Fotowoltaika Columbus Energy 2021 – opinie i recenzja

Przykładowa fotowoltaika Columbus Energy 2020.

Columbus Energy to jedna z najpopularniejszych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Od 2014 roku, kiedy to rozpoczęła swoją działalność, zrealizowała ponad 6200 projektów. Posiada niemal 100 ekip instalacyjnych, które obsługują klientów na terenie całego kraju. Jakie korzyści daje fotowoltaika w Columbus Energy w 2021 roku? Sprawdzamy!

Fotowoltaika od Columbus Energy – dla kogo?

Jak wynika z danych samej firmy, Columbus Energy w III kwartale 2019 roku zanotował 300% wzrost przychodów, w porównaniu z poprzednim rokiem. Wszystko dzięki rozbudowanej ofercie. Z usług Columbus Energy z powodzeniem mogą skorzystać wszystkie trzy, główne grupy docelowe – gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda fotowoltaika od Columbus Energy dla każdej z nich?

Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy

Dla osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej Columbus Energy przygotował dwa warianty oferty.

  • Wersja Smart – to rozwiązanie dla klientów posiadających nietypowe dachy, np. o wielu spadach czy tzw. jaskółkach. Dzięki pakietowi Smart możliwe jest maksymalne zoptymalizowanie instalacji fotowoltaicznej pod kątem uzyskiwanej energii, z uwzględnieniem specyfiki podłoża.Co konkretnie zawiera wersja Smart? Panele monokrystalistaliczne, konstrukcję montażową, okablowanie, zabezpieczenia przepięciowe oraz mikroinwertery, które dostosowują pracę każdego z modułów, dla jak najlepszej wydajności.
  • Wersja Standard – jest to opcja dla osób posiadających tradycyjne konstrukcje dachowe. Wybierając ją zyskujesz najlepszej jakości elementy zestawu fotowoltaicznego i profesjonalną instalację. Pakiet ten różni się od wersji Smart jedynie rodzajem falownika.

Columbus Energy – fotowoltaika dla firm

Na interesującą ofertę od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Co można zyskać firmy w ramach fotowoltaiki od Columbus Energy? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.

Usługi Columbus Energy dla firm obejmują kompleksową realizację całej inwestycji. Dla bezpieczeństwa inwestora, przedsięwzięcie przebiega jest na podstawie umowy. Columbus Energy, przed podjęciem działań, przeprowadza gruntowną wizję lokalną i sporządza projekt tak, aby zaproponować jak najlepsze dla klienta rozwiązanie. Później następuje błyskawiczny montaż instalacji i rozliczenie z klientem. Co istotne, w ramach współpracy z Columbus Energy firmy mogą liczyć na korzystne warunki finansowania, np. w formie leasingu.

Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika

Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście.

Skorzystanie z fotowoltaiki, np. w Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).


Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 5.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?

W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

Sprawdź ofertę fotowoltaiki

Columbus Energy – abonament na słońce

Omawiając ofertę fotowoltaiki w Columbus Energy, należy wspomnieć o stosowanym przez nią, pionierskim rozwiązaniu, jakim jest abonament na słońce Columbus Energy. Na czym to polega?

Korzystając z tej opcji, nie musisz angażować swoich środków, gdyż wydatki na inwestycję w fotowoltaikę pokryje specjalna oferta finansowania, przygotowana przez Columbus Energy. Koszty instalacji rozkładane są na dogodne raty, np. na 120 lub 96 miesięcy, a ich wysokość mogą pokrywać oszczędności uzyskane z pomocą fotowoltaiki. Co istotne, po spłacie zobowiązania, panele staną się własnością inwestora.

Oferta finansowania abonamentu na słońce od Columbus Energy powstała we współpracy z bankiem Credit Agricole. Oprocentowanie takiego kredytu nie powinno przekroczyć 0,2% miesięcznie – jest to zatem jedna z najlepszych ofert na rynku.

Fotowoltaika Columbus Energy – ceny

Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).

W przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy ceny instalacji spadają, wraz z wielkością zestawu. Zyskujesz zatem podwójnie – na mniejszych rachunkach i konkurencyjnej ofercie. Firma przy montażu korzysta z najwyższej jakości podzespołów – m.in. Sunport Power czy LONGi Solar, co gwarantuje wieloletnią, wysoką wydajność i znów, większe oszczędności.

Również w abonamencie na słońce Columbus Energy ceny mogą pozytywnie zaskoczyć. W zależności od wybranej formy finansowania i samej instalacji, miesięczny takiej usługi koszt waha się od ok. 120 zł do 300 zł.

Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?

Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.

  1. Kontakt z doradcą energetycznym – przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
  2. Podpisanie umowy – jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji.
  3. Realizacja inwestycji – budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego trwa od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy upewnią się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Wyjaśnią Ci również, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
  4. Zgłoszenie instalacji – po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.

Sprawdź bezpłatnie oferty fotowoltaiki

Fotowoltaika w Columbus Energy 2021 – zalety, wady

Zalety fotowoltaiki w Columbus Energy:

Realizacja projektów na terenie całej Polski
Błyskawiczny montaż – nawet w 1 dzień
Gwarancja Totalna – 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne
Dogodne formy finansowania
Indywidualne podejście do klienta
Wieloletnie doświadczenie
Kompleksowość usługi – Columbus Energy złoży za Ciebie wniosek o dofinansowanie do fotowoltaiki
Wysokiej klasy podzespoły
Columbus Care – monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok

Wady fotowoltaiki w Columbus Energy:

Brak szczegółowego cennika
Opóźnienia w rozpoczęciu realizacji
Niejasne zasady współpracy

Columbus Energy – nasza opinia

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Stosunek jakości do ceny
Szybkość realizacji
Jakość obsługi
Zastosowane podzespoły
Montaż instalacji
Fotowoltaika od Columbus Energy to rozwiązanie skierowane przede wszystkim do osób, którym zależy na wysokiej jakości komponentach i kompleksowej obsłudze. Firma przeprowadza klienta przez wszystkie etapy realizacji inwestycji – od zaplanowania instalacji, aż do momentu zgłoszenia jej do operatora. Na uwagę z pewnością zasługuje usługa, jaką jest Columbus Energy – abonament na słońce, która pozwala rozłożyć koszty fotowoltaiki na dogodne dla klienta raty. Dużym plusem jest również fakt, że Columbus Energy pomaga uzyskać dofinansowanie całego przedsięwzięcia. Jeśli chcesz dowiedzieć się, które miejsce firma Columbus Energy zajęła a w naszym rankingu, to zajrzyj na stronę: Ranking firm fotowoltaicznych 2021.
4.3
Nasza ocena
Informacje o autorze

Emila Biernaciak

Ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Interesuje się energetyką i finansami. Niespokojny duch, wciąż szukający nowej wiedzy i doświadczeń. Kobieta pracująca, która żadnej pracy się nie boi. Ogromna fanka motoryzacji, nowych technologii i Stephena Kinga.

Dodaj komentarz
guest
182 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Magda B
Magda B
12 stycznia 2021 22:17

Witam serdecznie
Jeśli ktoś mógłby pomóc w skutecznym odstąpieniu od umowy albo coś poradzić bardzo proszę o pomoc

Józef
Józef
12 stycznia 2021 13:45

Polecam tę firmę. Podpisana umowa, montaż w terminie przez kwalifikowaną grupę fachowców z Ukrainy. B. sympatyczni i godni zaufania ludzie. Zwrotu 5000 zł jeszcze nie otrzymałem, chociaż minęło już 3 miesiące. Chyba rozbuduję system jeszcze o 2 panele, co “uciągnie” ten falownik, kt,ory już posiadam

Izabela
Izabela
2 stycznia 2021 16:00

Firma tragedia, ludzie omijajcie to z daleka. Szkoda czasu, pieniędzy i przede wszystkim nerwów. Wszystko “wygląda” ładnie do momentu podpisania umowy, potem kontakt z nimi praktycznie zerowy.

Mirosława
Mirosława
25 grudnia 2020 18:02

Firma reklamuje się hasłem ,Dla Columbus nie ma instalacji niemożliwych  , a tym czasem poległa na zwykłym dwuspadowym ( 3% ) dachu.Termin montażu był ustalony na 02 listopada 2020 roku a wszystkie elementy instalacji fotowoltaicznej były na miejscu montażu.
To ekipa montażowa stwierdziła , że nie wykona postanowień umowy .
Od tamtej daty-za chwilę miną dwa miesiące, a ja nie dostałam zwrotu wpłaconej zaliczki.W umowie sami umieścili obowiązek wypłacenia odszkodowania jeśli nie zrealizują montażu w ciągu 10 dni . Teraz nie uznają reklamacji bo nie wpłaciłam całej kwoty . Nie było to przeszkodą w przywiezieniu materiałów i przysłaniu brygady montażowej.Jak bym wpłaciła całą kwotę a tu ani instalacji ,ani zwrotu pieniędzy ?

Izabela
Izabela
2 stycznia 2021 15:45
Odpowiedz do:  Mirosława

Trzeba się uzbroić w cierpliwość i dalej walczyć o swoje. Ja już w dniu montażu składałam reklamacje i trwało to 4 miesiące zanim się doczekałam realizacji.

RAFAŁ
RAFAŁ
23 grudnia 2020 10:12

DLA MNIE PORAŻKA!!!!!! JAK JUŻ ZAŁOŻYLI TO MAJĄ CIĘ GDZIEŚ ! PO MONTAŻU LATEM FOTOWOLTAIKI DO DZISIAJ NIE OTRZYMAŁEM DOTACJI A TO JUŻ PRAWIE PÓL ROKU DZWONIĄC O INFORMACJĘ DZIEŃ PRZED BOŻYM NARODZENIEM 2020 NIC NIE WIEDZĄ MÓWIĄ ZE TO JUŻ NIE ICH SPRAWA NAPRAWDĘ NIE POLECAM TEJ FIRMY PORAŻKA !!!!!!!!!

Izabela
Izabela
2 stycznia 2021 16:05
Odpowiedz do:  RAFAŁ

U mnie podobnie z tym, ze ja się dowiedziałam na infolinii tej firmy, ze mój wniosek nie został przez nich złożony, co za tym idzie stracilam możliwość dofinansowania-sprawa u adwokata

Krystyna
Krystyna
21 grudnia 2020 16:59

Podpisałam umowę we wrześniu wszystko było załatwiane bardzo sprawnie telefonicznie mnie informowano o kredycie, przywiezieniu paneli, montażu, wysłaniu do Tauronu zgłoszenia o wymianie licznika Montaż paneli trwał tylko jeden dzień Byłam mile zaskoczona Jestem bardzo zadowolona i polecę tą firmę znajomym bo dobre i szybkie wykonanie zasługuje na dobre słowo

Monika
Monika
18 grudnia 2020 12:42

Również nie polecam, UWAŻAJCIE !
Moja starsza koleżanka (ok 75 lat) poprosiła mnie o pomoc. W piatek wieczorem miała spotkanie z przedstawicielem Columbus . Przedstawiciel nalegał na załatwienie formalności od razu . Koleżanka podpisała umowę po czym zadzwoniła do syna , zeby mu o tym opowiedzieć. Syn przekonał ją , że powinna umowę wycofac ponieważ ma ważna i kosztowna operację w najblizszym czasie. Zadzwoniła do przedstwiciela już w niedzielę aby powiadomic go o wycofaniu sie z umowy. Dzwoniła mając na uwadze klauzule dotyczącą 1 etapu za 2900 zł . Przedstawiciel powiedział , że niedziela jest dla rodziny i skontaktuje się z nia nastepnego dnia , w poniedziełek rano. Ponieważ tego nie zrobił , próbowała sie do niego dodzwonic . Bezskutecznie. Oddzwonił póżniej , zapytał co się stało i prosił o wysłanie pisma.
W tzw międzyaczasie , juz ok 10:30 rano w poniedziałek otrzymała na podany w umowie adres mailowy projekt koncepcyjny oraz zgłoszenia (czyli 2 kolejne punkty z 3 bo tzw. audyt odbył sie na pierwszym spotkaniu w PIATEK WIECZOREM ) . W ZAŁĄCZENIU BYŁA FATURA NA 3980 ZŁ PO RABACIE 1 ZŁ .
Od wtedy (minęło 5 dni ) przedstwiciel nie odbiera i nie odpisuje na smy .

Pytanie brzmi : jak to możliwe , że spotkanie zakonczone w piatek po godz 19tej doprowadziło do tego, ze juz w poniedziałek rano o 10:30 dokonano wszelkich obliczen i zgłoszen aby zakonczyc
ETAP I ? Myślę , że pośpiesznie dokonano powyższych aktywności aby uzyskać wymieniona w umowie opłate 2900 .
Czekam na rozwój akcji. Postaram się napisać jak sie to zakonczyło .

Zdzisław
Zdzisław
17 grudnia 2020 08:18

Są bardzo drodzy w zeszłym roku koszt 4,2kw około 28tys. W tym roku inna firma zakładała mi na działce 5kw koszt 20tyś.i jakość lepiej wykonane.

Katarzyna
Katarzyna
4 stycznia 2021 17:38
Odpowiedz do:  Zdzisław

Czy mogę prosić o namiary na tą firmę gdzie Pan zakładał?

Dorota
Dorota
13 stycznia 2021 19:46
Odpowiedz do:  Katarzyna

Proszę o namiary na ta firme

Jasia
Jasia
12 stycznia 2021 18:54
Odpowiedz do:  Zdzisław

Proszę podać mi namiar na tą Pana firmę Dziękuję.

Dorota
Dorota
13 stycznia 2021 19:47
Odpowiedz do:  Jasia

Proszę o namiary na ta firme dziekuje

Jola
Jola
15 grudnia 2020 11:27

Ostrożnie z Columbusem. Podpisałam z początkiem listopada umowę z przedstawicielem tej firmy na montaż instalacji fotowolaticznej. Dziesięć procent wartości inwestycji wpłaciliśmy tego samego dnia, by “przyspieszyć” realizację. Dziś mamy 15 grudnia 2020 roku. Firma wycofała się z umowy. Ekipa, która przyjechała montować panele stwierdziła, że nie jest w stanie pomieścić na naszym dachu, potrzebnej liczby paneli. Do dziś nie zwrócono nam również wpłaconej zaliczki. Wciąż słyszymy, że przelew został zlecony do księgowości.

Andrzej
Andrzej
8 grudnia 2020 16:52

Firma CE powinna się nazywać tragedia.

Andrzej Radaszewski
Andrzej Radaszewski
30 listopada 2020 09:24

Firma bardzo rzetelna i wiarygodna.
Jestem zadowolony z założonej fotowoltaiki cała procedura załatwiania wszystkich formalności przebiegała bardzo szybko w ciągu jednego tygodnia wszystko zostało załatwione czyli umowa dokumentacja kredyt i i montaż wszystko załatwiała firma Columbus podłączenie do sieci też szybko się zakończyło w ciągu 10 dni a po tygodniu od podłączenia do sieci firma Columbus wystąpiła w moim imieniu o dofinansowanie mój prąd Chciałbym nadmienić też że miałem awarię to firma usunęła ją w ciągu tygodnia bez żadnych trudności chciałbym też podziękowaćdoradcy za profesjonalne podejście do sprawy

Krzysiek
Krzysiek
2 grudnia 2020 08:56
Odpowiedz do:  Andrzej Radaszewski

Typowy komentarz pisany przez „doradcę energetycznego Columbusa”.

Robert
Robert
4 grudnia 2020 10:09
Odpowiedz do:  Andrzej Radaszewski

Bajki, umowę można załatwić rzeczywiście w jeden dzień, bo jak się zrezygnuje to firma obciąża delikwenta kwotą 4000zł, montaż po min. miesiącu, półtora jak dobrze pójdzie, a dofinansowanie z programu „Mój prąd” można załatwić najwcześniej po 3 tygodniach, ponieważ niezbędne jest „Zaświadczenie potwierdzające przyłączenie mikroinstalacji – dla prosumenta”, które spółka dystrybucyjna przesyła po min. 2-3 tygodniach od przyłączenia, a Columbus też nie wysyła do funduszu od razu po otrzymaniu od klienta przedmiotowego dokumentu, firma bardzo nierzetelnia i niewiarygodna

Robert
Robert
27 listopada 2020 12:40

Omijajcie ich z daleka, pracują tam sami gówniarze, którzy wszystko mają serdecznie w gdzieś
kontakt tragiczny, doradca telefonów nie odbiera i nie oddzwania, na infolinie nie ma co dzwonić, pani wie chyba tylko gdzie pracuje, montaż w deszczu po półtora miesiąca, żadnego audytu wcześniej nie ma, na montażu dopiero wychodzą problemy, kto inny podłącza, kto inny firmuje i przybija pieczątkę do zakładu, monitoring nie działał od razu, dokumenty żle wystawione, bardzo nie miła obsługa, wychodzilismy z założenia ze duza firma wiec zaplacimy wiecej, będzie spokój i nie bedzie problemow, takiego bałaganu i olewactwa w zyciu bysmy sie nie spodziewali

foto
foto
26 listopada 2020 21:43

byl umnie przedstawiciel /naganiacz/ poprosilem go o nr. tel. a on nato prosze o panski bo od obcych nie odbiera a ja mu nato narobiliscie fuszerek i masz strach odebrac tel. a on mi mowi ze ma kredyt w banku i nieznanych nie odbiera / cwany lis/szukam wsrod konkurecji.

pablo
pablo
25 listopada 2020 11:02

Jestem bardzo zadowolony. Wszystko przebiegło sprawnie i bez zarzutów tak jak to doradca przedstawił na spotkaniu. cieszę sie już darmowym pradem od kilku tygodni i mam swobodę ze o nic nie musze sie martwic co najmniej przez najbliższe 15 lat. Dobrze ze nie sugerowałem sie niektórymi opiniami tu, bo przy tej ilosci instalacji jaką firma już posiada , z tego co wiem juz ponad 30tyś, to zrozumiałe ze u kogos coś mogło pójść nie tak. Ja naleze jednak do tych zdecydowanie zadowolonych.

Grzegrz
Grzegrz
24 listopada 2020 16:24

U nas w okolicy pierwszy montował emocji instalację moja od Columbus sąsiedzi z jednej z drugiej strony inne firmy na zmianę licznika czekaliśmy tyle samo więc bzdury opowiadasz .

Mirosław
Mirosław
24 listopada 2020 00:12

Być może, że zdarzają się komuś złe z tą firmą przypadki. Ja co prawda mam jakieś zastrzeżenia co do obsługi po montażu, ale po napisaniu maila zostały bardzo szybko wyjaśnione, dosłane.
Montaż i rozruch po pięciu dniach od podpisania. Licznik ok 1 miesiąca. Wniosek o dotację wysłany zgodnie z umową. Czekam na wypłatę i będzie to chyba nie tak szybko. Wiele rzeczy zależy od nas samych, odnoszę takie wrażenie, że wsystkie firmy bacznie nas obserwują i kalkulują na co mogą sobie pozwolić. Po pierwsze jak coś się kupuje i drugie jak się coś podpisuje to niewatpliwie trzeba się na tym znać. Wybaczcie, ale jak CE bierze 100 podwykonawców, którzy tak naprawdę nie są sprawdzeni przez nich, a robotę trzeba wykonać jak najszybciej to nie dziwmy się, że w zależności fachowej tych firm czasem wychodzi „masakra „.
Uważam, że w tym dobrym slowa znaczeniu, jeżeli chodzi o jakość i ten pospiech, długie procedury, wcale nie pomaga dotacja”Mój Prąd. Bo trzeba teraz zakładać, bo dotacja może będzie albo?, będzie już mniej chętnych, a ceny tego ustroistwa polecą w dół. Ja na szczęście nie miałem z tą firmą jakiś pozanormatywnych kłopotów. Instalacja od lipca śmiga i oceniam, jako produkcję realną do obliczeń.

Stefan
Stefan
22 listopada 2020 20:57

Czy jest tu jedna osoba która merytorycznie wyjaśni dlaczego nie Columbus?
Większość wpisów negatywnych wygląda, jakby pisały je dzieci, na zamówienie, po zdalnym nauczaniu.
Zdaję sobie sprawę, że większość pisze konkurencja, bo pod ich ofertami komentarze negatywne są podobne.
Dziecinne to wszystko, bo ja jako klient, przez takich „doradców” głupieje.

Krzysiek
Krzysiek
24 listopada 2020 02:10
Odpowiedz do:  Stefan

Chłopie, chcesz merytorycznie to proszę:”Doradca energetyczny obiecuje Ci cuda-niewidy, totalną gwarancję- u mnie nazywał ją rękojmią, która to jest od wszystkiego, a czytając warunki gwarancji w punkcie wyłączenia jest praktycznie wszystko, czyli totalna gwarancja jest totalną ściemą i jest praktycznie od niczego. Inwerter to chiński badziew, panele też najtańsze z chin, a cena jak za rolls-royca. Umowa po konsultacji z UOKIK-IEM i Rzecznikiem praw konsumenta zawiera bezprawny zapis – o zapłacie za “etap I”, po którym rzekomo nie można się już wycofać. Gonić ich….

Anannke
Anannke
24 listopada 2020 12:59
Odpowiedz do:  Stefan

Drogi Stefanie, wypiszę Ci to w punktach to może zrozumiesz:
1. Wysoka cena za 1kWp, dużo wyższa niż cena rynkowa. W moim konkretnym przypadku przekraczająca 7000 zł za kWp.
2. Wiedząc jak wysoka jest to stawka przedstawiciele CE nachodzą starszych ludzi nieznających się na fotowoltaice i namawiają ich do podpisania niekorzystnej dla nich umowy.
3. Umowa jest tak skonstruowana aby jak najszybciej pobrać zaliczkę i utrudnić z niej rezygnację. Dla świętego spokoju dużo osób z niej przez to nie rezygnuje nawet gdy się dowiedzą, że słono przepłacili. Mimo, że zgodnie z prawem powinno im przysługiwać 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą firmy.

O jakości wykonanych instalacji możesz poczytać w innych komentarzach.

Odnośnie twojego pytania jeszcze: co było niemerytorycznego w informacjach o opóźnieniach w realizacji instalacji lub o braku kontaktu z klientami po opłaceniu zaliczki? Jeśli uważasz jakiś komentarz za niemerytoryczny to może odniesiesz się wprost do niego zamiast obrażać wszystkich, którzy się tu wypowiedzieli?

Mirosława
Mirosława
25 grudnia 2020 18:24
Odpowiedz do:  Stefan

Przy podpisaniu umowy zgłaszałam dach dwuspadowy do 5% .Podpisałam umowę .Przyjechała ekipa montażowa i odstąpiła od wykonania instalacji bo dach jest dwuspadowy . Powiedzieli mi ,że to nie pierwszy raz .

Daniel
Daniel
10 stycznia 2021 14:25
Odpowiedz do:  Stefan

Witam, ja ich nie polecam. Montaż był opóźniony, wysłanie dokumentacji do elektrowni ostatniego dnia jaki jest w przepisach. Panele położone pod kątem 9% nachyleniu (taki mam kąt dachu), przedstawiciel ani ekipa montażowa nie podpowiedział o zwiększeniu kąta. Śnieg zalega i niestety prądu nie produkują. Z tego co wyczytalem to kąt powinien być od 30% do 40%. Moc oczywiście jaką wyliczyli miała mi spokojnie wystarczyć (5.2 kw) no niestety co miesiąc przychodzi rachunek do dopłaty. Zastanawiam się na dołożeniu paneli. Koszt jednego panela to tak około jak mówił przedstawiciel 1.500 zł.

Jarek
Jarek
20 listopada 2020 01:20

Witam.
Niestety jestem kolejnym poszkodowanym. Wpłaciłem przedwczoraj 5 tys. zł zaliczki – koszt całości 27 tys.zł. Za instalację 4kW gdzie firma z mojego rodzimego miasta, która jest na rynku od 30 lat, za taką instalację tylko na markowych komponentach, a nie chińczykach chce 16 tys.zł. Jutro dzwonię do rzecznika praw konsumenta, albo szukam adwokata.

beata
beata
21 listopada 2020 18:25
Odpowiedz do:  Jarek

Ja też zostałam wprowadzona w błąd.Kontaktowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta.Trzeba pilnie wypowiedzieć umowę i czekać na ich krok.

Kamila
Kamila
11 grudnia 2020 16:08
Odpowiedz do:  beata

Jak zakończyła się u pani sprawa rozwiązania umowy?

Beata
Beata
14 grudnia 2020 15:47
Odpowiedz do:  Kamila

Czekam na ich ruch.Do tej pory cisza.

Michał
Michał
16 grudnia 2020 18:34
Odpowiedz do:  Beata

Pani Beato jestem w podobnej sytuacji.
Wypowiedziala Pani umowe slownie czy w odpowiedzi na miala “powiatalnego” od ww Firmy?

Beata
Beata
20 grudnia 2020 14:52
Odpowiedz do:  Michał

Na piśmie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Beata
Beata
9 stycznia 2021 10:12
Odpowiedz do:  Michał

Umowę wypowiedziałam pisemnie,listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.Do chwili obecnej nie mam żadnej informacji od Columbus.

Jarek
Jarek
22 listopada 2020 20:48
Odpowiedz do:  Jarek

Rozumiem, że Columbus przystawił Ci pistolet do głowy i kazał podpisywać umowę?

Barbara
Barbara
23 grudnia 2020 07:33
Odpowiedz do:  Jarek

Witam. Skąd ta tania firma?. Jestem zainteresowana zalozeniem

Ewa
Ewa
12 stycznia 2021 19:18
Odpowiedz do:  Jarek

Proszę mi podać markowe komponenty bo ja chcę taką inwestycję rozpocząć.

Marcin
Marcin
19 listopada 2020 22:00

Dziękuję Wam za komentarze. Bez nich moi rodzice wpakowaliby się w umowę z CE. Przedstawiciel namówił moją matkę na zawarcie umowy na bardzo niekorzystnych warunkach. Po rezygnacji straszy wysoką opłatą za to, że wysłali, w dniu zawarcia umowy, generyczny szablon instalacji fotowoltaicznej na maila, wyceniony według ich umowy na prawie 4 tysiące złotych. Konsumenckie Centrum E-porad zaleca kontakt z rzecznikiem konsumentów. Na razie czekamy jak się rozwinie sytuacja po wysłaniu rezygnacji z umowy.

Michał
Michał
1 grudnia 2020 18:37
Odpowiedz do:  Marcin

Ludzie omijajcie to firmę jak najdalej najdrośi a najgorsi

Jarek
Jarek
12 listopada 2020 17:39

Reklama naprawdę dobra, natomiast po realizacji zaczynają się problemy. Instalacja nie jest tak wydajna jak twierdzą akwizytorzy i handlowcy. Niech nikt się nie łudzi, że wyprodukuje tyle co Columbus zapewnia przy obliczeniach. Jak już chcesz dolozyc więcej paneli to cena jest tak wygórowana, ze z jednej strony się nie kalkuluje, żeby od nich wziąć, natomiast nie możesz zmienić dostawcy bo tracisz gwarancję. Jednym słowem zostałeś złapany jak motyl w siatkę.
Firma wygląda na to, że ma klienta gdzieś jak już wziął od niego kasę za panele, które mają produkować X kWh energii, a w rzeczywistości nie produkują tak jak powinny.
Wciskają towar z najwyższa na rynku cena o około 20% tłumacząc, że to Mercedes i gwarancja 15 lat, że mają super falowniki z ogromną renomą.
Natomiast w reczywistosci to panele i falownik takie jak inne, zależy tylko na sprzedaży i na tym się kończy.
Gdybym miał jeszcze raz wybierac- to zdecydowanie NIE COLUMBUS.

Mirek
Mirek
11 listopada 2020 18:32

Z przykrością ale dziękuję za te wszystkie komentarze. Uchroniło mnie to może nie od straty pieniędzy bo nigdy nie płacę z góry ale uchroniło mnie to przed stratą czasu i użeranie się z takimi gagadkami. Teraz rozumiem dlaczego tak mnie namawiali na kredyt i dawanie upoważniania do składania wniosku do PGE. Na szczęście pisałem poprzez mail z tym ich handlarzem i jak zacząłem zadawać pytania o sposób montowania stelaży do blachodachówki to się zaczęły schody a jak poprosiłem o konkretne referencje to kontakt się urwał. Także zachęcam wszystkich na przyszłość, trzeba brać z polecenia i sprawdzać referencje. Bardzo szybki sposób eliminacji gagadków.

Aneta
Aneta
11 listopada 2020 04:11

Dziękuję za komentarze. Po spotkaniu z przedstawicielem firmy byłam zdecydowana podpisać umowę – teraz wiem, że na pewno tego nie zrobię.

Krzysztof z Nidzicy
Krzysztof z Nidzicy
2 listopada 2020 10:22

Polecam firmę Columbus Energy, już 4 miesiące temu założyli na dachu kopertowym panele fotowoltaiczne, sprawnie szybko i profesjonalnie, doradzili jak poprowadzić instalacje i jestem bardzo zadowolony, na dzień dzisiejszy produkcja prądu jest bardzo duża a koszta o wiele mniejsze. Poleciłem koledze tę firmę i też zakłada jest zadowolony z przebiegu prac gdzie u niego już też zakładają. Z czystym sumieniem polecę jeszcze innym znajomym firmę Columbus Energy.

Maciej
Maciej
31 października 2020 07:15

Dzień dobry
Firma lekceważy klientów, problemy rozpoczynają się po podpisaniu umowy. Przerwy w montażu spowodowane brakiem dostaw koniecznych elementów na adres inwestycji. Firma nie informuje klienta o niedotrzymaniu kolejnego wyznaczonego terminu montażu. Oczekiwałem na przyjazd monterów cały dzień, brak informacji z BOK o odwołaniu terminu montażu. Firmie wydaje się, iż w ciągu 40 dni od podpisania umowy ( umowy czas na montaż ) może nie dotrzymywać kolejnych wyznaczonych terminów. Straciłem kilka dni do momentu zakończenia instalacji. Bardzo słaba obsługa klienta. Zdecydowanie nie polecam.

Wiesław
Wiesław
29 października 2020 11:50

Dzień dobry
Chciałbym powiedzieć jedno – firma jest super. Począwszy od przedstawiciela z którym podpisałem umowę po zespól montazystów, który zamontował cały osprzęt. Tak jak powiedział przedstawiciel podczas podpisywania umowy, że zamontują panele do 10 dni – to już po tygodniu zostały zamontowanenad jeziorem Zagłębocze gm. Jagodno. Ekipa z Radzynia, która przyjechała do montażu zrobiła to z pełnym profesjonalizmem – szybko, czysto i bez zastrzeżeń.
Prosiłem nawet aby mi pomogli w dwóch sprawach nie związanych bezpośrednio z zakresem ich robót bez żadnego problemu mi pomogli nie biorąc za to wynagrodzenia.
Mam nadzieję, że też tak sprawnie załatwią za mnie sprawy w PGE oraz ze zwrotem dotacji.
Polecam gorąco.
Ten sam komentarz wpiszę jeszcze na innym portalu ponieważ naprawdę jestem zadowolony.

Milena daniel
Milena daniel
28 października 2020 19:08

Nie polecam firma nie słowna z dnia na dzień nie mogą określić kiedy przyjadą trzeba dzwonić upominać się miałam zle za montowane solary po roku przyszła nie dopłata trzeba było zapłacić do eney oczywiście kosztów oni nie poniosą tylko ja muszę to zapłacić… Stwierdzili że solary trzeba ściągnąc z dachu i dać do gruntu rozwalili podbruk na podwórku jak rowniez kopali zostawili a ty sobie poprawiaj przedstawiciel który u nas był już nie pracuje ekipa przy pierwszym montażu również przyjeżdża druga i oni nie wiedzą jak oni to zamontowali więcej nerwów jak pożytku… Pewnie wpis i tak zostanie usunięty nie polecam

Maciej
Maciej
28 października 2020 07:31

Ostrzegam przed kontaktem z Firma Columbus Energy. Pozytywna ocena zakończyła się w momencie podpisania umowy o montaż instalacji fotowoltaicznej. Firma ma kłopoty z terminowo dostawą paneli, przyjeżdzają monterzy brak dostawy paneli i części osprzętu. Instalacja przerwana brak jakiegokolwiek kontaktu z strony Firmy. Kolejny raz umówiony termin montażu, brak ekipy monterskiej i dostawy części sprzętu. Nikt z firmy nie raczy zadzwonić i poinformować o odwołaniu montażu, przesunięciu termińu montażu. Kontakt tylko z Biurem Obsługi Klienta, brak możliwości kontaktu z osoba nadzorująca lub koordynująca. Firma, dostawy sprzętu i monterzy, jak się okazuje to oddzielne podmioty gospodarcze, brak wymiany informacji pomiędzy tymi podmiotami, przyjeżdżają monterzy, brak paneli fotowoltaicznych, przyjeżdzają panele – brak monterów. Kompletny brak zainteresowania klientem ze strony Columbus Energy. Reasumując kilka terminów montażu, kilka dostaw materiałów i brak ukończenia instalacji o mocy 5 KWP ( a wiec standardowej ). Zdecydowanie Odradzam. Nigdy nie spotkałem się z brakiem takiego profesjonalizmu i lekceważeniem klienta. Jest to mój pierwszy wpis dot. Negatywnej oceny podmiotu gospodarczego z którym współpracowałem, a przekroczyłem już 5 dekad życia i realizowałem wiele inwestycji.

Wojciech
Wojciech
26 października 2020 13:59

Z mojej strony mogę powiedzieć, że profesjonalizmu ze strony ocenianej firmy nie widziałem, wręcz mogę stwierdzić przeciwieństwo profesjonalizmu.
Przyjechał doradca, zaczął przedstawiać regułki, które ktoś mu podsunął, nie potrafił odpowiedzieć na zadane pytania, albo kręcił się z odpowiedzią, pokazał folder przedstawiający firmę, ale w folderze były np panele, których już nie instalują, więc o czym miałem przeczytać, czego nie mogę zainstalować? nagadywał tylko, żeby podpisać od razu umowę, a niby pseudo „ofertę” nabazgrał na kartce A4 w kratkę wyrwaną z notatnika, gdzie było tylko ile kosztuje instalacja, ile będę mógł odliczyć od podatku a ile na pewno dostanę z dotacji.
Wstyd, taka niby ceniona firma a nie potrafili przygotować oferty z informacjami dla klienta, tylko coś na kartce w kratkę, i jak, na jakiej podstawie podpisać umowę, na bazie czego?

Pawel
Pawel
2 listopada 2020 18:28
Odpowiedz do:  Wojciech

Nie polecam firmy montaż może szybki a potem mają wszystko w d…. e nawet serwis był u mnie i olewają wszystko nie wspominając o zgłoszenie do energetyki i dofinansowanie porazka

ryba mister
ryba mister
19 października 2020 18:41

no i co tu myśleć o tym columbusie, jakaś degrengolada normalnie, pełna profeska tylko do czego wyłudzania kasy czy robienia klienta w karola… ?!

Marcin
Marcin
17 października 2020 20:47

Montaż trwał parę dni po kilka godzin przez 3 tygodnie . Montaż zakończono 3 tygodnie temu i cisza , żadnych telefonów ja dzwoniłem parę razy o podłączenie cierpliwość puszcza

PAWEŁ
PAWEŁ
14 października 2020 07:50

Widzę, że negatywne komentarze pisze jedna osoba pod różnymi imionami, nawet robi te same błędy stylistyczne,
Ja umowę podpisałem na początku czerwca a już 29 miałem wszystko rozbujane i produkowałem energie, może zwalacie winę na kogoś za swoje niedoróbki na dachach, kiepska blacha, kiepska dachówka. U mnie nie pękła ani jedna dachówka, nawet garaż pozamiatany po instalacji falownika i zabezpieczeń, chcieli nawet odkurzacz a mam przemysłowy. Bardzo miła obsługa, bezproblemowy kontakt. POLECAM

Kubuś
Kubuś
15 listopada 2020 23:23
Odpowiedz do:  PAWEŁ

Kolego nie ma kiepskiej blachy ani kiepskiej dachówki, jest tylko kiepski montaźysta. Jak podpisywał umowę przedstawiciel firmy to widział blachy i dachówki, to dlaczego nie wyjaśnił sprawy. Ponadto piszesz chcieli nawet odkurzacz – a nie powinni mieć swojego odkurzacza skoro tacy profesjonalni. Czyli nie są profesjonalistami, bo profesjonaliście nie pęka dachówka ani blacha, ma odkurzacz, miotłę i inne właściwe narzędzia. Skoro podpisałeś umowę na początku czerwca to nie mogłeś mieć energii już 29 czerwca bo trzeba wymienić licznik, a na to mają energetycy 30 dni po podpisaniu protokołu odbioru instalacji. Zatem gościu nie pisz ściemy.

ANDRZEJ
ANDRZEJ
9 października 2020 10:05

ZAMÓWIŁEM U DORADCY INSTALACJĘ FOTOWOLTAICZNĄ W FIRMIE COLUMBUS ENERGY DLA DOMU JEDNORODZINNEGO 30 GRUDNIA 2019 R. A POD KONIEC STYCZNIA 2020 BYŁO JUŻ PO MONTAŻU INSTALACJI I MOGŁEM KORZYSTAĆ Z PRĄDU ZA DARMO. KONTAKT Z DORADCĄ BYŁ PROFESJONALNY,SZYBKI .MAM ZAMONTOWANE 4,5 KW NA DACHU I DO KOŃCA WRZEŚNIA 2 RAZY WIĘCEJ WYPRODUKOWAŁEM ENERGII NIŻ JEJ ZUŻYŁEM.TERAZ POD KONIEC ROKU ZAPEWNE TO SIĘ WYRÓWNA. CHCĘ POWIEDZIEĆ ,ŻE DOBRZE ZOSTAŁY DOBRANE PARAMETRY PRZEZ OSOBĘ Z KTÓRĄ SIĘ KONTAKTOWAŁEM [DORADCĘ] I PODPISYWAŁEM UMOWĘ.JESTEM ZADOWOLONY.INSTALACJA JEST WYKONANA SOLIDNIE I PRACUJE BEZ ŻADNYCH PROBLEMÓW PODOBNO TAK MA BYĆ PRZEZ CONAJMNIEJ 30 LAT ? TO DOPIERO ZOBACZYMY.

Klient
Klient
8 października 2020 17:58

Firma nadaje się do zawiadomienia o ich praktykach monopolistycznych do UOKIK. Niech zbadają zapisy ich umów z klientami

Kazimierz
Kazimierz
3 października 2020 14:13

WItam, na początku roku znalazłem tą firme w internecie i bardzo mnie zainteresowała. Zadzwoniłem do doradcy i umówił się ze mną na spotkanie. Na spotkanie nie musiałem długo czekać, Pani przyjechała, wszystko wyjaśniła, nawet 3 razy dla pewności. I namówiła mnie. Nie żałuje ! Kwotę rozłożyli mi na dogodne raty, dodatkowo dostałem 10 % rabatu. Z założeniem również nie trzeba było czekać. Za jakiś czas przyjechali zamontowali w jeden dzień i udzielili instruktażu w razie jakiegoś problemu. Konkretna firma. Wszystko wyjaśniają, nie ma żadnych „wałków”. Serdecznie polecam!!!

Sławek
Sławek
2 października 2020 16:22

Kupiłem instalację w maju od Columbusa , płatność rozłożyłem na dwie raty pierwsza zaliczkowa 5000 resztę w dniu montażu kiedy towar był na mojej posesji . Termin montażu był dotrzymany przy wcześniejszym poinformowaniu mnie że odbędzie się dwu etapowa I etap instalacja elekt. i stelaż II etap panel. Na wymianę licznika od Energii mieszkam pod Gdańskiem czekałem 29 dni roboczych . Wcześniej dzwoniłem do Energi z zapytaniem jak długo mogę czekać na wymianę licznika Pani poinformowała mnie że starają dotrzymywać terminów 30 dniowych , ale maja bardzo dużo zgłoszeń i może być opóźnienie . Instalacja pracuje prawidłowo jestem bardzo zadowolony i mogę gorąco polecić Columbusa .
Z mojego polecenia instalacje od Columbusa założyło 6 moich znajomych i nie mieli żadnych problemów !!!.

Eladen
Eladen
2 października 2020 10:52

Właśnie zadzwonił ktoś z tej firmy, żeby się umówić. Opowiadał, ze ja nic nie muszę wydać, tylko to co płaciłam za prąd, spłaci instalację. Na moje pytanie, kto w takim finansuje, odpowiedział, że ich firma. TAKA DOBRA FIRMA !!! Od razu czerwona lampka i do kompa. No i poczytałam. Dziekuję Wam za opinie.

Krzysztof
Krzysztof
29 września 2020 17:09

Fotowoltaikę zainstalowną mam przez firmę Columbus Energy od kilku miesięcy i nie żałuję mojej decyzji co do wyboru firmy.
Od samego początku nie było problemu z kontaktem z firmą. Dzwonili dopytać się jak poszła instalcja, dali znać o postępach w kwestii dofinansowania .
W jeden dzień wszystko zainstalowane bez opóźnienia. Najdlużej czekałem na wymianę licznika przez tauron.
Miałem przez chwilę problem z instalacją i po telefonie do biura obsługi w ciągu kilku dni byli sprawdzić co się dzieje . Po usunięciu usterki ,która nie leżała po stronie firmy Columbus wszystko działa bez zarzutu.
Bez biegania po urzędach dostałem dotację Mój prąd .
Wszystko załatwiłem w jeden dzień przy podpisaniu umowy.
Gorąco polecam firmę Columbus Energy.:)

stanisław
stanisław
28 września 2020 15:16

Firma nie profesjonalna stanowczo nie polecam. W moim przypadku nie dotrzymali żadnego terminu, nie potrafili skutecznie zgłosić instalacji do ENEA w celu wymiany licznika na dwukierunkowy. Program do monitorowania instalacji nie działa i nikt z firmy nie odpowiada na moje prośby o rozwiązanie tego problemu

Artur
Artur
24 września 2020 20:29

Nie polecam tej firmy. Szybko podpisana umowa o instalacji paneli na dachu domu, wpłacona zaliczka i dzień przed montażem telefon, że nie są w stanie zamontować paneli na dachu tylko proponują grunt albo zrywamy umowę i zwracają zaliczkę. I zaczęły się problemy. Najpierw zwrot zaliczki miał nastąpić w czasie krótszym niż dwa tygodnie. Po dwóch tygodniach na infolinii powiedziano mi że przelewy robią w czwartki i że w następny czwartek będę miał pieniądze na koncie. Oczywiście nic takiego nie nastąpiło. W kolejnej rozmowie usłyszałem, że „dyspozycja” została wydana i mam poczekać kilka dni. Boję się żeby nie były to miesiące. Oczywiście umowa którą podsuwają przewiduje kary za odstąpienie od umowy tylko dla klienta.

NIE NAIWNA
NIE NAIWNA
24 września 2020 19:20

U mnie wlasnie byl ich przedstawiciel nawet sie nie przedstawil gdy poprosilam o wiyzytowke poszedl jej szukac do samochodu i oczywiscie nie znalazl pozniej jakies tel przy mnie ze ktos je przelozyl i to juz bylo podejrzane Na moje uwagi co do jego kompetencji w sprawie pompy cieplnej i zorientowaniu sie ze mam juz wycene z innej firmy nagle zrezygnowal chyba stwierdzil ze jestem za malo by mnie zlapac NO I DZIEKI BOGU

SERIO???
SERIO???
18 września 2020 11:48

Naprawę?? Na ponad 20tysięcy klientów jakie ma firma niech będzie że 100klientów miało jakieś problemy i są nie zadowoleni. Czy to jest powód żeby ich skreślić??? Myślcie trochę. Nigdy wam się nie zdarzyło kupić telefonu, pralki czy telewizora który po miesiącu przestał działać? Takie rzeczy się po prostu zdarzają. Czy wtedy też sobie mówicie już nigdy nie kupie telefonu pralki czy telewizora??? i odradzacie wszystkim kupowanie bo wam się przydarzył jakiś problem???
Gratuluję tym którzy słuchają takich opinii… Tam pracują tylko ludzie i zawsze może pójść coś nie tak. Takie życie. W skład takiej inwestycji wchodzi cały łańcuch i sztab ludzi więc błędy się zdarzają to jest nieuniknione!!
Dajcie mi namiary na choć JEDNĄ firmę która ma 100% zadowolonych klientów i nigdy nie było z nią żadnych problemów!!! Nigdy z takiej nie skorzystam bo to znaczy że dbają o to by takie fakty nie wypłynęły.
Pozdrawiam ludzi z mózgami i potrafiących myśleć samodzielnie!!!

Joanna
Joanna
20 września 2020 16:57
Odpowiedz do:  SERIO???

Chyba „SERIO???” nie kupił u nich paneli, dlatego nie wie co pisze. Jak olewają klienta, jak usuwają negatywne opinie z Google, jak nie można odzyskać pieniędzy, jak trzeba spłacać kredyt i jednocześnie rachunki. Mama nadzieję , że nigdy tego nie doświadczy.

Jarek
Jarek
27 listopada 2020 00:10
Odpowiedz do:  SERIO???

Żałosne jest działanie firmy Golumbus .Chociaż byście trochę mądżejszych ludzi do tego pisania zatrudniali przecież to na kilometr ciągnie waszym trolem. A do Trola mam taką uwage wszędzie gdzieś może się coś zepsuć ale w innych firmach odbierają telefony i interesują się klientem. Na ,,Serio” Trolu ogarnij się rozglądnij a zobaczysz inne lepiej działające firmy.

Barbara
Barbara
17 września 2020 11:30

W moim przypadku poszło szystko dobrze. Wszystko było szybko i sprawnie zamontowane z papierami też nie było kłopotu. Polecam!!!

Janusz
Janusz
3 września 2020 15:48

Bardzo profesjonalna firma traktująca poważnie klienta.
Profesjonalni monterzy solidnie wykonana praca. Bardzo miła obsługa.
Polecam.

Paweł
Paweł
2 września 2020 21:47

Ekipa monterów z Opola zdewastowała mi dach. Na moje uwagi odpowiedzieli że nie są dekarzami.
Nie polecam.

Paweł
Paweł
2 września 2020 20:46

Na moją reklamacje dotyczącą dewastacji dachu przez pseudomonterów Opole i okolice firma Columbus przysłała tą samą ekipę żeby oceniła swoją prace. Chłopaki stracili nagle wzrok i nic nie widzieli. Szukali dziury w całym żeby usprawiedliwić swoją partaninę.

Bogdan
Bogdan
31 sierpnia 2020 18:44

już 4 tygodnie usuwają zepsuty element, który jest na gwarancji, obiecali przy montażu, ze wymienią na drugi dzień. teraz przez telefon słyszę tylko obietnice, że przekaże sprawę dalej i teraz to na pewno, poważnie się tym zajmą. proponuję inną firmę. Na człowieka z umową nie musiałem czekać był niemal natychmiast. Może lepiej skorzystać z usług innej firmy.

Stanisław
Stanisław
30 sierpnia 2020 15:44

U mnie też byli… porozglądali się trochę po dachu i zaraz poprosili o fakturę za energię i dawaj wyliczać jakie to szczęście mnie spotka gdy to kupię. Aż raziły te marketingowe chwyty i socjotechnika (chyba byli świeżo po kursach…). Było miło aż do momentu gdy powiedziałem żeby zostawili mi wzór umowy aby to przemyśleć. Powiało chłodem i z „nowoczesnego inwestora” zdegradowany zostałem do „hamulcowego postępu”. Między wierszami wytknęli mi jeszcze prowincjonalną podejrzliwość, ale umówili się na telefon. Jak na spokojnie poczytałem umowę i odnalazłem ową totalną gwarancję, to uznałem że mogę później tylko płakać i płacić. W takich chwilach przypomina mi się filmowy Jurand ze Spychowa, jak klęczy w pokutnym worze przed bramą krzyżackiego zamku i to jeszcze na mrozie!. Ta plastyczna wizja możliwych efektów umowy i zapytanie samego siebie czy pochopnym podpisem nie skażę się na „taki” los, już parę razy uchroniła mnie przed kłopotami. Dodam tylko że, owszem otrzymałem potem od nich telefon, ale na moje propozycje zmian w umowie „rzucili słuchawką”. Z kolejną firmą rozmowa przebiegła podobnie i można uznać że największym „kapitałem” takich przedsiębiorstw jest odpowiednio spreparowana umowa w której Konsument jest ustawiony w roli niewolnika.
Podobne i większe sumy płacimy za n.p. samochód… ale tam nikt nie pomyśli nawet o jakiejś umowie i nie daj Boże o gigantycznej zaliczce. Tam grymasimy, targujemy, wozimy się na darmowych jazdach próbnych, a jak już dobiliśmy targu to na koniec jeszcze „wyrwiemy” dywaniki. A tu jesteśmy dziwnie poprawni gdy chcą wziąć(i biorą!) nas za „twarz” i na to pozwalamy. Może doczekam się takich czasów, a takie warunki stawiam obecnie, gdy uzgodnioną instalację firma przywiezie, zmontuje i uruchomi. Jak wszystko zadziała to płacę całość od ręki, pieczętując jednocześnie gwarancje, opcje serwisowe, itp.itd.- tak jak każdą inną instalację(!)… Zrobione – zapłacone, to powinno być normą.

Stanislaw
Stanislaw
27 sierpnia 2020 22:38

Nie podpisujcie z nimi umowy.wszystko co napisali poprzednicy powyżej to prawda .mamy to samo

Roman
Roman
27 sierpnia 2020 19:37

Podpisaliśmy z żoną umowę na montaż paneli fotowoltaicznych z firmą Columbus Energy. I wpłaciliśmy 5000 zł zaliczki.Dwa dni potem żona wróciła do pracy po urlopie, i okazało się ,że zmieniono jej czas pracy i obniżono zarobki.(kryzys w firmie powodem COVID) Ja jestem rencistom. Więc obawiając się problemów finansowych postanowiliśmy odstąpić od umowy. Powody odstąpienia od umowy przedstawiliśmy firmie Columbus Energy. (ich przedstawiciel na potwierdzenie naszych słów zażądał okazania nowej umowy o pracę mojej żony, co przesłaliśmy mu na dowód potwierdzenia naszych słów ) Jak się okazało nasze położenie Firmy Columbus nie interesuje , I potrącono nam z wpłaconych 5000 zł 3900 zł za projekt koncepcyjny ( jestem pewien ,że każdy klient tej firmy ma taki sam projekt typu „kopiuj wklej”) i co ciekawe nie otrzymaliśmy jeszcze 1100 złotych które się nam należą. To zła firma! Odradzam.

Paweł
Paweł
21 sierpnia 2020 22:57

Państwa „Podsumowanie recenzji i nasza opinia”jak w tabeli piszecie odbiega GRUBO od rzeczywistość!!!
Jeszcze nie miałem nigdy kontaktu,znaczy”BRAKU KONTAKTU” z tak ignorancką firmą!!
NIGDY nie polecę tej firmy nikomu a nawet będę sugerował głośno żeby nikt nie popełnił takiej pomyłki jak ja.
Fajny jesteś do podpisania umowy,potem jesteś już nie mile widziany i słyszany.Totalne”spychadło”.
Ja od listopada(podpisanie umowy)do prawie końca marca czekałem na montaż po setkach telefonów i pism.
Dopiero jak zagroziłem że oddam sprawę do sądu coś łaskawie się do mnie odezwali.
Co najlepsze ja już spłacałem jakiś czas raty kredytu a instalacji dalej nie miałem!!
Mają ludzi przyjętych(wiem to od środka) od podważania każdego pisma śmiesznymi odpowiedziami (czyli kopiuj wklej)i ludzi od pozytywnych komentarzy wystawianymi na różnych portalach stawiających ich jako że są najlepsi ;(
Jeszcze raz powtarzam Z DALEKA OD TEJ FIRMY,NIE POLECAM!!!

enerad.pl
enerad.pl
26 sierpnia 2020 15:12
Odpowiedz do:  Paweł

Dzień dobry,
Panie Pawle, bardzo dziękujemy za komentarz. W najbliższych dniach będziemy aktualizować naszą recenzję i na pewno pod uwagę weźmiemy opinie naszych Użytkowników.
Pozdrawiamy serdecznie,
Zespół enerad.pl

Paweł
Paweł
26 sierpnia 2020 20:13
Odpowiedz do:  enerad.pl

Dziękuje za odpowiedź.

Joanna
Joanna
26 sierpnia 2020 21:14
Odpowiedz do:  Paweł

Mnie też naciągnęli, na szczęście zdołałam odstąpić od umowy kredytowej, ale zaliczkę wpłaciłam 3000 zł. niby nie dużo, ale co z tego jak nie chcą oddać. Po wezwaniu do zapłaty kary raczyli się odezwać, poprzednie emaile bez żadnego odezwu. Napisali, że rozpatrują reklamację, mają na to 30 dni. Odpowiedzieli, na 30 dzień, że przedłużą mi gwarancję o 2 lata tj. na 17 lat. Ciekawe na co, skoro miła Pani z biura poinformowała mnie, że w dobie koronowirusa pierwszeństwo w produkcji ma sprzęt medyczny, a nie panele i montaż się przedłuży, ale nie wiedziała o ile i czy w ogóle dojdzie do skutku. Sprzedali mi 13.06.2020 r. towar, którego nie mieli na stanie, a teraz odpowiadają na reklamację pismem, które wysyłają do wszystkich naiwnych. Ludzie nie dajcie się nabić w butelkę i uciekajcie jak możecie. Ja nie miałam tego szczęścia, bo nieprzychylne recenzje zaczęły pojawiać się średnio od lipca.