zalety wady

Energia dla Domu - kolejna marka firmy Energetyczne Centrum

Czasami niektóre firmy decydują się na sygnowanie swoich produktów pod nową marką. Taki krok podyktowany jest różnymi czynnikami. Ostatnio na rynku energetycznym pojawiła się nowa marka Energia dla Domu, której właścicielem jest Energetyczne Centrum.

Energetyczne Centrum tworzy różne marki

Spółki Energetyczne Centrum chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – firma na naszym rynku działa od 2011 roku i swoją działalność rozpoczęła od sprzedaży prądu klientom indywidualnym oraz biznesowym. W 2015 roku firma postanowiła sprzedawać prąd i gaz pod nową marką: Błękitna Energia. W naszym serwisie praktycznie od razu umieściliśmy profil nowego brandu Energetycznego Centrum.

W niedługim czasie po publikacji profilu zaczęliście z nami dzielić się opiniami na temat nowej marki. Oczywiście jak to w życiu bywa, część komentarzy była pozytywna, a część miała nieco inny wydźwięk. Za wszystkie opinie dziękujemy, ponieważ zależy nam na tym, aby serwis był tworzony również przez Was. Ale wracając do właściwego tematu - równolegle z działalnością Błękitnej Energii, właściciel marki zdecydował się na wprowadzenie kolejnego brandu, czyli Energii dla Domu.

Energia dla Domu od Energetycznego Centrum

Energia dla Domu, czyli nowy brand EC, rozpoczęła swoją działalność całkiem niedawno. Jak sama nazwa wskazuje, marka kieruje swoją ofertę do klientów indywidualnych, którzy mogą zakupić prąd i gaz. Jak wypadają produkty energetyczne tego sprzedawcy?

Oferta Energii dla Domu, jest identyczna jak Błękitnej Energii – okres trwania umowy, stawki za 1 kWh, czy opłaty abonamentowe dla poszczególnych OSD są dokładnie takie same jak w BE. Mieliśmy nadzieję, że oferty będą się trochę różnić między sobą. Jednakże warto tutaj zaznaczyć, że wybierając ofertę gazu w taryfie W-2 lub W-3 otrzymamy na 12 miesięcy usługę Gazowe Assistance.

Dlaczego została wprowadzona nowa marka?

Długo zastanawialiśmy się, dlaczego Energetyczne Centrum postanowiło wprowadzić na rynek nowy brand. Odpowiedź jest następująca: oferta Energia dla Domu sprzedawana jest tylko w systemie sprzedaży bezpośredniej, poprzez wyodrębnioną grupę handlowców działających w różnych regionach Polski. Warto tutaj podkreślić, że nowy brand odnosi się bardzo mocno do działania swoich handlowców.

Na stronie marki Energia dla Domu, sprzedawca położył spory nacisk, na identyfikację swoich doradców oraz dokumentów. Jak możemy przeczytać na stronie www, doradcy firmy zawsze mają przy sobie identyfikator potwierdzający pracę dla nowej marki, a wszystkie materiały przekazywane klientom posiadają wyraźne logo.

screen ze strony energia dla domu, przedstawiający logo oraz identyfikator firmy

źródło: energiadladomu.org

Bardzo dobrze, ale czy to wszystko faktycznie zapobiegnie nadużyciom przedstawicieli handlowych w terenie? Czy wpłynie to na poprawę standardów pozyskiwania klientów?

W enerad.pl mamy nadzieję, że Energetyczne Centrum wyciągnęło wnioski i zmieni swoje praktyki – będziemy śledzić poczynania nowej marki i już dzisiaj zachęcamy Was do dzielenia się opiniami o Energii dla Domu.

Pozyskiwanie klientów przez Energia dla Domu - aktualizacja: 27.01.2017 r.

Od jakiegoś czasu obserwujemy wzrost negatywnych komentarzy, odnoszących się do działalności firmy Energia dla domu. Wygląda na to, że pojawił się problem nadużyć przedstawicieli handlowych.

Blisko rok temu (publikacja pierwszej wersji artykułu odbyła się 21 marca 2016 roku), zastanawialiśmy się, czy Energetyczne Centrum, właściciel marki, wyciągnęło jakieś wnioski i być może wdroży działania naprawcze. Z informacji, które otrzymaliśmy, wiemy, że sprzedawca prowadzi specjalne szkolenia dla przedstawicieli, a także współpracuje z rzecznikami konsumentów. To dobry znak. Należy też pamiętać, że wyeliminowanie nadużyć to długotrwały proces i nie da się ich usunąć z dnia na dzień. Jednak najważniejsze, że sprzedawca nie zamiata problemu pod dywan.

Z podobnym problemem, co Energetyczne Centrum, zmaga się firma Multimedia. Rok po naszej interwencji w firmie Multimedia Energia, w sposobie pozyskiwania klientów też raczej niewiele się zmieniło. Nadal przybywa negatywnych komentarzy odnośnie działań przedstawicieli firmy. Do tej sprawy na pewno też wrócimy na łamach naszego serwisu.

W enerad.pl będziemy dalej przyglądać się działalności Energii dla domu, czy Multimedia Energia. Oczywiście bez Waszej pomocy, drodzy Użytkownicy, nie damy sobie rady. Dlatego liczymy na dalszą Waszą aktywność i zachęcamy do zostawiania komentarzy. Bardzo dziękujemy!

A jeśli padliście ofiarą nieuczciwych praktyk przedstawicieli, to zajrzyjcie: Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu – wzór oświadczenia.

Stanowisko firmy - aktualizacja: 10.02.2017 r.

W związku z naszą poprzednią aktualizacją i Waszymi komentarzami skontaktowała się z nami przedstawicielka firmy Energia dla Domu. Firma odniosła się do zarzutów i przedstawiła swoje stanowisko. Poniżej (w całości) zamieszczamy oświadczenie od sprzedawcy:

W nawiązaniu do aktualizacji materiału z 27 stycznia 2017 chcielibyśmy zaznaczyć, że Energetyczne Centrum prowadzi biznes w sposób rzetelny, przejrzysty i odpowiedzialny. Staramy się kompetentnie i rzetelnie edukować klientów o możliwości zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i gazu – w tym celu przedstawiciele handlowi przechodzą szereg szkoleń. Zawsze wyjaśniając procedurę zmiany sprzedawcy, dochowujemy należytej staranności, aby przekazywane informacje były wyczerpujące, jednoznaczne, czytelne, zrozumiałe i zgodne z aktualnym stanem prawnym. A nasze dokumenty były sformułowane w sposób zrozumiały i jednoznaczny dla Odbiorcy. Prezentując ofertę szczegółowo, zapoznajemy potencjalnego klienta z aspektami ewentualnego zawarcia umowy takimi jak: czas trwania umowy, zasady przedłużenia umowy, zasady rozliczeń, czy metody płatności oraz informujemy o prawie Odbiorcy do rozwiązania umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Nie zniekształcamy informacji o ofercie. Wiemy, w jak trudnym i specyficznym rynku funkcjonujemy, dlatego bardzo zwracamy uwagę na jakość sprzedaży i reagujemy na zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w obsłudze klientów. Analizujemy kontekst i przyczyny, wyciągamy wnioski oraz konsekwencje wobec swoich pracowników czy osób nas reprezentujących. Każdy Klient ma prawo do nas zwrócić się z zastrzeżeniem, uwagą czy pytaniem dotyczącym odwiedzającej go w domu osoby, szczegółów umowy czy oferty 797 027 854 (aktualizacja z dnia 21.08.2017 r.). A dla obecnych klientów dostępny jest też E-bok 24/7, infolinia: 801 450 550 oraz mailowy kontakt z naszym biurem obsługi Klienta: bok@ec.net.pl.

Z naszej strony dziękujemy firmie za kontakt i przedstawienie swojego stanowiska - to duży plus. Mamy nadzieję, że każde zgłoszenie o nieprawidłowościach będzie rozpatrywane przez sprzedawcę z należytą uwagą i pozwoli to wyeliminować wszelkie nadużycia.

Drodzy Użytkownicy - zachęcamy Was nie tylko do zostawiania komentarzy, ale także informowania Energii dla Domu o nieetycznym postępowaniu jej przedstawicieli. Może wspólnymi siłami uda się nam zakończyć nadużycia ze strony przedstawicieli.

Oczywiście dalej będziemy przyglądać się sprawie.

Kontakt dla Klientów, którzy padli ofiarami nieuczciwych praktyk handlowców - aktualizacja: 21.08.2017 r.

Mamy bardzo dobrą informację dla osób, które czują się oszukane przez handlowców Energii dla Domu, a nie wiedziały gdzie udać się po pomoc.

[info]Sprzedawca wszystkie osoby, które czują się oszukane przez działania handlowców, zaprasza do bezpośredniego kontaktu pod numerem: 797 027 854.[end]

Z naszej strony zachęcamy Was do zgłaszania wszystkich incydentów. Gdyż ułatwi to firmie wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowców.

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
83 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Stronq
Stronq
2017-12-26 19:08

Witam, w grudniu namawiają mieszkańców Oleśnicy na dolnym śląsku. Także podpisałem umowę na szybko wiedząc że mam 14 dni na odstąpienie od umowy. Spokojnie przeliczyłem sobie ile mogę zyskać. Gaz używam tylko do ogrzewania domu. Płace za gaz od 300 do 1000 zł za 2 mce w ciągu roku (zależy od pogody i od tego czy zapalę w kominku czy nie) Max rachunek jaki miałem w roku to było 980 zł zł netto na 2 mce (w tym 660 zł netto za gaz – reszta to płaty stałe) Więc przeliczyłem sobie jaki będę miał zysk. Mam taryfę W3.6 za która obecnie płacę 0,0936 zł za 1kWh.
W wyżej wymienionym rachunku spaliłem ok 6720 kWh (wtedy była opłata za 1kWh 0.09830 zł). Ale liczmy ile bym zapłacił przy obecnej cenie, czyli 6720×0,0936=629 zł netto. W podpisanej umowie mi zaoferowali przez 4ry lata cenę promocyjną 0,0900 zł netto za kWh czyli o 0,0036 zł netto mniej. więc przy tym zużyciu zaoszczędził bym dokładnie 6720×0,0036=24,20 zł netto za dwa mce. No i teraz sobie przemyślcie czy wam się opłaca tyle zaoszczędzić (przy takim dużym zużyciu: 12,10 zł netto na m-c) A przy znacznie niższym zużyciu oszczędności będą jeszcze będą mniejsze (opłaty stałe pozostają bez zmian). Biorąc pod uwagę niewielkie oszczędności i związanie się przez 4ry lata umową z nową firmą, stwierdziłem że mi akurat się to nie opłaca. Natomiast, nie zgodzę się z osobami którzy twierdzą ze to są oszuści, czy naciągacze, bo to jest NIEPRAWDA. Są to ludzie którzy są w pracy, która polega na przedstawianiu oferty firmy dla której pracują. Żadnych haczyków tutaj nie widzę, po prostu jest niewiele taniej. Ja za mało gazu zużywam, żeby mi się opłacało zmienić obecnego „dostawcę” Każdy umie przecież liczyć. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego liczenia :))
Po

beryl
beryl
2017-12-13 19:10

Chodzą bardzo mili sympatycznie wyglądający młodzi fajni ludzie i z uśmiechem na twarzy podczas prośby o przedstawienie jaką firmę reprezentują otwierają swoje skoroszyty w których na dole jest identyfikator ich firmy a na centralnym miejscu – tak aby rzucało się w oczy – różne tabele, faktury z widocznym kolorowym LOGO PGNiG dla wzbudzenie skojarzeń. Zawiłości proceduralne handlu energią powodują, że zwykły śmiertelnik nie ma szans na zrozumienie co kupuje – a kupuje uśmiech, sympatycznych młodych ludzi i zgadza się – na tym polega ten biznes.

Aniela
Aniela
2017-11-30 18:59

Dzisiaj (30,11,2017 Tuchola) dwaj mili Panowie z Energia Dla Domu przyszli do mojej mamy, z propozycją zmiany sprzedawcy gazu (i prądu). W uprzejmy sposób wyjaśniali, że PGNiG może być tylko dostawcą gazu a nie może być jednocześnie sprzedawcą, dlatego oni EDD proponują niższe stawki za gaz i za prąd. Po wysłuchaniu wszystkiego podziękowałyśmy i powiedziałyśmy, że musimy zastanowić się nad ewentualną zmianą sprzedawcy. Panowie wyszli niezadowoleni.

Marcin
Marcin
2017-11-17 17:44

Dziś Pan zapukał do moich drzwi w Osielsku województwo Kujawsko-Pomorskie. To samo opowiadał co w powyższych komentarzach. Oczywiście o tym, że taryfy takie a takie przeszły do EDD a tylko te z małym zużyciem pozostały po staremu. I mieszał, mieszał. Ale jak zaczął mi mówić o podpisywaniu czegoś i że będzie konsultant w celu potwierdzenia dzwonił od razu zapaliło mi się światełko. Podziękowałem i przekazałem, że najpierw muszę rozpoznać sprawę w biurze obsługi klienta w PGNiG. Oczywiście pytania a gdzie zamierzam się do tego biura dostać etc.
Szczerze to rozmowa była w taki sposób prowadzona, że człowiek myśli iż rozmawia z przedstawicielem firmy która powstała z podziału obecnego dostawcy gazu. I mogę pozostać u poprzedniego ale będę miał droższy gaz a jak chcę tańszy to mam się przepisać do tego, który docelowo zajmuje się klientami z taką taryfa jak ja obecnie mam.

pp
pp
2017-11-16 20:56

Dzisiaj chodzą po Lidzbarku Welskim ,ta sama ściema.

Andreas
Andreas
2017-11-07 21:14

Dzisiaj chodzą po Kamiennej Górze woj, dolnosląskie,
Schemat taki sam. Tak prowadzą rozmowe żeby myśleć że są z PGNiG. i że bedzie tylko zmiana taryfy, bo nie zaznaczylismy w korespondencji któr taryfę chcemy i automatycznie została nam przyznan ta niekorzystna dla nas, a teraz bedzie ten błąd naprawiony.

Grazyna
Grazyna
2017-09-14 07:37

Jeżu podpisałam z nim umowę 12.09,2017 gadał to samo ze jest z gazowni miałam pełnomocnictwo mężowi nic jeszcze nie mówiłam jaka jestem kretynka dzisiaj nie śpię cała noc bo czekam kiedy gazownie otworzą o 8 .zadzwonie do centrali na policję i mam tylko nadzieje ze pan Krzysztof się myli i nie podpiszą drugiej umowy wykorzystując moje pelnomocnictwo

Justyna
Justyna
2017-09-04 20:44

Dziś w Oławie (dolnyśląsk) podobne działanie. List od ponad roku wysyłamy a mieszkam 2 miesiące:) zmiana taryfy na inną. Dalej będę w PGNiG tylko taniej bo był podział spółki i zaliczam się do tańszego gazu. Faktury dalej będę mogła sobie sprawdzać na stronie PGNiG jak do tej pory. Tak naprawdę nic się nie zmieni tylko będzie taniej. Zostawił mi wszystkie dokumenty abym się zapoznała i ma jutro wrócić. Ciekawe czy wróci bo chętnie zadam mu więcej pytań.

Anna
Anna
2017-07-27 15:32

dziś w Skawinie – Oczywiscie Pan do mnie, że nie czytałam listów, że PGNiG już nie sprzedaje gazu tylko na fakturze jest ich logo (??) że rocznie oszczędzę ponad 400zł

poprosiłam o wizytówkę aby się skontaktować po porównaniu ofert (nota bene żadnej mi nie zostawił) Pan oczywiście nie miał „…gdybym każdemu miał zostawiać wizytówkę….”

kontaktu nie zostawił – powiedział, że ktoś pewnie za 2 3 miesiące się pojawi i tyle

Marcin
Marcin
2017-07-17 18:45

A ja pracowałem w edd jakiś rok temu i podpisałem umowę z rodzicami na gaz i prąd, do tej pory nie było żadnych problemów, a stawka jest jaka powinna być. Polecam tą firmę, chociaż kasy się nie da zarobić ?

Mr
Mr
2017-06-26 14:20

Dzisiaj chodzą po Elblągu i niestety nie są uczciwi. Pan manipulował faktami i twierdził że to tylko zmiana taryfy. Sugerował nawet abym podpisała wniosek za męża.

Michał
Michał
2017-06-18 05:07

W ostatnią środę byli w Kaliszu na początek byłem zdziwiony ale pan ładnie wytłumaczył że z konkurencji jakie warunki itp trochę się bałem ale sąsiad jest u nich jakiś czas i mówi że taniej więc też się zdecydowałem

Grzesiek
Grzesiek
2017-06-15 11:37

Witam, ja akurat moge polecić firme energetyczme centrum, współpracuje z nimi juz od 3 lat. Żadnych problemów nie miałem. Pozdrawiam

marb
marb
2017-06-13 22:19

Dziś Bolesławiec (dolnośląskie). Pan wpierał,że PGNiG poinformowało w ostatnim liście, że w związku z działaniem antymonopolowym odgórnie zarządzono losowy przydział konsumentów do różnych spółek i ja właśnie jestem u nich, więc on się zgłosił do podpisania umowy…

krk07
krk07
2017-06-07 21:53

UWAGA! Akcja zaczęła się w Krakowie. Identyczny schemat postępowania. Omijać szerokim łukiem. Właśnie wysyłam idstapienie od umowy.

Andi
Andi
2017-05-30 17:51

Dzisiaj odwiedziła mnie pani Z EDD, była bardzo zniesmaczona jak ją poinformowałem iż nie jestem zainteresowany. Trudno jej było zrozumieć pomimo trzykrotnego podziękowania za trud jaki sobie zadała dzwoniąc do moich drzwi.

marcin
marcin
2017-04-24 15:50

Uwaga dzisiaj chodzą po Plewiskach

Ola
Ola
2017-04-18 17:03

Dziś chodzi taki pan w Malborku. Gdy mu powiedziałam, ze nic nie zmieniam, to się zdenerwowal, powiedział, ze dalej będę wspierać ruskich, cos tam jeszcze i poszedł dalej.

Jan
Jan
2017-04-12 14:25

Witam. Nie wiem o co wam ludzie się rozchodzi. Korzystam z usług energetycznego centrum od kilku lat. Wszystko jest w najlepszym porządku. Mają konkurencyjne ceny za gaz i jest zawsze niższa stawka niż w PGNiG. Za każda zmiana stawki oni ją także obniżają. Na infolinie można dodzwonić się bez problemu nie to co do PGNiG. Faktury przejrzyste i czytelne. Zaufały tej firmie duże instytucje jak Wieliczka czy kościół mariacki lub pałac kultury i nauki w Warszawie wiec czemu nie miałbym i ja z niej korzystać. Mimo obaw jestem pozytywnie zaskoczony. Przedstawiłem umowę prawnikowi i powiedział że jest to jedna z najprostszych umów jakie czytał. Nawet kilku procentowa niższa stawka daje w roku spore oszczędności. POLECAM BARDZO. FIRMA GODNA ZAUFANIA A KONSULTANCI KTÓRZY POMOGLI W ZALADWUENIU SPRAWY BARDZO MILI I RZETELNI.

olo
olo
2017-04-09 08:12

Witajcie,
uwaga, „grasują” po Czapurach pod Poznaniem. Przychodzi taki i stosuje techniki manipulacji. Podłapie jakiś temat na temat sytuacji domu/domowników, na prośbę, żeby przyszedł za pół godziny, mówi oczywiście, że nie da rady, bo idzie dalej nie zdąży wrócić (technika ostatniej sztuki/szansy) żeby zmiękczyć człowieka, potem że w domu fajnie cieplej niż na dworze, czyli znowu dobre słowo, żeby przejść na „naszą stronę”. Potem pitoli coś wręcz o obowiązku zmiany dostawcy, bo ciążymy PGNIG jako detalista (to już podchodzi pod zarzut oszustwa). Coś mówi, że PGNIG wysyłało jakieś książeczki o koniecznej zmianie, oczywiście wzbudza tym poczucie winy, że ją niby przeoczyłem, ale oczywiście da radę wszytko jeszcze wyprostować. Prosi o ostatnią fakturę i twierdzi, że wypisze wstępnie WNIOSEK o zmianę sprzedawcy a centrala dopiero zweryfikuje czy się nadajemy do przejścia (tu technika dawania nadziei i wyciągnięcia ręki: BĘDZIE CIĘŻKO, ALE W DRODZE WYJĄTKU … SPRAWDZIMY I PEWNIE DA RADĘ). Na pierwszy rzut oka stwierdza, że jawnie PGNIG „no tak! …. robi nas w konia”. Wniosek ma tytuł „UMOWA …” Oczywiście wszystko starannie przepisuje z faktury PGNIG (być może faktycznie uczy się danych na pamięć i potem je gdzieś notuje poza domem), ale tak naprawdę wypisuje umowę z logiem …. EdD (dopiero tu jawnie się dowiaduję, kogo pan reprezentuje, bo wcześniej starannie unikał odpowiedzi wprost, stosują wybiegi a bo przecież była mowa o czymś tam, że można zmienić PGNIG) a potem, między kartkami mimochodem wciśnięte Oświaczenie o pełnomocnictwie i tu się zaczęły wątpliwości i podejrzenia. Na pytania kogo reprezentuje i dlaczego już umowa z podpisami, skoro była mowa o wniosku wstępnym pan uporczywie twierdził, że on już musi to mieć, bo inaczej nas nie zweryfikują (tu znowu technika szybkiej decyzji). Na nasz sprzeciw i chęć przeczytania umowy przed podpisaniem pan oczywiście kazał ją przeczytać, ale chcieliśmy ją przeczytać w spokoju i dać odpowiedź panu telefonicznie, jeśli się zdecydujemy. Na to pan stwierdził, że on tak nie może, bo to jest dokument, który on musi przedłożyć koniecznie w centrali, inaczej nie zacznie się proces weryfikacji, a to przecież szkoda czasu. Na stwierdzenie: to my dziękujemy, pan orzekł, że w takim razie on musi podrzeć umowę (a szkoda przecież jego pracy) i zrobił to i na naszą prośbę acz niechętnie zostawił jej strzępy na stole, choć już był gotów zabrać je do swej teczki.
Uważajcie!