Energa daje 180 dni na uregulowanie zaległych rachunków!
Energa od wielu długich miesięcy nie radzi sobie z obsługą klienta. Firma przez pewien okres czasu publicznie nie potwierdzała swoich kłopotów, a zdezorientowani odbiorcy, szukali pomocy w mediach. Dzisiaj mamy dobrą wiadomość dla wszystkich osób, które od miesięcy nie otrzymywały faktur za prąd od Energi.
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Problemy Energi z nowym systemem
O tym, że Energa ma problemy ze wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów, informowaliśmy w naszym serwisie wielokrotnie:
- Klienci Energi bez rachunków – sprzedawca ma problemy z nowym systemem
- Energa wysyłała zawyżone rachunki za prąd do klientów
Gdy firma w końcu zajęła ostateczne stanowisko, obiecała swoim klientom, że zaległe faktury za prąd, które nie dotarły, nie zostaną obciążone odsetkami i będzie można za pomocą wniosku rozłożyć je na raty. Według najnowszych informacji sprzedawca zdecydował się iść jeszcze bardziej na rękę swoim odbiorcom.
Nowe warunki uregulowania skumulowanych faktur w Energa
Zgodnie z oświadczeniem rzecznika firmy, Beaty Ostrowskiej, klienci już niedługo otrzymają zaległe faktury za prąd (niektórzy odbiorcy nie otrzymywali rachunków przez więcej niż 3 miesiące). Problem dotyczy ok. 4 proc. odbiorców firmy, czyli ok. 120 tys. klientów. W związku ze skalą problemu Energa postanowiła odstąpić od wcześniejszych warunków i odbiorcy, którzy nie otrzymywali rachunków:
- będą mieli 180 dni od momentu wystawienia faktury na jej uregulowanie;
- w okresie 180 dni nie zostaną obciążeni odsetkami za opóźnienie;
- nie będą musieli wnioskować o rozłożenie skumulowanej kwoty na raty;
- będą mogli wnieść całą kwotę jednorazowo lub w okresie 180 dni wnosić nieregularnie dowolne kwoty – należy pamiętać, że w spłacie nie można przekroczyć okresu 180 dni.
Energa podkreśla również, że wystawiono już też część faktur, które obciążały odsetkami za opóźnienie odbiorców prądu, jak zapewnia firma, rachunki te będą anulowane i zostanie do klientów wysłana korekta faktury.
Firma do każdego zaległego rachunku dołączy informacje na temat możliwości spłaty.
Warto pamiętać, że termin 180 dni na uregulowanie dotyczy tylko zaległych faktur – te wystawione na bieżąco należy opłacać zgodnie ze standardowymi terminami.
Witam,
po upominaniu się od 2015 roku (podpisanie umowy) do zeszłego miesiaca.. nie otrzymalam zadnej FV> w zeszłym miesiacy otrzymalam FV z 0kWh. i ponad 300 pln do zaplaty. Teraz otrzymałam FV 0002 z kwotą.. na baaardzo dużo pieniędzy. ponad 5tys jednostek.
co w takim wypadku?