Fotowoltaika Columbus Energy 2020 – opinie i recenzja

Ocena: 3.4 (ilość ocen: 160)

Ocena: 3.4
(ilość ocen: 160)

Columbus Energy to jedna z najpopularniejszych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Od 2014 roku, kiedy to rozpoczęła swoją działalność, zrealizowała ponad 6200 projektów. Posiada niemal 100 ekip instalacyjnych, które obsługują klientów na terenie całego kraju. Jakie korzyści daje fotowoltaika w Columbus Energy w 2020 roku? Sprawdzamy!

Fotowoltaika od Columbus Energy – dla kogo?

Jak wynika z danych samej firmy, Columbus Energy w III kwartale 2019 roku zanotował 300% wzrost przychodów, w porównaniu z poprzednim rokiem. Wszystko dzięki rozbudowanej ofercie. Z usług Columbus Energy z powodzeniem mogą skorzystać wszystkie trzy, główne grupy docelowe – gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda fotowoltaika od Columbus Energy dla każdej z nich?

Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy

Dla osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej Columbus Energy przygotował dwa warianty oferty.

  • Wersja Smart – to rozwiązanie dla klientów posiadających nietypowe dachy, np. o wielu spadach czy tzw. jaskółkach. Dzięki pakietowi Smart możliwe jest maksymalne zoptymalizowanie instalacji fotowoltaicznej pod kątem uzyskiwanej energii, z uwzględnieniem specyfiki podłoża.Co konkretnie zawiera wersja Smart? Panele monokrystalistaliczne, konstrukcję montażową, okablowanie, zabezpieczenia przepięciowe oraz mikroinwertery, które dostosowują pracę każdego z modułów, dla jak najlepszej wydajności.
  • Wersja Standard – jest to opcja dla osób posiadających tradycyjne konstrukcje dachowe. Wybierając ją zyskujesz najlepszej jakości elementy zestawu fotowoltaicznego i profesjonalną instalację. Pakiet ten różni się od wersji Smart jedynie rodzajem falownika.

Columbus Energy – fotowoltaika dla firm

Na interesującą ofertę od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Co można zyskać firmy w ramach fotowoltaiki od Columbus Energy? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.

Usługi Columbus Energy dla firm obejmują kompleksową realizację całej inwestycji. Dla bezpieczeństwa inwestora, przedsięwzięcie przebiega jest na podstawie umowy. Columbus Energy, przed podjęciem działań, przeprowadza gruntowną wizję lokalną i sporządza projekt tak, aby zaproponować jak najlepsze dla klienta rozwiązanie. Później następuje błyskawiczny montaż instalacji i rozliczenie z klientem. Co istotne, w ramach współpracy z Columbus Energy firmy mogą liczyć na korzystne warunki finansowania, np. w formie leasingu.

Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika

Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście.

Skorzystanie z fotowoltaiki, np. w Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).


  • Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 5.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?

    W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

    Sprawdź ofertę fotowoltaiki


Columbus Energy – abonament na słońce

Omawiając ofertę fotowoltaiki w Columbus Energy, należy wspomnieć o stosowanym przez nią, pionierskim rozwiązaniu, jakim jest abonament na słońce Columbus Energy. Na czym to polega?

Korzystając z tej opcji, nie musisz angażować swoich środków, gdyż wydatki na inwestycję w fotowoltaikę pokryje specjalna oferta finansowania, przygotowana przez Columbus Energy. Koszty instalacji rozkładane są na dogodne raty, np. na 120 lub 96 miesięcy, a ich wysokość mogą pokrywać oszczędności uzyskane z pomocą fotowoltaiki. Co istotne, po spłacie zobowiązania, panele staną się własnością inwestora.

Oferta finansowania abonamentu na słońce od Columbus Energy powstała we współpracy z bankiem Credit Agricole. Oprocentowanie takiego kredytu nie powinno przekroczyć 0,2% miesięcznie – jest to zatem jedna z najlepszych ofert na rynku.

Fotowoltaika Columbus Energy – ceny

Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).

W przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy ceny instalacji spadają, wraz z wielkością zestawu. Zyskujesz zatem podwójnie – na mniejszych rachunkach i konkurencyjnej ofercie. Firma przy montażu korzysta z najwyższej jakości podzespołów – m.in. Sunport Power czy LONGi Solar, co gwarantuje wieloletnią, wysoką wydajność i znów, większe oszczędności.

Również w abonamencie na słońce Columbus Energy ceny mogą pozytywnie zaskoczyć. W zależności od wybranej formy finansowania i samej instalacji, miesięczny takiej usługi koszt waha się od ok. 120 zł do 300 zł.

Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?

Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.

  1. Kontakt z doradcą energetycznym – przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
  2. Podpisanie umowy – jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji.
  3. Realizacja inwestycji – budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego trwa od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy upewnią się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Wyjaśnią Ci również, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
  4. Zgłoszenie instalacji – po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Fotowoltaika w Columbus Energy 2020 – zalety, wady

Zalety fotowoltaiki w Columbus Energy:

Realizacja projektów na terenie całej Polski
Błyskawiczny montaż – nawet w 1 dzień
Gwarancja Totalna – 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne
Dogodne formy finansowania
Indywidualne podejście do klienta
Wieloletnie doświadczenie
Kompleksowość usługi – Columbus Energy złoży za Ciebie wniosek o dofinansowanie do fotowoltaiki
Wysokiej klasy podzespoły
Columbus Care – monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok

Wady fotowoltaiki w Columbus Energy:

Brak szczegółowego cennika
Opóźnienia w rozpoczęciu realizacji
Niejasne zasady współpracy

Podsumowanie recenzji i nasza opinia

Stosunek jakości do ceny
Szybkość realizacji
Jakość obsługi
Zastosowane podzespoły
Montaż instalacji
Najnowsze aktualności / recenzje

    • Fiema załozyła mi instalację. Instalacja pracuje dwa tygodnie. Technicznie OK, panele są wysokosprawne, inwerter też, wszystko z Czin czin. Negatywne cechy firmy to biurokracja – nic nie dzieje sie z automatu, o wszystko trzeba się upominać co jest wkurzające. Po wpłacie stajesz się petentem a nie klientem. Od podpisania umowy do rozruchu czyli podłaczenia przez Tauron, upłynęło 2 miesiące. Sam montaż wykonują podwykonawcy i nastapił relatywnie szybko – dwa tygodnie. Zobaczymy co będzie z rozliczeniami z tauronem. Generalnie po tych pierwszych doświadczeniach, nie polecam, radze włożyc trochę wysiłku i poszukać.Można znaleź taniej.

      • jasne, ze zawsze wszystko mozna taniej, tylko potem moze byc placz, ze firma zainstalowala uzywane panele co przyjechaly z wloch. nie wiem czemu o columbus opinie sa takie negatywne ja osobiscie polecam, bo czasem lepiej wydac wiecej i sie nie martwic. chytry dwa razy placi

        • Chlopie co ty gadasz . Columbus zeruje na klientach i mydli oczy gwarancją. Ja po bardzo słabym montażu juz przez ok 3 miesiące nie mam z nikim kontaktu. Cisza. Co lepsze ekipa montujaca w czasie mojej nieobecności przyjechała i niewiafomo czym dodam brudząc dach probowala zaizolować szczeliny po montażu. Teraz to juz do Columbus pisze mój prawnik . Napewno nie polecę tej firmy. Droga z beznadziejnym montażem. Po montazu schowali głowę w piasek i co z ta 15 letnią gwarancją??????

      • „… Od podpisania umowy do rozruchu czyli podłaczenia przez Tauron, upłynęło 2 miesiące.”

        I tyle mniej więcej zajmuje uruchomienie instalacji niezależnie od firmy która będzie ją dostarczała, z tego 30 dni to czas który ma Zakład Energetyczny na wymianę licznika. Jeśli od podpisania umowy do uruchomienie upłynęło 2 miesiące, to można powiedzieć że wszystko zrobione wzorcowo.

        • To chyba żyjemy w innych światach. Kilku moich sąsiadów miało prąd po 2 – 3 tygodniach od podpisania umowy. Oczywiście inne firmy im instalowały.

          • zależy kiedy montaż… mi przez koronawirusa energa montowała licznik prawie półtora miesiąca…

      • Dokladnie u mine taking samo. Talking ja kozystam dopiero drugs dzien z paneli.Biurokracja do dup….. Codziennie trzeba dzwonic prosic pisac….. Nic nie znaczy klient od dnia wpływu do nich środków!!!!!

    • Uciekaj chłopie daleko, będziesz się upominał o wszystko tygodniami jak już przekażesz pieniądze to mają cię gdzieś

      • Zgadza się, mam dokładnie takie samo zdanie. Dopóki nie dostaną pieniędzy, wszystko jest pięknie. Potem mają wszystko gdzieś. Źle podłączyli, produkowało się mało prądu, a teraz nie ma kto naprawić. Nie polecam.

    • Nie polecam tej firmy. W moim przypadku źle obliczono liczbę paneli i od tego momentu zaczęły się schody… Zamiast montować te mniejszą ilość, ekipa zwinela się do domu, a my czekamy na konkrety. Do tej pory czekamy na jakikolwiek termin, wciąż słyszę, że będą kontaktować się w sprawie umówienia montażu i cisza. Żałuję, że zdecydowaliśmy się na te firmę. Łapią klienta i olewka. Wstyd dla takiej firmy.

    • Mamy założone od końca maja, nie powiem po podpisaniu umowy zaczęłam czytać różne komentarze, że oszuści, że zwodzą, że jak podpiszesz umowę to Cię już oleją. I instalacja założona szybko, panowie instalatorzy pełen profesjonalizm a przede wszystkim czyści i pozostawili po sobie porządek. Cała dokumentacja przechodziła płynnie z działu do działy zawsze dobry kontakt (przynajmniej jak do tej pory) a podłączali nas w trudnym czasie, kiedy wszystko było pozamykane pandemią. Pan Tomasz Niewrzoł, który z nam popisywał umowę zawsze dyspozycyjny i bardzo pomocny. Podsumowując pomimo jak to niektórzy mówią wysokiej ceny, (ale miałam parę wycen i wszystkie była bardzo podobne) gorąco polecam.

    • Nie polecam !!! w sierpniu 2020 podpisałem umowę – po 3 tygodniach stwierdzili że na moim dachu nie da się zainstalować paneli. Na zwrot zaliczki czekałem prawie kolejne 2 tygodnie .
      Jak próbowałem się dowiedzieć kiedy nastąpi montaż albo zwrot zaliczki to na infolini nikt nic nie wie …

      NIE POLECAM !!!

  1. Negatywne cechy to biurokracja – o wszystko trzeba się upominać co jest wkurzające. Na początku mili aż do bólu po wpłacie czekaj tatka latka. Montaż wykonują podwykonawcy niszczą dachówki i wmawiają klientowi że tak już było, a wszystko załatwiają taśmą dekarską i myślą że jest ok. Na sprzęcie, który zastosowali się nie znam ale po tym jak podchodzą do klienta później ( po wpłacie) można mieć wątpliwości i do tego. Proponuję poszukać pewnie można będzie znaleźć coś tańszego. Średnio polecam dałbym w skali 10 punktowej max 3. Tylko dlatego, że na montaż czekałem około 4 dni od podpisania umowy.

  2. Dziwią mnie komentarze powyżej. Od podpisania umowy do montażu upłynęło 4 dni. Wszystko sprawnie i konkretnie, z infolini co chwile dzwonią spytać czy jest ok czy człek zadowolony etc. Ja polecam

  3. Firma Columbus Energy jest firmą podwyższonego ryzyka. Nie chcę ryzykować. Proszę zwrócić uwagę na umowę w której zawarte jest (Oświadcza,iż w związku z art. 38 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014r.
    o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,co przyjmuje do wiadomości i akceptuje).Oczywiście jest to totalną bzdurą w prawach konsumenta wyrażnie jest zaznaczone że odstąpić od umowy można w ciągu 14 dni….. Podsumowując nie polecam tej firmy ,nie chce mieć z tą firmą nic wspólnego.

  4. Witam.
    Reklamacja nr. zgloszenia. C/04/16/50
    Umowa zawarta 13.03.2020r.
    Z powodu braku kontaktu podjalem decyzje podzielic sie na forum w jaki sposob przedstawiciele firmy rozpatruja szkode.
    Instalacja wykonana 23.03.2020r dzialala nieprawidlowo.
    09.04.2020r zdemontowano instalacje.
    I sie zaczelo…cdn.
    Od 09.04.2020r zdemontowana instalacja jest w moim garażu.
    Czekam na zwrot moich pieniędzy!

    Z pokrycia dachowego zostało sito -ponad 150 dziur.
    Zaproponowano wkręcenie wkrętów w dziury ,bez podkładania drzewa pod blachę.Chcieli,abym na piśmie zrzekł się roszczeń za wyrządzoną szkode.Nie zgodziłem się.Proponowana naprawa byłaby nietrwała i wymagająca przeglądów i konserwacji.
    21.04.2020r dostałem SMS-a o nr polisy ubezpieczeniowej.Szkode zgłosiłem do Towarzystwa Ubezpieczen .

    Obecnie nie mogę doprosic się o zwrot kosztów instalacji… Proszę o pomoc

    • Witam 25.05.2020r otrzymałem decyzję od T.U.
      ODMOWA wypłaty odszkodowania ,naprawy szkody.
      BRAK PISMA ,STANOWISKA SPÓŁKI DO T.U.

      Od 09.04.2020r. sito w dachu ,
      Poszycie dachu PRZECIEKA!!!!!!

  5. Firma opieszała w działaniu, przyjazd konsultanta natychmiastowy, podpisanie umowy szybko, urządzenia zamontowane na dachu i to by było na tyle. Dokumenty przekazane do firmy energetycznej po dwóch miesiącach i kilku mailach ponaglających, formalności związane z uzyskaniem dofinansowania z programu Mój Prąd znowu czekają, w momencie podpisywania umowy zagwarantowane oczywiście, podpisane upoważnienia i td, później znowu po kilku mailach okazuje się, że dokumenty się zmieniły, trzeba dostarczyć nowe, wszystko trwa, trzeba się upominać. Tak jak w komentarzach poprzednich, do momentu zapłaty jesteś ważnym klientem, po zapłacie jesteś upierdliwym petentem. Róbcie tak dalej, ludzie sprawdzają i czytają komentarze, na pewno za swoją solidność będziecie mieli więcej chętnych na skorzystanie z usług. Szkoda, że sama ich nie poczytałam zanim nawiązałam kontakt z firmą.Zdecydowanie nie polecam.

  6. Umowę podpisałem pod koniec października, panele miałem zamontowne po ok miesiącu od zapłaty, wszystkie dokumenty załatwiała firma (zakład energetyczny, dopłata 5000), nawet zwrócili mi różnice jak wnikała z kursu euro bo od podpisania do wpłaty kurs się obnizył, instalacja działa bez zastrzeżeń, na infolinii pani Karolina cierpliwiwie wyjaśniała mi moje wątpliwości, a dzwoniłem kilka razy
    Ja polecam 💪💡💡💡

  7. Columbus Energy dostarcza instalację na najnowszej technologii, panele Sunport MWT Half Cut PERC 350 i daje 15 lat gwarancji na wszystkie urządzenia, na usługę i na serwis door to door. POLECAM!

  8. Na razie czekam, bo instalacja o mocy 5,04 od grudnia wyprodukowała 1500 kwh. Wiele telefonów musiałam wykonać, aby ktoś się zainteresował. Monter do niczego, zrobił źle, a jego jedyna naprawa polegała na odłączeniu masy. Ale to nie pomogło. Teraz czekam, aż ktoś poprawi. A niedobór na chwilę obecną wynosi około 1000 kwh.

  9. Omijajcie tą firmę szerokim łukiem. Nie wywiązują się z umowy a potem męczą cię wezwaniami do zapłaty za coś co nie miało miejsca. I możesz im wysyłać odpowiedzi na wezwania w nieskończoność. Regionalny Dyrektor Sprzedaży obiecywał, że sprawa jest załatwiona i zamknięta a oni i tak przysyłają nowe pisma. Firma nie rzetelna, jeśli nie chcesz mieć problemów nie podpisuj z nimi żadnej umowy.

  10. Konsultant wysmiewa inne firmy , szybko daje do podpisania papiery itd, nie udziela zbytnio informacji konkretnych co i jak, nie tłumaczy. Dzwoni parokrotnie jaka jest koncowa decyzja. W momencie rezygnacji – nawet nie opisuje na smsy, nie odbiera telefonów. Różnica miedzy Columbus a innymi firmami na mojej instalacji 11 tys.

  11. Columbus wszystko dobrze gdy jesteś w fazie montażu i kiedy zapłacisz to robią sprawnie ale czy dobrze to mam wątpliwości .
    Zamontowali za słaby falownik ,który po 3 tygodniach się spalił i tu zaczęły się schody,zgłaszanie usterki ,.oczywiście przyjmują ,ale my czekamy już 3 tydzień i na naprawę .Wykonaliśmy 300 telefonów ,na infolinię Pani przyjmuje zgłoszenie i tłumaczy że przekazała dalej i ci z dalej mają nas w dupie ,mówią że przyjadą i raz byli po dwóch tygodniach ,ja przyjechali to stwierdzili usterkę /falownik/ jak przysłali falownik /mamy go w domu/ to znowu nie ma go kto zamontować a czas leci i prąd to se sam wyprodukuję i tak w kółko Macieju ,ekipa jedzie tylko nie może dojechać ,pewno mieszkam na Syberii bo tak długo jadą .Zastanówcie się zanim coś z nimi czyli COLUMBUSEM zaczniecie.

  12. Zdecydowanie nie polecam. Umowę podpisałem 29.04.2020 r. i do tej pory nie mam instalacji. Przedstawiciel albo nie odbiera telefonu, a jak odbierze to i tak nic nie wie i za każdym razem obiecuje oddzwonić. Oczywiście nie oddzwania. Jeżeli ktoś jednak zaryzykuje i wybierze te firmę, to niech przynajmniej nie wpłaca żadnej zaliczki, albo niech żąda na piśmie terminu wykonania inwestycji. Po podpisaniu umowy poleciłem tę firmę sąsiadowi. Od dłuższego czasu nie wypiliśmy żadnego piwa.

  13. Ja również nie polecam tej firmy. Trzy miesiące temu był u mnie przedstawiciel i obiecał cuda wianki: załatwienie wszelkich formalności związanych z załatwieniem kredytu, wnioskiem o dofinansowanie zmianą licznika itd. Minęły trzy miesiące, a ja zostałem z kredytem i bez instalacji. W dodatku przedstawiciel nie odbiera telefonu od miesiąca, a na infolinii odbijam się od ściany, bo nikt mnie nie połączy dalej tylko może sprawę przekazać do osoby odpowiedzialnej, która się ze mną skontaktuje. Dotychczas nikt się nie skontaktował.

  14. Rozumiem ze w różnych częściach kraju różne firmy montują instalacje na rzecz Columbusa?! Podpisują umowy z lokalnym Monterem? Prosze i więcej info bo mam ofertę z tej firmy

  15. NIE POLECAM!!!!
    Żądają zapłaty za wszystko przed wykonaniem czegokolwiek.
    Nie dotrzymują terminów Umownych.
    Aktualnie sprzedają PANELE z montażem, których NIE POSIADAJĄ!!!
    Zpisują Umowy od których, nizgodnie z prawem, nie można odstąpić. (bzdura)
    Z poważaniem MACIEK

  16. Serdecznie polecam tę firmę. Umowę podpisałem w ubiegłym roku w lipcu i już na Gwiazdkę popłynął prąd. O tych dziesiątkach telefonów i e`maili przez ten okres nie ma co mówić. Sama radość. W marcu miałem usterkę falownika. Serwis przyjechał błyskawicznie. Już po trzech tygodniach. Trzeba było wymienić falownik. Usługa ekspres. Byli jeszcze szybciej, bo już po 16. dniach. Jeszcze raz polecam i pozdrawiam wszystkich naiwnych, którzy podpisali umowę z tą firmą.

  17. Dziękuję za komęntarze,uratowaliście mi skórę a firmie która ma biuro w torbie dziękuję,bo co to za firma która
    nie posiada swojego zaplecza,brak swego kapitału,że żądają wpłat od klienta,zaliczka to najwyżej 20% jak nie to dzięki

  18. Umowa podpisana w maju, całą kasę dostali 14.06.W Umowie jest napisany termin realizacji 10 dni,dziś mija miesiąc .W odpowiedzi na meila z zapytaniem kiedy zamierzają skończyć ,napisali o rozpatrywaniu REKLAMACJI !!!!. Jak można reklamować coś czego nie zamontowali.Rozbabrali na dachu stelaż i rzekomo na cle stoją panele od dwóch tygodni.Chyba płyną z Chin.Nie odbierają telefonów.W umowie jest zapis o karze za nie dotrzymanie terminów.Ludzie korzystajcie z tego i egzekwujcie.Zdecydowanie odradzam zawieranie umów z tą firmą.

  19. Nie polecam zawarcia umowy z tą firmą. Do momentu podpisania umowy i przekazania pieniędzy wszystko przebiegło sprawnie i szybko. Panele zamontowane szybko jednak krzywo, czekamy na poprawę. Instalator nie odbiera telefonów, nie oddzwania. Brak kontaktu. Nie śpieszą się z przekazaniem dokumentów do zakładu energetycznego. Po interwencji telefonicznej z biurem firmy dowiedziałam się, że oni maja 50 dni na przekazanie dokumentów do energetyki.
    Poszukajcie innych, solidnych firm. Tej nie polecam,

  20. Zgadzam się opiniami dotyczącymi obsługi po sprzedażowej. Do czasu wpłaty pieniędzy wszsytko przebiegało sprawnie, ale potem zaczęły się schody.

    Pierwsza wpadka to przesuniecie montażu paneli. Miało się to odbyć w przeciągu 10 dni, ale okazało się, że nie mają paneli na magazynie i trzeba poczekać około 1 miesiąca. Otrzymałem co prawda panele o większej mocy, ale z miesięcznym opóźnieniem. Sam montaż został wykonany bez problemów. Firma ma dwa rodzaje ekip montażowych, własne i podwykonawców. Ja korzystałem z ekipy własnej i być może dla tego montaż odbył się bez problemów.

    W trakcie montażu okazało się, że projekt jest zły i niezbędne jest zamontowanie dwóch mikroinewterów, o czym poinformowali nie montażyści. Od tego momentu zaczyna się historia z DOK. Po zgłoszeniu reklamacji mijały kolejne dni, tygodnie i nic. Firma liczy, że Klient odpuści temat i jakoś to będzie. Mijają dwa miesiące i w dalszym ciągu nie mam oficjalnej odpowiedzi na kolejne maile w tej sprawie. Teoretycznie uznali reklamację, bo nie dotrzymali ustawowego terminu 14 dnia na odpowiedź ale co z tego….Pewnie sprawa skończy się w na razie w Sądzie Konsumenckim, bo tematu im nie odpuszczę.

    Kolejna wtopa, to poinformowanie zakładu energetycznego. Minął miesiąc od montażu jak otrzymałem informację SMS, że temat został zgłoszony do Enea, zakład ma kolejny miesiąc na wymianę licznika, czyli 2 miesiące na uruchomienie instalacji, a można byłoby to zrobić przynajmniej o miesiąc wcześniej gdyby Columbus nie ociągał się ze zgłoszeniem faktu zamontowania instalacji.

    Columbus jest najdroższą firmą na rynku, ale reklamują się jako solidna firma, z odpowiednim kapitałem, firmą notowaną na giełdzie co zapewnia jakość, stabilność i gwarancję na przyszłość. Nic bardziej mylnego. Wszystkim zainteresowanym fotowoltaiką polecam zastanowienie się nad wyborem innej firmy, być może z mniejszym kapitałem, lokalną, tańszą bo jakość obsługi pewnie w niczym nie będzie odbiegała od tego co oferuje Columbus.

    JEST TO FIRMA BAZUJĄCA NA REKLAMIE I OSOBIŚCIE CZUJĘ SIĘ NABITY W BUTELKĘ, ŻE DAŁEM SIĘ NABRAĆ NA TE WSZYSTKIE OBIETNICE, KTÓRE OKAZAŁY SIĘ JEDYNIE CHWYTEM MARKETINGOWYM.

    Obawiam się co będzie się działo w przyszłości, jak na prawdę pojawią się problemy z instalacją.

    Nie polecam.

  21. Czy komuś może udało się odstąpić od zawartej umowy?
    Wiem, że umowa zawiera zapis, że w związku z art. 38 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014r.o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,co przyjmuje do wiadomości i akceptuje, ale może znacie jakiś sposób?
    Pomocy!

  22. Dziś był przedstawiciel. Tak fajnie mi to wszystko wyjaśnij, że się zdecydowałem na drugi krok czyli na rozmowę z expertem ale po przeczytaniu tych komentarzy rezygnuję z tej firmy i będe się rozglądał za inna firmą. Tak przy okazji zapytam o koszta. Jakie są koszta instalacji montazu i itp ? tak orientacyjnie

  23. Dzień dobry zastanawiamy się na podpisaniu umowy z firmą ColumbusEnergy ,wpłatę kasy chcąć od razu na konto późnej w ciągu 10 dni przyjeżdżają montują panele, czy mógł by mi ktoś doradzić??

  24. Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych firmą Columbus Energy.
    Jak czytam wszystkie komentarze to mam dwie rożne opinie.
    W moim przypadku jest druga czyli nie najlepsza.
    Pieniążki firma otrzymała 09.06.2020 od tego momentu czekałem miesiąc na zamontowanie paneli.

    Przejechał pod wykonawce ( bardzo sprawna ekipa i żałuję, że nie zamontowałem instalacji u nich ) i okazało się, że będą montować tylko stelaż + falownik bo ogniwa jadą z Chin i ich po prostu nie maja.

    Po tygodniu zamontowali ogniwa – oczywiście wcześnie było kilka telefonów do CE

    Mija kolejny tydzień i ze strony CE brak potwierdzenia do Energi o zakończeniu instalacji.

    Na chwilę obecną pozostaje dzwonienie i czekanie.

    Czy ktoś z Państwa otrzymał od nich odszkodowanie jakie jest zapisane w umowie?

    Kwestia wyjaśnienia dlaczego się zdecydowałem na firmę CE wiedząc, ze nie jest najtańsza.
    Znajomy również podpisał z nimi umowę i wyszło wszystko tak jak powinno być. terminy utrzymane. Wszystko zgodnie z umową.

    Pozdrawiam

  25. Ja właśnie, niestety, podpisałem umowę z Columbusem i po przeczytaniu tych komentarzy jestem zaniepokojony!! Jest tak jak piszecie. Już na pierwszym spotkaniu nalegają aby podpisać umowę bo będą bonusy, bo panele(do których rzekomo mają wyłączność) i podzespoły z najwyższej półki!! To oczywiście obietnice bo w umowie nie jest zapisane co otrzymam. Cena oczywiście też z najwyższej półki i do tego brak możliwości odstąpienia od umowy bo powołują się na art. 38 pkt. 2. Jest jednak pytanie, zgadzam się z Ewą, na jakiej podstawie ten zapis oni stosują?? Jutro odstępuję od umowy, jest taka możliwość bo została zawarta poza siedzibą firmy, a jak wyjdzie napiszę.

      • Mam ten sam problem ,czekam na temat odstąpienia od umowy,po podpisaniu umowy nikt się już ze mna nie kontaktował ,nie załatwił kredytu a teraz mi grożą karą he he – a przedstawicieli nie widać i nie odpowiadają.Dobrze że nie płaciłem żadnych zaliczek a wymówienie umowy złoże z ich winy i także myślę o powiadomieniu prokuratury

  26. Ludzie!!! Uciekać od tej firmy!! Ja czekam na uruchomienie 13 miesięcy!!! Tzn może nie do końca tak…6 lipca 2019r. podpisałam umowę, instalacja do tej pory nie działa.

    • Ludzie nie piszcie takich bzdur. To nie jest prawda. Może lokalna firma będzie trochę tańsza, ale trzeba zastanowić się czy przetrwa do końca okresu gwarancji. Co będzie jak po dwóch latach zamknie swoją działalność, gdzie się udacie?

  27. Montaż trwa już 5 dni a to kropi deszcz a to świeci słońce. Teraz przerwali montaż bo jadą w inne miejsce montować. Już nie wspomnę o rozbitych dachówkach. Nie polecam

  28. Dzień dobry, kompletnie nie rozumiem tych komentarzy powyżej. Skąd takie złe opinie. My z mężem od podjęcia decyzji, montaż mieliśmy po tygodniu. Po miesiącu wymiana licznika. Ekipa montażowa przyjemna i sprawnie wykonali swoją pracę, naprawdę nie mogę narzekać. Podobna sytuacja była u mojej przyjaciółki. Na montaż czekała kilka dni dłużej ale instalacja została zrobiona w jeden dzień, licznik wymieniony po 1,5mc. Dostawcą energii jest PGE. Jak dla nas ważniejsze było to czy firma będzie dalej istniała za kilka lat a co do sprzętu, który montują, znaleźliśmy dużo dobrych opinii. Bardzo polecam!

    • Columbus to ściema ludzie nie dajcie się nabierać czekam na przyłącz do Tauronu od maja, a wczoraj okazało się, że dopiero wniosek piszą gdy było wszystko ustalane. Ciekawe ile miesięcy im to zajmnie jak można tak kpić! Jedynie kredyt totalnie szybko zaraz po trzech dniach teraz musimy płacić raty opłata prąd taka kpina.

  29. Czy ktoś z okolic Niemodlina , Tułowic , Opola montował urządzenia od ColumbusEnergy, proszę o opinie, przedstawicielem jest Michał Napieracz

    • Hej Jestem z okolic Brzegu , Zamówiłem montaż instalacji z Columbus ,ale czekam i czekam i nie wiem czy się doczekam .Pani dzwoniła do mnie i mówiła , że mają opóźnienie, ale jak czytam te komentarze to zaczynają mi się wydawać prawdziwe .No ale nie ma co marudzić zobaczymy jak już zamontują dam znać jak to hula .

  30. 04.08.2020 był konsultant po oględzinach i rozmowie miał wysłać meila z 2 propozycjami, i dotad nic.
    Widocznie byłem mało naiwny.

  31. Państwa „Podsumowanie recenzji i nasza opinia”jak w tabeli piszecie odbiega GRUBO od rzeczywistość!!!
    Jeszcze nie miałem nigdy kontaktu,znaczy”BRAKU KONTAKTU” z tak ignorancką firmą!!
    NIGDY nie polecę tej firmy nikomu a nawet będę sugerował głośno żeby nikt nie popełnił takiej pomyłki jak ja.
    Fajny jesteś do podpisania umowy,potem jesteś już nie mile widziany i słyszany.Totalne”spychadło”.
    Ja od listopada(podpisanie umowy)do prawie końca marca czekałem na montaż po setkach telefonów i pism.
    Dopiero jak zagroziłem że oddam sprawę do sądu coś łaskawie się do mnie odezwali.
    Co najlepsze ja już spłacałem jakiś czas raty kredytu a instalacji dalej nie miałem!!
    Mają ludzi przyjętych(wiem to od środka) od podważania każdego pisma śmiesznymi odpowiedziami (czyli kopiuj wklej)i ludzi od pozytywnych komentarzy wystawianymi na różnych portalach stawiających ich jako że są najlepsi ;(
    Jeszcze raz powtarzam Z DALEKA OD TEJ FIRMY,NIE POLECAM!!!

    • Dzień dobry,

      Panie Pawle, bardzo dziękujemy za komentarz. W najbliższych dniach będziemy aktualizować naszą recenzję i na pewno pod uwagę weźmiemy opinie naszych Użytkowników.

      Pozdrawiamy serdecznie,
      Zespół enerad.pl

    • Mnie też naciągnęli, na szczęście zdołałam odstąpić od umowy kredytowej, ale zaliczkę wpłaciłam 3000 zł. niby nie dużo, ale co z tego jak nie chcą oddać. Po wezwaniu do zapłaty kary raczyli się odezwać, poprzednie emaile bez żadnego odezwu. Napisali, że rozpatrują reklamację, mają na to 30 dni. Odpowiedzieli, na 30 dzień, że przedłużą mi gwarancję o 2 lata tj. na 17 lat. Ciekawe na co, skoro miła Pani z biura poinformowała mnie, że w dobie koronowirusa pierwszeństwo w produkcji ma sprzęt medyczny, a nie panele i montaż się przedłuży, ale nie wiedziała o ile i czy w ogóle dojdzie do skutku. Sprzedali mi 13.06.2020 r. towar, którego nie mieli na stanie, a teraz odpowiadają na reklamację pismem, które wysyłają do wszystkich naiwnych. Ludzie nie dajcie się nabić w butelkę i uciekajcie jak możecie. Ja nie miałam tego szczęścia, bo nieprzychylne recenzje zaczęły pojawiać się średnio od lipca.

  32. Podpisaliśmy z żoną umowę na montaż paneli fotowoltaicznych z firmą Columbus Energy. I wpłaciliśmy 5000 zł zaliczki.Dwa dni potem żona wróciła do pracy po urlopie, i okazało się ,że zmieniono jej czas pracy i obniżono zarobki.(kryzys w firmie powodem COVID) Ja jestem rencistom. Więc obawiając się problemów finansowych postanowiliśmy odstąpić od umowy. Powody odstąpienia od umowy przedstawiliśmy firmie Columbus Energy. (ich przedstawiciel na potwierdzenie naszych słów zażądał okazania nowej umowy o pracę mojej żony, co przesłaliśmy mu na dowód potwierdzenia naszych słów ) Jak się okazało nasze położenie Firmy Columbus nie interesuje , I potrącono nam z wpłaconych 5000 zł 3900 zł za projekt koncepcyjny ( jestem pewien ,że każdy klient tej firmy ma taki sam projekt typu „kopiuj wklej”) i co ciekawe nie otrzymaliśmy jeszcze 1100 złotych które się nam należą. To zła firma! Odradzam.

  33. U mnie też byli… porozglądali się trochę po dachu i zaraz poprosili o fakturę za energię i dawaj wyliczać jakie to szczęście mnie spotka gdy to kupię. Aż raziły te marketingowe chwyty i socjotechnika (chyba byli świeżo po kursach…). Było miło aż do momentu gdy powiedziałem żeby zostawili mi wzór umowy aby to przemyśleć. Powiało chłodem i z „nowoczesnego inwestora” zdegradowany zostałem do „hamulcowego postępu”. Między wierszami wytknęli mi jeszcze prowincjonalną podejrzliwość, ale umówili się na telefon. Jak na spokojnie poczytałem umowę i odnalazłem ową totalną gwarancję, to uznałem że mogę później tylko płakać i płacić. W takich chwilach przypomina mi się filmowy Jurand ze Spychowa, jak klęczy w pokutnym worze przed bramą krzyżackiego zamku i to jeszcze na mrozie!. Ta plastyczna wizja możliwych efektów umowy i zapytanie samego siebie czy pochopnym podpisem nie skażę się na „taki” los, już parę razy uchroniła mnie przed kłopotami. Dodam tylko że, owszem otrzymałem potem od nich telefon, ale na moje propozycje zmian w umowie „rzucili słuchawką”. Z kolejną firmą rozmowa przebiegła podobnie i można uznać że największym „kapitałem” takich przedsiębiorstw jest odpowiednio spreparowana umowa w której Konsument jest ustawiony w roli niewolnika.
    Podobne i większe sumy płacimy za n.p. samochód… ale tam nikt nie pomyśli nawet o jakiejś umowie i nie daj Boże o gigantycznej zaliczce. Tam grymasimy, targujemy, wozimy się na darmowych jazdach próbnych, a jak już dobiliśmy targu to na koniec jeszcze „wyrwiemy” dywaniki. A tu jesteśmy dziwnie poprawni gdy chcą wziąć(i biorą!) nas za „twarz” i na to pozwalamy. Może doczekam się takich czasów, a takie warunki stawiam obecnie, gdy uzgodnioną instalację firma przywiezie, zmontuje i uruchomi. Jak wszystko zadziała to płacę całość od ręki, pieczętując jednocześnie gwarancje, opcje serwisowe, itp.itd.- tak jak każdą inną instalację(!)… Zrobione – zapłacone, to powinno być normą.

  34. już 4 tygodnie usuwają zepsuty element, który jest na gwarancji, obiecali przy montażu, ze wymienią na drugi dzień. teraz przez telefon słyszę tylko obietnice, że przekaże sprawę dalej i teraz to na pewno, poważnie się tym zajmą. proponuję inną firmę. Na człowieka z umową nie musiałem czekać był niemal natychmiast. Może lepiej skorzystać z usług innej firmy.

  35. Na moją reklamacje dotyczącą dewastacji dachu przez pseudomonterów Opole i okolice firma Columbus przysłała tą samą ekipę żeby oceniła swoją prace. Chłopaki stracili nagle wzrok i nic nie widzieli. Szukali dziury w całym żeby usprawiedliwić swoją partaninę.

  36. Bardzo profesjonalna firma traktująca poważnie klienta.
    Profesjonalni monterzy solidnie wykonana praca. Bardzo miła obsługa.
    Polecam.

  37. Naprawę?? Na ponad 20tysięcy klientów jakie ma firma niech będzie że 100klientów miało jakieś problemy i są nie zadowoleni. Czy to jest powód żeby ich skreślić??? Myślcie trochę. Nigdy wam się nie zdarzyło kupić telefonu, pralki czy telewizora który po miesiącu przestał działać? Takie rzeczy się po prostu zdarzają. Czy wtedy też sobie mówicie już nigdy nie kupie telefonu pralki czy telewizora??? i odradzacie wszystkim kupowanie bo wam się przydarzył jakiś problem???
    Gratuluję tym którzy słuchają takich opinii… Tam pracują tylko ludzie i zawsze może pójść coś nie tak. Takie życie. W skład takiej inwestycji wchodzi cały łańcuch i sztab ludzi więc błędy się zdarzają to jest nieuniknione!!
    Dajcie mi namiary na choć JEDNĄ firmę która ma 100% zadowolonych klientów i nigdy nie było z nią żadnych problemów!!! Nigdy z takiej nie skorzystam bo to znaczy że dbają o to by takie fakty nie wypłynęły.
    Pozdrawiam ludzi z mózgami i potrafiących myśleć samodzielnie!!!

    • Chyba „SERIO???” nie kupił u nich paneli, dlatego nie wie co pisze. Jak olewają klienta, jak usuwają negatywne opinie z Google, jak nie można odzyskać pieniędzy, jak trzeba spłacać kredyt i jednocześnie rachunki. Mama nadzieję , że nigdy tego nie doświadczy.

  38. U mnie wlasnie byl ich przedstawiciel nawet sie nie przedstawil gdy poprosilam o wiyzytowke poszedl jej szukac do samochodu i oczywiscie nie znalazl pozniej jakies tel przy mnie ze ktos je przelozyl i to juz bylo podejrzane Na moje uwagi co do jego kompetencji w sprawie pompy cieplnej i zorientowaniu sie ze mam juz wycene z innej firmy nagle zrezygnowal chyba stwierdzil ze jestem za malo by mnie zlapac NO I DZIEKI BOGU

  39. Nie polecam tej firmy. Szybko podpisana umowa o instalacji paneli na dachu domu, wpłacona zaliczka i dzień przed montażem telefon, że nie są w stanie zamontować paneli na dachu tylko proponują grunt albo zrywamy umowę i zwracają zaliczkę. I zaczęły się problemy. Najpierw zwrot zaliczki miał nastąpić w czasie krótszym niż dwa tygodnie. Po dwóch tygodniach na infolinii powiedziano mi że przelewy robią w czwartki i że w następny czwartek będę miał pieniądze na koncie. Oczywiście nic takiego nie nastąpiło. W kolejnej rozmowie usłyszałem, że „dyspozycja” została wydana i mam poczekać kilka dni. Boję się żeby nie były to miesiące. Oczywiście umowa którą podsuwają przewiduje kary za odstąpienie od umowy tylko dla klienta.

  40. Firma nie profesjonalna stanowczo nie polecam. W moim przypadku nie dotrzymali żadnego terminu, nie potrafili skutecznie zgłosić instalacji do ENEA w celu wymiany licznika na dwukierunkowy. Program do monitorowania instalacji nie działa i nikt z firmy nie odpowiada na moje prośby o rozwiązanie tego problemu

Dodaj komentarz