termin kalendarz

Energa daje 180 dni na uregulowanie zaległych rachunków!

Energa od wielu długich miesięcy nie radzi sobie z obsługą klienta. Firma przez pewien okres czasu publicznie nie potwierdzała swoich kłopotów, a zdezorientowani odbiorcy, szukali pomocy w mediach. Dzisiaj mamy dobrą wiadomość dla wszystkich osób, które od miesięcy nie otrzymywały faktur za prąd od Energi.

Problemy Energi z nowym systemem

O tym, że Energa ma problemy ze wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów, informowaliśmy w naszym serwisie wielokrotnie:

Gdy firma w końcu zajęła ostateczne stanowisko, obiecała swoim klientom, że zaległe faktury za prąd, które nie dotarły, nie zostaną obciążone odsetkami i będzie można za pomocą wniosku rozłożyć je na raty. Według najnowszych informacji sprzedawca zdecydował się iść jeszcze bardziej na rękę swoim odbiorcom.

Nowe warunki uregulowania skumulowanych faktur w Energa

Zgodnie z oświadczeniem rzecznika firmy, Beaty Ostrowskiej, klienci już niedługo otrzymają zaległe faktury za prąd (niektórzy odbiorcy nie otrzymywali rachunków przez więcej niż 3 miesiące). Problem dotyczy ok. 4 proc. odbiorców firmy, czyli ok. 120 tys. klientów. W związku ze skalą problemu Energa postanowiła odstąpić od wcześniejszych warunków i odbiorcy, którzy nie otrzymywali rachunków:

  • będą mieli 180 dni od momentu wystawienia faktury na jej uregulowanie;
  • w okresie 180 dni nie zostaną obciążeni odsetkami za opóźnienie;
  • nie będą musieli wnioskować o rozłożenie skumulowanej kwoty na raty;
  • będą mogli wnieść całą kwotę jednorazowo lub w okresie 180 dni wnosić nieregularnie dowolne kwoty – należy pamiętać, że w spłacie nie można przekroczyć okresu 180 dni.

Energa podkreśla również, że wystawiono już też część faktur, które obciążały odsetkami za opóźnienie odbiorców prądu, jak zapewnia firma, rachunki te będą anulowane i zostanie do klientów wysłana korekta faktury.

Firma do każdego zaległego rachunku dołączy informacje na temat możliwości spłaty.

Warto pamiętać, że termin 180 dni na uregulowanie dotyczy tylko zaległych faktur – te wystawione na bieżąco należy opłacać zgodnie ze standardowymi terminami.

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Agata
Agata
2019-01-02 21:37

Witam,

po upominaniu się od 2015 roku (podpisanie umowy) do zeszłego miesiaca.. nie otrzymalam zadnej FV> w zeszłym miesiacy otrzymalam FV z 0kWh. i ponad 300 pln do zaplaty. Teraz otrzymałam FV 0002 z kwotą.. na baaardzo dużo pieniędzy. ponad 5tys jednostek.

co w takim wypadku?