Klienci Energi bez rachunków: problem z systemem
Energa ma kolejne problemy z obsługą klienta – część odbiorców prądu z obszaru toruńskiego nie otrzymuje rachunków nawet od sześciu miesięcy. Niestety, wina leży po stronie sprzedawcy i nowego systemu obsługi.
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Kolejny problem Energi
Zaledwie kilka tygodni temu informowaliśmy, że Energa wysyła zawyżone rachunki swoim odbiorcom, problem został wyjaśniony, ale po bardzo kiepskiej postawie firmy. W podobnym stylu sprzedawca rozwiązuje kolejny kłopot. Otóż, jak donosi lokalna gazeta „Nowości”, niektórzy klienci firmy z obszaru toruńskiego nawet od sześciu miesięcy nie otrzymują faktur.
Zaniepokojeni klienci, nie uchylali się od swoich obowiązków i próbowali uzyskać jakiekolwiek informacje na temat zaistniałej sytuacji. Odbiorcy kontaktowali się z firmą poprzez infolinię, gdzie nie uzyskiwali satysfakcjonujących odpowiedzi na swoje pytania. Część udawała się do BOK, gdzie po czekaniu w długiej kolejce, dopiero otrzymywała informacje. Pomimo narastającej lawiny pytań zdziwionych klientów, Energa nie przyjmowała oficjalnego stanowiska.
Dopiero interwencja dziennikarzy lokalnej gazety, którzy w ciągu tygodnia otrzymywali nawet kilkanaście zgłoszeń w tej sprawie, przyniosła skutek i sprzedawca zabrał oficjalnie głos.
Rzecznik Energi, Beata Ostrowska, przeprosiła za utrudnienia i poinformowała, że wszystkie opóźnienia związane są ze wdrażaniem nowego systemu obsługi. Ograniczenia klienci odczują w dostępie do niektórych usług (np. Prąd na Kartę, dostęp do konta ENERGA24), natomiast odbiorcy nie powinni obawiać się przerw w dostawach prądu. Jak zapewnia Pani rzecznik, problemy potrwają jeszcze kilka tygodni.
Co z zaległymi fakturami w Enerdze?
Klienci, którzy nie otrzymywali faktur, nie muszą się martwić, firma obiecała, że zaległe rachunki za prąd zostaną dostarczone w styczniu. Łaskawie sprzedawca nie obciąży swoich odbiorców żadnymi opłatami związanymi z opóźnioną płatnością, a także umożliwi uregulowanie płatności w ratach, jeśli wyda się ona klientom za wysoka (warto pamiętać, że to klient musi wystąpić z takim zgłoszeniem pisemnie lub pod numerem 555 555 555).
Energa podkreśla również, że wszystkie aktualności dotyczące zmian można śledzić na stronie: energa.pl/zmiany. W tym przypadku sytuacja wygląda podobnie, jak w przypadku planowanych wyłączeń (więcej: Planowe wyłączenia prądu. Czy nie można zrobić tego porządnie?) – nie każdy ma czas, czy możliwości, by śledzić na bieżąco informacje.
Skoro do Energi docierają wiadomości, że część klientów z danego obszaru nie otrzymuje rachunków za prąd, to co to za kłopot wysłać pisemne zawiadomienia o zaistniałych problemach? Do skrzynek pocztowych zagląda każdy. Niestety, to kolejna sytuacja, w której ten sprzedawca prądu nie wychodzi naprzeciw swoim klientom. Bez zaangażowania się prasy, konsumenci byliby dalej w przysłowiowej kropce.