Fotowoltaika Columbus Energy 2020 – opinie i recenzja

Ocena: 3.5 (ilość ocen: 61)

Ocena: 3.5
(ilość ocen: 61)

Columbus Energy to jedna z najpopularniejszych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Od 2014 roku, kiedy to rozpoczęła swoją działalność, zrealizowała ponad 6200 projektów. Posiada niemal 100 ekip instalacyjnych, które obsługują klientów na terenie całego kraju. Jakie korzyści daje fotowoltaika w Columbus Energy w 2020 roku? Sprawdzamy!

Fotowoltaika od Columbus Energy – dla kogo?

Jak wynika z danych samej firmy, Columbus Energy w III kwartale 2019 roku zanotował 300% wzrost przychodów, w porównaniu z poprzednim rokiem. Wszystko dzięki rozbudowanej ofercie. Z usług Columbus Energy z powodzeniem mogą skorzystać wszystkie trzy, główne grupy docelowe – gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda fotowoltaika od Columbus Energy dla każdej z nich?

Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy

Dla osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej Columbus Energy przygotował dwa warianty oferty.

  • Wersja Smart – to rozwiązanie dla klientów posiadających nietypowe dachy, np. o wielu spadach czy tzw. jaskółkach. Dzięki pakietowi Smart możliwe jest maksymalne zoptymalizowanie instalacji fotowoltaicznej pod kątem uzyskiwanej energii, z uwzględnieniem specyfiki podłoża.Co konkretnie zawiera wersja Smart? Panele monokrystalistaliczne, konstrukcję montażową, okablowanie, zabezpieczenia przepięciowe oraz mikroinwertery, które dostosowują pracę każdego z modułów, dla jak najlepszej wydajności.
  • Wersja Standard – jest to opcja dla osób posiadających tradycyjne konstrukcje dachowe. Wybierając ją zyskujesz najlepszej jakości elementy zestawu fotowoltaicznego i profesjonalną instalację. Pakiet ten różni się od wersji Smart jedynie rodzajem falownika.

Columbus Energy – fotowoltaika dla firm

Na interesującą ofertę od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Co można zyskać firmy w ramach fotowoltaiki od Columbus Energy? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.

Usługi Columbus Energy dla firm obejmują kompleksową realizację całej inwestycji. Dla bezpieczeństwa inwestora, przedsięwzięcie przebiega jest na podstawie umowy. Columbus Energy, przed podjęciem działań, przeprowadza gruntowną wizję lokalną i sporządza projekt tak, aby zaproponować jak najlepsze dla klienta rozwiązanie. Później następuje błyskawiczny montaż instalacji i rozliczenie z klientem. Co istotne, w ramach współpracy z Columbus Energy firmy mogą liczyć na korzystne warunki finansowania, np. w formie leasingu.

Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika

Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście.

Skorzystanie z fotowoltaiki, np. w Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).


  • Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 5.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?

    W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

    Sprawdź ofertę fotowoltaiki


Columbus Energy – abonament na słońce

Omawiając ofertę fotowoltaiki w Columbus Energy, należy wspomnieć o stosowanym przez nią, pionierskim rozwiązaniu, jakim jest abonament na słońce Columbus Energy. Na czym to polega?

Korzystając z tej opcji, nie musisz angażować swoich środków, gdyż wydatki na inwestycję w fotowoltaikę pokryje specjalna oferta finansowania, przygotowana przez Columbus Energy. Koszty instalacji rozkładane są na dogodne raty, np. na 120 lub 96 miesięcy, a ich wysokość mogą pokrywać oszczędności uzyskane z pomocą fotowoltaiki. Co istotne, po spłacie zobowiązania, panele staną się własnością inwestora.

Oferta finansowania abonamentu na słońce od Columbus Energy powstała we współpracy z bankiem Credit Agricole. Oprocentowanie takiego kredytu nie powinno przekroczyć 0,2% miesięcznie – jest to zatem jedna z najlepszych ofert na rynku.

Fotowoltaika Columbus Energy – ceny

Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).

W przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy ceny instalacji spadają, wraz z wielkością zestawu. Zyskujesz zatem podwójnie – na mniejszych rachunkach i konkurencyjnej ofercie. Firma przy montażu korzysta z najwyższej jakości podzespołów – m.in. Sunport Power czy LONGi Solar, co gwarantuje wieloletnią, wysoką wydajność i znów, większe oszczędności.

Również w abonamencie na słońce Columbus Energy ceny mogą pozytywnie zaskoczyć. W zależności od wybranej formy finansowania i samej instalacji, miesięczny takiej usługi koszt waha się od ok. 120 zł do 300 zł.

Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?

Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.

  1. Kontakt z doradcą energetycznym – przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
  2. Podpisanie umowy – jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji.
  3. Realizacja inwestycji – budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego trwa od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy upewnią się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Wyjaśnią Ci również, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
  4. Zgłoszenie instalacji – po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Fotowoltaika w Columbus Energy 2020 – zalety, wady

Zalety fotowoltaiki w Columbus Energy:

Realizacja projektów na terenie całej Polski;
Błyskawiczny montaż – nawet w 1 dzień;
Gwarancja Totalna – 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne;
Dogodne formy finansowania;
Indywidualne podejście do klienta;
Wieloletnie doświadczenie;
Kompleksowość usługi – Columbus Energy złoży za Ciebie wniosek o dofinansowanie do fotowoltaiki.
Wysokiej klasy podzespoły;
Columbus Care – monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok;

Wady fotowoltaiki w Columbus Energy:

brak szczegółowego cennika;

Podsumowanie recenzji i nasza opinia

Stosunek jakości do ceny
Szybkość realizacji
Jakość obsługi
Zastosowane podzespoły
Montaż instalacji
Najnowsze aktualności / recenzje

    • Fiema załozyła mi instalację. Instalacja pracuje dwa tygodnie. Technicznie OK, panele są wysokosprawne, inwerter też, wszystko z Czin czin. Negatywne cechy firmy to biurokracja – nic nie dzieje sie z automatu, o wszystko trzeba się upominać co jest wkurzające. Po wpłacie stajesz się petentem a nie klientem. Od podpisania umowy do rozruchu czyli podłaczenia przez Tauron, upłynęło 2 miesiące. Sam montaż wykonują podwykonawcy i nastapił relatywnie szybko – dwa tygodnie. Zobaczymy co będzie z rozliczeniami z tauronem. Generalnie po tych pierwszych doświadczeniach, nie polecam, radze włożyc trochę wysiłku i poszukać.Można znaleź taniej.

      • jasne, ze zawsze wszystko mozna taniej, tylko potem moze byc placz, ze firma zainstalowala uzywane panele co przyjechaly z wloch. nie wiem czemu o columbus opinie sa takie negatywne ja osobiscie polecam, bo czasem lepiej wydac wiecej i sie nie martwic. chytry dwa razy placi

      • „… Od podpisania umowy do rozruchu czyli podłaczenia przez Tauron, upłynęło 2 miesiące.”

        I tyle mniej więcej zajmuje uruchomienie instalacji niezależnie od firmy która będzie ją dostarczała, z tego 30 dni to czas który ma Zakład Energetyczny na wymianę licznika. Jeśli od podpisania umowy do uruchomienie upłynęło 2 miesiące, to można powiedzieć że wszystko zrobione wzorcowo.

    • Uciekaj chłopie daleko, będziesz się upominał o wszystko tygodniami jak już przekażesz pieniądze to mają cię gdzieś

      • Zgadza się, mam dokładnie takie samo zdanie. Dopóki nie dostaną pieniędzy, wszystko jest pięknie. Potem mają wszystko gdzieś. Źle podłączyli, produkowało się mało prądu, a teraz nie ma kto naprawić. Nie polecam.

  1. Negatywne cechy to biurokracja – o wszystko trzeba się upominać co jest wkurzające. Na początku mili aż do bólu po wpłacie czekaj tatka latka. Montaż wykonują podwykonawcy niszczą dachówki i wmawiają klientowi że tak już było, a wszystko załatwiają taśmą dekarską i myślą że jest ok. Na sprzęcie, który zastosowali się nie znam ale po tym jak podchodzą do klienta później ( po wpłacie) można mieć wątpliwości i do tego. Proponuję poszukać pewnie można będzie znaleźć coś tańszego. Średnio polecam dałbym w skali 10 punktowej max 3. Tylko dlatego, że na montaż czekałem około 4 dni od podpisania umowy.

  2. Dziwią mnie komentarze powyżej. Od podpisania umowy do montażu upłynęło 4 dni. Wszystko sprawnie i konkretnie, z infolini co chwile dzwonią spytać czy jest ok czy człek zadowolony etc. Ja polecam

  3. Firma Columbus Energy jest firmą podwyższonego ryzyka. Nie chcę ryzykować. Proszę zwrócić uwagę na umowę w której zawarte jest (Oświadcza,iż w związku z art. 38 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014r.
    o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,co przyjmuje do wiadomości i akceptuje).Oczywiście jest to totalną bzdurą w prawach konsumenta wyrażnie jest zaznaczone że odstąpić od umowy można w ciągu 14 dni….. Podsumowując nie polecam tej firmy ,nie chce mieć z tą firmą nic wspólnego.

  4. Witam.
    Reklamacja nr. zgloszenia. C/04/16/50
    Umowa zawarta 13.03.2020r.
    Z powodu braku kontaktu podjalem decyzje podzielic sie na forum w jaki sposob przedstawiciele firmy rozpatruja szkode.
    Instalacja wykonana 23.03.2020r dzialala nieprawidlowo.
    09.04.2020r zdemontowano instalacje.
    I sie zaczelo…cdn.
    Od 09.04.2020r zdemontowana instalacja jest w moim garażu.
    Czekam na zwrot moich pieniędzy!

    Z pokrycia dachowego zostało sito -ponad 150 dziur.
    Zaproponowano wkręcenie wkrętów w dziury ,bez podkładania drzewa pod blachę.Chcieli,abym na piśmie zrzekł się roszczeń za wyrządzoną szkode.Nie zgodziłem się.Proponowana naprawa byłaby nietrwała i wymagająca przeglądów i konserwacji.
    21.04.2020r dostałem SMS-a o nr polisy ubezpieczeniowej.Szkode zgłosiłem do Towarzystwa Ubezpieczen .

    Obecnie nie mogę doprosic się o zwrot kosztów instalacji… Proszę o pomoc

    • Witam 25.05.2020r otrzymałem decyzję od T.U.
      ODMOWA wypłaty odszkodowania ,naprawy szkody.
      BRAK PISMA ,STANOWISKA SPÓŁKI DO T.U.

      Od 09.04.2020r. sito w dachu ,
      Poszycie dachu PRZECIEKA!!!!!!

  5. Firma opieszała w działaniu, przyjazd konsultanta natychmiastowy, podpisanie umowy szybko, urządzenia zamontowane na dachu i to by było na tyle. Dokumenty przekazane do firmy energetycznej po dwóch miesiącach i kilku mailach ponaglających, formalności związane z uzyskaniem dofinansowania z programu Mój Prąd znowu czekają, w momencie podpisywania umowy zagwarantowane oczywiście, podpisane upoważnienia i td, później znowu po kilku mailach okazuje się, że dokumenty się zmieniły, trzeba dostarczyć nowe, wszystko trwa, trzeba się upominać. Tak jak w komentarzach poprzednich, do momentu zapłaty jesteś ważnym klientem, po zapłacie jesteś upierdliwym petentem. Róbcie tak dalej, ludzie sprawdzają i czytają komentarze, na pewno za swoją solidność będziecie mieli więcej chętnych na skorzystanie z usług. Szkoda, że sama ich nie poczytałam zanim nawiązałam kontakt z firmą.Zdecydowanie nie polecam.

  6. Umowę podpisałem pod koniec października, panele miałem zamontowne po ok miesiącu od zapłaty, wszystkie dokumenty załatwiała firma (zakład energetyczny, dopłata 5000), nawet zwrócili mi różnice jak wnikała z kursu euro bo od podpisania do wpłaty kurs się obnizył, instalacja działa bez zastrzeżeń, na infolinii pani Karolina cierpliwiwie wyjaśniała mi moje wątpliwości, a dzwoniłem kilka razy
    Ja polecam 💪💡💡💡

  7. Columbus Energy dostarcza instalację na najnowszej technologii, panele Sunport MWT Half Cut PERC 350 i daje 15 lat gwarancji na wszystkie urządzenia, na usługę i na serwis door to door. POLECAM!

  8. Na razie czekam, bo instalacja o mocy 5,04 od grudnia wyprodukowała 1500 kwh. Wiele telefonów musiałam wykonać, aby ktoś się zainteresował. Monter do niczego, zrobił źle, a jego jedyna naprawa polegała na odłączeniu masy. Ale to nie pomogło. Teraz czekam, aż ktoś poprawi. A niedobór na chwilę obecną wynosi około 1000 kwh.

  9. Omijajcie tą firmę szerokim łukiem. Nie wywiązują się z umowy a potem męczą cię wezwaniami do zapłaty za coś co nie miało miejsca. I możesz im wysyłać odpowiedzi na wezwania w nieskończoność. Regionalny Dyrektor Sprzedaży obiecywał, że sprawa jest załatwiona i zamknięta a oni i tak przysyłają nowe pisma. Firma nie rzetelna, jeśli nie chcesz mieć problemów nie podpisuj z nimi żadnej umowy.

  10. Konsultant wysmiewa inne firmy , szybko daje do podpisania papiery itd, nie udziela zbytnio informacji konkretnych co i jak, nie tłumaczy. Dzwoni parokrotnie jaka jest koncowa decyzja. W momencie rezygnacji – nawet nie opisuje na smsy, nie odbiera telefonów. Różnica miedzy Columbus a innymi firmami na mojej instalacji 11 tys.

  11. Columbus wszystko dobrze gdy jesteś w fazie montażu i kiedy zapłacisz to robią sprawnie ale czy dobrze to mam wątpliwości .
    Zamontowali za słaby falownik ,który po 3 tygodniach się spalił i tu zaczęły się schody,zgłaszanie usterki ,.oczywiście przyjmują ,ale my czekamy już 3 tydzień i na naprawę .Wykonaliśmy 300 telefonów ,na infolinię Pani przyjmuje zgłoszenie i tłumaczy że przekazała dalej i ci z dalej mają nas w dupie ,mówią że przyjadą i raz byli po dwóch tygodniach ,ja przyjechali to stwierdzili usterkę /falownik/ jak przysłali falownik /mamy go w domu/ to znowu nie ma go kto zamontować a czas leci i prąd to se sam wyprodukuję i tak w kółko Macieju ,ekipa jedzie tylko nie może dojechać ,pewno mieszkam na Syberii bo tak długo jadą .Zastanówcie się zanim coś z nimi czyli COLUMBUSEM zaczniecie.

  12. Zdecydowanie nie polecam. Umowę podpisałem 29.04.2020 r. i do tej pory nie mam instalacji. Przedstawiciel albo nie odbiera telefonu, a jak odbierze to i tak nic nie wie i za każdym razem obiecuje oddzwonić. Oczywiście nie oddzwania. Jeżeli ktoś jednak zaryzykuje i wybierze te firmę, to niech przynajmniej nie wpłaca żadnej zaliczki, albo niech żąda na piśmie terminu wykonania inwestycji. Po podpisaniu umowy poleciłem tę firmę sąsiadowi. Od dłuższego czasu nie wypiliśmy żadnego piwa.

Dodaj komentarz