eBOK Energa – jak korzystać? Co znajdziemy w eBOK?

Ocena: 2 (ilość ocen: 4)

Ocena: 2
(ilość ocen: 4)

Dzięki współczesnej technologii nasze życie zostało znacznie uproszczone. Nie wychodząc z domu możemy zakupić produkty, czy zawrzeć umowę z np. dostawcą Internetu. Życie ułatwiają nam również, sprzedawcy energii – część z nich w ręce swoich odbiorców oddała elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, czyli po prostu eBOK. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, jak korzystać z eBOK Energa.

Firmy Energa chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, to energetyczny gigant, który obsługuje klientów urzędowych oraz tych na zasadzie TPA. W swojej ofercie firma posiada oferty na sprzedaż prądu oraz gazu. Sprzedawca posiada stacjonarne BOK Energa, ale by ułatwić życie swoim klientom firma przygotowała dla nich spore ułatwienie, jakim jest e-BOK. Jak działa i jakie informacje są dostępne poprzez https://ebok.energa.pl – tego dowiecie się z naszego artykułu 🙂 Zapraszamy do lektury.

Jak działa eBOK Energa?

Na początek włączamy stronę https://ebok.energa.pl – osoby, które nie posiadają konta powinny się zarejestrować, w tym celu przechodzimy do zakładki rejestracja i wypełniamy prosty formularz rejestracyjny podstawowymi danymi:

1_rejestracja

Po rejestracji przechodzimy do zakładki logowanie. Podajemy tam dane wprowadzone podczas rejestracji:

2_logowanie

Po zalogowaniu przechodzimy do strony głównej e-BOK Eenerga (w przykładowych screenach nasze dane zasłonięte są zielonymi prostokątami). W tym widoku widoczne są podstawowe dane takie jak: nazwa i nr klienta, miejsca dostarczenia energii elektrycznej, saldo oraz lista 3 ostatnich faktur:

s-g-ebok-energa

Na górze strony znajduje się menu z 3 zakładkami:

  • wiadomości – jest to miejsce w którym możemy napisać wiadomość do BOK, również w tym miejscu otrzymamy odpowiedź i będziemy mogli prześledzić historię naszej korespondencji z BOK
  • ustawienia – tutaj nic nie ma, w moim przypadku po kliknięciu w ustawienia nic się nie dzieje…
  • wyloguj – po prostu wyloguj

4_top_wiadomosci

Po lewej oraz po prawej stronie znajdują się „wysuwane” wtyczki na skróty oraz moje konta w tym pierwszym przypadku jest to świetne uproszczenie pozwalające dodać nam interesujące nas miejsca e-BOK Energa w jednym zawsze dostępnym punkcie. Wtyczka moje konta wyświetla dostępne konta klienta oraz daje możliwość utworzenia kolejnych:

3_1_SG

W menu głównym e-BOKu Energi znajdują się takie pozycje jak:

1. Moje konto:

    • Moje dane – znajdziemy tutaj nasze podstawowe dane takie jak: login, nr klienta, nazwa klienta, dane adresowe, adres e-mail (można go w tym miejscu zmienić), telefony (można je z tego miejsca zmienić) oraz dane korespondencyjne.
    • Mój punkt poboru – w tym miejscu możemy zobaczyć nasze pkt. poboru prądu. W przykładzie posiadamy dwie lokalizacje na jednym koncie. Dla każdej z lokalizacji możemy wygenerować raport zużycia prądu za dowolny okres w formie czytelnego wykresu.

6_raport_poboru

  • Moje ustawienia – to miejsce w którym możemy:
    • zmienić hasło dostępu do e-BOK Energa;
    • ustawić darmowe powiadomienia e-mail, lub sms na temat: wystawienia faktury, zbliżającego się terminu zapłaty, zapłacenia faktury, zbliżającego się terminu podania odczytów;
    • zarządzać zgodami;
    • wybrać szatę graficzną eBOKu standardową, lub dla osób starszych i słabowidzących.
  •  Moje aktywności – to miejsce w którym możesz zobaczyć aktywności swojego konta np. logowania, wylogowania, zmiana ustawień, wykonane płatności itp.

2. Płatności:

  • Saldo – w tym miejscu możemy podejrzeć nasze aktualne saldo, pobrać fakturę, blankiet płatności oraz wykonać płatność online;
  • Dokumenty księgowe – to lista wszystkich naszych faktur;
  • Pisma – u nas pusto 🙂 ale z pewnością jest to miejsce na dodatkowe pisma wystawione klientowi;
  • Wpłaty – historia naszych dotychczasowych wpłat na konto Energi;
  • Archiwum – w tym miejscu możemy wyszukać archiwalne faktury, noty odsetkowe, noty obciążeniowe oraz wpłaty za interesujący nas okres.

3. Produkty – po wejściu w tą zakładkę ukazuje nam się ekran z produktami z których korzystamy oraz z propozycjami Energi:

7_produkty

W menu produkty znajdą się jeszcze cztery pozycje (przynajmniej u mnie 🙂 ) :

    • Rozliczenie rzeczywiste – w tym miejscu podajemy stan licznika

8_stan_licznika

  • eFaktura – formularz oświadczenia o wyrażeniu zgody na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej
  • PAYBACK – to program multipartnerski bonusowy polegający na zbieraniu punktów. W Enerdze pkt. naliczane są za terminowo i w całości opłacone faktury (za każde wydane 2 zł otrzymamy 1pkt.). Rozwiązaniem wartym uwagi jest również możliwość opłacania rachunków punktami Payback.
  • Zamów produkty – w tym miejscu możemy zamówić i aktywować nowe usługi (produkty)

4. Kontakt – ta zakładka przenosi nas do sekcji wiadomości opisywanej wyżej.

5. Pozostałe – w tej zakładce znajdziemy pliki do pobrania, czyli zbiór regulaminów, oświadczeń, wniosków do wydrukowania i wypełnienia na własną rękę etc.

e-BOK Energa – mocne i słabe strony

Energa w ręce swoich odbiorców oddała bardzo wygodne narzędzie, dzięki któremu w większości spraw ominie nas stanie w kolejkach w BOK-ach, czy na poczcie. Dużym plusem jest możliwość wykonania płatności online, bez wychodzenia z domu możemy uregulować należności, to się nazywa XXI wiek 🙂

eBOK Energa to również idealne rozwiązanie dla osób, które chcą kontrolować swoje zużycie prądu – bez problemu pobierzemy raporty, czy prześledzimy nasze zużycie. Osoby zapominalskie też coś znajdą dla siebie – za darmo można ustawić e-mailowe/smsowe przypomnienia o zbliżających się płatności. Na plus zasługuje to, że sprzedawca pamięta również o osobach starszych, czy słabowidzących – wystarczy zmiana ustawień, by ułatwić korzystanie.

Oczywiście jest też druga strona medalu i są minusy – przede wszystkim podobnie jak przy e-BOK PGNiG niepokoi nas bezpieczeństwo. Rejestracja nie wymaga uwierzytelnienia konta poprzez np. wizytę w BOK, co może zaowocować, że złośliwy sąsiad (nasz ulubiony przykład 🙂 ) w Rozliczeniu Rzeczywistym (jeśli mamy włączoną taką opcję) może nam wpisać kilkukrotnie wyższe zużycie prądu…

Nasze podsumowanie

E-BOK Energa, pomimo drobnych zastrzeżeń, jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla praktycznie każdego. Jeśli nie lubicie marnować czasu, i lubicie mieć wydatki pod kontrolą, to z pewnością powinniście zarejestrować się w e-BOKu.

Przydatne linki

Jeśli jesteście klientami PGNiG, to przygotowaliśmy również dla Was pomocny artykuł na temat e-BOK tej firmy, zajrzyjcie: https://enerad.pl/aktualnosci/e-bok-pgnig/.

Najnowsze aktualności / recenzje

  1. Już drugi miesiąc nie działa i nie mogę podać odczytu. Przez wiele lat wszystko było dobrze. I tu dobra zmiana dotarła i wszystko schrzaniła. A może zawiedzenie Bogu zaszkodziło?

  2. Pomocy. We formularzu musze podac stacjonarny numer telefonu ktorego nie posiadam. Jak to przejsc ? Bo nie chce mnie system przepuscic

  3. Strona nie działa od miesięcy.Przez pół roku automatycznie anulowano mi możliwość rozliczania co trzeba było odkręcać telefonicznie. Obecnie nie ma możliwości zalogowania się i rozliczenia on line. wydzwanianie z reklamacjami nic nie daje, problem nie został do tej pory naprawiony. Problemy techniczne na stan obecny trwają już ponad rok i nic nie jest z tym robione.

Dodaj komentarz