Fotowoltaika Stilo Energy – opinie i recenzja

Stilo Energy to firma działająca w branży energetycznej już od lat. Na rynku wyróżnia się ofertą opartą na tzw. mikrofalownikach. Na czym polega to rozwiązanie? Dla kogo może okazać się przydatne? Sprawdź szczegóły fotowoltaiki w Stilo Energy.

Na początku czerwca 2022 roku, Stilo Energy SA poinformowała, że Bank Pekao odmówił jej przedłużenia umowy o zawieszeniu dochodzenia roszczeń kredytowych. W związku z tym firma Stilo Energy podjęła decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego o zatwierdzenie układu, zgodnie z przepisami Prawa restrukturyzacyjnego. Obwieszczenie o tym, w imieniu Spółki zostanie umieszczone przez doradcę restrukturyzacyjnego we właściwym rejestrze (Krajowy Rejestr Zadłużonych).

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Stilo Energy – fotowoltaika oparta na mikroinwerterach

Stilo Energy od 2017 roku dostarcza rozwiązania z zakresu OZE. Jak sama informuje na swojej stronie, firma współpracuje z ok. 100 zewnętrznymi ekipami montażowymi, które wykonują ok. 500 instalacji miesięcznie. Posiada 200 doradców i partnerów oraz 20 inżynierów w dziale projektowym.

Jako jeden z niewielu wykonawców fotowoltaicznych (obok m.in. Smartsolar), oferuje swoim klientom instalacje fotowoltaiczne oparte na mikroinwerterach (mikrofalownikach) podłączonych bezpośrednio do panelu fotowoltaicznego. W przypadku takiego rozwiązania, cały proces zmiany energii świetlnej w energię elektryczną odbywa przy module. Stamtąd też wytworzony prąd przesyłany jest wprost do sieci. Co daje ta technologia?

Mikroinwertery zapewniają przede wszystkim maksymalną wydajność każdego modułu, bez względu na warunki. Dzięki zastosowaniu mikrofalowników, panele pracujące z pełną mocą, nie są ograniczane przez te działające gorzej (np. przez te będące w cieniu lub zabrudzone).

Fotowoltaika Stilo Energy oparta na mikrofalownikach to opcja, która sprawdzi się przede wszystkim wszędzie tam, gdzie występują wymagające warunki montażu – np. w przypadku dachów o skomplikowanej budowie czy w miejscach, gdzie pojawiają się czasowe zacienienia. Ale nie tylko. Niższe napięcia i większa kontrola nad pracą instalacji zwiększa bezpieczeństwo i pozwala na szybsze reagowanie w przypadku awarii.

Stilo Energy to nie tylko fotowoltaika

Warto podkreślić, że instalacje solarne to niejedyny punkt oferty Stilo Energy. Swoim klientom może więc zaproponować inne rozwiązania współpracujące z energetyką słoneczną, takie jak:

  • pompy ciepła, które zasilane PV zapewniają bezemisyjne i tanie ogrzewanie domu i c.w.u. Instalator zapewni Wam dobór i montaż urządzeń m.in. firmy Panasonic czy Immergas.
  • magazyny energii – od firmy Victron.
  • ładowarki samochodowe – dedykowane do pojazdów elektrycznych. Również i w tym przypadku klient może liczyć na kompleksowe podejście, obejmujące zakup, instalację, konfigurację oraz porady związane z połączeniem ładowarki z instalacją PV.

Gwarancje w Stilo Energy

Warto wspomnieć, że dla instalacji o mocy do 10 kW firma Stilo Energy przygotowała specjalną, „Złotą gwarancję Stilo Energy”. Obejmuje ona usługę montażu i te urządzenia, które posiadają krótszą gwarancję fabryczną i wydłuża czas ochrony do 12 lat.

Mikroinwertery Stilo Energy, dostarczane przez firmę AP System objęte są 20-letnią gwarancją produktową. Jeśli chodzi o panele fotowoltaiczne, to gwarancje zależą od producentów (chyba, że są objęte „Złotą gwarancją”).

W cenie instalacji można także uzyskać ochronę ubezpieczeniową. W ten sposób zabezpieczymy się przed m.in.:

  • opadami gradu,
  • kradzieżą,
  • wandalizmem,
  • uszkodzeniami wywołanymi przez zwierzęta,
  • stratami w produkcji.

Dla kogo jest oferta fotowoltaiki w Stilo Energy?

Stilo Energy do tej specjalizowała się w montażu przede wszystkim mikroinstalacji, czyli fotowoltaiki o mocy do 50 kWp. Kto może wybrać system tego typu?

Gospodarstwa domowe – do tej pory to właśnie fotowoltaika dla domu miała największy wpływ na boom w branży energetyki słonecznej. Osoby fizyczne, dzięki właściwie dobranej instalacji mogą ograniczyć rachunki za prąd nawet o 80-90%. Sporą zachętą dla tej grupy są również rządowe projekty wspierające rozwój fotowoltaiki – np. dofinansowanie “Mój prąd”.

Rolnicy – którzy mogą zyskać również dzięki tzw. uldze inwestycyjnej, o której więcej dowiesz się z naszego artykułu „Fotowoltaika dla rolnika„.

Firmy – w szczególności te, zainteresowane czerpaniem korzyści z PV, a zatem planujące montaż instalacji o mocy nieprzekraczającej 50 kWp. Obecnie, przedsiębiorcy stanowią ok. 25% klientów Stilo Energy. Wszystko wskazuje jednak na to, że Spółka obiera nowy kurs, który pozwoli na zwiększenie udziału realizacji B2B.

To jednak nie jedne podmioty zainteresowane rozwiązaniami oferowanymi przez firmę. Według Stilo Energy coraz większe triumfy święci także fotowoltaika dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, dzięki której możliwe jest obniżenie opłat za wspólnie zużytą energię elektryczną.

Stilo Energy – cena instalacji fotowoltaicznej

Przejdźmy teraz do kosztów fotowoltaiki w Stilo Energy. Jakich wydatków można się spodziewać? I od czego będą one zależeć?

Zacznijmy od czynników, które mają wpływ na ceny instalacji fotowoltaicznej od Stilo Energy. Podobnie, jak w przypadku innych firm fotowoltaicznych, będą to m.in.

  • miejsce montażu (na dachu, na gruncie),
  • wielkość instalacji,
  • wykorzystywane urządzenia (stosowanie mikroinwerterów może być droższe używanie tradycyjnych falowników).

Ustalenie, ile (nawet w przybliżeniu) kosztowałaby instalacja, wymaga kontaktu z przedstawicielem firmy. Ostateczny koszt przedsięwzięcia uzależniony jest bowiem od indywidualnego projektu instalacji.

Co ciekawe, Stilo Energy regularnie przygotowuje dla swoich klientów atrakcyjne promocje i rabaty, dzięki którym koszt przedsięwzięcia można zmniejszyć. Przykładem może być fotowoltaika w kredycie 0% czy ubezpieczenie w cenie.

Fotowoltaika w Stilo Energy również na kredyt i w leasingu

Bez względu na długofalowe korzyści wynikające z fotowoltaiki, inwestycja w tego typu technologie wciąż związana jest ze sporymi wydatkami wstępnymi. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, firma Stilo Energy uwzględniła kilka form finansowania instalacji. Inwestorzy, przedsięwzięcie mogą więc pokryć za pomocą:

własnych środków wspieranych przez rządowe programy rozwoju fotowoltaiki,

kredytu na fotowoltaikę – pozyskanego samodzielnie przez klienta lub otrzymanego z pomocą firmy Stilo Energy, która współpracuje w tym zakresie z kilkoma bankami, m.in. z Alior Bankiem,

leasingu fotowoltaiki – przy czym opcja ta skierowana jest do klienta biznesowego. Rata leasingu często sięga przeciętnej wysokości rachunku za prąd, dlatego inwestor nie odczuwa dodatkowego obciążenia. Po spłacie leasingu fotowoltaika zaczyna produkować energię za darmo.

Jak wygląda instalacja fotowoltaiki w Stilo Energy?

Proces wdrożenia instalacji fotowoltaicznej przez Stilo Energy, jest zbliżony do procedur stosowanych przez inne firmy fotowoltaiczne i składa się z kilku, prostych etapów.

  1. Kontakt z firmą – pierwszym krokiem jest skontaktowanie się inwestora z firmą, w celu podania wstępnych danych na temat przewidywanej instalacji. Przydatne będą dane m.in. na temat miesięcznych lub rocznych rachunków za prąd czy usytuowanie dachu (lub innego miejsca montażu) względem południa.
  2. Właściwy projekt instalacji – po dokonaniu audytu energetycznego i ustaleniu możliwości instalacyjnych, następnym krokiem jest przygotowanie projektu uwzględniającego potrzeby klienta i możliwości montażowe.
  3. Akceptacja warunków – jeśli klient zaakceptuje warunki instalacji, następuje podpisanie umowy.
  4. Montaż – po dopełnieniu formalności można przystąpić do montażu fotowoltaiki we wcześniej ustalonej lokalizacji. Zwykle zajmuje to od jednego do kilku dni roboczych, w zależności od wielkości instalacji czy warunków zabudowy.
  5. Końcowe formalności – Stilo Energy wspiera swoich klientów m.in. w zgłoszeniu instalacji do operatora energetycznego czy uzyskaniu dofinansowania do fotowoltaiki.

Fotowoltaika – Bezpłatne Porównanie Ofert

Fotowoltaika w Stilo Energy – zalety, wady

Zalety fotowoltaiki Stilo Energy

Wykorzystanie mikroinwerterów
Doświadczenie budowane od 2017 roku
Pomoc w uzyskaniu dopłat do fotowoltaiki
Wysokowydajne podzespoły
Dogodne formy finansowania inwestycji
25 lat gwarancji na efektywność paneli i 12 lat na falownik

Wady fotowoltaiki Stilo Energy

Brak możliwości oszacowania kosztów przed kontaktem
Firma podjęła działania zmierzające do uruchomienia postępowania restrukturyzacyjnego

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Stosunek jakości do ceny
Szybkość realizacji
Obsługa klienta
Zastosowane podzespoły
Montaż instalacji
Oferta
Fotowoltaika Stilo Energy to oferta dla osób, które stawiają na wydajność. Rozwiązania stosowane przez firmę to również sposób na “trudne” miejsca montażu. Mikrofalowniki, zapewniają bowiem niezależność pracy poszczególnych modułów, co pozytywnie wpływa na uzyski z instalacji. Obok optymalizatorów, mikrofalowniki to jedyne rozwiązanie pozwalające na poprawę działania systemów częściowo zacienionych lub położonych na dachach o skomplikowanej budowie. To niestety wiążące się jednak z kosztami wyższymi niż przeciętnie. Na podkreślenie zasługuje też możliwość skorzystania z różnych form finansowania (m.in. leasing, kredyt). Uwagę z pewnością przyciągają też długie okresy gwarancji na zastosowane podzespoły (25 lat na panele i 12 lat na falownik). Wątpliwości mogą jednak budzić informacje o rozpoczęciu działań zmierzających do otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego. Z jednej strony dowodzi ono transparentności i odpowiedzialnego podejścia do perspektyw dalszego funkcjonowania Spółki. Z drugiej pozostają pytania o skuteczność realizacji podjętych zobowiązań. Z informacji dostarczanych przez Stilo Energy wynika, że w obliczu załamania rynku prosumenckiego, firma skupia się obecnie na realizacjach projektów z segmentu B2B.
2
Nasza ocena
Informacje o autorze

Emila Biernaciak

Ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ekspertka w zakresie fotowoltaiki. Zapalona badaczka zagadnień związanych z finansami, energetyką oraz marketingiem w sieci. Szczera fanka i propagatorka ekologicznych rozwiązań, które mogą zmienić świat na lepsze. Niespokojny duch, wciąż szukający nowej wiedzy i doświadczeń. W wolnym czasie czyta powieści Stephena Kinga i śledzi trendy motoryzacyjne.

Dodaj komentarz
guest
73 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztof
Krzysztof
20 stycznia 2023 04:27

Nie polecam. Mam ich instalację 4kW. Postanowiłem ja rozbudować. Niestety przedstawiciel firmy na Podkarpacie pan Kamil od 4 – go czerwca 2022 roku do chwili obecnej nie przedstawił żadnej oferty.
Zawsze ktoś na urlopie.

Maciej
Maciej
17 stycznia 2023 09:32

Dramat, zdecydowanie nie polecam. Uzgodniłem z nimi jeden model paneli, w umowie wrzucili inny i „przypadkiem” czcionka na umowie wyglądała tak, że zmiana nie była widoczna. I „przypadkiem” zmienili na tańsze panele.

Dodatkowo zapewniali mnie, że będę mógł po budowie skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej, nie zweryfikowałem tego, zakładałem że firma z takim doświadczeniem wie co mówi. Ale ich obchodzi tylko to, żeby sprzedać produkt klientowi, a ja straciłem ponad 4000 zł ulgi

Zaufanie do tej firmy ZEROWE!

Wojciech
Wojciech
3 stycznia 2023 09:06

Z czystym sumieniem nie polecam usług Stilo Energy chociaż mam od dwóch lat ich instalację. W lipcu podpisałem z nimi umowę na rozbudowanie instalacji, do końca sierpnia miała być zamontowana nie została gdyż tłumaczyli się że nie mają wszystkich podzespołów. Dopiero pod koniec listopada dostarczyli cały zestaw. No ale cóż ekipa przyjechała i stwierdziła że nie ma odpowiednich haków oraz kabli i pojechała. Następna ekipa przyjechała ale leżał śnieg i odjechali. Wtedy zacząłem sprawdzać panele i stwierdziłem że nie są to te które były ujęte w umowie. Doradca oczywiście głupio się tłumaczył że nie było w magazynie. I myślał że wciśnie inne i nikt się nie zorientuje. Tu się mylił. Przykro mi że stałego klienta tak potraktowali. Podsumowując odstąpiłem od umowy i przestrzegam innych nie dajcie się nabrać.

Kazimierz
Kazimierz
20 grudnia 2022 11:13

Firma nie jest godna polecenia . Fatalnie zarządzana , po pobraniu zaliczki brak kontaktu z doradcą i brak możliwości dodzwonienia się […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Andzia
Andzia
5 grudnia 2022 09:41

Zaliczka na pompę wpłacona w kwietniu 2022 i do dzisiaj ani pompy ani pieniędzy – nie polecam.

Paulina
Paulina
22 listopada 2022 20:18

[…] Nie polecam nikomu. Strata czasu, pieniędzy i nerwów. Oby jak najmniej takich firm.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Alicja
Alicja
17 listopada 2022 17:34

Czy ktoś Państwa ma doświadczenie z odstąpieniem od umowy ze Stilo? Jak zxybko zwracają zaliczkę? Na fv korekcie do zwrotu widnieje termin płatności 16.01.2023 r. Są podstawy do przetrzymywania zaluczku 2mce po rozwiązaniu umowy?

Tomasz
Tomasz
10 czerwca 2022 14:15

Ja mogę polecić Stilo – system 9,2kW, mikroinwertery, panele czarne z czarną ramką – wyglądają świetnie i po roku na dachu działają bardzo dobrze. Projekt instalacji był zrobiony słabo – projektant miał chyba problemy z trygonometrią, bo źle policzył długości połaci i panele nie mieściły się tak jak chciałem. Po interwencji poprawili. Tak jak napisałem – system działa rok bez żadnych problemów. Układ niestety wschód-zachód i efekty są przynajmniej 20% gorsze niż na południowej połaci.

Klient
Klient
28 czerwca 2022 21:47
Odpowiedz do:  Tomasz

Mozesz podac jakiej mocy panele i jakie inwertery?
Z podanej mocy moge wnioskowac ze masz 20 paneli 460W. Jakie do tego falowniki i ile?

Tomasz
Tomasz
29 czerwca 2022 10:32
Odpowiedz do:  Klient

23 panele x 400W. Na stronie monitoringu napisane jest, że mikrofalowniki to QS1 – 6 sztuk.

Klient
Klient
2 lipca 2022 20:31
Odpowiedz do:  Tomasz

No to tak. 23 x 400 = 9.2 kW (w panelach sie zgadza)
6 x QS1 (1,200W) = 7.2kW 🙁
lub jesli QS1 nowy typ BOOSTED to ma 1,400W
wtedy 6 x QS1 B (1,400W) = 8.4 kW – wiec i tak mniej niz 9.2 ktore Ci napisali 🙁

Teraz, zeby zrozumiec moc instalacji to trzeba podejsc do tematu bardzo prosto (podstawy elektroniki).
Moc generowana do sieci bedzie taka jaką „wpompuja” falowniki. Ale one nie moga wpompowac wiecej mocy niz same maja wiec energii bedziesz mial albo 7.2 kW albo 8.4 kW (jesli nowy typ QS1)
Nobla projektantowi takiej instalacji.
Ale, zeby bylo jasne, moga zrobic taki projekt jak najbardziej, tylko ze on nie powinien sie nazywac 9.2 kW tylko 7.2 kW (lub 8.4 kW). Ale wtedy oczywiscie firma nie moze wziasc takich pieniedzy za 7.2kW bo inne firmy (ktore to robia uczciwie) zrobia to duzo taniej.

I tu jest haczyk !!!

Fred
Fred
4 lipca 2022 13:55
Odpowiedz do:  Klient

Panel 400 w ma tylko w Stc
Które zdarza się kilka razy w roku realnie ten panel daje 320wmax

Misio
Misio
12 lipca 2022 21:02
Odpowiedz do:  Klient

Nie masz racji, moc instalacji podaje się w mocy paneli czyli tyle ile są w stanie wyprodukować w rok czasu, po drugie zawsze moc paneli musi być wyższa o około 20% względem inwertera czy microinvertera, i kolejna rzecz Energa czy inny operator, jak podajesz moc do umowy z nimi to masz podać im moc paneli i inwertera i oni instalacje wpisują jako moc paneli, wiem jest to nie sprawiedliwe ale tak jest.

Ksawery
Ksawery
22 lipca 2022 00:54
Odpowiedz do:  Misio

Mam pisemne potwierdzenie producenta APSystems, iż nie mają żadnych wytycznych ani zaleceń, aby moc paneli musiała być wyższa od mocy mikroinwertera, jestem ciekaw z jakiego źródła pochodzi ta opinia. Mało tego do Paneli o przywołanej powyżej mocy, producent jednoznacznie zaleca mikrofalowniki DS3 a nie QS1 (komunikacja z 2021 roku). Poniżej prezentacja DS3:
https://www.youtube.com/watch?v=VNRM3IHJ3x8

Szczerze polecam to zweryfikować i skontaktować się bezpośrednio z producentami tych konkretnych urządzeń, lub chociaż zapoznać się z ogólnodostępnymi materiałami na Youtube wpisując QS1 APSystem:
https://youtu.be/e23gmoN_eDM?t=1952

W materiałach można znaleźć zapis iż, APSystems rekomenduje użycie QS1 dla paneli NIE PRZEKRACZAJĄCYCH 375W.
Będzie test, gdzie 1 panel Jinko 460W będzie podpięty pod QS1, a drugi równolegle z nim umieszczony (w rzędzie) pod DS3. Po kwartale plan jest zamienić falowniki miejscami. Wg. obliczeń teoretycznych, QS1 do końca września 2022 wygeneruje ok. 17% energii mniej niż DS3 z takiego samego panelu (460W) – dla zainteresowanych chętnie udostępnię realne wyniki po zakończeniu badań.

name_d
name_d
12 sierpnia 2022 00:47
Odpowiedz do:  Ksawery

Bardzo chętnie zapoznam się z wynikami. Rownież mam instalację od Stilo od roku czasu. Cały czas nie dawało mi spokoju to, że przy panelach 445W, mam założone QS1 Boosted, gdzie moc max jaką można uzyskać to 374W/ panel. Też uważam, że mikrofalowniki są za małej mocy i przemówił tu aspekt ekonomiczny. Powinno być więcej paneli mniejszej mocy i co najmniej 1 mikrofalownik więcej. To jednak podniosłoby koszt instalacji, a co za tym idzie, cena byłaby za wysoka. Teraz najlepsze. Chcę powiekszyć instalację, więc poprosiłem Stilo a wycenę (gdzie indziej się nie da, ponieważ grożą utratą gwarancji). Najpierw zaproponowali Qs1 i panele 455W, bo takie mieli. Odpuściłem bo wiedziałem, że niebawem pojawią się mikro DS3. Po kilku m- cach znowu poprosiłem o wycenę pod warunkiem zastosowania DS3. Dostałem wycenę na DS3-L (moc max 730W) i panelach 455W. Nie spodobało mi się to. Ich specjalista stwierdził, że DS3-L będzie lepszy powołując się na uzyski paneli wg NOCT jak też to, że DS3 będzie startował później. Trochę mnie to zbiło z tropu, ale przeszukałem YT i znalazłem szkolenie dla instalatorów gdzie AP System podaje, że dla DS3 dedykowane są panele od mocy 460W. Jeśli posiadasz wiedzę i jesteś pewny tego, że DS3 będzie lepszy, to bardzo chętnie się skontaktuję priv.

Adam
Adam
17 kwietnia 2022 19:56

Obsługa posprzedażowa klienta tragiczna. Współpracują z każdym podwykonawcą, do mnie przysłali partaczy. Nie chcą naprawić szkód w ramach gwarancji. Przestrzegam i nie polecam. Kotwy montażowe wkręcają w krokwy na chybił trafił. Natobili mnóstwo dziur w dachu. Dramat

Michał
Michał
13 stycznia 2023 22:57
Odpowiedz do:  Adam

Ja mam podobną sytuację i zastanawiałem się nad skierowaniem sprawy do sądu, bo ich ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania.

wlodek
wlodek
4 kwietnia 2022 21:34

NIE I jeszcze RAZ NIE DLA tej Stilo Energy
Podczas montażu zrobili mi zwarcie na mojej instalacji bo przewiercili mi przewody prądowe na uchwytach kabla. Panele na dachu położone niby prosto ale „amatorzy” nie potrafili nawet poprawnie wyliczyć równe rozmieszczenie uchwytów na panelach dlatego też jeden uchwyt jest blisko krawędzi a po drugiej stronie oddalony o ok 0,5 metra. Chyba miał problem z dodawaniem i odejmowaniem żeby tak się pomylić – AMATORZY. Mam zgłoszone 3 reklamacje i cisza – natomiast fakturę wystawili i chcą kasę a do reklamacji się nie garna . Podejrzewam że nie jestem jedyny i nie chcą nic robić w tym zakresie. Gdybym wiedział to co wiem teraz to nigdy bym tej firmy nie wybrał. Mam nadzieje że szybko splajtują i nie będzie ich na rynku a ludziom , którzy myślą że firma będzie im respektować gwarancję na instalację mogą się grubo zdziwić- bo na gwarancję ze strony tej firmy raczej bym nie liczył […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

wiesniak
wiesniak
10 lutego 2022 21:55

nie polecam, omijajcie stilo z daleka
wyjatkowo niesolidna firma, olewa klientow i nie ma z nia zadnego kontaktu
mam juz 4 lub 5 ta wizytę serwisowa .
instalacja :fotowaltaika i pompa ciepla zamontowna w sierpniu 2021.
Nie rozumiem dlaczego takie firmy jeszcze egzystuja na rynku ? i sa dosyc wysoko w rankingu ?
Miernoty nalezy eliminowac z rynku i nie narażac innych potencjalnych klientow na problemy.
Moze razem przedstawimy nasze reklamacje/problemy i wystapimy do biura ochrony konsumenta z roszczeniami wobec Stilo . Z doswiadczenia wiem , iz to działa.
Wazne aby ostrzec innych potencjalnych klientow : z daleka od Stilo, z daleka od problemów

Marek Ch
Marek Ch
6 stycznia 2022 20:49

NIE POLECAM tej firmy. Brak kontaktu na każdym etapie inwestycji. Moduły zamontowane krzywo, a firma nie poczuwa się do odpowiedzialności. Odradzam.

Klientka
Klientka
6 grudnia 2021 08:43

Ja miałam dokładnie taką samą sytuację jak opiana poniżej. Pierwszy kontakt fantastyczny, konsultant przyjechał, pobajerował. Zgodziliśmy się na wyższą cenę niż u konkurencji – około 26,5t za 4,5 kWh. Potem przez ponad miesiąc nie mogłam otrzymać projektu domu, finalnie dostałam przerobione zdjęcie z drona cudzego domu. Projektantowi to zajęło ponad miesiąc i stwierdził, że jest to dom z tego samego osiedla więc nic nie będzie poprawiał. Wielkim minusem stilo jest to, że w umowie nie mają określonego czasu na montaż od wpłaty zaliczki ale od akceptacji projektu, który bardzo nieudolnie przygotowują. Finalnie po 2 miesiącach zwrócili mi pieniądze.
Uważam, że nie powinni być w tym rankingu na tak wysokiej pozycji.

Joachim
Joachim
17 listopada 2021 20:38

Niestety mam złe doświadczenie w kontaktach z firmą. Instalacja zamontowana w maju 2020, problemy z dostępem do aplikacji „homiles” zły audyt, a tak dosłownie to jego brak. Brak profesjonalnej analizy/audytu u klienta skutkuje żle dobraną instalacją. Wymiana wiadomości e-mail, pomiędzy firmą, a klientem trwa już od 22 czerwca 2021, brak konkretnej odpowiedzi po pięciu miesiącach i propozycji rozwiązania problemu.

Kania
Kania
10 października 2021 16:50

właśnie czekam na montaż, jak na razie z kontaktu z firmą jestem w 100% zadowolona, rzeczowe podejście, na wszystkie pytania uzyskałam odpowiedź

Max
Max
29 września 2021 10:50

STILO to jedna wielka porażka! Dostałem ofertę, nie tania, ale rozumiem, że dobra firma. Zaakceptowałem. Zapłaciłem zaliczkę. Po miesiącu(!!!) otrzymałem pytania gdzie i jak(!!!) mają zaprojektować instalację. Wszystko wytłumaczyłem. Po kolejnym miesiącu otrzymałem drugą ofertę o 20% droższą i wrysowaną instalację na zupełnie innej działce. Przez kolejny miesiąc trwały moje prośby o poprawne wrysowanie i weryfikację oferty. Bezskutecznie a handlowiec stwierdził, że jest na urlopie i żebym sobie sam to ustalał z działem projektowym. W końcu rozwiązałem umowę bo się z niej nie wywiązali. Jestem wściekły bo straciłem czas, najlepsze miesiące na produkcję energii i prawdopodobnie możliwość dopłaty w tym roku a może i w ogóle.

Alicja
Alicja
29 września 2021 10:47

Witam, czy korzystał.ktos z ich usług w Lublinie

Dominik
Dominik
11 września 2021 22:39

Widzę że wszystkie firmy na rynku ( może nie tyle firmy ile handlowcy ) poświęcają nam nawet swój prywatny czas by dopiąć podpisania umowy.
A potem? Sami wiecie. Goń się leszczu. U mnie było tak samo z Hymonem. Miałem dylemat czy oni czy Stilo. No może Pani Jolanta była bardziej dosadna w komentowaniu konkurencji niż Pan Bartek. A teraz co? No jadą na reklamację 4 tydzień.

Marjan
Marjan
23 lipca 2021 11:12

Niestety mam już drugą usterkę instalacji. Wysiadają panele. Pierwszy po ok pół roku pracy ,drugi po 10 miesiącach. Pierwsza usterka naprawiona wzorcowo,(mimo, że zamontowano panel inny niż oryginalnie) natomiast w przypadku drugiego zgłoszenia dział reklamacji próbuje robić ze mnie przysłowiowego wariata. Panel od 25 czerwca (do tego momentu działały wszystkie jednakowo) w pełnym nasłonecznieniu daje moc mniejszą od pozostałych o dokładnie 25 % i pojawiają się na nim plamy, a dział reklamacji uporczywie wmawia mi, że wszystko w normie i ptak narobił mi na panel…nieładnie…!!!

tomasz
tomasz
27 lipca 2021 13:17
Odpowiedz do:  Marjan

jakie panele ci zamontowali? Mikroinwertery czy falownik centralny (jakiej frmy) Jak długo czekałeś na montaż?

Remigiusz
Remigiusz
18 lipca 2021 22:16

Nie polecam tej firmy .koordynator istnieje tylko do podpisania umowy a wszystkie wnioski na odpisy musicie składać sami

Henryk
Henryk
15 lipca 2021 21:16

Polecam Stilo Energy z pełnym przekonaniem.
Szczególnie doceniam współpracę z Panem Wojciechem z Rzeszowa, doradcą firmy na podkarpacie, który był bardzo profesjonalny, zaangażowany, kulturalny. Zawsze odbierał telefony, a jeśli nie mógł – oddzwaniał najczęściej tego samego dnia.
W przeciwieństwie do konkurencji bardzo fachowo wyjaśnił mi ofertę swojej firmy, przyjechał na miejsce wszystko pomierzył specjalnym urządzeniem, przedstawił argumenty za i przeciw dot. paneli, mikrofalowników, falowników. Był cały czas ze mną i żoną w kontakcie
po podpisaniu umowy. Firmowi instalatorzy i elektryk z Przemyśla – pełny profesjonalizm, szybko fachowo zamontowali instalacje, cierpliwie wytłumaczyli wszystkie wątpliwości
z mojej strony, na każdym etapie proponowali rozwiązania najbardziej optymalne dla mnie,
a po zakończeniu montażu po sobie wszystko posprzątali. Dla mnie to duża satysfakcja,
że wybrałem Stilo Energię – bo potwierdza słuszność wybranych technologii i wysoką jakość wykonawstwa ekipy pracującej przy montażu paneli.
Henryk S. z Rzeszowa

Piove
Piove
15 czerwca 2021 13:08

Dziwne – 2 miejsce w rankingu przy tak fatalnych opiniach klientów?

Janusz Skalski
Janusz Skalski
9 sierpnia 2021 07:39
Odpowiedz do:  Piove

Po prostu firma zbiera opinie kilka dni po zamontowaniu – wtedy klienci są zadowoleni, nie wiedzą jeszcze jakie kłopoty ich czekają. A firma jest nierzetelna. Montaż paneli na dachu niechlujny. Gdyby opinie były wystawiane kilka miesięcy po montażu mieliby fatalne opinie.

Marcin
Marcin
12 maja 2021 13:37

Jestem już po procesie reklamacji oczywiście odrzuconej!.
Zamontowano mi zgodnie z umową instalację 4,0kWp (10 szt paneli 400Wp i 3,6kWp moc inwertera, integralną częścią umowy jest oferta, w której zawarte jest szereg zapewnień jak i prognoza wykonana przez Stilo zgodnie z którą: moc instalacji PV(DC) 4,000kWp ; szacowana wydajność roczna z 1kWp 980 kWh, prognoza roczna 3921 kWh z rozbiciem na miesiące.
Jak to działa w praktyce (dane z monitoringu aplikacja i system dostarczone przez Stilo):
Styczeń: prognoza zgodnie z umową 106kWh, generacja 60kWh różnica -43% , energia oddana do sieci licznik tauron 26kWh
Luty: prognoza 161/ generacja 149 – 8% , licznik Tauron 89kWh
Marzec: prognoza 383/ generacja 306 – 20 % , licznik Tauron 182kWh
Kwiecień: prognoza 492/ generacja 390 – 21 % , licznik Tauron 240kWh
Ogółem 4 miesiące tego roku : prognoza 1142kWh generacja 905kWh różnica -21%
Nadmieniam , że nie mam żadnych zacienień, skomplikowań dachu, kominów itp. instalacja na 2 połaciach południe i zachód (prognoza przygotowana przez Stilo dla tego konkretnego projektu zamieszczona została w ofercie)
A teraz o procesie reklamacji: Pierwsze miesiące grudzień ,styczeń, luty sobie odpuściłem ale już w marcu zaniepokoiło mnie że żaden z zamontowanych paneli nie osiąga mocy powyżej 327W (regułą jest moc zdecydowanie mniejsza te 327 w pojedynczych dniach i minutach tzw szczyt przy ekstremalnie dobrym nasłonecznieniu.
1 reklamacja: „reklamuję działanie zainstalowanych 10szt modułów PV, każdy o mocy zadeklarowanej 400Wp. Na podstawie analizy danych z monitoringu instalacji stwierdzam, że żaden z modułów nie osiąga mocy szczytowej większej niż 327W, co znacznie odbiega (-19%) od wartości zadeklarowanych”
i tu opowiedz mnie zaskoczyła:
„informuję, że Pana instalacja fotowoltaiczna składa się z modułów, które współpracują z mikrofalownikami. Moc umowna 4 kWp instalacji-to suma mocy modułów STC- zamontowanych na dachu, czyli moc fabryczna paneli. W tym przypadku, moduły 400 Wp pracują z mikrofalownikami QS1- 1200. Moc chwilowa, robocza jednego portu DC takiej konfiguracji wynosi 320 – 330 watów”

??? WTF w ofercie jak byk napisane : „Instalacja równoległa z mikrofalownikami w połączeniu z wysokiej jakości modułami PV gwarantuje większą moc niż instalacja szeregowa. Każdy panel pracuje bowiem niezależnie, z najwyższą możliwą mocą” – oczywiście nigdzie w ofercie ani w umowie nie znajdziecie informacji o ograniczeniu mocy na porcie mikrofalownika, efekt jest taki , że to co w prognozie i ofercie było sprzedawane jako 4,0kWp ma szczytową moc 3,2kWp i to niezwykle rzadko przy ekstremalnie dogodnych warunkach.
Więc reklamuję jeszcze raz:
„Umowa dotyczyła dostarczenia i zamontowania instalacji o mocy wyjściowej modułów 4,0 kWp i łącznej mocy falownika 3,6KW (§1 Umowy) integralna częścią umowy jest oferta , która również zapewnia o łącznej mocy (konfiguracja zestawu) 4,0kWp dla nominalnej mocy modułów oraz 3,6 kW dla falownika. Obecnie użytkowana instalacja nie jest w stanie nawet w najlepszych warunkach naświetlenia uzyskać takich parametrów w szczycie ( co potwierdzają odczyty monitoringu). O nieprawidłowościach w pracy świadczą również odchylenia od prognozy średniomiesięcznej produkcji energii, tzn. w żadnym miesiącu użytkowania wydajność instalacji nawet nie zbliżyła się do deklarowanej w ofercie prognozy,”…(dalej porównanie prognoz i mocy z odczytami monitoringu na dany dzień)… i żądanie: „żądam usunięcia istotnej wady, doprowadzenia instalacji do stanu umożliwiającego osiągnięcie umownych parametrów, a w drugiej kolejności rekompensaty finansowej z tyt. niedotrzymania deklarowanych parametrów tj. 23 % wartości instalacji (rekompensata równa realnej utraty produkowanej mocy do wartości deklarowanych)”

Odpowiedź Stilo , najpierw korespondencja szereg akapitów przepisywanych z broszur reklamowych o wyższości instalacji Stilo, a na koniec pismo zawierające:
„Nasi projektanci przygotowując koncepcję umiejscowienia paneli, uwzględniają najkorzystniejsze ich ułożenie, tak aby osiągane uzyski były na poziomie zgodnym z oczekiwaniami wyrażonymi na moment ofertowania. Proszę zauważyć, że zamontowana instalacja spełnia wszystkie warunki określone w łączącej nas Umowie.”
„Informujemy, że nasze stanowisko pozostaje niezmienne i wyczerpuje drogę reklamacji”
Czyli jak kto woli -nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi. Czyli nie biorą żadnej odpowiedzialności za zapewnienia oferty dot. mocy i prognoz wydajności.

O sposobie działania firmy świadczy również fakt , że do korespondencji wplatają takie oto pogróżki:
„Zaznaczamy, że działania mające na celu bezpodstawne podważenie zaufania klientów do Spółki naruszają dobra osobiste spółki (art. 24 w zw. z art. 43 Kodeksu cywilnego) oraz mogą wypełniać znamiona przestępstwa zniesławienia (art. 212 Kodeksu karnego).”
I takie oto doświadczenia z tą firmą

mirek
mirek
22 czerwca 2021 21:56
Odpowiedz do:  Marcin

Marcin zgadzam się z twoją opinią to co oni deklarują w umowie jest nie zgodne, jak reklamujesz to wysyłają tabele wyliczeń co się nie ma nic do stanu realnego. Mam zamontowaną instalację 8 kw. a w szczycie osiąga 6,520 plus minus co z pozostałą energią

Tomasz
Tomasz
7 lipca 2021 17:59
Odpowiedz do:  Marcin

Dzień dobry. Przeczytałem Pana wypowiedź P. Marcinie i na wstępie, chcę POGRATULOWAĆ wyboru znakomitej firmy w zakresie PV, czyli Stilo Energy. Również skorzystałem z ich usług i od początku zadawałem wiele nurtujących mnie pytań, aby nic co istotne nie umknęło mojej uwadze laika. Ale do rzeczy, odnosząc się do Pana reklamacji, niestety z przykrością muszę stwierdzić, że jest ona raczej efektem złego zrozumienia lub niezrozumienia kwestii wydajności instalacji w różnych warunkach. Tzn. STC to warunki laboratoryjne, można powiedzieć i oczywiście nie oznacza to, że informacje które producenci w kartach katalogowych paneli przekazują Klientom są nieprawdziwe. Tak jak Pan kilkukrotnie podkreślał w swoje wypowiedzi, ich osiągnięcie w roku jest raczej mało prawdopodobne, ponieważ STC określa wydajność panelu przy natężeniu promieniowania słonecznego 1000W/m2, temperaturze ogniwa 25 stop. i AM = 1.5 (spektrum promieniowania dla gęstości atmosfery). Natomiast realne wartości podawane są w kartach katalogowych jako NOTC, odpowiednio: 800W/m2, 20 stop./AM =1.5/prędkość wiatru 1m/s. To właśnie sprawia, że np. panel o mocy nominalnej 445 Wp w warunkach STC, będzie produkował w warunkach NOTC – 331 Wp. A biorąc pod uwagę fakt, że warunki NOTC są również rzadko spotykane w Polsce… (średnie natężenie promieniowania słonecznego 200-600 W/m2). A zatem Pana uzyski na poziomie 320-330 W (skoro ma Pan słabsze 0,4 kWp, powinny dawać w okolicach 300W), to jedynie potwierdzenie świetnej klasy używanych komponentów przez Stilo Energy. Tak dla porównania w moim przypadku przy instalacji 4,45kWp (10 paneli x 0,445kWp) produkcja roczna prognozowana w umowie w okresie styczeń-czerwiec 2331 kWh, uzysk realny 2388 kWh (dach skośny 30 stop., kierunek SE, mikrofalowniki AP System 3,6kW QS1 Boosted. Warte podkreślenia jest to, że najlepsze miesiące roku dla instalacji jeszcze przed nami, mniej więcej do września/października. Kończąc Pan Wiktor ze Stilo bardzo profesjonalny i zaangażowany. Zawsze odbierał telefony, a jeśli nie mógł oddzwaniał najczęściej tego samego dnia. Wszystko od początku do końca dobrze uzgodnione i cena bardzo atrakcyjna. Po weryfikacji rynku firm działających w branży fotowoltaicznej i 5 spotkaniach, miałem często wrażenie, że przedstawiciele innych firm, mówili jak roboty i nie bardzo potrafili wyjaśnić mi pewne rzeczy, jak np. dlaczego warto przewymiarowywać instalację lub czemu mikrofalownik ma niższą moc niż moc instalacji, etc. POLECAM Stilo Energy z pełnym przekonaniem. P.S. Przy okazji pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję Pani Wiktorze 🙂

Marek
Marek
12 lipca 2021 10:30
Odpowiedz do:  Marcin

Jakie masz mikrofalowniki? Z tego co piszesz to 330W na kanał. Czyli moc to 3,3kW a nie 3,6.
Pozdr
Marek

Ela
Ela
20 października 2021 18:50
Odpowiedz do:  Marcin

Dzień dobry. Chyba mam ten sam problem i zaczynam swoją reklamację. Pozdrawiam

Klient
Klient
28 czerwca 2022 21:36
Odpowiedz do:  Marcin

Mam dokladnie to samo. Wiem gdzie lezy problem. STILO źle rozumuje konepcje PRZEWYMIAROWANIA. Patrz moj wczesniejszy wpis.
Najciekawsze jest to ze dzisiaj dostalem maila jako odpowiedz na reklamacje z zalaczonym opracowaniem jakiegos profesora Politechniki Gdanskiej. Juz pierwsze zdanie swiadczy o tym ze STILO nie rozumie pojecia mocy instalacji.
Pan profesor pisze:
„Moc znamionową elektrowni fotowoltaicznej (PV) definiuje moc znamionowa falownika. Jest to moc jaką elektrownia fotowoltaiczna może wprowadzić do systemu elektroenergetycznego.”
Co to oznacza? Ze w Twoim przypadku STILO zainstalowalo moc 3.2 kW a twierdza ze 4.0 kW.
U mnie jest dokladnie to samo. Bede walczyl…

Marcin
Marcin
10 maja 2021 10:40

Mam instalacje fotowoltaiczną od Stilo Energy od wiosny 2020 roku. Wszystko działa bez zarzutu. Szczególnie doceniam współpracę z Panem Kamilem, doradcą w firmie – miałem z nim kontakt od audytu do podłączenia instalacji, po każdym etapie dzwonił i upewniał się, że wszystko działa.

Mariola
Mariola
7 maja 2021 17:12

Nieterminowe, niekompletne, bez uprzedzenia, blokujące np. wjazd do garażu na kilka dni dostawy.
Nieterminowa realizacja inwestycji.
Brak kontaktu ze strony firmy – trzeba samemu dzwonić i pytać.
Raz ” warunki atmosferyczne” nie pozwalają na montaż, innym razem nie mają znaczenia. Raz, nawet już po ustaleniu terminu, wykonawca nagle się rozłączył i przesłał smsa, że jednak „warunki atmosferyczne …”
Ekipa montażowa przyjeżdża kiedy jej odpowiada ( nie kiedy było to ustalone) i żąda natychmiastowego przestawienia, usunięcia … zaparkowanych aut…(w piżamach przedstawialiśmy auta do sąsiada).
Przepadły mi 3 dni urlopu czekając na ustalone przez Stilo a niezrealizowane, a to dostawę, a to montaż – nie odwołali, nie uprzedzili, nie przeprosili.
Nie uznają reklamacji – to nie Stilo! To np. covid / magazynier wysłał o 2 panele za mało.
Pani w dziale reklamacji – nie czyta ze zrozumieniem, odpowiada metodą kopiuj / wklej ( czyli ma tyle reklamacji, że już ” nie ogarnia”), pomija całe kwestie.
Poprosiłam o ustalenie spotkania – bez odpowiedzi.
Absolutnie NIE POLECAM!!!

Kamila
Kamila
7 maja 2021 13:19

Łódzkie, umowa podpisana, w terminie założony montaż choć z poślizgiem ale umowa a reklama to pomyłka- 5 tyś i nikt mimo zapewnień nie złoży za nas wniosku…Celowe wprowadzenie w błąd…przez przedstawiciela.

Marcin
Marcin
27 kwietnia 2021 18:06

Nie patrzcie kto jak szybko montuje ale jak te instalacje pracują, Stilo to porażka, puste reklamy i zgrabne sformułowania w broszurach, rzeczywistość: produkcja niższa o 25% od deklarowanych, cena 25% wyższa niż konkurencji na falownikach. Fotowoltaika to inwestycja na lata jeżeli nie chcecie żałować z każdym miesiącem bardziej to nie popełnijcie mojego błędu, aktualnie jestem w procesie reklamacyjnym i zachowanie firmy jest niepoważne (kompletne wyparcie) i myślę że za kolejnych kilka kilkanaście miesięcy jak kolejni klienci nabici w butelkę zobaczą rachunki za prąd których miało nie być ta firma zwinie się z rynku. U mnie w umowie 4,0kWp w panelach i 3,6kW falownika, pomiary i monitoring wskazują na 3,2 kW w „pikach” i to takie maxy baaaardzo rzadko przy ekstremalnie dogodnych warunkach, tak więc płacicie za 4kWp (3,6 w mikrofalownikach )a realnie pracują wam tylko 3kWp i nie wierzcie w żadne zapewnienia, że jak równolegle i niezależnie podłączone panele to będą ogółem wydajniej pracować, nie nie będą (chyba że w ekstremalnie skomplikowanych zacienieniach, ale uwaga jak macie problem z cieniem to lepiej zrezygnujcie w ogóle albo zmieńcie lokalizację, bo bez słońca w żaden magiczny sposób prąd się nie wyprodukuje), będą stale pracować mniej wydajnie. Zadajcie pytanie którego nie znajdziecie w żadnym dokumencie, w żadnej reklamie : Jakie jest ograniczenie pojedynczego portu DC dla każdego panela (ja znam odpowiedź z procesu reklamacyjnego 320W) i szach –mat nigdy żaden panel nie osiągnie mocy nominalnej 400W, flownik nigdy się nie przeciąży, już wiecie dlaczego wasza instalacja nigdy nie będzie pracować na maxa , a stale grubo poniżej mocy nominalnej i mocy falowników.

Klient
Klient
3 lipca 2022 18:22
Odpowiedz do:  Marcin

„…już wiecie dlaczego wasza instalacja nigdy nie będzie pracować na maxa , a stale grubo poniżej mocy nominalnej i mocy falowników.”
Jesli panele daja wiecej niz falownik to niby dlaczego falownik ma pracowac „grubo poniżej swojej mocy nominalnej” ?
U mnie falowniki daja swoj max bez problemu.

Klient
Klient
3 lipca 2022 18:24
Odpowiedz do:  Marcin

Podaj jakie masz panele i falownik (falowniki)

Andrzej
Andrzej
18 lipca 2022 22:22
Odpowiedz do:  Klient

Witam,
Mam zainstalowane 3,2 KWp (8paneli x 400Wp strona południoma) od połowy wrzesnia 2020. Rok 2022 zamknąłem wynikiem 3252 kW. Przy słonecznym dniu od 11 do 13 produkcja dochodzi do 2780 W (przy mocy mikroinwerterów 2,4 kW – 2 x QS1).
Sprawy formalne, instalacja i uruchomienie bez żadnych problemów.
Załapałem sie na program lojalnościowy i dostałem 1350 zł za polecenie dwóch istalacji.
Reklamację też zaliczyłem. w Kwietniu jeden z paneli miał wydajność o około 30% niższą od pozostałych. Reklamacja uwzględniona bez problemu (dostarczony nowy panel i montaz w gratisie). Jestem zadowolony ze wspołpracy ze Stilo Energy i działania instalacji.
Widzę, że niektórzy oczekują produkcję od świtu do zmierzchu na pełnej mocy paneli i biją pianę składając nieuzasadnione reklamacje.
Pozdrwaim.
Andrzej.

Maria
Maria
23 marca 2021 16:49

Witam, jak sprawdza się firma na Podkarpaciu ?

Michał
Michał
10 marca 2021 12:17

Instalacja zamontowana w okolicach trójmiasta w połowie 2020r.
Instalacja szybko i sprawnie aczkolwiek wiele „improwizacji” na miejscu w trakcie montażu.
Dokumenty również szybko bez zbędnej zwłoki.
Niestety zadowolenie minęło po tym jak się zorientowałem, że nie do końca dobrze działa system monitorujący. Obsługa serwisowa fatalna. Gdyby przed instalacją ktoś pomyślał gdzie zamontować komponenty monitorujące to może problemu by nie było.
Generalnie nie polecam.

Aneta
Aneta
8 marca 2021 08:04

Czy ktoś korzystał w Kraków ,- okolice? Bardzo proszę o opinie

Mariola
Mariola
7 maja 2021 17:13
Odpowiedz do:  Aneta

Tak, ja jestem z Krakowa – dramat, absolutnie nie polecam!!!

Janusz Skalski
Janusz Skalski
1 września 2021 23:32
Odpowiedz do:  Aneta

Jestem mieszkańcem Krakowa, domek jednorodzinny. Po 5 miesiącach od zamontowania paneli na dachu – dramat. Dach z dobrej blachy falistej w czasie montażu został podziurawiony jak sito, zaczęło się lać. Prawdopodobnie od dnia zamontowania paneli, ale zbierało się na strychu. Aż wszystko uległo zniszczeniu. Zniszczone mieszkanie, zniszczona izolacja na strychu, czeka nas totalny remont. Montaż – jak się okazało był wbrew wszelkim zasadom – tak uznał rzeczoznawca. Rozszczelnione zakładki blach, bezładnie wkręcane wkręty – Teraz firma twierdzi, że dach był zły. Otóż dach nigdy nie przeciekał, był znakomity, zresztą pozostała połać dachu nie budzi żadnych zastrzeżeń, szczelny, blacha jak nowa.. Nigdy wcześniej nie mieliśmy żadnych przecieków, nie wiedzieliśmy w ogóle co to cieknący dach. Jeśli były jakiekolwiek zastrzeżenia firmy montującej panele co do dachu – to dlaczego zamontowano panele? Odmówiono mi teraz reklamacji, dostałem dziś bezczelną odpowiedź , pokrętną. Istna hucpa. Nie polecał bym tej firmy nawet wrogowi. Potencjalni klienci: to jest firma, która sieje zniszczenie, do niczego się nie poczuwa. Żądają oceny w dniu zamontowania – tj. wtedy gdy jeszcze nie wiesz co zniszczyli. Potem nie uznają reklamacji. W rzeczywistości – wątpię aby ktokolwiek wystawił pozytywną ocenę. Trzeba dochodzić swoich praw w sądzie.

bozena i andrzej
bozena i andrzej
10 stycznia 2021 11:04

mieszkamy w zachodniopomorskim przedstawiciel tej firmy bardzo fachowo przedstawil nam oferte tej firmy przyjechal na miejsce wszystko pomierzyl przedstawil za i przeciw byl caly czas z nami w kontakcie po podpisaniu umowy czekalismy na montaz ok.miesiaca panele montowala firma ze szczecina szybko fachowo profesjonalnie chlopaki(pozdrawiamy serdecznie) po sobie wszystko posprzatali firma naprawde super kontakt z sama firma STILO takze bardzo dobry telefony i emeile nigdy nie pozostawaly bez echa bardzo pomocni i zyczliwi ludzie .My jestesmy bardzo zadowoleni i polecamy

Piotr
Piotr
8 stycznia 2021 11:08

Umowę podpisaliśmy w czerwcu, panele założone, ekipa ok, posprzątane, panele działają. Do dnia dzisiejszego, czyli ok 7 miesięcy nie mogę doczekać się dokumentów z poprawnymi danymi co za tym idzie, nie otrzymaliśmydotacji z funduszu mój prąd(-5tyś). Po 6 miesiącach dostałem aplikacje, która i tak nie działa. MASAKRA NIE FIRMA. NIE POLECAM!!!

Mariola
Mariola
7 maja 2021 17:15
Odpowiedz do:  Piotr

Ja również mam bardzo złe doświadczenia. Również nie polecam!

Klient
Klient
12 grudnia 2020 11:25

Najgorsza firma w tej branży, nie polecam nikomu!!! Jeśli decydujecie się na montaż fotowoltaiki weźcie każdą tylko nie tą firmę. Firma zatrudnia niekompetentnych pracowników, którzy chyba metoda chybił trafił dobierają moc paneli do potrzeb klienta. Kiedy pojawia się problem umywają od wszystkiego ręce, zasłaniają się umowa i nie biorą pod uwagę żadnych argumentów, twierdząc że z ich strony wszystko jest ok i to wina klienta. Porazka, a nie FIRMA. Zapomniałam dodać, że wciskają ludziom stare panele, które produkują tyle co kot napłakał!!!!! Zainwestowałam w instalację od nich ponad 30000, a żeby miały one jakaś rację bytu musiałam dolozyc paneli za ponad 40000!!!

Mariola
Mariola
7 maja 2021 17:16
Odpowiedz do:  Klient

Również złe doświadczenia, również nie polecam!

Krzysztof
Krzysztof
12 listopada 2020 12:46

Zdecydowanie nie polecam, od końca września mam zainstalowane przez nich panele które nie działają. Reklamowałem już wszędzie ale tylko mówią że ktoś przyjedzie a od półtora miesiąca nikt się nie zjawił, dzwonię tam kilka razy w tygodniu i ciągle słyszę to samo że ktoś przyjedzie, KATASTROFA, Odradzam wszystkim i przestrzegam przed tą firmą.

Robert
Robert
9 listopada 2020 17:06

Posiadam instalacje 3,4kw założona maj 2020 i jestem bardzo zadowolony wielkopolska pila

Malgorzata
Malgorzata
20 października 2020 12:28

Witam wszystkich,wszyscy zachwalają ,ale chciałabym poznać opinie chociaż jedną z wielkopolski,

Maciej
Maciej
7 października 2020 14:09

Czas montażu przy dachu kopertowym , dachówka ceramiczna ,bardzo skomplikowanym, niecałe 2 doby.
Projekt i wszystkie sprawy logistyczne oceniam bardzo dobrze.
Prace wykonywane w bardzo dobrym tempie, ale z rozwagą, pomysłowością, entuzjazmem, oraz uzasadnionym profesjonalizmem.
Brak niezrozumiałości i odstępstw od projektu ustalonego z doradcą ds sprzedaży, czyli osobą pierwszego kontaktu nb bardzo inteligentną i kulturalną.
W zasadzie nie ma do czego się przyczepić.
Polecam!!!

Dariusz
Dariusz
2 września 2020 13:58

Posiadam panele od Stilo podłączone do sieci od ok. miesiąca.
Montaż oceniam wysoko. Ekipa (warszawska) była profesjonalna i uporała się z instalacją 6,4 kWp na dachu skośnym ceramicznym w jeden dzień. Podczas montażu nie żałowali żadnych materiałów pomocniczych (grube, specjalne do PV kable, peszle, podwójne uziemienie wbijane do ziemi tak długo, aż rezystencja spadła grubo poniżej 10 Ohm). Jedyne o czym zapomnieli (prace zakończone zostały ok. godz. 19) to usunięcie z rynien resztek pokruszonych dachówek.
Ponieważ instalację mam w układzie wschód-zachód, 33-procentowe przewymiarowanie mocy paneli w stosunku do mikrofalowników uważam za właściwe (panele 4x400W, falownik 1200W). Dzięki temu produkcja rozpoczyna się latem ok. 5:30 a kończy po 19. W godzinie szczytowej (ok. 13) max. moc na panelach dochodziła do 295 W (lipiec), więc póki co strat spowodowanych brakiem mocy falownika nie było. Pewnie w maju, najlepszym miesiącu dla PV, może się pojawić. Dołożenie kolejnych paneli (najlepiej wielokrotność 4 szt) to tylko wyzwanie montażowe – brak falownika centralnego pozwala zwiększać moc instalacji do ograniczeń powierzchni na dachu.
Zgłoszenie instalacji do Energetyki odbyło się dopiero po 12 dniach kalendarzowych od jej wykonania. Proponuję rozważyć zrobienie tego osobiście – będzie szybciej.
Aplikacja dostępna przez przeglądarkę jest, w porównaniu np. z aplikacją f-my SolarEdge, trochę siermiężna. Niby dostarcza wszystkich informacji, ale ta od SolerEdge jest o wiele lepsza. Nieco lepiej wygląda aplikacja na telefon.
Ogólnie wystawiam ocenę 4 na 5. Zanim wybrałem Stilo wykonałem 4 spotkania z PH innych firm (wszyscy pozostali oferowali falowniki zbiorcze). Ja w kotłowni nie mam nic na ścianie poza małą skrzyneczką z wyłącznikiem głównym i bezpiecznikiem przepięciowym).

Arek
Arek
8 września 2020 21:07
Odpowiedz do:  Dariusz

Też mam Stilo – przewymiarowanie 30% to farsa – reklamuje usługę, firmy nie polecam, są lepsze lokalne które nie olewają klienta

Małgorzata
Małgorzata
28 września 2020 15:41
Odpowiedz do:  Arek

Też podpisałam umowę 18 sierpnia,ale do tej pory nie ma odpowiedzi,nie wiem co się dzieje

Marek
Marek
22 kwietnia 2021 21:07
Odpowiedz do:  Arek

Coś ściemniasz kolego. Czyżbyś w ogóle nie interesował się wcześniej tematem. Ja mam ich instalację i wszystko poszło jak po przysłowiowym masle.

Klient
Klient
28 czerwca 2022 21:20
Odpowiedz do:  Arek

Jaki masz system? Mikrofalowniki? Tez mam przewymiarowanie 30% ale STILO chyba rozumuje wszystko na opak. Najpierw zaklada moc instalacji i do tego liczy panele (suma mocy paneli = zalozona moc iinstalacji). I teraz najlepsze: Od tej mocy ODEJMUJE 20 (lub 30%) i to jest moc falownikow !!!
Takiego majstersztyku nie widzialem wczesniej.
Czyli,
Klient potrzebuje np. 10kW (tyle wynika z obliczen rachunkow za energie).
STILO dobiera do tego panele tez na 10kW (np. 25 x 400W=10kW)
Odejmuje sie od tego 20% i na taka moc instaluje mikrofalowniki (np. 8x1000W)
I to Stilo nazywa PRZEWYMIAROWANIEM 20% !!!
Co wiecej, Klientowi wciska ze ma instalacje 10kW a w rzeczywistosci taka instalacja nie pociagnie wiecej niz falowniki, czyli 8kW.

SKANDAL !!!

WIKI
WIKI
25 września 2020 18:44
Odpowiedz do:  Dariusz

Nie polecam tej firmy. Przy ich montażu gwarantowane uszkodzenia dachu. Nie wiem jeszcze jak ta firma naprawi szkody na moim dachu, ale będę dalej informować.Myślę, że zarządzający powinni rozliczyć kilku tzw.opiekunów logistycznych odpowiedzialnych za jakość wykonywanych usług.

Leon
Leon
2 sierpnia 2020 00:51

wlasnie jestem po montazu i nie jestem zadowlony mialobyc dokladnie a wyszlo niezbytciekawie. Załuje ze skorzystaem panele wadliwe, ekipa nie doswiadczona .

Jan
Jan
6 września 2020 13:57
Odpowiedz do:  Leon

Proszę podać adres. Sprawdzimy, poprawimy.

Dariusz
Dariusz
10 lipca 2020 15:31

Mam zamiar skorzystać z ich oferty. Czy ktoś jeszcze ma jakieś spostrzeżenia?

Jacek
Jacek
29 sierpnia 2020 10:41
Odpowiedz do:  Dariusz

Jesteśmy na etapie dokladnego czytania umowy i warunków gwarancji. Wszystkim to polecam przed podpisaniem umowy, ponieważ nic się nie zgada z tym co pierwotnie obiecywał handlowiec. Wczytajcie się dokladnie i w warunki techniczne i umowę i gwarancję. Masa rzeczy które się nie zgadzają. Polecam rozwagę i głębokie zastanowienie. Na razie nie polecam!!!!!

Marek
Marek
22 kwietnia 2021 21:25
Odpowiedz do:  Dariusz

Umowę podpisałem 31.03.2021 r. – moc 6kW. Montaż instalacji – 13.04.2021 r. zgodnie z umową. Czas montażu: od godz. 10.00 do 17.30. W dniu 14.04.2021 r.- zgłoszenie instalacji przez Stilo w moim imieniu do odbioru przez Energę.
Dzisiaj, czyli 22.04.2021 r. – Energa zamontowała licznik dwukierunkowy i odpalona instalacja. Od godz. 13.29 do 20.24 wyprodukowała 16 kW. (o 20.24 produkowała jeszcze 25 W).
Czy coś trzeba dodawać. Wszystko jak na razie super. Dziwią mnie te wpisy o podpisaniu umowy kilka miesięcy wcześniej i nic się nie dziej, albo połamane dachówki i zniszczony dach, itp.
Dopiszę, że Pan przedstawiający umowę uprzedził abym zabezpieczył kilka dachówek ponieważ mogą ewentualnie pęknąć przy szlifowaniu, jeżeli długo leżą na dachu. Nie pękły. Natomiast wymienili mi panowie cztery dachówki z poza obszaru instalacji, które były zarysowane. Tak sami z siebie.
Aplikacja działa, pokazuje wszystko na bieżąco. Wystarczająco przejrzysta. Tak więc jak na razie wszystko w porządku. Jak będzie dalej – czas pokaże. Na dzień dzisiejszy szczerze polecam.
Ach zapomniałem. Sprawdziłem KRS – kapitał zakładowy na poziomie 17 000 000 zł., a nie jak u innych firm 1500 zł, czy 500 zł. To o czymś świadczy. Pozdrawiam. Koszalin

Eluwina78
Eluwina78
29 maja 2020 09:07

ja zdecydowalam sie na Stilo Energy opinie byly dobre i warunki tez mi odpowiadaly dostalam super panele i od konca zeszlego roku juz mi dzialaja polecam

Taeko
Taeko
21 maja 2020 15:33

zastanawiam się nad tą firmą, bo mają fajne panele. znajomy z pracy polecał, ale on lubi koloryzować, więc bym chciał poznać inne opinie o stilo energy

JANUSZ
JANUSZ
3 lutego 2022 15:57
Odpowiedz do:  Taeko

Witam jestem miesiąc po monta ,od dnia spotkania z P.Krysztofem nie miałem większych problemów jak typowych przy inwestycjach. Teren na jakim montowali panowie okazał się trydny do wiercenia szybko pojawiła się wiertnica problem rozwiązany montaż dwa dni na tit top ,pojawił się nowy problem słaby sygnał vifi serwis dokonał pomiarów i zamontowali wzmacniacz przprowadzili testy za tak załatwioną obsługę WILKIE DZIEKI