Fotowoltaika Edison Energia 2021 – opinie i recenzja

Firma Edison Energia realizuje projekty z zakresu doradztwa, montażu i serwisu instalacji fotowoltaicznych na terenie całej Polski. Przez lata intensywnie prowadzonej działalności wypracowała model biznesowy opierający się o kompleksowość usługi, a także propagowanie edukacji w obszarze pozyskiwania energii ze Słońca. Edison Energia Fotowoltaika chwali się najtańszym systemem finansowania inwestycji, wieczystą gwarancją na zysk, który generują panele fotowoltaicznie oraz bezpłatną analizą zapotrzebowania energetycznego. Kto może skorzystać z oferty firmy? Ile trzeba zapłacić za jej usługi i jak wygląda proces instalacji systemu fotowoltaicznego w Edison Energia? Sprawdziliśmy.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Edison Fotowoltaika, czyli inteligentna energia dla wymagających?

Misją przyjętą i komunikowaną przez firmę Edison Energia jest to, aby każdy mógł korzystać z energii słonecznej. Celem urzeczywistnienia tego założenia, Edison instaluje obecnie ok. 6000 paneli fotowoltaicznych miesięcznie na terenie całej Polski i może się pochwalić wypłaceniem za swoim pośrednictwem ponad 2 mln zł dotacji przeznaczonych na zakup i montaż systemów pozyskujących energię ze Słońca. Ponadto firma współpracuje z ponad 150 profesjonalnymi instalatorami i ponad 60 inżynierami projektującymi instalacje. Dzięki możliwości korzystania z usług tak rozbudowanego zaplecza, Edison Energia skutecznie propaguje w Polsce pojęcie “inteligentnej energii”, a więc takiej, która pokrywa nawet 90% zapotrzebowania, nie generując przy tym rachunków od zewnętrznych dostawców. Edison zakłada w swoich kalkulacjach średnie roczne podwyżki cen prądu na poziomie ok. 3,5%, co pozwala przyjąć, że dążenie do niezależności energetycznej, jest jedynym słusznym wyjściem.

Fotowoltaika w Edison Energia ma za zadanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. W tym celu instalator przyjął najwyższy standard VIP Care wspierający inwestorów na każdym etapie projektu. Audyt energetyczny wykonywany przez firmę opiera się na katalogu 50 dokładnie sprecyzowanych kryteriów, a jakość instalacji i jej bezpieczeństwo gwarantowane są przez rygorystyczne światowe normy jakości NEC 2017. Dzięki zastosowaniu autorskich rozwiązań i technologii najwyższej jakości, Edison komunikuje nawet do 25% więcej zysku z instalacji fotowoltaicznej, niż ma to miejsce w przypadku innych instalatorów. Wymaganiom klientów mają sprostać także opiekunowie pracujący na infolinii dostępnej przez 24h na dobę i 7 dni w tygodniu.


Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 3.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?

W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Edison Energia Fotowoltaika – do kogo skierowana jest oferta?

Edison Energia kieruje swoją ofertę fotowoltaiczną do kilku grup klientów. Standardowo można wśród nich wyróżnić:

inwestorów prywatnych poszukujących fotowoltaiki dla domu,
inwestorów instytucjonalnych zainteresowanych rozwiązaniami, jakie oferuje fotowoltaika dla firmy,
użytkowników instalacji fotowoltaicznych, którzy poszukują usług serwisowych.

Oferta Edison Energia, którą firma przygotowała dla posiadaczy domów jednorodzinnych opiera się przede wszystkim na trzech zwizualizowanych w serwisie instalatora, planach finansowych Edisona. Dodatkowo, firma wskazuje na 5 podstawowych korzyści wiążących się z pozyskiwaniem energii elektrycznej ze Słońca. Należą do nich oczywiście oszczędności i obniżenie rachunków za prąd, niezależność polegająca na wykorzystywaniu wyprodukowanej energii i jej nadwyżek według potrzeb gospodarstwa, gwarancja trwałości paneli, możliwość uzyskania dofinansowania do fotowoltaiki 2021 oraz dbałość o ochronę środowiska.

Dla właścicieli firm, Edison Energia proponuje zdecydowanie bardziej rozbudowaną ofertę. Oprócz komunikowania podniesienia wartości biznesu i stworzenia nowoczesnej, ekologicznej firmy, przedsiębiorcy mogą liczyć na:

najtańsze finansowanie inwestycji na rynku,
dostęp do programu “Edison Opieka”, który gwarantuje całodobowy monitoring pracy instalacji,
Business Platinum Care, czyli opiekę indywidualnego doradcy oraz dedykowaną im infolinię,
dla posiadaczy instalacji VIP, usługę Energia Concierge,
audyty oraz dedykowane doradztwo.

Jak widać, obsługa klientów biznesowych w Edison Energia obfituje w ciekawe rozwiązania. Podobnie jest w przypadku usług serwisowych, które w zależności od użytkowania zamontowanej przez Edison, mogą być wykonywane bez opłat w podstawowym pakiecie. Osoby posiadające system fotowoltaiczny wykonany przez innego instalatora, także mogą skorzystać z serwisu oferowanego przez Edison Energia, jednak będzie to wymagało stosownych opłat.

Cena fotowoltaiki w Edison Energia

Kluczowym aspektem z punktu widzenia przyszłego użytkownika systemu fotowoltaicznego, jest koszt wykonania instalacji, a co za tym idzie czas, w którym inwestycja będzie miała szansę się zwrócić. Czynnikiem, który bezpośrednio wpływa zarówno na cenę systemu, jak i jego opłacalność, jest jakość zastosowanych paneli fotowoltaicznych. Najlepsze modele dostępne na rynku, wraz z opiniami użytkowników na ich temat obrazuje ranking paneli fotowoltaicznych 2021. Informacja o choćby szacunkowych kosztach wykonania instalacji opartej o konkretne moduły fotowoltaiczne jest tą, której najczęściej szukają potencjalni klienci na stronie internetowej instalatora. Niestety, w serwisie Edison Energia próżno szukać takich danych.

Jedyną informacją dotycząca kosztów, jakie przyjdzie ponieść użytkownikowi instalacji fotowoltaicznej, są wspomniane wcześniej plany abonamentowe Edisona. Skorelowane z wysokością miesięcznego rachunku za prąd i domyślną wartością corocznych podwyżek cen za energię, mają stanowić dla klienta zobowiązanie o niższej wartości niż to, wynikające z opłat dla zewnętrznych dostawców prądu.

Edison Energia - plany abonamentowe

Źródło: edisonenergia.pl

W naszej ocenie, zaprezentowane plany mogą być mało czytelne dla początkującego inwestora, który chce dowiedzieć się ile będzie go kosztowało całe przedsięwzięcie. Celem zdobycia tych informacji, musi on skontaktować się z doradcami Edison Energia i umówić na bezpłatne doradztwo w tej sprawie. Wątpliwości w użytkownikach odwiedzających serwis recenzowanego instalatora może także budzić fakt, że wyniki wskazywane przez udostępniony kalkulator fotowoltaiczny nie są tożsame z tymi widniejącymi w zaprezentowanych wyżej pakietach:

Kalkulator fotowoltaiczny - Edison Energia

Źródło: edisonenergia.pl

Dla przykładu, po zaznaczeniu wartości rachunku za prąd przekraczającej 450 zł/msc, kalkulator wskazuje na “Plan XXL” w wysokości 647 zł/msc. Jest to kwota zdecydowanie przekraczająca dotychczasowe miesięczne zobowiązanie inwestora. Oczywiście, ogólna wartość prognozowanych oszczędności tym samym wzrasta, jednak dla osoby, która pierwszy raz spotyka się z tego rodzaju rozliczeniem, może się ono wydać niejasne. Z tej przyczyny każdemu zainteresowanemu ofertą Edison Energia, polecamy kontakt z doradcą instalatora i dokładne przeanalizowanie kosztów.

Finansowanie instalacji w Edison Fotowoltaika

Inwestycja w instalację fotowoltaicznej to najczęściej koszt mieszczący się w granicach od 25 do 40 tys. zł. Dla wielu użytkowników będzie to zatem kwota, która wykroczy poza ich możliwości finansowe. Biorąc ten aspekt pod uwagę Edison Energia proponuje pomoc w uzyskaniu finansowania we współpracujących z instalatorem bankach. Kredyt na fotowoltaikę to tylko jedna z wielu możliwości, z jakiej może skorzystać przyszły użytkownik instalacji słonecznej. Dodatkowo, dostępny jest choćby leasing na fotowoltaikę, a także ogólnopolskie programy rządowe i samorządowe. W ramach tych dotacji można uzyskać pokrycie przekraczające 50% wartości inwestycji. Ważne, że wiele z tych systemów pomocowych może być ze sobą łączonych.

Tak jest w przypadku programu Mój Prąd oraz ulgi termomodernizacyjnej. To rozwiązanie promuje Edison Energia i zaznacza, że firma zawarła porozumienie o współpracy w zakresie wdrażania programu Mój Prąd, co ma gwarantować klientom instalatora szybsze i bardziej sprawne uzyskanie dofinansowania. Edison pomaga w gromadzeniu niezbędnej dokumentacji i dopełnieniu wszelkich formalności w ubieganiu się o dotację. Co ważne, w momencie składania wniosku instalacja musi być już zamontowana i podłączona do sieci energetycznej. Dlatego tak przydatne mogą się okazać bankowe formy dofinansowania, pozwalające na opłacenie pierwszych etapów inwestycji.

Edison Energia – fotowoltaika krok po kroku

W serwisie internetowych Edison Energia w klarowny sposób opisane jest 6 etapów, na które musi przygotować się przyszły użytkownik instalacji fotowoltaicznej, by móc cieszyć się energetyczną niezależnością. Należą do nich:

1. Konsultacje – bezpłatne spotkanie z Doradcą celem oceny możliwości montażowych i przeprowadzenia audytu energetycznego budynku;

2. Finansowanie – pomoc w uzyskaniu kredytu we współpracujących z instalatorem bankach;

3. Projekt – indywidualne przygotowanie planu instalacji w odniesieniu do profilu energetycznego i zapotrzebowania budynku;

4. Montaż – bezpieczna instalacja systemu fotowoltaicznego wraz z audytem powykonawczym;

5. Podłączenie – przyłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci energetycznej wraz ze wsparciem przy składaniu niezbędnej dokumentacji;

6. Opieka – stały kontakt z doradcami poprzez infolinię oraz monitorowanie funkcjonowania instalacji za pomocą dedykowanej aplikacji.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Fotowoltaika w Edison Energia – zalety, wady

Zalety fotowoltaiki w Edison Energia

Bezpłatny audyt energetyczny i wstępne doradztwo
Oddziały firmy w każdym województwie
Pomoc w uzyskaniu dofinansowania inwestycji
Dopasowanie wysokości abonamentu do rachunków za prąd
Infolinia dostępna 24/7
Ciekawe propozycje dla przedsiębiorców
Stosowanie najwyższej jakości technologii
Możliwość bezpłatnego skorzystania z serwisu

Wady fotowoltaiki w Edison Energia

Brak precyzyjnych informacji o kosztach instalacji
Bywają opóźnienia w realizacji
Pojawiają się trudności w kontakcie z firmą

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Stosunek jakości do ceny
Szybkość realizacji
Obsługa klienta
Zastosowane podzespoły
Montaż instalacji
Oferta
Fotowoltaika od Edison Energia to dedykowane rozwiązania fotowoltaiczne, zarówno dla domów jednorodzinnych, jak i przedsiębiorstw. Pomoc przy uzyskaniu finansowania bankowego, a następnie dotacji programowych, to duży plus dla niedoświadczonych w tym obszarze klientów. Brakuje nieco przejrzystych informacji dotyczących kosztów samej instalacji fotowoltaicznej, jednak zapewnienie, że wartość raty kredytu zazwyczaj nie przekracza miesięcznego rachunku za prąd, pozwala nam polecić usługi firmy Edison Energia pod rozwagę.
4.1
Nasza ocena
Informacje o autorze

Marta Kazimierska

Specjalistka digital marketingu i zagadnień z dziedziny UX oraz SXO, znajdująca się na liście TOP 100 kobiet polskiej branży SEO. Zaangażowana w analizowanie wiedzy przedsiębiorców na temat znaczenia poszczególnych narzędzi marketingowych w osiąganiu sukcesu biznesowego. Szczególnie zainteresowana badaniem poziomu samoświadomości ekonomicznej Polaków. Entuzjastka propagowania rozwiązań z dziedziny energii odnawialnej i dbałości o środowisko naturalne.

Dodaj komentarz
guest
159 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Ewa
Ewa
10 września 2021 11:32

NIE POLECAM INSTALACJI paneli przez Tą firmę!!!!!!! . instalacja została po długim czasie (podpisanie umowy w lutym -montaż w kwietniu) to już po miesiącu pojawił się problem z komunikacją między falownikiem a wf . Firma obiecywała roczny monitoring instalacji ,jednak po wgraniu aplikacji zostałam pozostawiona sama sobie . Dział monitoringu w tej firmie to KATASTROFA !!!!!!!!!! ograniczają się do wysyłania maili z instrukcją ,,ZRÓB TO SAM ,, trzeba mieć stalowe nerwy żeby ,,załatwić ,, wizytę audytora lub serwisanta , a to że ktoś się pojawi nie oznacza że system będzie działać …..przez kilka dni wszystko ok a potem znów przestój . Muszę dodać że mam 59 paneli lepszej jakości oraz podobno super falownik …..a wina….? podobno sygnału wf, , energetyki za spadki napięcia ….takie mają tłumaczenie ….boję się co będzie za kilka lat ,skoro awarie są już po kilku miesiącach użytkowania. Radzę nie brać dużych firm które się chwalą jakie są duże….lepiej niewielką firmę która jest w zasięgu zdolną przyjechać kiedy trzeba …Edison reklamuje zapewnienie całodobowej opieki pracy instalacji ,a w soboty i niedziele telefon milczy….jeśli awaria ma miejsce w czwartek lub piątek na serwisanta – jeśli w ogóle przyjedzie – można liczyć w poniedziałek ( 4,5 dni brak produkcji) Pan audytor -bardzo miły – ale on przyjeżdza jak dostaje zlecenie ….Problem jest na poziomie monitoringu i wyżej ….

Dorota Śmietana
Dorota Śmietana
9 września 2021 14:20

Jestem bardzo zadowolona. Ekipa montażowa przyjechała specjalnie w niedzielę ponieważ żaden inny dzień mi nie pasował. Bardzo zgrani i komunikatywni. Podobnie Edison energia spisała się na medal. Podzespoły przyjechały w komplecie. Projektant i dział realizacji były bardzo pomocne. Audytor Szymon sprawdził instalację i ocenił montaż na perfekcyjny. Ta firma jest genialna!

Agnieszka
Agnieszka
7 września 2021 14:52

Wysoki audytor sprawdził i wytłumaczył niejasności. Montaż szybko i solidnie. 3.8kW na gruncie.

Daniel Foryś
Daniel Foryś
6 września 2021 12:33

W dniu dzisiejszym audytor wykonał przegląd roczny. Przegląd wykonany bardzo rzetelnie. Dzięki audytorom Edisona nie martwię się o pożar instalacji fotowoltaicznej lub inne awarie. Firma wspiera klientów. Ogółem po roku współpracy z Edisonem jestem zadowolony i polecam tego instalatora.

Emilia
Emilia
6 września 2021 12:27

Pracownicy firmy Edison Energia są kompetentni i rzeczowi. Potrafią doradzić oraz wybrać najlepsze dla klienta rozwiązanie. Załatwiają wszystkie formalności dotyczące płatności. Monterzy w ciągu jednego wykonali instalację, a następnie Pan Damian wszystko dokładnie sprawdził. Serdecznie polecam współpracę z firmą Edison Energia. Ja jestem bardzo zadowolona

Buldogg
Buldogg
3 września 2021 09:55

Do edisona trafiłem z polecenia i teraz polecam dalej. Konkret ludzie, odpowiedni fachowcy na odpowiednim miejscu

ania
ania
31 sierpnia 2021 15:44

Dla wszystkich zainteresowanych wpisuję obiektywną opinie szczerze bez ściemniania , mimo skrajnych opinii zdecydowałam się na firmę edison , były momenty trudne wręcz osłabiające psychikę normalnego klienta najważniejsze to się nie poddawać w myśl zasady że z każdym można się dogadać .Zacznę od narzekania , zawiedziona jestem kontaktem na poziomie projektowania tu ocena – 5 , po ciężkich bojach doszliśmy do kompromisu i tu muszę nadmienić wielki wkład doradcy który w pełni zaangażował się w sprawę mocne +10 dziękuję P Bogusławie polecam kontakt z tym doradcą dla mnie pracownik roku oby został doceniony 🙂 Na tą chwilę panele zamontowane czekam na zmianę licznika i tu nadmienię i również wychwalę pod niebiosa firmę montującą bo jak długo żyję tak dokładnych i sumiennych ludzi szukać ze świecą polecam +10 . Jeszcze jedna pochwała dla audytora za sumienność punktualność profesjonalizm świetny kontakt z klientem dokładność i komunikatywność z dokładnym szkoleniem i informacją odnośnie wykonanej usługi oby więcej tak cudownych ludzi i doskonałych pracowników .Życzę dużo cierpliwośći i miłego dnia i dużo słoneczka 🙂

Klara
Klara
30 sierpnia 2021 21:31

Polecam, firma profesjonalna z bardzo dobrą ofertą

Grażyna
Grażyna
30 sierpnia 2021 09:40

Super firma! W 3 tygodnie od podpisania umowy miałam zamontowaną instalacje, teraz czekam na wymianę licznika.

Dorota
Dorota
25 sierpnia 2021 19:39

Jestem bardzo zadowolona z firmy Edison Energia, audytor wnikliwie sprawdził instalację fotowoltaiczną

Dorota
Dorota
25 sierpnia 2021 13:52

Jestem bardzo zadowolona z firmy Edison Energia, audytor wnikliwie sprawdził instalację fotowoltaiczną

Henryk
Henryk
24 sierpnia 2021 15:28

Długo czekałem na panele, z kurierem tez był problem, bo zadzwonił jak był pod domem. Panowie od montażu dobrze zrobili swoją robotę, 2 dni pomimo deszczu. Wysoki audytor sprawdził mi wszystko nawet na dachu.

Iza
Iza
24 sierpnia 2021 13:23

Miałam okazję współpracować z firmą Edison w zeszłym roku podczas montażu fotowoltaiki w firmie – naprawdę sprawdzili się bardzo dobrze

Jan
Jan
23 sierpnia 2021 22:45

Firma godna polecenia. Szybki i sprawny montaż oraz kontrola pracy instalacji przez audytora Damiano.

Robert
Robert
20 sierpnia 2021 12:23

Pan Tomasz – handlowiec Edison Energia – był dla nas niezwykle miły do momentu podpisania umowy. Później, jak to powiedział: “ja już swoją robotę wykonałem i nie mam jak pomóc”.

A my nie dość, że czekaliśmy z żoną na instalacje ponad 3 miesiące, to podczas instalacji uszkodzono nam dach! Serwis Edisona nie ma sobie nic do zarzucenia, my mamy potężny problem, bo gwarancja tego nie obejmuje, dach przy dużych opadach zaczyna przeciekać!

Mieliście podobną sytuację? Co mamy robić?

Ewa
Ewa
10 września 2021 11:44
Odpowiedz do:  Robert

Witam u mnie też firma montażowa popsuła sporą część dachu .Miałam zapasowych ok 30 dachówek ale to nie wystarczyło .Musieli domówić i to zrobili tyle że inny kolor ,u mnie są grafitowe matowe a oni przywieżli czarny połysk.Majster powiedział że on nie widzi różnicy może moje wyblakły….po moim lamencie przyznał że ,,takie były na placu,, jeśli się uprę to zamówią właściwe ale to potrwa…..Zdecydowałam że te błyszczące położą pod panele i nie będzie widać . Mam 59 paneli i co ekipa weszła na dach to były uszkodzenia ,dopiero jak ich opierd….am, zaczęli uważać .Za dachówki które zamówili nie płaciłam ,nie miałam nawet zamiaru…..ale u mnie nie przeciekało ponieważ pod dachówką mam jeszcze papę….

Edyta Gomolka
Edyta Gomolka
18 sierpnia 2021 15:46

Umowę podpisałam pod koniec maja. Niewiele ponad 3 tygodnie później instalacją już stała na moim podwórku. Kontakt z firmą wygodny. Cały czas czułam się zaopiekowana. Edison złożył również wniosek o wymianę licznika. W międzyczasie przyjechał audytor Szymon i sprawdził całą instalację. Ogólnie jestem zadowolona z całej współpracy. Pragnę również pochwalić Panią Justynę która tuż przed podpisaniem umowy szczegółowo wytłumaczyła mi cały proces inwestycji jak i każdy z podzespołów. Dziękuję Pani Justyno.

Katarzyna
Katarzyna
11 sierpnia 2021 14:35

No, cóż. Podpisałam umowę z przedstawicielem Edison Energia w kwietniu.
Miał być carport fotowoltaiczny na dwa samochody. Finansowany z kredytu, więc 95% wartości kontraktu jest na ich koncie od początku maja. Nie zrealizowali umowy w terminie ( 60dni!) i nie odpowiadają na maile. Dosłownie ani słowem. Nie odpowiedzieli także na wezwanie do realizacji umowy. Za to znalazłam w skrzynce zaproszenie od innego przedstawiciela Edison Energia. Mój już nie odbiera połączeń ode mnie, więc zadzwoniłam do tego, który przysłał mi zaproszenie. Przybył, tydzień temu, zapewnił mnie, że dopilnuje, ale jak dotąd… nie odpisał na mail z prośbą o potwierdzenie ustaleń. Szczerze? Serdecznie odradzam. NIGDY nie spotkałam się z takim lekceważeniem Klienta.
Pozostaje mi UOKiK. Płacę za prąd, płacę raty kredytu, nie produkuję energii ze słońca i piszę maile oraz dzwonię i NIC. Trzy i pół miesiąca od podpisania umowy

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:06
Odpowiedz do:  Katarzyna

U mnie było podobnie ,podpisałam umowę w lutym z bardzo miłym przedstawicielem ,który już w marcu nie pracował .Mam dużą instalację 60 paneli za 82 tyś więc musiałam wesprzeć się kredytem który o dziwo firma błyskawicznie załatwiła i wzięła pieniądze nie wbijając przysłowiowego szpadla w ziemię ….zniecierpliwiona dzwoniłam do menagera który zapewniał mnie że wszystko potrwa kilka dni ,po miesiącu przyjechał towar który jakiś czas ,,odleżał się u mnie na posesji .Ekipa montażowa miała uwinąć się w 2 tygodnie W trakcie było kilka projektów instalacji według moich sugestii .Zanim jeszcze przyjechał audytor żeby wszystko podłączyć już miałam napisać opinię o instalacji ,powiedziałam że napiszę jak wszystko będzie działać.Kolejne zmaganie z Energą polegające na zmianie licznika i wreszcze prąd popłynął z paneli .Długo się jednak nie cieszyłam bo już w czerwcu ciągle były jakieś problemy albo braj konfiguracji z wf albo falownik się zawieszał .Zawieszenie falownika można zrobić zdalnie -jeśli się trafi na kogoś,,miłego,, w dziale monitoringu ,natomiast konfigurację musi zrobić serwisant, i tuzaczynają się schody ,mają mało ludzi i przyjazd takiej osoby zawsze jest okupiony awanturą w działe monitoringu i przepychankami czyja to wina ….Szczytem chamstwa jest już proponowanie wizyty odpłatnie za 380 zł ….pytam sie gdzie gwarancja ????? Firma zwyczajnie Lapie frajerów a potem ma ich w DU..E ….

Tomasz
Tomasz
10 sierpnia 2021 15:30

Narazie nie mogę dać dobrej opinii na Edisona
Przedstawiciel firmy powiedział ze do 3 tyg po podpisaniu umowy będzie prąd hulał a tu zonk
Umowe podpisałem w Maju teraz jest sierpień a u mnie hula ale wiatr 😡😡😡
Instalatorzy zjawili się pod koniec lipca założyli ale co dalej czekać bo elektryk miał akurat wolne jak się zjawił w końcu to zle zamontował jakaś puszkę o tyle dobrze ze Edison wysyła kontrolera ktory sprawdza wykonana prace i stwierdził ze jest to zle zrobione . Do routera ktory jest połączony z panelami trzeba mieć kody które są gdzieś tam . Dzwoniąc do obsługi klienta pani nie była wstanie mi pomoc bo ona nie wie jakie to są kody . To jest normalnie Dramat . Znajomi zakładali w innej firmie i nie mieli z niczym problemów a tu ręce opadają . Płacisz za coś co nie działa , nie jest zrobione w terminie , obsługa klienta tobie nie pomoże .
Sierpień jest a ja mam kota worku

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:13
Odpowiedz do:  Tomasz

Znam ten ból ,w lutym podpisałam umowę a w kwietniu dopiero był audyt z Edisona .Musiałam dwie faktury zapłacić zanim zaczęłam pozyskiwać własną energię .Wszystko by można zapomnieć gdyby to wszystko później działało jak trzeba ,ale tak nie jest .Brak odczytów z aplikacji dedykowanej prosumentom ,zawieszanie się falownika , a najgorsze zbywanie klienta i mówienie radź sobie sam …

Tomasz
Tomasz
10 sierpnia 2021 11:23

Zdecydowanie odradzam korzystanie z usług Edison Energia.
Zdecydowanie droga firma. O ok 15 – 20 % droższa od konkurencji.
Aby ich oferta była konkurencyjna zaniżają potrzebną moc instalacji. Przekonują że Ich instalacja o mocy znamionowej niższej zagwarantuje taki sam uzysk. Ja niestety dałem się nabrać na ofertę Edison Energia i dziś mogę powiedzieć, że w wyniku działania firmy Edison Energia tracę ok 800 zł/rocznie (przy dzisiejszych cenach, w porównaniu do tego gdybym nie dał się zwieść i wybrał ofertę konkurencji). Przez czas trwania umowy prosumenckiej moje straty wyniosą ok 12000 zł.
Problemy przy montażu, mogą okazać się niczym w porównaniu do tego co Spółka zafunduje później.
Oczywiście, złożyłem reklamację. Firma nigdy nie odpowiedziała czy moja reklamacja jest zasadna, czy nie. Kontakt w sprawie reklamacji z firmą, jest to rozmowa ślepego z głuchym, owszem przysyłają wiadomości mailowe, jednak nigdy nie odpowiadają merytorycznie, odpowiedzi są wymijające i nie na temat.
Obawiam się, że jakiekolwiek wyegzekwowanie gwarancji w przypadku (odpukać) awarii, będzie wymagało wystąpienia na drogę sądową, a bez wyroku firma nie zrobi nic.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:16
Odpowiedz do:  Tomasz

Mam podobne odczucia co Pan mega olewanie klienta jak coś działa nie tak ….Firma stawia na MIŁYCH I WYGADANYCH menagerów do podpisania umowy ,później to już inna historia….

Eryk
Eryk
1 sierpnia 2021 14:44

Na portal enerad.pl trafiłem poprzez pewien incydent, który skłonił mnie do skorzystania z wyszukiwarki. Otóż zadzwonił do mnie z zupełnego zaskoczenia konsultant firmy Edison Energia i niemal od razu zaczął wypytywać o rachunki za energię elektryczną w celu oceny ewentualnej opłacalności instalacji fotowoltaicznej. Jest to moim zdaniem trochę dziwne, bo bez takich informacji też można powiedzieć coś o kosztach i zyskach z tych cudownych paneli. Ponieważ rachunków nie miałem pod ręką i nie byłem zdecydowany na inwestycję, to powiedziałem, że dziś na nic się nie decyduję, na co konsultant zaproponował, że zadzwoni za parę dni a do tego nie podał nru telefonu do firmy na moja prośbę. Wobec tego zgodziłem się na oddzwonienie. Konsultant zadzwonił, ale ja się rozmyśliłem i powiedziałem, że na razie (na razie a nie w ogóle!) rezygnuję, że muszę się zorientować w rynku i po paru jeszcze zdaniach przekomarzania się ze mną pan konsultant rzucił po prostu słuchawką, czyli rozłączył się bez słowa na zakończenie rozmowy, co mnie okropnie wkurzyło! W końcu przecież nie muszę natychmiast decydować się, zapraszać ich technika itp. Przecież mam prawo do zastanowienia się, do rozpoznania tematu i rynku, do odłożenia decyzji w czasie, czyż nie? Takie zachowanie konsultanta uważam za chamskie i bardzo źle świadczące o firmie, w związku z czym jest ona dla mnie już skreślona! Inne przeczytane tu komentarze tylko potwierdzają, że nie warto decydować się na tak ważne przedsięwzięcia od razu, że trzeba zrobić rozpoznanie i porównanie ofert, ze każdą taką ofertę należy gruntownie przemyśleć a takie postępowanie klienta nie powinno być w żaden sposób szykanowane! Widać, że takie firmy jak ta, działają na granicy prawa i łamiąc dobre obyczaje. Widzę, że filozofia działania takich firm jak ta, to “złowić frajera i jazda!”. Dość tego!

Andrea
Andrea
31 lipca 2021 14:49

Bardzo dobra firma, konktretna, która ma bardzo świetną ofertę. Obsługa pełna profesjonalizmu, dobre podejście do klienta.

Ewa
Ewa
10 września 2021 13:59
Odpowiedz do:  Andrea

Z miłą osobą to się można umówić do kina, a w takiej firmie ważny jest profesjonalizm i rzetelność a tego niestety brakuje

iena
iena
30 lipca 2021 16:20

Podpisaliśmy umowę w kwietniu i do dzisiejszego dnia nic nie mamy ,średnio dzwonię raz w tygodniu i obiecują ,że już jest wszystko spakowane ,gotowe do wysyłki ,dzwonie dzisiaj i okazuje się ze nie ma paneli będą dopiero w połowie sierpnia Ludzie pracujący w tej firmie kłamią nie ma przepływu wiadomości w poszczególnych działach.Średnio raz na tydzień dzwonią z propozycją umówienia się z przedstawicielem .Nie polecam tej firmy jest w niej ogólny bałagan.

Katarzyna
Katarzyna
12 sierpnia 2021 14:59
Odpowiedz do:  iena

Witam, tu Kasia spod Poznania. Mam umowę z kwietnia na carport na 2 samochody i NIC. Brak montażu, brak kontaktu, totalne ignorowanie umowy. Edison ma na koncie moje 42000,- PLN i nawet nie odpowiada na maile. Jeśli są Państwo w podobnej sytuacji, proponuję kontakt telefoniczny, może coś razem zdziałamy. Pozdrawiam i podaję swój numer kontaktowy: [Dane Pani Katarzyny do wglądu w Redakcji]

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:22
Odpowiedz do:  Katarzyna

Jeśli jeszcze można proszę zrezygnować ,szczerze odradzam tą firmę ,schody to dopiero się zaczną jak coś nie działa ciężko naprawdę wyprosić serwisanta ,jak ktoś ma czas może sobie pisać maile i czekać na bzdurne odpowiedzi i instrukcje na zasadzie ,,kopiuj wklej,,

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:18
Odpowiedz do:  iena

Jeśli nie jest za późno to jeszcze proszę zrezygnować ,później to dopiero dramat!!!!!!

Magda
Magda
29 lipca 2021 16:14

Polecam serdecznie, Świetna firma. Naprawde już od pierwszego kontaktu zachowują pelen profesjonalizm

Daniel
Daniel
24 lipca 2021 17:55

U nas wszystko przebieglo bez problemu 🙂 zadowoleni z kontaktu z obsluga jak i realizacji intstalacji. Oferta na plus

Kamila
Kamila
22 lipca 2021 10:34

Koledzy Michał i Tymoteusz mieli więcej szczęścia z Edison Energia niż ja. Ja tej firmy z mężem zdecydowanie nie polecam. Problemy były od początku, ponieważ handlowiec był niekompetentny, tłumaczył się nam, że jest nowy, więc nie chcieliśmy mu robić pod górę.

Na instalację czekaliśmy 3 miesiące, a na sam koniec poziom montażu jest tragiczny. Zniszczono nam dach w nowym domu, kable są tak położone, że instalacja w ocenie zew. eksperta grozi pożarem.

Firma się do tego nie przyznaje, zwala winę na podwykonawców. Skandal!

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:26
Odpowiedz do:  Kamila

Miałam podobne doświadczenia dodam że to nie koniec Państwa kłopotów w razie jakiejkolwiek awarii doprosić się o serwisanta nie można albo proponują odpłatny audyt 380 zł w czasie gwarancji….pytam się z jakiej racji….Ignorancja i niekompetencja !!!!!

Angelina
Angelina
22 lipca 2021 09:01

Niestety ja nie jestem zadowolona umowe podpisalam w kwietniu a do tej pory niemam zamontowane paneli. Nawet calosc nie jest jeszcze skapletowana..gdzie w umowie jest termin na 60 dni

Katarzyna
Katarzyna
12 sierpnia 2021 15:02
Odpowiedz do:  Angelina

Pani Angelino, czy nadal nie ma Pani zrealizowanej umowy z Edison Energia? Ja także, a jest już 12 sierpnia, czyli trzy i pół miesi od podpisania umowy. Mają ode mnie 42000,- PLN i nawet nie odpowiadają na maile. Może warto, żebyśmy się skomunikowały ze sobą i wystąpiły wspólnie? Zapraszam do kontaktu [Dane Pani Katarzyny do wglądu w Redakcji]. Pozdrawiam Kasia

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:30
Odpowiedz do:  Katarzyna

Jeśli Pani może to niech Pani rezygnuje .Ja za swój system zapłaciłam 82 tysiące i tez mnie olewają !!!!!

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:28
Odpowiedz do:  Angelina

Jeśli jeszcze nie zamontowali to proszę zrezygnować ,teraz nie wywiązują się z umowy a co dopiero później jak cały system już będzie na dachu……wiem co mówię bo ja mam już problemy

Waldemar
Waldemar
21 czerwca 2021 08:43

Człowiek wstaje rano i co? Jak zawsze problem z instalacją, mimo że jest pełne słońce, rekordy temperatury a ich chińskie dziadostwo z logo Edison Energia nie działa poprawnie! Serwis ma nas w…. to jest dramat.

To nie są wyrzucone pieniądze, to jest mnóstwo nerwów, to stres całej rodziny. Nigdy więcej! Sprawę zgłaszam na policję. Mam dość.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:32
Odpowiedz do:  Waldemar

Mam podobne przemyślenia ,nie wiem ile Pan zapłacił za swój system ale ja dużoooo .82 tyś -59 paneli i tez mnie olewają ,monitoring to kpina!!!!!

Tedo
Tedo
18 czerwca 2021 12:18

Jest wolność słowa…nie przeklinam itp ale trzeba nazywać rzeczy po imieniu…firma edison energia przez małe eeee pozostawia wiele do życzenia i jak wiele firm z branży o czym się już wielokrotnie przekonałem! Kto z usług pobiera w 1 kolejności kredyt, a później unika kontaktu jak ognia!!! Dodając ze nawet projektu nie ma, no jedynie jakoś podsyłają na 3-5 dni przed upływem 14 dni, by był ślad ze coś zrobili, a kasę maja od razu!!! […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:35
Odpowiedz do:  Tedo

Niestety to nie koniec problemów a raczej początek bo jak już są panele na dachu i system odpalony ,a stwierdzimy np.że falownik nie pracuje to już musimy sobie radzić sami ……tak ta firma działa chwalą się że wchodzą na giełdę dzięki takim naiwnym jak my prosumentom….

Adam
Adam
18 czerwca 2021 09:53

Jak można nie wiedzieć co się ma w paczce? Jak można montować instalację 5 dni, skoro miało to trwać zaledwie 1 dzień?

Zespół Edison Energia jest niekompetentny!

Katarzyna
Katarzyna
17 czerwca 2021 10:50

Tak niekompetentnych doradców jeszcze nie spotkałam!

Najpierw nękali nas telefonami, później nie byli w stanie podać właściwych danych, doradzić. Wystawili nas do wiatru z dotacją, a ich panele to taniocha z Chin!

Nie popuszczę Wam tego, […] z nazwy Edison Energia!

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:38
Odpowiedz do:  Katarzyna

Może trzeba by założyć grupę pod wezwaniem,, NIEZADOWOLENI Z FIRMY EDISON ,, ja się mogę zapisać..

Kazimierz
Kazimierz
14 czerwca 2021 08:29

Portal wystawił Edison ocenę zawyżoną o przynajmniej dwa stopnie. Dopuszczający na szynach jest odpowiednią oceną!

Jak można mieć tak niewyedukowaną kadrę, już nie mówię o monterach, bo to osobna bajka, ale handlowiec tak wyliczył zapotrzebowanie na prąd, że moją instalacją dzisiaj może bawić się mój syn, bo do niczego innego się nie nadaje.

Pierwszy i ostatni raz, odradzam wszystkim!

Michał
Michał
11 czerwca 2021 10:55

Tak mi zamontowano dach, że jest cały porysowany, zwisają kable, spod paneli wystają profile. Tak to ma wyglądać Edison? Wasze standardy są poniżej jakiejkolwiek normy, która jest do przyjęcia!

Krzysztof
Krzysztof
8 czerwca 2021 08:51

Drodzy Państwo, Edison to skandal!

W umowie jest taki oto zapis:

wyrażam zgodę na świadczenie usług przed upływem 14 dni.

Co to oznacza? W praktyce pozbawia nas rezygnacji bez ponoszenia kosztu:
– pomiar w dniu podpisania umowy 300 zł
– projekt 1000 zł.

Mało tego, na drugiej stronie umowy jest oświadczenie, że klient został o tym fakcie poinformowany, co jest kłamstwem!

Zrezygnowałem z żoną z ich usług i jesteśmy 1300 zł stratni o 10 dniach! Nikt nam tych pieniędzy nie odda, a Edison udaje ślepych i głuchych, robiąc z nas idiotów!

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:40
Odpowiedz do:  Krzysztof

Niech Pan się cieszy że tylko tyle ….po zamontowaniu na dachu i problemach instalacyjnych i serwisie nie wspomnę to dopiero dramat!!!!!

Michał
Michał
2 czerwca 2021 14:55

Edison to porażka. Umowa podpisana 1 kwietnia. Przeciągali ile się da z projektem, gdyż od momentu akceptacji projektu biegnie termin montażu. Ekspresowy montaż to wielka ściema. Wciskanie ludziom, że będą mieli opiekę VIP to kolejna ściema. Opiekun nic nie wie, gdzie jest sprzęt nie wie, nie może dodzwonić się do logistyki itd. Osobną sprawą jest przedstawiciel. Gdy chodziło o podpisanie umowy to dzwonił, przyjeżdżał ile się daje udawał prawdziwego opiekuna. Teraz nie odbiera w ogóle telefonów. Przestrzegam wszystkich przed EDISONEM.

Katarzyna
Katarzyna
12 sierpnia 2021 15:07
Odpowiedz do:  Michał

Panie Michale, tu Kasia spod Poznania. Mam pytanie, czy w końcu “edison brakenergii” zrealizował swoją umowę? Interesuje mnie ich działalność, bo od kwietnia mam podpisaną umowę, a oni od początku maja mają na koncie 42000,- i nie tylko niczego nie zamontowali, ale nawet nie odpowiadają na maile. Jeżeli jest Pan w podobnej sytuacji, proponuję kontakt telefoniczny. Może razem będziemy skuteczniejsi: [Dane Pani Katarzyny do wglądu w Redakcji]. Pozdrawiam

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:42
Odpowiedz do:  Michał

Pewnie już nie pracuje …oni tak robią wykorzystuję przedstawicieli którzy łapią klientów obiecują różne rzeczy a później jak się powołujemy na daną osobę to słyszymy ,,ten pan już u nas nie pracuje,, ha ha

Tomasz
Tomasz
1 czerwca 2021 11:05

Spotkaliście się ze “ślimaczymi ścieżkami”? Mam ogromny problem z instalacją Edisona i nie wiem, czy jest jakaś rada na to?

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:44
Odpowiedz do:  Tomasz

Moja rada to zmienić firmę …wiem co mówię…

Rafal
Rafal
29 maja 2021 11:07

Dzień dobry
Fatalne spotkanie
Na początek TZW handlowiec p.Kamil miło i treściwie i na tym koniec wszystko BAJKA
Następnie montaż. Kolejna bomba
OPÓŹNIENIE 20 DNI
A teraz czekam miesiąc na zmianę licznika
Gdzie w trakcie rozmowy wszystko miało trwać 20 dni
NO I PODZESPOLY
Gwarancja firmy drukowanymi literami
NIE CHINSKIE
A w głębi ukryte MADE IN CHINA
Oczywiście jest tam kilka plusów
Kultularna ekipa monterska i to tyle
No i konkretny TZW opiekun p.Przemyslaw
To koniec TZW plusow
NIE ZYCZE TAKICH DOZNAN
Proszę mocno się zastanowić

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:45
Odpowiedz do:  Rafal

Najgorsze jeszcze przed Panem – mianowicie serwis….

Sławek
Sławek
28 maja 2021 18:48

Polecam!
U mnie wszystko odbyło się bez żadnych problemów (woj. Zachodniopomorskie, okolice Gryfina). Umowa podpisana 18 września ubiegłego roku, projekt instalacji i zatwierdzenie bez problemów, firma Edison Energia złożyła wniosek o przyłączenie mikroinstalacji 26 października, a po wymianie licznika w listopadzie instalacja już produkowała prąd (do tej pory żadnych problemów).
Ekipa montażowa szybko uporała się z montażem, ilość zniszczonych dachówek – 0, instalacja wygląda estetycznie, co więcej w trakcie montażu zaproponowali nawet zmianę miejsca instalacji falownika z ganku na poddasze (sam o tym nie pomyślałem, a w pomieszczeniach nie ma śladu po instalacji).
Moim doradcą i opiekunem w trakcie całej procedury był Pan Andrzej. Bardzo wysoko oceniam tego doradcę – duża wiedza w temacie instalacji PV, dyspozycyjność i ciągłe zainteresowanie przebiegiem realizacji (to może dzięki niemu wszystko przebiegło bez większych problemów).
Czytając inne opinię jestem zdziwiony opisywanymi problemami.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:46
Odpowiedz do:  Sławek

Pewnie jest Pan w czepku urodzony…

Jolanta
Jolanta
28 maja 2021 13:23

Moja umowa podpisana 07.04 projekt zatwierdzilam miesiąc później
Co dzwonię to twierdzą że kompletują moja instalację teraz wyjeżdża na urlop o czym ich uprzedził obiecali że do 14 06 skompletują instalację zobaczymy okaze się jak nie to ja będę próbowała interweniować proszę o komentarze kogoś kto ma taki sam problem .przestrzegam wszystkich przed firma Edison […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Katarzyna
Katarzyna
12 sierpnia 2021 15:11
Odpowiedz do:  Jolanta

Witam, tu Kasia spod Poznania. Umowa podpisana w kwietniu, jest 12 sierpnia i NIC. Firma “edison brakenergii”, po tak ich sobie roboczo nazywam jest najbardziej nieuchwytną instytucją, z jaką się spotkałam w życiu. Od początku maja na ich koncie są 42000,- PLN na realizację fotowoltaicznego carportu. I tyle. Nawet na maile nie odpisują. jeśli ma Pani nadal ten problem, to zapraszam do kontaktu: [Dane Pani Katarzyny do wglądu w Redakcji].

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:47
Odpowiedz do:  Jolanta

To dopiero początek problemów ….niestety

Kazimierz
Kazimierz
28 maja 2021 10:35

Opowiem Wam hit: dzwonią do mnie od dobrych kilku miesięcy, urabiają, ja przekonuję żonę… przyjeżdża taki elegancik co niby wszystko wie, wszystko pięknie I CO? … trzymajcie mnie, chłop zgubił mój wniosek.

Rozumiecie to? To jest nie do pomyślenia.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:49
Odpowiedz do:  Kazimierz

proszę skorzystać z innej firmy , później tylko gorzej serio…

Ryszard tel.504 045 975
Ryszard tel.504 045 975
26 maja 2021 22:13

c.d. do komentarza z dnia 7.05.2021r.
17.o4.21r. minął termin wykonania instalacji. 11.o5.21r. wypowiedziałem umowę i zażądałem zwrotu wpłaconych należności. Odezwali się, że nie są w stanie wykonać instalacji zgodnie z umową, a pieniądze zwrócą w ciągu 14-dni. I co i nic.
Do dzisiaj nie interesują się ani wykonaniem ani zwrotem pieniędzy.
Będę składał pozew do sądu cdn…

Witold
Witold
25 maja 2021 17:11

Firma profesjonalna polecam. Handlowiec pan Darek bardzo konkretny miły i kompetentny. Wszystko wykonane w terminie porządnie i schludnie. Nie mam zastrzeżeń. W razie potrzeby ponownie zleciłbym wykonanie instalacji firmie Edison. Pozdrawiam całą ekipę a w szczeg. Pana Darka.

Marek
Marek
21 maja 2021 20:46

Zdecydowałem się na napisanie tej opinii (choć nigdy tego robiłem) żeby bardzo przestrzec wszystkich, którzy zastanawiają się nad podpisaniem umowy z firmą Edison Energia na wykonanie instalacji PV w swoi domu. Od kiedy zapłaciłem za instalację czekam już ponad 5 miesięcy na przekazanie kompletu kart katalogowych poszczególnych elementów instalacji oraz protokołów z pomiarów rezystancji izolacji w obwodach instalacji elektrycznej (AC), pomiarów rezystancji izolacji w obwodach instalacji elektrycznej (DC), pomiarów skuteczności ochrony przeciwpożarowej w instalacjach elektrycznych zabezpieczonych wyłącznikami różnicowoprądowymi oraz pomiarów skuteczności instalacji odgromowej.
Nie dostałem kopii uprawnień świadectwa kwalifikacyjnego „E” i kopii uprawnień świadectwa kwalifikacyjnego „D” pracowników wykonujących instalację oraz certyfikatu dla instalatorów OZE wydanych przez Urząd Dozoru Technicznego. W tej sytuacji nie wiem jakimi kwalifikacjami dysponował podwykonawca firmy Edison Energia wykonujący instalację.
Audytor, który miał ocenić prawidłowość wykonania instalacji pojawił się po moim kilkukrotnym interweniowaniu dopiero 3 miesiące po wykonaniu instalacji. Stwierdził nieprawidłowość w zabezpieczeniu przeciwprzepięciowym instalacji i czekam już ponad 2 miesiące, aby ktoś się ze mną skontaktował żeby ustalić jak ten problem rozwiązać. Moje kilkukrotne prośby na infolinii oraz u regionalnego przedstawiciela handlowego o kontakt osoby decyzyjnej w tej sprawie nie przyniosły żadnego skutku i są kompletnie lekceważone. Nadmienię fakt, że kontakt z infolinią firmy jest płatny.
Nie dostałem żadnego dokumentu mówiącego o tym jaki jest okres gwarancji na wykonanie instalacji (prace instalacyjne).
Sytuacja w jakiej mnie postawiła firma Edison Energia może doprowadzić do tego, że w przypadku wystąpienia szkody w moim domu (np. pożar) nie dostanę od firmy ubezpieczeniowej żadnego odszkodowania ponieważ nie mam protokołów z pomiarów elektrycznych, które firmy ubezpieczeniowe w razie szkody zawsze wymagają. Żeby uniknąć takiej sytuacji, pomiary elektryczne instalacji muszę wykonać na własny koszt co jest absurdem bo wykonawca ma obowiązek dostarczyć protokoły potwierdzające, że instalacja jest bezpieczna.
Jeżeli za jakiś czas firma Edison Energia nie będzie istniała to nie będę mógł reklamować paneli PV – nie dostałem żadnego dokumentu potwierdzającego, że zakupione zostały panele Jinko Solar. Tak więc długoletni okres gwarancji w tej sytuacji nic dla mnie nie znaczy.
Mój przykład pokazuje, że firma Edison Energia nie dorosła do tego żeby prowadzić taki biznes. W razie problemów kontakt z osobą kompetentną i decyzyjną to istny dramat. Firma nigdzie nie podaje telefonów kontaktowych do żadnych swoich pracowników. W ciągu 5-ciu miesięcy ciągnącego się problemu i moich interwencji, tylko 2 razy kontaktował się ze mną Lider Działu Obsługi Klienta i to jedynie drogą mailową obiecując za każdym razem, że dokumenty, o które proszę zostaną w najbliższym czasie dostarczone. Po mojej kolejnej interwencji kilka dni temu dostałem jedynie krótkiego nic nie znaczącego maila z prośbą o cierpliwość. Firma jak widać za wszelką cenę unika ze swojej strony kontaktu telefonicznego. Trudno sobie wyobrazić gorszy standard obsługi klienta.
Czuję poirytowanie i bezsilność, że niestety nic nie mogę zrobić. Mój wybór firmy okazał się fatalny. Mam nadzieję, że jak najwięcej osób przeczyta tę opinię i nie podejmie współpracy z firmą Edison Energia. Na rynku są obecne firmy, które mają profesjonalne podejście do klienta i z całą pewnością nie należy do nich Edison Energia.
Warto też nadmienić, że firma instalatorska, która działa jako podwykonawca Edison Energia również bardzo źle się o nich wypowiadała.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:55
Odpowiedz do:  Marek

Mam podobne doświadczenie we współpracy z tą firmą szkoda słów !!!! na wszelki wypadek ubezpieczyłam panele bo inwestycja na moim dachu droga 82 tyś – 60 paneli serwis MASAKRA !!!
MONITORING – PORAŻKA!!!!!!!!!

Krystian
Krystian
7 maja 2021 08:17

Jak najbardziej polecam, właśnie elektrownia wymieniła mi licznik i tylko czekam na coraz bardziej słoneczne dni. Szybka realizacja – do pracy instalacji minęło ok. 1 msc od podpisania umowy, fachowo, estetycznie, i bezpiecznie (mam wysoki budynek). Zwracajcie uwagę, na audyt pomontażowy, gdzie baardzo często go brakuje, tutaj facet z edisona nie zostawił suchej nitki na swoich kolegach i sprawdzał dosłownie wszystko, na szczęście były tylko dwa mało istotne błędy, plus uzupełnił moje braki w wiedzy odnośnie fotowoltaiki. Jeszcze raz polecam!

Ryszard
Ryszard
7 maja 2021 16:10
Odpowiedz do:  Krystian

4.03.2021 podpisana umowa m.in. z opcją Edison Vip (że wykonają w ciągu 20-dni od zaakceptowania
projektu). Zapłaciłem 90% kosztów. Jest 7.05.2021r. i nic. Nikt się nie interesuje. Na pytanie dlaczego brak realizacji odpowiedź brzmi “kompletujemy sprzęt do wysyłki”. I tak od miesiąca.
Na e-maila nie odpowiadają.
Pracownicy niekompetentni, źle zorganizowani, a gdzie zarząd firmy żeby to naprawić ?
Firma nie ogarnia tematu, nie polecam, będę rezygnował z umowy.

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:57
Odpowiedz do:  Ryszard

Proponuję szybko zrezygnować to ominą Pana rozczarowania związane z montażem a później z działaniem systemu pozdrawiam

Piotr
Piotr
27 kwietnia 2021 12:44

Handlowiec obiecywał gruszki na wierzbie, że szybki montaż, super obsługa itd. Tylko podpisałem umowę i zaczęły się problemy. Nie mogłem doprosić się o montaż, jak już po wielu bojach się udało, to jak zobaczyłem wiszące luzem pzrewody to się przeraziłem. obsługa klienta zbywa, że przyjadą, że poprawią, na moje pytanie kiedy odpowiadają – sprawa jest zgłoszona, w toku, proszę o cierpliwość i tak już 2 miesiąc… Nie polecam nikomu tych nerwów

Ewa
Ewa
10 września 2021 12:58
Odpowiedz do:  Piotr

Nie jest Pan wyjątkiem to nagminna praktyka tej firmy

Łukasz
Łukasz
26 kwietnia 2021 17:28

Ja firmę Edison oceniam super a zwłaszcza ich przedstawiciela pana Szymona. Umowa podpisana 8 04 montaż 23.04 teraz czekam na wymianę licznika dziś tj 26.04 dostałem wiadomość że zostało zgłoszone do ZE dla mnie super pozdrawiam Łukasz

AAA
AAA
19 kwietnia 2021 09:31

Doradcy handlowi beznadziejni. Obiecują złote góry (benefity za reklamowanie firmy, za wywieszenie ich banera) żeby tylko podpisać umowę, a potem z tych obiecanek nie ma nic. Audyt powykonawczy to też wielka farsa. Stwierdzili u mnie uszkodzona różnicówkę (zawiesza się) mieli wymienić. Minęły 4 miesiące od podłączenia instalacji i nikt się nie skontaktował w sprawie wymiany. Mimo nacisków z mojej strony dzwoniąc na ich infolinie , bo tylko jest taki kontakt, nie ma tam kompetentnej osoby która udzieliła by jakiejkolwiek informacji. odsyłają z powrotem do kontaktu z doradca handlowym. W ten sposób koło się zamyka i nic się nie dzieje. Ważne ,że złapali klienta, zarobili pieniądze a dalej radź sobie sam.

Nie polecam Edison Energia

Ppp
Ppp
16 kwietnia 2021 20:00

Uważajcie na umowy, przedstawiciel wszystkiego nam nie powiedział i po rezygnacji z umowy w przepisowych 14 dniach,mówi że mamy zapłacić za jego wizytę trzysta parę złotych, ,jakiś drobny podpunkt w umowie.

Tomasz
Tomasz
20 kwietnia 2021 17:46
Odpowiedz do:  Ppp

Uważajcie, nie ulegajcie pośpiechowi, który narzuca przedstawicel, aby szybko podpisać umowę bez czytania, w tym samym dniu.
Mnie również próbowano wprowadzić w błąd, licząc na to, że nie przeczytam umowy. Przedstawiciel zaznaczył w umowie (na pierwszej stronie), oczywiście nie pytając mnie o zdanie, sprytnie pomijając ten fakt, że wyrażam zgodę na świadczenie usług przed upływem 14 dni, co w praktyce pozbawia klienta rezygnacji bez poniesienia kosztu ( pomiar w dniu podisania umowy 300 zł i projekt, 1000). Mało tego, na drugiej stronie umowy jest oświadczenie, że klient został o tym fakcie poinformowany i że w przypadku rezygnacji (do której każdy ma prawo!) ponosi powyższe koszty. Kilka dni i 1300 zł to jest koszt odstapienia od umowy. Z tego, co poczytałem jest to powszechna praktyka w tej firmie.

Marle
Marle
21 kwietnia 2021 19:28
Odpowiedz do:  Tomasz

Miałam dokładnie tak samo, spraw trafi tam gdzie powinna, bo nikt nie ma prawa wyciągać kredyt w ciągu paru minut i unikać kontaktu jak tchórz (mowa o handlowcu) robią byle jaki projekt, a później straszą karami…a ze pieniądze tego samego dnia trafiają na konto firmy to już w ogóle jest przekręt…[…]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Arkadiusz
Arkadiusz
12 maja 2021 03:38
Odpowiedz do:  Tomasz

Witam. Dokładnie podobna sytuacja, na początku wszystko ładnie się zapowiadało. Przedstawicielka zorganizowała spotkanie bardzo szybko nawet w niedzielę, żeby tylko jak najszybciej podpisać umowę. Podczas spotkania na kilkukrotne pytania dotyczące punktów umowy odpowiadała “ten punkt Państwa nie dotyczy” np. opisywany powyżej odnośnie odstąpienia od umowy jak się potem okazało zostaliśmy obciążeni kosztami 300pln. Nasze odwołanie zostało zignorowane i otrzymaliśmy info że został wykonany obmiar naszego dachu, jak pytam…Kolejny punkt sposób załatwiania kredytu na instalację, bank o którym pierwszy raz słyszałem, decyzja o zdolności przyszła od razu. W kolejnym dniu miał być sms o przyznaniu pieniędzy, niestety jak się okazało był on zgodą na wypłatę dla Edisona o czym pani przedstawicielka nie raczyła nas poinformować. Gdyby nie to, że pojawiły się kolejne wątpliwości i nasz telefon do banku w sprawie odstąpienia od umowy montażu a tym samym od umowy kredytu nie wiedzielibyśmy że firma już otrzymała kasę. Zdecydowanie odradzam współpracę.

Wies
Wies
9 sierpnia 2021 11:10
Odpowiedz do:  Tomasz

Identyczna sytuacja bardzo proszę o kontakt

Nikt
Nikt
6 kwietnia 2021 16:16

Tez jestem tego samego zdania!!

Nikt
Nikt
6 kwietnia 2021 15:51

Czy ktoś chętny, do pozwu zbiorowego przeciw Edison Energia??!

Andrzej
Andrzej
9 maja 2021 19:06
Odpowiedz do:  Nikt

Tak jestem chetny

Jolanta
Jolanta
28 maja 2021 13:27
Odpowiedz do:  Nikt

Chętnie tylko czekam do 14 06 czy wywiążą się zumowy

ANNA
ANNA
24 czerwca 2021 22:34
Odpowiedz do:  Nikt

Tak ja również jestem chętna do przystąpienia do pozwu zbiorowego proszę o kontakt.
Również mam wielki problem z firmą Edison Energia.

Darek
Darek
5 lipca 2021 12:06
Odpowiedz do:  Nikt

Ja bardzo chętnie hetnie

Ewa
Ewa
10 września 2021 13:01
Odpowiedz do:  Nikt

Bardzo chętnie bym sie zgłosiła Ta firma to PORAŻKA !!!!! SERWIS MASAKRA !!!! MONITORING ŻADEN!!!!

Irek
Irek
5 kwietnia 2021 20:38

Proponuję zasięgnąć informacji o Edisonie u jego klientów ale nie na stronie Edisona, w zakładce opinie. U mnie do momentu zakończenia montażu wszystko przebiegło błyskawicznie; umowa, kredyt. projekt , dostawa, montaż, audyt pomontażowy i umieszczenie przeze mnie opinii w internecie: błyskawica. Potem już nie było tak fajnie. Po miesiącu okazało się, że PGE nie otrzymało moich dokumentów, Edison twierdzi, że wysłał ale nie potrafi tego potwierdzić, ja nie mam kopii i zaczynają się schody

Nikt
Nikt
6 kwietnia 2021 16:01
Odpowiedz do:  Irek

Umowa na kredyt w 1 kolejności jest robiona, a tzw pomiar to zdjęcie z telefonu i brak kontaktu by tylko 14 dni minęło. Pracownicy tej firmy są słabi, ale na dach w zegareczku i w eleganckich bucikach nie chciało się wejść

Ewa
Ewa
10 września 2021 13:03
Odpowiedz do:  Irek

A jak coś przestanie działać to dopiero DRAMAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!