Columbus Energy opinie: Fotowoltaika, Pompy ciepła, Magazyny energii

Columbus Energy to jedna z najbardziej znanych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Jednak oprócz najwyższej jakości paneli fotowoltaicznych Columbus Energy posiada w swojej ofercie również powietrzne pompy ciepła skandynawskiej marki NIBE oraz magazyny energii. Co należy wiedzieć o Columbus Energy? Już sprawdzamy!

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Columbus Energy – zakres działalności


Fotowoltaika
Tak
Pompy ciepła
Tak
Magazyny energii
Tak
Stacje ładowania
Tak

Fotowoltaika od Columbus Energy – cena, warunki

Z usług Columbus Energy z powodzeniem może skorzystać każdy zainteresowany produkowaniem zielonej energii ze słońca, przede wszystkim zaś trzy, główne grupy docelowe, czyli gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda fotowoltaika od Columbus Energy dla każdej z nich?

Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy

Dla odbiorców indywidualnych Columbus Energy przygotował trzy warianty oferty. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich pakietów jest usługa pozwalająca na bilansowanie 1:1, czyli odbierania 100% nadwyżek prądu wprowadzonych do sieci. Oferta dotyczy posiadaczy taryfy G12w. Odbiór nadwyżek jest możliwy poza godzinami szczytu oraz w weekendy i święta. W każdej ofercie otrzymamy również 15-letnią Gwarancję 360 na każdy komponent instalacji, serwis i montaż.

  • Smart – opiera się ona na panelach fotowoltaicznych producenta Sunport wykonanych w technologi MWT o mocy 460 Wp w wersji mono silver frame oraz na falowniku Solis, jednofazowym lub 3 fazowym, przystosowanym do pracy do pracy z siecią (on-grid). W tym pakiecie montaż ma zostać wykonany w ciągu 20 dni kalendarzowych od wpłacenia całej kwoty lub potwierdzenia umowy finansowania. Również 20 dni Columbus Energy ma na zgłoszenie mikroinstalacji – licząc od wykonania montażu. Oferta obejmuje możliwość kredytowania inwestycji z RRSO od 8% oraz ze stałą ratą przez 12 lat. Biuro obsługi klienta w tym pakiecie jest czynne codziennie od 8:00-18:00.
  • Smart+ – ten wariant jest bliźniaczo podobny do podanego wyżej, jednak zawiera kilka dodatkowych usług i zmian. Pierwszą z nich jest usługa Columbus Care, czyli kompleksowa obsługa Klienta, obejmująca również wsparcie po sprzedażowe. W jej ramach otrzymamy również dostęp do platformy online, na której jest choćby wgląd do wszystkich dokumentów. Mamy również dostęp do usługi Challenge, czyli serwisu na żądanie. Możemy go bezpłatnie wezwać 5 razy w ciągu 5 lat, ale maksymalnie raz w roku. Biuro obsługi klienta w tym przypadku działa 24/7.
  • Pro – Jest to najpełniejsza oferta Columbus dla domu. W tym pakiecie otrzymamy panele fotowoltaiczne Sunport o mocy 370 Wp, z dodatkową technologią Half Cut Perc w wersji full black oraz podobnie jak w poprzednich pakietach, inwerter marki Solis. W tym przypadku montaż zostanie w przeciągu 7 dni od dopełnienia formalności, zgłoszenie instalacji nastąpi również w przeciągu 7 dni od jej wykonania. Koszt kredytowania w ofercie Pro jest taki sam jak w przypadku pozostałych pakietów – RRSO zaczyna się tutaj od 8%. Gwarancja 360 dodatkowo posiada tutaj roczny ubezpiecznie (all risk). Względem poprzednich pakietów, zmianie ulegają również zabezpieczenia elektryczne. W Smart i Smart+ są to standardowe zabezpieczenia jak przy każdej instalacji fotowoltaicznej, a w ofercie Pro otrzymujemy również: rozłączne zabezpieczenia po stronie prądu stałego i zmiennego, wyłącznik premium dla zabezpieczeń DC oraz wyłącznik nadmiarowoprądowy po stronie prądu stałego. Otrzymujemy również 1 rok ubezpieczenia w cenie od wszelkiego ryzyka. Usługa Challenge zakłada możliwość 10 krotnego zgłoszenia awarii w ciągu 15 lat, maksymalnie 2 razy do roku.

Columbus Energy – fotowoltaika dla firm

Na ofertę fotowoltaiczną od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Na co mogę one liczyć? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.

Dla klientów biznesowych, firma przygotowała dwa typy rozwiązań:

  • instalacja fotowoltaiczna na własność, gdzie inwestor ponosi koszt budowy instalacji, zyskując jednocześnie finansowanie dostosowane do potrzeb. Przedsięwzięcie może być sfinansowane dedykowaną oferta leasingu na fotowoltaikę;
  • dostęp do zielonej energii bez inwestycji – na podstawie umowy PLA (Power Lease Agreement), gdzie inwestor udostępnia firmie Columbus miejsce do budowy instalacji, a następnie płaci regularnie ustalonej wysokości czynsz.

Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika

Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście – przy zastosowaniu wspomnianych już wcześniej podzespołów (czyli m.in. modułów full black).

Skorzystanie z fotowoltaiki, chociażby tej od Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).

Rozwiązania Columbus Energy – abonament na słońce i bilansowanie 1:1

Jeszcze do niedawna jednym z mocnych atutów firmy było rozwiązanie znane jako „Abonament na słońce”, gdzie koszty inwestycji były pokrywane przez oszczędności generowane z pomocą fotowoltaiki. Teraz firma stawia na ofertę „Prąd jak powietrze – fotowoltaika z bilansowaniem 1:1”. Na czym polega to rozwiązanie?

Firma zobowiązuje się do bezpłatnego magazynowania nadwyżek energii produkowanych przez instalację i oddawania konsumentowi 100 nadprodukcji, bezterminowo. Miałoby to stanowić alternatywę dla systemu opustów przewidzianego w ustawie, gdzie 20% lub 30% nadwyżek zostanie pobranych jako „opłata” za magazynowanie przez operatora. Warunkiem skorzystania z rozwiązania „Prąd jak powietrze” jest podpisanie z firmą umowy

Usługa „Prąd jak powietrze” jest skierowana do odbiorców indywidualnych (obecnych i nowych klientów firmy posiadających Columbus Care), korzystających z taryfy G (konkretnie – G12w). Oferta ta jest obecnie na etapie pilotażu, docelowo ma objąć jednak również pozostałe taryfy i strefy. Na koniec firma chce wprowadzić tokenizację energii.

Czy rozwiązanie to jest korzystne dla klienta? W teorii owszem – odzyskuje on bowiem całość wyprodukowanej energii – ma więc dodatkowe oszczędności. Według ekspertów, wypowiadających się m.in. na konferencji Solar +, z punktu widzenia dystrybutora rozwiązanie to nie jest korzystne ekonomicznie. Pozostaje więc pytanie, czy ostatecznie klient nie będzie musiał (w taki czy inny sposób) ponieść kosztów bilansowania.

Fotowoltaika Columbus Energy – ceny

Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).

Niestety, firma nie udostępnia na swojej stronie żadnych narzędzi do oszacowania kosztów przedsięwzięcia. Jednak według danych pozyskanych od klientów firmy, cena fotowoltaiki Columbus Energy na przełomie 2020 i 2021 roku wyglądały następująco:

  • dla instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green – całkowity koszt montażu wyniósł 26.860 zł brutto. W przeliczeniu na 1 kWp, daje to 6.783,82 zł, czyli więcej niż w przypadku przeciętnej oferty rynkowej.

Wysoka cena instalacji fotowoltaicznej od Columbus Energy to temat poruszany przez klientów. Według Columbus Energy cena ma być jednak odzwierciedleniem jakości podzespołów i oferowanych usług.

Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?

Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.

  1. Kontakt z doradcą energetycznym – przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
  2. Podpisanie umowy – jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji. Uwaga! Zanim zdecydujesz się na złożenie podpisu, dokładnie zapoznaj się z treścią umowy. Nie podejmuj decyzji pod wpływem emocji – daj sobie czas na rozważenia za i przeciw oferty.
  3. Realizacja inwestycji – budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego powinna zająć od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy powinni upewnić się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Powinni również wyjaśnić Ci, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
  4. Zgłoszenie instalacji – po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Pompy ciepła Columbus Energy – cena, warunki

W odpowiedzi na potrzeby dynamicznie rozwijającego się w Polsce rynku odnawialnych źródeł energii, Columbus Energy poszerzył swoją ofertę o nowe urządzenia. W ramach bowiem pakietów Go Green, Go Free i Go Comfort, oprócz samego montażu instalacji PV, wszyscy zainteresowani mogą zamontować magazyn energii lub niezawodną pompę ciepła NIBE. Wszystko po to, by jak najbardziej obniżyć rachunki w swoim gospodarstwie domowym.

Pompy ciepła od Columbus Energy – dla kogo?

Pompy ciepła uważane są obecnie za najbardziej efektywny i ekologiczny sposób ogrzewania budynków oraz przygotowywania ciepłej wody użytkowej. Natomiast w połączeniu z fotowoltaiką pompa ciepła tworzy duet idealny. Dlaczego? Ponieważ wybór tego właśnie rozwiązania jest nie tylko korzystny dla środowiska, ale i dla naszego portfela. W ten sposób można bowiem ograniczyć rachunki do minimum i co ważne, uniezależnić się od rosnących cen prądu w przyszłości. Ponadto pompa ciepła z fotowoltaiką przynosi wymierne korzyści nie tylko w sezonie grzewczym, ale i w pozostałych miesiącach, kiedy to zasilana energią z fotowoltaiki może pracować zarówno na potrzeby przygotowywania c.w.u., jak i skutecznie chłodzić pomieszczenia w upalne dni.

Tak samo, jak w przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy, również z oferty pomp ciepła skorzystać mogą zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy oraz rolnicy. Opcja Go Comfort obejmuje:

  • dobór i wycenę instalacji podczas jednego spotkania;
  • audyt i projekt instalacji;
  • pompę ciepła NIBE;
  • kompleksowy montaż pompy ciepła do istniejącej instalacji CO;
  • złożenie wniosku o dotację Czyste Powietrze (do 14.100 zł);
  • korzystne finansowanie (4,5% RRSO. stała rata na 10 lat);
  • gwarancję producenta wynoszącą 5 lat.

Pompy ciepła od Columbus Energy – oferta

Jak już wiemy, oprócz znakomitych paneli Sunport 360 w technologii MWT, pakiet Go Comfort obejmuje również powietrzną pompę ciepła cenionej szwedzkiej firmy NIBE. Urządzenia tego producenta zapewniają idealny komfort w każdym domu i zawsze są gwarancją najwyższej jakości. Służą one zarówno do ogrzewanie pomieszczeń zimą, chłodzenia latem, jak i produkcji ciepłej wody użytkowej (to wszystko w ramach zasilania energią ze słońca). Warto podkreślić, że nowoczesne i wydajne pompy ciepła NIBE pozwalają na zmniejszenie kosztów ogrzewania domu i produkcji c.w.u. nawet do 75 proc., stosunkowo więc wysoki koszt zakupu i montażu tego urządzenia grzewczego szybko się zwraca.

Produkowane przez koncern NIBE pompy ciepła znajdują zastosowanie zarówno w nowych, jak i poddanych modernizacji obiektach mieszkalnych i komercyjnych. Firma NIBE oferuje obecnie największy na rynku wybór powietrznych pomp ciepła dostosowanych do pokrycia różnego rodzaju potrzeb grzewczych. Columbus Energy proponuje swoim klientom dwa modele tych urządzeń:

  • powietrzną pompę ciepła NIBE F2120 typu monoblok, dostępną w czterech rodzajach mocy (8, 12, 16 i 20 kW), którą można dobrać w zależności od potrzeb i wielkości budynku. Ten flagowy model szwedzkiego koncernu wyróżnia się ponadprzeciętną efektywnością (o współczynniku SCOP powyżej 5.0), co oznacza niższe zużycie energii potrzebnej do pracy urządzenia;
  • powietrzną pompę ciepła NIBE F2040, typu monoblok z modulowaną mocą grzewczą i wbudowaną funkcją chłodzenia, która także dostępna jest w czterech rodzajach mocy (6, 8, 12, 16 kW).

Zarówno powietrzne pompy ciepła NIBE F2120, jak i powietrzne pompy ciepła NIBE F2040 dedykowane są zarówno dla nowych, jak i starszych budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Cechuje je:

  • modulowana moc grzewcza;
  • minimalna temperatura powietrza jako dolnego źródła ciepła -25°C;
  • prosta i niewymagająca dodatkowych elementów budowa;
  • wyjątkowo cicha praca od 39 dB(A) (w odległości 2 m, wg EN 11203);
  • wysoka temperatura zasilania COP 5 (wg EN 14511, przy A7/W35);
  • wbudowana funkcja chłodzenia aktywnego;
  • sezonowy współczynnik efektywności SCOP (klimat umiarkowany, 35°C) do 5,05 (zależnie od mocy), a więc na tym samym poziomie, co pompy ciepła gruntowe;
  • klasa energetyczna A++ (zgodnie z ErP, przy temperaturze zasilania 55°C);
  • centrala wewnętrzna ze zintegrowanym zbiornikiem c.w.u.;
  • możliwość łączenia w kaskadę maksymalnie 8 jednostek;
  • praktycznie bezkosztowe działanie w połączeniu z fotowoltaiką.

Pompa ciepła Columbus – cena

Aby instalacja była ekonomiczna i efektywna, to konieczne jest jej dopasowanie do potrzeb użytkownika. W tym celu dobrze jest skorzystać z fachowej pomocy jednej z firm montujących pompy ciepła (zapraszamy do naszego rankingu ofert i firm montujących pompy ciepła). Całkowity koszt pompy ciepła, również tej od Columbus Energy, zależy m.in. od powierzchni grzewczej budynku, technologii budowania domu, zapotrzebowania na energię grzewczą i ciepłą wodę użytkową, ceny energii elektrycznej, czy też sposobu ogrzewania w budynku (ogrzewanie podłogowe potrzebuje niższej temperatury zasilania niż tradycyjne grzejniki).

Tak samo, jak w przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy, również jeśli chodzi o montaż pompy ciepła, firma nie podaje na swojej stronie informacji odnośnie kosztów pakietu Go Comfort, na który oprócz nowoczesnej powietrznej pompy ciepła NIBE, składają się najwyższej jakości panele PV Sunport 360 w technologii MWT. Przy czym, jak wynika z danych uzyskanych od klientów firmy, całkowity koszt instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green wynosi 26.860 zł brutto. Natomiast cena:

  • powietrznej pompy ciepła NIBE F2120 kształtuje się od 28.000 zł netto za model o mocy 8 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym wężownicowym zbiornikiem c.w.u. za 10.000 zł netto) do 38.000 zł netto za model 20 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym, przepływowym zbiornikiem c.w.u. i sterownikiem za 20.000 zł netto);
  • powietrznej pompy ciepła NIBE F2040 wynosi od 13.500 zł netto (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym wężownicowym zbiornikiem c.w.u. za 10.000 zł netto) za do model o mocy 6 kW do 26.500 za model 16 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym, przepływowym zbiornikiem c.w.u., sterownikiem i licznikiem ciepła za 16.500 zł netto).

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Magazyny energii Columbus Energy – cena, warunki

W zeszłym roku Columbus Energy poszerzył swoją ofertę dla prosumentów, wprowadzając do sprzedaży nie tylko pompy ciepła, ale i magazyny energii, dzięki którym można przechowywać energię elektryczną wytworzoną przez instalację fotowoltaiczną, w taki sposób, by możliwe było jej spożytkowanie później.

Magazyny energii Columbus – dla kogo?

Wraz z rosnącym zainteresowaniem odnawialnymi źródłami energii, użytkownicy instalacji fotowoltaicznych coraz częściej decydują się również na magazyn energii. Dlaczego? Ponieważ w przeciwieństwie do net-meteringu urządzenie to pozwala na wykorzystanie całkowitej nadwyżki, a nie tylko 70 bądź 80 proc. przy mocy instalacji 10 – 40kW. Ponadto fotowoltaika z magazynem energii powoduje, że ich właściciel odporny jest m.in. na awarie zasilania, anomalie pogodowe, czy inne niespodziewane wydarzenia (ofertę najlepszych akumulatorów do fotowoltaiki znajdziecie w naszym rankingu magazynów energii). W ofercie Columbus Energy znajdują się magazyny energii które znakomicie sprawdzą się zarówno w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, jak i w niewielkich obiektach komercyjnych.

Magazyny energii od Columbus Energy – oferta

Pakiet Go Free od Columbus Energy obejmuje nie tylko moduły fotowoltaiczne (technologia mono 360 Wp MWT Full Black), ale i:

  • magazyn energii marki Pylontech, która jest globalnym pionierem na rynku tych urządzeń;
  • inwerter hybrydowy;
  • montaż instalacji fotowoltaicznej w 10 dni;
  • korzystne finansowanie – 4,5% RRSO. stała rata na 10 lat;
  • e-monitoring instalacji 24/7;
  • Gwarancję Totalną 15 lat.

Należy tu podkreślić, że Pylontech jest pionierem globalnego rynku ESS (Energy Storage Systems) od 2013 roku, tworząc swoje produkty od podstaw. Klienci Columbus Energy mogą wybierać między dwoma modelami magazynów energii od tego producenta. Pierwszy z nich z serii US2000 dla instalacji jednofazowych, to niskonapięciowy system magazynowania energii przeznaczony dla zastosowań domowych. Umożliwia on wykonanie przynajmniej 6.000 pełnych cykli ładowania, przy zachowaniu min. 90 proc. pojemności. Ponadto:

  • pojedynczy moduł (2,4 kWh) dostarcza do 5 kW, jednak jego konstrukcja pozwala podłączyć równolegle wiele urządzeń (zwiększając tym samym pojemność magazynu);
  • wyróżnia się bardzo długą żywotnością ogniw i bezpieczeństwem, które jest charakterystyczna dla technologii LiFePO4;
  • posiada kompaktową i nowoczesną obudowę (jego waga to tylko 24 kg);
  • posiada system zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem, przeładowaniem oraz wysoką i niską temperaturą;
  • system może automatycznie zarządzać stanem ładowania i rozładowania oraz równoważyć prąd i napięcie każdego ogniwa;
  • posiada tryb samoczynnego chłodzenia, który szybko redukuje hałas całego systemu;
  • posiada szeroki zakres temperatur pracy od -10℃ do 50℃,
  • posiada certyfikat bezpieczeństwa TüV CE UN38.3;
  • posiada 10 lat gwarancji producenta.

Natomiast Force H2 dla instalacji trójfazowych jest najnowszą wersją wysokonapięciowego magazynu energii w ofercie Pylontech. Co ważne, znajdzie on zastosowanie nie tylko w domach jednorodzinnych, ale i w obiektach komercyjnych. Cechuje się on:

  • pojemnością do 14,21 kWh, bazującą na technologii LFP, z gwarancją 6.000 cykli ładowania, (co powinno wystarczyć nawet na 30-40 lat użytkowania);
  • modułowym designem umożliwiającym pionowe podłączenie wielu urządzeń, co zwiększa pojemność magazynu (projekt przypomina mebel pasujący zarówno do instalacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej);
  • funkcją backupu, reagującą na przerwę w zasilaniu z sieci w czasie zaledwie 40 milisekund;
  • normą szczelności IP55;
  • niezawodnością i wydajnością;
  • szerokim zakresem temperatur pracy od -20℃ do 60℃;
  • systemem szybkich złącz, aby zaoszczędzić czas instalacji;
  • sprawdzonym systemem BMS z najszerszą kompatybilnością z falownikami;
  • 10 latami gwarancji producenta.

Magazyn energii Columbus – cena

Pomimo tego, że magazyny energii są tańsze niż kiedykolwiek, to i tak ich zakup wiąże się ze sporym wydatkiem. To, ile za niego zapłacimy zależy m.in. od pojemności akumulatora (cena rośnie wraz z jego wielkością). Niestety Columbus Energy nie informuje swoich klientów o całkowitym koszcie jego zakupu. Jednak jak już wiemy w skład pakietu Go Free wchodzą panele PV (koszt instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green wynosi 26.860 zł brutto). Natomiast cena:

  • modułowej baterii litowo-jonowej Pylontech US 2000 2,4 kWh wynosi ok. 4.470 zł netto (5.500 brutto)
  • jednego akumulatora Force L2 14.2 kWh Pylontech, to ok. 3.300 zł netto (4.059 zł brutto).

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Ładowarki do samochodów elektrycznych

Według Licznika, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, po Polsce pod koniec 2020 roku jeździło ponad 10.000 samochodów elektrycznych. Poruszanie się jednak autem tego typu wymaga zaplanowania sesji ładowania akumulatorów. Część osób korzysta z ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w miastach i przy trasach szybkiego ruchu (obecnie w kraju jest w sumie 2.641 punktów ładowania), inni natomiast decydują się na ich ładowanie w domu. Oprócz fotowoltaiki, pomp ciepła i magazynów energii Columbus posiada również ładowarki do samochodów elektrycznych.

Ładowarki EV od Columbus – dla kogo?

Columbus Home posiada w swojej ofercie ładowarki do samochodów Go Power 7 o mocy 7 lub 11 kW. Znajdą one zastosowanie nie tylko w obiektach prywatnych, ale i publicznych, takich jak: parkingi przy spółdzielniach mieszkaniowych, biurowcach, restauracjach, kinach, hotelach, siłowniach, ośrodkach sportowych, obiektach sakralnych czy budynkach administracji publicznej, czy przy flotach samochodowych.

Ładowarki do samochodów elektrycznych od Columbus – oferta

Ładowarki do samochodów Go Power o mocy o mocy 7 i 11 kW, posiadają uniwersalne złącze Type 2, które obsłuży dowolny samochód. Ponadto modele te cechuje:

  • kompaktowy rozmiar oraz nowoczesny i stylowy design dzięki czemu doskonale wkomponuje się w każdą przestrzeń;
  • łatwość montażu – na ścianie (wallbox) lub w formie wolnostojącej (słupek);
  • sygnalizacja LED;
  • brak konieczności zwiększania mocy przyłączeniowej;
  • czytnik kart RFID;
  • czas ładowania, który dla modelu Go Power 7 wynosi ok. 6-7 godzin, a dla Go Power 11 ok. 5-6 godzin;
  • to, że w większości przypadków ich montaż nie będzie wymagał zwiększania mocy przyłączeniowej.

Ładowarki EV od Columbus – cena

Podobnie, jak ma to miejsce przy fotowoltaice, pompach ciepła i magazynach energii, również i w tym przypadku firma Columbus nie posiada na swojej stronie cennika dotyczącego ładowarek do samochodów Go Power.

Columbus Energy – zalety, wady

Zalety Columbus Energy:
Ugruntowana marka
Gwarancja Totalna – 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne
Dogodne formy finansowania
Innowacyjne usługi – np. bilansowanie 1:1
Columbus Care – monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok
Dostępne rozwiązania komplementarne – m.in. pompy ciepła

Wady Columbus Energy:

Brak szczegółowego cennika
Opóźnienia w rozpoczęciu realizacji

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Instalacje fotowoltaiczne
Pompy ciepła
Magazyny energii
Obsługa klienta
Montaż instalacji
Oferta
Zarówno fotowoltaika od Columbus Energy, jak i oferowane przez nią pompy ciepła i magazyny energii są rozwiązaniami skierowanymi przede wszystkim do osób, którym zależy na renomowanej firmie. Co ważne, Columbus Energy przeprowadza klienta przez wszystkie etapy realizacji inwestycji – od zaplanowania instalacji, aż do momentu zgłoszenia jej do operatora. Na plus trzeba policzyć innowacyjne podejście oraz dedykowane formy finansowania. Klienci narzekają jednak na wysokie ceny i niejasne warunki współpracy. Zanim podpiszecie umowę dokładnie przeanalizujcie jej treść i sprawdźcie, czy jej zapisy na pewno Wam odpowiadają.
4.5
Nasza ocena
Informacje o autorze

Emila Biernaciak

Ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ekspertka w zakresie fotowoltaiki. Zapalona badaczka zagadnień związanych z finansami, energetyką oraz marketingiem w sieci. Szczera fanka i propagatorka ekologicznych rozwiązań, które mogą zmienić świat na lepsze. Niespokojny duch, wciąż szukający nowej wiedzy i doświadczeń. W wolnym czasie czyta powieści Stephena Kinga i śledzi trendy motoryzacyjne.

Dodaj komentarz
guest
437 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Robert
Robert
5 marca 2023 22:27

Nie polecam, byli u mnie przedstawiciele COLUMBUSA i nawijali jacy to oni nie są cudowni że po prostu niema sensu rozmawiać z innymi firmami i odniosłem wrażenie ze bez podpisanej umowy mi z chaty nie wyjdą, ostatecznie umowa została podpisana ale po przeczytaniu tyle no słabych opinii zastanawiam się nad rezygnacją.

Monika
Monika
18 stycznia 2023 11:28

Nie polecam tej firmy, instalacje założono mi tak że btlrak uziemienia w rurce… pusta rurka była… Pozatym wzięłam kredyt, na którego namawiał mnie Pan Jan X, kredyt który się nie zmienia, stałe oprocentowanie. I szybko podpisujcie bo nie ma czasu, trzeba działać. Podpisaliśmy kredyt, spłacamy 1.5 roku a okazuje się że nawet odsetek nie spłaciliśmy z 30tys zrobiło się 48tys, z takimi bankami współpracują […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Irena
Irena
10 stycznia 2023 11:57

Też nie polecam od momentu zainstalowania paneli,zero kontaktu.wyslalam dokumenty o zwrot pieniędzy z programu mój prąd. Pan której miał się zająć sprawą ,,miał upoważnienie,,, nie odbiera i nie odpowiada na SMS.

Jerzy
Jerzy
20 grudnia 2022 20:17

Columbus Energy to firma od której trzymanie się z daleka to stanowczo za mało. Założyli mi magazyn energii i okablowali go tak: youtube.com/shorts/koh4OGkhqfk oraz youtube.com/shorts/8xEInwYNM8c. Nie dotrzymali żadnych terminów realizacji, nie otrzymałem żadnych instrukcji, ani nie przeprowadzili instruktażu. Na skargi odpowiadają lakonicznie, nie na temat, kurczowo trzymając się 30-dniowego rozpatrzenia skargi. Programy obsługi magazynu albo w ogóle nie działają (PowerHouse) albo są niedokładne, nie pozwalając na jakąkolwiek interwencję użytkownika (SolidCloude). Słowem skandal. Jestem na etapie złożenia skargi do UOKiK (przez Rzecznika Konsumenta).

Elżbieta
Elżbieta
5 grudnia 2022 22:25

Nie polecam, od początku pompa szwankuje, gdzie było to zgłaszane, zalało mi piwnicę, jest to usterka fabryczna, leci 3 tydzień jak siedzimy w zimnym domu bez ogrzewania nikt nie reaguje mimo telefonów email, jest grudzień a ja bez ogrzewania, jestem starsza schorowana zbywają mnie, że ktoś się z nami skontaktuje, a ja się pytam kiedy,

Marian
Marian
18 października 2022 07:57

Zgadzam się z opiniami, że jest to kiepska Firma (nie chcę nazywać bardziej dosadnie).
Moje problemy w kontaktach z Firmą Columbus poniżej:
1. Kupiłem dwie instalacje fotowoltaiczne o mocy 2,59 kWp (dwie bo w domu są dwie oddzielne instalacje do dwóch mieszkań). Firma przekazała mi projekty koncepcyjne ze szczegółową specyfikacją instalacji. Po montażu okazało się, że zainstalowano inwertery 1-fazowe a miały być 3-fazowe. Ten fakt zapisałem w protokole odbioru oraz zgłosiłem Przedstawicielowi Firmy i pisemnie do BOK. Odpowiedzi brak (minęło już 6 tygodni) poza potwierdzeniem, że problem został przyjęty i przekazany do odpowiednich pracowników. Wg danych do których udało mi się dotrzeć różnica w cenie inwertera 1 i 3 fazowego to około 5.000 zł. Ponieważ mam dwie instalacje to 10.000 zł. Oczywiście na moją niekorzyść.
2. Program Prąd jak powietrze 2.0. Przyznaję, że po informacjach uzyskanych od Doradcy Energetycznego był to dla mnie argument za podpisaniem umowy. Niestety wszystko co mówił okazało się nieprawdą. Bo miało być : „Przez dwa lata nic Pan nie będzie płacił” a okazało się, że:
– trzeba płacić opłatę produktową
– za niedobór wyprodukowanej energii trzeba zapłacić wg cennika aktualnie około 4 razy więcej niż koszt energii od dotychczasowego Dostawcy
– że będzie niedobór to pewne bo moc instalacji została zaprojektowana tak, że pokrywa około 80 – 90 % moich potrzeb (tego niestety nie zauważyłem w umowie ale pewnie Doradca Energetyczny Columbus zrobił to celowo)
3. Z Firmą nie ma kontaktu. Kontakt telefoniczny niemożliwy – nikt nie odbiera.
Oczywiście zgłoszę skargi do URE i UOKiK. Również rozważam wystąpienie na drogę sądową.

NIE POLECAM. JAK NAJDALEJ OD TAKICH FIRM.

Krzysztof
Krzysztof
15 października 2022 08:48

Firma Columbus energy nie wywiązała się z warunków umowy związanych z montażem Zostałem wprowadzony w błąd co do montażu elementów podłączenia a ci za tym idzie poniosłem dodatkowe koszty Dodatkowo trudno uzyskać termin podłączenia urządzenia Ogólnie zdecydowany jestem na zerwanie umowy oraz skorzystanie z usług tańszych firm konkurencyjnych Nie polecem

Marzenna
Marzenna
3 października 2022 16:10

Nie polecam przykro to mówić ale mam wrażenie że cały czas mnie ktoś roluje .Nie można się doprosić przeglądu kontrolnego za który oczywiście muszę zapłacić zgłaszałam w lipcu i tak co dwa tygodnie się przypominam oczywiście ktoś się ma ze mną skontaktować.Mało tego okazuje się że przy naszej pompie monobloku powinien być zainstalowany bufor 100l pani na infolini po kontakcie z działem technicznym stwierdziła że jest zamontowany, tyko że jakoś go nie możemy odszukać wysłałam zdjęcia jak mi kazano i nic zero odzewu zastanawiam się czy jest jakaś droga prawna bo już mi się cierpliwość kończy.Daleko od tej firmy!!!!

Szymon
Szymon
1 października 2022 21:08

Firma otrzymała pieniądze, umowa została podpisana, po czym od kilku miesięcy nie zrealizowano prac.
Jestem stale wodzony wymyślonymi problemami. Najpierw okazało się że konieczna jest zmiana miejsca instalacji (po podpisaniu umowy (sic!)). Podobno okazało się to po wizycie technika na miejscu (rzecz w tym że nikt taki w międzyczasie nie przyszedł).
Wiązało się to z koniecznością uzyskania zgody konserwatora. Gdy to już się udało wymyślili że pomimo pozytywnej opinii nie podoba się standardowy dopisek konserwatora o konieczności dochowania pozostałych prawnych wymogów…
Gdy i to zostało rozwiązane Columbus nie miał już wyjścia i usłyszałem że po spełnieniu wszystkich tych punktów oraz zmarnowaniu mojego czasu chcą wypowiedzieć umowe.
Kuriozalna sytuacja, na pewno tego tak nie zostawię.

Przestrzegam przed korzystaniem z ich usług!

Bogdan
Bogdan
29 września 2022 18:01

Dzisiaj pierwszy mój dzień działania instalacji od Columbus – cały proces szybko i bez zastrzeżeń, wszystko działa, polecam! (rzadko piszę opinie, ale tutaj widzę większość opinii negatywnych – zwykle Ci zadowoleni nie piszą więc napisałem bo dla mnie warto firmę polecić)

Magda
Magda
27 września 2022 10:55

Nie polecam.!!!!!!Przed podpisaniem umowy wszystko pięknie ładnie i w razie problemów przyjedzie pięknie oznakowane auto z serwisu usunąć usterkę. Tym czasem zimno coraz bardziej a ja cierpliwie czekam aż ktoś raczy odezwać się w sprawie nie działającego ogrzewania. Ile razy bym nie dzwoniła tyle razy słyszę to zdanie „ktoś się z panią skontaktuje” ….????Niby taka renomowana firma

Paweł
Paweł
21 września 2022 23:23

Właśnie jestem na etapie wyboru rozwiązania, nie dalej niż 2h temu wyszedł ode mnie wspominany niżej Pan z kujawsko-pomorskiego. Po przeczytani X liczby komentarzy (nie tylko tutaj), nie zdecyduję się na tą instalację. Na papierze wszystko wygląda ładnie, takiej ilości niezadowolonych klientów jeszcze nie znalazłem, a prawie byłem zdecydowany. Szukam dalej.

Jarosław
Jarosław
14 września 2022 21:13

Złożona reklamacja, zero rekcji, obsługa zapewnia, ze będzie kontakt , czekamy cierpliwie, ale nikt do nas nie dzwoni Inaczej wyglądała sytuacja przed założeniem paneli. Ciągłe telefony Bardzo jesteśmy nie zadowoleni z obsługi !!!

Grzegorz
Grzegorz
11 września 2022 22:43

Witam ja też mam problem z tą wydawało by się firmą klasy premium, a konkretnie z opieszałym serwisem czekam na naprawę awarii już miesiąc, płacę kredyt a prądu instalacja od miesiąca nie produkuje. Dzwoniłem już do nich wiele razy ale jak już sprzedali to gdzieś mają klientów. 15LETNIA GWARANCJA to pewnie wielka lipa jak już po roku jest problem z naprawą awarii.

Columbus Energy
Columbus Energy
20 września 2022 12:48
Odpowiedz do:  Grzegorz

Czy możemy prosić o więcej informacji na maila: bok@columbusenergy.pl lub w wiadomości priv na facebooku? Priorytetowo zajmiemy sie tą sprawą.

Grzegorz
Grzegorz
9 września 2022 20:34

Witam,ja też jestem zawiedziony ta firmą która promuje się jako klasa premium ale tylko do momentu zakupu. O ile co do montażu i czasu wykonania nie mogę się czepiać bo było wykonane w ustalonym terminie i wykonane ładnie. Ale czar prysł po 14 miesiącach kiedy pojawiła się awaria. Wizyty serwisanta doczekałem się dopiero po dwóch tygodniach od zgłoszenia i kilku telefonach. Serwisant stwierdził że jest do wymiany kabel i po tej wymianie okaże się czy falownik będzie dobrze działał, miał zgłosić sprawę dalej. Minęło kolejne dwa tygodnie i po mimo kilku kolejnych telefonach jeszcze nikt się nie zjawił. 15 LETNA GWARANCJA na którą dałem się naciągnąć przepłacając za instalacje kilka tysięcy (była to najdroższa oferta którą miałem) okaże się pewnie wielką ściema jeżeli już po roku są problemy z usunięciem awarii.
Dam znać jak sprawa się potoczy dalej.

Columbus Energy
Columbus Energy
20 września 2022 12:50
Odpowiedz do:  Grzegorz

Panie Grzegorzu, mamy za mało informacji aby zweryfikować tą sytuację, czy możemy prosić o wiadomość prywatna na facebooku lub na maila bok@columbusenergy.pl? Przyjrzymy się sprawie.

Robert
Robert
6 września 2022 18:27

W zeszłym roku dostałem rachunek za prąd już w październiku, informacja na dole rachunku że mam pusty magazyn prądu. Napisałem maila o pilny audyt w związku zaistniałą sytuacją.Pracownik z firmy Columbus przyjechał na kontrolę dopiero na początku grudnia, dokonał przeglądu sprzętu i stwierdził że wszystko jest w porządku.W tym roku sytuacja wygląda następująco w piękny słoneczny dzień na falowniku powinno być conajmniej 4kW , a jest 1,5kW, suma wyprodukowanego prądu pod koniec dnia wynosi około 10kW. Po wysłaniu maila o kolejny audyt z nagranym filmikiem pracy falownika pan serwisant przyznał mi rację i dodał że problem jest od marca tego roku, tak wynika z jego odczytu do których ma wgląd na miejscu. Na dzień dzisiejszy mam niecałe 100kW w magazynie, informacje z firmy że sprawa jest w toku i perspektywę płacenia normalnych rachunków za prąd plus raty za kredyt

Columbus Energy
Columbus Energy
20 września 2022 12:46
Odpowiedz do:  Robert

Opisywana sytuacja znacząco odbiega od naszych standardów. Ciężko się nam odnieść do tej opinii, ponieważ nie znamy szczegółów przebiegu sytuacji. Czy możemy prosić o więcej informacji w wiadomości prywatnej na facebooku lub maila bok@columbusenergy.pl?

Joanna
Joanna
24 sierpnia 2022 15:42

Bardzo się zawiodłam na firmie, zdecydowałam się na firmę premium oczekując, że bezproblemowo przejdę przez umowę, montaż i wszystkie formalności, niestety okazało się że firma -PREMIUM ma tylko ceny. Przez błędy instalatorów zostałam narażona na kilkutysięczne faktury za prąd, których firma nie chce zwrócić mimo niepodważalnych dowodów ich winy. Poza tym nieprofesjonalny montaż na dachu spowodował straty w produkcji przez 6 najbardziej słonecznych miesięcy.

Columbus Energy
Columbus Energy
20 września 2022 08:11
Odpowiedz do:  Joanna

Ciężko nam się odnieść do tego komentarza, ponieważ nie znamy całego przebiegu sytuacji. Zachęcamy do kontaktu poprzez wiadomość prywatną na Facebooku i podanie nam większej ilości szczegółów. Priorytetowo zweryfikujemy sprawę.

Joanna
Joanna
22 listopada 2022 09:42
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Sprawa była u Państwa na wszystkich szczeblach droga listową, telefoniczną, interweniował również Powiatowy Rzecznik do spraw konsumentów, który również został olany. Przedstawicielka, z którą podpisana była umowa rzekomo kontaktowała się z kierownictwem, a na koniec i tak udowodnili mi Państwo, że kilka tysięcy nadwyżki za prąd to moja wina. Rachunki z ostatnich 6 miesięcy potwierdzały moje zużycie w okresie zimowym, więc pół roku wyjaśniania sprawy nie przyniosło nawet odrobiny rezultatu. Proszę nie pisać rzeczy w stylu „zweryfikujemy sprawę priorytetowo”, bo to może i ładnie wygląda na forum, ale nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Marek
Marek
8 lipca 2022 21:16

Proszę napisać jaki jest koszt zakupu u Was (Columbus) energii elektrycznej (Ile za kWh) w przypadku korzystania z Prąd jak Powietrze 2.0 jak zabraknie zgromadzonej energii? Może odpowiem – dostałem propozycję – 2,2 złotych za kWh. Czy to jest uczciwe i najważniejsze czy to jest opłacalne?

Michał
Michał
31 maja 2022 14:04

W jednym wielkim skrócie, Nie polecam!

Columbus Energy
Columbus Energy
4 lipca 2022 14:46
Odpowiedz do:  Michał

Prosimy o podzielenie się szczegółami, trudno bez nich odnieść się do tej opinii. Informacja zwrotna od naszych Klientów to dla nas bardzo duża wartość. Kontaktować się z nami można na kilka sposobów, mailowo: bok@columbusenergy.pl, telefonicznie: 12 307 30 96 lub w wiadomości prywatnej na Facebooku.

Karol
Karol
24 maja 2022 12:04

Nie polecam. Doradca [Dane osobowe edytowane przez Redakcję] z kuj-pom: 1. Zostały mi zamontowane inne panele niż się umawialiśmy. 2. Twierdził, że zgłoszenie do straży zrobi firma. Nie zrobiła. 3. Nie odbiera telefonów po sprzedaży 4. Firma ma wielki burdel. Po sprzedaży dzwonili jeszcze 3x z pytaniem czy nie zechciałbym kupić paneli (no właśnie to zrobiłem…!) 5. Dostawca paneli ma godzinę przyjazdu na 8.00, ja się umawiałem na 10.00, ekipa przyjeżdża o 12.00. ?? 6. Firma miała się uporać z instalacją w jeden dzień (maks 2 przy dużej instalacji). Ekipa była u mnie 6 razy. Montaż trwał miesiąc bez dnia. 7. W tym raz przyjechała na działkę choć mówiłem żeby nie przyjeżdżali, bo nie ma mnie w domu. Dowiedziałem się od sąsiada, że łażą po moim terenie i musiałem wracać z pracy.

Columbus Energy
Columbus Energy
25 maja 2022 08:48
Odpowiedz do:  Karol

Nigdy nie stosujemy wyżej wymienionych praktyk.
Pisząc do naszego biura obsługi Klienta, będziemy mogli zweryfikować sprawę – jak ona wyglądała. Zapraszamy do kontaktu: bok@columbusenergy.pl

Marcin Puskarczyk
Marcin Puskarczyk
19 maja 2022 02:25

Witam nie polecam firmy Columbus. Pomijajac to że są najdroższą firma na rynku to niestety ludzie robiący audyty chcą tylko wcisnąć produkt a później radź sobie sam.We wrześniu 2020 założyłem instalacje fotowoltaiczna o mocy 4,26kw na dachu skierowanym na południe lecz zacienionym do godziny 11 mimo ,że był do wyboru dach niezacieniony skierowany na zachód.Gdy pytałem o to doradcę zapewniał mnie że wszystko będzie ok. Jest daleko od ok uzysk miał być na poziomie 3500kwh a był około 2800kwh.Brak profesjonalizmu i wiedzy tylko chęć zysku. Na moja reklamacje odpisali że sprawdzili i potwierdzili że dopiero od godz 11 wszystko działa na full i proponują mi zakup optymalizatorów po 500zł sztuka. W trakcie audytu nie było mowy o żadnych optymalizatorach. Z jakiej racji mam płacić za błędy pracownika ich firmy . Kontakt z firmą polega na odbijaniu piłeczki mail za mail , unikają kontaktu telefonicznego sami piszą żeby do nich zadzwonić. Zadzwoniłem na infolinie opisałem sprawę i mam czekać na telefon no i czekam ale pewnie się nie doczekam. Dobrze się zastanówcie czy chcecie współpracować z tą firmą. Nie Polecam

Columbus Energy
Columbus Energy
19 maja 2022 08:58
Odpowiedz do:  Marcin Puskarczyk

Zadowolenie Klienta stawiamy na pierwszym miejscu. Dokładamy wszelkich starań, by współpraca z nami od samego początku była na wysokim poziomie. Dziękujemy za zgłoszenie do naszego biura. Dokładnie zweryfikujemy całą sytuację.

Adam
Adam
12 maja 2022 08:02

Proszę zapoznać się z odpowiedzią z Waszego bok z dnia 11.05. HDBOK – 55416.
Obejrzeć dołączony załącznik i wtedy udzielić odpowiedzi.
Zapraszam również na osobista wizytę u mnie w domu jeżeli nie jesteście państwo przekonani jak to wygląda.
Wiem że państwo się staracie ale jest jak opisałem.

Columbus Energy
Columbus Energy
12 maja 2022 08:33
Odpowiedz do:  Adam

Dziękujemy za wiadomość do naszego Biura Obsługi Klienta. Dokładnie to zweryfikujemy.

Ewelina
Ewelina
11 maja 2022 19:07

Piszę to na każdym możliwym forum dotyczącym firmy Columbus, dopóki nie przyznają się do błędu i go nie poprawią. Po raz kolejny zbyli mnie stwierdzeniem, że montaż optymalizatorów nie była brana pod uwage przy podpisywaniu umowy. Ale od początku…Zaufałam firmie Columbus i podpisałam z nimi umowę na fotowoltaikę, ponieważ myślałam, że płacąc więcej płacę przede wszystkim za wysoką jakość i profesjonalizm. Po pełnym roku, przyszło rozliczenie- ponad 1600 zł dopłaty za prąd. Co się okazało? Przy takiej ilości kominów powinnam mieć zamontowane optymalizatory na 9 z 14 paneli. Pytam gdzie to fachowe doradztwo? Doradca energetyczny(czyli w moim mniemaniu osoba, która powinna doradzić jak najlepiej) nie wspomniała nawet o takiej potrzebie. Miałam już nie martwić się o rachunki za prąd to teraz martwię się o ratę gigantycznego kredytu, za wygórowaną fotowoltaikę z Columbusa plus rachunki za prąd. Nawet instalator, który przyjechał z Firmy Columbus stwierdził, że od razu podczas umowy powinny zostać uwzględnione optymalizatory w przeciwnym razie instalacja nie będzie spełniała w 100% swojej funkcjonalności. Zastanówcie się kilka razy zanim podpiszecie umowę z tą firmą. Nie liczcie na to, że cena idzie z jakością. Nie polecam. Zbywają mnie teraz, twierdząc, że to nie jest ich wina(kominy raczej nie wybudowałam po montażu paneli) zamiast przyznać się do popełnionego przez ich pracownika(doradcy) błędu.

Columbus Energy
Columbus Energy
12 maja 2022 08:30
Odpowiedz do:  Ewelina

Pani komentarz odnośnie naszej działalności nie jest zgodny z naszymi standardami. Codziennie dokładamy wszelkich starań, aby nasi Klienci byli zadowoleni z naszych usług. Jeśli jednak chce się Pani podzielić szczegółami to zachęcamy do kontaktu poprzez wiadomość prywatną na Facebooku, na pewno dokładnie odniesiemy się wtedy do sprawy.

Ewelina
Ewelina
12 maja 2022 20:26
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Jakich jeszcze szczegółów potrzebujecie? Wszystko co trzeba było napisać jest już przesłane do Waszego BOK. Chciałabym tylko abyście napisali tutaj czy to nie jest tak, że doradca z waszej firmy powinien uwzględnić wszystkie możliwe opcje, uwzględnić położenie domu, lokalizację ilość kominów itp i dopiero wtedy przedstawić ofertę? Wiem mam nauczkę zaufałam Waszej firmie, powinnam wcześniej sama wszystko doczytać i zweryfikować , ale na prawdę Wy się do tego nie poczuwacie?

Ewelina
Ewelina
15 maja 2022 12:35
Odpowiedz do:  Ewelina

czy dostanę od Państwa odpowiedź? Zadałam proste pytanie

Columbus Energy
Columbus Energy
17 maja 2022 11:32
Odpowiedz do:  Ewelina

Potrzebujemy imienia, nazwiska oraz kodu pocztowego osoby, na którą była podpisywana umowa z nami. Dokładamy wszelkich starań aby nasze usługi spełniały najwyższe standardy dlatego chcemy zweryfikować sprawę przez Panią opisywaną.

Adam
Adam
9 maja 2022 19:17

Kolejna wizyta pana z serwisu i dalej nie wiem co mam zrobić z urządzeniami które zostały tym razem na podłodze w salonie (chyba inwertery).
Miałem je w piwnicy, przedpokoju, kuchni…,3 godziny pracy i dalej nic.
Aplikacja się zaparła i nie działa.
Jedynie licznik pokazuje że jest produkcja i zużycie, ale co działa i dlaczego Columbus nie wie.
Ja też.
Od grudnia nie mogą ogarnąć tego co sami zamontowali.
Prosili o cierpliwość, ale ona mi się kończy.

Columbus Energy
Columbus Energy
10 maja 2022 09:09
Odpowiedz do:  Adam

Nie stosujemy wyżej wymienionych praktyk, ponieważ są niezgodne z naszymi standardami. Dokładamy wszelkich starań aby Klienci byli zadowoleni z naszych usług. Zachęcamy do kontaktu z nami poprzez wiadomość prywatną na Facebooku Columbus lub mailową bok@columbusenergy.pl – wtedy będziemy mogli odnieść się do sprawy.

Adam
Adam
16 maja 2022 11:40
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Zapraszam do obejrzenia przedstawiciela z Waszej firmy.
Zobaczcie jak wygląda praca podwykonawców.
HDBOK- 55416.

Darek
Darek
22 kwietnia 2022 06:22

Tragedia nie polecam mieli zalozyc wniosek o doplate I juz juz minol prawie rok i nie zlozyli choc pare razy zapewniali ze wniosek zlozony.wczoraj dzwonilem I pani mi powiedziala ze wniosek nie zlozony a pan ktory zapewniali mnie ze zlozyl wniosek nie odbiera telefonu.co moge zrobic w ten sytuacji?

Columbus Energy
Columbus Energy
22 kwietnia 2022 08:44
Odpowiedz do:  Darek

Prosimy o wysłanie do nas wiadomości mailowej pod adres bok@columbusenergy.pl – dokładnie zweryfikujemy sprawę.

Piotr
Piotr
11 kwietnia 2022 10:26

A ja jestem bardzo zadowolony z instalacji na PRO. Montaż bez problemów. Instalacja produkuje w przeliczeniu kWh/kWp dużo lepiej niż sąsiadów i znajomych. Pozdrawiam.

Columbus Energy
Columbus Energy
11 kwietnia 2022 11:48
Odpowiedz do:  Piotr

Bardzo się cieszymy! Życzymy dużo słońca 🙂

Krzysztof
Krzysztof
30 marca 2022 04:14

Zastanawiam się po przeczytaniu Umowy, czy po ewentualnym moim odstąpieniu /rezygnacji/ od niej /14dni/, będę musiał zapłacić 1900,-zł za Etap I czyli Audyt i usługę projektową? Proszę o odpowiedz przedstawiciela Columbus. Jakie są Państwa doświadczenia po rezygnacji.

Columbus Energy
Columbus Energy
30 marca 2022 08:37
Odpowiedz do:  Krzysztof

Każdy z naszych Klientów ma standardową możliwość odstąpienia od umowy i jeśli wszystko odbywa się w terminie 14 dni, nie ma żadnych kar umownych.

Tomasz
Tomasz
24 marca 2022 12:29

U mnie tez dramat, podpisalem umowe, montaz trwal w nieskonczonosc, ponad 2mce. Brak jakiekolwiek gwarancji na uzyski, Wszystko w sumie opiera sie na wyssanych z palcach obliczeniach, spolka nie chce brac odpowiedzialnosci za cokolwiek. Dodzwonic sie nie idzie. Prosba o kontak z przelozonymi przez ponad 2 mce i ciagnaca sie reklamacje bez jakiegokolwiek skutku. Generalnie wybralem duza spolke zeby nie bylo gluchych telefonow jak w niektorych firmach Ale widze ze niejedna mala firma dziala duzo prezniej niz moloch. Nigdy wiecej. Kazdemu bede odradzac

Columbus Energy
Columbus Energy
24 marca 2022 16:02
Odpowiedz do:  Tomasz

Przykro nam, że Pan tak uważa. Odnośnie pomocy, można z nami kontaktować się telefonicznie, mailowo bądź na Facebooku Columbus.

Paweł
Paweł
29 kwietnia 2022 14:54
Odpowiedz do:  Columbus Energy

telefonu nie odbieracie, na maile odpisuje automat informujący że zajmujecie się sprawą, żeby nie było że przekroczono 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, po tym mailu z automatu kontakt umiera.
Wybrałem dużą firmę żeby mieć szansę na ewentualną reklamację, nie to co przy małych grzebkach, ale widzę że columbus woli wydać 100k zł na prawnika i nie uznać reklamacji niż uznać reklamację i wydać 100 zł na wizytę technika.
No nic, wydacie 100k na prawnika, 5k na zastępstwo procesowe i 50k za zwrot za instalację.
Pozdrawiam.

Krzysiek
Krzysiek
18 marca 2022 19:53

Columbus to firma o której najlepiej by było gdybym nigdy nie usłyszał . Zaczęło się bardzo grzecznie i przyjemnie przyjechał pan Robert (kulturalny i przyjemny facet ) porozmawialiśmy i ustaliliśmy warunki na 9 paneli i falownik trójfazowy ( gdyż taką mam instalacje) z możliwością rozbudowy do 14 paneli,został napisany audyt i podpisana umowa dodam że na raty gdyż nie miałem kasy . W dość krótkim czasie przyjechała ekipa monterska i zamontowali całą instalację nawet w dość krótkim czasie byłem bardzo zadowolony i na tym się skończyło. Za jakieś dwa dni podszedł do mnie sąsiad który zajmuję się fotowoltajką i okazało się że zamontowali mi falownik jednofazowy który ledwo obsłuży te 9 paneli a gdzie rozbudowa ???? .Gdy zacząłem dzwonić oferowano mi jakieś bzdety i to wszystko na słowo gdy chciałem na piśmie to jak by tego nikt nie słyszał . Więc napisałem oficjalnie reklamacje no i przecież firma ma 30 dni na rozpatrzenie , dziś 4 dni przed końcem terminu otrzymałem wiadomość że firma ma taką politykę że do 3.68 kWp(moja 3.33kWp) montuje falownik jednofazowy a trójfazowy na życzenie klienta z dopłatą ha,ha, a dokument zobowiązujący jest podpisana umowa a nie audyt tylko że w umowie nie ma mowy o falowniku . O ile firma nie wymieni falownika na trójfazowy z możliwością rozbudowy to sprawa trafi do sądu .LUDZIE SPRAWCIE SWOJE FALOWNIKI […]. Pozdrawiam

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Roman
Roman
13 marca 2022 11:58

Zdecydowanie odradzam ponieważ mimo podpisania umowy i załatwieniu wszelkich formalności w styczniu ekipa przyjechała w drugim tygodniu marca i stwierdziła, że nie ma możliwości zamontowania paneli. Chciałem zdążyć przed 1 kwietnia a zostałem na lodzie i musiałem rozwiązać umowę. „Powodem dla którego nie chciało się ekipie zamontować był puszący śnieg i brak systemu do zamontowania”. Przedstawiciel przed podpisaniem umowy wydzwaniał codziennie. Po podpisaniu umowy zamilkł. Nikt nic nie wie w tej firmie. Jest mi bardzo przykro i czuję się oszukany.

Columbus Energy
Columbus Energy
14 marca 2022 10:30
Odpowiedz do:  Roman

Prosimy o cały opis zdarzenia pod nasz adres bok@columbusenergy.pl – wyszukamy Pana w systemie i sprawdzimy opisywaną przez Pana sytuację.

Nie zadowolony
Nie zadowolony
11 marca 2022 22:58

Firma Columbus to jest jakaś tragedia przyjechała jakaś kobieta z tej nie ogarniętej firmy naliczyła mi 6,5kwp moje zapotrzebowanie które jest na rachunku z ostatnich 12 miesięcy zamontowali mi to i teraz rachunki przychodzą co 2 miesiące po 600zł 800zł zwołałem fachowca z innej firmy to policzył mi 10 kwp
z rachunku ostatnich 12msc masz pan 6,5kw dotego doliczamy 20% które zabiera energia + 15% straty na wschód zachód a ta pani z tej firmy nic tak nie liczyła i dzwonie do tej firmy columbus to powiedzieli ta pani już tutaj nie pracuje no super wgl. z serwisem jest maskara nie odbierają telefonów i wgl tragedia z tą firmą .

NIE POLECAM

Columbus Energy
Columbus Energy
14 marca 2022 08:48
Odpowiedz do:  Nie zadowolony

Musimy tę sprawę pilnie zweryfikować. Prosimy o opis sytuacji pod nasz adres bok@columbusenergy.pl

Tomasz
Tomasz
10 marca 2022 15:40

Dzień Dobry
W zeszłym tygodniu po 3 miesiącach od wpłacenia pieniędzy w końcu instalacja została zamontowana. Niestety jeszcze nie zaczęła działać – od razu była źle skonfigurowana tak że nie produkuje prądu. Po moich codziennych monitach minęło już 2 tygodnie – i zapewnianiu że ktoś przyjedzie i naprawi, a nawet że za chwilę ktoś zadzwoni i umówi termin wizyty – zero telefonów -instalacja nie działa. Wpłaciłem pieniądze i czuję sie oszukany. Jestem po rozmowach z moim prawnikiem zamierzam wystąpić na drogę prawną w celu uzyskania tego za co już zapłaciłem. NIE polecam nikomu tej firmy, Nie płaćcie żadnych zaliczek na poczet wykonania instalacji lub broń Boże całej kwoty. Firma nie bierze odpowiedzialności za klientów których już ma nie mówiąc o nowych….
NIE POLECAM !!! NIE POLECAM!!!

Columbus Energy
Columbus Energy
11 marca 2022 08:21
Odpowiedz do:  Tomasz

Przykro nam, że Pan tak uważa. Bardzo prosimy o wiadomość prywatną na naszym Facebooku Columbus lub mail bok@columbusenergy.pl – chcemy to zweryfikować.

Mariusz
Mariusz
9 marca 2022 10:10

Witam Wszystkich.
Czytam komentarze i dziwie sie, ze jest tak duzo negatywow.
Zalozylem instalacje fotowoltaiczna w pazdzierniku 2021 – z przyczyn lezacych po mojej stronie, montaz opoznil sie o miesiac (bylaby zainstalowana juz we wrzesniu). Kilkukrotnie dzwoniono do mnie pytajac czy juz mozna przyjechac. Gdy bylem w koncu gotow ekipa przyjechala po mniej niz 7miu dniach. Wszystko ladnie rozprowadzili, byla minikoparka, gdyz instalacja na gruncie, Panowie doswiadczeni – instalacja wewnatrz ladnie pociagnieta w korytkach, rowno, estetycznie.
Zgloszenie do zakladu energetycznego chyba po 2 dniach (i tutaj chyba tez moje szczescie) Pan z Energa Operator przyjechal zaraz za 2 dni i podpial licznik dwukierunkowy – wszystko jak po sznurku. Wiadomo, ze miesiace, w ktorych dokonano montazu, byly slabe jesli chodzi o produkcje. Od polowy lutego az do teraz mam juz naprawde zadowalajace wyniki. Bylu tez u Nas straszne wichury, nic sie nie stalo, panele dalej stoja;)
Co do obslugi klienta : moja poerwsza osoba do kontaktu byl i nadal jest P. Rafal. Nigdy nie bylo tak, aby nie otrzymal jakiejs odpowiedzi na postawione pytania, albo zostal na „lodzie” w ktoryms z momentow procesu. Nadal mamy kontakt.
Jeszcze jedno po krotce. Panele zamontowal rowniez na gruncie sasiad – w podobnym okresie. W grudniu (mniej wiecej) okazalo sie, ze kat padania promieni slonecznych (w malym okresie w ciagu dnia) jest nieco zasloniety przez bydynek. Sasiad zglosil to i co ? Problem ? NIE – przyjechala ekipa, przestawila cala instalacje o kilka metrow. Bledy sie zdarzaja, choc w pewnym stopniu to i sassiad wskazywal gdzie maja stac panele i moze niepotrzebnie ta sila perswazji inwestora zadzialala. Nie mniej jednka wszystko naprawde blyskawicznie poprawiono.
Pozdrawiam,
Mariusz
woj. warminsko-mazurskie

Leszek
Leszek
27 lutego 2022 17:15

Witam dzielę się info z Wami bo jestem tego winien ,nie można tylko mówić o potknięciach ale jeśli jest co chwalić to powinniśmy to zrobić tak uważam .Montaż na mojej posesji zakończył się 03.02.2022 można określić szczęśliwie i po ponownym podejściu do niego określę tym razem profesjonalne i sprawnie z udziałem rusztowania niezbędnego przy polożeniu i nachyleniu mojego dachu , a od 24.02.2022 już jestem prosumentem sprzedałem do sieci pierwsze kWh. Wniosek do energii został złożony i dopilnowali w Columbus prawidłowości i jego poprawności od.czasu złożenia przez nich wniosku w 20 dni i był monter z innym licznikiem naprawdę szacunek nie mam zastrzeżeń .Sprawę i mój przypadek opisywałem raz ,dość obszernie 12.2021 czyli w czasie kiedy już powinno być po montażu od czasu podpisania umowy z Columbus .Wtedy jak pisałem firma ta stosowała niezrozumiały i nieuzasadniony pong pong ,nie podejmując montażu , minął Nowy i przerwy z tym zawiązane ,jak podejrzewałem firma wykorzystując zapis małymi literkami w umowie była zobligowana zakończeniem montażu do 90 dni od dnia podpisania umowy . Więc odbyło się to dokładnie w 64 dni robocze nie licząc w tym dni weekendow . Generalnie za wcześniejszą wpadkę ale szczęśliwy finał z naprawdę bardzo dobrym drugim podejściem daje firmie Dobry z dużym Plusem , polecam i wiem że Columbus dysponują także ofertą magazynów energii w związku z najnowszymi zmianami dotyczącymi małych instalacji .Leszek
pozdrawiam wszystkiego dobrego oraz podobnego finału Wam wszystkim inwestorom życzę .

LESZEK
LESZEK
31 stycznia 2022 16:47

Właśnie zostałem olany przez przedstawiciela Columbus, Umówił się i jeszcze potwierdzał umówiony termin. Brak telefonu i jakichkolwiek informacji… Chyba daje to do myślenia.

Columbus Energy
Columbus Energy
1 lutego 2022 09:50
Odpowiedz do:  LESZEK

Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji. Prosimy o wiadomość pod nasz adres bok@columbusenergy.pl – chcemy zweryfikować sprawę 😉

Jinks
Jinks
31 stycznia 2022 10:55

Niesamowity bałagan, umówiłem się z doradcą, dzwonią po kilka razy dziennie, później okazuje się, ze mam spotkania z dwoma różnymi i to o różnych godzinach tego samego dnia. Umawiam się, że oferta ma zawierać specyfikacje co wchodzi do zestawu otrzymuje jedna kwotę i nazwę falownika nawet bez mocy – sam sobie policzyłem po ilości paneli i ich mocy jaki to może być ale czy jedno czy trzyfazowy to już nie, chciałem off grid oczywiście w zestawie był ujęty on grid (ale to tym dowiedziałem się później jak wysłano mi pełną nazwę falownika i jeszcze, że dół na kabel muszę sobie sam wykopać i kabel kupić – instalacja gruntowa) Nie wiem co było dokładnie w proponowanym mi zestawię ale inna firma (też bez kopania dołu i kabla) za podobny zestaw wyceniła 4 tys. zł mniej. Oczywiście żadna z nich nie poinformowała mnie, że o zaciemnieniach (jeden panel zaciemniony nie działa cały zestaw) i ich skutkach w proponowanych miejscach instalacji i że będą mi potrzebne „optymalizatory mocy” a to dodatkowy koszt 200-300 zł do 1 panela. Dokładnie miesiąc po spotkaniu dzwonią do mnie ponownie i proponują spotkanie z doradcą. Nie mija kilka godzinnym dzwonią ponownie i znowu proponują mi spotkanie.

Columbus Energy
Columbus Energy
31 stycznia 2022 13:50
Odpowiedz do:  Jinks

Opisywana sytuacja odbiega od naszych standardów. Bardzo Pana prosimy o wiadomość prywatną na naszym Facebooku lub mail bok@columbusenergy.pl – chcemy to zweryfikować 🙂

Teresa
Teresa
19 stycznia 2022 15:04

Chciałam mieć zamontowane panele fotowoltaiki przez rzekomo super Firmę. Po wstępnym umówieniu się z przedstawicielem handlowym w celu uzyskania jak najwięcej informacji, dowiedziałam się w dniu spotkania (po zaplanowaniu dnia wolnego) że się nie opłaca przyjeżdzać do jednego klienta. Jednak umówiłam się z drugim handlowcem i uzyskałam wszystkie informacje którymi byłam zainteresowana wtedy podpisaliśmy umowę na montaż. Zależało mi na szybkim montażu chociaż był dużo droższy, po wpłaceniu całości sumy czekałam na montaż ale dzień przed upływem terminu wegług umowy dostaję telefon z informacją że firma przyjedzie za półtorej tygodnia. Zaczynam dzwonić, pisać ale słyszę tylko przepraszamy nic nie możemy na to poradzić. Cierpliwie czekam na umówiony termin, przyjeżdza ekipa monterów wyciągają wszystkie elementy ale gdzieś ich trzeba przechować bo za jeden dzień tego sie nie da zrobić więc udostępniam im garaż bo to tylko do jutra. Na następny dzień czekając na ekipę dowiaduję sie ze jednak dzisiaj nie przyjadą. W końcu przychodzi śnieg i nikt nie przyjeżdza bo są złe warunki. Zrezygnować nie mogę z umowy bo montaż sie już rozpoczął i znowu czekam tydzień aż ktoś przyjedzie a cały materiał zajmuje garaż. W końcu mąż z synem wychodzi na dach zeby go odśnieżyć bo przecież nikt nie może tam wejść, dzwonimy po monterów na drgi dzień przyjeżdzają i kończą montaż i tak z siedmiu dni robią się 22. Ale płacę za umowę z siedmiodniowym terminem. Na odpowiedz reklamacyjną dostaję odpowiedz że mogę dostać 200zł zwrotu bo tylko tyle mogły wyprodukować prądu panele. Płacąc 9000zł wiecęj za szybki montaż i wcale go nie dostając nie mogę żądać żadnej rekompensaty za udostępnienie garażu czy przygotowanie dachu co miało nie być w moim obowiązku. Moja opinia jest taka, zapłać pieniądze z góry czekaj aż znajdziemy czas zeby przyjechać i zrobić bo przecież montaż jest zakończony.

Columbus Energy
Columbus Energy
20 stycznia 2022 09:20
Odpowiedz do:  Teresa

W wybranej przez Panią ofercie PRO, zapłaciła Pani za wiele innych ulepszonych usług wchodzących w skład tejże oferty, nie tylko za montaż 🙂 Rekompensata zadośćuczyniła Pani poniesione straty przez opóźniony z naszej winy montaż. Przykro nam, że jest Pani pomimo tego niezadowolona.

Teresa
Teresa
20 stycznia 2022 11:32
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Ale ja nie wiem o jakiej rekompensacie jest mowa bo zadnej nie dostałam. Za każdym razem z kimkolwiek rozmawiałam to mówiłam ze mnie chodziło o czas realizacji a nie cenę to może zmienić umowę i zaznaczyć że wykonawca zrobi jak będzie miał czas. Chciałam mieć szybko decydując sie ze bedzie drogo a miałam drogo, długo i do tego zajęte miejsce w garażu.

Andrzej
Andrzej
20 stycznia 2022 19:45
Odpowiedz do:  Teresa

Pani Tereso, terminowość w tej firmie leży i kwiczy, niestety nie powiedzą o tym przed podpisaniem umowy, a wystarczyłoby informować na początku klientów że z uwagi na dużą ilość zamówień mają opóźnienia. Niestety tego nie robią i stąd tyle komentarzy, a przecież nikt nie lubi jak robi się go w wała. Ja podpisałem zwykłą umowę na początku grudnia żeby zdarzyć przed zmianami no i całe szczęście dla firmy Columbus że wdrożenie zmian przesunęli na kwiecień bo montaż odbył się początkiem stycznia.

Konrad
Konrad
18 stycznia 2022 10:42

Chciałem kupić u nich pompę ciepła. Wycenili ją o 25 % drożej, niż firma, którą ostatecznie wybrałem.

Columbus Energy
Columbus Energy
18 stycznia 2022 13:08
Odpowiedz do:  Konrad

Prosimy wziąć pod uwagę też inne czynniki, nie tylko cenowe. Przedłużyliśmy Gwarancję z dwóch na pięć lat, czego nie dają inne firmy. Działamy tylko na najlepszych komponentach i oferujemy opiekę posprzedażową. Pomagamy również w załatwianiu wszelkich formalności związanych z dotacją 🙂

wojtek
wojtek
12 stycznia 2022 08:54

omijac z daleka konsultant juz miesiac temu obiecal wyslac wycene obiecal,ale do dzis jej nie mam a dzwonil kilka razy chcial podpisac umowe nie wiadomo na co.

Columbus Energy
Columbus Energy
12 stycznia 2022 14:49
Odpowiedz do:  wojtek

Prosimy o pilny kontakt w tej sprawie pod nasz adres bok@columbusenergy.pl lub wiadomość prywatną na naszym Facebooku – chcemy to zweryfikować 😉

Henryk
Henryk
8 stycznia 2022 14:08

Foldery i strony są naszpikowane pięknymi zdjęciami ”fachowców” w garniturach. Są to wabie na potencjalnych klientów. Sam dałem się złapać w pajęcza sieć. Teraz nie ma odwrotu.
Jeden z tytułów mających wciągnąć do gry to- Columbus- Strzał w dziesiątkę
Powinni go zmienić na- Strzał w potylice.
Klienta traktują jako frajera do zdobycia szybkiej i niemałej kasy.

Po powrocie do kraju ,oddaje sprawę do Sądu.

Columbus Energy
Columbus Energy
10 stycznia 2022 11:22
Odpowiedz do:  Henryk

Przykro nam, że Pan tak uważa. Prosimy o pełen opis pod nasz adres bok@columbusenergy.pl – chcemy zweryfikować problem.

Grzegorz
Grzegorz
18 stycznia 2022 22:13
Odpowiedz do:  Henryk

Chyba i ja pójdę w Twoje ślady, ta firma to …..

Andrzej
Andrzej
5 stycznia 2022 14:53

Witam, cyrku ciąg dalszy :). Wreszcie po ponad miesiącu firma Columbus przyjechała i zmontowała panele, ekipa uwinęła się w jakieś 6-7 godzin, więc ładnie. I na tym kończą się plusy. Okazało się że stelaż pod panele nie jest dostosowany do paneli dwustronnych (535 W) i zasłania je od spodu 😀 więc jak to ma działać poprawnie przez kilkadziesiąt lat? Ekipa montażowa zmontowała to co jej przysłano dokonując przy tym kilku niestandardowych modyfikacji gdyż inaczej nie założyli by paneli. Dodam że panele bifacjalne 535 W to nowość w firmie Columbus i nie ma dedykowanego stelażu pod ten model paneli, a podobno były już montowane u innych ludzi więc jestem ciekaw czy ktoś zwrócił na to uwagę? Poirytowal mnie również fakt że sam musiałem zwrócić uwagę firmie na ten problem choć przecież to firma ma robić tak żeby było dobrze. A że nieszczęścia chodzą parami jeden z paneli był uszkodzony. Naturalnie obie sprawy zostały skierowane do BOK. Przypilnujcie sobie instalacji podczas montażu.

Columbus Energy
Columbus Energy
10 stycznia 2022 09:56
Odpowiedz do:  Andrzej

Dziękujemy za wysłanie opisu na BOK. Sprawa jest weryfikowana 🙂

wojtek
wojtek
3 stycznia 2022 17:06

potwierdzam slowa leszka konsultant puszczal duze bable a zadnego efektu nie przyniosly omijac ich z daleka

Columbus Energy
Columbus Energy
4 stycznia 2022 09:11
Odpowiedz do:  wojtek

Prosimy o wiadomość prywatną na naszym Facebooku lub cały opis pod adres bok@columbusenergy.pl – chcemy wyjaśnić Pana niezadowolenie 🙂

Henryk
Henryk
7 stycznia 2022 18:23
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Do Columbus Energy.
Jestem obecnie w fazie montażu i realizacji podłączenia fotowoltaiki przez firme Columbus .Zgłoszenie do realizacji01.12.2021. Wykonanie usługi w pakiecie PRO. Czyli w ciągu 7 dni roboczych. Nie dotrzymano terminu. Kompletny brak przepływu informacji koordynacji międży pracownikami różnych komurek organizacyjnych. Spotkałem się z ignorancją wobec mojej osoby. Pomimo wpłacenia wymaganej kwoty w całości nie na raty, kompletna zlewka i niekompetencja pracowników firmy.
Będąc osobą uprzejmą wobec pracowników z którymi , jak okazało sie na początku miałem szczęście rozmawiać , obecnie straciłem cierpliwość.
Podałem Panu z którym załatwiałem całą sprawę dwóch klientów. Powinienem za to otrzymać 1000 PLN. . Nie mam żadnej info. mam ten temat.
Pan handlowiec wysłał notę informacyjńną w tej sprawie jak również w sprawie rekompensaty za nie dotrzymanie terminu 7 dni roboczych. I nic. Zero informacji.
Jak mne póżniej poinformował, już nie pracuje w tej firemce.
Zostałem potraktowany bardżo nieprofesjonalnie, nie tak jak powinno się traktować KLIENTA. nie jak intruza.
Obecnie jestem za granicą. Prowadżę już rozmowy z prawnikiem.

Kieruję tą sprawę do Sądu. Ufam iż dojdę swoich praw konsumenckich .

Ps; Prosiłbym o jakikolwiek kontakt z osoą z głównego bióra firmy.

Henryk
Henryk
7 stycznia 2022 18:26
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Biura .
przepraszam

Stanisław
Stanisław
11 stycznia 2022 17:07
Odpowiedz do:  Henryk

Ja także mam problemy przez tą firmę profesjonalne to potrafią kasę wziąć i na tym sprawa się kończy w umowie 7 dni na montaż minoł prawie miesiąc i nie mam terminu montażu ustalonego.

Leszek
Leszek
29 grudnia 2021 11:05

Witam po Świętach , obiecałem napisać co dalej w trawie piszczy , niestety dla mnie nadal Nic się nie dzieje , co potwierdza moje Negatywne nastawienie do wykonawcy firmy Columbus , proszę Nie dać nabrać na piekne słowa handlowców obiecujących gruszki .W dniu dzisiejszym tj. 28.12.2021 (celowo spodziewane jest kilkudniowe ocieplenie w 3ciitt) wykonałem telefon do działu realizacji Columbus , Pani A.na moje zapytanie co dalej z realizacją ,kiedy doczekam się rusztowania i postępów , zasłania się pogodą, na pytanie czy sprawdza jakiej spodziewać się pogody jako osoba z realizacji ,odp patrzy za okno to jakaś kpina , zasłania się urlopami świątecznymi podwykonawców , a nawet gdyby ich miała to napewno nie wyśle ich na dokończenie montażu na moim adresie , przypomnę, że moja.inwestycja jest opłacona w 100% jako przedpłata , NIE polecam tej firmy , rozważam przekazanie tej sprawy do prokuratury .Pomyślności w Nowym Roku 2022, Nowym krokiem z Nowym Rokiem :)Leszek

Andrzej
Andrzej
22 grudnia 2021 21:07

Witam, podtrzymam ciąg negatywnych opinii o firmie Columbus. 1 grudnia podpisałem umowę na montaż paneli za prawie 32 tys zł. Firma miała czas 20 dni na montaż instalacji. 20 grudnia otrzymałem SMS że proponują termin na początek stycznia !!! Przez trzy tygodnie nie odezwali się ani słowem że będą opóźnienia tylko czekali do ostatniego dnia twierdząc że nie mają ekip do montażu choć chwalą się że mogą zakładać nawet 200 instalacji dziennie! Ponadto dane techniczne w umowie różnią się od ustalen z handlowcem. Wybrałem tę firmę ponieważ jest jedną z największych na rynku i liczyłem na pełen profesjonalizm, instalacja też była droższa niż u konkurencji więc tym bardziej liczyłem na to że będzie wszystko bez problemów. Niestety już na początku zaczęły się problemy. Skoro na samym początku tak podchodzą do klienta w kluczowych sprawach to co będzie później?

Columbus Energy
Columbus Energy
23 grudnia 2021 12:02
Odpowiedz do:  Andrzej

Panie Andrzeju, przykro nam z zaistniałej sytuacji i opóźnienia. Zdarzają się wypadki losowe, które nie są zależne od nas.

Piotr
Piotr
31 grudnia 2021 15:20
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Tak, tylko pytanie brzmi, czy to przypadek losowy. Obiecaliście Panu Andrzejowi przysłowiowe gruszki na wierzbie i się po prostu nie wywiazaliscie.
To nie jest przypadek losowy.
Ja mam na dachu waszą instalację od niespełna trzech miesięcy i nic poza tym że ją mam, skoro do tej pory nie jest podłączona do sieci, bo nie umiecie nawet prawidłowo wysłać wniosku do operatora energetycznego.
To co, ja mam się tym zajmować?
Czy Wy, skoro się tego podjeliście?
Nie używajcie więc może słowa PROFESJONALIZM, bo powinno być ono dla Was zakazane!!!
Masakra!

Andrzej
Andrzej
5 stycznia 2022 14:32
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Firmo Columbus, zdaje sobie sprawę że teraz jest boom na panele i wszyscy zakładają je na potęgę żeby zdążyć przed zmianami ale nie rozumiem czemu wiedząc o takiej sytuacji nie informowaliscie wcześniej o przesunięciu terminu. Przez 3 tyg była cisza, dzwoniłem, pytałem i nic.

Tomasz
Tomasz
20 grudnia 2021 10:00

Witam,
Niedawno podpisałem umowę z firmą COLUMBUS ENERGY, ze względu na zbliżającą się zmianę zasad rozliczania prosumentów, postanowiłem wybrać ofertę PRO, w której firma zapewnia rozpoczęcie montażu w przeciągu 7 dni od otrzymania finansowania oraz kolejne 7 dni na wysłanie dokumentacji do zakładu energetycznego (Żadna inna firma konkurencyjna nie miała w podobnej równie atrakcyjnej CZASOWO oferty). Pani „Doradca energetyczny”, z którą podpisywałem umowę informowała mnie, że montaż trwa zazwyczaj 1-2 dni. Panele, falownik oraz osprzęt przyjechały po 6 dniach od otrzymania pieniędzy przez firmę columbus. Przyjechali również Panowie „instalatorzy”, którzy zobaczyli dach oraz dom (który wcześniej był dokładnie obfotografowany przez doradcę energetycznego z firmy columbus). Panowie nie przystąpili do montażu. Na moje pytanie, kiedy rozpoczną montaż paneli na dachu otrzymałem odpowiedź :”być może na wiosnę”. Co jak wiadomo bardzo podniosło mi ciśnienie. Postanowiłem się skontaktować z Panią która podpisywała ze mną umowę i przedstawiłem całą sytuację. Pani interweniowała w firmie instalacyjnej (która zakładam, że jest podwykonawcą firmy Columbus). Po interwencji następnego dnia, czyli 10/12/2021 ( w 7 dniu od otrzymania pieniędzy przez firmę COLUMBUS) skontaktowała się ze mną rano osoba z firmy instalacyjnej i powiedziała że za 1,5 h przyjedzie do mnie Pan i rozpocznie montaż. Pan przyjechał ale wieczorem około godziny 17. Montaż polegał na zawieszeniu falownika oraz skrzynek z bezpiecznikami na ścianie w garażu i Pan zakończył montaż. Do dnia 16/12/2021 montaż paneli na dachu się nie rozpoczął i nie wiem kiedy się rozpocznie. Zgłaszałem sprawę telefonicznie do BOK firmy COLUMBUS, gdzie poinformowano mnie, że montaż nastąpi w sobotę 18/12/2021, jednakże tego dnia nikt się nie pojawił, nawet nie dostałem informacji telefonicznej, że jednak nikt nie przyjedzie. Obawiam się, że informacja od Panów „instalatorów”, że montaż odbędzie się może na wiosnę jest bardzo realna. Najgorsze jest to, że zgodnie z umową rozpoczęcie montażu w ofercie PRO (która cenowo jest o ponad 30 % droższa od najtańszej oferty COLUMBUSA) montaż rozpoczyna się w przeciągu 7 dni jednakże nikt nie informuje, że instalacja może trwać w nieskończoność !!! (do czasu kiedy firma COLUMBUS będzie miała czas i chęci na dokończenie instalacji). W związku z powyższym zdecydowanie NIE POLECAM usług firmy COLUMBUS, i każdej osobie, będę odradzał skorzystanie z usług tej firmy (nie warto się denerwować i to za własne pieniądze). – Sytuacja bardzo podobna do tej, którą opisał w komentarzu poniżej Pan Leszek. JEŻELI firma montażowa nie zacznie instalować paneli na dachu to nie dajcie im nic zacząć robić z pozostałymi elementami (zapis w umowie mówiący o rozpoczęciu montażu w przeciągu 7 dni od otrzymania finansowania). !!!

Columbus Energy
Columbus Energy
20 grudnia 2021 13:08
Odpowiedz do:  Tomasz

Panie Tomaszu, prosimy o kontakt z nami w wiadomości prywatnej na Facebooku. Potrzebujemy więcej informacji w celu weryfikacji.

Tomasz
Tomasz
20 grudnia 2021 20:47
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Napisałem do Państwa wiadomość prywatną na Facebooku, z podaniem numeru umowy.

Columbus Energy
Columbus Energy
21 grudnia 2021 09:21
Odpowiedz do:  Tomasz

Dziękujemy 🙂 Będzie do Pana kontakt w tej sprawie.

Grzegorz
Grzegorz
21 grudnia 2021 08:59
Odpowiedz do:  Tomasz

Panie Tomaszu. U mnie firma Columbus miała 10 dni opóźnienia z montażem i 30 z wysłaniem dokumentów. Dobrze że nowe przepisy wchodzą od kwietnia bo bym się nie wyrobił z instalacją, co było głównym warunkiem. Oczywiście żadnej rekompensaty nie otrzymałem.
Nikomu nie polecam tej firmy.

Krzysztof
Krzysztof
21 grudnia 2021 13:59
Odpowiedz do:  Grzegorz

A mnie zwrœcili 100 zł , ale straciłem 3000 zł,bo mi mogłem złożyć wniosku w ramach trzeciej edycji Mœj Prąd.nie polecam tej firmy .

Columbus Energy
Columbus Energy
22 grudnia 2021 08:54
Odpowiedz do:  Krzysztof

Panie Krzysztofie, prosimy o wiadomość pod nasz adres bok@columbusenergy.pl – chcemy zweryfikować sprawę 🙂

Krzysztof
Krzysztof
7 stycznia 2022 14:06
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Korespondencja z wami to strata czasu.

Krzysztof
Krzysztof
7 stycznia 2022 14:35
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Już zweryfikowaliście sprawé poprzez odrzucenie reklamacji,nie ośmieszajcie się na forum.klienci już wiedzą jak działacie!!!

Henryk
Henryk
7 stycznia 2022 12:33
Odpowiedz do:  Tomasz

Witam Pana . Daliśmy się złapać w pajęczą sieć Columbusa.
Mam niemalże identyczną sytuację i doświadczenia z ta firmą […] mieniącą się jedną z czołowych firm w tej branży. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie robią sobie nic z tego , że nabijają ludzi w butelkę. W tej firmie mało kto jest kompetentny. nie ma w niej przepływu informacji.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Leszek
Leszek
17 grudnia 2021 09:59

Witam w listopadzie 2021 podpisałem po uwczesnym audycie umowę z firmą Columbus pisze na gorąco i na bieżąco , jak to bywa podczas biurokracji i w teori wszystko miało być pięknie ,dobrej jakości i szybko . Dostawa materiałów w tym paneli oraz montaż miał się odbyć po 7 dniach od wpłaty zaliczki 30%, nie.odbyl się doinformowano mnie tego dnia tylko ,że względu na.duże zainteresowanie instalacjami aby być w kolejce dostawy i montażu należy wpłacić całość wartości z umowy akonto aby montaż odbył się zgodnie z.umową w.ciagu 14 dni od niej .Jest koniec roku ,niedługo marzec ,decyzja wpłacamy mamy przecierz umowę NIE DAJCIE sie na to nabrać .Od wpłaty całej kwoty tj 23.11 minęło 3tyg , na między czasie firma Columbus zafundowała mi huśtawkę nastroju z aneksami do umowy dot . zmiany prod . paneli na dwuch do wyboru Kaishai nieznany i Astrnergy wybraliśmy drugiego , pod jego podpisaniu montaż ustalono na 13.12 Tym razem pojawiła się ekipa z dostawą paneli oraz monterzy , w audycie zaznaczono,preferencja przy moim kształcie dachu preferowałem i podpowiadałem rusztowanie , pojawili się z drabinkami i podnośnikiem koszowym na jednego montera , na dachu lud i śnieg ,montaż się nie odbył to kpina z klienta ,zamontowali puszkę elektryczną (jeśli nie montują paneli nie dajcie sobie czegokolwiek innego zamontować nawet gwoździa ,towaru też nie przetrzymujcie na.posesji niech go zabierają ponieważ do końca montażu są.i tak ich właścicielami czy odbędzie się czy nie ),jak widać firma Columbus która montuje panele na zew. posesji celowo nie zwraca uwagi na panią pogodynkę aby montaż nie mógł się odbyć i spokojnie pokierować monterów do kolejnych ułowionych naiwnych ,Monterzy mniby monituja o rusztowanie kolejnego dnia i kolejnego mi kolejnego .pogoda wręcz wiosenna mozna.by było spokojnie zrealizować montaż , wszyscy zasłaniają się że nie mogą doprosić się rusztowania Jeden wielki dramat nie moc ignirancja.oszukiwnie klienta .Jak zaznaczono mikro literkami w umowie wkręcić pierwszy kołek do obudowy łączą elektrycznego wew budynku abyb potem zasłaniać się możliwością montażu instalacji nawet do 90 dni ponieważ nie możliwa jest rezygnacja z usługi na brak postępów w pracach , tak jest w moim przypadku .Nadmienię że 13.12 dostarczono panele niezgodne z.anekssm wymagało to także mojego monitu , panele wymieniono dość sprawnie na.zgodne ,na.ekipę nadal czekam , telefony koordynatorów oraz monterów zamilkły , a więc jest jak zawsze słowność zero, komunikacja z koordynator zero ,sumienność zero handlowiec który sprzedał usługę jako umowę wykręca się nie mocą , wykonawca (monterzy )owszem na łączach uzależnieni od decyzji swoich korodynator teoretyków ,ogólnie spychologia bałagan haos , zainteresowanym fotowotaniką ,NIE, Nie Polecam Tej firmy Columbus , na dzień 17.12 widmo dobrej pogody do 21 .12 ,monterów nie widać i nie słychać ,oszukują innego ,a do mnie pewnie przyjadą jak będzie lód i śnieg .Ciekawe jaki będzie tej przygody finał napewno się jeszcze zobaczymy na łączach będę informował , Wesołych Świąt ,przepraszam że się rozpisalem .

Columbus Energy
Columbus Energy
20 grudnia 2021 13:14
Odpowiedz do:  Leszek

Przykro nam z powodu opisywanych przez Pana zdarzeń. Bardzo prosimy o opis sytuacji pod nasz adres bok@columbusenergy.pl – chcemy to wyjaśnić.

Andrzej
Andrzej
23 grudnia 2021 23:11
Odpowiedz do:  Columbus Energy

Męczę się z Wami od ponad miesiąca, mimo, że po 7 dniach miałem mieć gotową instalacje.

Grzegorz
Grzegorz
2 grudnia 2021 11:59

Witam.
We wrześniu podpisałem umowę z firmą Columbus na instalację fotowoltaiczną. Przedstawiciel urzekał odpowiedzi niezgodnie z obowiązującymi przepisami przy uzgadnianiu miejsca montażu. Przy uzgadnianiu projektu otrzymywaliśmy projekty innej instalacji. Okazało się, że musimy zmienić miejsce montażu. Montaż miał nastąpić do 35 dni od daty podpisania umowy. Zakończył się 45 dni po. Po około 35 dniach od zakończenia montażu Columbus zgłosił do PGE o wymianę licznika.
Miałem spokojnie zdążyć do końca roku ze wszystkim. Do PGE zgłoszenie dojdzie za parę dni i będą mieli 30 dni na wymianę licznika. W sumie w styczniu powinno się udać wszystko zakończyć. Dobrze że rząd wprowadza zmiany dopiero w kwietniu. Porażka.
Dodam że Columbus w ramach rekompensaty za opóźnienia zaproponował produkt, który i tak mi się należy. 😁

Last edited 1 rok temu by Grzegorz
Krzysztof
Krzysztof
2 grudnia 2021 18:04
Odpowiedz do:  Grzegorz

Proszę się jeszcze nie cieszyć,Ce często błędnie wypełnia dokumenty do PGE,co powoduje ich zwrot i wydłuża termin założenia licznika.W moim przypadku tak było,licznik załoźyli po dwœch miesiæcach bo brakowało certyfikatów i numeru poboru energii.Taka to firma, o innych problemach już nie piszę na forum bo mnie zbanujæ jak to mają w zwyczaju robić gdy opinia klienta jest negatywna.

Marcin
Marcin
26 listopada 2021 15:01

Witam. Jestem już po montażu paneli fotowoltaicznych przez firmę Columbus (ok. 2 miesiące po montażu, miesiąc po uruchomieniu). Ja akurat mogę polecić Columbus. Na fazie zapytania i domówienia przeciągnełem firmę przez szereg pytań (prowadziłem rozmowy z kilkoma dostawcami). Uważałem, żę otrzymałem na wszystko odpowiedzi (co mnie interesowało w tamtym czasie), zwrócono mi również uwagę na kilka innych elementów na które sam nie zwracałem uwagi (brak wiedzy z mojej strony). Sam montaż się przeciągnął co uważam za minus, aczkolwiek widziałem jak ekipa pracuje i mając możliwośc pracy z domu obserwowałem ich pracę i widziałem jak wykonują pomiary, które na moją prośbę mi ukazali i wyjaśnili jak wygląda to względem norm i ich wewnętrznych wymagań. Po uruchomieniu zachowałem sobie nr kontaktowy do osób montujących co przydało się w trakcie pierwszego rozruchu ale po resecie systemu przy ponownym uruchomieniu wszystko wystartowało. Czytając komentarze, mogę powiedzieć że jestem szczęśliwcem ale wiem z doświadczenia że najczęściej osoby u których coś się nie udało dają komentarze – co rozumiem. Obecnie już obserwuję aplikację i sprawdzam ile energii wygenerowałem. Pozdrawiam i polecam.

grazyna
grazyna
9 listopada 2021 21:20

Witam popieram wszystkie negatywne komentarze .miałam doczynienia z firmą columbus jakiś czas temu .Ostrzegam przed podpisaniem umowy czytajcie dokładnie .Jeśli chcelibyście odstąpic od umowy to nie macie takiej możliwości ,mi kazali zapłacic 2000 tysiące kary za to zę zrezygnowałam z ich usług.UWAZAJCIE TO NIE RZETELNA FIRMA.

Columbus Energy
Columbus Energy
8 grudnia 2021 12:14
Odpowiedz do:  grazyna

Każdy z naszych Klientów ma standardową możliwość odstąpienia od umowy i jeśli wszystko odbywa się w terminie 14 dni, nie ma żadnych kar umownych.

Henryk
Henryk
8 stycznia 2022 13:52
Odpowiedz do:  grazyna

Praqwda

Gabi
Gabi
8 listopada 2021 14:59

Jesteśmy z mężem codziennie nękani telefonami firmy Columbus .Jest to przykre, tym bardziej ,że nie jesteśmy zainteresowani tą firmą ze względu na złe opinie jakie ta firma posiada . Proszę się zastanowić nad zasadnością dzwonienia do osób nie zainteresowanych.

Roman
Roman
9 listopada 2021 09:07
Odpowiedz do:  Gabi

Może zażądajcie usunięcia danych osobowych i tyle.

Columbus Energy
Columbus Energy
9 listopada 2021 09:46
Odpowiedz do:  Gabi

W ostatnim czasie coraz częściej docierają do nas informacje o podszywaniu się pod naszą firmę przez inne podmioty, które stosują agresywne metody marketingowe. Bardzo prosimy o przesłanie na adres bok@columbusenergy.pl numeru telefonu, z którego wykonane było połączenie. Będziemy wdzięczni za taką informację, zweryfikujemy każdy taki przypadek. Za wszelkie niedogodności bardzo przepraszamy. Na podany powyżej adres e-mail może Pani wysłać również swój numer – sprawdzimy czy jest w naszej bazie, jeśli jest – zostanie na stałe usunięty.