoltaika
Tak
Pompy ciepła
Tak
Magazyny energii
Tak
Stacje ładowania
Tak

Fotowoltaika od Columbus Energy – cena, warunki

Z usług Columbus Energy z powodzeniem może skorzystać każdy zainteresowany produkowaniem zielonej energii ze słońca, przede wszystkim zaś trzy, główne grupy docelowe, czyli gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda fotowoltaika od Columbus Energy dla każdej z nich?

Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy

Dla odbiorców indywidualnych Columbus Energy przygotował trzy warianty oferty.

  • Go Green – opiera się na panelach fotowoltaicznych marki Sunport wykonanych w technologii MWT o mocy 360 Wp w wersji Full Black oraz inwertera Solis. Do tego, klient ma otrzymać montaż instalacji w 10 dni (licząc od momentu dostarczenia komponentów), kredytowanie inwestycji kredytem z RRSO 4,5% i stałą ratą przez 10 lat oraz monitoring instalacji 24/7. Dodatkowo Columbus udziela tzw. Totalnej Gwarancji na 15 lat, obejmującej wszystkie urządzenia.

    Columbus - oferta Go Green

    Źródło: columbusenergy.pl

  • Go Free – w tym przypadku oferta składa się z nie tylko z instalacji fotowoltaicznej, ale również magazynu energii dostosowanego do niej pod względem mocy. Również i tu można liczyć na panele Full Black MWT 360 Wp, montaż do 10 dni, monitoring, Gwarancję Totalną oraz dedykowaną formę finansowania.

    Columbus - oferta Go Free

    Źródło: columbusenergy.pl

Uzupełnieniem dla obu tych ofert, jest oferta Go Comfort, która obejmuje projekt i montaż pompy ciepła – w przypadku Columbus będzie to urządzenia firmy Nibe. Na urządzenie przewidziane jest 5 lat gwarancji.

Columbus - oferta Go Comfort

Źródło: columbusenergy.pl

Columbus Energy – fotowoltaika dla firm

Na ofertę fotowoltaiczną od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Na co mogę one liczyć? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.

Dla klientów biznesowych, firma przygotowała dwa typy rozwiązań:

  • instalacja fotowoltaiczna na własność, gdzie inwestor ponosi koszt budowy instalacji, zyskując jednocześnie finansowanie dostosowane do potrzeb. Przedsięwzięcie może być sfinansowane dedykowaną oferta leasingu na fotowoltaikę;
  • dostęp do zielonej energii bez inwestycji – na podstawie umowy PLA (Power Lease Agreement), gdzie inwestor udostępnia firmie Columbus miejsce do budowy instalacji, a następnie płaci regularnie ustalonej wysokości czynsz.

Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika

Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście – przy zastosowaniu wspomnianych już wcześniej podzespołów (czyli m.in. modułów full black).

Skorzystanie z fotowoltaiki, chociażby tej od Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).


Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 3.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?

W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

Sprawdź ofertę fotowoltaiki

Rozwiązania Columbus Energy – abonament na słońce i bilansowanie 1:1

Jeszcze do niedawna jednym z mocnych atutów firmy było rozwiązanie znane jako “Abonament na słońce”, gdzie koszty inwestycji były pokrywane przez oszczędności generowane z pomocą fotowoltaiki. Teraz firma stawia na ofertę “Prąd jak powietrze – fotowoltaika z bilansowaniem 1:1”. Na czym polega to rozwiązanie?

Firma zobowiązuje się do bezpłatnego magazynowania nadwyżek energii produkowanych przez instalację i oddawania konsumentowi 100 nadprodukcji, bezterminowo. Miałoby to stanowić alternatywę dla systemu opustów przewidzianego w ustawie, gdzie 20% lub 30% nadwyżek zostanie pobranych jako “opłata” za magazynowanie przez operatora. Warunkiem skorzystania z rozwiązania “Prąd jak powietrze” jest podpisanie z firmą umowy

Usługa “Prąd jak powietrze” jest skierowana do odbiorców indywidualnych (obecnych i nowych klientów firmy posiadających Columbus Care), korzystających z taryfy G (konkretnie – G12w). Oferta ta jest obecnie na etapie pilotażu, docelowo ma objąć jednak również pozostałe taryfy i strefy. Na koniec firma chce wprowadzić tokenizację energii.

Czy rozwiązanie to jest korzystne dla klienta? W teorii owszem – odzyskuje on bowiem całość wyprodukowanej energii – ma więc dodatkowe oszczędności. Według ekspertów, wypowiadających się m.in. na konferencji Solar +, z punktu widzenia dystrybutora rozwiązanie to nie jest korzystne ekonomicznie. Pozostaje więc pytanie, czy ostatecznie klient nie będzie musiał (w taki czy inny sposób) ponieść kosztów bilansowania.

Fotowoltaika Columbus Energy – ceny

Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).

Niestety, firma nie udostępnia na swojej stronie żadnych narzędzi do oszacowania kosztów przedsięwzięcia. Jednak według danych pozyskanych od klientów firmy, cena fotowoltaiki Columbus Energy na przełomie 2020 i 2021 roku wyglądały następująco:

  • dla instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green – całkowity koszt montażu wyniósł 26.860 zł brutto. W przeliczeniu na 1 kWp, daje to 6.783,82 zł, czyli więcej niż w przypadku przeciętnej oferty rynkowej.

Wysoka cena instalacji fotowoltaicznej od Columbus Energy to temat poruszany przez klientów. Według Columbus Energy cena ma być jednak odzwierciedleniem jakości podzespołów i oferowanych usług.

Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?

Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.

  1. Kontakt z doradcą energetycznym – przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
  2. Podpisanie umowy – jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji. Uwaga! Zanim zdecydujesz się na złożenie podpisu, dokładnie zapoznaj się z treścią umowy. Nie podejmuj decyzji pod wpływem emocji – daj sobie czas na rozważenia za i przeciw oferty.
  3. Realizacja inwestycji – budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego powinna zająć od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy powinni upewnić się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Powinni również wyjaśnić Ci, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
  4. Zgłoszenie instalacji – po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Pompy ciepła Columbus Energy – cena, warunki

W odpowiedzi na potrzeby dynamicznie rozwijającego się w Polsce rynku odnawialnych źródeł energii, Columbus Energy poszerzył swoją ofertę o nowe urządzenia. W ramach bowiem pakietów Go Green, Go Free i Go Comfort, oprócz samego montażu instalacji PV, wszyscy zainteresowani mogą zamontować magazyn energii lub niezawodną pompę ciepła NIBE. Wszystko po to, by jak najbardziej obniżyć rachunki w swoim gospodarstwie domowym.

Pompy ciepła od Columbus Energy – dla kogo?

Pompy ciepła uważane są obecnie za najbardziej efektywny i ekologiczny sposób ogrzewania budynków oraz przygotowywania ciepłej wody użytkowej. Natomiast w połączeniu z fotowoltaiką pompa ciepła tworzy duet idealny. Dlaczego? Ponieważ wybór tego właśnie rozwiązania jest nie tylko korzystny dla środowiska, ale i dla naszego portfela. W ten sposób można bowiem ograniczyć rachunki do minimum i co ważne, uniezależnić się od rosnących cen prądu w przyszłości. Ponadto pompa ciepła z fotowoltaiką przynosi wymierne korzyści nie tylko w sezonie grzewczym, ale i w pozostałych miesiącach, kiedy to zasilana energią z fotowoltaiki może pracować zarówno na potrzeby przygotowywania c.w.u., jak i skutecznie chłodzić pomieszczenia w upalne dni.

Tak samo, jak w przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy, również z oferty pomp ciepła skorzystać mogą zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy oraz rolnicy. Opcja Go Comfort obejmuje:

  • dobór i wycenę instalacji podczas jednego spotkania;
  • audyt i projekt instalacji;
  • pompę ciepła NIBE;
  • kompleksowy montaż pompy ciepła do istniejącej instalacji CO;
  • złożenie wniosku o dotację Czyste Powietrze (do 14.100 zł);
  • korzystne finansowanie (4,5% RRSO. stała rata na 10 lat);
  • gwarancję producenta wynoszącą 5 lat.

Pompy ciepła od Columbus Energy – oferta

Jak już wiemy, oprócz znakomitych paneli Sunport 360 w technologii MWT, pakiet Go Comfort obejmuje również powietrzną pompę ciepła cenionej szwedzkiej firmy NIBE. Urządzenia tego producenta zapewniają idealny komfort w każdym domu i zawsze są gwarancją najwyższej jakości. Służą one zarówno do ogrzewanie pomieszczeń zimą, chłodzenia latem, jak i produkcji ciepłej wody użytkowej (to wszystko w ramach zasilania energią ze słońca). Warto podkreślić, że nowoczesne i wydajne pompy ciepła NIBE pozwalają na zmniejszenie kosztów ogrzewania domu i produkcji c.w.u. nawet do 75 proc., stosunkowo więc wysoki koszt zakupu i montażu tego urządzenia grzewczego szybko się zwraca.

Produkowane przez koncern NIBE pompy ciepła znajdują zastosowanie zarówno w nowych, jak i poddanych modernizacji obiektach mieszkalnych i komercyjnych. Firma NIBE oferuje obecnie największy na rynku wybór powietrznych pomp ciepła dostosowanych do pokrycia różnego rodzaju potrzeb grzewczych. Columbus Energy proponuje swoim klientom dwa modele tych urządzeń:

  • powietrzną pompę ciepła NIBE F2120 typu monoblok, dostępną w czterech rodzajach mocy (8, 12, 16 i 20 kW), którą można dobrać w zależności od potrzeb i wielkości budynku. Ten flagowy model szwedzkiego koncernu wyróżnia się ponadprzeciętną efektywnością (o współczynniku SCOP powyżej 5.0), co oznacza niższe zużycie energii potrzebnej do pracy urządzenia;
  • powietrzną pompę ciepła NIBE F2040, typu monoblok z modulowaną mocą grzewczą i wbudowaną funkcją chłodzenia, która także dostępna jest w czterech rodzajach mocy (6, 8, 12, 16 kW).

Zarówno powietrzne pompy ciepła NIBE F2120, jak i powietrzne pompy ciepła NIBE F2040 dedykowane są zarówno dla nowych, jak i starszych budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Cechuje je:

  • modulowana moc grzewcza;
  • minimalna temperatura powietrza jako dolnego źródła ciepła -25°C;
  • prosta i niewymagająca dodatkowych elementów budowa;
  • wyjątkowo cicha praca od 39 dB(A) (w odległości 2 m, wg EN 11203);
  • wysoka temperatura zasilania COP 5 (wg EN 14511, przy A7/W35);
  • wbudowana funkcja chłodzenia aktywnego;
  • sezonowy współczynnik efektywności SCOP (klimat umiarkowany, 35°C) do 5,05 (zależnie od mocy), a więc na tym samym poziomie, co pompy ciepła gruntowe;
  • klasa energetyczna A++ (zgodnie z ErP, przy temperaturze zasilania 55°C);
  • centrala wewnętrzna ze zintegrowanym zbiornikiem c.w.u.;
  • możliwość łączenia w kaskadę maksymalnie 8 jednostek;
  • praktycznie bezkosztowe działanie w połączeniu z fotowoltaiką.

Pompa ciepła Columbus – cena

Aby instalacja była ekonomiczna i efektywna, to konieczne jest jej dopasowanie do potrzeb użytkownika. W tym celu dobrze jest skorzystać z fachowej pomocy jednej z firm montujących pompy ciepła (zapraszamy do naszego rankingu ofert i firm montujących pompy ciepła). Całkowity koszt pompy ciepła, również tej od Columbus Energy, zależy m.in. od powierzchni grzewczej budynku, technologii budowania domu, zapotrzebowania na energię grzewczą i ciepłą wodę użytkową, ceny energii elektrycznej, czy też sposobu ogrzewania w budynku (ogrzewanie podłogowe potrzebuje niższej temperatury zasilania niż tradycyjne grzejniki).

Tak samo, jak w przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy, również jeśli chodzi o montaż pompy ciepła, firma nie podaje na swojej stronie informacji odnośnie kosztów pakietu Go Comfort, na który oprócz nowoczesnej powietrznej pompy ciepła NIBE, składają się najwyższej jakości panele PV Sunport 360 w technologii MWT. Przy czym, jak wynika z danych uzyskanych od klientów firmy, całkowity koszt instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green wynosi 26.860 zł brutto. Natomiast cena:

  • powietrznej pompy ciepła NIBE F2120 kształtuje się od 28.000 zł netto za model o mocy 8 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym wężownicowym zbiornikiem c.w.u. za 10.000 zł netto) do 38.000 zł netto za model 20 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym, przepływowym zbiornikiem c.w.u. i sterownikiem za 20.000 zł netto);
  • powietrznej pompy ciepła NIBE F2040 wynosi od 13.500 zł netto (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym wężownicowym zbiornikiem c.w.u. za 10.000 zł netto) za do model o mocy 6 kW do 26.500 za model 16 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym, przepływowym zbiornikiem c.w.u., sterownikiem i licznikiem ciepła za 16.500 zł netto).

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Magazyny energii Columbus Energy – cena, warunki

W zeszłym roku Columbus Energy poszerzył swoją ofertę dla prosumentów, wprowadzając do sprzedaży nie tylko pompy ciepła, ale i magazyny energii, dzięki którym można przechowywać energię elektryczną wytworzoną przez instalację fotowoltaiczną, w taki sposób, by możliwe było jej spożytkowanie później.

Magazyny energii Columbus – dla kogo?

Wraz z rosnącym zainteresowaniem odnawialnymi źródłami energii, użytkownicy instalacji fotowoltaicznych coraz częściej decydują się również na magazyn energii. Dlaczego? Ponieważ w przeciwieństwie do net-meteringu urządzenie to pozwala na wykorzystanie całkowitej nadwyżki, a nie tylko 70 bądź 80 proc. przy mocy instalacji 10 – 40kW. Ponadto fotowoltaika z magazynem energii powoduje, że ich właściciel odporny jest m.in. na awarie zasilania, anomalie pogodowe, czy inne niespodziewane wydarzenia (ofertę najlepszych akumulatorów do fotowoltaiki znajdziecie w naszym rankingu magazynów energii). W ofercie Columbus Energy znajdują się magazyny energii które znakomicie sprawdzą się zarówno w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, jak i w niewielkich obiektach komercyjnych.

Magazyny energii od Columbus Energy – oferta

Pakiet Go Free od Columbus Energy obejmuje nie tylko moduły fotowoltaiczne (technologia mono 360 Wp MWT Full Black), ale i:

  • magazyn energii marki Pylontech, która jest globalnym pionierem na rynku tych urządzeń;
  • inwerter hybrydowy;
  • montaż instalacji fotowoltaicznej w 10 dni;
  • korzystne finansowanie – 4,5% RRSO. stała rata na 10 lat;
  • e-monitoring instalacji 24/7;
  • Gwarancję Totalną 15 lat.

Należy tu podkreślić, że Pylontech jest pionierem globalnego rynku ESS (Energy Storage Systems) od 2013 roku, tworząc swoje produkty od podstaw. Klienci Columbus Energy mogą wybierać między dwoma modelami magazynów energii od tego producenta. Pierwszy z nich z serii US2000 dla instalacji jednofazowych, to niskonapięciowy system magazynowania energii przeznaczony dla zastosowań domowych. Umożliwia on wykonanie przynajmniej 6.000 pełnych cykli ładowania, przy zachowaniu min. 90 proc. pojemności. Ponadto:

  • pojedynczy moduł (2,4 kWh) dostarcza do 5 kW, jednak jego konstrukcja pozwala podłączyć równolegle wiele urządzeń (zwiększając tym samym pojemność magazynu);
  • wyróżnia się bardzo długą żywotnością ogniw i bezpieczeństwem, które jest charakterystyczna dla technologii LiFePO4;
  • posiada kompaktową i nowoczesną obudowę (jego waga to tylko 24 kg);
  • posiada system zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem, przeładowaniem oraz wysoką i niską temperaturą;
  • system może automatycznie zarządzać stanem ładowania i rozładowania oraz równoważyć prąd i napięcie każdego ogniwa;
  • posiada tryb samoczynnego chłodzenia, który szybko redukuje hałas całego systemu;
  • posiada szeroki zakres temperatur pracy od -10℃ do 50℃,
  • posiada certyfikat bezpieczeństwa TüV CE UN38.3;
  • posiada 10 lat gwarancji producenta.

Natomiast Force H2 dla instalacji trójfazowych jest najnowszą wersją wysokonapięciowego magazynu energii w ofercie Pylontech. Co ważne, znajdzie on zastosowanie nie tylko w domach jednorodzinnych, ale i w obiektach komercyjnych. Cechuje się on:

  • pojemnością do 14,21 kWh, bazującą na technologii LFP, z gwarancją 6.000 cykli ładowania, (co powinno wystarczyć nawet na 30-40 lat użytkowania);
  • modułowym designem umożliwiającym pionowe podłączenie wielu urządzeń, co zwiększa pojemność magazynu (projekt przypomina mebel pasujący zarówno do instalacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej);
  • funkcją backupu, reagującą na przerwę w zasilaniu z sieci w czasie zaledwie 40 milisekund;
  • normą szczelności IP55;
  • niezawodnością i wydajnością;
  • szerokim zakresem temperatur pracy od -20℃ do 60℃;
  • systemem szybkich złącz, aby zaoszczędzić czas instalacji;
  • sprawdzonym systemem BMS z najszerszą kompatybilnością z falownikami;
  • 10 latami gwarancji producenta.

Magazyn energii Columbus – cena

Pomimo tego, że magazyny energii są tańsze niż kiedykolwiek, to i tak ich zakup wiąże się ze sporym wydatkiem. To, ile za niego zapłacimy zależy m.in. od pojemności akumulatora (cena rośnie wraz z jego wielkością). Niestety Columbus Energy nie informuje swoich klientów o całkowitym koszcie jego zakupu. Jednak jak już wiemy w skład pakietu Go Free wchodzą panele PV (koszt instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green wynosi 26.860 zł brutto). Natomiast cena:

  • modułowej baterii litowo-jonowej Pylontech US 2000 2,4 kWh wynosi ok. 4.470 zł netto (5.500 brutto)
  • jednego akumulatora Force L2 14.2 kWh Pylontech, to ok. 3.300 zł netto (4.059 zł brutto).

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Ładowarki do samochodów elektrycznych

Według Licznika, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, po Polsce pod koniec 2020 roku jeździło ponad 10.000 samochodów elektrycznych. Poruszanie się jednak autem tego typu wymaga zaplanowania sesji ładowania akumulatorów. Część osób korzysta z ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w miastach i przy trasach szybkiego ruchu (obecnie w kraju jest w sumie 2.641 punktów ładowania), inni natomiast decydują się na ich ładowanie w domu. Oprócz fotowoltaiki, pomp ciepła i magazynów energii Columbus posiada również ładowarki do samochodów elektrycznych.

Ładowarki EV od Columbus – dla kogo?

Columbus Home posiada w swojej ofercie ładowarki do samochodów Go Power 7 o mocy 7 lub 11 kW. Znajdą one zastosowanie nie tylko w obiektach prywatnych, ale i publicznych, takich jak: parkingi przy spółdzielniach mieszkaniowych, biurowcach, restauracjach, kinach, hotelach, siłowniach, ośrodkach sportowych, obiektach sakralnych czy budynkach administracji publicznej, czy przy flotach samochodowych.

Ładowarki do samochodów elektrycznych od Columbus – oferta

Ładowarki do samochodów Go Power o mocy o mocy 7 i 11 kW, posiadają uniwersalne złącze Type 2, które obsłuży dowolny samochód. Ponadto modele te cechuje:

  • kompaktowy rozmiar oraz nowoczesny i stylowy design dzięki czemu doskonale wkomponuje się w każdą przestrzeń;
  • łatwość montażu – na ścianie (wallbox) lub w formie wolnostojącej (słupek);
  • sygnalizacja LED;
  • brak konieczności zwiększania mocy przyłączeniowej;
  • czytnik kart RFID;
  • czas ładowania, który dla modelu Go Power 7 wynosi ok. 6-7 godzin, a dla Go Power 11 ok. 5-6 godzin;
  • to, że w większości przypadków ich montaż nie będzie wymagał zwiększania mocy przyłączeniowej.

Ładowarki EV od Columbus – cena

Podobnie, jak ma to miejsce przy fotowoltaice, pompach ciepła i magazynach energii, również i w tym przypadku firma Columbus nie posiada na swojej stronie cennika dotyczącego ładowarek do samochodów Go Power.

Columbus Energy 2021 – zalety, wady

Zalety Columbus Energy:
Ugruntowana marka
Gwarancja Totalna – 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne
Dogodne formy finansowania
Innowacyjne usługi – np. bilansowanie 1:1
Columbus Care – monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok
Dostępne rozwiązania komplementarne – m.in. pompy ciepła

Wady Columbus Energy:

Brak szczegółowego cennika
Opóźnienia w rozpoczęciu realizacji

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Instalacje fotowoltaiczne
Pompy ciepła
Magazyny energii
Obsługa klienta
Montaż instalacji
Oferta
Zarówno fotowoltaika od Columbus Energy, jak i oferowane przez nią pompy ciepła i magazyny energii są rozwiązaniami skierowanymi przede wszystkim do osób, którym zależy na renomowanej firmie. Co ważne, Columbus Energy przeprowadza klienta przez wszystkie etapy realizacji inwestycji – od zaplanowania instalacji, aż do momentu zgłoszenia jej do operatora. Na plus trzeba policzyć innowacyjne podejście oraz dedykowane formy finansowania. Klienci narzekają jednak na wysokie ceny i niejasne warunki współpracy. Zanim podpiszecie umowę dokładnie przeanalizujcie jej treść i sprawdźcie, czy jej zapisy na pewno Wam odpowiadają.
4.5
Nasza ocena
Informacje o autorze

Emila Biernaciak

Ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ekspertka w zakresie fotowoltaiki. Zapalona badaczka zagadnień związanych z finansami, energetyką oraz marketingiem w sieci. Szczera fanka i propagatorka ekologicznych rozwiązań, które mogą zmienić świat na lepsze. Niespokojny duch, wciąż szukający nowej wiedzy i doświadczeń. W wolnym czasie czyta powieści Stephena Kinga i śledzi trendy motoryzacyjne.

Dodaj komentarz
guest
346 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Grzegorz
Grzegorz
2 grudnia 2021 11:59

Witam.
We wrześniu podpisałem umowę z firmą Columbus na instalację fotowoltaiczną. Przedstawiciel urzekał odpowiedzi niezgodnie z obowiązującymi przepisami przy uzgadnianiu miejsca montażu. Przy uzgadnianiu projektu otrzymywaliśmy projekty innej instalacji. Okazało się, że musimy zmienić miejsce montażu. Montaż miał nastąpić do 35 dni od daty podpisania umowy. Zakończył się 45 dni po. Po około 35 dniach od zakończenia montażu Columbus zgłosił do PGE o wymianę licznika.
Miałem spokojnie zdążyć do końca roku ze wszystkim. Do PGE zgłoszenie dojdzie za parę dni i będą mieli 30 dni na wymianę licznika. W sumie w styczniu powinno się udać wszystko zakończyć. Dobrze że rząd wprowadza zmiany dopiero w kwietniu. Porażka.
Dodam że Columbus w ramach rekompensaty za opóźnienia zaproponował produkt, który i tak mi się należy. 😁

Last edited 1 dzień temu by Grzegorz
Krzysztof
Krzysztof
2 grudnia 2021 18:04
Odpowiedz do:  Grzegorz

Proszę się jeszcze nie cieszyć,Ce często błędnie wypełnia dokumenty do PGE,co powoduje ich zwrot i wydłuża termin założenia licznika.W moim przypadku tak było,licznik załoźyli po dwœch miesiæcach bo brakowało certyfikatów i numeru poboru energii.Taka to firma, o innych problemach już nie piszę na forum bo mnie zbanujæ jak to mają w zwyczaju robić gdy opinia klienta jest negatywna.

Marcin
Marcin
26 listopada 2021 15:01

Witam. Jestem już po montażu paneli fotowoltaicznych przez firmę Columbus (ok. 2 miesiące po montażu, miesiąc po uruchomieniu). Ja akurat mogę polecić Columbus. Na fazie zapytania i domówienia przeciągnełem firmę przez szereg pytań (prowadziłem rozmowy z kilkoma dostawcami). Uważałem, żę otrzymałem na wszystko odpowiedzi (co mnie interesowało w tamtym czasie), zwrócono mi również uwagę na kilka innych elementów na które sam nie zwracałem uwagi (brak wiedzy z mojej strony). Sam montaż się przeciągnął co uważam za minus, aczkolwiek widziałem jak ekipa pracuje i mając możliwośc pracy z domu obserwowałem ich pracę i widziałem jak wykonują pomiary, które na moją prośbę mi ukazali i wyjaśnili jak wygląda to względem norm i ich wewnętrznych wymagań. Po uruchomieniu zachowałem sobie nr kontaktowy do osób montujących co przydało się w trakcie pierwszego rozruchu ale po resecie systemu przy ponownym uruchomieniu wszystko wystartowało. Czytając komentarze, mogę powiedzieć że jestem szczęśliwcem ale wiem z doświadczenia że najczęściej osoby u których coś się nie udało dają komentarze – co rozumiem. Obecnie już obserwuję aplikację i sprawdzam ile energii wygenerowałem. Pozdrawiam i polecam.

grazyna
grazyna
9 listopada 2021 21:20

Witam popieram wszystkie negatywne komentarze .miałam doczynienia z firmą columbus jakiś czas temu .Ostrzegam przed podpisaniem umowy czytajcie dokładnie .Jeśli chcelibyście odstąpic od umowy to nie macie takiej możliwości ,mi kazali zapłacic 2000 tysiące kary za to zę zrezygnowałam z ich usług.UWAZAJCIE TO NIE RZETELNA FIRMA.

Gabi
Gabi
8 listopada 2021 14:59

Jesteśmy z mężem codziennie nękani telefonami firmy Columbus .Jest to przykre, tym bardziej ,że nie jesteśmy zainteresowani tą firmą ze względu na złe opinie jakie ta firma posiada . Proszę się zastanowić nad zasadnością dzwonienia do osób nie zainteresowanych.

Roman
Roman
9 listopada 2021 09:07
Odpowiedz do:  Gabi

Może zażądajcie usunięcia danych osobowych i tyle.

Columbus Energy
Columbus Energy
9 listopada 2021 09:46
Odpowiedz do:  Gabi

W ostatnim czasie coraz częściej docierają do nas informacje o podszywaniu się pod naszą firmę przez inne podmioty, które stosują agresywne metody marketingowe. Bardzo prosimy o przesłanie na adres bok@columbusenergy.pl numeru telefonu, z którego wykonane było połączenie. Będziemy wdzięczni za taką informację, zweryfikujemy każdy taki przypadek. Za wszelkie niedogodności bardzo przepraszamy. Na podany powyżej adres e-mail może Pani wysłać również swój numer – sprawdzimy czy jest w naszej bazie, jeśli jest – zostanie na stałe usunięty.

Emilia
Emilia
4 listopada 2021 06:07

Nie polecam z całego serca przestrzegam wszystkich o niekompetencji całej firmy od przectawiciela , monterzy do duży dział obsługi klijeta beznadziejny który w niczym nie potrafi pomuc nawet nie potrafi dobrze udzielić informacji …. moja fotowoltaiczne jest na dachu od 5 miesięcy i dalej nie pracuje

Columbus Energy
Columbus Energy
9 listopada 2021 09:51
Odpowiedz do:  Emilia

Pani Emilio, przykro nam, że jest Pani niezadowolona z naszych usług. Niezbędny będzie kontakt z nami pod nasz adres bok@columbusenergy.pl z całym opisem sprawy. Chcemy to zweryfikować i pomóc.

Bartosz
Bartosz
29 października 2021 15:48

Nie polecam!!! Zanim ktoś postanowi chociaż by porozmawiać z doradcami odwiedzającymi ludzi w domu niech dwa razy się zastanowi podczas pierwszego spotkania bardzo mili niemal że człowieka na rękach by nosili ale mówiąc delikatnie aby nie nazywać tego kłamstwem to złudny obraz prawdziwej rzeczywistości. Daliśmy się omamić pięknej gadce i podpisaliśmy umowę dzięki Bogu zweryfikowaliśmy komentarze i poszliśmy po rozum do głowy wypowiadając umowę po kilku dniach doradcy odwiedzili nas ponownie nie wdając się już w szczegóły całej konwersacji i chamskiego podejścia w stosunku do “na szczęście niedoszłego klienta”, doszło do tego iż pierwszy raz w życiu wyprosilem kogoś z domu.

Columbus Energy
Columbus Energy
9 listopada 2021 10:02
Odpowiedz do:  Bartosz

Panie Bartoszu nie można kierować się tylko komentarzami przy wyborze firmy. Niestety łatwiej przychodzi pisanie w sieci negatywów, konkurencja też nie śpi. Przykro nam, że Pan ma takie zdanie o naszej firmie. Pozdrawiamy

Krzysztof
Krzysztof
9 listopada 2021 15:17
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Columbia Energy założył mi w sierpniu panele.Po dwœch dniach pracy system przestał działać.Usuwanie awarii trwało 25 dni.Proszę więc nie wmawiać,źle można być zadowolonym z poziomu usług jaki świadczy firma.negatywne komentarze piszã tacy jak ja klienci wßciekli że zwiæzali się z CE..

Ewa
Ewa
29 października 2021 14:10

Columbus Energy S.A. w Krakowie to kolejna ” porażka” jej właściciela. Od momentu kiedy podpisałam umowę na dostawę i montaż paneli fotowoltaicznych, przeżywam koszmar. Wprawdzie panele zostały zainstalowane w sierpniu br ,ale do chwili obecnej nie podjęły pracy.Dziesiątki wykonanych przeze mnie telefonów do tej firmy w których zgłaszam usterkę, dziesiątki mailów, kilka ekip usiłujących uruchomić fotowoltaikę nie przyniosły oczekiwanego skutku. Od pierwszego dnia ,kiedy kurier przywiózł do nas urządzenia, okazało się, że nie są zgodne z umową.Błędy w wypełnianiu dokumentów do PGE, złe podłączenie skrzynek AC, DC i falownika, przysyłanie części zamiennych bez żadnej potrzeby.W dniu dzisiejszym tj 29.10.2021r ponownie przyjechał mechanik w celu podłączenia falownika, niestety wtyczki, które przywiózł kurier nie pasują do tego modelu. Nigdy nie spotkałam tak fatalnie zarządzanej firmy. Zastanawiam się, czy nie została stworzona specjalne by wyłudzać od klientów należności za niesprawne urządzenia. Napisałam dziś do TV Polsat. Być może nagłośnienie sprawy w mediach, pomoże w rozwiązaniu mojego problemu. Zastanawia mnie także fakt, dlaczego taka firma promowana jest przez platformy internetowe, a kapituły tych platform nagradzają ją i jej właścicieli. Przestrzegam Państwa przed firmą Columbus Energy S.A. w Krakowie. Przed podpisaniem umowy, proszę przeczytać opinie na stronach niezależnych od Columbus, bowiem opinie niepochlebne są przez Columbus Energy usuwane.

Krzysztof
Krzysztof
7 listopada 2021 18:35
Odpowiedz do:  Ewa

Cała prawda o tej firmie nie warto zamawiać tam żadnej usługi bo bēdzie droga przez mēkë za własne pieniædze.ilośç negatywnych komentarzy świadczy o poziomie usług.

Last edited 25 dni temu by Krzysztof
Paweł
Paweł
26 października 2021 19:10

Firma komedia.
Podczas prezentacji mówili, że przepłacam za spokój, ich profesjonalizm i to że wszystko załatwią a ja się niczym nie będę musiał denerwować.
Zamontowali 3/4 paneli i okazało się że skończyło im się miejsce na dachu.
Poprosiłem o projekt i czekam na odpowiedź jakim cudem sprzedali mi o 25% więcej niż się zmieściło, ale w tym momencie Columbus proponuje mi montaż paneli na tarasie (xD), gdzie przy planowanej rozbudowie domu za równowartość POŁOWY ich wartości mogą je na czas rozbudowy zdjąć i ponownie założyć po rozbudowie).
Czyli JA mam IM zapłacić, żeby mogli naprawić swój błąd…

Cezary Jenczelewski
Cezary Jenczelewski
19 października 2021 12:16

Witam,Jak dostac wycene magazynu energi dla instalacji 7-8kW,czy mozna przez email bo jestem za granica bez dostepu do gsm .
Pozdr

Agnieszka
Agnieszka
23 września 2021 13:26

Nie rozumiem skąd tyle negatywnych komentarzy. U nas od handlowca Columbus Energy po monterów wszystko odbyło się płynnie i sprawnie.

Krzysztof
Krzysztof
27 września 2021 19:22
Odpowiedz do:  Agnieszka

Proszę wysłać zdjęcia instalacji , Pozdrawiam

DaWa
DaWa
22 września 2021 12:20

Szybko, merytorycznie i wysokiej jakości.

darek
darek
3 października 2021 13:11
Odpowiedz do:  DaWa

No to jesteś jednym z nielicznych zapewne szczęściarzem. Piszą na swojej stronie, że w 4 tygodnie od podpisania umowy będę miał zwrot 100% energii w ramach programu “prąd jak powietrze”. Instalacja założona czerwiec 2021 i kilkukrotnie poprawiana. Jest październik i wg Ł.(Młodszy Koordynator ds. Przyłączeń Energetycznych) rzekomo mam mieć program od 1 listopada, ale jak narazie nikt się ze mną nie kontaktuje, a wypowiedzenie umowy z Tauronem trwa 30 dni. Czyli listopad odpada.
Ludzie jest mnóstwo firm, nie wchodźcie w to bagno. Korespondencja z BOK to mnie prawie 50 e-maili. Instalator i tak był podnajęty z innej firmy. Przepłacisz co najmniej o połowę. Ja za instalację wartą ok. 16000 zapłaciłem w Culumbusie 27000, bo myślałem, że firma na giełdzie to jakiś poziom i żałuje do dzisiaj. W moim przypadku, wyłącznie poziom żenady.

Krzysztof
Krzysztof
22 sierpnia 2021 09:55

NIE POLECAM
Produkty nie zgodne z ofertą.
Montaż to jazda bez trzymanki , brak projektu, dodatkowe opłaty za komponenty które nie zostały zamontowane .
Montaż pompy ciepła to było oblężenie Stalingradu, trwał 3 tygodnie z przerwami , po pierwszej nie dokończonej instalacji mogło dojść do uszkodzenia drogich urządzeń .
Następnie wszystko było rozmontowane i zrobione od nowa , i nadal nie jest dokończone , brakuje dostępu zdalnego do kontroli i regulacji pompy ciepła .
Na reklamacje brak odpowiedzi .
Czy ktoś zna jakiegoś dobrego prawnika ??
Z tego co widzę w opiniach problemy się powtarzają więc w pozwie zbiorowym opłaty będą groszowe .

Mieczysław
Mieczysław
11 października 2021 21:12
Odpowiedz do:  Krzysztof

Tragedia Columbus Energy ,
to jedynie ładna nazwa i dobra praca przedstawiciela handlowego ,ładnie czaruje.
Pompa powietrze woda jest ładna w folderze reklamowym, natomiast po zamontowaniu okazało się że, nie ma osłon węży przyłączeniowych, wewnątrz pomieszczenia jak i na zewnątrz przy koszeniu trawy łatwo uszkodzić.
I najważniejsza sprawa od 16 06.2021r sygnalizuję złą pracę pompy-pracuje w trybie awaryjnym ,do dzisiaj 11.10 2021r,nie otrzymałem powiadomienia o przybycia serwisanta celem napraw, pomimo że
powiadamiałem wiele osób w tym wspaniałego handlowca ,który obiecał szybką pomoc.
Wygląda na to że, urządzenie za 43700 zł. będę musiał odłączyć , i postawić kozę do grzania wody.
Przyłączam się do poszukiwań prawnika.
Mietek

Krzysztof
Krzysztof
7 listopada 2021 18:45
Odpowiedz do:  Krzysztof

Proszę wystæpić do Sądu Rejonowego z pozwem cywilnym o naprawienie szkody.Takie sprawy poszkodowani wygrywają jeśli mają dowody- Pan z pewnością je ma . pomocni w tym zakresie są prawnicy w Starostwach Powiatowych,którzy udzielają porad prawnych.Proszę walczyć o swoje-powodzenia.

Katarzyna
Katarzyna
2 sierpnia 2021 10:07

Czy ktoś z was miał problem przy zerwaniu umowy z Columbus Energy? Wypowiedzieliśmy im umowę bo nie zapewnili nam umówionych warunków kredytowania i teraz straszą. Proszę osoby, które miały taki sam problem o kontakt pod postem. Chciałam się dowiedzieć jak załatwiliście sprawę i jak to u was wyglądało. Dziękuję!

Adam
Adam
18 sierpnia 2021 09:26
Odpowiedz do:  Katarzyna

co to znaczy straszą? A co to – średniowiecze? Umowę możesz wypowiedzieć ale tracisz wszystkie wstępne wpłaty. Mówi się trudno, żyje się dalej. Gdzie miałaś wpisane te “umówione” warunki kredytowania? W umowie czy tylko konsultant coś wspomniał? W ogóle czytałaś w całości umowę i wiesz jakie tam występuję roszczenia regresowe?

Tomasz
Tomasz
23 lipca 2021 15:25

NIE POLECAM okolice Lublina
Pomimo szybkiego i sprawnego montażu wynikł problem braku montażu optymalizatorów którego konieczności montażu w umowie pominęła pani przedstawiciel a wcześniej o tym napominała.Trzeba być naprawdę mało ogarniętym żeby nie zauważyć że komin z kominka, rura fi 220 który jest wyższy niż zamontowane panele i jest na stronie południowej jak i panele będzie zacieniać instalację, przez co instalacja jest mniej wydajna.
Potyczka z BOK trwa nieprzerwanie, ostatnio stwierdzi że audyt odbył się w późnym wieczorem i nie można było stwierdzić faktu zacienienia paneli i że to ja powinienem ten fakt zacienienia zgłosić, tylko nie mam pojęcia kiedy miałbym to zgłosić, przed montażem?!
Ja nie jestem od tego, nie znam się, są od tego odpowiedni ludzie, po montażu? Zgłosiłem, no i owszem miały być a w umowie nie ma, mogą założyć owszem odpłatnie 500 zł szt a potrzeba prawdopodobnie 3.
Może ktoś ma jakiś pomysł, będę wdzięczny.
Więcej informacji mogę udzielić emailowo tomasz.klaczkiewicz@interia.pl
Pozdrawiam

Krzysztof
Krzysztof
27 września 2021 19:36
Odpowiedz do:  Tomasz

Miałem to samo , zapytałem się najpierw o projekt za który płacimy 3000zł, później zostawili mi towar pod domem do chwili gdy nie zapłaciłem 3000 zł za optymalizatory. I cała masa problemów z montażem pompy ciepła. Czekam na zakończenie instalacji od 3 miesięcy .
Pozdrawiam

Grzegorz
Grzegorz
15 lipca 2021 19:25

Witam po pierwsze fotowoltaika się nie opłaca przynajmniej u mnie z Columbusa źle obliczona moc zły montaż tak że odradzam i boże uchroń w przyszłości od takich fachowców jak ludzie z firmy columbus

Krzysztof
Krzysztof
27 września 2021 19:37
Odpowiedz do:  Grzegorz

Potwierdzam że wszystko zależnie od szczęścia.

Tomasz
Tomasz
14 lipca 2021 12:57

I nie polecam pani Natalii K. (Mazowieckie)… nic nie załatwia mimo pełnomocnictw

Tomasz
Tomasz
14 lipca 2021 12:54

NIE POLECAM Columus Energy
Nie polecam tej firmy. Mówią jedno a nie robią nic. Obiecują, że firma wszystko zalatwi a jak przyjdzie co do czego to trzeba samemu wszystko robić!
Dodzwonić się nie można!
Nie mówią wszystkiego albo mają nie douczonych przedstawicieli.
I przede wszystkim nie działają na korzyść klienta!
Przykro ale skarga poszła i zobaczymy co będzie dalej…
Nie polecam

Krzysztof
Krzysztof
7 listopada 2021 18:49
Odpowiedz do:  Tomasz

a do kogo napisał Pan skargę?

Anatol
Anatol
8 lipca 2021 21:15

Po podpisaniu umowy montaż paneli w ciągu dwóch tygodni. Jakość montażu OK i to wszystkie pozytywy. Zgłoszenie do zakładu energetycznego po ponad dwóch tygodniach od montażu. Po miesiącu od zgłoszenia nikt nie montuje licznika dwukierunkowego.. W wyniku dochodzenia na jaw wychodzi, że Columbus podał błędny adres montażu, a na dodatek niewłaściwy adres do korespondencji. Po interwencji do dostawcy energii zostało wysłane powtórne zgłoszenie, ale mimo obietnic, ze zostanie wysłana prośba o jak najszybszy montaż nic takiego nie nastąpiło. W związku a powyższym, o ile znowu nie wystąpią jakieś komplikacje licznik dwukierunkowy zostanie zamontowany po ponad 3 miesiącach od montażu paneli na dachu. Panele w najbardziej słonecznych miesiącach (maj, czerwiec, lipiec) leżą sobie na dachu bezużyteczne.
Ciekawe jak będzie z dofinansowaniem, bo Columbus oczywiście obiecuje wszystko załatwić.
Oczywiście po pewnym czasie poinformuję o tym.
Na dzisiaj nie polecam usług firmy Columbus

Tomasz
Tomasz
14 lipca 2021 12:56
Odpowiedz do:  Anatol

Nie licz na nich, lepiej sam wszystko zalatw bo nic z tego nie będzie…

Dan
Dan
2 sierpnia 2021 10:47
Odpowiedz do:  Tomasz

Dokładnie

Lucky-1973
Lucky-1973
12 czerwca 2021 04:15

LUKASZ S. (Nowy Tomyśl) tak nazywa się przedctawiciel handlowy CE. Gość przyjechał poopowiadał, a ja wiecie co zrobilem?
Kazałem wyjąć dokumenty i podpisałem umowę.
A,wiecie dlaczego?
Bo sam mam 30 letnie doświadczenie w handlu a facet byl szczery i sfrustrowany przy zbombardowaniu pytaniami z mojej strony.
Jesli fszyscy przedctawiciele sa tak merytorycznie przygotowani jak on to na rynku fotowoltaniki pozostanie tylko garstka graczy.
POLECAM CE !

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Krzysztof
Krzysztof
27 września 2021 19:43
Odpowiedz do:  Lucky-1973

Wyślij zdjęcia umowy i instalacji , zajebista historia – podoba mi się rozpoczynam sprawdzać w necie informacje – super ,czekam na zdjęcie umowy i instalacji. Pozdrawiam.

Jarek
Jarek
24 maja 2021 12:38

Firmę Columbus Energy polecił nam znajomy. Oprócz doradcy z Columbus Energy zapoznaliśmy się z oferta konkurencji (konkretnie trzy firmy) i w zasadzie bez dłuższego namysłu zdecydowaliśmy się na Columbus Energy.
Sposób prezentacji przez doradcę informacji na temat paneli i działania całego systemu był na tyle przejrzysty, że nie mieliśmy żadnych wątpliwości. Panele założyliśmy w listopadzie zeszłego roku, sam montaż przebiegł bardzo sprawnie, montażyści uwinęli się w jeden dzień, wszystko z zachowaniem estetyki, co miało dla nas duże znaczenie. Serdecznie polecamy współpracę z Columbus Energy.

Mariusz
Mariusz
14 maja 2021 11:05

Firma jest godna polecenia wszystko na czas i niema problemu z serwisem jest błyskawiczna

Krzysztof
Krzysztof
27 września 2021 19:45
Odpowiedz do:  Mariusz

Wyślij zdjęcia z instalacji i jakieś info.

Andrzej
Andrzej
9 maja 2021 16:28

Nie polecam. Handlowcy columbusa to […] do mnie pszyszedł taki filip puźniej przszo jeszcze dwuch jego kolegów iw trzech tyle mi na obiecali że się zgodziłem na podpisanie umowy a teraz napisze w ilu punktach nie spełniono tego co mi obiecano 1 zaraz miałem dostać zwrot dofinansowania 5000 ty zł myślę że dostanę za rok 2dostane od columbusa wołczerem na 5000ty zł to z tych pieniędzy będę mógł dołożyć 4 panele do tych 10 które mi wcześniej założyli, gdy chciałem skorzystać z wołczera to ten sam handlowiec Filipek powidzia) mi rze przepisy w columbuśie się zmieniły i źeby skorzystać z wołczera muszę dołożyć asz 12 paneli 3,obiecał mi 2x po 500 zł że namówłem dwóch znaiomych na fotowoltaike bo mają na to fundusze oczwiście też mi nie wpłacił tych pieniędzy 4,odsetki kredytu miały być z jch współpracujocym banku na 4% a okazało się że są 5,2 %, jest to najdrosza firma w Polsce.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Marcin
Marcin
20 listopada 2021 19:21
Odpowiedz do:  Andrzej

Niestety ja nie jestem dobrego zdania o COLUMBUS otóż podpisałem umowe na pompę ciepla KaiSai KHC12 RY3 i od samego początku zaczęły objawiać się problemy otóż nie udawało się przeprowadzić właściwej konfiguracji Wi-Fi by móc sterować tą pompą spoza miejsca zamieszkania , a po kilku dniach pracy tej pompy samoistnie sterownik zaczęła objawiać usterki (które od chwili montażu 31.03.2021) i do chwili obecnej występowały 9 krotnie usterki pompy ciepła za każdym razem przyjeżdżał Pan z serwisu KlimaTech ( we Wrocławiu) który pooglądał pompę powierzchownie na zewnątrz a w mieszkaniu poklikał kilka klawiszy na programatorze celem sprawdzenia ustawień i stwierdzał m, że usterka została usunięta i nie meła 1 godzina zaczynały ponownie wystepować zgłaszane usterki , a po złożeniu reklamacji Rękojmi do sprzedawcy minęło już 22 tygodnie i sprzedawca nie udziela odpowiedzi a po ponownej Reklamacji-Rękojmi 7.09.2021 do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi tylko dostarczono mi pocztą pismo w którym uzyskałem informacji ,że jeżeli chcę by celem usunięcia usterki muszę opłacić faktury za poprzednie naprawy serwisu choć usterki były zgłaszane do sprzedawcy

Darek
Darek
6 maja 2021 11:14

Zalecam wszystkim ostrożność podczas necocjacji przed podpisaniem umowy. Wszystko pięknie w opowieściach… ale gdy chciałem potwierdzeń na pismie, zaczęły się schody. Przez wiele dni nie otrzymałem wiarygodnych potwierdzeń dla składanych przez Columbusa obietnic, Na temat sprzętu i działania instalacji nie wypowiem się, gdyż rozstalismy się na etapie uzgodnień i potwierdzeń.

Jagoda
Jagoda
28 kwietnia 2021 08:51

Jak najdalej od Columbusa! Od roku się z nimi męczymy, wpierw nie przesłali dokumentów o dofinansowanie ze środków unijnych (mieliśmy zawarte w umowie, że oni się tym zajmą), okazało się, że wystawili źle fakturę (kredyt na jednego małżonka, faktura na drugiego) i nie możemy odpisać paneli od podatku. Oczywiście nie chcą rozwiązać problemu. Serdecznie nie polecam!

Krzysztof
Krzysztof
7 listopada 2021 19:01
Odpowiedz do:  Jagoda

Ja męczyłem się z nimi dwa miesiące,setki telefonów,e-maili,wreszcie poprawili to co spaprał podwykonawca .Mikroinstalacji pracowała tylko dwa dni a potem nastąpiła awaria.naprawiali 25 dni. Warto przeczytać bardzo uważnie umowę przed podpisaniem.U mnie już nie wykonają żadnej usługi.

Jacek
Jacek
28 kwietnia 2021 07:14

Trzymajcie sie od nich jak najdalej. Moj ojciec chcial zalozyc pompe ciepła. Przyjechal przedstawiciel Columbusa i dawaj go urabiać. Nagadał mu jaką dotację dostanie po załóżeniu pomby ciepła. Ojciec podpisał umowę i pompa została założona i działa. Po sporządzeniu wniosku o dotację wyszło że otrzyma ok. 13 000 (pompa kosztowała ok. 59 000 zł) zwrotu ale pod wrunkiem że złomuje stary piec węglowy.i zaślepi otwór w kominku.. Tę informację zataił przedstawiciel Columbusa przed podpisaniem umowy. Ojciec chciał aby pracownicy Columbusa ,,odcieli” stary piec i zamknęli cała instalacje CO aby nie ciekła. Początkowo mieli to zrobić ale ostatecznie okazało się żę tego nie zrobią. Ojciec nie zdecyduje sie na ,,odcięcie” pieca przez kogoś innego ponieważ może dojść do uszkodzenia pompy ciepła za 58 000 zł. Tak więc nie otrzyma zwrotu dotacji bo nie złomuje pieca. Tak firma Columbus dba o ochronę środowiska. Jeżeli piec zostanie i kominek nie będzie zaślepiony to w dalszym ciągu mozna w tym piecu palić i w kominku.
Nie wpuszczajcie przedstawicieli tej firmy do domu chyba żę lubicie problemy bo to pewne.
Fruktus

Katarzyna
Katarzyna
27 kwietnia 2021 16:22

Uprzedzam wszystkich przed tą firmą, kontakt super do momentu założenia paneli potem można wysyłać sobie maile albo zdawkowo odpowiedzą albo i nie, zero zainteresowania klientem. Obiecują załatwienie wszelkich formalności a zostawiają bałagan w dokumentach w energetyce nie dopilnowane płaciłam podwójne rachunki, wniosek o dofinansowanie obiecane miałam że oni składają nie to że nie wysłali dokumentów to nawet mnie o tym nie poinformowali przez co czekałam na dotacje na którą nic nie było złożone. Zanim uporałam się z uporządkowaniem papierologi było więcej zamieszania niż bym miała to sama załatwić a firma uważa że nie ma sobie nic do zarzucenia. Odradzam, fatalny stosunek do zdobytego klienta.

Ewa
Ewa
22 kwietnia 2021 20:31

Czy to jest normalne, ze przedstawiciele firmy wchodza do domu potencjalnych klientow w dobie koronawirusa? Narazajac inne, czesto starsze osoby?

jOLANTA
jOLANTA
21 kwietnia 2021 10:52

Witam ! Moja instalacja uległa uszkodzeniu z przyczyn mi nie znanych , technik z firmy columbus ! Przyjechał dopiero po 5 dniach od zgłoszenia usterki , stwierdził awarię falownika !!! i to wszystko . Miał do zgłosić- wymianę falownika lecz dni płyną instalacja nie działa a firma Columbus nic z tym nie robi . Mimo zapewnień podczas podpisywania umowy o stałym monitorowaniu instalacji i jej serwisowaniu i usuwaniu w razie potrzeb zaistniałych usterek w ciągu 24 godzin , Firma Columbus jest bardzo opieszała i nie wywiązuje się z obowiązków serwisanta , Rzeczywistość znowu okazuje się czarna i pokazuje że nie można wierzyć pięknym stroną internetowym i umieszczonych w nich cudownych opiniach o firmie . Fałsz i zakłamanie Czekam na odpowiedz firmy ! Nie interesuje mnie informacja typu ,Mamy dużo zgłoszeń i duży teren do obsługi . Szanująca się Firma sprzedająca urządzenia z serwisem gwarancyjnym powinna stanąć na rzęsach i usunąć usterkę w przedstawianym w prawie konsumenckim czasie !!!! .

Basia
Basia
20 kwietnia 2021 11:19

Musiałam niestety zrezygnować z umowy z powodów osobistych. Umowa była skonstruowana w taki sposób, ze trochę się martwiłam jak to sie potoczy. Jednak muszę powiedzieć, ze Panie, z którymi miałam telefoniczny kontakt były bardzo życzliwe i wyrozumiałe. Moj przypadek został potraktowany w sposób indywidualny i po kilku telefonach moja umowa została rozwiązana. Tam pracują ludzie, tacy jak my, a rozmowa zawsze jest najlepszym rozwiązaniem różnych sytuacji.

Kuba
Kuba
19 kwietnia 2021 09:21

Omijać z daleka jak chcesz mieć spokój w przyszłości .
Panele zainstalowane od października z innej firmy bo Columbus
był strasznie drogi . Nie przeszkadza im to jednak dzwonić nadal
nachalnie ze swoją ofertą , przy dwóch pierwszych telefonach
starałem się grzecznie wytłumaczyć sytuację i prosiłem o
wykreślenie mojego nr telefonu z ich bazy danych ale po kilku następnych dałem sobie spokój .
Jeśli oni nie potrafią zaktualizować swojej bazy danych i
już na etapie marketingu wprowadzają w błąd klienta to czego się
spodziewać po instalacji za 30 tys. zł ? Do napisania tej opinii nie skłonił mnie ” czarny pijar konkurencji ” tylko działania ich telemarketingu .

ReQ
ReQ
31 marca 2021 20:59

Nie polecam firmy ze wzgledu na […]
1. Zamontowałem specjalnie więcej paneli o 1 szt. Czyli 10 aby była dopasowana instalacja do rozbudowy czyli dodania paneli. Wydali mi taki inwenter który ledwo obsłuży mi 10 paneli które mam i teraz okazuje się jak będę chciał dołożyć panele to muszę wymieć inwenter na swój koszt 😐😐Paranoja.😡😡😡😡 Ja mam palene dopiero miesiąc a już taki niewypał…. Przedstawiciel usprawiedliwia się tym że jego wprowadzili w błąd i nie pomoże. Bo musi wydać osobę która go okłamała. A jak wyda straci pracę…. .
2. Kolega zamontowal taka samą instalacje jak ja przez inną firme i zapłacił 15500zl a ja zabuliłem 23000 zł.7500 w błoto

Cyrk. Oczywiście przedstawiciel mówił że oferta którą mi proponują jest ważna tylko kilka dni.

Columbus!!!
Czekam aż wymienicie mi inwenter na mocniejszy czyli taki taki powinien być. A za […] i przepłacenie żądam 2szt. Paneli extra na wasz koszt….
Chyba że wolicie się sądzić 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

enerad.pl
enerad.pl
1 kwietnia 2021 10:53
Odpowiedz do:  ReQ

Szanowny Panie,

dodaliśmy Pana komentarz po edycji niektórych słów. Naruszały one nie tylko nasze Zasady komentowania, ale również dobre imię firmy Columbus Energy.

Prosimy Pana oraz innych Użytkowników o nienadużywanie sformułowań, które nie mają umocowania w wyroku sądowym. Rozumiemy, że niezadowolenie z wykonanej usługi może budzić negatywne emocje, ale prosimy o zachowanie większej powściągliwości w doborze słów.

Nasz serwis to przestrzeń do dialogu – zapraszamy do dzielenia się opiniami na temat usług/produktów, ale zależy nam na merytorycznych i kulturalnych wypowiedziach. Enerad to także miejsce, w którym wspieramy naszych Użytkowników w decyzjach konsumenckich, ale nie będziemy mogli realizować naszej misji, jeśli będziemy musieli poświęcać czas na sprawy sądowe, które wytaczać nam będą firmy za pomówienia/oszczerstwa znajdujące się komentarzach.

Pozdrawiamy
zespół enerad.pl

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
8 kwietnia 2021 14:06
Odpowiedz do:  ReQ

Dzień dobry,

przykro nam, jeśli spotkały Pana jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Zewnętrzny portal niekoniecznie jest jednak najskuteczniejszą formą kontaktu z firmą – bardzo prosimy o maila pod adres bok@columbusenergy.pl.

Tylko mając Pana dane możemy sprawdzić, czy opisywana sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.

Pozdrawiamy serdecznie!

Aaa
Aaa
13 kwietnia 2021 12:41
Odpowiedz do:  Columbus (oficjalnie)

Pytanie do Columbus oficjalnie: czy nie uważacie Państwo że tak istotne informacje jak typ i marka falownika, marka paneli, ich ilość oraz miejsce usytuowania nie powinny być zapisane w umowie? W przeciwnym wypadku prowadzi to do możliwych nadużyć nieporozumień i oskarżeń przez którąkolwiek ze stron.

Michał
Michał
30 marca 2021 22:44

Cześć wszystkim.
Znajomy miał sytuację, że przyszedł przedstawiciel z Columbusa i wyliczył mu ile potrzebuje kWp. Na następny dzień miał dwa spotkania z przedstawicielami z dwóch innych firm i, jak się okazało, dwie pozostałe były o 1kw mniejsze wyliczone. I to już z zadatkiem 1 panelu więcej.
Nie wiem czy się ktoś pomylił czy był to sposób na “extra” zarobek, ale mało profesjonalne.
Sprawdziliśmy to wyszło, że na dziś zużycie jest takie, że o 1,6kW mniejsza instalacja wystarczy.
Jak na to, że na 1kW wyszło w Columbusie najdrożej, to już w ogóle plama.
Z tego doświadczenia korzystając, nie polecam.

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
8 kwietnia 2021 14:04
Odpowiedz do:  Michał

Dzień dobry,

nieco trudno odnieść się nam do tej sytuacji. Jeżeli jednak Pana znajomy znajdzie czas, to będziemy wdzięczni za kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl. Wtedy będziemy w stanie dokładnie zbadać sprawę i sprawdzić, co możemy poprawić.

Pozdrawiamy serdecznie!

quickstarter
quickstarter
26 września 2021 17:27
Odpowiedz do:  Michał

słabe to, może znajomy założy instalację 1 kW? Będzie taniej 😛 Bzdury, moc instalacji “za duża”? Przecież zapotrzebowanie widać ze zużycia plus ewentualne zwiększenie z powodu planowej rozbudowy urządzeń związanych z poborem. Columbusa oceniam średnio ale ten komentarz to po prostu przegięcie

Emilka
Emilka
27 marca 2021 22:41

Panie Wojciechu, proszę nam wytłumaczyć jak Panu się to opłaca? Panele założył Pan na zużycie bieżące, nie uwzględniając pompy ciepła? Robiąc jakikolwiek plan na przyszłość miał Pan w głowie założenie pompy ciepła. Ze swojego doświadczenia wiem , że popma ciepła pochłania drugie tyle energii, co domowe potrzeby. A bilansowanie 100%, proszę zapoznać się na jakich zasadach, warunkach a i godziny w których można odbierać energię.

Sylwester
Sylwester
26 marca 2021 18:38

Jedyna firma, która rzetelnie przygotowała ofertę. Zdecydowałem się na umowę z nimi i w ciągu 2 tygodni od podpisania umowy miałem zrobiony audyt z gościem, który naprawdę zna się na rzeczy. Do tego szybko załatwione finansowanie – leasing 101% . Specyfikacja zrobiona naprawdę z głową i w profesjonalnym narzędziu. Doradca też spoko – nie męczył mi głowy, jak niektórzy przedstawiciele innych firm, że muszę tu i teraz podpisać umowę – bekę mam z takich ludzi, ale żal mi tych, którzy tak podpisują umowy. Na spokojnie miałem czas na przeczytanie umowy, która ma ledwo 4 strony z czego 2 tak naprawdę trzeba przeczytać.
Ja jestem mega zadowolony – instalacja 9,66kW śmiga aż miło 🙂
Pozdrawiam i polecam

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
8 kwietnia 2021 14:02
Odpowiedz do:  Sylwester

Dzień dobry,

dziękujemy za miłą opinię i cieszymy się, że jest Pan zadowolony – to zawsze jest naszym celem 🙂

Serdecznie pozdrawiamy!

PAWEŁ
PAWEŁ
9 października 2021 10:37
Odpowiedz do:  Sylwester

Ile paneli ma pan założonych

Michal
Michal
26 marca 2021 13:05

Nie polecam firmy pod żadnym względem jak i wykonania jak i usług jakie świadczą wszystko mija się z prawdą. Przedstawiciele mówią pięknie a z czasem wychodzi coś innego. Pieniądze wywalone w błoto tylko problemy. Jeśli ktoś chce zakładać panele to tylko nie firma COLUMBUS

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
8 kwietnia 2021 14:01
Odpowiedz do:  Michal

Dzień dobry,

przykro nam, jeśli spotkały Pana jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pana dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.

Pozdrawiamy serdecznie!

Piotr
Piotr
25 marca 2021 22:25

Ja także nie polecam tej firmy .Przedstawiciel mówi co innego,biuro także.Masakra 25 styczeń podpisana umowa panele założyli dopiero 10 marca i oczywiście zamiast na drugi dzień wysłać do energetyki pismo po wielu telefonach wysłali dopiero 25 marca .Tyle nerwów to już dawno nie miałam .Jutro idę do rzecznika praw konsumenta w tej sprawie.

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
30 marca 2021 07:18
Odpowiedz do:  Piotr

Dzień dobry,

przykro nam, jeśli spotkały Pana jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pana dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.

Pozdrawiamy serdecznie!

Krzysztof
Krzysztof
5 listopada 2021 17:31
Odpowiedz do:  Piotr

W moim przypadku pani z columbisem źle wypełniła wniosek zgłoszenia mikroinstalacji do PGE,co skutkowało zwrotem dokumentów
Efektem tego było to,że ponownym wysłaniu ich do OSD wydłużył się termin montaźu licznika dwukierunkowego o miesiæc.Nie zdæżyłem złoźyç wniosku do ministerstwa w ramach progru trzeciej edycji mœj prąd.Strsts 3 tysiãce
wystąpię do Ce o naprawienie szkody

Wojciech
Wojciech
25 marca 2021 21:08

Jestem klientem firmy Columbus od lipca 2019r (Bieszczady wysokie) posiadam instalację fotowoltaiczną na dachu 45 st. płd-zach. instalacja 4,88 kWp moc wytworzona w roku ubiegłym to 4880kWp cena montażu to 29 000 zł. (w 2019r) Jestem bardzo zadowolony z ww. firmy, żadnych problemów z montażem (10 dni od podpisania umowy), opieka sprzedawcy i serwisu bardzo dobra (do dziś utrzymuje z nimi bardzo dobry kontakt). Od dzisiaj działa u mnie już pompa ciepła KAISAI 16 kW tez zainstalowana przez Columbus Energy i również bez problemowo. Poleciłem firmę kilku znajomym są bardzo zadowoleni z szybkiego montażu i pełnej obsługi. Nie wiem skąd takie negatywne komentarze na temat tej firmy. Duża firma z ugruntowaną pozycją posiada znaczny kapitał co gwarantuje, że nagle nie zniknie z rynku. Ciągle rozwija swoją ofertę. Czekam na uruchomienie oferty ,,Prąd jak powietrze” – fotowoltaika z bilansowaniem 1:1”.

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
30 marca 2021 07:21
Odpowiedz do:  Wojciech

Bardzo dziękujemy za tę miłą opinię! 🙂

Aaa
Aaa
13 kwietnia 2021 09:11
Odpowiedz do:  Wojciech

Witam, jakie panele i ile sztuk? Bo 4880Wp nijak nie chce się podzielić na 360W (a takie panele CE sprzedaje).

Marek
Marek
25 sierpnia 2021 09:09
Odpowiedz do:  Wojciech

Ostatnie zdanie upewniło mnie w przekonaniu, że opinia pisana na zamówienie przez opłaconego klakiera lub pracownika firmy.

MONI
MONI
21 października 2021 18:03
Odpowiedz do:  Wojciech

Pompa ciepła 16kw i fotowoltaika 4880 to ciekawe jakie rachunki za prąd? Bzdura .ta fotowoltaika to do użytku domowego!!!a gdzie pompa?

adam
adam
25 marca 2021 14:25

Posiadam instalację fotowoltaiki zamontowaną przez firmę Kolumbus, według danych poiwnna produkować 5,2 Kw w ciągu roku, ale po 10 mies. na liczniku jest niestety tylko 2,8 kw, a gdzie pozostałw kwp nie wiem i chyba nikt z Kolumbusa mi nie podpowie co się stało z ich wyliczeniem.
pozdrawiam

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
30 marca 2021 12:29
Odpowiedz do:  adam

Dzień dobry,

czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl?

Pozdrawiamy serdecznie!

Aaa
Aaa
11 kwietnia 2021 22:11
Odpowiedz do:  adam

Czy przypadkiem w słoneczne dni inwerter nie wyłącza się automatycznie? Dzieje się tak gdy sieć nie jest w stanie przyjąć wyprodukowanego prądu.

marek
marek
22 marca 2021 23:25

Uwaga na ofertę “bilansowanie 100%” Przez telefon wszystko super, aż za pięknie. Fakt, że dość drogo i warunki kredytowania słabiej niż przeciętne ale zdecydowałem się na kontynuowanie wstępnych negocjacji. W końcu to nie firma krzak. Zrobiłem sobie kalkulację – drogo ale ew. do zaakceptowania (bo 100% bilans i dobra gwarancja). W między czasie na ekranie pojawiły się reklamówki. Zajrzałem i zapaliło się CZERWONE ŚWIATŁO. Bilansowanie a owszem, 100% ale, UWAGA !!! w godzinach 13.00 – 15.00 oraz 22.00 – 06.00 a także weekendy. Krótko mówiąc odbiór nadwyżek wtedy kiedy najwięcej produkuję a nie kiedy potrzebuję, kiedy nie ma mnie w domu lub śpię. Dzisiaj miła pani zadzwoniła ponownie. Jak podniosłem tę kwestię obiecała zaraz przesłać mi wyjaśnienia na mail. “zaraz” dawno minęło. Zatajenie tej informacji uważam za grubą nieuczciwość, wręcz próbę naciągnięcia.

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
30 marca 2021 07:23
Odpowiedz do:  marek

Dzień dobry,

takie bilansowanie będzie dotyczyć I etapu wprowadzania naszej usługi. Szczegóły znajdzie Pan na stronie pradjakpowietrze.pl 🙂

Pozdrawiamy!

piOtr
piOtr
1 maja 2021 14:00
Odpowiedz do:  Columbus (oficjalnie)

proszę nie oszukiiwać ludzi, i zmienić treść reklam w takim razie..

Krzysztof
Krzysztof
16 marca 2021 17:11

firmie zależy na kliencie???? dziwne bo moja reklamacja została sprowadzona do dwóch zdań. Że panele działają prawidłowo, i produkcja jest właściwa przy zakładaniu paneli południowy-wschód, północny -zachód. Dodam, że reklamacja dotyczyła zupełnie czego innego, a mianowicie, że rozmieszczenie jest dla nas nie korzystne, gdyż wytwarzana produkcja z tych paneli w ogóle nie pokrywa naszego zapotrzebowania i prosiliśmy o ich zmianę. Widać wybitnych fachowców firma posiada, które nie umieją czytać ze zrozumieniem. Sprowadzają się do kontaktów e-mail, nic od siebie nie wykazująć.

Małgorzata
Małgorzata
10 marca 2021 10:56

Witam mam bonus do śmiechu firma Columbus i jej obsługa serwisowa woda mi się leje od 5 dni czyli od 5 marca serwis będzie 16 marca nie wiem czy się śmiać Kpina z klientów sprawdźcie państwo swoje umowy. Czas obsługi serwisowej. NIE POLECAM FIRMY COLUMBUS NIKOMU

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
30 marca 2021 07:24
Odpowiedz do:  Małgorzata

Dzień dobry,

przykro nam, jeśli spotkały Panią jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pani dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.

Pozdrawiamy serdecznie!

Kam
Kam
24 kwietnia 2021 08:14
Odpowiedz do:  Małgorzata

Ma Pani panele na wodę? Takie właśnie opinie są na tej stronie!!

Małgorzata
Małgorzata
9 marca 2021 09:41

Witam po stokroć NIE POLECAM firmy Columbus pół roku przepychanki o uszkodzony panel fotowoltaiczny w między czasie złączka i wyciek glikolu teraz instalacja solarna i zbiornik. Można zgłaszać usterkę reakcja żadna zgłoszenie przyjęte i nic się nie dzieje. Nie miejcie państwo złudzeń.
Dawno już nie miałam do czynienia z firmą tak zlewającą klientów. NIE POLECAM

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
10 marca 2021 11:17
Odpowiedz do:  Małgorzata

Dzień dobry,

przykro nam, jeśli spotkały Panią jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pani dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.

Pozdrawiamy serdecznie!

Andrzej Nowak
Andrzej Nowak
8 marca 2021 11:12

Witam, mam instalację od columbusa i wczoraj przeglądałem z kuzynem komentarze tutaj zamieszczone, nie wiem skąd one się biorą. Jestem w pełni zadowolony, mój doradca zadzwonił do mnie nawet i poinformował o bilansowaniu 1:1 niedawno… Cena jest wyższa ale jak coś jest tanie to jest drogie. Wybierając instalacje patrzyłem pod kątem pewności, że firma nie zniknie zaraz z rynku, przynajmniej mam polisę ubezpieczeniową w razie czego. Podsumowując, jak ktoś chce dobry sprzęt to mogę szczerze polecić, wielu znajomych przejechało się na “tanich firmach”.

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
10 marca 2021 11:16
Odpowiedz do:  Andrzej Nowak

Bardzo dziękujemy za miłą opinię! Zdecydowanie staramy się konkurować nie tyle ceną, co jakością 🙂

marek
marek
22 marca 2021 23:29
Odpowiedz do:  Andrzej Nowak

Proszę rzucić okiem na warunki bilansowania 100% – czas i godziny odbioru. W południe i w nocy :)))

Emilka
Emilka
8 marca 2021 02:22

Witam. P. Leonie gdześ już słyszałem te słowa. DORADCA ENERGETYCZNY to samo mi wmawiął. LUDZIE, ZASTAWNÓWCIE SIĘ Z KIM PODPISUJECIE UMOWE . Macie 14 dni na odstąpienie od umowy, są wątpliwości zadzwonie do UZRĘDU PRAW KONSUMENTA. Pzdrawiam

Leon Sarzak
Leon Sarzak
3 marca 2021 08:06

Negatywne komentarze w każdej firmie to chleb powszedni, ale fakt że mniej więcej połowa osób się tutaj wypowiadających nie ma instalacji od Columbusa, a drugie pół po wypowiedzi się tylko kompromituje śmierdzi mi działaniami trolli i konkurencji.
Ja sam osobiście od dwóch lat mam instalacje CE, wczoraj podpisałem umowę na rozbudowę i pompę ciepła. Firma opiekuje się mną od dwóch lat i nigdy nic nie schrzanili, mało to biorę udział w polecaniu firmy i jak do tej pory żaden z moich znajomych na nic nie narzeka, a jest ich parunastu. Do ludzi co mówią, ze za drogo: nie stać Cię nie kupuj 🙂 a nie potem się żalisz w internecie, ze gdzieś tam szwagrowi typ pod biedronka zaproponował panele 2tys zł taniej. Ludzie ogarnijcie się, serio

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
10 marca 2021 11:15
Odpowiedz do:  Leon Sarzak

Nie da się ukryć, że anonimowość komentarzy w internecie może prowokować różne działania. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług! 🙂

enerad.pl
enerad.pl
12 marca 2021 08:11
Odpowiedz do:  Columbus (oficjalnie)

Cześć Drogi Columbusie 😉

Tak, zdajemy sobie sprawę z niedoskonałości obecnego systemu komentarzy. Każdy może napisać wszystko… Ale:
– widzimy działania innych firm, które próbują nadszarpnąć reputację innych podmiotów, konkurencji;
– widzimy działania własne firm, które mają na celu przedstawić samych siebie w lepszym świetle.

Staramy się nieustannie nadzorować proces moderacji i publikacji komentarzy wykluczając treści, które łamią nasze zasady – chcemy aby komentarze w naszym serwisie dostarczały Użytkownikom faktyczne, prawdziwe informacje, a Wam, Firmom, umożliwiały wsłuchiwanie się w głos Użytkowników / Klientów. Dziękujemy Wam, że tu jesteście i podjęliście się komunikacji z Klientami na naszej platformie.

Jednocześnie pragniemy Was poinformować, że nieustannie pracujemy nad nowym systemem ocen i komentarzy, który pozwoli na dostarczenie naszym Użytkownikom większej wartości i wiarygodności treści. Jeszcze chwilkę, będzie lepiej 😉

Gdybyście mieli jakieś uwagi lub pytania – zapraszamy do kontaktu.

Pozdrawiamy,
Zespół enerad.pl

Darek
Darek
10 lipca 2021 10:19
Odpowiedz do:  Leon Sarzak

Columbus Energy S.A. nie trzeba trolować […] Męczę się z ich “obsługą klienta” już prawie miesiąc. Dodzwonić do BOK jest bardzo trudno, a na e-maile nie odpowiadają. Mój “opiekun” nie odbiera ode mnie telefonu po opłaceniu 28800 za 5kWh instalację, która do dziś 10.07.2021 nie wyprodukowała ani 1 Wata energii. Mogę każdemu udostępnić e-maile, umowę, dowody wpłaty. Sprzedawcy opowiadają niestworzone historie o tym jak będziesz mógł odbierać nadprodukcję instalacji w innym miejscu, po czym okazuje się, że są to dopiero pobożne życzenia, dopiero w planie, w bliżej niesprecyzowanej przyszłości. Culumbus Energy S.A. to nierzetelna firma. Proszę poczytać więcej opinii o firmie zanim zaryzykujecie wpłacenie tam jakichkolwiek pieniędzy.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Marek
Marek
25 sierpnia 2021 09:20
Odpowiedz do:  Leon Sarzak

Jak Pan obliczył, że połowa forumowiczów nie ma instalacji od CE. We wszystkich negatywnych opiniach widać, że jednak mają te instalacje lub mieli do czynienia z firmą. Nie pojmuję więc na czym opiera Pan swoje tezy.

Arek
Arek
3 marca 2021 07:58

Czytając komentarze mimo wszystko zdecydowałem się na instalacje firmy columbus ponieważ należy pamiętać fakt że zadowolny klient nie napisze komentarza a prędzej kupi flaszkę panu z którym podpisał umowe 😉 stąd też tu dużo negatywów. Ja mam instalacje 3 miesiące, wszystko sprawnie poszło. Jest ok.

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
10 marca 2021 11:14
Odpowiedz do:  Arek

Dziękujemy za miłą opinię!

Ania
Ania
3 marca 2021 00:10

Mam od pół roku instalacje wszystko bez zrzutu, polecam niezdecydowanym. Instalacja10 szt paneli czyste południe jyz eidac fajne uzyski w dni słoneczne:) czekam na wiosnę i myślę że instalacja działa bardzo poprawnie

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
3 marca 2021 08:21
Odpowiedz do:  Ania

Bardzo się cieszymy i życzymy słonecznej wiosny 🙂

Robert
Robert
2 marca 2021 13:36

Ja posiadam instalację z firmy Columbus od roku, oczywiście po zainstalowaniu, jak miałem jakiś drobny problem to nie ma z nikim żadnego kontaktu. Obecnie od miesiąca instalacja nie działa, dzwonię i tyle mego, fotowoltaika – Tak, firma Columbus – zdecydowanie Nie!!!

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
3 marca 2021 08:23
Odpowiedz do:  Robert

Panie Robercie, bardzo nam zależy na wyjaśnieniu tej sytuacji. Bardzo prosimy o maila pod adres bok@columbusenergy.pl – jeśli tylko jest Pan naszym Klientem, to znajdziemy Pana w historii kontaktów i sprawdzimy sprawę.

Marek
Marek
24 lutego 2021 11:31

Ja trochę z innej strony. O Columbus mam taką opinię że to taka wydmuszka. To firma, która może bardzo szybko “zwinąć” się z rynku gdyby była taka konieczność gdyż właściciel działa w innych branżach dochodowych. Ma świetny marketing – to prawda. Właściciel Pan Dawid Zieliński zadbał o to, wychodząc z założenia że on jest najistotniejszym w pozyskaniu klienta indywidualnego. Racja, że jak klient zostanie oczarowany ofertą to później jest trudno mu się wycofać więc kolejne etapy realizacji nie muszą się już “tak zgadzać”. Mam znajomego współzarządzającego funduszem inwestycyjnym nowych technologii (nazwy FI świadomie nie podam), który śledzi tą branżę gdyż buduje portfel inwestycyjny min. w oparciu o branżę fotowoltaiki. Prowadząc prezentację podejscia inwestycyjnego i dając różne przykłady powiedział że selektywnie podchodzi do wyboru spółek z tej branży (nie wszystko zloto co się świeci pomimo dobrej koniunktury) i jako przykład nieprzejrzystego, wątpliwego gracza według jego analizy notowanego na giełdzie podał firmę właśnie Columbus Energy. Dodam, że nie instalowałem nigdzie paneli bo mieszkam w bloku ale ta branżą mnie ciekawi pod innym kontem. Pozdrawiam

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
3 marca 2021 08:28
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku, mamy nadzieję, że przekona się Pan, że jednak nie jesteśmy “wydmuszką” 🙂

Czy rzeczywiście duża, notowana na giełdzie spółka ma większą szansę na “zwinięcie się”, niż niewielkie firmy? Zapewniamy: nigdzie się nie wybieramy, mamy jeszcze mnóstwo do zrobienia 🙂

Co do (anonimowej) opinii odnośnie inwestycji: rozumiemy, że różne osoby mają różne strategie i intuicje. To naturalne, choć jednocześnie trudno się nam do takich dość niekonkretnych zarzutów odnieść.

Pozdrawiamy!

Marcin
Marcin
19 lutego 2021 15:27

Witam. Moze ktoś tutaj doradzi jak walczyć z reklamacja i firma columbus.
Mianowicie.
Luty rok 2020 rok zaczęła działać (tak chociaz wtedy myslalem) instalacja.
Dodam ze podpisana umowa została we wrześniu 2019!!!
Najpierw czekalem na falownik miałbyc 3 fazowy przyszedł 1 fazowy…
Gdy już dotarł falownik pojawiła się firma która zajęła się zakładaniem.
Juz myslalem ze bedzie wszystko ok a tu kolejnym problemem okazało się uziemienie…
Wbili 17 szpilek uziemiających jedna po drugiej w ziemie i uziemienie nie wyszło wymagane 10 omów…poddali się…
Po kilku dniach sam wlasciciel firmy która to zakładała (podwykonawca columbus)
Przyjechal bo nie wierzyl w pomiary pracowników.
Po deszczach tez nie wyszedl pomiar.
Zdecydowali ze beda przekopywac mi ogródek…
2 szpilki w ziemie walcówka i za 2 metry znow 2 szpilki itd itd… uwierzcie ze przekopali ogródek wkolo jakiś 9 kompletów pomiaru brak… wkoncu zaczęli przekopywac wzdłuż budynku podjazd i po kolejnych kilku kompletach poprosili o kawe….w momencie mej nieobecności jeden z pracowników przyniósł z samochodu butelkę wody z solą i oszukali pomiary…
Byla klotnia itd ale odpuściłem.
Przyszedł czas na wymianę licznika wszyscy domownicy zadowoleni wkoncu bedzie po sprawie. Czas oczekiwania na licznik miesiac czasu i kiedy pojawił się Pan z firmy tauron w ost dzien.
Znow kolejna niespodzianka pan przywiózł licznik 1 fazowy bo taki zgłosiła firma columbus.
Kolejny czas odkręcanie dokumentów.
Nadszedł wkoncu luty super licznik 3 fazowy bedzie chodzic. Chodzi do dzisiaj ale!!!
Kolejny problem.
Meritum tematu
Pan który wyliczał z rachunku jaka instalacja mi wystarczy wyliczyl 4kw, za opóźnienia montażowe firma columbus dołożyła jeden panel, dodatkowo 1 panel zapasowy do wyliczen Pana znawcy z firmy columbus.
Juz we wrześniu 1 zgłoszenia ze wiecej prądu pobieram z sieci niz oddaje. Twierdzili ze niemożliwe ze napewno zle odczytuje liczniki.
Przyjeżdżał nawet serwisant z ich firmy i 2 niezależnych okazało się że faktycznie zużycie jest dużo większe niż ich wyliczenia ale nie mogłem nic zrobić az nie dostane rozliczenia rocznego.
Luty rok 2021 przychodzi do zapłaty wyrównanie 790zl!!!
Co mam zrobić jak z nimi walczyć?
Zapłaciłem wczoraj.
Chca mi zrobić wycenę ile mam dopłacić do paneli by podniesc ich produkcje.
Pomóżcie prosze

Marek
Marek
24 lutego 2021 11:41
Odpowiedz do:  Marcin

jako że jestem tu 1 raz i czytam komentarze ale pod kontem innym niż rozważanie montażu paneli poddam pewna myśl. Pan Dawid Zieliński – właściciel firmy ma swoją stronę na facebook. Napisz bezpośrednio do niego (wstaw posta itp) by się dobrze zajęli Pana sprawą. Nie wiem czy coś to da ale można zawsze spróbować tej metody

Columbus (oficjalnie)
Columbus (oficjalnie)
3 marca 2021 08:30
Odpowiedz do:  Marcin

Panie Marcinie, bardzo nam zależy na wyjaśnieniu tej sytuacji. Bardzo prosimy o maila pod adres bok@columbusenergy.pl – jeśli tylko jest Pan naszym Klientem, to znajdziemy Pana w historii kontaktów i sprawdzimy sprawę.

Darek
Darek
10 lipca 2021 10:31
Odpowiedz do:  Marcin

Też uważam, że musisz próbować dotrzeć wyżej. Sam tego próbuję. Mam wrażenie, że wszystkie problemy ludzi z Columbus Energy utykają w tak zwanym Biurze Obsługi Klienta lub jego kierowników. Nie wiem czy właściciel zareaguje, ale na Yoytubie w “Expercie e Bentleyu” był przekonujący do tego stopnia, że na moje nieszczęście zdecydowałem się na ich instalację PV.
Czytelniku! Jeżeli to czytasz, uciekaj od Columbusa gdzie pieprz rośnie, a conajmniej dobrze się zastanów.