Gospodarstwa domowe coraz mniej chętniej zmieniają sprzedawcę prądu

0 /5
(Ocen: 0)

apartamentowiecUrząd Regulacji Energetyki opublikował najnowsze dane dotyczące zmian sprzedawcy prądu w Polsce. We wrześniu br. na taki krok zdecydowało się 7.267 gospodarstw domowych oraz 2.604 odbiorców instytucjonalnych. Wynik jest lepszy niż w sierpniu, ALE niepokojące jest to, że w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, gospodarstwa domowe coraz mniej chętniej zmieniają firmę energetyczną.

We wrześniu 2015 roku łącznie sprzedawców prądu zmieniło blisko 9,9 tys. odbiorców, najczęściej firmę energetyczną zmieniali klienci indywidualni (7.267). Wśród klientów instytucjonalnych na zmianę zdecydowało się 2.604 odbiorców. W porównaniu do sierpnia br. liczby zdecydowanie wzrosły – 4.900 użytkowników taryf G zmieniło sprzedawcę, natomiast w taryfach A, B i C tylko 1.347. I moglibyśmy być pełni optymizmu, gdybyśmy nie porównali września 2015 do września 2014 roku.

Według danych zaprezentowanych przez URE we wrześniu 2014 roku sprzedawcę prądu zmieniło 17.010 odbiorców – z czego aż 15.439 klientów to użytkownicy taryfy G (np. G11, G12). W porównaniu z obecnym rokiem jest to bardzo duży spadek. Nieco lepiej wygląda sytuacja w przypadku klientów instytucjonalnych – we wrześniu 2014 roku sprzedawcę zmieniło 1.571 odbiorców taryf A, B i C.

Trudno jest dzisiaj sprecyzować, czemu klienci indywidualni coraz mniej chętniej zmieniają sprzedawcę prądu. Z pewnością czynników jest więcej niż jeden: brak kampanii informacyjnych, strach przed ostatnio aktywnie działającymi oszustami, regulowane taryfy i mało konkurencyjne oferty sprzedawców prądu. Jeśli jednak weszliście na nasz serwis, to warto żebyście nie poprzestali na zdobywaniu informacji na temat rynku energetycznego – zapoznajcie się również z aktualnymi ofertami sprzedawców prądu w naszej porównywarce cen prądu 🙂

Informacje o autorze

Agnieszka Fodrowska

Specjalizuje się w tematach związanych z branżą energetyczną. Interesuje się również finansami, rynkiem nieruchomości oraz marketingiem internetowym. Oprócz tego fascynuje ją historia Wielkich Mogołów. Uwielbia psy, Moto GP, kino indyjskie i przedwojenne.

Dodaj komentarz
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments