Smartsolar opinie 2022 – Fotowoltaika, Pompy ciepła, Magazyny energii

Firma Smartsolar, na rynku energii elektrycznej funkcjonuje już od ponad 10 lat. Pierwsze doświadczenia w branży zdobywała, oferując klientom usługi doradztwa w zakresie efektywności energetycznej, uzupełnione o sprzedaż energii elektrycznej. Odpowiadając na potrzeby inwestorów, firma weszła również do branży odnawialnych źródeł energii. Dzięki temu, w ramach fotowoltaiki Smartsolar, można teraz produkować własną energię ze słońca, chroniąc środowisko i obniżając rachunki za prąd. Ponadto firma ta ma w swojej ofercie również pompy ciepła i magazyny energii. Co jeszcze warto wiedzieć o Smartsolar?

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Smartsolar – zakres działalności


Fotowoltaika
Tak
Pompy ciepła
Tak
Magazyny energii
Tak
Stacje ładowania
Nie

Fotowoltaika od Smartsolar – cena, warunki

Smartsolar to instalator, która na rynku wyróżnia się profesjonalizmem. Firma posiada ponad 200 pracowników i handlowców, 25 ekip montażowych, dzięki którym realizacje odbywają się sprawnie i fachowo (wykonują ponad 20 montaży dziennie). Co istotne, oprócz zakupów od lokalnych dostawców, Smartsolar, we własnym zakresie importuje i magazynuje urządzenia, wchodzące w skład montowanych instalacji. Firma posiada własny magazyn o powierzchni ponad 3,5 tys. m2. Daje to większą elastyczność w dostępie do podzespołów i możliwość optymalnego dopasowania rozwiązań do każdego klienta.

Gdy już o urządzeniach mowa, trzeba podkreślić, że fotowoltaika Smartsolar opiera się na podzespołach z najwyższej półki. W przypadku przypadku paneli fotowoltaicznych, mowa tu o producentach takich jak:

Są to marki, które regularnie zdobywają wysokie pozycje w branżowych rankingach (m.in. Tier 1, PVEL, a także w naszym rankingu paneli fotowoltaicznych).

Również jeśli chodzi o falowniki, Smartsolar stawia na liderów. W głównej mierze wykonawca korzysta z mikroinwerterów Hoymiles. Dzięki nim można z łatwością rozbudować instalację PV, a także w dokładniejszym stopniu monitorować jej pracę. Do instalacji realizowanych przez firmę trafiają też urządzenia m.in. od producentów takich jak Fronius, SolarEdge, Huawei czy Steca.

Choć wysokiej jakości materiały zapewniają niezawodność i bezpieczeństwo, firma daje aż 5 lat gwarancji na montaż, 15 lat gwarancji na konstrukcje naziemne i od 10 do 30 lat na pozostałe urządzenia (moduły i mikroinwertery fotowoltaiczne).


Prąd ze słońca? Niższe rachunki za energię elektryczną? Nawet 4.000 zł dopłaty do fotowoltaiki z programu Mój Prąd?

W enerad.pl przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową usługę fotowoltaiczną. Skontaktuj się z naszym Specjalistą, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

Sprawdź ofertę fotowoltaiki

Dla kogo jest fotowoltaika Smartsolar?

Zastanawiasz się, czy fotowoltaika Smartsolar jest dla Ciebie? Z pewnością – instalator, przygotował bowiem kilka wariantów oferty, która obejmuje kluczowe grupy potencjalnych inwestorów.

  • Fotowoltaika dla firmy – z usług oferowanych przez Smartsolar mogą skorzystać zarówno mniejsze przedsiębiorstwa, zainteresowane mikroinstalacjami o mocy do 50 kWp, jak i duże firmy celujące w duże instalacje i farmy fotowoltaiczne. Bez względu jednak na wielkość organizacji, firmy inwestujące w fotowoltaikę mogą osiągnąć wiele – m.in. zmniejszyć rachunki za energię, zbudować swój wizerunek jako firmy przyjaznej środowisku czy też zarabiać na sprzedaży czystej energii.
  • Fotowoltaika dla rolnika – oferta Smartsolar została również przemyślana pod kątem gospodarstw rolnych, które coraz chętniej sięgają po odnawialne źródła energii (OZE). Odpowiadając na specyficzne potrzeby tej grupy klienckiej, firma dostarcza instalacje odporne m.in. na amoniak (występujący w nawozach rolnych) czy mgłę solną.
  • klienci indywidualnifotowoltaika dla domu to obecnie jedno z najczęściej wybieranych rozwiązań. Instalacje dla gospodarstw domowych są bowiem objęte szeregiem dofinansowań i zachęt podatkowych (dostępna jest m.in. dotacja z programu “Czyste powietrze” czy tzw. ulga termomodernizacyjna). W Smartsolar, fotowoltaikę łatwo można połączyć z komplementarnymi rozwiązaniami, takimi jak magazyn energii (firma jest prekursorem w Polsce jeśli chodzi o magazynowanie energii w połączeniu z mikroinwerterami) czy ogrzewanie fotowoltaiczne (z użyciem pompy ciepła lub pieca elektrycznego).

Ile kosztuje fotowoltaika Smartsolar? Ceny i finansowanie

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia cen fotowoltaiki Smartsolar, warto podkreślić, że koszty instalacji są zwykle zależne od kilku kwestii, indywidualnych dla każdej inwestycji. Wpływ na cenę fotowoltaiki w 2022 ma zatem m.in:

  • wielkość instalacji – zasadniczo, im większa moc instalacji, niż niższy koszt w przeliczeniu na 1 kWp,
  • rodzaj i moc użytych podzespołów – urządzenia, takie jak panele fotowoltaiczne czy inwertery różnią się parametrami pracy, wytrzymałością i niektórymi funkcjami. Im bardziej zaawansowane podzespoły wybierzemy, tym koszt przedsięwzięcia będzie wyższy,
  • miejsce prac montażowych – usługa montażu to ok. 20% całkowitych wydatków na inwestycję. Udział ten może być jednak większy, jeśli prace będą przebiegały na gruncie czy na dachu np. o skomplikowanej budowie.

Ile zatem zapłacimy za fotowoltaikę Smartsolar? Aby poznać precyzyjną odpowiedzieć na to pytanie, najlepiej poprosić o ofertę pracownika firmy. Dzięki temu otrzymamy wycenę adekwatną do naszych potrzeb.

Jak sfinansować inwestycję? Z tym nie powinno być problemu, gdyż firma zapewnia swoim klientom indywidualnym dostęp do kredytu na fotowoltaikę, na preferencyjnych warunkach. Przedsiębiorstwa będą natomiast mogły skorzystać oferty z leasingu na fotowoltaikę.

Fotowoltaika Smartsolar – Twoja energia ze słońca krok po kroku

Jak sięgnąć po korzyści, jakie oferuje ten instalator? Procedury są bardzo proste. Firma zatroszczyła się bowiem o to, aby ograniczyć wszelkie związane z tym formalności do niezbędnego minimum.

Krok 1.

Wszystko zaczyna się o Waszego kontaktu z Smartsolar. Możecie nawiązać go m.in. telefonicznie lub wykorzystując do tego specjalny formularz dostępny na stronie. Co warto podkreślić, firma przygotowała dla swoich klientów specjalny kalkulator oferty, który również pozwala przesłać zgłoszenie, wraz ze wstępnymi danymi na temat planowanej inwestycji.

Krok 2.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzany przez specjalistę Smartsolar audyt fotowoltaiczny. Na podstawie uzyskanych wówczas informacji, m.in. wysokości rachunków oraz planowanego miejsca inwestycji, zostanie opracowany wygląd instalacji i plan działań montażowych. Z racji pandemii, firma stara się ograniczyć kontakt bezpośredni, dlatego etap ten może odbyć się zdalnie (z wykorzystaniem kontaktu telefonicznego i specjalnej platformy online). W ramach podsumowania audytu, w zależności od wielkości instalacji, klient może otrzymać szczegółowe, kilkudziesięciostronicowe opracowanie techniczne (dla projektów o mocy powyżej 50 kWp) lub wizualizację (mikroinstalacje o mocy do 10 kWp).

Krok 3.

Jeśli wszystkie ustalenia zostaną zaakceptowane przez obie strony, podpisywana jest umowa i ustalany jest termin montażu. Czas prac instalacyjnych zwykle nie przekracza kilku dni roboczych.

Krok 4.

Podłączenie fotowoltaiki do sieci to ostatni krok, który dzieli Was od produkowania czystej i taniej energii ze słońca. Co ważne, Smartsolar wspiera swoich klientów w związanych z tym formalnościach.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Pompy ciepła od Smartsolar – cena, warunki

Wiele firm w Polsce, w tym i Smartsolar, przez wzmożony popyt na pompy ciepła, poszerzyło swoją ofertę o te energooszczędne urządzenia. Nasz kraj może obecnie poszczycić się mianem lidera rynku pomp ciepła w Europie, który tylko w 2021 roku wzrósł o 66%. Wpływ na tak dobre wyniki sprzedaży, ma przede wszystkim to, że pompy ciepła to najbardziej ekologiczne i najtańsze dostępne źródła ogrzewania (dla domu o powierzchni 150 m² roczne koszty ogrzewania i podgrzewania c.w.u. nie powinny przekroczyć 2.500 zł). Ponadto wśród dodatkowych zalet tego właśnie rozwiązania wymienia się również:

  • możliwość połączenia z instalacją fotowoltaiczną, co pozwala ograniczyć rachunki za prąd do minimum;
  • wysoką klasę energetyczną (A++ i A+++) i niskie koszty eksploatacyjne;
  • prostą obsługę, która nie wymaga dużego zaangażowania użytkowników;
  • wielofunkcyjność, ponieważ służy ona nie tylko do ogrzewania budynku i podgrzewania wody użytkowej, ale i chłodzenia pomieszczeń latem;
  • długą żywotnością i bardzo niską awaryjnością (pompa ciepła nie wymaga także częstego wykonywania serwisu);
  • to, że nie zajmują one dużo miejsca zarówno w samym budynku, jak i na zewnątrz oraz nie wymagają pomieszczenia kotłowni;
  • bezemisyjność, ponieważ w trakcie użytkowania pompy ciepła nie powstają żadne spaliny (75% energii potrzebnej do ogrzania budynku urządzenie pobiera z OZE, a resztę z sieci lub instalacji PV, jeżeli taką posiada jej użytkownik);
  • szybki zwrot inwestycji i pozytywne opinie użytkowników pomp ciepła;
  • możliwość obniżenia kosztów związanych z inwestycją dzięki możliwości skorzystania różnych form dofinansowania do pomp ciepła.

Pompy ciepła od Smartsolar – dla kogo?

Zróżnicowana i szeroka oferta pomp ciepła pozwala dostosować ich wybór zarówno do oczekiwań technicznych, jak i cenowych inwestora. Na rynku dostępne są tańsze i szybsze w montażu powietrzne pompy ciepła, jak i ich droższe odpowiedniki – gruntowe pompy ciepła wymagające już jednak przeprowadzenia prac ziemnych. Firma Smartsolar swoją ofertę kieruje do gospodarstw domowych, przedsiębiorców i rolników. Należy tu również zaznaczyć, że montaż pompy ciepła może odbywać się w budynkach:

  • nowych, w których urządzenie to stanowić będzie jedyne, efektywne źródło ciepła wykorzystywane zarówno do ogrzewania pomieszczeń, jak i do przygotowywania ciepłej wody;
  • modernizowanych, gdzie może również współpracować z istniejącym już tam urządzeniem grzewczym, w tzw. układzie biwalentnym (np. kotłem na gaz, czy olej), zmniejszając tym samym użycie tradycyjnych paliw.

Pompy ciepła od Smartsolar – oferta

Każdy kto zdecyduje się na inwestycję w fotowoltaikę i pompę ciepła od Smartsolar nie tylko uniezależni się od coraz wyższych cen prądu (i tym samym do minimum obniży koszty związane z utrzymaniem domu), ale i zapewni sobie komfortową temperaturę w pomieszczeniach o każdej porze roku (ogrzewanie zimą i chłodzenie latem). Firma Smartsolar ma w swojej ofercie powietrzne pompy ciepła cenionych producentów.

Jak skorzystać z oferty pomp ciepła od Smartsolar?

Proces realizacji inwestycji w pompę ciepła od Smartsolar odbywa się w kilku następujących krokach.

  1. Etap pierwszy to wstępny audyt i dobór mocy pompy ciepła. Przy czy sam audyt i dobór mocy tego urządzenia grzewczego odbywa się przy udziale autoryzowanego przedstawiciela handlowego. Jego celem jest oszacowanie potrzeb grzewczych pompy przy użyciu załączonej na stronie instalatora ankiety lub też specjalnego oprogramowania (co jest sposobem preferowanym). Następnie klient wypełnioną ankietę lub wynik audytu wykonanego przez przedstawiciela firmy, musi załączyć w formie pliku PDF do wiadomości e-mail i wysłać na wskazany przez firmę adres.
  2. Etap drugi to podpisanie umowy i wpłata zaliczki. Cały proces realizacji inwestycji w instalację pompy ciepła rozpoczyna się w momencie, kiedy inwestor złoży podpis na umowie sprzedaży i wpłaci zaliczkę.
  3. Etap trzeci to audyt techniczny zakończony Świadectwem Energetycznym. Firma Smartsolar jako jedna z nielicznych w Polsce zleca audyt energetyczny w budynku wyspecjalizowanemu audytorowi, który po jego wykonaniu przygotowuje Świadectwo Charakterystyki Energetycznej Budynku (wliczone jest to w cenę zakupu pompy ciepła). Co ważne, w przypadku źle dobranej pompy ciepła inwestor może liczyć na rekompensatę finansową. W sytuacji gdy urządzenie jest za małe, jej użytkownik otrzyma w tej samej cenie pompę ciepła o większej mocy (następną z Cennika lub za dopłatą różnicy minus rabat określony w Cenniku Usług Dodatkowych). Natomiast gdy będzie ona zbyt duża, to wówczas jej właściciel dostanie następną pompę ciepła z Cennika i rabat z Cennika lub zwrot zaliczki z potrąceniem Kosztu Świadectwa Charakterystyki Energetycznej Budynku (jego koszt jest także określony w Cenniku Usług Dodatkowych).
  4. Etap czwarty to dostarczenie komponentów niezbędnych do realizacji tego przedsięwzięcia. Tutaj warto mieć na uwadze to, że dostawa komponentów do realizacji inwestycji (sprawdźcie jak przebiega montaż pompy ciepła krok po kroku) może odbywać się w kilku transzach. Przy czym ze względu na to, że dostarczone w ten sposób paczki mogą być sporych rozmiarów, dobrze już wcześniej przygotować bezpieczne miejsce na ich przechowywanie (dostarczenie komponentów jednego dnia nie jest możliwe z powodu preaudytu montażowego).
  5. Etap piąty to audyt przedmontażowy. Zanim pracownicy Smartsolar przystąpią do montażu instalacji, miejsce inwestycji zostanie zweryfikowane przez autoryzowanych instalatorów. Wszystko po, aby mogli się oni zapoznać ze skalą trudności danego projektu, jak również i sprawdzić, czy dostarczone zostały wszystkie elementy niezbędne do montażu instalacji.
  6. Etap szósty to montaż i uruchomienie instalacji. Montaż pompy ciepła od Smartsolar trwa zazwyczaj dwa dni. Jednak może zdarzyć się, że instalacja będzie wymagać więcej czasu, a to z tego powodu, że niektórzy producenci tych urządzeń grzewczych wymagają obecności swoich pracowników w celu odbioru technicznego i uruchomienia pompy ciepła. Należy również uwzględnić to, że gwarancja produktowa warunkowana jest corocznym przeglądem okresowym realizowanym przez autoryzowany serwis zgodnie z kartą gwarancyjną dostarczoną przez producenta urządzenia.

Smartsolar pompa ciepła – cena

Inwestycja w urządzenia wykorzystujące OZE, nie tylko przyczynia się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, ale także do redukcji wydatków na cele grzewcze. Jednak wysoki koszt inwestycji, czy to w instalację PV, czy pompę ciepła, nadal odstrasza wiele osób. Należy tu jednak podkreślić, że zwrot z tego rodzaju inwestycji jest bardzo szybki (zwłaszcza kiedy inwestor decyduje się na skorzystanie z dotacji OZE, w tym z dofinansowania do pompy ciepła). Ponadto to, jaka będzie cena pompy ciepła zależeć będzie od wielu czynników, takich jak m.in.

  • dolne źródło – w tym przypadku najtańszą opcją są powietrzne pompy ciepła, które w swojej ofercie posiada Smartsolar (jako źródło energii cieplnej wykorzystują one powietrze atmosferyczne). W ich przypadku bowiem, w przeciwieństwie do droższych w montażu gruntowych pomp ciepła, nie ma konieczności wykonywania dolnego źródła ciepła w postaci kolektora gruntowego pionowego, czy poziomego;
  • górne źródło, którym jest system grzewczy wykorzystywany do ogrzewania pomieszczeń i/lub podgrzewania wody użytkowej (pompa ciepła najlepiej sprawdza się z ogrzewaniem podłogowym);
  • parametry, jakimi charakteryzuje się konkretne urządzenie. Mowa tu m.in. o ilości pobieranej przez nią energii elektrycznej oraz mocy pompy ciepła, która powinna być dobrana możliwie jak najbliżej wartości zapotrzebowania cieplnego budynku. Ponieważ w przypadku pompy ciepła o zbyt małej mocy, konieczna może okazać się jej współpraca z równoległym, dodatkowym źródłem ciepła, wyższe będą także koszty eksploatacyjne i zmniejszy się żywotność sprężarki. Natomiast w sytuacji doboru pompy ciepła o zbyt dużej mocy, nastąpi wzrost wydatków związanych z taką inwestycją. Ponadto liczyć trzeba się wtedy z koniecznością montażu buforu, wyższymi rachunkami za prąd (częste uruchamianie i wyłączanie sprężarki powoduje skokowy wzrost poboru energii), a także z niższym wskaźnikiem SCOP (więcej na ten temat w artykule: COP czy SCOP w pompach ciepła, który ze współczynników lepiej określa ich sprawność?);
  • powierzchnia budynku i technologia, w jakiej został on wybudowany oraz sposób użytkowania wnętrz.

Obecnie łączny koszt pompy ciepła do domu 200 m² typu split mieści się w granicach od 40.000 do 65.000 zł.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Magazyny energii od Smartsolar – cena, warunki

Firma Smartsolar jako jedna z pierwszych na polskim rynku zdecydowała się przetestować nowe rozwiązania w zakresie współpracy magazynowania energii w połączeniu z mikroinwerterami. Instalator zdaje sobie sprawę z konieczności popularyzacji tej technologii zarówno wśród prywatnych, jak i komercyjnych odbiorców. Magazyny energii na rynku niemieckim, włoskim, czy brytyjskim cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony prosumentów, a łączna pojemność zainstalowanych w tych krajach urządzeń wzrasta z każdym rokiem. Użytkownicy akumulatorów doceniają zatem zalety ich funkcjonowania w systemach energetycznych. Obecnie w ofercie marki Smartsolar znajdują się kompleksowe systemy gwarantujące możliwość czerpania wymiernych korzyści z połączenia magazynu energii i fotowoltaiki, a także dostrzegania zalet samego urządzenia magazynującego. Należą do nich przede wszystkim:

  • zwiększenie autokonsumpcji energii wytworzonej za pomocą instalacji fotowoltaicznej;
  • możliwość optymalizacji zużycia energii w odniesieniu do indywidualnego trybu funkcjonowania gospodarstwa domowego lub firmy oraz zapotrzebowania energetycznego;
  • zapewnienie awaryjnego źródła zasilania w przypadku braku dostaw prądu z sieci elektroenergetycznych;
  • użytkowanie bezemisyjnego, przyjaznego środowisku akumulatora, który w przeciwieństwie do na przykład agregatu prądotwórczego nie wydziela szkodliwych spalin;
  • obniżenie kosztów stałych prowadzenia przedsiębiorstwa poprzez wykorzystywanie energii wytworzonej we własnej instalacji;
  • uniezależnienie od sukcesywnych podwyżek cen prądu;
  • udział w realnym odciążaniu i uelastycznianiu infrastruktury sieciowej;
  • podwyższenie stopnia niezależności energetycznej;
  • możliwość skorzystania z dofinansowania do magazynów energii w ramach czwartej edycji programu Mój Prąd.

Magazyny energii Smartsolar – dla kogo?

Oferta firmy Smartsolar skierowana jest do wielu grup odbiorców. Co więcej, instalator opracował dedykowane rozwiązania dla różnych typów klientów, które dostosowane są do ich potrzeb i specyfiki prowadzonej przez nich działalności. W kontekście magazynów energii niezwykle ważne jest, aby rozwiązania z tej kategorii trafiały do prosumentów o różnym profilu. Popularyzacja tych urządzeń będzie mogła wówczas realnie wpływać na usprawnienie krajowego systemu elektroenergetycznego. Smartsolar oferuje zatem kompleksowe zestawy magazynujące, w które mogą zainwestować:

    • osoby prywatne – inwestorzy zainteresowani rozbudową istniejącej, domowej instalacji fotowoltaicznej o magazyn energii lub planujący zakupić kompleksowy system łączący fotowoltaikę, magazyn energii, a nawet pompę ciepła do domu znajdą w ofercie Smartsolar dedykowane im rozwiązania. Proste finansowanie, opcjonalne ubezpieczenie, gwarancja i intuicyjny proces od konsultacji do instalacji, to mocne strony oferty instalatora;

 

    • firmy i predsiębiorstwa – magazyn energii funkcjonujący w ramach systemu energetycznego firmy lub przedsiębiorstwa może przynieść jego właścicielom wymierne korzyści. Smartsolar posiada w swojej ofercie rozwiązania dedykowane zarówno firmom zainteresowanym instalacjami wyposażonymi w magazyn energii, ale nieprzekraczającymi 50 kW, a także większym przedsiębiorstwom, które chciałyby czerpać korzyści z systemu o większej mocy i pojemności akumulatorów;

 

  • rolnicy – gospodarstwa rolne coraz częściej korzystają z możliwości OZE w kontekście zaopatrywania produkcji w energię elektryczną. Magazyny energii współpracujące z fotowoltaiką w ramach gospodarstwa nie tylko pozwolą rolnikowi optymalizować zużycie energii, ale także zapewnią źródło awaryjnego zasilania w przypadku zaniku dostaw prądu z sieci, co na niektórych terenach wiejskich zdarza się stosunkowo często. Smartsolar pomaga w kompleksowym doborze systemu magazynującego energię w gospodarstwach rolnych.

Magazyny energii od Smartsolar – oferta

Smartsolar w zakresie rozwiązań technologicznych współpracuje z wieloma liderami branży gwarantując swoim klientom najwyższą jakość komponentów. Nie inaczej jest w przypadku magazynów energii, dla których podzespołów dostarcza firma Victron Energy. Ten holenderski producent posiada ogromne doświadczenie w projektowaniu technologicznych rozwiązań dla systemów energetycznych i oferuje w tym zakresie dużą elastyczność oraz kompleksowość oferty. Magazyny energii Victron charakteryzują się nieco inną konstrukcją niż konkurencyjne produkty tego typu. Przede wszystkim składają się one z autorskiego urządzenia firmy MultiPlus będącego jednocześnie ładowarką i inwerterem, akumulatora o wybranej pojemności, a także innych, niezbędnych komponentów. Smartsolar oferuje zatem swoim klientom magazyny energii, które:

  • wykonane są w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LiFePO4), która charakteryzuje się wysoką żywotnością i efektywnością;
  • pozwalają skalować pojemność od 2,5 do 40, a nawet 100 kWh w systemach jedno lub trójfazowych w zależności od wymagań instalacyjnych;
  • mogą współpracować z siecią elektroenergetyczną lub dowolnymi instalacjami PV;
  • pracują bezawaryjnie od 10 do 15 lat (w razie potrzeby wymienia się akumulator);
  • wyposażone są w system zarządzania baterią pozwalającą monitorować stan urządzenia, jego poziom naładowania;
  • oferują prostą instalację niewymagającą specjalistycznej wiedzy (wymagany interfejs VE Bus MK3 USB);
  • posiadają funkcję UPS i możliwość połączenia z ładowarką samochodową.

Magazyn energii Smartsolar – cena

Cena magazynów energii oferowanych przez Smartsolar uzależniona jest od wielu czynników, dlatego instalator nie zamieszcza konkretnych kwot w swoim serwisie internetowym. Sugerując się kosztami samych urządzeń marki Victron należy jednak przyjąć, że będą to wartości w zakresie od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tys. złotych. Aspektami kształtującymi ostateczne koszty inwestycji w system magazynowania energii będą:

  • pojemność magazynu energii;
  • typu instalacji – jednofazowa lub trójfazowa;
  • fakt, czy inwestycja będzie obejmowała sam magazyn energii, czy cały system w połączeniu z instalacją fotowoltaiczną lub/i pompą ciepła;
  • konieczność zastosowania niestandardowych rozwiązań;
  • zakres wykorzystanych w systemie komponentów;
  • warunki określające stopień skomplikowania tego, jak podłączyć magazyn energii w ramach danej inwestycji;
  • wymagania związane ze specyfiką nieruchomości (lub gospodarstwa rolnego), w ramach której będzie funkcjonował system magazynowania.

Celem ustalenia szacunkowych kosztów instalacji warto skontaktować się bezpośrednio ze Smartsolar, na przykład poprzez wybranie w serwisie instalatora opcji systemu łączącego fotowoltaikę z magazynem energii.

Smartsolar 2022 – zalety i wady

W większości przypadków, Smartsolar może liczyć na pozytywne opinie klientów. Co cenią sobie inwestorzy?

Zalety fotowoltaiki w Smartsolar

Bardzo dobre podzespoły – producenci urządzeń wykorzystywanych przez firmę to czołówka branży
Rozszerzona oferta – w ramach swoich usług, Smartsolar dostarcza również m.in. pompy ciepła czy magazyny energii
Pomoc w uzyskaniu środków na sfinansowanie inwestycji – np. za pomocą dotacji, kredytu czy leasingu
Rozbudowana sieć własnych ekip monterskich
Przejrzyste zasady współpracy
Gwarancja na montaż – aż 5 lat

Wady fotowoltaiki Smartsolar

Brak możliwości oszacowania kosztów przed kontaktem z firmą

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Instalacje fotowoltaiczne
Pompy ciepła
Magazyny energii
Obsługa klienta
Montaż instalacji
Oferta
Smartsolar to jedna z ciekawszych opcji dostępnych na rynku. Dużym plusem jest fakt, że firma korzysta z pewnych podzespołów, cenionych na rynku za wydajność i bezawaryjność. Większość z nich obejmuje kilkunastoletnia lub kilkudziesięcioletnia gwarancja produktowa. Dodatkowo, na swoje usługi Smartsolar daje aż 5 lat gwarancji. Na uwagę zasługuje opracowany przez instalatora kalkulator, który pozwala oszacować koszt inwestycji. Dzięki niemu, już na początku współpracy wiemy, na jakie wydatki należy się przygotować. Szkoda, że jego znalezienie na stronie nie jest proste. Nie mniej jednak, za ofertą przemawia szereg argumentów, m.in. jasne zasady współpracy, własne ekipy monterskie oraz możliwość skorzystania z rozszerzonej oferty (np. połączenia fotowoltaiki z pompą ciepła czy magazynem energii).
4.6
Nasza ocena
Informacje o autorze

Emila Biernaciak

Ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ekspertka w zakresie fotowoltaiki. Zapalona badaczka zagadnień związanych z finansami, energetyką oraz marketingiem w sieci. Szczera fanka i propagatorka ekologicznych rozwiązań, które mogą zmienić świat na lepsze. Niespokojny duch, wciąż szukający nowej wiedzy i doświadczeń. W wolnym czasie czyta powieści Stephena Kinga i śledzi trendy motoryzacyjne.

Dodaj komentarz
guest
312 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Tomasz
Tomasz
27 czerwca 2022 08:18

Ogólnie zadowolony z obsługi. Montaż wykonany profesjonanie. Dziękuję.

Michał
Michał
26 czerwca 2022 15:57

Szczerze odradzam korzystanie z usług Smartsolar. Firma nierzetelna i niesłowna.
Po wpłacie pieniędzy za usługę, kontakt z przedstawicielem oraz z firmą utrudniony. Dodzwonić się na infolinię i uzyskać jakiekolwiek informacje to wyzwanie. Po 3 minutach oczekiwania rozłącza połączenie i można tak bawić się godzinami. Na maile nie odpowiadają.
Po wielu przygodach, za 4 podejściem instalacja wprawdzie założona, ale tylko dlatego, że udało mi się dogadać z ich podwykonawcą oraz dzięki temu, że razem z kolegą aktywnie braliśmy udział w pracach, między innymi przy montażu konstrukcji pod panele i wykonywaniu połączeń po stronie AC.
Dodatkowy minusem jest fakt że część wykonawców których wysyłają na montaż, nie ma pojęcia o zasadach elektryki oraz nie dysponuje wymaganym przy tego typu instalacjach okablowaniem. Całą cześć AC instalacji, aby było to zrobione zgodnie ze sztuką oraz przepisami – rozdzielnica, zabezpieczenia, okablowanie wykonałem sam na swój koszt.
Rozdzielnice i zabezpieczenia, które przysłał smartsolar, za które zapłaciłem, ale nie zostały wykorzystane, zabrał ode mnie instalator, gdyż po kontakcie z przedstawicielem smartsolar, uzgodnili, że będą im potrzebne na montaż u kolejnego klienta. Zwrotu pieniędzy za zabrane elementy, po mimo kilkukrotnych interwencji, nie otrzymałem. Niech każdy sam sobie dopowie resztę.
Odradzam współpracę ze smartsolar.

Mariusz
Mariusz
24 czerwca 2022 16:40

Umowa podpisana 18 stycznia wpłacona połowa sumy. Za to dostałem 1 panel beż montazu na dachu.
Wypisałem kilka zgłoszeń o informację kiedy ciąg dalszy, niestety bez odpowiedzi. Jestem pełen obaw czy kiedykolwiek doczekam się reszty na dachu.

Paweł
Paweł
16 czerwca 2022 21:20

Instalacja zamówiona w lutym mamy połowę czerwca i instalacja nie jest jeszcze skończona. Ani razu nie było kontaktu ze strony firmy odnośnie opóźnień. Po kontakcie na infolini mówią że oddzwonia I oczywiście brak kontaktu.

Mariusz
Mariusz
24 czerwca 2022 17:20
Odpowiedz do:  Paweł

Ja podpisałem w styczniu i też nie mam jeszcze instalacji na dachu . Zero kontaktu nie wiem co o tym myśleć.

karol
karol
8 czerwca 2022 15:44

Zakupiona oraz zamontowana instalacja przez firmę Smartsolar – wszystko działa, jestem bardzo zadowolony. Polecam

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 15:44
Odpowiedz do:  karol

Panie Karolu,
cieszymy się i polecamy się na przyszłość przy dalszej rozbudowie instalacji, a także wymianie źródła ogrzewania. Życzmy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Piotrek F
Piotrek F
7 czerwca 2022 09:42

Dopiero teraz znalazłem ten ranking, bo zostałem poproszony o opinię przez handlowca. Trochę się człowiek wystraszył, ale powiem tak. W moim przypadku to powiem tak, ze zadnych problemow nie bylo. umowe podpisalem w 1 tygodniu maja i mam panele na dachu. rejon malopolski, takze nie wiem jak jest gdzie indziej. trzymam za reszte kciuki, zeby jak najszybciej dostali to co kupili 🙂

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 15:48
Odpowiedz do:  Piotrek F

Panie Piotrze,
bardzo zależy nam na opinii Klientów, więc dziękujemy za chęć pozostawienia komentarza.
Dziękujemy za zaufanie i życzymy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Janusz
Janusz
3 czerwca 2022 16:42

Dotacje otrzymałem. Instalacja działa bez zarzutu już prawie rok. Dziękuje :))

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 15:52
Odpowiedz do:  Janusz

Panie Januszu,
cieszymy się z wpłynięcia środków z dotacji na konto oraz poprawnie pracującej instalacji. Życzymy samych słonecznych dni i polecamy się na przyszłość!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Seweryn i pseudo Eliza :)
Seweryn i pseudo Eliza :)
1 czerwca 2022 15:17

Ostrzegam – trzymac sie jak najdalej od tej najbardziej nieprofesojanlnej firmy .Te pozytwne opinie chyba sami siedza i pisza. Brak instalacji od lutego a zaplacilem ponad 45tys zl!!!,praktycznie brak kontaktu a jak juz to rozmowa z botem jest bardziej konstruktywna….,calkowita niekompetencja,nie przyznawanie sie do winy,nawet wniosek nie został zlozony – stare zasady przepadły,czesc tylko instalacji zamontowana – juz czerwiec a reszty komponentów brak i nikt nie raczy nawet łaskawie odpowidziec kiedy reszta – o odpisywaniu na miale nie wspomne. Chcesz staracic pieniadze i nerwy i dac sie oszukiwac – stawiaj na ta pseudo firme.Ja naprawde zaluje i musze wynajac kancelarie .Nie odpuszcze im . Nie daj sie nabrac – bedziemy z Zona pisac do Rzetelna Firma by zabrali im mozliwosc poslugiwania sie tym tytulem bo ludzie tylko pakuja sie na mine .

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:02

Panie Sewerynie i Pani “pseudo” Eliza,
niestety nie odnajdujemy Państwa w naszym systemie. Ciężko nam się odnieść do powyższej wypowiedzi jeśli osoba po drugiej stronie ukrywa swoje dane i podpisuje się “pseudo” imieniem.

Traktujemy tę sprawę poważnie i chcemy ją zweryfikować, dlatego prosimy o przesłanie prawdziwych danych na maila bok@smartsolar.pl

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Zdzislaw
Zdzislaw
1 czerwca 2022 12:34

Jest to najbardziej niesolidna i niesłowną firma z laka miałem do czynienia.Umowa wykonania fotowoltaiki podpisana w styczniu 2022 a już jest początek czerwca i nic się nie dzieje.Nie dajcie się nabrać na teoretycznie dobra ofertę .

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:09
Odpowiedz do:  Zdzislaw

Panie Zdzisławie,
próbowaliśmy odnaleźć Pana w naszym systemie, niestety nie mamy żadnej otwartej sprawy dla imienie “Zdzisław” z Q1 2022. Prosimy o przesłanie swoich danych na maila bok@smartsolar.pl w celu weryfikacji sprawy.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Przypominamy! Potrzebujemy prawdziwych danych w celu weryfikacji sprawy.
Obserwujemy także komentarze od nieuczciwej konkurencji z tego samego adresu IP o różnych pseudonimach. Uprzejmie prosimy o zaprzestanie takich działań. Dziękujemy.

Eliza
Eliza
31 maja 2022 14:11

Fotowoltaika zamontowana zgodnie z umowa, teraz zastanawiamy się nad pompą ciepła również od firmy Smartsolar

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:12
Odpowiedz do:  Eliza

Pani Elizo,
dziękujemy za zaufanie i z chęcią podejmiemy się montażu pompy ciepłą. Zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem. Życzymy samych słonecznych dni i produkcji nadwyżki energii na zimę!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Seweryn
Seweryn
31 maja 2022 09:23

Wszystko sprawnie zamontowane , instalacja śmiga prawidłowo . Jestem bardzo zadowolony. Polecam

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:13
Odpowiedz do:  Seweryn

Panie Sewerynie,
cieszymy się z prawidłowo działającej instalacji i życzymy samych słonecznych dni!
Dziękujemy za polecenie naszej firmy.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Edmund
Edmund
27 maja 2022 11:29

Instalacja zamontowana profesjonalnie i sprawnie w jeden dzień. Monitoring na poziomie modułu sprawdza się, jak zapewniał przedstawiciel. Polecam

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:15
Odpowiedz do:  Edmund

Panie Edmundzie,
dziękujemy za zaufanie. To prawda, montaż o tej porze roku idzie sprawnie!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Wojciech
Wojciech
24 maja 2022 21:25

Serdecznie radzę trzymać się z daleka od smartsolar.
Nie mam pojęcia jakim cudem zajmują pierwsze miejsce w rankingu. W moim wypadku podpisana umowa i wpłacone pieniądze na początku marca, opcja “montaż ekspres” – do tej pory doczekałem się 1 (jednego) panelu i brak perspektyw na resztę instalacji.
Na infolinię nie można się dodzwonić, przedstawiciel handlowy olewa temat, kompletny brak informacji i nieprofesjonalne podejście.
Warto też poczytać opinie na google, te nie-fejkowe.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:44
Odpowiedz do:  Wojciech

Panie Wojciechu,
prosimy o kontakt na maila bok@smartsolar.pl i powołanie się na powyższy komentarz. Niestety nie odnajdujemy danych z opisanej sprawy powyżej.

Zgodnie z korespondencją mailowa wysyłaną do naszych Klientów, ewentualne opóźnienia w montażu będą podlegały rekompensatą.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Woźniak Dariusz
Woźniak Dariusz
23 maja 2022 15:38

Finalnie jestem zadowolony. Instalacja działa na Hoymiles, grunt 9,66kwp na modułach Bifacjalnych. Zależało mi na tym rozwiązaniu i otrzymałem taką ofertę i realizacje. Przymierzam się rozszerzyć instalacje o magazyn energii. Otrzymałem już ofertę na Victrona z Pylontech, ciekawa opcja dla mikroinwerterów którą na pewno rozwarze. Polecam.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
9 czerwca 2022 16:48
Odpowiedz do:  Woźniak Dariusz

Panie Dariuszu,
tak to prawda, instalacja robi wrażenie i działa na pełnych obrotach. Życzymy samych słonecznych dni oraz zachęcamy do montażu magazyny energii wraz z pompą ciepła.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

KRzysztof
KRzysztof
22 maja 2022 17:39

Na poczatku też obawiałem się troche tych opinii, ale przedstawiciel wyjasnil to i owo na spotkaniu. u mnie w okolicach Niepolomic bez problemu udało sie wszystko zamontować, umowa podpisana w kwietniu, tydzien temu byl montaz. Jak to w budowlance opóźnienia zawsze sie trafiają, polecam wiec cierpliwość, bo dzialania jak widać są.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 12:11
Odpowiedz do:  KRzysztof

Panie Krzysztofie,
jak pan widzi opinie bywają skrajne co może prowadzić do dysonansu. Staramy się zaradzić tej sytuacji jeśli widzimy pokrywające się numery IP lub nieuczciwe działania konkurencji.

Dziękujemy za zaufanie i pozostawienie opinii. Życzymy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Roman
Roman
20 maja 2022 15:06

Polecam. Instalacja zakupiona w lutym. Po opóźnieniu związanym z montażem otrzymałem rekompensatę. Firmę mogę polecić, rzetelnie informowała mnie o opóźnieniach i poszczególnych krokach związanych np. z dostarczeniem sprzętu itd. Montaż wykonany w drugim tygodniu maja.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 12:14
Odpowiedz do:  Roman

Panie Romanie,
dziękujemy za zaufanie i wybranie naszej firmy. Oczywiście zgodnie z komunikacją mailową i telefoniczną informujemy o całym przebiegu wykonania instalacji, a także o rekompensacie w przypadku ewentualnego opóźnienia. Zawsze stawiamy dobro i bezpieczeństwo Klientów na pierwszym miejscu.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Tadeusz Woliński
Tadeusz Woliński
19 maja 2022 21:56

Instalacja dobrana pod moje potrzeby. Doradztwo na najwyższym poziomie. Montaż przebiegł bez problemu. Mikroinwertery spełniają swoją rolę. Polecam.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 12:15
Odpowiedz do:  Tadeusz Woliński

Panie Tadeuszu
cieszymy się i polecamy się na przyszłość przy rozbudowie lub montażu pompy ciepła.
Życzymy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Paweł
Paweł
18 maja 2022 22:42

Nie mam żadnych zastrzeżeń. Instalacja zamontowana zgodnie z wizualizacją. Pracuje jak należy. Dziękuję za fachowe doradztwo.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 12:15
Odpowiedz do:  Paweł

Panie Pawle,
to my dziękujemy za wybranie naszej firmy i polecamy się na przyszłość.
Życzymy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Maciej Hasa
Maciej Hasa
17 maja 2022 21:22

Instalacja zamontowana na początku maja. Licznik mam już dwukierunkowy. Mikroinwertery pracują rewelacyjnie. Każdy moduł jest niezależny i mam pełną kontrole nad instalacją. Dziękuję za profesjonalne doradztwo.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 12:17
Odpowiedz do:  Maciej Hasa

Panie Macieju,
mikroinwertery to świetne rozwiązanie w przypadku nierównomiernie oświetlonych połaci, a tym bardziej podnoszące bezpieczeństwo! Dziękujemy raz jeszcze za zaufanie i życzmy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Sylwek
Sylwek
17 maja 2022 07:56

Dotacje z programu 3.0 otrzymałem. Złożyli za mnie dokumenty. Instalacja produkuje prąd 🙂

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 13:15
Odpowiedz do:  Sylwek

Panie Sylwku,
dziękujemy za opinię i życzmy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Klaudia
Klaudia
16 maja 2022 09:35

Jestem bardzo zadowolona z instalacji oraz z całej obsługi firmy Smartsolar.pl . Polecam

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 13:18
Odpowiedz do:  Klaudia

Pani Klaudio,
staramy się nieustannie podnosić poziom naszej obsługi klienta, a także zwiększając jej przepustowość. Dziękujemy za zaufanie i życzmy samych słonecznych dni.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Kaczorowski
Kaczorowski
14 maja 2022 11:57

Nie mam zastrzeżeń do oferty i wykonawstwa. Firmę mogę polecić.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 13:19
Odpowiedz do:  Kaczorowski

Dziękujemy za polecenie naszej firmy i życzymy samych słonecznych dni.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Sandra
Sandra
13 maja 2022 16:31

Wszystko działa , jestem bardzo zadowolona z instalacji. Polecam firmę Smartsolar.pl

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
10 czerwca 2022 13:22
Odpowiedz do:  Sandra

Pani Sandro,
dziękujemy za zaufanie i życzymy samych słonecznych dni.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Marta
Marta
12 maja 2022 18:09

Wszystko sprawnie instalacja na dachu a prąd sam się robi 🙂

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
13 czerwca 2022 12:46
Odpowiedz do:  Marta

Pani Marto,
życzymy samych słonecznych dni i dziękujemy za wybranie naszej firmy.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Tomasz
Tomasz
12 maja 2022 17:54

Polecam mimo trudnych czasów wszystko sprawnie poszło.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
13 czerwca 2022 12:48
Odpowiedz do:  Tomasz

Panie Tomaszu,
to trudny okres dla nas wszystkich, pomimo to dokładamy wszelkich starań aby ciągle podnosić poziom naszych usług. Dziękuje za zaufanie i życzymy samych słonecznych dni!

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Ruszard
Ruszard
12 maja 2022 09:45

Mogę polecić smartsolar.pl Oferta najlepsza, montaż sprawny. Zastanawiam się nad magazynem energii.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
13 czerwca 2022 12:50
Odpowiedz do:  Ruszard

Panie Ryszardzie,
dziękujemy za miłe słowa i polecamy się na przyszłość, posiadamy rozwiązania magazynu energii współpracujące z każdym falownikiem.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Weronika
Weronika
12 maja 2022 09:38

Wszystko ok. Profesjonalny przedstawiciel oraz co najważniejsze produkty najwyższej jakości. Polecam firmę Smartsolar.pl.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
13 czerwca 2022 12:51
Odpowiedz do:  Weronika

Pani Weroniko,
dziękujemy za opinię i życzymy samych słonecznych dni! Polecamy się na przyszłość.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl
bok@smartsolar.pl

Tomadz
Tomadz
11 maja 2022 00:56

Dziękuję za doradztwo i profesjonalny montaż. Polecam smartsolar.pl

Ela
Ela
10 maja 2022 09:19

Bardzo polecam firmę Smartsolar.pl – świetny sprzęt oraz fachowa obsługa przedstawiciela (z woj. Śląskiego).

Hanna
Hanna
9 maja 2022 16:40

Z czystym sumieniem polecam firmę Smartsolar, przedstawiciel wszystko wyjaśnił/ omówił bardzo rzeczowo i konkretnie. Jestem bardzo zadowolona z zakupionej instalacji . Polecam w 100%

Bartek M.
Bartek M.
9 maja 2022 12:17

Nie polecam.Zaplacona calosc 24 lutego do dzis nie mam instalacji!!!!!-zainstalowany 1 panel ktory nie zostal odebrany przez inspektora energii!!! – z powodu braku uziemienia!!!!Dostalem miala od energi ktory wyslalem do smartsolar (na wszelki wypadek bo moze to tez moze przegapia)- ponad tydzien brak nawet odpisania/odpowiedzi.Kontakt na infolinie – zycze duzo cierpliwosci i nerwo ze stali…Maile o wyslaniu podzespolow w zaden sposob nie zgrane z rzeczywistoscia !!!Bo nic nie dotarlo a pakowane bylo juz na poczatku marca
O wszystko nawet zlozenie wniosku trzeba bylo sie wielokrotnie upominac-odkladane na ostatni moment-oczywiscie wniosek odrzucony bo zle wypelniony!!!!Nie polecam – nie polecam – NIE POLECAM!!!!!!!Ostatnie dni/godziny czekam bo juz mam dosc . Nie odpuszcze nie wywiazania sie z umowy ,takiego podejscia i olewactwa -najprawdopodobniej sprawa skoczy sie w sadzie

Michał Guzik
Michał Guzik
8 maja 2022 16:57

Polecam wykonawstwo smartsolar.pl Sprzęt wysoka półka. Dziękuje i polecam.

Piotr. K
Piotr. K
4 maja 2022 16:37

Polecam firmę, kontakt z przedstawicielem z mazur bardzo dobry. Wybrałem montaż express, z całego przebiegu montażu jestem zadowolony wszystko działa na mikroinwerterach. Pan Kacper oraz firma smartsolar ma moją rekomendację.

Sławomir
Sławomir
4 maja 2022 13:56

Katastrofa!!!!!
Montaż prawie 2 miesiące po terminie. Od początku nie działa jeden z mikroinwerterów – brak reakcji ze strony firmy od 14.04. Na dodatek zaczyna szwankować drugi z mikroinwerterów. Z numerem 22 300 0880 nie da się połaczyć. Maile bez odpowiedzi. Czarę goryczy dopełnia to,że namówiłem syna na umowę z tą “firmą” i czeka już na instalecję czwarty miesiąc a kredyt już spłaca – nie dostarczyli nawet elementów do montażu instalacji. Omijać z daleka szerokim lukiem.

Katarzyna K.
Katarzyna K.
3 maja 2022 22:24

Ja mam jak najlepsze zdanie o Smartsolar. Etap oferty, ale i całej opieki przez przedstawiciela firmy Pana Fabiana z Trójmiasta na najwyższym poziomie na każdym etapie realizacji. Montaż również bez zarzutu. Co prawda w porównaniu z wizualizacją było trzeba nieco zmienić układ paneli, ale w tym postrzegam profesjonalizm firmy, że nie upierają się na suchych wyliczeniach, tylko potrafią reagować na bieżąco. Instalacja pracuje od prawie tygodnia… tak, jak zapewniał przedstawiciel mam podgląd na każdy panel z osobna, co bardzo łatwo może pomóc przy ewentualnych identyfikacjach problemów, jakby takie wystąpiły. Polecam serdecznie!

Miłosz S
Miłosz S
26 kwietnia 2022 16:13

Serdecznie polecam. Sprzęt najwyższa półka. Instalacja działa od miesiąca, wybrałem Hoymiles i moduły FULL BLACK

Martyna
Martyna
26 kwietnia 2022 15:59

Polecam firmę Smartsolar.

Mateusz
Mateusz
20 kwietnia 2022 22:50

Umowa podpisana 2 lutego i do dzisiaj nie mam żadnych materiałów a o terminie montażu już nawet nie wspomnę. Po dodzwonieniu się do biura Panie nie są w stanie udzielić żadnych informacji.Do przedstawiciela z którym podpisałem umowę wogóle się nie dodzwonię. I to jest firma z pierwszego miejsca i z certyfikatem rzetelności?

Sławomir
Sławomir
3 maja 2022 17:58
Odpowiedz do:  Mateusz

Ten certyfikat rzetelna firma jest nic nie warty. Zgłaszałem im problemy z firmą. To w końcu poinformowali że upomną i tyle.

Marek
Marek
19 kwietnia 2022 21:20

[…] Termin na instalację skończył się z końcem marca. Nawet nie raczyli napisać nic że nie będzie montażu w terminie. Jak już ktoś odbierze telefon to nic nie wie I mówi że ktoś oddzwoni oczywiście kontaktu brak. Przedstawiciel nie odbiera telefonu. Raz odpisał że sprawy związane z sądem zgłaszać do firmy.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Krzysztof78
Krzysztof78
15 kwietnia 2022 16:04

Generalnie średnio. Zakupiłem instalacje pv na panelach jinko Tiger full Black dwa tygodnie przed montażem okazuje się że tych paneli niestety nie ma. Więc podanie o posiadaniu magazynu z towarem jest trochę na wyrost. Ok idziemy dalej. Przedstawiciel firmy na początku zaproponował mi panele innej firmy oczywiście nie full Black na co nie zgodziłem się. I tu pojawił się problem z ewentualnym zwrotem kasy ponieważ środki na inwestycję były częściowo z kredytu i komu Smart solar midl kasę zwrócić. Na szczęście inny przedstawiciel Smart solar zaproponował mi rozwiązanie polegające na montażu mocniejszych paneli w pierwotnej cenie. I tu duży plus dla firmy bo mam mocniejszą instalację . Co prawda nie mam full Black ale fajne jinko Tiger z czarną ramką.
Teraz montaż i to jest dramat. Nie mają swojej ekipy tylko podwykonawców. Ekipa kiedy przyjechała zdębiała bo zobaczyła płaska dachówkę i byli w szoku. Pokrycie dachu zgłaszałem Smart solar kilka razy. Ostatecznie ekipa podjęła się montażu ale bardzo się spieszyła efektem czego było niepodłączenie jednego panelu. O tym dowiedziałem się tyłko dla tego że mam mikro falowniki hoymiles i mogę monitorować każdy panel. Zgłosiłem reklamacje i przyjechała inna ekipa która błąd naprawiła przy okazji zmienili przebieg kabla uziemiającego twierdzą c że poprzednicy źle to zrobili bo kabel puścili w rurze supstowej rynny.
Generalnie średnio.
Mija prawie rok od montażu i na szczęście wszystko ok.
Niestety mam bardzo mieszane uczucia choć generalnie jestem zadowolony

Jarosław
Jarosław
14 kwietnia 2022 18:22

A tak na marginesie…
To miłe, że BOK smartsolar.pl znalazło czas na odpisanie tylu osobom…
🙂

Marcin
Marcin
11 kwietnia 2022 14:22

U mnie poszło sprawnie z montażem, w prawdzie po terminie ale dostałem rekompensate. Sprzęt ok i ekipa monterska również.

Łukasz
Łukasz
5 kwietnia 2022 22:01

Niestety nie jestem w stanie podać promienia łuku jakim trzeba OMIJAĆ tę firmę. Jak już czytałem we wcześniejszych komentarzach brak zgłoszenia przez firmę do programu MÓJ Prąd po delikatnym trzęsieniu ziemi i wylaniu żali z łaską wysłali zgłoszenie 5 października 2021 po trzech miesiącach od założenia (przypomnę że 6 października zakończono możliwość składania wniosków).

Pierwsza awaria po 6 miesiącach działania instalacji i… 3 tygodnie czekania na pojawienie się serwisu. potem stwierdzona konieczność wymiany inwertera BRAWO WY! i kolejne czekanie w dniu dzisiejszym po prawie miesiącu bez produkcji i milionie telefonów (które generalnie firma ma w d…) i meaili na które już trochę lepiej odpowiadają o ile im się chce, przyjechał kompetentny facet jeden (ponoć audytor) i naprawił instalację.

Reasumując Firma dno dna i reszta mułu zachęcam do kontaktu bo jestem przekonany że pozew zbiorowy przyniesie jakiś rezultat- indywidualnie będziemy się szarpać niewiadomo do kiedy.

P.S.
Drogi ENERAD.PL poważnie to jest firma nr 1?

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 16:25
Odpowiedz do:  Łukasz

Panie Łukaszu,
Bardzo nam przykro, ale na podstawie powyższych danych nie jesteśmy w stanie zidentyfikować Pana sprawy. Kontaktowaliśmy się z działem serwisowym i nie odnotowaliśmy podobnego zgłoszenia w ostatnim roku.

Zgłoszenia o dotacje Mój Prąd są wysyłane na bieżąco po skompletowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów i zakończeniu montażu. W przypadku niedopełnienia formalności po stronie Inwestora i braku pełnomocnictwa, zgłoszenie nie może zostać przez nas wysłane.

Jeśli jest Pan naszym Klientem, prosimy o pilny kontakt bezpośrednio poprzez nasz profil Facebook lub mailowo pod adresem bok@smartsolar.pl.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl

Łukasz B
Łukasz B
12 kwietnia 2022 09:56
Odpowiedz do:  BOK smartsolar.pl

Witam, Moje zgłoszenie nie zostało wysłane do dzisiaj a instalacja miała miejsce w Lipcu 2021 wszystkie dokumenty dostarczone – nie przesłane do Programu Mój Prąd bo stwierdzono że nie zdążyli – na początku tego roku ponawiane przypomnienie aby to zostało zrobione i do dzisiaj Cisza – dramat – telefonów nie odbierają na maile nie odpisują. Najchętniej zdjąłbym tą instalacje i zamontował z innej firmy…

Sławek
Sławek
5 kwietnia 2022 15:02

Zaliczka zapłacona 3 miesiące temu, instalacji brak, niby zgłosili o wymianę licznika w marcu ale nie wiem na jakiej podstawie skoro nic nie zrobili. Nie można dodzwonić się do firmy a jak juz sie dodzwonię to nikt nic nie wie i mam czekać, osoba sprzedająca nabrała wody w usta, ktoś na facebooku odpowiada ale po przekazaniu moich danych dalej kontakt się urywa…

Czuje się oszukany, szukam osób chętnych do pozwu zbiorowego.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 15:02
Odpowiedz do:  Sławek

Panie Sławomirze,
Pozwoliliśmy sobie odpisać na Pana komentarz aby podsumować raz jeszcze naszą korespondencję mailową i rozmowę telefoniczną. Zgłoszenia przekazaliśmy zbiorczo do odpowiedniego OSD drogą tradycyjną w celu zminimalizowania ryzyka awarii systemu teleinformatycznego operatorów w ostatnich dniach marca. Pierwszy etap inwestycji został pomyślnie rozpoczęty 5 kwietnia i będziemy kontaktować się z Panem niezwłocznie w celu ustalenia dalszych kroków, w tym decyzji o przystąpieniu do nowej edycji dotacji Mój Prąd na nowych zasadach – omówimy temat szczegółowo wraz z następstwami.

W kwestii Infolinii, chcemy poinformować, że podjęliśmy działania mające na celu rozwiązanie problemu długiego czasu oczekiwania na zgłoszenie konsultanta. Przypominamy, że w przypadku napotkania problemów z przepustowością naszej infolinii, prosimy o kontakt bezpośrednio poprzez nasz profil Facebook lub mailowo pod adresem bok@smartsolar.pl. Temat rozmowy zostanie podjęty niezwłocznie w godzinach pracy biura.

Pozdrawiamy,
BOK smartsolar.pl

Grzegorz
Grzegorz
3 kwietnia 2022 21:50

Zalożyłem instalację o mocy 4 kw w Smartsolar w sierpniu 2021r.We wrześniu 2021 za pośrednictwem Smartsolar zlożyłem niezbedne dokumenty do otrzymania dotacji 3 tys zl Mój prąd.Czekalem do dzìś na pieniądze.Postanowiłem zadzwonić na infolinię firmy i zapytać co się dzieje w mojej sprawie.Okazalo się że firma nie przesłała mojego wniosku dalej nie udzielając mi zadnego wyjaśnienia dlaczego.Z tego powodu straciłem 3 tys zlotych dotacji gdyż jak wiadomo instalacje zalożone przed 1 kwietnia 2022 nie mogą się starać o dotacje Mój prąd 4.0.Na maila w tej sprawie nikt do mnie nie odpisał.Stanowczo odradzam korzystanie z tej firmy.Obsługa posprzedażowa bardzo zła i rażąca niekompetencja!

Grzegorz
Grzegorz
15 kwietnia 2022 18:24
Odpowiedz do:  Grzegorz

Wobec braku jakiegokolwiek kontaktu ze strony firmy kieruje sprawę na drogę sądową.Smartsolar naraził mnie na utratę 3 tys zł dotacji z programu”Moj prąd?” Nie odpisuje na przesłane maile, a do firmy nie mogę się dodzwonić.Jak widać dobro klienta nie ma tu żadnego znaczenia.Z tego co widzę po opiniach nie jestem pierwszą osobą, której wniosek o dotację nie został zlożony.

Marek
Marek
3 kwietnia 2022 18:51

Firma dramat bardzo słaby kontakt co by nie napisać zerowy. Nie polecam.
Szukam osoby u których firma smartsolar nie wywiązała sie należycie z umowy.
Kontakt [e-mail do wglądu w Redakcji]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 15:58
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku,
niestety nie odnajdujemy w naszym systemie wskazanego przez Pana adresu e-mail. Na podstawie powyższych danych nie jesteśmy w stanie znaleźć Pana sprawy i zidentyfikować jako Klienta smartsolar.pl

Prosimy o pilny kontakt bezpośrednio poprzez nasz profil Facebook lub mailowo pod adresem bok@smartsolar.pl.

Od początku roku odnotowaliśmy wzrost liczby połączeń na naszą infolinię, pomimo zwiększanie przepustowości i wydłużania czasu pracy naszych konsultantów. Zdajemy sobie sprawę z konieczności dalszej rozbudowy infolinii w celu zapewnienia jeszcze lepszej obsługi Klienta. Pragniemy zapewnić, że podjęliśmy już niezbędne działania w celu rozwiązania tego problemu. Każdy Klient otrzymuje także spersonalizowaną komunikację mailową o statusie jego realizacji. W przypadku braku wiadomości w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie SPAMu.

Pozdrawiamy,
BOK smartsolar.pl

Marek
Marek
19 kwietnia 2022 21:19
Odpowiedz do:  BOK smartsolar.pl

Wysłałem wam nr umowy nie dość że na kontakt czekało się wieki to Pani która zadzwoniła nic nie wiedziała nic nie mogła itp powiedziała że oddzwoni inna osoba cisza do dziś- firma tragedia

Marek Warszawa
Marek Warszawa
1 kwietnia 2022 20:33

2 miesiące opóźnienia, ale instalacja wzorowo. Mikroinwertery i panele Jinko. Zgłoszenie poszło 2 tyg temu i już mam licznik.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 16:15
Odpowiedz do:  Marek Warszawa

Panie Marku,
Cieszymy się z wzorowo działającej instalacji fotowoltaicznej i życzymy samych słonecznych dni!

Pragniemy zapewnić, że robimy wszystko co w naszej mocy aby zminimalizować ryzyko opóźnień. Niestety nie mamy wpływu na niektóre czynniki zewnętrzne jak m.in. opóźnienia w dostawach podzespołów instalacji fotowoltaicznej, a także odpływ części pracowników do Ukrainy.

Pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl

Leon
Leon
1 kwietnia 2022 12:51

Dostałem poinformowany że instalacja została zgłoszona 31.03. Zadzwoniłem do Taurona 01.04 i ciekawe nie mają żadnego zgłoszenia instalacji.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 16:02
Odpowiedz do:  Leon

Panie Leonie,
Wszystkie instalacje zostały zgłoszone w terminie w celu zachowania starego systemu opustów (net-metering). Dążyliśmy do zminimalizowania ryzyka niedostępnością systemów teleinformatycznych które miały miejsce w ostatnich dniach marca i podjęliśmy decyzję o przekazaniu zgłoszeń zbiorczo metodą tradycyjną do poszczególnych operatorów. Jeśli OSD nie widzi jeszcze w systemie Pana zgłoszenia oznacza to, że nie zostało jeszcze przez nich przetworzone i wprowadzone do systemu. Jednakże, otrzymujemy już pierwsze komunikaty od innych Klientów o pomyślnie wymienionym liczniku lub powiadomieniu o planowanej wizycie. Prosimy o chwile cierpliwości.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl

Alicja
Alicja
1 kwietnia 2022 10:09

Ekipa montuje mi instalację od ponad tygodnia. Jest 1 kwiecień , dziś nie przyjechali wcale!!!! kpina jakaś!!! montaż nie skończony, dokumentów zgłoszeniowych do Enei nie otrzymałam!!!!
Co tu się wyprawia?!!! Telefonów nikt nie odbiera nawet na infolinii.
Kategoryczny minus, zdecydowanie Wszystkim odradzam. Szkoda nerwów i pieniędzy na nich

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 17:21
Odpowiedz do:  Alicja

Pani Alicjo,
Bardzo nam przykro, niestety na podstawie powyższych danych nie jesteśmy w stanie zidentyfikować Pani jako Klienta smartsolar.pl. Prosimy o pilny kontakt bezpośrednio poprzez nasz profil Facebook lub mailowo pod adresem bok@smartsolar.pl.

Przypominamy, że zgodnie z komunikacją mailową i telefoniczną, każdemu Klientowi zostanie przyznana rekompensata o wartości niewyprodukowanej energii elektrycznej.

Pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl

Jarosław
Jarosław
31 marca 2022 07:57

Wczoraj wieczorem dostałem informację (maila), że niby zgłosili. Ale mam wątpliwości… Dlatego zapłaciłem za dodatkowe zgłoszenie…

Marek Warszawa
Marek Warszawa
1 kwietnia 2022 20:49
Odpowiedz do:  Jarosław

Pan to chyba bezrobotny jest, że każdy komentarz komentuje i siedzi na tym portalu 24/7, żeby tylko zaszkodzić firmie. Poczytałem trochę komentarzy zanim wpisałem swój. Pomimo opóźnienia wszystko poszło ok. Zgłoszenie też miałem po 8 dniach, ale Pan to już odpisuje wszystkim i na wszystko na portalu. Ludzie. Trochę dystansu. Obudziliśmy się trochę późno, na zimę i teraz hejt. U Pana jednak skończyło się dobrze i po co ten płacz. Sam jestem przedsiębiorcą i znam realia jacy są obecnie Klienci. Jak jest dobrze to milczą, jak są problemy to od razu hejt. Też so końca miałem strach, że się nie wyrobią, ale zawsze można było odstąpić od umowy. Proszę nie siać paniki

Jarosław
Jarosław
14 kwietnia 2022 07:03
Odpowiedz do:  Marek Warszawa

Kim bym nie był, to mam prawo wyrażać niezadowolenie.

BOK smartsolar.pl
BOK smartsolar.pl
8 kwietnia 2022 17:40
Odpowiedz do:  Jarosław

Panie Jarosławie,
Wszystkie instalacje zostały zgłoszone w terminie w celu zachowania starego systemu opustów (net-metering). Dążyliśmy do zminimalizowania ryzyka niedostępnością systemów teleinformatycznych które miały miejsce w ostatnich dniach marca, podjęliśmy decyzję o przekazaniu zgłoszeń zbiorczo metodą tradycyjną do poszczególnych operatorów. Jeśli OSD nie widzi jeszcze w systemie Pana zgłoszenia oznacza to, że nie zostało jeszcze przez nich przetworzone i wprowadzone do systemu. Jednakże, otrzymujemy już pierwsze komunikaty od innych Klientów o pomyślnie wymienionym liczniku lub powiadomieniu o planowanej wizycie.

Nie było konieczności i przesłanek do przesłania dodatkowego zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji oraz ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. Sami także nie wymagaliśmy tego od naszych Klientów. Oczywiście była to Pana decyzja, należy jednak pamiętać że dokument powinien zawierać wszystkie niezbędne informacje i zostać podpisany przez uprawnioną osobę. Mamy nadzieje, że nie spowoduje to zamieszania w OSD i nie wydłuży procesu wymiany licznika. Oczywiście w takiej sytuacji, może Pan liczyć na nasze wsparcie.

pozdrawiamy
BOK smartsolar.pl

Jarosław
Jarosław
14 kwietnia 2022 07:01
Odpowiedz do:  BOK smartsolar.pl

W uzupełnieniu. (po sprawdzeniu u dystrybutora). Trzeba przyznać, że Wasze zgłoszenie wpłynęło. “Moje” także. Tu jednak muszę zaznaczyć, że Wasze zgłoszenie zawierało BŁĘDY: Adresowe. W związku z czym po konsultacji zostało usunięte a zostało “moje” POPRAWNIE wykonane. Dziękuję Pozdrawiam.