kredyt ekologiczny BGK FENG

e-BOK Tauron – jak to działa?

Koncern energetyczny Tauron Polska Energia obsługuje przede wszystkim 5 mln odbiorców z południowej części kraju (obrót i dystrybucja energii elektrycznej), a w całej Polsce działa jako alternatywny sprzedawca prądu i gazu.

Spis treści - Czego dowiesz się z tego artykułu?
  1. eBOK Tauron dla klientów firmy
  2. Krótkie podsumowanie eBOK Tauron

eBOK Tauron dla klientów firmy

Wszyscy, którzy posiadają z grupą Tauron umowy na energię elektryczną (kompleksowe, sprzedaży lub dystrybucyjne) mogą korzystać z platformy eBOK, która zapewnia dostęp do aktualnych danych dotyczących rozliczeń (wystawione faktury za prąd, historia wpłat, bieżące saldo), szczegółów naszej umowy, podawanie odczytów licznika, podgląd historii zużycia energii, a także korzystanie z powiadomień e-mail oraz sms m.in. o wystawionej fakturze, zbliżającym się terminie płatności etc.

Jednak nie wszystkie funkcjonalności systemu są dostępne dla każdego. Klienci indywidualni, w zależności od oferty, z której korzystają mogą posiadać jeden z pakietów: Standard lub Komfort.

Pakiet Standard, dostępny jest dla odbiorców, korzystających z urzędowej taryfy Tauron Sprzedaż lub Produktu Podstawowego Tauron Sprzedaż GZE (Górny Śląsk), a także dla odbiorców posiadających umowę sprzedaży z innym przedsiębiorstwem, a odrębną umowę dystrybucyjną z Tauron Dystrybucja i zapewnia podstawową funkcjonalność systemu: m.in. szczegóły umowy oraz rozliczeń (wszystkie dane klienta oraz punktu poboru energii, podgląd faktur oraz innych dokumentów rozliczeniowych), wysyłanie odczytów licznika, korzystanie z faktury elektronicznej oraz powiadomienia e-mail.

Pakiet Komfort dedykowany jest klientom, korzystającym z ofert rynkowych (wszystkie produkty z gwarancją cen) i udostępnia dodatkowe funkcje, niedostępne w pakiecie Standard: powiadomienia SMS, wygodne e-płatności, historię odczytów oraz wykresy zużycia energii. Szczegółowe porównanie pakietów na poniższym obrazku.

pakiety Tauron

 

Rejestracja w systemie eBOK

Aby założyć konto, potrzebne będą następujące dane: numer PESEL (lub NIP w przypadku firmy) orazjeden numer ewidencyjny lub nr płatnika (znajdują się na fakturach i umowie). W drugim kroku podajemy nasz adres email (będzie później służył jako nazwa użytkownika) i wymyślamy hasło.

Link do strony rejestracji użytkownika: https://logowanie.tauron.pl/register/

rejestracja w eBOK Tauron

Po zakończeniu rejestracji musimy odebrać wiadomość e-mail informującą o rejestracji i kliknąć w link, aby potwierdzić założenie konta.

aktywacja eBOK Tauron

 

Jeżeli już korzystamy z jednego z serwisów grupy Tauron (np. eLicznik, Przyłączenia lub eBOK Ciepło), możemy używać tych samych danych w „energetycznym” eBOK. Wystarczy zalogować się na konto i w ustawieniach (ikona koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu) dodać serwis eBOK.

dodawanie serwisu eBOK Tauron

 

Logowanie do eBok Tauron i strona główna

Aby zalogować się do systemu wchodzimy na stronę https://logowanie.tauron.pl/, wpisujemy adres email i hasło podane w trakcie rejestracji i klikamy przycisk Zaloguj.

logowanie w eBOK Tauron

Po chwili oczekiwania naszym oczom ukaże się strona główna, zawierająca krótkie podsumowanie – dane punktu poboru, aktualne saldo, listę 3 ostatnio wystawionych faktur, otrzymane wiadomości oraz ostatni odczyt licznika (wraz z możliwością podania aktualnych wskazań).

Za pomocą linków umieszczonych w górnej części strony, możemy w każdej chwili przejść do innej sekcji systemu, zmienić wyświetlany punkt poboru, oraz otworzyć w ustawienia konta.

podsumowanie w eBOK Tauron

 

Faktury i wpłaty

W tej zakładce znajdziemy listę faktur (bieżących i archiwalnych), wraz z możliwością zapłaty (wyświetlenie danych do przelewu, wydruk formularza wpłaty, a w wybranych ofertach także płatność online), historię wpłat, szczegółowe dane dot. salda oraz numery kont rozliczeniowych dla bieżącej umowy.

faktury w eBOK Tauron

 

e-bok Tauron wpłaty

saldo w eBOK Tauron

numery kont w eBOK Tauron

Zużycie energii

W przypadku klientów taryfowych, zakładka Zużycie energii umożliwia dokładnie to samo, co sekcja o identycznej nazwie na stronie głównej tj. podgląd ostatniego odczytu oraz przesłanie aktualnych wskazań licznika (raz w miesiącu kalendarzowym).

Jeżeli posiadamy układ pomiarowy ze zdalnym odczytem (aktualnie głównie mieszkańcy Wrocławia, Pyskowic oraz okolic obydwu miast), znajdzie się tam zachęta do skorzystania z systemu eLicznik. Jeżeli nie – propozycja zmiany oferty na produkt z gwarancją ceny, oferujący pakiet Komfort platformy eBOK.

Klienci, korzystający z oferty promocyjnej Taurona mogą dodatkowo skorzystać z historii odczytów oraz wykresów zużycia energii.

zużycie energii w eBOK Tauron

 

podaj odczyt eBOK Tauron

Wiadomości

W tej sekcji możemy sprawdzić wiadomości otrzymane od grupy Tauron oraz wysyłanie zgłoszeń (z możliwością dodania załącznika – np. zeskanowanego wniosku).

odebrane wiadomości w eBOK Tauron

odebrane wiadomości w eBOK Tauron

 

 

Umowa i dane

Jest to najbardziej rozbudowana część systemu samoobsługi. Można tutaj znaleźć i zmienić dane klienta:

  • adres korespondencyjny,
  • numery telefonów,
  • adres email,
  • własny opis punktu poboru energii.

dane klienta w eBOK Tauron

 

Wyświetlić szczegóły umowy oraz punktu poboru energii m.in.

  • sposób rozliczeń,
  • sprawdzić i zmienić sposób doręczania rachunków,
  • grupa taryfowa,
  • moc umowna,
  • wielkość zabezpieczenia przelicznikowego,
  • rodzaj zasilania (liczbę faz instalacji),
  • numer PPE.

taryfa i rozliczenie w eBOK Tauron

 

 

 

dokumenty klienta w eBOK Tauron

 

dane punktu poboru energii

Oraz zarządzać punktami poboru (przydatne, jeżeli np. posiadamy kilka mieszkań – można je podłączyć do wspólnego konta).

zarządzanie punktami

 

 

A także zmienić ustawienia powiadomień email/SMS. Możemy aktywować przypomnienia o:

  • wystawieniu faktury,
  • zbliżającym się terminie płatności,
  • zaksięgowaniu wpłaty,
  • otrzymaniu nowej wiadomości,
  • dacie planowanego odczytu licznika.

powiadomienia e-mail i SMS

 

 

 

historia operacji w eBOK Tauron

Pakiety

Ta zakładka jest kolejną reklamą zachętą do skorzystania z ofert produktowych sprzedawcy, które dodają kilka dodatkowych funkcjonalności w systemie eBOK.

pakiety

 

Pomoc

W ostatniej sekcji oprócz przewodnika po systemie, można znaleźć także kilka elektronicznych wniosków. Dostępne wnioski:

  • Zmiana adresu email do e-faktury.
  • Zmiana lub dodanie numeru telefonu.
  • Zmiana/dodanie adresu email z umowy.
  • Włączenie i rezygnacja z e-faktury.
  • Zmiana danych klienta.
  • Zmiana adresu korespondencyjnego.
  • Zwrot nadpłaty.
  • Formularz kontaktowy.

 

 

Przewodnik po eBOK Tauron

formularze i wnioski

Krótkie podsumowanie eBOK Tauron

System eBOK (nawet w podstawowej wersji) daje dostęp do sporej liczby informacji o naszej umowie zawartej z grupą Tauron. Dane są prezentowane w przejrzysty sposób, a nawigacja pomiędzy kolejnymi sekcjami jest raczej intuicyjna (może poza jednym wyjątkiem – wnioskami umieszczonymi w sekcji pomoc).

Dodatkową jest także możliwość logowania przy pomocy tych samych danych do różnych serwisów samoobsługowych (m.in. eLicznik, eBOK spółki ciepłowniczej, systemy zarządzania procesem przyłączeń).

Plusy eBOK Tauron:

  • Dostęp do wszystkich systemów oraz umów za pomocą jednego loginu i hasła.
  • Raczej intuicyjna nawigacja.
  • Przypomnienia email.

Minusy:

  • Część funkcji dostępna tylko dla klientów oferty produktowej (np. przypomnienia sms, płatności online, historia odczytów i zużycia energii).
  • Brak możliwości dokonywania przez eBOK zmian w umowie (np. grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego) oraz np. zmiany wysokości prognoz.
Komentarze dołącz do rozmowy
guest
20 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
2021-03-03 20:55

witam jak usunąć konto po śmoerci żony gdyż na mnie konto jest teraz a nie mogę użyć adresu mail który był już raz użyty

Honorata
Honorata
2020-05-05 18:34

Witam, chciałam założyć konto, wszystko wypełnione zgodnie z instrukcją. Brak e-maila z linkiem aktywacyjnym. Kiedy powinien dotrzeć taki e-mail? Zerkam na skrzynkę już od 8h

Edward Jesionka
Edward Jesionka
2019-09-03 18:29

Witam. Jak długo się czeka na zatwierdzenie rejestracji konta ebok

Krzysztof
Krzysztof
2019-01-11 18:56

Totalne dziadostwo nie dziala jak powinno dlugi okres oczekiwania na fakture zero jakiej wyobrazni
Nie polecam kiszka okropna

Sonia
Sonia
2019-01-01 18:53

Jak zmienic Email i hasło gdyż mam nową pocztę Email.

Adam
Adam
2018-10-27 22:45

Witam ,Jak można założyć elicznik ? chodzi o rejon Górnego Śląska miasto Świętochłowice.

Knapek
Knapek
2018-10-03 11:30

Zmieniam adres zamieszkania, jeśli przeniosłam pobór prądu na nowy adres to na starym adresie zamieszkania nie będzie prądu? Proszę o pomoc pogubiłam się

BeniaminJ
BeniaminJ
2018-06-07 23:13

Witam,

jak założyć eBook dla gazu? Czy procedura jest taka sama jak w przypadku energii elektrycznej? Jeżeli tak, to czemu nie mogę zarejestrować konta przy pomocy dosłanego mi pocztą nr identyfikacyjnego punktu poboru?
Pozdrawiam

damian
damian
2018-04-09 13:13

ja regularnie korzystam z e-bok w tauron. wiem, ile mam do zapłaty, cały czas mogę kontrolować zużycie i od razu wyłapać wszelkie anomalie. to się przydało przy awarii licznika – jak zaczał szaleć, to od razu zgłosiłem reklamację. brakuje jeszcze paru opcji, ale ogólnie na plus

władysław
władysław
2018-02-17 11:49

Jak dodać kolejny punkt poboru? Jest strona zarządzania punktami, ale jak zarządzać jeśli nie ma możliwości dodać?

Daria
Daria
2018-02-06 12:44

Czy e-bok jest dodatkowo płatny po rejestracji?

Klaudia
Klaudia
2018-01-04 12:39

Jak dokładnie dodać punkt poboru? Jak wygląda procedura?
Druga umowa jest na moją mamę, ale chcę z własnego konta płacić za dwie umowy, czy jest taka szansa?

Mam najpierw zarejestrować konto mamy na eBok, a potem jakoś to do mnie przenieść, czy na moim koncie w sekcji „Zarządzanie punktami poboru energii” wpisać nr płatnika (mamy). Tak robię – ale nic się nie wyświetla.

Potrzebuję pomocy

Jacek
Jacek
2017-08-21 19:09

Witam.

Dlaczego po rejestracji systemu ebok, nie jest dostępny przycisk „podaj odczyt” ?

Zdzisława
Zdzisława
2017-07-18 08:06

Witam. Jaki jest powód zablokowania konta (informacja „użytkownik nie jest aktywny”?