Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!

multimedia energia logoWbrew pozorom pozyskiwanie nowych klientów na oferty energetyczne nie jest łatwe. Niezależni sprzedawcy starają się zdobywać nowych odbiorców na różne sposoby. Niektóre z tych działań mogą budzić wątpliwości. Od kilku tygodni otrzymujemy wiele komentarzy na temat sposobu pozyskiwania klientów przez firmę Multimedia Energia. Jeśli wpisy naszych Użytkowników są odzwierciedleniem rzeczywistości, to szczerze jesteśmy zaniepokojeni, bo przecież Multimedia Energia to posiadacz Certyfikatu TOE!

Na wymianę liczników, na lepszą ofertę dotychczasowego sprzedawcy…

W ostatnim czasie otrzymujemy wiele komentarzy przy profilu Multimedia Energia – niestety większość nie jest pozytywna i traktuje o sposobie zdobywania klientów, który delikatnie mówiąc, nie ma zbyt wiele z dobrymi praktykami.

Nasi Użytkownicy skarżą się, że nieświadomie zmienili swojego dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej na… Multimedia Energia. Jak to możliwe? Otóż schemat działania jest prosty, do drzwi naszych Użytkowników pukają osoby, które podają się za przedstawicieli aktualnego sprzedawcy. Pod pretekstem wymiany liczników, czy zawarcia korzystniejszej umowy z dotychczasową firmą energetyczną. Oczywiście, by dopełnić formalności należy podać dane oraz zostawić kilka podpisów.

Komentarz z profilu Multimedia Energia

Komentarz z profilu Multimedia Energia

Część naszych Użytkowników nie była świadoma, że zmieniła sprzedawcę prądu, aż do momentu, w którym nie otrzymała pierwszej faktury od nowej firmy energetycznej, czyli Multimedia Energia. Niestety, w takim momencie było już za późno, by wypowiedzieć umowę bez konsekwencji, czyli np. kar umownych związanych z zerwaniem umowy przed upływem jej terminu.

Jednak pewien odsetek naszych Użytkowników, odkrywał „spisek” i praktycznie od razu kontaktował się z Multimedia Energia, ale szczęście nie trwało długo. Gdyż nawet złożenie wypowiedzenia umowy w placówce firmy nie skutkowało jej odstąpieniem, a procedura zmiany sprzedawcy trwała w najlepsze…

Komentarz z profilu Multimedia Energia

Komentarz z profilu Multimedia Energia

Multimedia Energia to zdobywca Certyfikatu TOE!

Naprawdę niepokoją nas doniesienia naszych Użytkowników, których otrzymujemy bardzo wiele… Na aktualnym etapie naszych ustaleń trudno nam wysunąć jakieś wnioski, ale odpowiedź może być bliżej niż nam się wydaje. W wielu wiadomościach od naszych Użytkowników pojawia się informacja, że osoby pukające do drzwi są przedstawicielami nie samej Multimedia Energia, a firm zewnętrznych, którym Multimedia zlecają pozyskiwanie nowych klientów.

Nas zastanawia jedna rzecz – czy Multimedia, firma, która na polskim rynku działa w różnych branżach od wielu lat, nie potrafi zweryfikować jakie praktyki stosują firmy zewnętrzne, z którymi współpracują? Czy sprzedawca nie zaniepokoił się, że do jego placówek przychodzą klienci, którzy skarżą się na złe praktyki?

Wszystko nas to bardzo dziwi, tym bardziej, że Multimedia Energia jest posiadaczem Certyfikatu TOE – przeszła pozytywnie audyt przeprowadzony przez niezależną firmę. Oczywiście w enerad.pl mieliśmy sporo wątpliwości, co do wartości i jasności przyznawania takiego wyróżnienia, o czym przeczytacie tutaj.

Grafika ze strony Multimedia Energia

Grafika ze strony Multimedia Energia

ALE skoro sprzedawca posiada taki certyfikat, to chyba to jednak do czegoś zobowiązuje? Nurtuje nas jeszcze jedno – jeśli komentarze naszych Użytkowników nie odbiegają od rzeczywistości, to jak TOE mogło przyznać certyfikat firmie, które nie stosuje dobrych praktyk? I nie przyjmujemy tutaj wyjaśnienia, że to wina firm zewnętrznych – skoro kogoś zatrudniamy, to oczekujemy realizacji usług na najwyższym poziomie – pilnujemy i sprawdzamy!

Sprawy nie odpuścimy – jeśli spotkała Was podobna „przygoda” z Multimedia Energia, to czekamy na Wasze komentarze i wiadomości. W cywilizowanym kraju, nie jest dopuszczalne, by firma posiadająca certyfikat, który świadczy o jej uczciwości, w rzeczywistości stosowała praktyki, które z rzetelnością nie mają wiele wspólnego.

Nasza interwencja w Multimedia Energia

Byliśmy na tyle zaniepokojeni, że postanowiliśmy skontaktować się ze sprzedawcą – drogą elektroniczną poprosiliśmy, aby ustosunkował się do komentarzy naszych Użytkowników oraz powyższego artykułu. Dzisiaj otrzymaliśmy odpowiedź, w którym Multimedia Energia przyznaje się, że jeden z jej partnerów biznesowych stosował nieuczciwe działania. Poniżej zamieszczamy odpowiedź Rzecznika Prasowego:

Odpowiedź Multimedia Energia na wiadomość od enerad.pl

Cieszymy się, że dzięki naszej interwencji sprawa została rozwiązana, mamy również nadzieję, że działania naprawcze, które wdrożył sprzedawca przyniosą długotrwały, a raczej trwały skutek 🙂

Enerad.pl – jesteśmy dla Was! Skutecznie zmieniamy rynek!

Naszym celem nr 1 jest zmienianie rynku energetycznego, by stał się przyjazny dla WSZYSTKICH odbiorców. Jak widać na powyższym przykładzie SKUTECZNIE dążymy do eliminowania nieuczciwych praktyk i będziemy ZAWSZE interweniować, jeśli docierać będą do nas sygnały o nieprawidłowościach.

Jesteśmy dumni, że pomagamy zmieniać rynek energetyczny. Jesteśmy też dumni, że obdarzyliście nas zaufaniem i to właśnie do nas zgłaszacie nadużycia, nieprawidłowości, nieuczciwe praktyki. Dziękujemy Wam!

Dziękujemy również firmie Multimedia Energia, która od razu podjęła z nami współpracę w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Brawo! Mamy nadzieję, że inni sprzedawcy będą brać przykład z takiej postawy.

Pozdrawiamy,
Zespół Enerad.pl

130 Comments

  1. Pracowałem kiedyś w takiej firmie, jak ci partnerzy zewnętrzni mutlimedii – tyle że dla energa. Dziwne że tam się nikt nie zajął tematem, jak klient nagle zobowiązał się dopłacać do rachunku 15 pln miesięcznie przez pięć lat (daltego już tam nie pracuję).

    Czemu enerad nie zajmuje się tymi wielkimi, tylko zabiera się za tych co walczą z monopolem – powinno być po równo, wpier…. każdemu co ładuje klientów w bambuko.

    Albo tauron co pisze do ludzi, że aby się wymigać od podpisanej umowy (nie kwestionuję – złęj i niekorzystnej) musi wysłać załącony do koperty papierek – miesiąc po terminie, więc dostanie jebitną karę od tego nowego dostawcy jeśli to zrobi.

    LUDZIE – patrzcie co podpisujecie, a nie załamujecie ręce że są tacy co chcą wykorzystać frajerów! zawsze będą, tylko my sami możemy się upilnować

    • Witam, Panie Tomku dziękujemy za komentarz.

      W eneradzie zajmujemy się wszystkimi sprzedawcami – niezależnie czy jest to gigant energetyczny, czy niewielki sprzedawca. Jeśli docierają do nas niepokojące informacje od naszych Użytkowników to natychmiast działamy. W przypadku Multimedia dotarła do nas prawdziwa lawina wiadomości.

      Nasze interwencje muszą też opierać się na dowodach – nie możemy bezpodstawnie oskarżać sprzedawców i w ten sposób godzić w ich dobre imię. W przypadku Multimedia nie było żadnych wątpliwości, co do wiarygodności informacji, które otrzymywaliśmy. Podobnie było też w przypadku Pana Tomasza i jego walki z dwoma sprzedawcami gazu (artykuł: https://enerad.pl/aktualnosci/zmiana-sprzedawcy-gazu-czasami-nie-jest-rozowo-opowiesc-na-przykladzie-klienta-eniga/ ).

      Niestety, o większości spraw nie wiemy, gdyż po prostu nie otrzymujemy informacji o nieuczciwych praktykach, a sprzedawcy też nie dzielą się z nami swoimi aktualnymi kłopotami 🙁

      Zachęcamy jednak WSZYSTKICH o informowaniu nas o praktykach sprzedawców – chcemy zmienić rynek energetyczny i możemy to zrobić razem, czyli z Wami, naszymi Użytkownikami 🙂

      Panie Tomaszu – bardzo często apelujemy do naszych Użytkowników, aby przed podpisaniem każdego dokumentu uważnie zapoznali się z jego treścią. Mamy nadzieję, że świadomość konsumentów będzie rosła i w niedługim czasie uda się wyeliminować nieuczciwe praktyki sprzedawców.

      Jeśli chciałby się Pan z nami podzielić informacjami/spostrzeżeniami to zapraszamy do kontaktu poprzez e-mail.

      Pozdrawiamy serdecznie!

  2. Dzisiaj oszukano moja Mamę – sprzedawca poprosił o ostatni rachunek za prąd,podpisanie dokumentów uzasadniał zmniejszeniem opłat za prąd,nic nie mowiac, że jest to podpisanie umowy z nowym dostawcą prądu, jutro będziemy dzwonić na wskazana infolinie…

    • Witam, Pani Marto – proszę pamiętać, że bez konsekwencji od zawartej umowy można odstąpić w terminie 14 dni od dnia jej podpisania. Jeśli termin zostanie przekroczony, sprzedawca będzie mógł obciążyć Pani Mamę karą za zerwanie umowy. Pozdrawiamy.

    • Dokładnie dzisiaj również oszukano moją mamę na tej samej zasadzie ale ja tak tego nie odpuszczę już napisaliśmy odstąpienie od umowy i pismo do UOKiK! Pani z Multimedia przedstawiała się jako firma Energa, operowała ich nazwą i logiem na dokumentach. Zaczęła od rozmowy iż mama nie odesłała im oświadczenia odnośnie nowej stawki kWm, która została wysłana z ostatnia FV. Mówiła że to nie jest nowa umowa tylko przedłużenie starej po to aby nie wzrosła cena od października 2016. Ostrzegam działają wbrew zdrowym zasadą konkurencji i są oszustami!!!!

      • Dzisiaj również próbowano oszukać moją mamę, na szczęście nie dała się na to nabrać ale dokładnie taka sama sytuacja jak wyżej opisana. Szkoda, że człowiek nie ma czasu, nerwów ani pieniędzy, żeby coś z tym zrobić i walać się po sądach, ale firma multimedia za takie oszustwa już któryś raz z kolei powinna zostać definitywnie zamknięta + kara więzienia bądź pieniężna. Ale co może zwykły kowalski kontra firma znowu odpiszą to co wyżej w artykule, że to nie oni, że ktoś został ukarany i tak w kółko 🙁 Dziwny jest ten świat.

    • Witam.
      Sierpień 2016r. a oni nadal praktykują tę metodę… Jestem ich kolejną ofiarą… Niestety jest już koniec września ale spróbuję tą sprawę jakoś załatwić.

  3. W dniu 03.02.2016 dwaj panowie przedstawili się jako przedstawiciele RWE i oferowali obniżkę opłat za energię. Kilkakrotnie pytani potwierdzali, że są przedstawicielami RWE. Czy tylko drogą oszustwa firma Multimedia potrafi zdobywać klientów ?

    • Witam, Pani Jadwigo dziękujemy za komentarz i jest nam bardzo przykro, że nadal dochodzi do takich incydentów. Firma Multimedia w swojej odpowiedzi na nasz artykuł, prosi o zgłaszanie nieuczciwych praktyk swoich podwykonawców. Pani Jadwigo, prosimy o kontakt z firmą, bo być może dzięki Pani inne osoby nie zostaną oszukane przez nierzetelnego partnera Multimedia. Pozdrawiamy.

  4. Niestety firma Multimedia nadal praktykuje oszustwa – 10.02.1016, oszust z tej firmy podawał się za pracownika RWE, który rzekomo przyjechał, żeby dostarczyć mi deklarację, której nie odesłałam. Wyciągnął dane osobowe, a kiedy dał mi dokumenty do podpisu,zobaczyłam nazwę innej firmy i nie chciałam podpisać, wykrzykiwał i groził mi jak to przeze mnie stracił czas. Zostawił mi oryginał niepodpisanej umowy, ale kopii nie chciał oddać. wysłałam skargę do firmy Multimedia i zgłosiłam sprawę na policję, ale nadal obawiam się, że może podrobić mój podpis na kopii umowy. Deklaracje rzecznika firmy to jedno, a na infolinii usłyszałam, że pracowników szkolą firmy zewnętrzne, więc Multimedia nie może za nich odpowiadać….tylko te firmy nie szkolą ich pro bono, a skoro ktoś im płaci, to chyba coś weryfikuje i na coś się godzi. To skandal, że mają jakikolwiek certyfikat, to raczej sprawa, której powinny się przyjrzeć organa ścigania.

    • Witam, Pani Krystyno dziękujemy za komentarz. Czy Multimedia odpowiedziała Pani już na skargę? Moim zdaniem pracownik zewnętrznej firmy nie posunie się do podrobienia Pani podpisu – to już jest fałszowanie dokumentów, które podlega karze. Jednak dla własnego spokoju proszę sprawdzać, czy aby na pewno nie wpłynęła do Multimedia umowa z Pani podrobionym podpisem.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  5. Witam. U mnie byli w zeszłym miesiącu Pani i Pan. Mówili,że są z rwe i informują o zamianie nazwy dystrybutora pradu. Niestety uwierzyłam i podpisałam. Dzisiaj dostałam wypowiedzenie umowy z rwe 🙁

    • Witam, Pani Iwono proszę skontaktować się z firmą Multimedia i poinformować w jaki sposób umowa została zawarta. Być może, sprzedawca zgodzi się na odstąpienie od umowy bez żadnych konsekwencji.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  6. witam zostałem oszukany przez pana który się podał za pracownika ENEa stwierdził że jestem żetelnym klijętem zanim się sposzczegłem że podpisałem umowę na zmianę operatora,pan stwierdził że już jest zapużno bo papiery już poszły, gdy zadzwoniła poni o potwierdzenie też dostałem taką wiadomość ,jestem teraz w trakcie wysłania odstąpienie umowy tylko jest pytanie czy oni faktycznie odstępują od takiej umowy,powinno im się cofnąć koncesje za takie praktyki .

    • Witam, Panie Arturze, jeśli wysłał Pan oświadczenie odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia, to Multimedia musi odstąpić i potwierdzić to na piśmie. Na wszelki wypadek proszę sprawdzać, czy firma otrzymała już Pana oświadczenie.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  7. Witam. My również zostaliśmy oszukani. We wrześniu po naszych mieszkaniach chodziło dwóch ludzi podając się za przedstawicieli firmy energa , informując nas o wymianie liczników na nowe i potrzebnym do tego podpisie oraz danych z dowodów oosobistyc (plakietki z imieniem i nazwiskiem mieli z nazwa i logo dotychczasowej firmy). Dzwonilam do dotychczasowego dostawcy pradu, co sie okazalo zadnej wymiany nie bylo w planie. Sprawe zglosilam na policje. Sprawa ‚ucichla’ na pol roku. Dzisiaj dostałam pierwsza fakturę od multimedia. Dzwoniłam do energii o co chodzi z tym rachunkiem, kazali zadzwonic do multimedia i wyjaśnić sprawę. W odpowiedzi otrzymaliśmy od konsultanta że od WRZEŚNIA mamy podpisana umowę z multimedia o ktorej nie mielismy pojecia. Niestety nie byliśmy tego świadomi ponieważ nie dostaliśmy żadnej umowy od nich a teraz przyszedł pierwszy rachunek. Nie mamy pojecia co robic. Jestesmy przerazeni.

    • Witam, droga Kelitio, na początek proszę abyś się nie denerwowała. Niestety, na partnerów firmy Multimedia od dłuższego czasu otrzymujemy liczne skargi. Interweniowaliśmy u sprzedawcy i obiecał on, że wszystkim osobom oszukanym umożliwi powrót do poprzedniego sprzedawcy, bez ponoszenia kar umownych. Dlatego wydaję mi się, że warto by było, abyś ponownie skontaktowała się z firmą Multimedia (najlepiej w formie pisemnej) i przedstawiła w jak nierzetelny sposób została zawarta Twoja umowa. W korespondencji możesz również powołać się na nasz serwis, w którym Multimedia przedstawiła oficjalne stanowisko na temat praktyk niektórych swoich partnerów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  8. Multimedia widzę że nic się nie zmieniło.Wczoraj próbowano oszukać moją babcię,uchroniło ją tylko to że byłam u niej.Pan wszedł twierdząc że jest z firmy TAURON i chce odliczyć jej jakaś część z rachunku która jej jako wieloletniemu klientowi niepotrzebnie naliczali.Poprosił o fakturę zbiorczą i dokumenty i już wziął się do wypisywania masy papierków.Jednak gdy weszłam z herbatą zauważyłam plakietkę multimedia,zabrałam dokumenty babci i spisałam dane tego Pana po czym grzecznie zaproponowałam że oddzwonimy.Wiem że babcia nic nie podpisała,w razie gdyby Pan jednak miał dość danych i podrobił podpis My mamy jego dane.Mam nadzieję że prawdziwe.Zagranie bardzo nie fajne.

  9. Firma Multimedia chyba nadal ma problemy ze swoimi partnerami (albo udaje, że nic się nie dzieje i nic z tym nie robi). Wczoraj moja ciocia podpisała umowę z panem przedstawicielem multimedii. Powiedział, że jest z energetyki i chodzi o zmianę adresu firmy i dlatego trzeba wypisać nową umowę. Gdyby powiedział, że jest z Multimedii i ma propozycję zmiany dostawcy energii moja ciocia by zdecydowanie odmówiła. Pan cały czas ją zagadywał, nie pokazał jej dokładnie dokumentów, ani nie dołączył wszystkich załączników. Ciocia miała przeczucia, że coś jest nie tak i gdy pan przedstawiciel już poszedł na spokojnie usiadła do papierów i okazało się, że zmieniła dostawcę energii! Dzisiaj do Multimedii zostało wysłane oświadczenie o odstąpieniu od umowy i modlimy się, by to zakończyło sprawę. Jak ci ludzie mogą spać spokojnie robiąc innym taką krzywdę? Przecież ktoś o słabych nerwach może dostać zawału serca, albo wylewu na myśl o tym co nieopatrznie zrobił…

    • Witam, Pani Aleksandro dziękujemy za komentarz. Planujemy niedługo skontaktować się z firmą Multimedia, gdyż cały czas napływają do nas kolejne skargi oszukanych klientów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Ja też dałam się omotać , złożyłam rezygnację po 14 dniach i teraz przyszła mi faktura za zerwanie umowy w wysokości 1125zł

      • Pani Danuto, jeśli umowa była zawierana poza lokalem firmy w ciągu 14 dni przysługuje Pani do bezpłatnego odstąpienia od umowy! Czy posiada Pani potwierdzenie złożenia lub wysłania dokumentu?
        W przypadku wysłania pisma formą elektroniczną ważne jest potwierdzenie otrzymania pisma na trwałym nośniku (kartka papieru, pamięć USB, płyty CD-ROM, DVD, karta pamięci, dysk komputerowy; poczta elektroniczna, SMS).
        Jeżeli posiada Pani potwierdzenie proszę zawiadomić o tym Multimedia. W przypadku problemów radzimy również skonsultować się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów.

        Pozdrawiam,
        Piotr
        enerad.pl

  10. Jak tak czytam te komentarze to naprawdę się zastanawiam skąd się biorą tacy cebulowi ludzie? Jak można coś podpisać bez wcześniejszego przeczytania co się podpisuje. Pracuje w firmie która zdobywa klientów dla Multimedia i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się powiedzieć czegokolwiek o czym przeczytałem tutaj. Nie wiem jak to wygląda u innych partnerów. Ja tak samo jak i moi współpracownicy zawsze mówimy ze przychodzimy od sprzedawcy prądu Multimedia i, że mamy ofertę do przedstawienia. Cała umowa nie tylko jest czytana razem z klientem ale i uzupełniana gdzie wszystko czarno na białym jest napisane. Bardzo mnie bawi ta gówno burza o sprzedawce prądu, bo na każdą firmę można znaleźć jakieś brudy.

    • To bardzo fajnie, że Pana, przedstawiciela handlowego, który pozyskuje Klientów dla Multimedia Energia tak bawi ta „gówno burza”. Gorzej, że Pana koledzy po fachu odwiedzają starszych ludzi (są przypadki ze staruszkami po 90 lat) i wykorzystując ich naiwność wtykają do podpisu kwity insynuując, że są to obowiązkowe dokumenty do podpisania, w dodatku zasłaniając się brandem innego, zazwyczaj urzędowego/dotychczasowego sprzedawcy.

      „Jak można coś podpisać bez wcześniejszego przeczytania co się podpisuje” – jak widać można, zwłaszcza jak się jest nieco naciągniętym i ma się 80 lat. Ma Pan starszych ludzi w rodzinie? To niech Pan sprawdzi jak można ich naciągnąć, niech Pan spyta co wiedzą o liberalizacji rynku energii i o zmianie sprzedawcy. (proszę nie odpowiadać – to pytania retoryczne)

      Pytanie jest raczej: „Jak można wykorzystywać tych ludzi zasłaniając się RWE/PGE/TAURONEM/etc”? Zna Pan na nie odpowiedź?

      A na Pana miejscu byłbym raczej mniej ubawiony, a bardziej zmartwiony. Ten negatywny fejm, który zdobywa MM – niezależnie od tego jaka faktycznie jest ich oferta – przez Pana kolegów odbije się przecież również na Pana sprzedaży. Nie rozumie Pan tego? Jeśli jest Pan rzetelnym sprzedawcą, który ma w ofercie produkty MM sugerowałbym raczej wykorzystać to miejsce i wpis na nim na wytłumaczenie sytuacji – po to żeby samemu skierować do siebie Klientów – a nie sygnalizowanie ubawu tą „gówno burzą o sprzedawce prądu”.

      Pozdrawiam Serdecznie.

      • Jak sam Radku stwierdziłeś „koledzy po fachu” czyli osoby nie pracujące już jako ph wyłudzają te podpisy dla własnej korzyści. Jestem pewny, że w większości przypadków multimedia może nie mieć z tym nawet nic wspólnego. Ja jestem rzetelnym pracownikiem i możesz mi wierzyć lub nie, ale nie mam żadnego problemu z pozyskiwaniem klientów. Nawet kiedy słyszę od nich teks „a Multimedia to słyszałam oszukują ludzi” ja podchodzę do tematu bardzo spokojnie i krok po kroku wszystko tłumacze. Oferta jest naprawdę bardzo konkurencyjna i korzystna dla klienta, a wiem to stąd, że często daje swój prywatny numer i wszystkie dane osobowe klientom którzy chcą podpisać ze mną umowę. Z niektórymi w dalszym ciągu mam kontakt i jeżdżę do innych członków ich rodzin aby oni również mieli szansę zmienić swojego sprzedawce.

    • „Nie jestem cebula, bo nie dałam sie nabrac”, bo kantem jechało na kilometr, a przedstawiciel jechał po bandzie. Kiedy nie podpisaliśmy jeszcze nas postraszył URE na odejście. Ale Sąsiad z drugiego bloku PROSTY CZŁOWIEK – podpisał, BO WIERZY LUDZIOM. A to nie oznacza, że możesz go obrażać Z e n o n i e… Radek ma RACJĘ wczytaj się i empatii proszę

  11. Mamy praktycznie kwiecień, a firma dalej wykorzystuje swoje niecne zagrywki do pozyskiwania klientów, mimo w/w listu ze stycznia. Podając się za przedstawicieli dotychczasowego operatora/sprzedawcę podsuwają umowę nieświadomym ludziom informując, że „zmieni się jedynie adres na fakturze”. Dwa tygodnie na odstąpienie od umowy, oby chociaż z tym nie było problemu.

    • Witam, drogi Barteke, dziękujemy za komentarz. Byłabym wdzięczna gdybyś skontaktował się z nami poprzez e-mail i napisał nam, gdzie działali nieuczciwi przedstawiciele. W najbliższym czasie będziemy kontaktować się z tym sprzedawcą i taka informacja na pewno nam się przyda.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  12. 2 kwietnia 2016. Firma Multimedia nadal praktykuje bezkarnie swoje oszustwa, zasłaniając się jakims nezidentyfikowanym Partnerem ( rejon działania oszustów Warszawa. ul Kochanowskiego ).
    Scenariusz już opisany powyżej. Pani, która przedstawiła się jako przedstawicielka RWE powołała się na deklarację, której rzekomo nie odesłałam w terminie do RWE, więc będę miała rachunki za prąd wg niekorzystnej dla mnie taryfy. Po podaniu przeze mnie danych osobowych, oszustka wypełniła formularz umowy korygującej. Podczas jej czytania zorientowałam się, że chodzi o zmianę dostawcy prądu z RWE na Multimedia. Umowy oczywiście nie podpisałam, Mam oryginał tej umowy, ale oszustka zachowała kopię z moimi danymi osobowymi, więc obawiam się ( tak jak p. Krystyna) czy mój podpis nie zostanie sfałszowany.
    W kontekście powyższych praktyk stosowanych nadal pomimo skarg klientów – słowa Rzecznika prasowego firmy Multimedia o systematycznym weryfikowaniu podwykonawców i stosowaniu surowych kar brzmią niewiarygodnie i wydają się byc zwyczajnym kłamstwem.

    • Witam, Pani Małgorzato bardzo dziękujemy za kontakt. Niestety, wygląda na to, że działania naprawcze firmy Multimedia nie są skuteczne, co nas bardzo martwi…

      Co do kopii umowy, to jeśli boi się Pani, że przedstawicielka może sfałszować Pani podpis, to proszę kontaktować się co kilka dni z firmą Multimedia i dopytywać się, czy nie wpłynęła umowa na Pani dane.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  13. Witam, my niestety nadal mamy problem z firmą multimedia. Po tym, jak 7 marca opisywałam tutaj moją sytuację wysłałam pismo w którym opisałam cała sprawę. W odpowiedzi otrzymaliśmy jedynie krótki telefon, w którym to pani z multimedia powiedziała cytuję ‚że jakieś tam pisemko do nich wpłynęło i mogą z łaski swojej zerwać z nami umowę z dniem 30 kwietnia ale musimy zapłacić im fakturę za ostatni miesiąc’. Dzwonilismy następnego dnia ma policję która przejęła ta sprawę i jak sami powiedzieli takich spraw mają ‚po kilometry’ i kazali nie płacić tego rachunku. Następnie dzwonilismy znów do jakże ‚elokwentnej’ firmy multimedia i co się okazało oni o żadnym zerwaniu umowy bez konsekwencji JUŻ nie wiedzą i pani z wielkim krzykiem i hałasem zaczęła nam grozić, że jeśli nie zapłacimy im tejże faktury oni załatwią z nami sprawę inaczej odcinając nam prąd. Teraz już kompletnie jestesmy w jednej wielkiej kropce.

      • Witam ponownie. Droga Kelitio, nie bardzo rozumiem – Multimedia chce odstąpić od umowy bez żadnych konsekwencji z dniem 30 kwietnia. Wymaga również od Ciebie zapłaty za ostatni miesiąc, czyli za kwiecień tak? To w czym tkwi problem?

        Pozdrawiam
        Agnieszka
        enerad.pl

        • Multimedia wymaga zapłaty za jeden rachunek, jaki od nich dostaliśmy tj. Grudzien/styczen. Problem nie tkwi w tym, ze nie chcę go zapłacić. Chodzi o to, ze dzwonie do nich od paru dni, ponieważ chcialam miec potwierdzenie na pismie/ mailu, ze zerwa z nami umowę bez konsekwencji (tak mowili jakis tydzien temu), jednak teraz z każdym dniem slysze tylko od nich, ze oni o zerwananiu umowy nic nie wiedza i nikt tak od nich nie mowil.

          • Dziękuję, teraz rozumiem. Na Pani miejscu napisałabym kolejne pismo, w którym wspomniałabym o pierwszej korespondencji, kontakcie telefonicznym, w którym powiedziano Pani, że odstąpienie będzie bez konsekwencji i o obecnej sytuacji. Na koniec proszę poprosić o kontakt tylko w formie pisemnej.

            Pozdrawiam
            Agnieszka
            enerad.pl

        • Problem tkwi w tym że ludzie przez media są nakręcani. Że Multi to oszustwo. Oczywiście sprzedawca z urzędu… Tauron, PGE, RWE, ENEA,Energia stwierdza żeby klient powiedział że podali się za nich… To proste wszedł na rynek nowy sprzedawca skarpetek a Stary znajdzie sposób by niszczyć konkurencję. I takim oto sposobem chcąc pomóc i przerzucić kobietę z dwóch faktur na jedną mam dziś nieprzyjemności bo sąsiadki jej doradzily by powiedziała że umowa jest podrobiona. To jest kreatywność klientów

  14. Witam, ja również mam ogromny problem z firmą multimedia. Otóż 2 marca 2016 roku także był u mnie Pan który twierdził że jest przedstawicielem PGE i przychodzi z tańszą umową na prąd dla klientów którzy w terminie płacą rachunki. Dziś tj. 13 kwietnia 2016 dostaję pismo z PGE o rozwiązaniu umowy z dniem 30 kwietnia. Okazało się że jednym podpisem zmieniłam sprzedawcę energii. Oszukano mnie bardzo gdyż podał się za przedstawiciela PGE i z takim zamysłem jedynie podpisałam tą umowę. Gdybym wiedziała że umowa ta jest z zupełnie nowym sprzedawcą to nigdy w zyciu bym jej nie podpisywała. Co robić? proszę o pomoc

    • Witam, Pani Sylvio, proszę skontaktować się z firmą Multimedia Energia i przedstawić w jaki sposób została Pani oszukana przez ich przedstawiciela. Proszę również powołać się na artykuł w naszym serwisie.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  15. Pani Agnieszko, mam jeszcze jedno pytanie, otóż sprawdzając tę haniebną umowę zauważyłam ze jest niekompletna i brakuje 3 ech załączników..czy to jakiś plus na moją korzyść? np nie zostawiono mi cennika w załączniku

    • Witam, Pani Sylvio to jest argument na Pani korzyść, ale nie wiem czy będzie to łatwo udowodnić. Proszę jednak o tym fakcie poinformować firmę.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  16. > Wszystko nas to bardzo dziwi, tym bardziej, że Multimedia Energia jest posiadaczem Certyfikatu TOE – przeszła pozytywnie audyt przeprowadzony przez niezależną firmę.

    Widać, że nie wiecie, na czym polega certyfikacja. W skrócie wygląda to tak: płacisz kasę i masz certyfikat.

  17. W mojej sytuacji było podobnie, przedstawiciel Multimedia, podajac sie za pracownika firmy z ktora obecnie mam podpisana umowe, wprowadzil mnie w blad, w wyniku czego podpisalam umowe. niestety juz po fakcie zorientowalam sie ze zmienilam sprzedawce. nie otrzymalam wszystkich zalacznikow, a na kopii umowy ktora otrzymalam brak jakiegokolwiek podpisu lub pieczeci sprzedawcy. czy taka umowa jest wazna?

    • Witam ponownie, umowa powinna być kompletna – jest to jedna z podstaw, która powinna Pani pomóc rozwiązać umowę bez konsekwencji. Proszę również w piśmie do firmy Multimedia zaznaczyć, w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa – to kolejny argument na Pani korzyść. Dodatkowo warto, aby Pani powołała się na artykuł w naszym serwisie.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  18. Jestem załamany firmą Multimedia . Rochunki są dostarczane co cztery miesiace i zuzycie wyssana z palca. Płacę wiecej i zero kontaktu w sprawie reklamacji. Sprzedaje mieszkanie i pragnę na tej podstawie rozwiazac umowę. Co mam robić

    • Witam, proszę skontaktować się z firmą Multimedia w celu poznania warunków wypowiedzenia umowy w przypadku sprzedaży mieszkania. Proszę liczyć się z tym, że będzie ono możliwe wtedy, gdy nieruchomość zostanie sprzedana.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  19. Także w mojej sytuacji było podobnie, przedstawiciel Multimedia, podajac sie za pracownika firmy z ktora obecnie mam podpisana umowe, wprowadzil mnie w blad, w wyniku czego podpisalem umowe, choć to miało być tylko pismo weryfikujące mój nr klienta, Niestety juz po fakcie zorientowalem sie ze zmienilem sprzedawce,ponieważ sąsiedzi nie dali się nabrać powiedzieli mi o tym, że to śmierdzi, wysłałem dyspozycję do mojego dostawcy, że nie zmieniam firmy. W ciągu 14 dni nie wypowiedziałem umowy Multimediom energii ponieważ tak naprawdę nie wiedziałem do kogo i gdzie wysłać takie pismo. Nie otrzymalem kopii umowy tylko po ok. 4 miesiącach fakture do zapłacenia. Po otrzymaniu faktury wysłałem żądanie unieważnienia umowy jeśli taką mają podpisaną ze mną, ponieważ podpisałem coś całkowicie niezgodnego ze stanem faktycznym i stojącego w sprzeczności z prawem, z powodu oszukańczego wymuszenia. To nie prawda, że Multimedia prostuje te fałszywie zdobyte umowy. Dostałem w odpowiedzi, że rozwiązują ze mną umowę, nawet bez kary umownej, ale fakturę mam zapłacić. Tylko za co jeśli nadal jestem klientem mojej dotychczasowego dostawcy, a on nie przekazał moich danych Multimediom, płacę więc faktury za prąd u dotychczasowego dostawcy. Brak egzemplarza umowy, prosiłem o przesłanie mi kopii, podobno wysłali, ale ja nadal jej nie mam.

    • Witam, Panie Ryszardzie a równolegle z fakturą z Multimedia otrzymywał Pan rachunek od dotychczasowego sprzedawcy (dystrybucja i sprzedaż)?

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Dzień dobry, tak właśnie otrzymywałem i płaciłem. Jak wyżej napisałem jedyną rzeczą jaką mogłem zrobić wtedy tak na szybko, gdy sie zorientowałem,że mnie oszukano, to wysłałem do mojego dotychczasowego sprzedawcy (Energa Obrót) pismo stwierdzające, że nie przechodzę do innego sprzedawcy. (moze nie przemyślałem tego do końca, cóż emocje biorą górę) Teraz telefonicznie uzyskałem informację od mojego sprzedawcy, że nadal jestem ich klientem. Multimedia przesłało fakture z pismem przewodnim, iż w związku z brakiem informacji od Energii, przesyłaja tylko fakturę ze zużyciem prognozowanym. Dziś piszę kolejne pismo żądające unieważnienia umowy (nie wypowiedzenia), której nigdy nie otrzymałem oraz naliczonej faktury. Prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni praktycznie mi „odmówiono”, ponieważ nie otrzymałem kopii umowy, a podpisujac dokument przedstawicielka Multimediów skutecznie zasłaniała nagłówki z nazwą Multimedia, więc byłem przekonany, że podpisuję dokument od Energi Obrót.

  20. Niestety przychylam się do komentarza, że firma Multimedia nadal praktykuje oszustwa. W dniu dzisiejszym 18.05.1016, przedstawiciel z tej firmy podawał się za pracownika ENEA, który rzekomo przyjechał, żeby dostarczyć mi deklarację do umowy na czas określony, której nie odesłałam pod koniec ubiegłego roku. Niestety udostępniłam mu ostatni rachunek, z którego przepisał dane dot. licznika. Niestety podałam również nr swojego telefonu. Usiłowałam sobie przypomnieć i odszukać umowę, którą podobno przysłano jakiś czas temu. Powiedziałam, że niczego nie podpiszę, póki nie znajdę umowy. Ze wściekłością powiedział, że w takim razie będę sama musiała się pofatygować do biura ENEA i z przekreślił to co wypisał, ale nie zostawił przkreślonego dokumentu. Zanim zdążyłam zareagować wybiegł z mieszkania. Zadzwoniłam do ENEA i tam pani poinformowała mnie, że to był oszust i mogą mi przysłać umowę, bo udostępniłam dane. Powiedziała mi również, że mogę w ciągu 14 dni wypowiedzieć umowę. Na moje pytanie jak mam wypowiedzieć umowę, której nie podpisałam już nie potrafiła odpowiedzieć. Próbowałam się dodzwonić do Multimedia na infolinię, ale tam żeby się połączyć trzeba mieć nr klienta. Czytając powyższe komentarze zaczynam się obawiać, że mogę mieć poważne kłopoty. Może ktoś doradzi, co w takiej sytuacji zrobić? Zgłosić oszustwo (wyłudzenie danych) na policję? W jaki sposób skutecznie zadziałać?

    • Witam, Pani Anno – oczywiście może się Pani udać na policję i zgłosić sytuację. W przypadku konfrontacji ze sprzedawcą będzie miała Pani mocny dowód.

      A pod jaki numer Pani dzwoniła? Czy to był 345 345 345?

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  21. Próbowałam dodzwonić się na nr telefonu, który Pani podała oraz na nr podany w piśnie od Multimedia 244 244 244. W obu przypadkach bez rezultatu. Co do zgłoszenia na policję zrezygnowałam na razie, ale poradziłam się radcy prawnego. Zdecydował, że mam przesłać mu opis sytuacji i poczekamy na rozwój wydarzeń. Jeśli nastąpi jakiś ciąg dalszy np. dostanę umowę, bądź rachunek za energię wystąpię przez pełnomocnika na drogę prawną.

  22. Moi rodzice podpisali w domu umowę z firmą Multimedia 30.12.2016 r. Następnego dna zanieśli rezygnację z tej umowy na tej rezygnacji widnieje stempel Multimediów i data 31.12.2016. Jakie zdziwienie po paru miesiącach otrzymali fakturę za prąd. A firma mówi, że nic nie wie o rezygnacji. Teraz wyjaśnienie reklamacji z dnia 11 maja miało być do 25 maja a dziś dzwoniłem i mówili, że dopiero będzie 11 czerwca. Skandal i proszę o pomoc.

    • Witam, Panie Marcinie skoro posiadają Państwo stempel na rezygnacji, to sprawa powinna być jasna. W oczekiwaniu na odpowiedź firmy może się Pan udać do Rzecznika Praw Konsumenta lub radcy prawnego.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  23. Witam
    Multimedia nadal prowadzi praktykę wymienianą już wcześniej. W połowie kwietnia pracownik Multimedii udający, że jest z RWE przybył do mojej Mamy. Powiedział, że nie odesłała jakiegoś dokumentu na czas i jak nie podpisze teraz papierów to nie będzie miała tańszego prądu. Na tak przedstawioną sprawę Mama podpisała umowę. Oczywiście na 4 lata. Jakież było jej zdziwienie, gdy w ubiegłym tygodniu przyszło pismo z RWE, że przyjmują jej rezygnację z usług. Zadzwoniła najpierw do RWE id dowiedziała się, że firma Multimedia przysłała jej prośbę o rezygnację z usług. Następnie zadzwoniła do Mutlimedii o co chodzi, bo nic z nimi nie podpisywała. Tu dowiedziała się, że zrezygnować nie może bo minął 14-dniowy okres na rezygnację. Może złożyć wypowiedzenie umowy i zapłacić karę za 4 lata. Co można teraz zrobić? Czy komuś udało się polubownie załatwić sprawę i zrezygnować z tej umowy nie płacąc takiej kary?

    • Witam, część naszych Użytkowników rozwiązała umowę bez konsekwencji. Proszę napisać oficjalne pismo do firmy Multimedia, w którym przedstawią Panie w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Na koniec proszę powołać się na nasz serwis oraz powyższy artykuł i na tej podstawie poprosić o możliwość wypowiedzenia umowy bez kar. Dokument proszę wysłać listem za potwierdzeniem odbioru.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  24. Dla firmy Multimedia Energia pracują oszuści. Jedna taka przyszła do mojego mieszkania (ja jestem za granicą, a szkoda, bo bym babę pogoniła od razu, bo nie cierpię naciągaczy łażących po domach), namówiła mojego partnera na nową umowę, czarując, że jest z RWE i to tylko aneks. I on jej uwierzył. Umowa na 48 miesięcy, wyjdzie drożej niż w RWE („taniej będzie, na pewno!” zapewniała akwizytorka). Wzięła umowę tylko z jego podpisem, a w RWE figurujemy obydwoje. Nie dość, że umowa nieważna z powodu braku mojego podpisu (partner nie miał pełnomocnictwa), to jeszcze nieważna z powodu podstępu akwizytorki. Kazałam mu wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej wskutek podstępu (niestety zanim dotarłam do sedna sprawy oraz na tę stronę 14 dni minęło). Sama zareaguję przez BOK obu firm. To jest taki sam skandal jak jakiś czas temu Tele2 I TelePolska, podszywające się pod Telekomunikację Polską.

  25. Niestety muszę potwierdzić, że Multimedia stosuje karygodne praktyki zdobywania klientów. 2 dni temu rodziców na wsi odwiedziła młoda pani, która sprawiała wrażenie osoby z PGE. Zapytała o to, czy na fakturze jako sprzedawca jest Zamość czy Rzeszów, ponieważ dystrybutor PGE Obrót ma siedzibę w Zamościu.
    Z faktury wynikało, że Rzeszów. Wówczas pani powiedziała, że skoro są 2 różne miasta, to rodzice płacą drożej za prąd. Pokazała cennik z którego wynika, ze PGE z Rzeszowa oferuje w taryfie g11 0,26gr/kW/h a ona może sprawić, że wszystko będzie z jednego miasta (Zamościa), stawka za kW/h będzie wynosiła 0,24gr. Na dodatek postraszyła, ze od 1 stycznia 2017, prąd zdrożeje prawie dwukrotnie, a dzięki niej, przez 4 lata będzie stała cena.
    Więc wiadomo, starsi ludzie ulegli młodej, odpowiednio wyszkolonej w technikach manipulacji, dziewczynie.
    Na dodatek wzięła ich nr telefonu, że niby do godziny czasu ma dzwonić ktoś z PGE, żeby potwierdzić, że to nie oszustwo, zrobiła także zdjęcie faktury za energię z PGE, a także tylnej strony dowodu osobistego.
    Zapewniała, że dalej będzie przychodziła jedna faktura, zmieni się jedynie miasto z którego sprzedawany jest prąd (z Rzeszowa na Zamość), a poza tym same korzyści.

    Skandaliczne praktyki! Oczywiście odstąpienie od umowy napisane i podpisane. Tylko nie wiem, czy lepiej jest je wysłać pocztą z potwierdzeniem odbioru, czy dostarczyć w 2 egzemplarzach do jednego z salonów Multimedia w małym mieście. Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam

    A przed firmą Multimedia przestrzegam. Gonić naciągaczy z posesji, szczuć psami. A co najmniej z nimi nie rozmawiać.

    • Witam, moim zdaniem może Pan złożyć odstąpienie w salonie, ALE proszę żądać potwierdzenia, że taki dokument został złożony.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  26. Witam.prędzej nie miałam jak dowiedzieć się w jaki sposób działa multimedia.tym bardziej,że do tej pory korzystam z ich usług(telewizji.)i nie miałam zastrzeżeń.Mój pogląd niestety się zmienił. W trakcie obowiązywania umowy z innym operatorem przyszedł pan z multimedia w sprawie podpisania z nimi umowy.poinformowałam go.że z aktualnym oper.mam umowę do 2018r.Usłyszałam,że jak podpiszę z nim,to zrobi tak by było wszystko dobrze.Ani słowem nie wspomniał o karze umownej.zawierzyłam mu na słowo i to był błąd.W oczekiwaniu na pierwszy rachunek (miał być ok.paźdz._listop.)2listopada przyszły dwie panie z multimedia,twierdzącże umowa musi być ponowiona,bo w poprzedniej wystąpił błąd.Nie umiały powiedzieć o co chodzi.W styczniu tego roku zadzwoniłam na infolinię,by spytać co z rachunkiem, P.poleciła mi bym zadzwoniła do poprzedniej firmy,bo prawdopodobnie nie zostały przekazane dokumenty od nich.zrobiłam tak i usłyszałam że obowiązuje mnie kara umowna w wypadku rezygnacji z ich umowy.W perspektywie cieszyłam się,że przejdę do multimedia,bo,bo będę miała rachunek w jednym miejscu.Napisałam list,w którym opisałam zaistniałą sytuację,z prośbą o anulowanie umowy bez ponoszenia kosztów.W międzyczasie dostałam list z datą10 listopad2015r informujący mnie iż umowa jest anulowana,a a aktualna jest z poprzednim operatorem.ucieszyłam się z tego faktu i nie poruszałam dalej tego tematu.Do niedawna.15maja dostałam rachunek na kwotę ok.470zł.do zapłaty do 28maja.Napisałam kolejny list,tym razem o anulowanie rachunku.dołączyłam ksero listu o anulowaniu umowy.Wczoraj(t.j9.06.) zadzwoniłam w tej sprawie na infolinię . usłyszałam że odpowiedź akurat 9.06 została wysłana.Zapytałam,czy pani ta ma wgląd w treść , usłyszałam że umowa w dalszym ciągu .obowiązuje.jestem b.rozgoryczona sposobem działania multimedia.jestem rencistką .nie mam kokosów,by płacić podwójne rachunki,a do tego kary umowne.Czy widziałaby pani szansę na odstąpienie od umowy bez ponoszenia kosztów? Pozdrawiam

    • Witam, Pani Jolu z relacji wynika, że przy pierwszym kontakcie z przedstawicielem firmy Multimedia, z jakichś przyczyn (zapewne formalnych), nie udało się rozwiązać skutecznie umowy z poprzednią firmą energetyczną. Stąd pismo z 10 listopada 2015 roku. Niestety, 2 listopada przyszły do Pani przedstawicielki nowego sprzedawcy, by zawrzeć ponownie (tym razem poprawnie) umowę. Dlatego otrzymała Pani rachunek 15 maja.

      Sytuacja nie jest prosta, bo z jednej strony przedstawiciel oszukał Panią mówiąc, że zerwanie umowy z poprzednią firmą będzie bez konsekwencji. Z drugiej, Pani obowiązkiem było sprawdzenie zapisów w umowie ze starym sprzedawcą oraz koniec końców chciała Pani zmienić firmę energetyczną.

      Moim zdaniem powinna Pani całą sytuację przedstawić firmie Multimedia – w szczególności ten pierwszy kontakt z przedstawicielem, który zagwarantował Pani, że wszystko będzie dobrze – w domyśle: nie poniesie Pani żadnych konsekwencji w przypadku zerwania umowy. Gdyby nie zataił przed Panią informacji o karze umownej, to z pewnością nie zmieniłaby Pani sprzedawcy.

      Jeśli nie uda się Pani pozytywnie rozwiązać sprawy z firmą Multimedia, to nie pozostaje Pani nic innego jak negocjowanie wysokości kary umownej u poprzedniej firmy. Po pomoc i wskazówki może się Pani udać również do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  27. Pani Agnieszko,proszę o pomoc. I ja podpisałam w podobny sposób umowę,jak opisywane tu przypadki. Dwaj mężczyźni zapewnili mnie,że są przedstawicielami Tauronu,że ich firma działa w obrębie tamtej, zapewnili mnie,że zmieni się tylko cena prądu a w Tauronie nadal pozostanę,jako w firmie matce. Trudno mi dziś wytłumaczyć,dlaczego podpisując umowę, nie spojrzałam na lewy róg,gdzie było napisane Multimedia,dlaczego od razu nie sprawdziłam w internecie tej firmy,co zawsze czynię???? Chyba problemy ze zdrowiem i finansowe o tym zdecydowały,że zachowałam się nieracjonalnie.Jestem na emeryturze,chciałam płacić mniej za prąd. To było w lutym,a końcem kwietnia ,tuż przed wyjazdem dostałam pismo nakłaniające mnie do powrotu do Tauronu -napisałam pozytywną odpowiedź,ale jak się okazało,zapomniałam poprosić o wysłanie. Po mojej długiej nieobecności ,kiedy wróciłam,zobaczyłam plakaty ostrzegające przed chodzącymi po domach przedstawicielami,jakoby byli z firmy.Tauron…. i wtedy zrozumiałam,że należę do oszukanych klientów. Przypomniałam sobie całą rozmowę z przedstawicielami!Zobaczyłam kopię umowy-brak cennika,niewyraźne cyfry. Jak mogłam to podpisać?Przez wiele dni próbowałam skontaktować się z firmą Multimedia….bez rezultatu. Parę dni temu napisałam pisma polecone do okręgu regionalnego oraz do Gdyni. Czekam ogromnie zaniepokojona,na nic leczenie wobec takiego stresu.Co zrobić jeszcze ,aby umowa została unieważniona?. Koszt wypowiedzenia to 1200 złotych!Czy firma Tauron nie może pomóc swoim wieloletnim klientom?

    • Witam, Pani Wando wiem, że sytuacja jest dla Pani trudna, ale proszę się chociaż odrobinę mniej denerwować.

      Po pierwsze – co napisała Pani w piśmie do firmy Multimedia? Czy zawarła Pani informację w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa? Jeśli nie, to proszę wysłać kolejne pismo, w którym przedstawi Pani całą sytuację, proszę również powołać się na nasz artykuł, w którym Rzeczniczka firmy obiecała, że wszystkie nieuczciwie zawarte umowy będą rozwiązywane bez konsekwencji. Pismo proszę wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

      Pani Wando, może się Pani udać po bezpłatną poradę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Warto też, aby wysłała Pani skargę do UOKiK, które wszczęło teraz postępowanie przeciwko praktykom Multimedia.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  28. Mojego ojca również wprowadzili w błąd. Zerwał za ich pośrednictwem umowę z PGE. Do PGE płacił miesięcznie po 66 zł, a do multimedia za dwa miesiące zapłacił 191,53. Ojciec jest po dwóch wylewach. Ma problemy z wykonywaniem podstawowych czynności, nie mówiąc już o zrozumieniu tego co podpisuje. Podpisując umowę był przekonywany, że podpisuje się pod aktualnym stanem licznika. Przestrzegam wszystkich przed podpisywaniem czegokolwiek z przedstawicielami tej firmy. Czy oni w ogóle wysyłają jakieś faktury lub rachunki? Ojciec dostał tylko 2 wezwania do zapłaty. Wcześniej nic do niego nie przyszło.

    • Witam, a proszę skontaktować się ze sprzedawcą i wyjaśnić sytuację w jaki sposób została zawarta umowa. Być może będzie można ją wypowiedzieć bez konsekwencji.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  29. Dzień dobry, mam pytanie moja mama również została oszukana Pan który przyszedł zapewniał ja że podpisuje umowę z dotychczasowym dystrybutorem energii , mowil jej ze zmienia się lokalizacja i z tego względu będą niższe stawki. Niestety okazało się że to Pan z Muliimedii. Umowę podpisala w październiku niestety termin wypowiedzenia minoł i powiedziano nam ze nie możemy rozwiązać umowy więc mama płaciła rachunki multimedii czy w związku z nieuczciwą praktyką zawarcia umowy możemy ją rozwiązać bez konsekwencji?

    • Witam, droga Betty możesz spróbować wypowiedzieć umowę, ale tylko w porozumieniu z firmą Multimedia. Moim zdaniem powinnaś napisać oficjalne pismo do sprzedawcy i przedstawić w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Powołaj się również na artykuł w naszym serwisie i wypowiedź Pani Rzeczniczki.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  30. Witam,
    też zostałam oszukana. Z tego co czytam wysyłanie pism do firmy Multimedia i zgłaszanie spraw na policję a nawet powoływanie się na Państwa serwis nic nie daje. Czy jest jakiś stuprocentowy sposób na to, zeby zerwać w trybie natychmiastowym umowę z oszustem – firmą Multimedia bez poniesienia konsekwencji? Proszę o pomoc, nie wiem co robić!

    • dodam jeszcze pytanie do powyższego tekstu, czy w zwiazku z nagłym wzrostem zgłoszeń o nieuczciwej praktyce ww firmy, jesteście Państwo w stanie jeszcze raz interweniować w firmie Multimedia i wymusić na niej zerwanie umowy z oszukanym klientem bez poniesienia przez klienta konsekwencji finansowych?

  31. Witam wszystkie osoby wmanipulowane przez firmę multimedia w podpisanie umowy. W związku z tym, że najwyraźniej UOKiK ani inne tego typu urzędy nie są w stanie pomóc poszkodowanym, proponuje się zebrać i złożyć POZEW ZBIOROWY. Z tego co mi wiadomo, zgłoszeń o niezgodnej z prawem działalności firmy multimedia jest co najmniej kilka tygodniowo. Proponuje niniejszą platformę do wymiany zdań na ten temat i znalezienie wspólnego rozwiązania dla zaistniałej sytuacji. Poprzez tę platformę możemy wymienić się prywatnymi mailami i ustalić wspólne stanowisko. Także jeszcze raz proponuję: POZEW ZBIOROWY.

  32. Jak powyżej potwierdzam Multimedia nadal stosują nieuczciwe praktyki. Końcem czerwca zapukał do mnie miły pan i powiedział że jest z energetyki. Nie użył nazwy firmy z którą mam podpisaną umowę, ale powiedział, że pod koniec roku dostałam od nich Pismo, które miałam podpisać i odesłać A ze tego nie zrobiłam to on przychodzi żeby ten podpis ode mnie wziąść bo już od sierpnia będę miała tańszy prąd. Gdy otworzył swoją teczkę zauważyłam druk z nagłówkiem Multimedia więc spytałem wprost czy próbuje mi zmienić dostawcę prądu, a on na to, że nie, bo prąd dalej będę miała od Taurona oni tylko będą teraz wystawiać mi faktury ha ha pogoniłam go do wszystkich diabłów i natychmiast zglosilam próbę oszustwa Tauronowi. Bądźcie czujni.

  33. Witam, przed chwila (13.07.16) nastapila u nas podobna proba oszustwa. Mily Pan zapukal do drzwi i powiedzial, ze jest z energetyki, niby potwierdzajac zapytal czy naszym dostawca jest Tauron. Powiedzial, ze pod koniec roku dostalismy Pismo, ktore mielismy podpisac i odeslac. Niezorientowani wpuscilismy Pana do domu, zeby sprawe wyjasnic. Pan powiedzial, ze chodzi o przyznanie 10% znizki na uslugi energetyczne i zamrozenie stawki na 4 lata, zeby uchronic rzetelnych klientow od podwyzki ktora ma nastapic na poczatku roku. Poprosil o ostatni rachunek za prad i dowod osoby, na ktora jest obecna umowa, zeby dopelnic z nami formalnosci. Zarzekal sie, ze nie zmieniamy dostawcy, tylko zapewniamy sobie gwarancje znizek. Na szyji mial napis „Multimedia” + logo wszystkich glownych dostawcow pradu, w tym Tauron. Moi biedni dziadkowie podali mu dane i nieswiadomie zaczeli dopelniac formalnosci… zmiany operatora. Od razu nas przestrzegl, ze niedlugo mozemy odebrac telefon w ktorym bedziemy pytani, czy faktycznie Pan byl u nas i co z nim zostalo podpisane. Po wypelnieniu dokumentow Pan poprosil o podpisy i telefoniczne potwierdzenie (rozmowa nagrywana). Zadzwonil slowami „nastepni klienci zdecydowali sie na znizke”, a slowa o podpisywaniu umowy z nowym operatorem nie wspomnial, Pani juz chciala potwierdzic dane z dziadkiem, ale wtracilam sie i zapytalam sie Pani czy przypadkiem nie decydujemy sie teraz na umowe z nowym operatorem. Po chwili ciszy Pani smutnym glosem powiedziala ze tak, Przedstawiciel zaczal sie tlumaczyc, ze wszystko jest w dokumentach i ze chodzi o znizke. Dziadek w tym momencie zaprzeczyl i powiedzial, ze nic nie potwierdza. Pani powiedziala, zebysmy sobie w takim razie wyjasnili wszystko z Panem przedstawicielem. Przeczytalam zarzuty z internetu (o nieinformowaniu o odstapieniu od umowy z Tauronem, o nieinformowaniu o mozliwosci rezygnacji i w jakim terminie i o nieinformowaniu, ze wlasnie podpisujemy umowe z nowym przedstawicielem), to powiedzial, ze wszystko jest napisane w dokumentach na ktorych skladamy podpisy (czyli trzeba doczytac, a Pan tak zagaduje i mydli oczy, ze czlowiek sam sie gubi). Podziekowalismy, potargalismy dokumenty i wyprosilismy Pana, ktory na odchodne nam rzucil ze Multimedia i tak przejmie wszystkich klientow Tauron… Incydent zglosilismy firmie Tauron. Pani nie byla zaskoczona (widac nie pierwszy raz odchodza takie akcje), poprosila mnie o kod pocztowy i ulice i wygenerowala zgloszenie. Uwazajcie!

  34. Dzisiaj (14.07.2016r.) zapukała do mych drzwi miła Pani, która przedstawiła się jako „pracownik” multimedia energia, oczywiście z plakietką na szyi. Machnęła ulotką i zapytała czy już się z nią zapoznałem, bo podobno już na początku roku przesłano mi takową przez mojego dostawcę ENEA. Nie wiedząc co jest w niej zawarte Pani streściła mi jej wnętrze, stwierdzając – że Enea nie będzie już dostarczycielem energii na terenie Szczecina, i należy rozwiązać umowę i podpisać z Multimedia jako nowego (zastępczy za ENEA) dostawcę – zapraszając mnie do ich siedziby. Co ciekawe, mają siedzibę na ulicy Bandurskiego, a więc starej siedziby Enea – która teraz jest na Wojska Polskiego. Powyższe może zmylić starsze osoby.
    Z ciekawości przeczesałem internet – a tu nic o zmianach.
    Zadzwoniłem na infolinię Enea – która całkowicie zaprzeczyła powyższym informacją.
    Uwaga na tych oszustów i współczuję powyższym osobom z tego forum.

  35. Właśnie próbowano mnie naciągnąć. Zadzwonił pan do drzwi i przedstawił się jako reprezentant Energi. Poinformował mnie, że nie wysłałem jakieś deklaracji, która rzekomo dostarczono mi pół roku temu. Deklaracji, która była najwyraźniej zgoda na zmianę dostawcy prądu. Zażyczył sobie ode mnie dowolnego rachunku za prąd z 2016 roku celem pokazania mi, że rachunki za prąd od września pójdą w górę i ile dokładnie będę mógł zaoszczędzić podpisując jego szemrane papierzyska. Wydał mi się podejrzany. Rachunki przychodzą na moją matkę, gdyż mieszkam sam od niedawna. Szybki telefon do niej dał mi do zrozumienia, że coś jest nie tak. Rodzice najwyraźniej wcześniej padli ofiarą oszustwa i pożegnali się z problemem firmy Multimedia Polska, ale Multimedia najwyraźniej nie chciała odpuścić. zapytałem się dokładnie z jakiej Pan jest firmy, przyznał, ze Multimedia.
    Kilka fraz w google naprowadziło mnie tutaj, na ten artykuł. Nie wpuściłem przedstawiciela do mieszkania nawet, powiedziałem, że nie jestem zainteresowany i się z nim pożegnałem.
    teraz przeczytałem dokładnie cały artykuł i odetchnąłem z ulgą, że najwyraźniej udało mi się uniknąć bycia oszukanym.

  36. 4 marca zapukał do mnie Pan, który stwierdził że jest z PGE i chcial zobaczyc ostatni rachunek. Tlumaczyl ze pge dzieli sie na sprzedaż i obrót. I że przychodziła kiedyś dawniej książeczka że sprzedawca się zmienił na Lublin i trzeba wypowiedzieć umowę z Rzeszowem i on jest z Pge i to zmienia. Po czym objasnil ze sprzedawca PGE jest taki sam tylko zmienił nazwę na Multimedia a dalej wszystko jest to samo, tylko będą tańsze rachunki bo obrót jest ten sam i jest to PGE.

  37. Podczas mojej nieobecności w domu żona podpisała umowę w podobnych okolicznościach opisanych wyżej. Umowa zawarta na 48 miesięcy. Agent, niejaka ani Daria W. działająca w Szczecinie. Na pozostawionym druku umowy nie ma pieczątki.
    Przedstawiała się jako pracownik Multimedia. Wykonała foto ostatniego opłaconego rachunku i oczywiście dowód osobisty. Dzisiaj udało mi się dodzwonić do Multimedia pod numer 244244244. Konsultantka potwierdziła by wysłać odstąpienie od zawartej umowy na adres Multimedia Polska Energia ul.Wendy 7/9 w Gdyni

  38. Przez serię działań firmy MM zostałem zmuszony do zapłacenia faktury z miesiąc działań. Pomimo złożenia dwóch wypowiedzeń i jednej reklamacji, nie udało się zatrzymać umowy. Przez telefon otrzymałem informację, że nie mam się czym denerwować, maszyna ruszyła i wystarczy abym zapłacił fakturę. Zapłaciłem, aby nie mieć już problemów. Czy mogę zażądać zwrotu „wyłudzonych” pieniędzy ???

    • Witam, jeśli pieniądze faktycznie zostały wyłudzone to warto wystąpić o zwrot. Natomiast trudno przewidzieć, jak firm Multimedia odniesie się do tego. Ale spróbować warto.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  39. Przedstawiciel Sebastiana P…..ś, który podając się za pracownika RWE przychodzącego w celu podpisania aneksu mającego obniżyć cenę energii elektrycznej w związku z połączeniem się RWE i Multimedia Polska Energia dał do podpisania w/w umowę z Państwa firmą i rozwiązującą umowę z RWE o czym dowiedziałam się dopiero z pisma otrzymanego od RWE w dniu 17-08-2016r.

    • Witam, Pani Sabino enerad.pl to niezależna porównywarka cen energii i nie współpracujemy z firmą Multimedia. Prosimy o kontakt w tej sprawie ze sprzedawcą.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  40. Dzisiaj była u mnie przedstawicielka MultiMedia podając się za pracownika RWE. Niestety moja mama podpisała umowę nie wiedząc że zmienia dostawcę. Zawiozę do ich biura odstąpienie od umowy, mam nadzieję że to załatwi sprawę. Widzę że firma MultiMedia nie zmieniła swojej polityki.

  41. Witam
    Czytam którąś godzinę te wszystkie przypadki innych ludzi i porady i wyjaśnienia firmy Multimedia i… niestety stwierdzam, że w dalszym ciągu proceder trwa w najlepsze – chociażby Łódź. Żerują na naiwności starszych ludzi, którzy (z różnych) powodów – z reguły z powodu wieku – nie czytają wszystkiego co podpisują. Mnie też spotkała taka niemiła sytuacja (wczoraj) i zapewnienia Firmy o audytach o utrzymaniu standardów obsługi przez „domokrążców” to bujda na resorach, czysty PR. Liczy się każda podpisana sztuka. Na szczęście można w terminie 14 dni się odwołać – to cenna informacja. Zobaczymy jak będzie w praktyce. Czy żadna Państwowa Instytucja nie może zakazać im takich nieuczciwych praktyk? Ilu jeszcze naiwnych ma się zgłosić? Jak wystosować oficjalne zażalenia z imiennym wskazaniem osób za to odpowiedzialnych. W końcu na każdej umowie jest imię i nazwisko takiego delikwenta. Zgłaszać na policję o oszustwie?

    • Witam, Panie Andrzeju, my jako serwis internetowy nie mamy żadnej mocy prawnej, by wpłynąć na praktyki firmy. Natomiast, staramy się pomagać wszystkim oszukanym osobom. Obecnie działalności firmy Multimedia przygląda się UOKiK – jaki będzie tego rezultat? Trudno przewidzieć.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  42. Witam dzisiaj moja babcie oszukali z multimedia pani podała się za RWE chce wysłać pismo jutro za potwierdzeniem odbioru . Napisałam tez skargę na pracownika czy to wystarczy czy zgłosić to do UOKiK bo jak
    Dla mnie to złodzieje . Czy muszę kontaktować się z RWE czy w ciagu 14 dni już bd rozwiązana umowa z nimi i poinformować ze zostaliśmy oszukani i żeby umowa w RWE nie została zerwana

    • Witam, Pani Moniko proszę również złożyć skargę na Multimedia do UOKiK. Jeśli wyśle Pani odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia, to tak jakby ta umowa nigdy nie miała miejsca. W związku z tym nie musi Pani informować RWE.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  43. Proszę o pomoc. Mój tata również został oszukany przez multimedia. Przyszło dwóch panów podających się za pracowników PGE i przedłożyli dokumenty na tańszy prąd, że multimedia należy do PGE i mają podpisaną z nim umowę a jak się później okazało wylądowaliśmy w innej firmie z nową umową.
    Od zawarcia umowy minęło już kilka miesięcy, zapłaciliśmy dwa rachunki za maj i czerwiec ale dziś przyszły rachunki wystawione do końca miesiąca plus rachunek za lipiec, sierpień i co najdziwniejsze za maj, który już jest zapłacony a teraz został dołączony z pierwszymi dwoma miesiącami jako jeden.
    Tata jest już w podeszłym wieku ja, przyznam, nie wiem po prostu co z tym zrobic. Proszę o jakąkolwiek pomoc, radę. Chciałabym anulowac tę umowę ale najwyraźniej jest to niemożliwe.

    • Witam, Pani Magdaleno może Pani wysłać pismo do firmy, w którym wyjaśniony zostanie sposób zawarcia umowy – Pani tata został po prostu oszukany. Proszę zapytać się, czy w związku z tym (powołując się również na nasz artykuł) jest możliwość wypowiedzenia umowy bez konsekwencji. W poszukiwaniu porady może udać się Pani do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  44. Witam,
    Mój tato podpisał umowę z firmą multimedia w maju i do tego czasu jeszcze nie przyszedł rachunek za prąd. Czy to może być podstawa do odstąpienia od umowy.Czy mozna jeszcze cos z tym zrobić?

    • Witam, na odstąpienie od umowy jest tylko 14 dni. Natomiast w Pana przypadku mamy już do czynienia z wypowiedzeniem. Brak rachunku jest jakąś podstawą – jednakże wątpię, aby sprzedawca zgodził się na wypowiedzenie umowy bez konsekwencji. Warto aby skontaktował się Pan lub Pana tata ze sprzedawcą i wyjaśnił sytuację.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  45. Dzień dobry
    Moi Rodzice zostali oszukani w maju. Pani przedstawiła się jako przedstawiciel firmy Energa, poinformowała rodziców, że firma zmienia nazwę i trzeba spisać nową umowę, którą rodzice podpisali. Dopiero teraz 17 września dostali wniosek z firmy Energa o rezygnacji z ich usług i rozliczenie rachunku w związku z podpisaniem umowy z Miultimedia Energa i byli bardzo zdziwieni sytuacją. Umowa, którą podpisali zawiera tylko dane ojca i nr licznika bez żadnych dat, warunków zawartej umowy czy terminu na jaki została zawarta. Złożyłam reklamację w siedzibie BOK Multimedia, ale pani w biurze obsługi poinformowała mnie,że wszystko jest w porządku. Dowiedziałam się od niej,że kobieta, która oszukała rodziców jest pracownikiem podwykonawców. Czekam na decyzję Multimedia Energa.
    Kilka tygodni wcześniej mężowi również inna Pani złożyła podobna wizytę, tylko on umówił się na inny termin i sprawdził prawdziwość otrzymanych informacji. Pani na umówioną wizytę się nie pojawiła.
    Okazuje się, że więcej firm podszywa się pod Energa i stosuje tą samą metodę oszustwa nieświadomych osób, które zmieniają sprzedawcę nic o tym nie wiedząc, a rachunki i potwierdzenia przychodzą kilka miesięcy później, kiedy interwencja jest już niemożliwa i trzeba płacić zawyżone rachunki i kary za zerwanie umów. Nowy sposób firm na bogacenie się kosztem starszych osób.
    Pozdrawiam Anna

  46. Witam ponownie.
    Czy mogłabym prosic o pomoc w napisaniu listu do Multimedii dotyczący możliwości anulowania umowy bez ponoszenia konsekwencji przez wzgląd na to, że umowa została zawarta w sposób nieuczciwy? Czy istnieje jakiś schemat z którego mogłabym się wzorowac, żeby wiedziec jakie informacje powinnam w tym liście zawrzec? Bardzo proszę o pomoc.

    • Witam, Pani Magdaleno proszę po prostu przedstawić dokładnie sytuację w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Następnie proszę zaznaczyć, że w związku z takim procederem chciałabym Pani odstąpić od umowy bez konsekwencji i powołać się na nasz artykuł oraz wypowiedź Pani Rzecznik.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Moja babcia też została oszukana, ale jeszcze tego samego dnia tj. 16.09.2016 odesłaliśmy odstąpienie od umowy. Czy firma Multimedia powinna przysłać potwierdzenie odstąpienia od umowy?

      • Multimedia nie ma takiego obowiązku. Sugerujemy kontakt z ich biurem obsługi klienta – zob.https://enerad.pl/multimedia-energia/kontakt/ w celu uzyskania informacji i potwierdzenia odstąpienia od umowy, najlepiej przesłanego na Pana adres e-mail lub inny trwały nośnik. Rzecznik Multimedia po interwencji enerad.pl zadeklarował udzielanie pomocy klientom pozyskanym w sposób nieuczciwy w powrocie do poprzedniego sprzedawcy. Nie powinno więc być problemów. W razie ich wystąpienia proszę o kontakt z enerad.pl.

        Pozdrawiam
        Marcin
        enerad.pl

  47. Witam moja babcia (90 lat) również została oszukana. Przyszli do jej mieszkania najpierw facet -> dał do podpisania że tańszy prąd będzie. Niestety, starsza osoba słysząc że taniej, zaraz się łapie… Przykre jest że w ten sposób firma łapie klientów – starszych, niedołężnych.. Teraz próbujemy to odkręcić, ale ile to potrwa? Nie wiadomo. Próbowaliśmy się dodzwonić na infolinię, ale automatyczna sekretarka każe wpisać nr klienta, którego nie mamy, bo na umowie nie ma, a będzie dopiero na 1 fakturze. Teraz niewiadomo, czy babcia będzie w międzyczasie całkiem bez prądu czy zdążymy wycofać i wrócić do Enea na czas… Masakra. Wstyd za taką praktykę!

  48. Witam,
    Moja mame rowniez w ten sposob oszukano.
    zorientowlala sie dopiero po otrzymaniu faktury, i placac bierzace rachunki za energe, otrzymije dodatkowow rachunki za Multimedie..
    Zlozyla wypowiedzenie wtrybie natychmiastowym wiec otrzymala kare do zaplacenia w wysokosci 1200l.
    Proze o rade jak uniknac kary, i to wszytsko odkrecic.

    • Witaj Elu,
      w wyniku naszej interwencji – zob. artykuł: „Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!” i akapit – „Nasza interwencja w Multimedia Energia”, spółka Multimedia zadeklarowała, że umowy, które zostały zawarte w wyniku nieuczciwych działań handlowców i umowy, na które klient faktycznie nie wyraził zgody mogą być rozwiązane, nawet jeśli minął 14 dniowy okres odstąpienia od umowy.
      W wypowiedzeniu umowy należy zawrzeć informację o wypowiedzeniu umowy bez konsekwencji oraz powołać się na stanowisko Rzecznika Prasowego Multimedia (ww. artykuł).
      Pozdrawiam
      Marcin
      enerad.pl

  49. Witam.
    Dzisiaj oszukano mojego tate w ten sam sposob, jesli jutro wysle odstapienie od umowy to jakim listem najlepiej zebym mial pozniej podstawe prawna, jesli by nie chcieli odniej odstapic

  50. Widzę, że trzymają cały czas ten sam poziom. Właśnie był u mnie (Warszawa) akwizytor z tymi samymi pierdołami o deklaracji nie odesłanej do RWE (a bo panie to jak ulotka wygląda, nikt nie odsyła), kreślący cuda na fakturze i z generalnym słowotokiem.

  51. Witam serdecznie !!
    W tym roku został oszukany przez firmę MULTIMEDIA mój 80 letni tato. Wcześniej korzystał z usług firmy Energa. Gdy przyszła faktura z Multimedia, bardzo się zdziwił bo nie podpisywał żadnej nowej umowy na dostawę energii. Jak się okazało oszust (pracownik firmy Multimedia), podrobił własnoręcznie umowę (do czego się przyznał na policji). Po wielu interwencjach firma Multimedia odstąpiła od umowy, jedna do tej pory przysyła faktury. W międzyczasie mój tato musiał podpisać nową umowę z Energą, jedna od momentu podpisania umowy ( pół roku) firma ta nie przysłała żadnej faktury. Strach pomyśleć jaka będzie kwota do zapłaty!!
    Najgorsze jest to, że żadna z firm nie ma ochoty NA LUDZKIE załatwienie sprawy.
    Może jest ktoś, kto pomoże mi w załatwieniu problemu mojego taty.

    • Witaj Doroto!

      Otrzymujemy dużo skarg na nieterminowe przesyłanie faktur przez sprzedawców prądu. W różnym stopniu może to byś spowodowane niedbałością sprzedawcy. Opóźnienia wynikają nieraz z modernizacji systemu informatycznego, którego elementem jest oprogramowanie do księgowania. Nierzadko, przy zmianie sprzedawcy są one spowodowane opieszałością poprzedniego dystrybutora lub sprzedawcy w przekazywaniu danych.

      Nieregularne przesyłanie faktur nie stanowi podstawy do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji. Najlepszym rozwiązaniem jest odkładanie co miesiąc szacunkowej kwoty, aby później nie było problemów z zapłaceniem skumulowanej należności.

      Opisz swój problem i wyślij maila do sprzedawcy prądu. Napisz w nim koniecznie, że kontaktowałaś się z nami i monitorujemy sprawę.

      Pozdrawiam
      Marcin
      enerad.pl

  52. Witam.
    Dziś 20 października Pan podający się za pracownika Multimedia Energia po otworzeniu mu drzwi, wtargnął do domu do przedpokoju omijając gospodynię, potem natychmiast do pokoju z pytaniem gdzie jest jakiś stolik, przy którym możemy porozmawiać. Na nic zdał się uwagi typu w jakiej sprawie czy czemu pan wchodzi do pokoju. Następnie zażądał ostatniego rachunku za energię elektryczną. Po odmowie pokazania takiego rachunku i prośbie o wylegitymowaniu się podał imię i nazwisko. Udało się go wreszcie pozbyć.

  53. Witam,

    Mojego Tatę oszukała kanalia z Multimedia podająca się za przedstawiciela Enea dotychczasowego dostawcy energii (nie mają żadnych zasad, najlepiej żerować na osobach w podeszłym wieku) – podsunął dokumenty do podpisu mówiąc, że nie zostały odesłane z rachunkiem, który ostatnio przyszedł. Z powyższego widać, że to temat rzeka – nieważne.
    Zależy mi na adresie mailowym do kogoś wyżej postawionego niż pracownik BOK Multimedia – np. rzecznik prasowy lub do kogoś z kręgu kierownictwa. Mam parę słów do napisania bezpośrednio – może coś wskóram…
    Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

    • Witaj

      Rzecznik prasowy Multimedia zamieścił wpis na enerad.pl, aby właśnie w takich sprawach z nim się kontaktować: Krystyna Kanownik, e-mail: k.kanownik@multimedia.pl
      Ponadto, Rzecznik zapewnia, że w przypadku nieetycznych działań sprzedawców przy zawieraniu umowy będzie można rozwiązać umowę bez konsekwencji (kary umownej).

      Pozdrawiam
      Marcin
      enerad.pl

  54. Mulimedia Energia to kpina jest. 10 maja podpisałem z nimi umowę na dostawę prądu, po zweryfikowaniu jednak cennika okazało się, że zostałem przez przedstawiciela MME wprowadzony w błąd. W związku z czym 12 maja złożyłem w biurze obsługi klienta odstąpienie od umowy.
    Jakże byłem zdziwiony, jak po miesiącu przyszła do mnie informacja od mojego poprzedniego dostawcy (RWE Polska), że zerwałem z nimi umowę, bo przechodzę do MME. Moje odstąpienie zostało zignorowane i MME radośnie wysłało informację do mojego poprzedniego sprzedawcy i Operatora o tym, że jestem ich klientem. Dopiero po mojej interwencji zostało wzięte pod uwagę ale i tak nie obyło się bez problemów: w połowie lipca otrzymałem pismo, że moje odstąpienie jest niemożliwe (!!!), bo Operator zdecydował, ze mam być klientem MME (wtf)? Dowiedziałem się, że „zapomnieli” poinformować Operatora, że nasza umowa jest nieważna. Po moich kolejnych interwencjach w końcu MME wysłało informację do RWE Operatora o tym, że jednak ich klientem nie jestem, po 3 miesiącach, informacja dotarła 10 sierpnia. Przy okazji MME nakazało mi zapłacić sobie za okres rozliczeniowy 07-08.2016. Jakim prawem? Złożyłem kolejne pismo z zapytaniem dlaczego moje odstąpienie zostało zignorowane a także z prośbą o anulowanie opłaty. Minęły 2 miesiące, odpowiedzi nie otrzymałem, za to przyszedł rachunek do zapłacenia. Ręce opadają. W międzyczasie zapłaciłem za ten sam okres rozliczeniowy swojemu staremu sprzedawcy (z którym odnowiłem umowę).
    Siły już zbytnio nie mam na kolejne kłótnie. Chyba nie zapłacę rachunku MME, a jak przyjdzie sądowne polecenie do zapłaty, to się odwołam i przedstawię im papiery z o odstąpieniem na czele. A może macie Państwo inne propozycje co zrobić?

  55. Witam,
    w dniu dzisiejszym zawitała do mnie dziewczyna z firmy Multimedia. Schemat postępowania ten sam: nie odesłałam czegoś tam, więc od stycznia 2016 płacę za wysokie rachunki, chociaż mogłabym mniejsze itepe. Poprosiła o ostatnią fakturę, pokazała, gdzie jest zaznaczone, że obowiązują nowe stawki za energię i że na pewno nie zauważyłam, więc teraz PGE wszystkim takim osobom jak ja daje nowe umowy, żeby od stycznia płacić mniej. Podkreślała, że jest z PGE, tylko do tej pory sprzedawca był z Rzeszowa, a teraz będzie z Łodzi (mieszkam w woj, łódzkim), ale to nadal PGE (podkreśliła to parokrotnie). Już się wzięła za wypisywanie umowy (chciałam najpierw przeczytać, dała mi jakąś ogólną stronę, jednocześnie cały czas mówiąc do mnie, więc dałam sobie spokój z czytaniem; na pytanie czy mogę przeczytać i spotkamy się za dzień czy dwa stwierdziła, że niestety nie ma czasu, ale mam 14 dni na odstąpienie), ale coś mnie tknęło i zerknęłam do Internetu sprawdzić co to za jedni. Umowy na szczęście nie podpisałam, chociaż parokrotnie dziewczyna podkreślała mi, że przecież mam 14 na odstąpienie. Wszystkie papiery, które zdążyła wypisać (m.in. wpisując na nie dane z mojego dowodu) zażądałam, by zostały u mnie.
    Mama, babcie, rodzina i znajomi poinformowani. I tylko się zastanawiam, jak można już tyle czasu zwyczajnie oszukiwać ludzi…

  56. Prryszły do mnie do domu deie osoby pan i pani pani szczeka nie można ją nic zrozumieć on zaś się jąka chcą zmienic energie na 10 procent mnien poproszono o dowód osobisty Pospisywali mnie i co pani podsówa mi do podpisania umowe o dostawe energi elektrycznej stanowczo odmówiłem napiusałem jej na zwykłej kartce z zeszytu że nie rozumie tej umowy i nie moge jej podpisać na to śię zdenerwowała się bardzi i opuscili mój dom .
    Podrobili mój podpis na umowie Wysłali tą umowe do mojego dostawcy PRO energia Polska która żąda odemnie Kary umownej 210 zł. za zerwaną umową

  57. Witam wszystkich oświadczam iż Multimedia Energia z Łodzi nadal praktykuje pozyskiwanie klientów w nie uczciwy sposób,pare dni temu 03.01.2017 zawitał do naszego mieszkania pod moją nieobecności pewien pan który przedstawił się mojej żonie że jest pracownikiem PGE, poprosił o ostatnią fakture której zrobił zdięcie potem o dowód osobisty i spisał pesel i nr.dowodu,wogóle zaczoł od tego że przyszedł poinformować o tym że na fakturach będzie teraz widnieć PGE ŁÓDŹ a nie jak do tej pory PGE RZESZÓW i na koniec poprosił o podpisanie i to na dwóch drukach że był z taką informacją i nie brał żadnych pieniędzy. Pan sobie poszedł a żona się dopiero wtedy zorientowała że to był oszust i pewnie podpisała mu jakąś umowę której kopi oczywiście nie zostawił więc na koniec nie wiedzieliśmy nic,kto to był z kąt i jaką firmę reprezentował jedyne co żonie utkwiło w głowie to nietypowe imię tego pana-JEREMIASZ. Zaczołem kopać w internecie przez dwa dni i trafiłem na post pana Jacka zameszczony na stronie internetowej naszemiasto.pl w artykule ” Centrum energetyczne: Chodzą po domach, spisują umowy na dostawę prondu.Klienci czują się oszukani” i w tym poście pan Jacek podaje imię i nazwisko tego oszusta- JEREMIASZ HUUS który oszukał jego ojca także w Łodzi podstępnie podpisując z nim umowę dla POLSKA ENERGETYKA PRO więc imię mi się zgodziło pomyślałem że nie może to być tylko zbieg okoliczności i faktycznie nie był po wpisaniu w przeglądarkę znalazłem że podpisuje umowy dla tej właśnie firmy. Proszę państwa teraz najlepsza część tej histori, cwaniak który nas odwiedził podał fałszywe imię i nazwisko którego już żona nie dosłyszała bo tak cicho wybełgotał żeby kojarzyć go z tą firmą a nie inną i tam wysłać odstąpienie od umowy zawartej poza przedsiębiorstwem (wiadomo mamy na to ustawowe 14 dni od dnia zawarcia) lecz musimy mieć nr.umowy z jej kopi której niestety nie mieliśmy.
    DALSZA CZĘŚĆ W NASTĘPNYM KOMENTARZU

  58. DALSZA CZĘŚĆ KOMENTARZA
    Pojechaliśmy do PGE OBRÓT przy ul.Kościuszki 123 i tam po przedstawieniu naszego problemu bardzo życzliwej pani i tu UWAGA zadała nam pytanie na jakim papierze żona złożyła podpisy żółtym (to umowy ENERGA) ,czy białym (to umowy MULTIMEDIA) i wiecie co znaleźliśmy swoją umowę w placówce MULTIMEDI przy ul.Długosza 39 mieliśmy jeszcze 2 dni na wypowiedzenie umowy co oczywiście zrobiliśmy,tak więc reasumując trzeba działać szybko i oczywiście mieć trochę szczęścia ale jak widać na naszym przypadku można nawet znaleźć przysłowiowy wiatr w polu.
    Ważna sprawa by ustrzec innych oszust który podaje się za pana JEREMIASZA z PGE lub innej firmy i przychodzi z bzdurnymi wiadomościami do mieszkańców na terenie Łodzi to gość który podstępnie podpisuje dla nich umowy. Mam nadzieje że ktoś przeczyta moje posty i dzięki nim będzie wiedział co robić w swoim przypadku choć nikomu oczywiście nie życzę takiej przygody.
    Jeszcze jedno
    pan JEREMIASZ tak naprawdę to SEBASTIAN [….].
    Pozdrawiam pawulon0572@gmail.com

  59. mam problem a rozwiązaniem umowy z Multimediami niestety umowa była podpisana w 06/2016. nie zostałem poinformowany o terminie odstąpienia od umowy oraz nie otrzymałem wzoru druku odstąpienia. Nie poinformowano mnie o kosztach handlowych oraz nie otrzymałem wszystkich załączników do w/w umowy.Ponadto przedstawiciel zapewniał mnie, iż sprzedawcą nadal będzie PGE Łódź a Multimedia będą wystawiać faktury potwierdził to dwukrotnie oraz poinformował mnie, że w związku z podpisaniem tej umowy koszt prądu zmniejszy się o 15% a warunkiem jest przedstawienie ostatniej faktury za energię. Po otrzymaniu od multimediów kserokopii oryginału umowy stwierdziłem, że są różnice między oryginałem a kopią umowy – mianowicie część danych na oryginale została dopisana bez mojej wiedzy co najważniejsze podpis oryginale umowy w miejscu sprzedawca został złożony przez inną osobę niż na kopi umowy, według mnie podpis przedstawiciela został sfałszowany pomóżcie co mogę zrobić dwukrotnie dostałem negatywną odpowiedź od multimediów rzecznik praw konsumenckich nie daje nadziei czuję się oszukany

    • Dzień dobry, Panie Robercie sprawa jest dosyć skomplikowana. Czy konsultował Pan to jeszcze z radcą prawną lub adwokatem?

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • nie nie byłem u radcy ani adwokata .Byłem tylko u rzecznika praw konsumenta niewiele pomogli i odniosłem wrażenie że zawracam im głowę. według mnie nastąpiło zatajenie pewnych informacji np. opłata handlowa niepełna dokumentacja są to zaniedbania ze strony firmy opóźnienie w wystawieniu faktur itd. co stanowi podstawy ale ja jestem naiwnym laikiem zaufałem wypowiadanym słowom przedstawiciela i przyjdzie pewnie mi za to zapłacić. pozdrawiam

        • Panie Robercie, a może warto doradzić się jeszcze np. radcy prawnego? Podstawy z pewnością Pan ma, ale jak wiadomo teoria to jedno, praktyka drugie. Proszę spróbować.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  60. Witam, firma nie zmieniła zwyczajów, dzisiaj jakaś paniusia naciągnęła na umowę moich rodziców, sprytnie nie zaznaczając na umowie, że jest zawarta poza siedzibą firmy. Moja matka jest taka głupia, że nawet nie wie co podpisała. Wysłałam do firmy wypowiedzenie, na wszelki wypadek też cofnięcie pełnomocnictwa do wypowiedzenia umowy z Energą. A z firmą Multimedia jak zacznie coś kombinować, spotkamy się w sądzie.

  61. Szanowni Państwo, moja mama jest naciągnięta na umowę… Wypowiedziała ją, ale zwróciłam uwagę na kilka faktów, które mnie niepokoją: na umowie nie jest zaznaczone, czy była zawarta w siedzibie czy poza siedzibą spółki (oba pola są puste). W regulaminie jest powiedziane, że odstąpić można tylko od umowy zawartej poza siedzibą spółki. Naciągaczka wcale nie kontaktowała się z rodzicami przez telefon, aby dać im czas do namysłu, tylko tak namotała mamie w głowie, że ta sama nie wie co podpisała. Może należy apelować do posłów, aby wprowadzili prawo wymagające od osoby w wieku 60+ złożenia wizyty w siedzibie takiej spółki oraz żeby umowa nie mogła być spisana „maczkiem”. Przerażenie mnie ogarnia na myśl, że to mogła być umowa np. sprzedaży ich mieszkania.

  62. Witam.W grudniu 2016 roku podpisałem umowę dostarczania gazu z multi Media. Następnie w styczniu 16.02.2017 zapukał do moich drzwi inny przedstawiciel firmy Fortum i powiadomił mnie że nastąpiła pomyłka i że to teraz oni czyli fortum będzie sprzedawać paliwo gazowe . Wciągu miesiąca miałem dostać kopię faktury za gaz .TEŻ JEJ NIE OTRZYMAŁEM.Czuję się więc oszukany przez obie firmy ponieważ nie mam żadnego potwierdzenia o zmianie sprzedawcy . Firma multi Media powinna zaskarżyć firmę FORTUM o oszustwie. Dzwoniono do mnie kilka krotnie – fortum o potwierdzenie mojej wiarygodności podpisania dwóch umów .Co z tego wynika ? Ja myślałem że te firmy ze sobą współpracują i sprawy podpisania umów rozwiążą między sobą.Zgłoszę ten fakt do B.O.K .w PGNiG a następnie powiadomię prokuraturę o oszustwie .

  63. Witam,
    Zwracam się z zapytaniem w sprawie wysyłania listu do multimedia z wymówieniem bez konsekwencji z opisem jak zostałam oszukana przez tę firmę. Otóż chciałabym się dowiedzieć czy ten list na prawdę pomaga? Czy są potwierdzenia od innych oszukanych ludzi, którzy wysłali taki list, czy multimedia na prawdę zakończyła umowę? I jeśli tak to jak to się odbyło? Czy odsyłali potwierdzenie odstąpienia, przerywali dostarczanie prądu? Chciałabym dowiedzieć się tych informacji, żeby móc samej zacząć pewniej działać.
    I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli umowa została zawarta w lutym 2016 roku to jeśli teraz wyślę taki list z wypowiedzeniem bez konsekwencji to będzie on ważny?

  64. Witam, ja dostałam dzisiaj pismo od mojego dostawcy prądu – Innogy, że żałują że dowiedzieli się o moim odstąpieniu od umowy izmianie sprzedawcy, co bardzo mnie zadziwiło. Po sprawdzeniu dokumentów i artykułów w internecie okazało się, że padłam ofiarą oszustów z Polski prąd gaz, których ludzie przyszli do mnie w grudniu. Podawali się się za pracowników Innogy, mówili o innowacyjności – skąd zmiana nazwy mojej firmy, powołali na dbałość o klienta, a ja nie potwierdziłam wznowienia umowy w związku ze zmianą nazwy. Mówili też że bez potwierdzenia stawki będą większe. Ja głupia dałam się oszukać i podpisałam umowę. Na moje pytanie dlaczego na umowie jest nazwa Polski prąd i gaz powiedzieli, że to ta sama firma bo przecież w rubryce dystrybutor wpisane jest Innogy. Teraz po 3 mi3siącach widzę, że to przekręt. Na firmę nałożono milionowe kary za oszustwo. Nie dostałam jeszcze od nich żadnych dokumentów, ani rachunków do płacenia.
    Proszę poradę jak mogę bez konsekwencji zerwać tak fałszywie zawartą umowę.
    Zastanawiam się o podaniu tej sprawy na policję.

    • Witam, Pani Barbaro niestety od podpisania umowy minęło ponad 14 dni. Natomiast zgodnie z prawem jeżeli Pani nie została poinformowana o możliwości odstąpienia od umowy,termin wydłuża się do 12 miesięcy. W praktyce konsumentowi trudno udowodnić, że nie został poinformowany o przysługujących mu prawach, ale trzeba próbować. Zachęcam Panią do przedstawienia tej sprawy Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów. Aby pomóc wyeliminować złe praktyki sprzedawców energii zachęcamy do zgłoszenia złych praktyk i nieprawidłowości Urządowi Regulacji Energetyki. Formularz dostępny jest na ich stronie Internetowej. Mamy nadzieję, że sprawę uda załatwić się po Pani myśli.
      Pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  65. Niestety ja też zostałam oszukana przez Multimedia. Niedawno dostałam rachunek z tej firmy. Okazało się że Pan który byłu mnie w grudniu zeszłego roku podał się za pracownika firmy enea i stwierdził że firma zmienia lokalizację a co za tym idzie musimy podpisać umowę, niestety nie przeczytałam nazwy firmy byłam po nieprzespanej nocy zmeczona bo miałam przeziebiona córkę i nie za bardzo chciało mi się dociekac spytałam wprost czy Pan jest z eney Pab odpowiedział że oczywiście tak jest z firmy enea podpisałam umowe. Teraz niestety musze wyprowadzić się z mieszkania i chciałam rozwiązać umowę i usłyszałam że bede musiala płacić kare a przecież nie zmieniam dostawcy prądu tylko muszę się wyprowadzić z mieszkania. NNiestety ta firma to oszuści i wyludzacze. Szkoda słów

  66. My również zostaliśmy zmanipulowani i oszukani przez panienkę, która okłamała nas tak, jak i innych, że prąd teraz będziemy otrzymywać taniej, ze trzeba podpisać te dokumenty bo takie przepisy weszły i wszyscy w całym bloku muszą..co chwila przekonywała, że jest uczciwa i ze naprawdę pracuje pod takim nazwiskiem, miała plakietkę na piersi zawieszona na smyczce, kazała sprawdzać dzwonić do firmy czy ona wszystko nam poprawnie przekazuje. itp itd..
    Dziś jest trzeci miesiąc od kiedy zaczęły przychodzić faktury z Multimediów za prąd. Dotychczas z Enei płaciłam około 170 zł co 2 miesiące. Tymczasem teraz z Multimediów przyszła faktura na 212 zł w lutym na 255, 64 zł w marcu i już przyszła kolejna faktura na 199 zł w kwietniu! Co to ma być!!!!!!!!!??????????
    Czy jest jakas szansa na zerwanie tej umowy? Przeciez pójde z torbami!

  67. Widzę że sprawa jest poważna. Moją mamę starszą osobę nabrał taki akwizytor. W momencie kiedy sprzedaliśmy mieszkanie przed końcem umowy a nowy właściciel nie chciał podpisywać umowy z tą firmą ( bo z jakiej racji, ma prawo wybrać sobie dostawcę jakiego chce) Chcą obarczyć teraz mamę karą za zerwanie umowy. Jakim prawem ta firma dyktuje warunki kiedy mamy sprzedać swoje mieszkanie żeby nie płacić kary. Nadmieniam że mama obecnie mieszka u mnie i nie posiada lokalu własnego. Czy ma sobie licznik zabrać do torby i płacić dalej za prąd? A agent który wcisnął umowę zniknął a jego telefon milczy-skandal

    • Dzień dobry,

      Panie Piotrze, proszę się skontaktować bezpośrednio z firmą energetyczną. Wcześniej jednak warto zajrzeć do umowy, którą podpisała Pana mama. Jeśli nie ma tam zapisu o możliwości bezpłatnego wypowiedziana umowy po sprzedaży mieszkania, to niestety są Państwo zobowiązani zapłacić karę umowną. Mogą Państwo skorzystać jeszcze z bezpłatnej pomocy prawnej ze strony Miejskiego Rzecznika Konsumentów lub telefonicznie od Urzędu Regulacji Energetyki.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *