Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!
Wbrew pozorom pozyskiwanie nowych klientów na oferty energetyczne nie jest łatwe. Niezależni sprzedawcy starają się zdobywać nowych odbiorców na różne sposoby. Niektóre z tych działań mogą budzić wątpliwości. Od kilku tygodni otrzymujemy wiele komentarzy na temat sposobu pozyskiwania klientów przez firmę Multimedia Energia. Jeśli wpisy naszych Użytkowników są odzwierciedleniem rzeczywistości, to szczerze jesteśmy zaniepokojeni, bo przecież Multimedia Energia to posiadacz Certyfikatu TOE!
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Na wymianę liczników, na lepszą ofertę dotychczasowego sprzedawcy…
W ostatnim czasie otrzymujemy wiele komentarzy przy profilu Multimedia Energia – niestety większość nie jest pozytywna i traktuje o sposobie zdobywania klientów, który delikatnie mówiąc, nie ma zbyt wiele z dobrymi praktykami.
Nasi Użytkownicy skarżą się, że nieświadomie zmienili swojego dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej na… Multimedia Energia. Jak to możliwe? Otóż schemat działania jest prosty, do drzwi naszych Użytkowników pukają osoby, które podają się za przedstawicieli aktualnego sprzedawcy. Pod pretekstem wymiany liczników, czy zawarcia korzystniejszej umowy z dotychczasową firmą energetyczną. Oczywiście, by dopełnić formalności, należy podać dane oraz zostawić kilka podpisów.
Część naszych Użytkowników nie była świadoma, że zmieniła sprzedawcę prądu, aż do momentu, w którym nie otrzymała pierwszej faktury od nowej firmy energetycznej, czyli Multimedia Energia. Niestety, w takim momencie było już za późno, by odstąpić od umowy na sprzedaż prądu bez konsekwencji, czyli np. kar umownych związanych z zerwaniem umowy przed upływem jej terminu.
Jednak pewien odsetek naszych Użytkowników, odkrywał „spisek” i praktycznie od razu kontaktował się z Multimedia Energia, ale szczęście nie trwało długo. Gdyż nawet złożenie wypowiedzenia umowy w placówce firmy nie skutkowało jej odstąpieniem, a procedura zmiany sprzedawcy trwała w najlepsze…
Multimedia Energia to zdobywca Certyfikatu TOE!
Naprawdę niepokoją nas doniesienia naszych Użytkowników, których otrzymujemy bardzo wiele… Na aktualnym etapie naszych ustaleń trudno nam wysunąć jakieś wnioski, ale odpowiedź może być bliżej, niż nam się wydaje. W wielu wiadomościach od naszych Użytkowników pojawia się informacja, że osoby pukające do drzwi są przedstawicielami nie samej Multimedia Energia, a firm zewnętrznych, którym Multimedia zlecają pozyskiwanie nowych klientów.
Nas zastanawia jedna rzecz – czy Multimedia, firma, która na polskim rynku działa w różnych branżach od wielu lat, nie potrafi zweryfikować jakie praktyki stosują firmy zewnętrzne, z którymi współpracują? Czy sprzedawca nie zaniepokoił się, że do jego placówek przychodzą klienci, którzy skarżą się na złe praktyki?
Wszystko nas to bardzo dziwi, tym bardziej że Multimedia Energia jest posiadaczem Certyfikatu TOE – przeszła pozytywnie audyt przeprowadzony przez niezależną firmę. Oczywiście w enerad.pl mieliśmy sporo wątpliwości co do wartości i jasności przyznawania takiego wyróżnienia, o czym przeczytacie: TOE – Towarzystwo Obrotu Energią i kampania informacyjna.
ALE skoro sprzedawca posiada taki certyfikat, to chyba to jednak do czegoś zobowiązuje? Nurtuje nas jeszcze jedno – jeśli komentarze naszych Użytkowników nie odbiegają od rzeczywistości, to jak TOE mogło przyznać certyfikat firmie, które nie stosuje dobrych praktyk? I nie przyjmujemy tutaj wyjaśnienia, że to wina firm zewnętrznych – skoro kogoś zatrudniamy, to oczekujemy realizacji usług na najwyższym poziomie – pilnujemy i sprawdzamy!
Sprawy nie odpuścimy – jeśli spotkała Was podobna „przygoda” z Multimedia Energia, to czekamy na Wasze komentarze i wiadomości. W cywilizowanym kraju nie jest dopuszczalne, by firma posiadająca certyfikat, który świadczy o jej uczciwości, w rzeczywistości stosowała praktyki, które z rzetelnością nie mają wiele wspólnego.
Nasza interwencja w Multimedia Energia
Byliśmy na tyle zaniepokojeni, że postanowiliśmy skontaktować się ze sprzedawcą – drogą elektroniczną poprosiliśmy, aby ustosunkował się do komentarzy naszych Użytkowników oraz powyższego artykułu. Dzisiaj otrzymaliśmy odpowiedź, w której Multimedia Energia przyznaje się, że jeden z jej partnerów biznesowych stosował nieuczciwe działania. Poniżej zamieszczamy odpowiedź Rzecznika Prasowego:
Cieszymy się, że dzięki naszej interwencji sprawa została rozwiązana, mamy również nadzieję, że działania naprawcze, które wdrożył sprzedawca, przyniosą długotrwały, a raczej trwały skutek 🙂
Enerad.pl – jesteśmy dla Was! Skutecznie zmieniamy rynek!
Naszym celem nr 1 jest zmienianie rynku energetycznego, by stał się przyjazny dla WSZYSTKICH odbiorców. Jak widać na powyższym przykładzie, SKUTECZNIE dążymy do eliminowania nieuczciwych praktyk i będziemy ZAWSZE interweniować, jeśli docierać będą do nas sygnały o nieprawidłowościach.
Jesteśmy dumni, że pomagamy zmieniać rynek energetyczny. Jesteśmy też dumni, że obdarzyliście nas zaufaniem i to właśnie do nas zgłaszacie nadużycia, nieprawidłowości, nieuczciwe praktyki. Dziękujemy Wam!
Dziękujemy również firmie Multimedia Energia, która od razu podjęła z nami współpracę w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Brawo! Mamy nadzieję, że inni sprzedawcy będą brać przykład z takiej postawy.
Pozdrawiamy,
Zespół Enerad.pl
PS. A jak szukacie dobrego sprzedawcy prądu, to koniecznie sprawdźcie: Ranking sprzedawców prądu: Fair Sprzedawca – enerad.pl.
Mamy działkę w środku pól, ok. 70 m szerokości, ok. 300 m długości. Na środku piękne oczko wodne. Jesteśmy współwłaścicielami. Sadzimy tam setki drzew i krzewów ozdobnych by zamienić to w fajny ogród wypoczynkowy. Postawiliśmy dwa „domki” 5×4 m2. Jeden w jednym końcu działki, drugi (współwłaściciela) w drugim końcu działki . Obok jego domku jest słup energetyczny i obok mojego jest też słup energetyczny. Niestety, powiedziano nam, że przyłącze może być tylko jedno (+ 2 liczniki) i do drugiego domku trzeba sobie samemu te 300 m pociągnąć przewód. Chciałbym zrozumieć czemu ma służyć taki przepis jeśli opłata za podłączenie jest taka sama jak przy dwóch przyłączach niezależnych?
I druga sprawa: dokupiłem kawałeczek działki od strony słupa i postawiłem tam blaszany garaż. Teraz nie było już kłopotu z przyłączem do tej drugiej działki z garażem. Czy złamię jakieś przepisy jeśli od garażu przeciągnę kabel i do domku?
I trzecie pytanie: świecę wieczorem i gotuję wodę na herbatę średnio 2-3 dni w miesiącu a rachunek większy niż w miejscu stałego zamieszkania: za 6 miesięcy 350 zł. Grupa taryfowa C11, jedna faza, zużyte 47kWh ! Jestem emerytem i nie prowadzę żadnej działalności. (Teren rolny kl.VI i nieużytki). Czy można to zmienić na normalną taryfę jaką mam w domu? Dlaczego jest to liczone po wyższych cenach??
Pozdrawiam i dziękuję za sporo informacji, które u Was wyczytałem…
Widzę że sprawa jest poważna. Moją mamę starszą osobę nabrał taki akwizytor. W momencie kiedy sprzedaliśmy mieszkanie przed końcem umowy a nowy właściciel nie chciał podpisywać umowy z tą firmą ( bo z jakiej racji, ma prawo wybrać sobie dostawcę jakiego chce) Chcą obarczyć teraz mamę karą za zerwanie umowy. Jakim prawem ta firma dyktuje warunki kiedy mamy sprzedać swoje mieszkanie żeby nie płacić kary. Nadmieniam że mama obecnie mieszka u mnie i nie posiada lokalu własnego. Czy ma sobie licznik zabrać do torby i płacić dalej za prąd? A agent który wcisnął umowę zniknął a jego telefon milczy-skandal
Dzień dobry,
Panie Piotrze, proszę się skontaktować bezpośrednio z firmą energetyczną. Wcześniej jednak warto zajrzeć do umowy, którą podpisała Pana mama. Jeśli nie ma tam zapisu o możliwości bezpłatnego wypowiedziana umowy po sprzedaży mieszkania, to niestety są Państwo zobowiązani zapłacić karę umowną. Mogą Państwo skorzystać jeszcze z bezpłatnej pomocy prawnej ze strony Miejskiego Rzecznika Konsumentów lub telefonicznie od Urzędu Regulacji Energetyki.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
My również zostaliśmy zmanipulowani i oszukani przez panienkę, która okłamała nas tak, jak i innych, że prąd teraz będziemy otrzymywać taniej, ze trzeba podpisać te dokumenty bo takie przepisy weszły i wszyscy w całym bloku muszą..co chwila przekonywała, że jest uczciwa i ze naprawdę pracuje pod takim nazwiskiem, miała plakietkę na piersi zawieszona na smyczce, kazała sprawdzać dzwonić do firmy czy ona wszystko nam poprawnie przekazuje. itp itd..
Dziś jest trzeci miesiąc od kiedy zaczęły przychodzić faktury z Multimediów za prąd. Dotychczas z Enei płaciłam około 170 zł co 2 miesiące. Tymczasem teraz z Multimediów przyszła faktura na 212 zł w lutym na 255, 64 zł w marcu i już przyszła kolejna faktura na 199 zł w kwietniu! Co to ma być!!!!!!!!!??????????
Czy jest jakas szansa na zerwanie tej umowy? Przeciez pójde z torbami!
Niestety ja też zostałam oszukana przez Multimedia. Niedawno dostałam rachunek z tej firmy. Okazało się że Pan który byłu mnie w grudniu zeszłego roku podał się za pracownika firmy enea i stwierdził że firma zmienia lokalizację a co za tym idzie musimy podpisać umowę, niestety nie przeczytałam nazwy firmy byłam po nieprzespanej nocy zmeczona bo miałam przeziebiona córkę i nie za bardzo chciało mi się dociekac spytałam wprost czy Pan jest z eney Pab odpowiedział że oczywiście tak jest z firmy enea podpisałam umowe. Teraz niestety musze wyprowadzić się z mieszkania i chciałam rozwiązać umowę i usłyszałam że bede musiala płacić kare a przecież nie zmieniam dostawcy prądu tylko muszę się wyprowadzić z mieszkania. NNiestety ta firma to oszuści i wyludzacze. Szkoda słów
Witam, ja dostałam dzisiaj pismo od mojego dostawcy prądu – Innogy, że żałują że dowiedzieli się o moim odstąpieniu od umowy izmianie sprzedawcy, co bardzo mnie zadziwiło. Po sprawdzeniu dokumentów i artykułów w internecie okazało się, że padłam ofiarą oszustów z Polski prąd gaz, których ludzie przyszli do mnie w grudniu. Podawali się się za pracowników Innogy, mówili o innowacyjności – skąd zmiana nazwy mojej firmy, powołali na dbałość o klienta, a ja nie potwierdziłam wznowienia umowy w związku ze zmianą nazwy. Mówili też że bez potwierdzenia stawki będą większe. Ja głupia dałam się oszukać i podpisałam umowę. Na moje pytanie dlaczego na umowie jest nazwa Polski prąd i gaz powiedzieli, że to ta sama firma bo przecież w rubryce dystrybutor wpisane jest Innogy. Teraz po 3 mi3siącach widzę, że to przekręt. Na firmę nałożono milionowe kary za oszustwo. Nie dostałam jeszcze od nich żadnych dokumentów, ani rachunków do płacenia.
Proszę poradę jak mogę bez konsekwencji zerwać tak fałszywie zawartą umowę.
Zastanawiam się o podaniu tej sprawy na policję.
Witam, Pani Barbaro niestety od podpisania umowy minęło ponad 14 dni. Natomiast zgodnie z prawem jeżeli Pani nie została poinformowana o możliwości odstąpienia od umowy,termin wydłuża się do 12 miesięcy. W praktyce konsumentowi trudno udowodnić, że nie został poinformowany o przysługujących mu prawach, ale trzeba próbować. Zachęcam Panią do przedstawienia tej sprawy Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów. Aby pomóc wyeliminować złe praktyki sprzedawców energii zachęcamy do zgłoszenia złych praktyk i nieprawidłowości Urządowi Regulacji Energetyki. Formularz dostępny jest na ich stronie Internetowej. Mamy nadzieję, że sprawę uda załatwić się po Pani myśli.
Pozdrawiam
Piotr
enerad.pl
Witam,
Zwracam się z zapytaniem w sprawie wysyłania listu do multimedia z wymówieniem bez konsekwencji z opisem jak zostałam oszukana przez tę firmę. Otóż chciałabym się dowiedzieć czy ten list na prawdę pomaga? Czy są potwierdzenia od innych oszukanych ludzi, którzy wysłali taki list, czy multimedia na prawdę zakończyła umowę? I jeśli tak to jak to się odbyło? Czy odsyłali potwierdzenie odstąpienia, przerywali dostarczanie prądu? Chciałabym dowiedzieć się tych informacji, żeby móc samej zacząć pewniej działać.
I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli umowa została zawarta w lutym 2016 roku to jeśli teraz wyślę taki list z wypowiedzeniem bez konsekwencji to będzie on ważny?
Witam.W grudniu 2016 roku podpisałem umowę dostarczania gazu z multi Media. Następnie w styczniu 16.02.2017 zapukał do moich drzwi inny przedstawiciel firmy Fortum i powiadomił mnie że nastąpiła pomyłka i że to teraz oni czyli fortum będzie sprzedawać paliwo gazowe . Wciągu miesiąca miałem dostać kopię faktury za gaz .TEŻ JEJ NIE OTRZYMAŁEM.Czuję się więc oszukany przez obie firmy ponieważ nie mam żadnego potwierdzenia o zmianie sprzedawcy . Firma multi Media powinna zaskarżyć firmę FORTUM o oszustwie. Dzwoniono do mnie kilka krotnie – fortum o potwierdzenie mojej wiarygodności podpisania dwóch umów .Co z tego wynika ? Ja myślałem że te firmy ze sobą współpracują i sprawy podpisania umów rozwiążą między sobą.Zgłoszę ten fakt do B.O.K .w PGNiG a następnie powiadomię prokuraturę o oszustwie .
Szanowni Państwo, moja mama jest naciągnięta na umowę… Wypowiedziała ją, ale zwróciłam uwagę na kilka faktów, które mnie niepokoją: na umowie nie jest zaznaczone, czy była zawarta w siedzibie czy poza siedzibą spółki (oba pola są puste). W regulaminie jest powiedziane, że odstąpić można tylko od umowy zawartej poza siedzibą spółki. Naciągaczka wcale nie kontaktowała się z rodzicami przez telefon, aby dać im czas do namysłu, tylko tak namotała mamie w głowie, że ta sama nie wie co podpisała. Może należy apelować do posłów, aby wprowadzili prawo wymagające od osoby w wieku 60+ złożenia wizyty w siedzibie takiej spółki oraz żeby umowa nie mogła być spisana „maczkiem”. Przerażenie mnie ogarnia na myśl, że to mogła być umowa np. sprzedaży ich mieszkania.
Witam, firma nie zmieniła zwyczajów, dzisiaj jakaś paniusia naciągnęła na umowę moich rodziców, sprytnie nie zaznaczając na umowie, że jest zawarta poza siedzibą firmy. Moja matka jest taka głupia, że nawet nie wie co podpisała. Wysłałam do firmy wypowiedzenie, na wszelki wypadek też cofnięcie pełnomocnictwa do wypowiedzenia umowy z Energą. A z firmą Multimedia jak zacznie coś kombinować, spotkamy się w sądzie.
mam problem a rozwiązaniem umowy z Multimediami niestety umowa była podpisana w 06/2016. nie zostałem poinformowany o terminie odstąpienia od umowy oraz nie otrzymałem wzoru druku odstąpienia. Nie poinformowano mnie o kosztach handlowych oraz nie otrzymałem wszystkich załączników do w/w umowy.Ponadto przedstawiciel zapewniał mnie, iż sprzedawcą nadal będzie PGE Łódź a Multimedia będą wystawiać faktury potwierdził to dwukrotnie oraz poinformował mnie, że w związku z podpisaniem tej umowy koszt prądu zmniejszy się o 15% a warunkiem jest przedstawienie ostatniej faktury za energię. Po otrzymaniu od multimediów kserokopii oryginału umowy stwierdziłem, że są różnice między oryginałem a kopią umowy – mianowicie część danych na oryginale została dopisana bez mojej wiedzy co najważniejsze podpis oryginale umowy w miejscu sprzedawca został złożony przez inną osobę niż na kopi umowy, według mnie podpis przedstawiciela został sfałszowany pomóżcie co mogę zrobić dwukrotnie dostałem negatywną odpowiedź od multimediów rzecznik praw konsumenckich nie daje nadziei czuję się oszukany
Dzień dobry, Panie Robercie sprawa jest dosyć skomplikowana. Czy konsultował Pan to jeszcze z radcą prawną lub adwokatem?
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
nie nie byłem u radcy ani adwokata .Byłem tylko u rzecznika praw konsumenta niewiele pomogli i odniosłem wrażenie że zawracam im głowę. według mnie nastąpiło zatajenie pewnych informacji np. opłata handlowa niepełna dokumentacja są to zaniedbania ze strony firmy opóźnienie w wystawieniu faktur itd. co stanowi podstawy ale ja jestem naiwnym laikiem zaufałem wypowiadanym słowom przedstawiciela i przyjdzie pewnie mi za to zapłacić. pozdrawiam
Panie Robercie, a może warto doradzić się jeszcze np. radcy prawnego? Podstawy z pewnością Pan ma, ale jak wiadomo teoria to jedno, praktyka drugie. Proszę spróbować.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
DALSZA CZĘŚĆ KOMENTARZA
Pojechaliśmy do PGE OBRÓT przy ul.Kościuszki 123 i tam po przedstawieniu naszego problemu bardzo życzliwej pani i tu UWAGA zadała nam pytanie na jakim papierze żona złożyła podpisy żółtym (to umowy ENERGA) ,czy białym (to umowy MULTIMEDIA) i wiecie co znaleźliśmy swoją umowę w placówce MULTIMEDI przy ul.Długosza 39 mieliśmy jeszcze 2 dni na wypowiedzenie umowy co oczywiście zrobiliśmy,tak więc reasumując trzeba działać szybko i oczywiście mieć trochę szczęścia ale jak widać na naszym przypadku można nawet znaleźć przysłowiowy wiatr w polu.
Ważna sprawa by ustrzec innych oszust który podaje się za pana JEREMIASZA z PGE lub innej firmy i przychodzi z bzdurnymi wiadomościami do mieszkańców na terenie Łodzi to gość który podstępnie podpisuje dla nich umowy. Mam nadzieje że ktoś przeczyta moje posty i dzięki nim będzie wiedział co robić w swoim przypadku choć nikomu oczywiście nie życzę takiej przygody.
Jeszcze jedno
pan JEREMIASZ tak naprawdę to SEBASTIAN [….].
Pozdrawiam pawulon0572@gmail.com
Witam wszystkich oświadczam iż Multimedia Energia z Łodzi nadal praktykuje pozyskiwanie klientów w nie uczciwy sposób,pare dni temu 03.01.2017 zawitał do naszego mieszkania pod moją nieobecności pewien pan który przedstawił się mojej żonie że jest pracownikiem PGE, poprosił o ostatnią fakture której zrobił zdięcie potem o dowód osobisty i spisał pesel i nr.dowodu,wogóle zaczoł od tego że przyszedł poinformować o tym że na fakturach będzie teraz widnieć PGE ŁÓDŹ a nie jak do tej pory PGE RZESZÓW i na koniec poprosił o podpisanie i to na dwóch drukach że był z taką informacją i nie brał żadnych pieniędzy. Pan sobie poszedł a żona się dopiero wtedy zorientowała że to był oszust i pewnie podpisała mu jakąś umowę której kopi oczywiście nie zostawił więc na koniec nie wiedzieliśmy nic,kto to był z kąt i jaką firmę reprezentował jedyne co żonie utkwiło w głowie to nietypowe imię tego pana-JEREMIASZ. Zaczołem kopać w internecie przez dwa dni i trafiłem na post pana Jacka zameszczony na stronie internetowej naszemiasto.pl w artykule ” Centrum energetyczne: Chodzą po domach, spisują umowy na dostawę prondu.Klienci czują się oszukani” i w tym poście pan Jacek podaje imię i nazwisko tego oszusta- JEREMIASZ HUUS który oszukał jego ojca także w Łodzi podstępnie podpisując z nim umowę dla POLSKA ENERGETYKA PRO więc imię mi się zgodziło pomyślałem że nie może to być tylko zbieg okoliczności i faktycznie nie był po wpisaniu w przeglądarkę znalazłem że podpisuje umowy dla tej właśnie firmy. Proszę państwa teraz najlepsza część tej histori, cwaniak który nas odwiedził podał fałszywe imię i nazwisko którego już żona nie dosłyszała bo tak cicho wybełgotał żeby kojarzyć go z tą firmą a nie inną i tam wysłać odstąpienie od umowy zawartej poza przedsiębiorstwem (wiadomo mamy na to ustawowe 14 dni od dnia zawarcia) lecz musimy mieć nr.umowy z jej kopi której niestety nie mieliśmy.
DALSZA CZĘŚĆ W NASTĘPNYM KOMENTARZU
Prryszły do mnie do domu deie osoby pan i pani pani szczeka nie można ją nic zrozumieć on zaś się jąka chcą zmienic energie na 10 procent mnien poproszono o dowód osobisty Pospisywali mnie i co pani podsówa mi do podpisania umowe o dostawe energi elektrycznej stanowczo odmówiłem napiusałem jej na zwykłej kartce z zeszytu że nie rozumie tej umowy i nie moge jej podpisać na to śię zdenerwowała się bardzi i opuscili mój dom .
Podrobili mój podpis na umowie Wysłali tą umowe do mojego dostawcy PRO energia Polska która żąda odemnie Kary umownej 210 zł. za zerwaną umową
Witam, Panie Stanisławie, jeśli Pana podpis został sfałszowany to powinien Pan udać się na policję i złożyć doniesienie. Proszę pamiętać, że podrabianie podpisów jest przestępstwem – art. 270 Kodeksu karnego. Więcej informacji w tym temacie uzyska Pan w naszym artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/sfalszowany-podpis-na-umowie-ze-sprzedawca-pradu-co-zrobic/
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam,
w dniu dzisiejszym zawitała do mnie dziewczyna z firmy Multimedia. Schemat postępowania ten sam: nie odesłałam czegoś tam, więc od stycznia 2016 płacę za wysokie rachunki, chociaż mogłabym mniejsze itepe. Poprosiła o ostatnią fakturę, pokazała, gdzie jest zaznaczone, że obowiązują nowe stawki za energię i że na pewno nie zauważyłam, więc teraz PGE wszystkim takim osobom jak ja daje nowe umowy, żeby od stycznia płacić mniej. Podkreślała, że jest z PGE, tylko do tej pory sprzedawca był z Rzeszowa, a teraz będzie z Łodzi (mieszkam w woj, łódzkim), ale to nadal PGE (podkreśliła to parokrotnie). Już się wzięła za wypisywanie umowy (chciałam najpierw przeczytać, dała mi jakąś ogólną stronę, jednocześnie cały czas mówiąc do mnie, więc dałam sobie spokój z czytaniem; na pytanie czy mogę przeczytać i spotkamy się za dzień czy dwa stwierdziła, że niestety nie ma czasu, ale mam 14 dni na odstąpienie), ale coś mnie tknęło i zerknęłam do Internetu sprawdzić co to za jedni. Umowy na szczęście nie podpisałam, chociaż parokrotnie dziewczyna podkreślała mi, że przecież mam 14 na odstąpienie. Wszystkie papiery, które zdążyła wypisać (m.in. wpisując na nie dane z mojego dowodu) zażądałam, by zostały u mnie.
Mama, babcie, rodzina i znajomi poinformowani. I tylko się zastanawiam, jak można już tyle czasu zwyczajnie oszukiwać ludzi…
Mulimedia Energia to kpina jest. 10 maja podpisałem z nimi umowę na dostawę prądu, po zweryfikowaniu jednak cennika okazało się, że zostałem przez przedstawiciela MME wprowadzony w błąd. W związku z czym 12 maja złożyłem w biurze obsługi klienta odstąpienie od umowy.
Jakże byłem zdziwiony, jak po miesiącu przyszła do mnie informacja od mojego poprzedniego dostawcy (RWE Polska), że zerwałem z nimi umowę, bo przechodzę do MME. Moje odstąpienie zostało zignorowane i MME radośnie wysłało informację do mojego poprzedniego sprzedawcy i Operatora o tym, że jestem ich klientem. Dopiero po mojej interwencji zostało wzięte pod uwagę ale i tak nie obyło się bez problemów: w połowie lipca otrzymałem pismo, że moje odstąpienie jest niemożliwe (!!!), bo Operator zdecydował, ze mam być klientem MME (wtf)? Dowiedziałem się, że „zapomnieli” poinformować Operatora, że nasza umowa jest nieważna. Po moich kolejnych interwencjach w końcu MME wysłało informację do RWE Operatora o tym, że jednak ich klientem nie jestem, po 3 miesiącach, informacja dotarła 10 sierpnia. Przy okazji MME nakazało mi zapłacić sobie za okres rozliczeniowy 07-08.2016. Jakim prawem? Złożyłem kolejne pismo z zapytaniem dlaczego moje odstąpienie zostało zignorowane a także z prośbą o anulowanie opłaty. Minęły 2 miesiące, odpowiedzi nie otrzymałem, za to przyszedł rachunek do zapłacenia. Ręce opadają. W międzyczasie zapłaciłem za ten sam okres rozliczeniowy swojemu staremu sprzedawcy (z którym odnowiłem umowę).
Siły już zbytnio nie mam na kolejne kłótnie. Chyba nie zapłacę rachunku MME, a jak przyjdzie sądowne polecenie do zapłaty, to się odwołam i przedstawię im papiery z o odstąpieniem na czele. A może macie Państwo inne propozycje co zrobić?
Witam,
Mojego Tatę oszukała kanalia z Multimedia podająca się za przedstawiciela Enea dotychczasowego dostawcy energii (nie mają żadnych zasad, najlepiej żerować na osobach w podeszłym wieku) – podsunął dokumenty do podpisu mówiąc, że nie zostały odesłane z rachunkiem, który ostatnio przyszedł. Z powyższego widać, że to temat rzeka – nieważne.
Zależy mi na adresie mailowym do kogoś wyżej postawionego niż pracownik BOK Multimedia – np. rzecznik prasowy lub do kogoś z kręgu kierownictwa. Mam parę słów do napisania bezpośrednio – może coś wskóram…
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Witaj
Rzecznik prasowy Multimedia zamieścił wpis na enerad.pl, aby właśnie w takich sprawach z nim się kontaktować: Krystyna Kanownik, e-mail: k.kanownik@multimedia.pl
Ponadto, Rzecznik zapewnia, że w przypadku nieetycznych działań sprzedawców przy zawieraniu umowy będzie można rozwiązać umowę bez konsekwencji (kary umownej).
Pozdrawiam
Marcin
enerad.pl
Witam.
Dziś 20 października Pan podający się za pracownika Multimedia Energia po otworzeniu mu drzwi, wtargnął do domu do przedpokoju omijając gospodynię, potem natychmiast do pokoju z pytaniem gdzie jest jakiś stolik, przy którym możemy porozmawiać. Na nic zdał się uwagi typu w jakiej sprawie czy czemu pan wchodzi do pokoju. Następnie zażądał ostatniego rachunku za energię elektryczną. Po odmowie pokazania takiego rachunku i prośbie o wylegitymowaniu się podał imię i nazwisko. Udało się go wreszcie pozbyć.
Witam serdecznie !!
W tym roku został oszukany przez firmę MULTIMEDIA mój 80 letni tato. Wcześniej korzystał z usług firmy Energa. Gdy przyszła faktura z Multimedia, bardzo się zdziwił bo nie podpisywał żadnej nowej umowy na dostawę energii. Jak się okazało oszust (pracownik firmy Multimedia), podrobił własnoręcznie umowę (do czego się przyznał na policji). Po wielu interwencjach firma Multimedia odstąpiła od umowy, jedna do tej pory przysyła faktury. W międzyczasie mój tato musiał podpisać nową umowę z Energą, jedna od momentu podpisania umowy ( pół roku) firma ta nie przysłała żadnej faktury. Strach pomyśleć jaka będzie kwota do zapłaty!!
Najgorsze jest to, że żadna z firm nie ma ochoty NA LUDZKIE załatwienie sprawy.
Może jest ktoś, kto pomoże mi w załatwieniu problemu mojego taty.
Witaj Doroto!
Otrzymujemy dużo skarg na nieterminowe przesyłanie faktur przez sprzedawców prądu. W różnym stopniu może to byś spowodowane niedbałością sprzedawcy. Opóźnienia wynikają nieraz z modernizacji systemu informatycznego, którego elementem jest oprogramowanie do księgowania. Nierzadko, przy zmianie sprzedawcy są one spowodowane opieszałością poprzedniego dystrybutora lub sprzedawcy w przekazywaniu danych.
Nieregularne przesyłanie faktur nie stanowi podstawy do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji. Najlepszym rozwiązaniem jest odkładanie co miesiąc szacunkowej kwoty, aby później nie było problemów z zapłaceniem skumulowanej należności.
Opisz swój problem i wyślij maila do sprzedawcy prądu. Napisz w nim koniecznie, że kontaktowałaś się z nami i monitorujemy sprawę.
Pozdrawiam
Marcin
enerad.pl
Widzę, że trzymają cały czas ten sam poziom. Właśnie był u mnie (Warszawa) akwizytor z tymi samymi pierdołami o deklaracji nie odesłanej do RWE (a bo panie to jak ulotka wygląda, nikt nie odsyła), kreślący cuda na fakturze i z generalnym słowotokiem.
Witam.
Dzisiaj oszukano mojego tate w ten sam sposob, jesli jutro wysle odstapienie od umowy to jakim listem najlepiej zebym mial pozniej podstawe prawna, jesli by nie chcieli odniej odstapic
Witam,
Moja mame rowniez w ten sposob oszukano.
zorientowlala sie dopiero po otrzymaniu faktury, i placac bierzace rachunki za energe, otrzymije dodatkowow rachunki za Multimedie..
Zlozyla wypowiedzenie wtrybie natychmiastowym wiec otrzymala kare do zaplacenia w wysokosci 1200l.
Proze o rade jak uniknac kary, i to wszytsko odkrecic.
Witaj Elu,
w wyniku naszej interwencji – zob. artykuł: „Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!” i akapit – „Nasza interwencja w Multimedia Energia”, spółka Multimedia zadeklarowała, że umowy, które zostały zawarte w wyniku nieuczciwych działań handlowców i umowy, na które klient faktycznie nie wyraził zgody mogą być rozwiązane, nawet jeśli minął 14 dniowy okres odstąpienia od umowy.
W wypowiedzeniu umowy należy zawrzeć informację o wypowiedzeniu umowy bez konsekwencji oraz powołać się na stanowisko Rzecznika Prasowego Multimedia (ww. artykuł).
Pozdrawiam
Marcin
enerad.pl
Witam moja babcia (90 lat) również została oszukana. Przyszli do jej mieszkania najpierw facet -> dał do podpisania że tańszy prąd będzie. Niestety, starsza osoba słysząc że taniej, zaraz się łapie… Przykre jest że w ten sposób firma łapie klientów – starszych, niedołężnych.. Teraz próbujemy to odkręcić, ale ile to potrwa? Nie wiadomo. Próbowaliśmy się dodzwonić na infolinię, ale automatyczna sekretarka każe wpisać nr klienta, którego nie mamy, bo na umowie nie ma, a będzie dopiero na 1 fakturze. Teraz niewiadomo, czy babcia będzie w międzyczasie całkiem bez prądu czy zdążymy wycofać i wrócić do Enea na czas… Masakra. Wstyd za taką praktykę!
Witam ponownie.
Czy mogłabym prosic o pomoc w napisaniu listu do Multimedii dotyczący możliwości anulowania umowy bez ponoszenia konsekwencji przez wzgląd na to, że umowa została zawarta w sposób nieuczciwy? Czy istnieje jakiś schemat z którego mogłabym się wzorowac, żeby wiedziec jakie informacje powinnam w tym liście zawrzec? Bardzo proszę o pomoc.
Witam, Pani Magdaleno proszę po prostu przedstawić dokładnie sytuację w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Następnie proszę zaznaczyć, że w związku z takim procederem chciałabym Pani odstąpić od umowy bez konsekwencji i powołać się na nasz artykuł oraz wypowiedź Pani Rzecznik.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Moja babcia też została oszukana, ale jeszcze tego samego dnia tj. 16.09.2016 odesłaliśmy odstąpienie od umowy. Czy firma Multimedia powinna przysłać potwierdzenie odstąpienia od umowy?
Multimedia nie ma takiego obowiązku. Sugerujemy kontakt z ich biurem obsługi klienta – zob.https://enerad.pl/multimedia-energia/kontakt/ w celu uzyskania informacji i potwierdzenia odstąpienia od umowy, najlepiej przesłanego na Pana adres e-mail lub inny trwały nośnik. Rzecznik Multimedia po interwencji enerad.pl zadeklarował udzielanie pomocy klientom pozyskanym w sposób nieuczciwy w powrocie do poprzedniego sprzedawcy. Nie powinno więc być problemów. W razie ich wystąpienia proszę o kontakt z enerad.pl.
Pozdrawiam
Marcin
enerad.pl
Dzień dobry
Moi Rodzice zostali oszukani w maju. Pani przedstawiła się jako przedstawiciel firmy Energa, poinformowała rodziców, że firma zmienia nazwę i trzeba spisać nową umowę, którą rodzice podpisali. Dopiero teraz 17 września dostali wniosek z firmy Energa o rezygnacji z ich usług i rozliczenie rachunku w związku z podpisaniem umowy z Miultimedia Energa i byli bardzo zdziwieni sytuacją. Umowa, którą podpisali zawiera tylko dane ojca i nr licznika bez żadnych dat, warunków zawartej umowy czy terminu na jaki została zawarta. Złożyłam reklamację w siedzibie BOK Multimedia, ale pani w biurze obsługi poinformowała mnie,że wszystko jest w porządku. Dowiedziałam się od niej,że kobieta, która oszukała rodziców jest pracownikiem podwykonawców. Czekam na decyzję Multimedia Energa.
Kilka tygodni wcześniej mężowi również inna Pani złożyła podobna wizytę, tylko on umówił się na inny termin i sprawdził prawdziwość otrzymanych informacji. Pani na umówioną wizytę się nie pojawiła.
Okazuje się, że więcej firm podszywa się pod Energa i stosuje tą samą metodę oszustwa nieświadomych osób, które zmieniają sprzedawcę nic o tym nie wiedząc, a rachunki i potwierdzenia przychodzą kilka miesięcy później, kiedy interwencja jest już niemożliwa i trzeba płacić zawyżone rachunki i kary za zerwanie umów. Nowy sposób firm na bogacenie się kosztem starszych osób.
Pozdrawiam Anna
Witam,
Mój tato podpisał umowę z firmą multimedia w maju i do tego czasu jeszcze nie przyszedł rachunek za prąd. Czy to może być podstawa do odstąpienia od umowy.Czy mozna jeszcze cos z tym zrobić?
Witam, na odstąpienie od umowy jest tylko 14 dni. Natomiast w Pana przypadku mamy już do czynienia z wypowiedzeniem. Brak rachunku jest jakąś podstawą – jednakże wątpię, aby sprzedawca zgodził się na wypowiedzenie umowy bez konsekwencji. Warto aby skontaktował się Pan lub Pana tata ze sprzedawcą i wyjaśnił sytuację.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Proszę o pomoc. Mój tata również został oszukany przez multimedia. Przyszło dwóch panów podających się za pracowników PGE i przedłożyli dokumenty na tańszy prąd, że multimedia należy do PGE i mają podpisaną z nim umowę a jak się później okazało wylądowaliśmy w innej firmie z nową umową.
Od zawarcia umowy minęło już kilka miesięcy, zapłaciliśmy dwa rachunki za maj i czerwiec ale dziś przyszły rachunki wystawione do końca miesiąca plus rachunek za lipiec, sierpień i co najdziwniejsze za maj, który już jest zapłacony a teraz został dołączony z pierwszymi dwoma miesiącami jako jeden.
Tata jest już w podeszłym wieku ja, przyznam, nie wiem po prostu co z tym zrobic. Proszę o jakąkolwiek pomoc, radę. Chciałabym anulowac tę umowę ale najwyraźniej jest to niemożliwe.
Witam, Pani Magdaleno może Pani wysłać pismo do firmy, w którym wyjaśniony zostanie sposób zawarcia umowy – Pani tata został po prostu oszukany. Proszę zapytać się, czy w związku z tym (powołując się również na nasz artykuł) jest możliwość wypowiedzenia umowy bez konsekwencji. W poszukiwaniu porady może udać się Pani do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam dzisiaj moja babcie oszukali z multimedia pani podała się za RWE chce wysłać pismo jutro za potwierdzeniem odbioru . Napisałam tez skargę na pracownika czy to wystarczy czy zgłosić to do UOKiK bo jak
Dla mnie to złodzieje . Czy muszę kontaktować się z RWE czy w ciagu 14 dni już bd rozwiązana umowa z nimi i poinformować ze zostaliśmy oszukani i żeby umowa w RWE nie została zerwana
Witam, Pani Moniko proszę również złożyć skargę na Multimedia do UOKiK. Jeśli wyśle Pani odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia, to tak jakby ta umowa nigdy nie miała miejsca. W związku z tym nie musi Pani informować RWE.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam
Czytam którąś godzinę te wszystkie przypadki innych ludzi i porady i wyjaśnienia firmy Multimedia i… niestety stwierdzam, że w dalszym ciągu proceder trwa w najlepsze – chociażby Łódź. Żerują na naiwności starszych ludzi, którzy (z różnych) powodów – z reguły z powodu wieku – nie czytają wszystkiego co podpisują. Mnie też spotkała taka niemiła sytuacja (wczoraj) i zapewnienia Firmy o audytach o utrzymaniu standardów obsługi przez „domokrążców” to bujda na resorach, czysty PR. Liczy się każda podpisana sztuka. Na szczęście można w terminie 14 dni się odwołać – to cenna informacja. Zobaczymy jak będzie w praktyce. Czy żadna Państwowa Instytucja nie może zakazać im takich nieuczciwych praktyk? Ilu jeszcze naiwnych ma się zgłosić? Jak wystosować oficjalne zażalenia z imiennym wskazaniem osób za to odpowiedzialnych. W końcu na każdej umowie jest imię i nazwisko takiego delikwenta. Zgłaszać na policję o oszustwie?
Witam, Panie Andrzeju, my jako serwis internetowy nie mamy żadnej mocy prawnej, by wpłynąć na praktyki firmy. Natomiast, staramy się pomagać wszystkim oszukanym osobom. Obecnie działalności firmy Multimedia przygląda się UOKiK – jaki będzie tego rezultat? Trudno przewidzieć.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Dzisiaj była u mnie przedstawicielka MultiMedia podając się za pracownika RWE. Niestety moja mama podpisała umowę nie wiedząc że zmienia dostawcę. Zawiozę do ich biura odstąpienie od umowy, mam nadzieję że to załatwi sprawę. Widzę że firma MultiMedia nie zmieniła swojej polityki.
Przedstawiciel Sebastiana P…..ś, który podając się za pracownika RWE przychodzącego w celu podpisania aneksu mającego obniżyć cenę energii elektrycznej w związku z połączeniem się RWE i Multimedia Polska Energia dał do podpisania w/w umowę z Państwa firmą i rozwiązującą umowę z RWE o czym dowiedziałam się dopiero z pisma otrzymanego od RWE w dniu 17-08-2016r.
Witam, Pani Sabino enerad.pl to niezależna porównywarka cen energii i nie współpracujemy z firmą Multimedia. Prosimy o kontakt w tej sprawie ze sprzedawcą.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Przez serię działań firmy MM zostałem zmuszony do zapłacenia faktury z miesiąc działań. Pomimo złożenia dwóch wypowiedzeń i jednej reklamacji, nie udało się zatrzymać umowy. Przez telefon otrzymałem informację, że nie mam się czym denerwować, maszyna ruszyła i wystarczy abym zapłacił fakturę. Zapłaciłem, aby nie mieć już problemów. Czy mogę zażądać zwrotu „wyłudzonych” pieniędzy ???
Witam, jeśli pieniądze faktycznie zostały wyłudzone to warto wystąpić o zwrot. Natomiast trudno przewidzieć, jak firm Multimedia odniesie się do tego. Ale spróbować warto.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Podczas mojej nieobecności w domu żona podpisała umowę w podobnych okolicznościach opisanych wyżej. Umowa zawarta na 48 miesięcy. Agent, niejaka ani Daria W. działająca w Szczecinie. Na pozostawionym druku umowy nie ma pieczątki.
Przedstawiała się jako pracownik Multimedia. Wykonała foto ostatniego opłaconego rachunku i oczywiście dowód osobisty. Dzisiaj udało mi się dodzwonić do Multimedia pod numer 244244244. Konsultantka potwierdziła by wysłać odstąpienie od zawartej umowy na adres Multimedia Polska Energia ul.Wendy 7/9 w Gdyni
4 marca zapukał do mnie Pan, który stwierdził że jest z PGE i chcial zobaczyc ostatni rachunek. Tlumaczyl ze pge dzieli sie na sprzedaż i obrót. I że przychodziła kiedyś dawniej książeczka że sprzedawca się zmienił na Lublin i trzeba wypowiedzieć umowę z Rzeszowem i on jest z Pge i to zmienia. Po czym objasnil ze sprzedawca PGE jest taki sam tylko zmienił nazwę na Multimedia a dalej wszystko jest to samo, tylko będą tańsze rachunki bo obrót jest ten sam i jest to PGE.
Właśnie próbowano mnie naciągnąć. Zadzwonił pan do drzwi i przedstawił się jako reprezentant Energi. Poinformował mnie, że nie wysłałem jakieś deklaracji, która rzekomo dostarczono mi pół roku temu. Deklaracji, która była najwyraźniej zgoda na zmianę dostawcy prądu. Zażyczył sobie ode mnie dowolnego rachunku za prąd z 2016 roku celem pokazania mi, że rachunki za prąd od września pójdą w górę i ile dokładnie będę mógł zaoszczędzić podpisując jego szemrane papierzyska. Wydał mi się podejrzany. Rachunki przychodzą na moją matkę, gdyż mieszkam sam od niedawna. Szybki telefon do niej dał mi do zrozumienia, że coś jest nie tak. Rodzice najwyraźniej wcześniej padli ofiarą oszustwa i pożegnali się z problemem firmy Multimedia Polska, ale Multimedia najwyraźniej nie chciała odpuścić. zapytałem się dokładnie z jakiej Pan jest firmy, przyznał, ze Multimedia.
Kilka fraz w google naprowadziło mnie tutaj, na ten artykuł. Nie wpuściłem przedstawiciela do mieszkania nawet, powiedziałem, że nie jestem zainteresowany i się z nim pożegnałem.
teraz przeczytałem dokładnie cały artykuł i odetchnąłem z ulgą, że najwyraźniej udało mi się uniknąć bycia oszukanym.
Dzisiaj (14.07.2016r.) zapukała do mych drzwi miła Pani, która przedstawiła się jako „pracownik” multimedia energia, oczywiście z plakietką na szyi. Machnęła ulotką i zapytała czy już się z nią zapoznałem, bo podobno już na początku roku przesłano mi takową przez mojego dostawcę ENEA. Nie wiedząc co jest w niej zawarte Pani streściła mi jej wnętrze, stwierdzając – że Enea nie będzie już dostarczycielem energii na terenie Szczecina, i należy rozwiązać umowę i podpisać z Multimedia jako nowego (zastępczy za ENEA) dostawcę – zapraszając mnie do ich siedziby. Co ciekawe, mają siedzibę na ulicy Bandurskiego, a więc starej siedziby Enea – która teraz jest na Wojska Polskiego. Powyższe może zmylić starsze osoby.
Z ciekawości przeczesałem internet – a tu nic o zmianach.
Zadzwoniłem na infolinię Enea – która całkowicie zaprzeczyła powyższym informacją.
Uwaga na tych oszustów i współczuję powyższym osobom z tego forum.
Witam, przed chwila (13.07.16) nastapila u nas podobna proba oszustwa. Mily Pan zapukal do drzwi i powiedzial, ze jest z energetyki, niby potwierdzajac zapytal czy naszym dostawca jest Tauron. Powiedzial, ze pod koniec roku dostalismy Pismo, ktore mielismy podpisac i odeslac. Niezorientowani wpuscilismy Pana do domu, zeby sprawe wyjasnic. Pan powiedzial, ze chodzi o przyznanie 10% znizki na uslugi energetyczne i zamrozenie stawki na 4 lata, zeby uchronic rzetelnych klientow od podwyzki ktora ma nastapic na poczatku roku. Poprosil o ostatni rachunek za prad i dowod osoby, na ktora jest obecna umowa, zeby dopelnic z nami formalnosci. Zarzekal sie, ze nie zmieniamy dostawcy, tylko zapewniamy sobie gwarancje znizek. Na szyji mial napis „Multimedia” + logo wszystkich glownych dostawcow pradu, w tym Tauron. Moi biedni dziadkowie podali mu dane i nieswiadomie zaczeli dopelniac formalnosci… zmiany operatora. Od razu nas przestrzegl, ze niedlugo mozemy odebrac telefon w ktorym bedziemy pytani, czy faktycznie Pan byl u nas i co z nim zostalo podpisane. Po wypelnieniu dokumentow Pan poprosil o podpisy i telefoniczne potwierdzenie (rozmowa nagrywana). Zadzwonil slowami „nastepni klienci zdecydowali sie na znizke”, a slowa o podpisywaniu umowy z nowym operatorem nie wspomnial, Pani juz chciala potwierdzic dane z dziadkiem, ale wtracilam sie i zapytalam sie Pani czy przypadkiem nie decydujemy sie teraz na umowe z nowym operatorem. Po chwili ciszy Pani smutnym glosem powiedziala ze tak, Przedstawiciel zaczal sie tlumaczyc, ze wszystko jest w dokumentach i ze chodzi o znizke. Dziadek w tym momencie zaprzeczyl i powiedzial, ze nic nie potwierdza. Pani powiedziala, zebysmy sobie w takim razie wyjasnili wszystko z Panem przedstawicielem. Przeczytalam zarzuty z internetu (o nieinformowaniu o odstapieniu od umowy z Tauronem, o nieinformowaniu o mozliwosci rezygnacji i w jakim terminie i o nieinformowaniu, ze wlasnie podpisujemy umowe z nowym przedstawicielem), to powiedzial, ze wszystko jest napisane w dokumentach na ktorych skladamy podpisy (czyli trzeba doczytac, a Pan tak zagaduje i mydli oczy, ze czlowiek sam sie gubi). Podziekowalismy, potargalismy dokumenty i wyprosilismy Pana, ktory na odchodne nam rzucil ze Multimedia i tak przejmie wszystkich klientow Tauron… Incydent zglosilismy firmie Tauron. Pani nie byla zaskoczona (widac nie pierwszy raz odchodza takie akcje), poprosila mnie o kod pocztowy i ulice i wygenerowala zgloszenie. Uwazajcie!
Jak powyżej potwierdzam Multimedia nadal stosują nieuczciwe praktyki. Końcem czerwca zapukał do mnie miły pan i powiedział że jest z energetyki. Nie użył nazwy firmy z którą mam podpisaną umowę, ale powiedział, że pod koniec roku dostałam od nich Pismo, które miałam podpisać i odesłać A ze tego nie zrobiłam to on przychodzi żeby ten podpis ode mnie wziąść bo już od sierpnia będę miała tańszy prąd. Gdy otworzył swoją teczkę zauważyłam druk z nagłówkiem Multimedia więc spytałem wprost czy próbuje mi zmienić dostawcę prądu, a on na to, że nie, bo prąd dalej będę miała od Taurona oni tylko będą teraz wystawiać mi faktury ha ha pogoniłam go do wszystkich diabłów i natychmiast zglosilam próbę oszustwa Tauronowi. Bądźcie czujni.
Witam wszystkie osoby wmanipulowane przez firmę multimedia w podpisanie umowy. W związku z tym, że najwyraźniej UOKiK ani inne tego typu urzędy nie są w stanie pomóc poszkodowanym, proponuje się zebrać i złożyć POZEW ZBIOROWY. Z tego co mi wiadomo, zgłoszeń o niezgodnej z prawem działalności firmy multimedia jest co najmniej kilka tygodniowo. Proponuje niniejszą platformę do wymiany zdań na ten temat i znalezienie wspólnego rozwiązania dla zaistniałej sytuacji. Poprzez tę platformę możemy wymienić się prywatnymi mailami i ustalić wspólne stanowisko. Także jeszcze raz proponuję: POZEW ZBIOROWY.
Witam,
też zostałam oszukana. Z tego co czytam wysyłanie pism do firmy Multimedia i zgłaszanie spraw na policję a nawet powoływanie się na Państwa serwis nic nie daje. Czy jest jakiś stuprocentowy sposób na to, zeby zerwać w trybie natychmiastowym umowę z oszustem – firmą Multimedia bez poniesienia konsekwencji? Proszę o pomoc, nie wiem co robić!
dodam jeszcze pytanie do powyższego tekstu, czy w zwiazku z nagłym wzrostem zgłoszeń o nieuczciwej praktyce ww firmy, jesteście Państwo w stanie jeszcze raz interweniować w firmie Multimedia i wymusić na niej zerwanie umowy z oszukanym klientem bez poniesienia przez klienta konsekwencji finansowych?
Witam, Pani Anno wysłaliśmy do Pani e-mail.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Dzień dobry, mam pytanie moja mama również została oszukana Pan który przyszedł zapewniał ja że podpisuje umowę z dotychczasowym dystrybutorem energii , mowil jej ze zmienia się lokalizacja i z tego względu będą niższe stawki. Niestety okazało się że to Pan z Muliimedii. Umowę podpisala w październiku niestety termin wypowiedzenia minoł i powiedziano nam ze nie możemy rozwiązać umowy więc mama płaciła rachunki multimedii czy w związku z nieuczciwą praktyką zawarcia umowy możemy ją rozwiązać bez konsekwencji?
Witam, droga Betty możesz spróbować wypowiedzieć umowę, ale tylko w porozumieniu z firmą Multimedia. Moim zdaniem powinnaś napisać oficjalne pismo do sprzedawcy i przedstawić w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Powołaj się również na artykuł w naszym serwisie i wypowiedź Pani Rzeczniczki.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Mojego ojca również wprowadzili w błąd. Zerwał za ich pośrednictwem umowę z PGE. Do PGE płacił miesięcznie po 66 zł, a do multimedia za dwa miesiące zapłacił 191,53. Ojciec jest po dwóch wylewach. Ma problemy z wykonywaniem podstawowych czynności, nie mówiąc już o zrozumieniu tego co podpisuje. Podpisując umowę był przekonywany, że podpisuje się pod aktualnym stanem licznika. Przestrzegam wszystkich przed podpisywaniem czegokolwiek z przedstawicielami tej firmy. Czy oni w ogóle wysyłają jakieś faktury lub rachunki? Ojciec dostał tylko 2 wezwania do zapłaty. Wcześniej nic do niego nie przyszło.
Witam, a proszę skontaktować się ze sprzedawcą i wyjaśnić sytuację w jaki sposób została zawarta umowa. Być może będzie można ją wypowiedzieć bez konsekwencji.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Pani Agnieszko,proszę o pomoc. I ja podpisałam w podobny sposób umowę,jak opisywane tu przypadki. Dwaj mężczyźni zapewnili mnie,że są przedstawicielami Tauronu,że ich firma działa w obrębie tamtej, zapewnili mnie,że zmieni się tylko cena prądu a w Tauronie nadal pozostanę,jako w firmie matce. Trudno mi dziś wytłumaczyć,dlaczego podpisując umowę, nie spojrzałam na lewy róg,gdzie było napisane Multimedia,dlaczego od razu nie sprawdziłam w internecie tej firmy,co zawsze czynię???? Chyba problemy ze zdrowiem i finansowe o tym zdecydowały,że zachowałam się nieracjonalnie.Jestem na emeryturze,chciałam płacić mniej za prąd. To było w lutym,a końcem kwietnia ,tuż przed wyjazdem dostałam pismo nakłaniające mnie do powrotu do Tauronu -napisałam pozytywną odpowiedź,ale jak się okazało,zapomniałam poprosić o wysłanie. Po mojej długiej nieobecności ,kiedy wróciłam,zobaczyłam plakaty ostrzegające przed chodzącymi po domach przedstawicielami,jakoby byli z firmy.Tauron…. i wtedy zrozumiałam,że należę do oszukanych klientów. Przypomniałam sobie całą rozmowę z przedstawicielami!Zobaczyłam kopię umowy-brak cennika,niewyraźne cyfry. Jak mogłam to podpisać?Przez wiele dni próbowałam skontaktować się z firmą Multimedia….bez rezultatu. Parę dni temu napisałam pisma polecone do okręgu regionalnego oraz do Gdyni. Czekam ogromnie zaniepokojona,na nic leczenie wobec takiego stresu.Co zrobić jeszcze ,aby umowa została unieważniona?. Koszt wypowiedzenia to 1200 złotych!Czy firma Tauron nie może pomóc swoim wieloletnim klientom?
Witam, Pani Wando wiem, że sytuacja jest dla Pani trudna, ale proszę się chociaż odrobinę mniej denerwować.
Po pierwsze – co napisała Pani w piśmie do firmy Multimedia? Czy zawarła Pani informację w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa? Jeśli nie, to proszę wysłać kolejne pismo, w którym przedstawi Pani całą sytuację, proszę również powołać się na nasz artykuł, w którym Rzeczniczka firmy obiecała, że wszystkie nieuczciwie zawarte umowy będą rozwiązywane bez konsekwencji. Pismo proszę wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Pani Wando, może się Pani udać po bezpłatną poradę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Warto też, aby wysłała Pani skargę do UOKiK, które wszczęło teraz postępowanie przeciwko praktykom Multimedia.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam.prędzej nie miałam jak dowiedzieć się w jaki sposób działa multimedia.tym bardziej,że do tej pory korzystam z ich usług(telewizji.)i nie miałam zastrzeżeń.Mój pogląd niestety się zmienił. W trakcie obowiązywania umowy z innym operatorem przyszedł pan z multimedia w sprawie podpisania z nimi umowy.poinformowałam go.że z aktualnym oper.mam umowę do 2018r.Usłyszałam,że jak podpiszę z nim,to zrobi tak by było wszystko dobrze.Ani słowem nie wspomniał o karze umownej.zawierzyłam mu na słowo i to był błąd.W oczekiwaniu na pierwszy rachunek (miał być ok.paźdz._listop.)2listopada przyszły dwie panie z multimedia,twierdzącże umowa musi być ponowiona,bo w poprzedniej wystąpił błąd.Nie umiały powiedzieć o co chodzi.W styczniu tego roku zadzwoniłam na infolinię,by spytać co z rachunkiem, P.poleciła mi bym zadzwoniła do poprzedniej firmy,bo prawdopodobnie nie zostały przekazane dokumenty od nich.zrobiłam tak i usłyszałam że obowiązuje mnie kara umowna w wypadku rezygnacji z ich umowy.W perspektywie cieszyłam się,że przejdę do multimedia,bo,bo będę miała rachunek w jednym miejscu.Napisałam list,w którym opisałam zaistniałą sytuację,z prośbą o anulowanie umowy bez ponoszenia kosztów.W międzyczasie dostałam list z datą10 listopad2015r informujący mnie iż umowa jest anulowana,a a aktualna jest z poprzednim operatorem.ucieszyłam się z tego faktu i nie poruszałam dalej tego tematu.Do niedawna.15maja dostałam rachunek na kwotę ok.470zł.do zapłaty do 28maja.Napisałam kolejny list,tym razem o anulowanie rachunku.dołączyłam ksero listu o anulowaniu umowy.Wczoraj(t.j9.06.) zadzwoniłam w tej sprawie na infolinię . usłyszałam że odpowiedź akurat 9.06 została wysłana.Zapytałam,czy pani ta ma wgląd w treść , usłyszałam że umowa w dalszym ciągu .obowiązuje.jestem b.rozgoryczona sposobem działania multimedia.jestem rencistką .nie mam kokosów,by płacić podwójne rachunki,a do tego kary umowne.Czy widziałaby pani szansę na odstąpienie od umowy bez ponoszenia kosztów? Pozdrawiam
Witam, Pani Jolu z relacji wynika, że przy pierwszym kontakcie z przedstawicielem firmy Multimedia, z jakichś przyczyn (zapewne formalnych), nie udało się rozwiązać skutecznie umowy z poprzednią firmą energetyczną. Stąd pismo z 10 listopada 2015 roku. Niestety, 2 listopada przyszły do Pani przedstawicielki nowego sprzedawcy, by zawrzeć ponownie (tym razem poprawnie) umowę. Dlatego otrzymała Pani rachunek 15 maja.
Sytuacja nie jest prosta, bo z jednej strony przedstawiciel oszukał Panią mówiąc, że zerwanie umowy z poprzednią firmą będzie bez konsekwencji. Z drugiej, Pani obowiązkiem było sprawdzenie zapisów w umowie ze starym sprzedawcą oraz koniec końców chciała Pani zmienić firmę energetyczną.
Moim zdaniem powinna Pani całą sytuację przedstawić firmie Multimedia – w szczególności ten pierwszy kontakt z przedstawicielem, który zagwarantował Pani, że wszystko będzie dobrze – w domyśle: nie poniesie Pani żadnych konsekwencji w przypadku zerwania umowy. Gdyby nie zataił przed Panią informacji o karze umownej, to z pewnością nie zmieniłaby Pani sprzedawcy.
Jeśli nie uda się Pani pozytywnie rozwiązać sprawy z firmą Multimedia, to nie pozostaje Pani nic innego jak negocjowanie wysokości kary umownej u poprzedniej firmy. Po pomoc i wskazówki może się Pani udać również do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Niestety muszę potwierdzić, że Multimedia stosuje karygodne praktyki zdobywania klientów. 2 dni temu rodziców na wsi odwiedziła młoda pani, która sprawiała wrażenie osoby z PGE. Zapytała o to, czy na fakturze jako sprzedawca jest Zamość czy Rzeszów, ponieważ dystrybutor PGE Obrót ma siedzibę w Zamościu.
Z faktury wynikało, że Rzeszów. Wówczas pani powiedziała, że skoro są 2 różne miasta, to rodzice płacą drożej za prąd. Pokazała cennik z którego wynika, ze PGE z Rzeszowa oferuje w taryfie g11 0,26gr/kW/h a ona może sprawić, że wszystko będzie z jednego miasta (Zamościa), stawka za kW/h będzie wynosiła 0,24gr. Na dodatek postraszyła, ze od 1 stycznia 2017, prąd zdrożeje prawie dwukrotnie, a dzięki niej, przez 4 lata będzie stała cena.
Więc wiadomo, starsi ludzie ulegli młodej, odpowiednio wyszkolonej w technikach manipulacji, dziewczynie.
Na dodatek wzięła ich nr telefonu, że niby do godziny czasu ma dzwonić ktoś z PGE, żeby potwierdzić, że to nie oszustwo, zrobiła także zdjęcie faktury za energię z PGE, a także tylnej strony dowodu osobistego.
Zapewniała, że dalej będzie przychodziła jedna faktura, zmieni się jedynie miasto z którego sprzedawany jest prąd (z Rzeszowa na Zamość), a poza tym same korzyści.
Skandaliczne praktyki! Oczywiście odstąpienie od umowy napisane i podpisane. Tylko nie wiem, czy lepiej jest je wysłać pocztą z potwierdzeniem odbioru, czy dostarczyć w 2 egzemplarzach do jednego z salonów Multimedia w małym mieście. Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam
A przed firmą Multimedia przestrzegam. Gonić naciągaczy z posesji, szczuć psami. A co najmniej z nimi nie rozmawiać.
Witam, moim zdaniem może Pan złożyć odstąpienie w salonie, ALE proszę żądać potwierdzenia, że taki dokument został złożony.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Dla firmy Multimedia Energia pracują oszuści. Jedna taka przyszła do mojego mieszkania (ja jestem za granicą, a szkoda, bo bym babę pogoniła od razu, bo nie cierpię naciągaczy łażących po domach), namówiła mojego partnera na nową umowę, czarując, że jest z RWE i to tylko aneks. I on jej uwierzył. Umowa na 48 miesięcy, wyjdzie drożej niż w RWE („taniej będzie, na pewno!” zapewniała akwizytorka). Wzięła umowę tylko z jego podpisem, a w RWE figurujemy obydwoje. Nie dość, że umowa nieważna z powodu braku mojego podpisu (partner nie miał pełnomocnictwa), to jeszcze nieważna z powodu podstępu akwizytorki. Kazałam mu wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej wskutek podstępu (niestety zanim dotarłam do sedna sprawy oraz na tę stronę 14 dni minęło). Sama zareaguję przez BOK obu firm. To jest taki sam skandal jak jakiś czas temu Tele2 I TelePolska, podszywające się pod Telekomunikację Polską.
Witam
Multimedia nadal prowadzi praktykę wymienianą już wcześniej. W połowie kwietnia pracownik Multimedii udający, że jest z RWE przybył do mojej Mamy. Powiedział, że nie odesłała jakiegoś dokumentu na czas i jak nie podpisze teraz papierów to nie będzie miała tańszego prądu. Na tak przedstawioną sprawę Mama podpisała umowę. Oczywiście na 4 lata. Jakież było jej zdziwienie, gdy w ubiegłym tygodniu przyszło pismo z RWE, że przyjmują jej rezygnację z usług. Zadzwoniła najpierw do RWE id dowiedziała się, że firma Multimedia przysłała jej prośbę o rezygnację z usług. Następnie zadzwoniła do Mutlimedii o co chodzi, bo nic z nimi nie podpisywała. Tu dowiedziała się, że zrezygnować nie może bo minął 14-dniowy okres na rezygnację. Może złożyć wypowiedzenie umowy i zapłacić karę za 4 lata. Co można teraz zrobić? Czy komuś udało się polubownie załatwić sprawę i zrezygnować z tej umowy nie płacąc takiej kary?
Witam, część naszych Użytkowników rozwiązała umowę bez konsekwencji. Proszę napisać oficjalne pismo do firmy Multimedia, w którym przedstawią Panie w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Na koniec proszę powołać się na nasz serwis oraz powyższy artykuł i na tej podstawie poprosić o możliwość wypowiedzenia umowy bez kar. Dokument proszę wysłać listem za potwierdzeniem odbioru.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Moi rodzice podpisali w domu umowę z firmą Multimedia 30.12.2016 r. Następnego dna zanieśli rezygnację z tej umowy na tej rezygnacji widnieje stempel Multimediów i data 31.12.2016. Jakie zdziwienie po paru miesiącach otrzymali fakturę za prąd. A firma mówi, że nic nie wie o rezygnacji. Teraz wyjaśnienie reklamacji z dnia 11 maja miało być do 25 maja a dziś dzwoniłem i mówili, że dopiero będzie 11 czerwca. Skandal i proszę o pomoc.
Witam, Panie Marcinie skoro posiadają Państwo stempel na rezygnacji, to sprawa powinna być jasna. W oczekiwaniu na odpowiedź firmy może się Pan udać do Rzecznika Praw Konsumenta lub radcy prawnego.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Próbowałam dodzwonić się na nr telefonu, który Pani podała oraz na nr podany w piśnie od Multimedia 244 244 244. W obu przypadkach bez rezultatu. Co do zgłoszenia na policję zrezygnowałam na razie, ale poradziłam się radcy prawnego. Zdecydował, że mam przesłać mu opis sytuacji i poczekamy na rozwój wydarzeń. Jeśli nastąpi jakiś ciąg dalszy np. dostanę umowę, bądź rachunek za energię wystąpię przez pełnomocnika na drogę prawną.
Niestety przychylam się do komentarza, że firma Multimedia nadal praktykuje oszustwa. W dniu dzisiejszym 18.05.1016, przedstawiciel z tej firmy podawał się za pracownika ENEA, który rzekomo przyjechał, żeby dostarczyć mi deklarację do umowy na czas określony, której nie odesłałam pod koniec ubiegłego roku. Niestety udostępniłam mu ostatni rachunek, z którego przepisał dane dot. licznika. Niestety podałam również nr swojego telefonu. Usiłowałam sobie przypomnieć i odszukać umowę, którą podobno przysłano jakiś czas temu. Powiedziałam, że niczego nie podpiszę, póki nie znajdę umowy. Ze wściekłością powiedział, że w takim razie będę sama musiała się pofatygować do biura ENEA i z przekreślił to co wypisał, ale nie zostawił przkreślonego dokumentu. Zanim zdążyłam zareagować wybiegł z mieszkania. Zadzwoniłam do ENEA i tam pani poinformowała mnie, że to był oszust i mogą mi przysłać umowę, bo udostępniłam dane. Powiedziała mi również, że mogę w ciągu 14 dni wypowiedzieć umowę. Na moje pytanie jak mam wypowiedzieć umowę, której nie podpisałam już nie potrafiła odpowiedzieć. Próbowałam się dodzwonić do Multimedia na infolinię, ale tam żeby się połączyć trzeba mieć nr klienta. Czytając powyższe komentarze zaczynam się obawiać, że mogę mieć poważne kłopoty. Może ktoś doradzi, co w takiej sytuacji zrobić? Zgłosić oszustwo (wyłudzenie danych) na policję? W jaki sposób skutecznie zadziałać?
Witam, Pani Anno – oczywiście może się Pani udać na policję i zgłosić sytuację. W przypadku konfrontacji ze sprzedawcą będzie miała Pani mocny dowód.
A pod jaki numer Pani dzwoniła? Czy to był 345 345 345?
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Także w mojej sytuacji było podobnie, przedstawiciel Multimedia, podajac sie za pracownika firmy z ktora obecnie mam podpisana umowe, wprowadzil mnie w blad, w wyniku czego podpisalem umowe, choć to miało być tylko pismo weryfikujące mój nr klienta, Niestety juz po fakcie zorientowalem sie ze zmienilem sprzedawce,ponieważ sąsiedzi nie dali się nabrać powiedzieli mi o tym, że to śmierdzi, wysłałem dyspozycję do mojego dostawcy, że nie zmieniam firmy. W ciągu 14 dni nie wypowiedziałem umowy Multimediom energii ponieważ tak naprawdę nie wiedziałem do kogo i gdzie wysłać takie pismo. Nie otrzymalem kopii umowy tylko po ok. 4 miesiącach fakture do zapłacenia. Po otrzymaniu faktury wysłałem żądanie unieważnienia umowy jeśli taką mają podpisaną ze mną, ponieważ podpisałem coś całkowicie niezgodnego ze stanem faktycznym i stojącego w sprzeczności z prawem, z powodu oszukańczego wymuszenia. To nie prawda, że Multimedia prostuje te fałszywie zdobyte umowy. Dostałem w odpowiedzi, że rozwiązują ze mną umowę, nawet bez kary umownej, ale fakturę mam zapłacić. Tylko za co jeśli nadal jestem klientem mojej dotychczasowego dostawcy, a on nie przekazał moich danych Multimediom, płacę więc faktury za prąd u dotychczasowego dostawcy. Brak egzemplarza umowy, prosiłem o przesłanie mi kopii, podobno wysłali, ale ja nadal jej nie mam.
Witam, Panie Ryszardzie a równolegle z fakturą z Multimedia otrzymywał Pan rachunek od dotychczasowego sprzedawcy (dystrybucja i sprzedaż)?
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Dzień dobry, tak właśnie otrzymywałem i płaciłem. Jak wyżej napisałem jedyną rzeczą jaką mogłem zrobić wtedy tak na szybko, gdy sie zorientowałem,że mnie oszukano, to wysłałem do mojego dotychczasowego sprzedawcy (Energa Obrót) pismo stwierdzające, że nie przechodzę do innego sprzedawcy. (moze nie przemyślałem tego do końca, cóż emocje biorą górę) Teraz telefonicznie uzyskałem informację od mojego sprzedawcy, że nadal jestem ich klientem. Multimedia przesłało fakture z pismem przewodnim, iż w związku z brakiem informacji od Energii, przesyłaja tylko fakturę ze zużyciem prognozowanym. Dziś piszę kolejne pismo żądające unieważnienia umowy (nie wypowiedzenia), której nigdy nie otrzymałem oraz naliczonej faktury. Prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni praktycznie mi „odmówiono”, ponieważ nie otrzymałem kopii umowy, a podpisujac dokument przedstawicielka Multimediów skutecznie zasłaniała nagłówki z nazwą Multimedia, więc byłem przekonany, że podpisuję dokument od Energi Obrót.