Fotowoltaika Columbus Energy 2021 – opinie i recenzja
Columbus Energy to jedna z najbardziej znanych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Od 2014 roku, firma zdobyła ok. 30 tysięcy klientów i zainstalowała fotowoltaikę o łącznej mocy ponad 175 MW. Na czym polega fotowoltaika w Columbus Energy w 2021 roku? Sprawdzamy!
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Fotowoltaika od Columbus Energy – dla kogo? Oferta
Z usług Columbus Energy z powodzeniem może skorzystać każdy zainteresowany produkowaniem zielonej energii ze słońca, przede wszystkim zaś trzy, główne grupy docelowe, czyli gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda fotowoltaika od Columbus Energy dla każdej z nich?
Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy
Dla odbiorców indywidualnych Columbus Energy przygotował trzy warianty oferty.
- Go Green – opiera się na panelach fotowoltaicznych marki Sunport wykonanych w technologii MWT o mocy 360 Wp w wersji Full Black oraz inwertera Solis. Do tego, klient ma otrzymać montaż instalacji w 10 dni (licząc od momentu dostarczenia komponentów), kredytowanie inwestycji kredytem z RRSO 4,5% i stałą ratą przez 10 lat oraz monitoring instalacji 24/7. Dodatkowo Columbus udziela tzw. Totalnej Gwarancji na 15 lat, obejmującej wszystkie urządzenia.
Źródło: columbusenergy.pl
- Go Free – w tym przypadku oferta składa się z nie tylko z instalacji fotowoltaicznej, ale również magazynu energii dostosowanego do niej pod względem mocy. Również i tu można liczyć na panele Full Black MWT 360 Wp, montaż do 10 dni, monitoring, Gwarancję Totalną oraz dedykowaną formę finansowania.
Źródło: columbusenergy.pl
Uzupełnieniem dla obu tych ofert, jest oferta Go Comfort, która obejmuje projekt i montaż pompy ciepła – w przypadku Columbus będzie to urządzenia firmy Nibe. Na urządzenie przewidziane jest 5 lat gwarancji.
Źródło: columbusenergy.pl
Columbus Energy – fotowoltaika dla firm
Na ofertę fotowoltaiczną od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Na co mogę one liczyć? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.
Dla klientów biznesowych, firma przygotowała dwa typy rozwiązań:
- instalacja fotowoltaiczna na własność, gdzie inwestor ponosi koszt budowy instalacji, zyskując jednocześnie finansowanie dostosowane do potrzeb. Przedsięwzięcie może być sfinansowane dedykowaną oferta leasingu na fotowoltaikę;
- dostęp do zielonej energii bez inwestycji – na podstawie umowy PLA (Power Lease Agreement), gdzie inwestor udostępnia firmie Columbus miejsce do budowy instalacji, a następnie płaci regularnie ustalonej wysokości czynsz.
Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika
Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście – przy zastosowaniu wspomnianych już wcześniej podzespołów (czyli m.in. modułów full black).
Skorzystanie z fotowoltaiki, chociażby tej od Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).
Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 5.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?
W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!
Rozwiązania Columbus Energy – abonament na słońce i bilansowanie 1:1
Jeszcze do niedawna jednym z mocnych atutów firmy było rozwiązanie znane jako “Abonament na słońce”, gdzie koszty inwestycji były pokrywane przez oszczędności generowane z pomocą fotowoltaiki. Teraz firma stawia na ofertę “Prąd jak powietrze – fotowoltaika z bilansowaniem 1:1”. Na czym polega to rozwiązanie?
Firma zobowiązuje się do bezpłatnego magazynowania nadwyżek energii produkowanych przez instalację i oddawania konsumentowi 100 nadprodukcji, bezterminowo. Miałoby to stanowić alternatywę dla systemu opustów przewidzianego w ustawie, gdzie 20% lub 30% nadwyżek zostanie pobranych jako “opłata” za magazynowanie przez operatora. Warunkiem skorzystania z rozwiązania “Prąd jak powietrze” jest podpisanie z firmą umowy
Usługa “Prąd jak powietrze” jest skierowana do odbiorców indywidualnych (obecnych i nowych klientów firmy posiadających Columbus Care), korzystających z taryfy G (konkretnie – G12w). Oferta ta jest obecnie na etapie pilotażu, docelowo ma objąć jednak również pozostałe taryfy i strefy. Na koniec firma chce wprowadzić tokenizację energii.
Czy rozwiązanie to jest korzystne dla klienta? W teorii owszem – odzyskuje on bowiem całość wyprodukowanej energii – ma więc dodatkowe oszczędności. Według ekspertów, wypowiadających się m.in. na konferencji Solar +, z punktu widzenia dystrybutora rozwiązanie to nie jest korzystne ekonomicznie. Pozostaje więc pytanie, czy ostatecznie klient nie będzie musiał (w taki czy inny sposób) ponieść kosztów bilansowania.
Fotowoltaika Columbus Energy – ceny
Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).
Niestety, firma nie udostępnia na swojej stronie żadnych narzędzi do oszacowania kosztów przedsięwzięcia. Jednak według danych pozyskanych od klientów firmy, cena fotowoltaiki Columbus Energy na przełomie 2020 i 2021 roku wyglądały następująco:
- dla instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green – całkowity koszt montażu wyniósł 26.860 zł brutto. W przeliczeniu na 1 kWp, daje to 6.783,82 zł, czyli więcej niż w przypadku przeciętnej oferty rynkowej.
Wysoka cena instalacji fotowoltaicznej od Columbus Energy to temat poruszany przez klientów. Według Columbus Energy cena ma być jednak odzwierciedleniem jakości podzespołów i oferowanych usług.
Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?
Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.
- Kontakt z doradcą energetycznym – przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
- Podpisanie umowy – jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji. Uwaga! Zanim zdecydujesz się na złożenie podpisu, dokładnie zapoznaj się z treścią umowy. Nie podejmuj decyzji pod wpływem emocji – daj sobie czas na rozważenia za i przeciw oferty.
- Realizacja inwestycji – budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego powinna zająć od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy powinni upewnić się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Powinni również wyjaśnić Ci, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
- Zgłoszenie instalacji – po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.
Fotowoltaika w Columbus Energy 2021 – zalety, wady
Zalety fotowoltaiki w Columbus Energy:
Ugruntowana marka
Gwarancja Totalna – 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne
Dogodne formy finansowania
Innowacyjne usługi – np. bilansowanie 1:1
Columbus Care – monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok
Dostępne rozwiązania komplementarne – m.in. pompy ciepła
Wady fotowoltaiki w Columbus Energy:
Brak szczegółowego cennika
Opóźnienia w rozpoczęciu realizacji
Niejasne zasady współpracy
Nie polecam firmy ze wzgledu na […]
1. Zamontowałem specjalnie więcej paneli o 1 szt. Czyli 10 aby była dopasowana instalacja do rozbudowy czyli dodania paneli. Wydali mi taki inwenter który ledwo obsłuży mi 10 paneli które mam i teraz okazuje się jak będę chciał dołożyć panele to muszę wymieć inwenter na swój koszt 😐😐Paranoja.😡😡😡😡 Ja mam palene dopiero miesiąc a już taki niewypał…. Przedstawiciel usprawiedliwia się tym że jego wprowadzili w błąd i nie pomoże. Bo musi wydać osobę która go okłamała. A jak wyda straci pracę…. .
2. Kolega zamontowal taka samą instalacje jak ja przez inną firme i zapłacił 15500zl a ja zabuliłem 23000 zł.7500 w błoto
Cyrk. Oczywiście przedstawiciel mówił że oferta którą mi proponują jest ważna tylko kilka dni.
Columbus!!!
Czekam aż wymienicie mi inwenter na mocniejszy czyli taki taki powinien być. A za […] i przepłacenie żądam 2szt. Paneli extra na wasz koszt….
Chyba że wolicie się sądzić 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Szanowny Panie,
dodaliśmy Pana komentarz po edycji niektórych słów. Naruszały one nie tylko nasze Zasady komentowania, ale również dobre imię firmy Columbus Energy.
Prosimy Pana oraz innych Użytkowników o nienadużywanie sformułowań, które nie mają umocowania w wyroku sądowym. Rozumiemy, że niezadowolenie z wykonanej usługi może budzić negatywne emocje, ale prosimy o zachowanie większej powściągliwości w doborze słów.
Nasz serwis to przestrzeń do dialogu – zapraszamy do dzielenia się opiniami na temat usług/produktów, ale zależy nam na merytorycznych i kulturalnych wypowiedziach. Enerad to także miejsce, w którym wspieramy naszych Użytkowników w decyzjach konsumenckich, ale nie będziemy mogli realizować naszej misji, jeśli będziemy musieli poświęcać czas na sprawy sądowe, które wytaczać nam będą firmy za pomówienia/oszczerstwa znajdujące się komentarzach.
Pozdrawiamy
zespół enerad.pl
Dzień dobry,
przykro nam, jeśli spotkały Pana jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Zewnętrzny portal niekoniecznie jest jednak najskuteczniejszą formą kontaktu z firmą – bardzo prosimy o maila pod adres bok@columbusenergy.pl.
Tylko mając Pana dane możemy sprawdzić, czy opisywana sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.
Pozdrawiamy serdecznie!
Pytanie do Columbus oficjalnie: czy nie uważacie Państwo że tak istotne informacje jak typ i marka falownika, marka paneli, ich ilość oraz miejsce usytuowania nie powinny być zapisane w umowie? W przeciwnym wypadku prowadzi to do możliwych nadużyć nieporozumień i oskarżeń przez którąkolwiek ze stron.
Cześć wszystkim.
Znajomy miał sytuację, że przyszedł przedstawiciel z Columbusa i wyliczył mu ile potrzebuje kWp. Na następny dzień miał dwa spotkania z przedstawicielami z dwóch innych firm i, jak się okazało, dwie pozostałe były o 1kw mniejsze wyliczone. I to już z zadatkiem 1 panelu więcej.
Nie wiem czy się ktoś pomylił czy był to sposób na “extra” zarobek, ale mało profesjonalne.
Sprawdziliśmy to wyszło, że na dziś zużycie jest takie, że o 1,6kW mniejsza instalacja wystarczy.
Jak na to, że na 1kW wyszło w Columbusie najdrożej, to już w ogóle plama.
Z tego doświadczenia korzystając, nie polecam.
Dzień dobry,
nieco trudno odnieść się nam do tej sytuacji. Jeżeli jednak Pana znajomy znajdzie czas, to będziemy wdzięczni za kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl. Wtedy będziemy w stanie dokładnie zbadać sprawę i sprawdzić, co możemy poprawić.
Pozdrawiamy serdecznie!
Panie Wojciechu, proszę nam wytłumaczyć jak Panu się to opłaca? Panele założył Pan na zużycie bieżące, nie uwzględniając pompy ciepła? Robiąc jakikolwiek plan na przyszłość miał Pan w głowie założenie pompy ciepła. Ze swojego doświadczenia wiem , że popma ciepła pochłania drugie tyle energii, co domowe potrzeby. A bilansowanie 100%, proszę zapoznać się na jakich zasadach, warunkach a i godziny w których można odbierać energię.
Jedyna firma, która rzetelnie przygotowała ofertę. Zdecydowałem się na umowę z nimi i w ciągu 2 tygodni od podpisania umowy miałem zrobiony audyt z gościem, który naprawdę zna się na rzeczy. Do tego szybko załatwione finansowanie – leasing 101% . Specyfikacja zrobiona naprawdę z głową i w profesjonalnym narzędziu. Doradca też spoko – nie męczył mi głowy, jak niektórzy przedstawiciele innych firm, że muszę tu i teraz podpisać umowę – bekę mam z takich ludzi, ale żal mi tych, którzy tak podpisują umowy. Na spokojnie miałem czas na przeczytanie umowy, która ma ledwo 4 strony z czego 2 tak naprawdę trzeba przeczytać.
Ja jestem mega zadowolony – instalacja 9,66kW śmiga aż miło 🙂
Pozdrawiam i polecam
Dzień dobry,
dziękujemy za miłą opinię i cieszymy się, że jest Pan zadowolony – to zawsze jest naszym celem 🙂
Serdecznie pozdrawiamy!
Nie polecam firmy pod żadnym względem jak i wykonania jak i usług jakie świadczą wszystko mija się z prawdą. Przedstawiciele mówią pięknie a z czasem wychodzi coś innego. Pieniądze wywalone w błoto tylko problemy. Jeśli ktoś chce zakładać panele to tylko nie firma COLUMBUS
Dzień dobry,
przykro nam, jeśli spotkały Pana jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pana dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.
Pozdrawiamy serdecznie!
Ja także nie polecam tej firmy .Przedstawiciel mówi co innego,biuro także.Masakra 25 styczeń podpisana umowa panele założyli dopiero 10 marca i oczywiście zamiast na drugi dzień wysłać do energetyki pismo po wielu telefonach wysłali dopiero 25 marca .Tyle nerwów to już dawno nie miałam .Jutro idę do rzecznika praw konsumenta w tej sprawie.
Dzień dobry,
przykro nam, jeśli spotkały Pana jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pana dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.
Pozdrawiamy serdecznie!
Jestem klientem firmy Columbus od lipca 2019r (Bieszczady wysokie) posiadam instalację fotowoltaiczną na dachu 45 st. płd-zach. instalacja 4,88 kWp moc wytworzona w roku ubiegłym to 4880kWp cena montażu to 29 000 zł. (w 2019r) Jestem bardzo zadowolony z ww. firmy, żadnych problemów z montażem (10 dni od podpisania umowy), opieka sprzedawcy i serwisu bardzo dobra (do dziś utrzymuje z nimi bardzo dobry kontakt). Od dzisiaj działa u mnie już pompa ciepła KAISAI 16 kW tez zainstalowana przez Columbus Energy i również bez problemowo. Poleciłem firmę kilku znajomym są bardzo zadowoleni z szybkiego montażu i pełnej obsługi. Nie wiem skąd takie negatywne komentarze na temat tej firmy. Duża firma z ugruntowaną pozycją posiada znaczny kapitał co gwarantuje, że nagle nie zniknie z rynku. Ciągle rozwija swoją ofertę. Czekam na uruchomienie oferty ,,Prąd jak powietrze” – fotowoltaika z bilansowaniem 1:1”.
Bardzo dziękujemy za tę miłą opinię! 🙂
Witam, jakie panele i ile sztuk? Bo 4880Wp nijak nie chce się podzielić na 360W (a takie panele CE sprzedaje).
Posiadam instalację fotowoltaiki zamontowaną przez firmę Kolumbus, według danych poiwnna produkować 5,2 Kw w ciągu roku, ale po 10 mies. na liczniku jest niestety tylko 2,8 kw, a gdzie pozostałw kwp nie wiem i chyba nikt z Kolumbusa mi nie podpowie co się stało z ich wyliczeniem.
pozdrawiam
Dzień dobry,
czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl?
Pozdrawiamy serdecznie!
Czy przypadkiem w słoneczne dni inwerter nie wyłącza się automatycznie? Dzieje się tak gdy sieć nie jest w stanie przyjąć wyprodukowanego prądu.
Uwaga na ofertę “bilansowanie 100%” Przez telefon wszystko super, aż za pięknie. Fakt, że dość drogo i warunki kredytowania słabiej niż przeciętne ale zdecydowałem się na kontynuowanie wstępnych negocjacji. W końcu to nie firma krzak. Zrobiłem sobie kalkulację – drogo ale ew. do zaakceptowania (bo 100% bilans i dobra gwarancja). W między czasie na ekranie pojawiły się reklamówki. Zajrzałem i zapaliło się CZERWONE ŚWIATŁO. Bilansowanie a owszem, 100% ale, UWAGA !!! w godzinach 13.00 – 15.00 oraz 22.00 – 06.00 a także weekendy. Krótko mówiąc odbiór nadwyżek wtedy kiedy najwięcej produkuję a nie kiedy potrzebuję, kiedy nie ma mnie w domu lub śpię. Dzisiaj miła pani zadzwoniła ponownie. Jak podniosłem tę kwestię obiecała zaraz przesłać mi wyjaśnienia na mail. “zaraz” dawno minęło. Zatajenie tej informacji uważam za grubą nieuczciwość, wręcz próbę naciągnięcia.
Dzień dobry,
takie bilansowanie będzie dotyczyć I etapu wprowadzania naszej usługi. Szczegóły znajdzie Pan na stronie pradjakpowietrze.pl 🙂
Pozdrawiamy!
firmie zależy na kliencie???? dziwne bo moja reklamacja została sprowadzona do dwóch zdań. Że panele działają prawidłowo, i produkcja jest właściwa przy zakładaniu paneli południowy-wschód, północny -zachód. Dodam, że reklamacja dotyczyła zupełnie czego innego, a mianowicie, że rozmieszczenie jest dla nas nie korzystne, gdyż wytwarzana produkcja z tych paneli w ogóle nie pokrywa naszego zapotrzebowania i prosiliśmy o ich zmianę. Widać wybitnych fachowców firma posiada, które nie umieją czytać ze zrozumieniem. Sprowadzają się do kontaktów e-mail, nic od siebie nie wykazująć.
Witam mam bonus do śmiechu firma Columbus i jej obsługa serwisowa woda mi się leje od 5 dni czyli od 5 marca serwis będzie 16 marca nie wiem czy się śmiać Kpina z klientów sprawdźcie państwo swoje umowy. Czas obsługi serwisowej. NIE POLECAM FIRMY COLUMBUS NIKOMU
Dzień dobry,
przykro nam, jeśli spotkały Panią jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pani dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.
Pozdrawiamy serdecznie!
Witam po stokroć NIE POLECAM firmy Columbus pół roku przepychanki o uszkodzony panel fotowoltaiczny w między czasie złączka i wyciek glikolu teraz instalacja solarna i zbiornik. Można zgłaszać usterkę reakcja żadna zgłoszenie przyjęte i nic się nie dzieje. Nie miejcie państwo złudzeń.
Dawno już nie miałam do czynienia z firmą tak zlewającą klientów. NIE POLECAM
Dzień dobry,
przykro nam, jeśli spotkały Panią jakiekolwiek nieprzyjemności związane z naszą firmą. Czy możemy prosić o kontakt pod adres bok@columbusenergy.pl? Tylko mając Pani dane możemy sprawdzić, czy sytuacja miała miejsce i rozwiązać sprawę.
Pozdrawiamy serdecznie!
Witam, mam instalację od columbusa i wczoraj przeglądałem z kuzynem komentarze tutaj zamieszczone, nie wiem skąd one się biorą. Jestem w pełni zadowolony, mój doradca zadzwonił do mnie nawet i poinformował o bilansowaniu 1:1 niedawno… Cena jest wyższa ale jak coś jest tanie to jest drogie. Wybierając instalacje patrzyłem pod kątem pewności, że firma nie zniknie zaraz z rynku, przynajmniej mam polisę ubezpieczeniową w razie czego. Podsumowując, jak ktoś chce dobry sprzęt to mogę szczerze polecić, wielu znajomych przejechało się na “tanich firmach”.
Bardzo dziękujemy za miłą opinię! Zdecydowanie staramy się konkurować nie tyle ceną, co jakością 🙂
Proszę rzucić okiem na warunki bilansowania 100% – czas i godziny odbioru. W południe i w nocy :)))
Witam. P. Leonie gdześ już słyszałem te słowa. DORADCA ENERGETYCZNY to samo mi wmawiął. LUDZIE, ZASTAWNÓWCIE SIĘ Z KIM PODPISUJECIE UMOWE . Macie 14 dni na odstąpienie od umowy, są wątpliwości zadzwonie do UZRĘDU PRAW KONSUMENTA. Pzdrawiam
Negatywne komentarze w każdej firmie to chleb powszedni, ale fakt że mniej więcej połowa osób się tutaj wypowiadających nie ma instalacji od Columbusa, a drugie pół po wypowiedzi się tylko kompromituje śmierdzi mi działaniami trolli i konkurencji.
Ja sam osobiście od dwóch lat mam instalacje CE, wczoraj podpisałem umowę na rozbudowę i pompę ciepła. Firma opiekuje się mną od dwóch lat i nigdy nic nie schrzanili, mało to biorę udział w polecaniu firmy i jak do tej pory żaden z moich znajomych na nic nie narzeka, a jest ich parunastu. Do ludzi co mówią, ze za drogo: nie stać Cię nie kupuj 🙂 a nie potem się żalisz w internecie, ze gdzieś tam szwagrowi typ pod biedronka zaproponował panele 2tys zł taniej. Ludzie ogarnijcie się, serio
Nie da się ukryć, że anonimowość komentarzy w internecie może prowokować różne działania. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług! 🙂
Cześć Drogi Columbusie 😉
Tak, zdajemy sobie sprawę z niedoskonałości obecnego systemu komentarzy. Każdy może napisać wszystko… Ale:
– widzimy działania innych firm, które próbują nadszarpnąć reputację innych podmiotów, konkurencji;
– widzimy działania własne firm, które mają na celu przedstawić samych siebie w lepszym świetle.
Staramy się nieustannie nadzorować proces moderacji i publikacji komentarzy wykluczając treści, które łamią nasze zasady – chcemy aby komentarze w naszym serwisie dostarczały Użytkownikom faktyczne, prawdziwe informacje, a Wam, Firmom, umożliwiały wsłuchiwanie się w głos Użytkowników / Klientów. Dziękujemy Wam, że tu jesteście i podjęliście się komunikacji z Klientami na naszej platformie.
Jednocześnie pragniemy Was poinformować, że nieustannie pracujemy nad nowym systemem ocen i komentarzy, który pozwoli na dostarczenie naszym Użytkownikom większej wartości i wiarygodności treści. Jeszcze chwilkę, będzie lepiej 😉
Gdybyście mieli jakieś uwagi lub pytania – zapraszamy do kontaktu.
Pozdrawiamy,
Zespół enerad.pl
Czytając komentarze mimo wszystko zdecydowałem się na instalacje firmy columbus ponieważ należy pamiętać fakt że zadowolny klient nie napisze komentarza a prędzej kupi flaszkę panu z którym podpisał umowe 😉 stąd też tu dużo negatywów. Ja mam instalacje 3 miesiące, wszystko sprawnie poszło. Jest ok.
Dziękujemy za miłą opinię!
Mam od pół roku instalacje wszystko bez zrzutu, polecam niezdecydowanym. Instalacja10 szt paneli czyste południe jyz eidac fajne uzyski w dni słoneczne:) czekam na wiosnę i myślę że instalacja działa bardzo poprawnie
Bardzo się cieszymy i życzymy słonecznej wiosny 🙂
Ja posiadam instalację z firmy Columbus od roku, oczywiście po zainstalowaniu, jak miałem jakiś drobny problem to nie ma z nikim żadnego kontaktu. Obecnie od miesiąca instalacja nie działa, dzwonię i tyle mego, fotowoltaika – Tak, firma Columbus – zdecydowanie Nie!!!
Panie Robercie, bardzo nam zależy na wyjaśnieniu tej sytuacji. Bardzo prosimy o maila pod adres bok@columbusenergy.pl – jeśli tylko jest Pan naszym Klientem, to znajdziemy Pana w historii kontaktów i sprawdzimy sprawę.
Ja trochę z innej strony. O Columbus mam taką opinię że to taka wydmuszka. To firma, która może bardzo szybko “zwinąć” się z rynku gdyby była taka konieczność gdyż właściciel działa w innych branżach dochodowych. Ma świetny marketing – to prawda. Właściciel Pan Dawid Zieliński zadbał o to, wychodząc z założenia że on jest najistotniejszym w pozyskaniu klienta indywidualnego. Racja, że jak klient zostanie oczarowany ofertą to później jest trudno mu się wycofać więc kolejne etapy realizacji nie muszą się już “tak zgadzać”. Mam znajomego współzarządzającego funduszem inwestycyjnym nowych technologii (nazwy FI świadomie nie podam), który śledzi tą branżę gdyż buduje portfel inwestycyjny min. w oparciu o branżę fotowoltaiki. Prowadząc prezentację podejscia inwestycyjnego i dając różne przykłady powiedział że selektywnie podchodzi do wyboru spółek z tej branży (nie wszystko zloto co się świeci pomimo dobrej koniunktury) i jako przykład nieprzejrzystego, wątpliwego gracza według jego analizy notowanego na giełdzie podał firmę właśnie Columbus Energy. Dodam, że nie instalowałem nigdzie paneli bo mieszkam w bloku ale ta branżą mnie ciekawi pod innym kontem. Pozdrawiam
Panie Marku, mamy nadzieję, że przekona się Pan, że jednak nie jesteśmy “wydmuszką” 🙂
Czy rzeczywiście duża, notowana na giełdzie spółka ma większą szansę na “zwinięcie się”, niż niewielkie firmy? Zapewniamy: nigdzie się nie wybieramy, mamy jeszcze mnóstwo do zrobienia 🙂
Co do (anonimowej) opinii odnośnie inwestycji: rozumiemy, że różne osoby mają różne strategie i intuicje. To naturalne, choć jednocześnie trudno się nam do takich dość niekonkretnych zarzutów odnieść.
Pozdrawiamy!
Witam. Moze ktoś tutaj doradzi jak walczyć z reklamacja i firma columbus.
Mianowicie.
Luty rok 2020 rok zaczęła działać (tak chociaz wtedy myslalem) instalacja.
Dodam ze podpisana umowa została we wrześniu 2019!!!
Najpierw czekalem na falownik miałbyc 3 fazowy przyszedł 1 fazowy…
Gdy już dotarł falownik pojawiła się firma która zajęła się zakładaniem.
Juz myslalem ze bedzie wszystko ok a tu kolejnym problemem okazało się uziemienie…
Wbili 17 szpilek uziemiających jedna po drugiej w ziemie i uziemienie nie wyszło wymagane 10 omów…poddali się…
Po kilku dniach sam wlasciciel firmy która to zakładała (podwykonawca columbus)
Przyjechal bo nie wierzyl w pomiary pracowników.
Po deszczach tez nie wyszedl pomiar.
Zdecydowali ze beda przekopywac mi ogródek…
2 szpilki w ziemie walcówka i za 2 metry znow 2 szpilki itd itd… uwierzcie ze przekopali ogródek wkolo jakiś 9 kompletów pomiaru brak… wkoncu zaczęli przekopywac wzdłuż budynku podjazd i po kolejnych kilku kompletach poprosili o kawe….w momencie mej nieobecności jeden z pracowników przyniósł z samochodu butelkę wody z solą i oszukali pomiary…
Byla klotnia itd ale odpuściłem.
Przyszedł czas na wymianę licznika wszyscy domownicy zadowoleni wkoncu bedzie po sprawie. Czas oczekiwania na licznik miesiac czasu i kiedy pojawił się Pan z firmy tauron w ost dzien.
Znow kolejna niespodzianka pan przywiózł licznik 1 fazowy bo taki zgłosiła firma columbus.
Kolejny czas odkręcanie dokumentów.
Nadszedł wkoncu luty super licznik 3 fazowy bedzie chodzic. Chodzi do dzisiaj ale!!!
Kolejny problem.
Meritum tematu
Pan który wyliczał z rachunku jaka instalacja mi wystarczy wyliczyl 4kw, za opóźnienia montażowe firma columbus dołożyła jeden panel, dodatkowo 1 panel zapasowy do wyliczen Pana znawcy z firmy columbus.
Juz we wrześniu 1 zgłoszenia ze wiecej prądu pobieram z sieci niz oddaje. Twierdzili ze niemożliwe ze napewno zle odczytuje liczniki.
Przyjeżdżał nawet serwisant z ich firmy i 2 niezależnych okazało się że faktycznie zużycie jest dużo większe niż ich wyliczenia ale nie mogłem nic zrobić az nie dostane rozliczenia rocznego.
Luty rok 2021 przychodzi do zapłaty wyrównanie 790zl!!!
Co mam zrobić jak z nimi walczyć?
Zapłaciłem wczoraj.
Chca mi zrobić wycenę ile mam dopłacić do paneli by podniesc ich produkcje.
Pomóżcie prosze
jako że jestem tu 1 raz i czytam komentarze ale pod kontem innym niż rozważanie montażu paneli poddam pewna myśl. Pan Dawid Zieliński – właściciel firmy ma swoją stronę na facebook. Napisz bezpośrednio do niego (wstaw posta itp) by się dobrze zajęli Pana sprawą. Nie wiem czy coś to da ale można zawsze spróbować tej metody
Panie Marcinie, bardzo nam zależy na wyjaśnieniu tej sytuacji. Bardzo prosimy o maila pod adres bok@columbusenergy.pl – jeśli tylko jest Pan naszym Klientem, to znajdziemy Pana w historii kontaktów i sprawdzimy sprawę.
Witam,
czy ktoś z Was miał przypadek, że podpisał umowę wstępną i chciał zrezygnować w ciągu 2 tyg.? Zostaliście obciążeni kwotą 2900zł za I ETAP? Jest możliwość odstąpienia od tej kwoty? Rozmawiając z przedstawicielem Columbus oznajmiono mi że nie ponoszę żadnych kosztów jeśli nie podpisze ostatecznej umowy finansowania (kredyt). Z góry dziękuje za odpowiedź.
Można wypowiedzieć umowę do 2 tygodni. Pewnie będą straszyć, że będzie trzeba zapłacić, ale ta klauzula jest niedozwoloną.
witam, czy Pani odstąpiła od umowy? Może mi Pani dać znać jak się sprawa potoczyła? też chce odstąpić od umowy, którą podpisałam wczoraj. Nie wpłaciłam jeszcze żadnych pieniędzy. Proszę o kontakt
papsik@o2.pl
Ja tez chcę odstąpić od umowy. Dzień po podpisaniu zadzwoniłam, że chcę odstąpić a oni że mam zapłacić 2900 za pierwszy etap pracy. Po 16 godzinach od podpisania umowy? Ma ktoś wiedzę, czy się da odstąpić, bez kosztów?
Jak pani przez to przeszła bo jestem w takiej samej sytuacji
Wyślij jak najszybciej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru wypowiedzenie umowy zawartej na odległość, wzór ze strony UOKIKu: https://www.uokik.gov.pl/download.php?id=1216
W razie problemów skorzystaj z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów:
Dane teleadresowe dostępne są na stronach: https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php
Jeśli do tej pory nic nie wpłaciłeś to możesz spać spokojnie. Nie mogą żądać od Ciebie żadnych opłat.
W tej sprawie toczy się już prawdopodobnie postępowanie wyjaśniające: https://www.bankier.pl/wiadomosc/W-UOKiK-u-skargi-na-fotowoltaike-8057589.html
Zapraszamy również do naszego artykułu z bezpłatnym wzorem odstąpienia od umowy: https://enerad.pl/aktualnosci/odstapienie-od-umowy-fotowoltaika-jak-to-zrobic/
Tak tez zrobiłem, wysłałem wypowiedzenie. Ale zastanawia mnie co zrobić z fakturą którą wystawili mi na email już na drugi dzień po rozmowie z przedstawicielem (podpisałem umowę w piątek a w sobotę była już faktura). Z fakturą przysłali dokumenty, które są zrobione na zasadzie kopiuj-wklej
Jestem w identycznej sytuacji. Zrezygnowałem następnego dnia po podpisaniu umowy gdy zorientowałem się że umowa jest dla mnie niekorzystna, a wyliczenia sprzedawcy opierają się na wielu niewiadomych, które sprzedawca przedstawił jako pewnik np dofinansowaniu Mój prąd, co do którego jedyne co wiadomo na pewno to że się skończył. Oczywiście bardzo szybko wysłano mi kilka pdfow z gotowca jako 1 szy etap. W dniu wysłania pisma o rezygnacji, powiadomiłem też sprzedawcę o mojej decyzji, zadzwonił twierdząc że “on swoją robotę wykonał” i należy mu się 2900 za pierwszy etap. Dla mnie to jest próba wyłudzenia pieniędzy i nie zamierzam płacić ani złotówki i jestem gotowy na walkę w sądzie. Widzę też że podobnych przypadków jest więcej i w razie problemów proponuje trzymać się razem. Będę tu informował o rozwoju sytuacji.
Niestety jestem w identycznej sytuacji… Przedstawiciel straszy karą…
Hej, ja chce pomóc moim rodzicom, którzy wczoraj wpakowali się w umowę na fotowoltaikę. Jeszcze nie widziałam tej umowy, nie wiem czy to ta sama firma, bo oni podpisali umowę z Columbus Elite, dziś zaczęłam czytać komentarze i jestem zdrusgotana. Mam nadzieję, że im pomogę. Oczywiście oni nic sie nie dowiedzieli, że nie mogą odstąpić od umowy. Mam nadzieje, że da się to jakoś uratować.
Rodzice mają prawo do rezygnacji w ciągu 14 dni. Proszę im wydrukować wzór wypowiedzenia powyżej. Jeśli uważają że umowa jest dla nich niekorzystna niech go wypełnią i wyślą poleconym do siedziby Columbus. Ja tak zrobiłem i na razie nic się nie dzieje. Jeżeli Columbus podejmie jakieś kroki w kierunku wyłudzenia ode mnie tych 2900pln za pierwszy etap to będę o tym tutaj pisał. Columbus Elite to sprzedawcy tej firmy.
Serdecznie dziękuje za odpowiedz! Tak tez dziś zrobię
Matko jedyna w co ja się wkrecilam. […] Mam to samo.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Dlaczego komentarz edytowany przez redakcje ?
Dzień dobry,
Panie Janku tu są zasady publikacji komentarzy w enerad.pl. W tym przypadku użytkownik użył słów, których publikacja mogłaby naruszyć nasze zasady. Dlatego pozwoliliśmy sobie, w ramach pilnowania porządku, zmodyfikować oryginalną treść, nie wypaczając jej sensu.
Pozdrawiam
Katarzyna Fodrowska
enerad.pl
NIE WIEM.
Witam. Jak zakończyła się Pani sprawa. Jestem w podobnej sytuacji
Nie upomninają się o wpłatę 2900?
Rezygnacja z umowy przyjęta jak na razie nikt się nie upomniał o żadna wpłatę. Zresztą ta wpłata jest nielegalna 🙂 pozdrawiam
Płaci się za wyliczenie które kosztuje normalnie 3 tysiące a na przecenia tylko 1zł, tak na chłopski rozum bo szkoda się produkować
Typowy haczyk żeby złapanemu frajerowi nie przyszło do głowy żeby się wycofać jak sobie wszystko przemyśli.
Gdyby oferta była uczciwa sprzedawca sam by zachęcał żeby się zastanowić, przespać z decyzją w końcu podobno Columbusowi zależy na przemyślanej decyzji. Tymczasem sprzedawca na wzmiankę o potrzebie czasu do namysłu zaczyna rzucać bonusami za polecenie. Ja 2 razy prosiłem o czas do namysłu – sprzedawca rzucił na stół 4 bonusy za polecenie w łącznek kwocie 2 tys i przyznaję że zgłupiałem. Było to o 20ej byłem zmęczony i podpisałem te cholerne kwity, oczywiście nikt mi nie mówił że będą próbować wyciągnąć 2900 za odstąpienie. Rano miałem już na skrzynce paczkę pdfów z gotowca, z moimi danymi.
Dodatkowo sprzedawca wprowadził mnie w błąd biorąc do wszystkich wyliczeń rentowności program “Mój prąd” nie informując że ten skończył się w grudniu, a nowa edycja to jedna wielka niewiadoma.
Wahałem się do ostatniej chwili ale stwierdziłem że nie chcę się wiązać na tyle lat z firmą która stosuje takie nieuczciwe metody sprzedaży bo zapewne w innych kwestiach będzie do mnie podchodzić w ten sam sposób.
Witam, czy znajdują się osoby które również mają problem z dofinansowaniem załatwianym przez firmę Columbus? Dofinansowanie miało znajdować się na mym koncie po miesiącu, mija ponad pol roku a dofinansowania jak nie było tak nie ma, a firma tłumaczy się ze nasze Państwo ma problemy finansowe, proszę o jakiekolwiek informacje, pozdrawiam.
Witam,
moi rodzice mają podobne problemy. Panele zamontowane w sierpniu zeszłego roku. Firma Columbus twierdzi, że wniosek o dofinansowanie wysłała w listopadzie. Niestety rodzice nie otrzymali żadnego potwierdzenia wysłania wniosku. Kiedy dzwonią do firmy Columbus odsyłają ich na stronę “Mój prąd” i tłumaczą, że termin rozpatrywania wniosku może się wydłużyć do 9 miesięcy. W poniedziałek sama zadzwonię do firmy Columbus, w celu uzyskania numeru e-wniosku(ponieważ taki numer uzyskuje się po wysłaniu wniosku elektronicznie). Jeżeli nie uzyskam wystarczających informacji i ich potwierdzenia zgłaszam sprawę do prokuratury.
Zdecydowanie nie polecam Firmy Columbus Energy SA. Firma nie wywiązuje się z umowy, przeciąga rozwiązanie umowy która automatycznie powinna być anulowana w przypadku nie uzyskania finansowania. Dotyczy zwrotu wpłaty 1 tys. zł, skoro nie stać na zwrot takiej wpłaty to nie powinna funkcjonować.
Witam wszystkich serdecznie,
podpisałem umowę z Columbus i po tym fakcie wszedłem na tą stronę no i zacząłem czytać komentarz, byłem przerażony tym co tu piszą,pomyślałem co ja zrobiłem, co to za firma.
Jednakże jestem na etapie zgłoszenia instalacji do Energii i jak do tej pory nie mogę mieć najmniejszych zastrzeżeń, po podpisaniu umowy i załatwieniu kredytu instalator miał zadzwonić w ciągu 10 dni, zadzwonił po 20 minutach i umówił się na instalację 3 dni później, położyli instalację w jeden dzień na gruncie, dodam JAK DOTĄD wszystko sprawnie, co chwilą dostaję informację o dalszym procesie, mam poczucie, że cały czas prężnie działają w moim temacie.
Jak dla mnie puki co Columbus na 5.
A jak będzie dalej ?, napiszę 🙂
dodam jeszcze, że instalacja realizowana w Pomorskim.
Pozdrawiam.
Nie polecam firmy Columbus . Przed podpisaniem umowy , wszystko ładnie i pięknie . Panele założone z małymi poprawkami .Kontakt z biurem , zerowy . Nic nie wiedza. A reklamacja tylko mailowa z nikim nie ma kontaktu . Szczerze NIE POLECAM .
Zakładałem instalacje w połowie października od podpisania umowy do montażu wszystko było super,po jakimś czasie a dokładnie około miesiąca zacząłem się dopytywać co z odbiorem i zmianą licznika.Okazuje się ze moje dokumenty ktoś z obsługi nieszczęsnej firmy zagubił i nikt nic nie wie… powodem zaniedbania zostałem pozbawiony dofinansowania a co najlepsze to niby moja wina ze wniosek o sfinansowanie programu mój prąd został wysłany za puzno. Pewnie jak bym nie dzwonił i pisał to do dziś by nie było faktury,odbioru tak jak moich pieniędzy. Nie polecam.
Ja podpisałem umowę z Columbusem, wpłaciłem 2000 zł jako wkład własny ale kiedy zorientowałem się że cena, jak dla mnie emeryta jest za wysoka, wypowiedziałem umowę. Były pewne problemy załatwieniem sprawy ale indywidualne podejście do konkretnego klienta i chęć pozytwnego załatwienia problemu, przez Panie z Columbusa, spowodowało że umowa została rozwiązana a wpłata zostanie zwrócona. za co Dziękuję !!!
Witam
Jak udało się Panu rozwiązać umowę jakieś sugestie ,mógłby Pan co podpowiedzieć,z góry dziękuję za info
W zeszła sobotę moi znajomi zawarli ( zbyt niedokładne określenie) podpisali umowę, którą przedstawiciel – wg. mnie łowca skalpów zabrał ze sobą. Kontakt z przedstawicielem po dniu podpisania umowy zerowy, kontakt z BOK EC jakaś kpina. DO rzeczy, umowę chcą rozwiązać, a CE straszy ich jakąś karą ok 2,5 tys zl. Pytam więc kto miał z nimi jakąś przygodę i jak odstapić od umowy której nie mają w ręku??? Columbus Energy to kpina, po upchaniu ludziom 6,14 kWp za ponad 36 tys odcięli się od swoich klientów.
Jeśli umowa była podpisana poza placówką firmy to normalnie wyślijcie wypowiedzenie umowy zawartej na odległość. Wzór jest na stronie uokiku. CE nie ma prawa żądać żadnej zaliczki w tej sytuacji, to straszak, żeby nie wypowiadać umowy.
Odnoszę wrażenie że jakość usługi Firmy CE zależy od miejsca gdzie w Polsce działa jaka ekipa. Dlatego jest tyle różnych komentarzy. Ja pochodzę z woj. kujawsko-pomorskiego i nie mogę narzekać na realizację usługi. Począwszy od spotkania z przedstawicielem, z którym do dziś mam kontakt telefoniczny. Instalację zamontowano mi początek lipca. Wszystkie formalności łącznie z finansowaniem ratalnym i złożeniem wniosków o dofinansowanie przebiegły sprawnie. Dofinansowanie dostałem przelew dopiero wczoraj, ale to już nie jest ich wina tylko rozpatrywanie wniosków w projekcie rządowym mój prąd tyle trwa. Odpukać na razie nie mam żadnych problemów i wszystko działa OK. Ja polecam i obym nie musiał zmieniać tego komentarza na negatywny.
Dziś dzwoniła do mnie pani z tej firmy w celu przedstawienia oferty, umówienia spotkania. Szczerze… byłam na tak tzn na spotkanie, ale teraz po przeczytaniu komentarzy to mam duże wątpliwości. Nie wiem co sadzić czy część komentarzy jest trollowa? Czy nie? Tak czy siak ktoś straci.
Uwaga: to nie hejt, choć tak może wyglądać. Zawiodłem się na Columbus Energy srodze. Nigdy więcej tej firmy. Zachęcam do kontaktu – jestem wiarygodny choć bardzo zawiedziony.
Jestem po spotkaniu z przedstawicuelem columbus, wrażenie sprawiał dobre. Obawy jednak mam.
Witam, rok temu odwiedził Mnie PH Columbus Energy. Rozmowa była rzeczona, PH profesjonalny. Podpisaliśmy umowę. W ciągu kolejnych dni zastanawialiśmy się nad odstąpieniem( ze względu na cenę i różne komentarze w internecie).
Finalnie zdecydowaliśmy się na montaż. Po roku mogę ocenić firmę jako rzetelną. Za prąd nie dopłacam. W ciągu roku pojawił się błąd na falowniku. Serwisant zjawił się ciągu dwóch dni od zgłoszenia.
Poleciłem firmę znajomym i Oni, także są zadowoleni.
Pozdrawiam
Nie polecam. Tak jak piszą moi poprzednicy, przed podpisaniem umowy wszystko wygląda wspaniale. Niestety po dokonaniu płatności i montażu firma pokazuje swoje prawdziwe oblicze. W naszym przypadku zamontowano wadliwe panele, reklamacji nie uznali. Prawie 50 tysięcy złotych wyrzucone w błoto. Idziemy do sądu!Ludzie nie dajcie się oszukać, szukajcie innych rzetelnych firm!!!
Od ponad roku jestem posiadaczem paneli fotowoltaicznych firmy Columbus Energy. Po około 10 miesiącach użytkowania na panelach zaczęły pojawiać się rozległe plamy wskazujące na nieszczelność paneli i parowanie zgromadzonej w nich wilgoci. Po zgłoszeniu reklamacji na pierwsze dwa panele uzyskałem odpowiedź, że panele się rozszczelniły i zostaną wymienione (oczywiście były to puste słowa). Niestety, gdy problem zaczął dotyczyć w zasadzie całej instalacji firma Columbus stwierdziła, że (bez jakiejkolwiek analizy technicznej na miejscu – opierając się tylko na dostarczonych zdjęciach) w zasadzie to tak ma być bo mój dom jest częściowo zacieniony i jak się wydaje ich panele po prostu w gratisie przetrzymują wilgoć. Dlatego ostrzegam wszystkich, którzy szukają paneli dla siebie. Dobrą firmę poznaję się po tym jak przebiega u niej obsługa posprzedażowa. A że nie jest to jak się okazało w moim przypadku dobra firma, wiec nie liczcie na to, że w razie problemów uzyskacie od nich pomoc.
Ściema jak nic. Jakim cudem panele mogą przetrzymywać wilgoć. Konkurencja jak widać nie spi i ratuje się oczernianiem dobrej firmy. Ja mam od nich instalację i wszystko działa jak należy. Montaż bardzo ok, zadowolony jestem również z obsługi bo wszystko za mnie załatwili. Polecam
Ja nie polecam przedstawiciel na Dolnym Śląsku kłamie i nie potrafi wyliczyć poza tym główny panel sterowania porażka padł po pół roku
Polecam ta firmę miła obsługa ,zakładałem panele z tej firmy w sierpniu bardzo szybko i sprawnie monterą to poszło.
Wygląda to tak… Dzwoni Pani namawia na fotowoltaikę i umówią z gościem który przyjeżdża i wszystko określa w samych superlatywach.
Jak zapytałem się o zwrot to 8kWp miało się zwracać w ciągi 7-8 lat. Minął 2 rok i… z falownika wynika zwrot po 20 latach. Cena za instalację wyszła 55tys ot zajebisty biznes.
Poza tym trytki z kabli popękały i kable już wiszą na blachach a z przewiertu w dachu zacieka woda po kablach.. Jak przed montowaniem to telefonów co nie miara, podpisując umowę nie wiedziałem ze i poprawki sam se usuwaj. bo serwis 8mc jedzie.. a telefonów już nie odbierają
Nie wiem kto pisze te pochlebne komentarze ale ściema i niby firma na giełdzie ale klienta mają w żupie…
To samo kolega zakładał w lokalnej firmie i ma ich na telefon a zapłacił za instalację 10kw 33tys
Teraz dzwonią i namawiają szwagra że instalacja za free tylko płatność za rachunki…
Gonić dziadów daleko.
Witam serdecznie
Jeśli ktoś mógłby pomóc w skutecznym odstąpieniu od umowy albo coś poradzić bardzo proszę o pomoc
Znalazłaś coś
Jeśli nie minęły dwa tygodnie od podpisania umowy można wysłać wypowiedzenie umowy zawartej na odległość. Wzór znajduje się na stronie UOKiKu.
Polecam tę firmę. Podpisana umowa, montaż w terminie przez kwalifikowaną grupę fachowców z Ukrainy. B. sympatyczni i godni zaufania ludzie. Zwrotu 5000 zł jeszcze nie otrzymałem, chociaż minęło już 3 miesiące. Chyba rozbuduję system jeszcze o 2 panele, co “uciągnie” ten falownik, kt,ory już posiadam
Firma tragedia, ludzie omijajcie to z daleka. Szkoda czasu, pieniędzy i przede wszystkim nerwów. Wszystko “wygląda” ładnie do momentu podpisania umowy, potem kontakt z nimi praktycznie zerowy.
Firma reklamuje się hasłem ,Dla Columbus nie ma instalacji niemożliwych , a tym czasem poległa na zwykłym dwuspadowym ( 3% ) dachu.Termin montażu był ustalony na 02 listopada 2020 roku a wszystkie elementy instalacji fotowoltaicznej były na miejscu montażu.
To ekipa montażowa stwierdziła , że nie wykona postanowień umowy .
Od tamtej daty-za chwilę miną dwa miesiące, a ja nie dostałam zwrotu wpłaconej zaliczki.W umowie sami umieścili obowiązek wypłacenia odszkodowania jeśli nie zrealizują montażu w ciągu 10 dni . Teraz nie uznają reklamacji bo nie wpłaciłam całej kwoty . Nie było to przeszkodą w przywiezieniu materiałów i przysłaniu brygady montażowej.Jak bym wpłaciła całą kwotę a tu ani instalacji ,ani zwrotu pieniędzy ?
Trzeba się uzbroić w cierpliwość i dalej walczyć o swoje. Ja już w dniu montażu składałam reklamacje i trwało to 4 miesiące zanim się doczekałam realizacji.
DLA MNIE PORAŻKA!!!!!! JAK JUŻ ZAŁOŻYLI TO MAJĄ CIĘ GDZIEŚ ! PO MONTAŻU LATEM FOTOWOLTAIKI DO DZISIAJ NIE OTRZYMAŁEM DOTACJI A TO JUŻ PRAWIE PÓL ROKU DZWONIĄC O INFORMACJĘ DZIEŃ PRZED BOŻYM NARODZENIEM 2020 NIC NIE WIEDZĄ MÓWIĄ ZE TO JUŻ NIE ICH SPRAWA NAPRAWDĘ NIE POLECAM TEJ FIRMY PORAŻKA !!!!!!!!!
U mnie podobnie z tym, ze ja się dowiedziałam na infolinii tej firmy, ze mój wniosek nie został przez nich złożony, co za tym idzie stracilam możliwość dofinansowania-sprawa u adwokata
Podpisałam umowę we wrześniu wszystko było załatwiane bardzo sprawnie telefonicznie mnie informowano o kredycie, przywiezieniu paneli, montażu, wysłaniu do Tauronu zgłoszenia o wymianie licznika Montaż paneli trwał tylko jeden dzień Byłam mile zaskoczona Jestem bardzo zadowolona i polecę tą firmę znajomym bo dobre i szybkie wykonanie zasługuje na dobre słowo
Również nie polecam, UWAŻAJCIE !
Moja starsza koleżanka (ok 75 lat) poprosiła mnie o pomoc. W piatek wieczorem miała spotkanie z przedstawicielem Columbus . Przedstawiciel nalegał na załatwienie formalności od razu . Koleżanka podpisała umowę po czym zadzwoniła do syna , zeby mu o tym opowiedzieć. Syn przekonał ją , że powinna umowę wycofac ponieważ ma ważna i kosztowna operację w najblizszym czasie. Zadzwoniła do przedstwiciela już w niedzielę aby powiadomic go o wycofaniu sie z umowy. Dzwoniła mając na uwadze klauzule dotyczącą 1 etapu za 2900 zł . Przedstawiciel powiedział , że niedziela jest dla rodziny i skontaktuje się z nia nastepnego dnia , w poniedziełek rano. Ponieważ tego nie zrobił , próbowała sie do niego dodzwonic . Bezskutecznie. Oddzwonił póżniej , zapytał co się stało i prosił o wysłanie pisma.
W tzw międzyaczasie , juz ok 10:30 rano w poniedziałek otrzymała na podany w umowie adres mailowy projekt koncepcyjny oraz zgłoszenia (czyli 2 kolejne punkty z 3 bo tzw. audyt odbył sie na pierwszym spotkaniu w PIATEK WIECZOREM ) . W ZAŁĄCZENIU BYŁA FATURA NA 3980 ZŁ PO RABACIE 1 ZŁ .
Od wtedy (minęło 5 dni ) przedstwiciel nie odbiera i nie odpisuje na smy .
Pytanie brzmi : jak to możliwe , że spotkanie zakonczone w piatek po godz 19tej doprowadziło do tego, ze juz w poniedziałek rano o 10:30 dokonano wszelkich obliczen i zgłoszen aby zakonczyc
ETAP I ? Myślę , że pośpiesznie dokonano powyższych aktywności aby uzyskać wymieniona w umowie opłate 2900 .
Czekam na rozwój akcji. Postaram się napisać jak sie to zakonczyło .
I jak zakończyła się sytuacja z odstąpieniem od umowy?
Też bardzo jestem ciekawa.
Są bardzo drodzy w zeszłym roku koszt 4,2kw około 28tys. W tym roku inna firma zakładała mi na działce 5kw koszt 20tyś.i jakość lepiej wykonane.
Czy mogę prosić o namiary na tą firmę gdzie Pan zakładał?
Proszę o namiary na ta firme
Proszę podać mi namiar na tą Pana firmę Dziękuję.
Proszę o namiary na ta firme dziekuje
Ostrożnie z Columbusem. Podpisałam z początkiem listopada umowę z przedstawicielem tej firmy na montaż instalacji fotowolaticznej. Dziesięć procent wartości inwestycji wpłaciliśmy tego samego dnia, by “przyspieszyć” realizację. Dziś mamy 15 grudnia 2020 roku. Firma wycofała się z umowy. Ekipa, która przyjechała montować panele stwierdziła, że nie jest w stanie pomieścić na naszym dachu, potrzebnej liczby paneli. Do dziś nie zwrócono nam również wpłaconej zaliczki. Wciąż słyszymy, że przelew został zlecony do księgowości.
Może Pani rozwinąć na jakim etapie jest Państwa historia. U nas dziś podobne wydarzenie:ekipa montażowa na miejscu stwierdziła brak możliwości montażu takiej liczby paneli, a columbus proponuje aneksowanie umowy na mniejszą ilość paneli😲 chcemy rozwiązać umowę i odzyskać wpłacone pieniądze
Firma CE powinna się nazywać tragedia.
Firma bardzo rzetelna i wiarygodna.
Jestem zadowolony z założonej fotowoltaiki cała procedura załatwiania wszystkich formalności przebiegała bardzo szybko w ciągu jednego tygodnia wszystko zostało załatwione czyli umowa dokumentacja kredyt i i montaż wszystko załatwiała firma Columbus podłączenie do sieci też szybko się zakończyło w ciągu 10 dni a po tygodniu od podłączenia do sieci firma Columbus wystąpiła w moim imieniu o dofinansowanie mój prąd Chciałbym nadmienić też że miałem awarię to firma usunęła ją w ciągu tygodnia bez żadnych trudności chciałbym też podziękowaćdoradcy za profesjonalne podejście do sprawy
Typowy komentarz pisany przez „doradcę energetycznego Columbusa”.
Bajki, umowę można załatwić rzeczywiście w jeden dzień, bo jak się zrezygnuje to firma obciąża delikwenta kwotą 4000zł, montaż po min. miesiącu, półtora jak dobrze pójdzie, a dofinansowanie z programu „Mój prąd” można załatwić najwcześniej po 3 tygodniach, ponieważ niezbędne jest „Zaświadczenie potwierdzające przyłączenie mikroinstalacji – dla prosumenta”, które spółka dystrybucyjna przesyła po min. 2-3 tygodniach od przyłączenia, a Columbus też nie wysyła do funduszu od razu po otrzymaniu od klienta przedmiotowego dokumentu, firma bardzo nierzetelnia i niewiarygodna
Hmm, ciekawe, który to dostawca energii w tak krótkim czasie wymienia licznik i wystawia zaświadczenie OSD
Tak tylko dla niezorientowanych w temacie wymiana licznika od 2 tyg do 1 miesiaca, zależy od zakladu energetycznego- ustawowo do 30 dni (w praktyce to różnie wychodzi, szczególnie w obecnej sytuacji). Wniosek Mój Prąd można złożyć tylko z oryginalnym oświadczeniem OSD z zakładu energetycznego. Biorąc pod uwagę chociażby przesłanie dokumentów kurierem mało prawdopodobne i grubo przesadzone. Chyba że ktoś ma “znajomości” w zakładzie energetycznym, to jest to możliwe.
Omijajcie ich z daleka, pracują tam sami gówniarze, którzy wszystko mają serdecznie w gdzieś
kontakt tragiczny, doradca telefonów nie odbiera i nie oddzwania, na infolinie nie ma co dzwonić, pani wie chyba tylko gdzie pracuje, montaż w deszczu po półtora miesiąca, żadnego audytu wcześniej nie ma, na montażu dopiero wychodzą problemy, kto inny podłącza, kto inny firmuje i przybija pieczątkę do zakładu, monitoring nie działał od razu, dokumenty żle wystawione, bardzo nie miła obsługa, wychodzilismy z założenia ze duza firma wiec zaplacimy wiecej, będzie spokój i nie bedzie problemow, takiego bałaganu i olewactwa w zyciu bysmy sie nie spodziewali
byl umnie przedstawiciel /naganiacz/ poprosilem go o nr. tel. a on nato prosze o panski bo od obcych nie odbiera a ja mu nato narobiliscie fuszerek i masz strach odebrac tel. a on mi mowi ze ma kredyt w banku i nieznanych nie odbiera / cwany lis/szukam wsrod konkurecji.