Nieuczciwi sprzedawcy prądu – dokładnie zapoznaj się z umową!
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Nieuczciwy przedstawiciel puka do naszych drzwi
Nie da się ukryć, że niewielka część sprzedawców prądu stawia na nieuczciwe praktyki i po prostu naciąga odbiorców. Najczęściej przedstawiciel firmy albo puka do naszych drzwi albo kontaktuje się z nami telefonicznie. Kolejne działania zależą od przyjętej strategii naciągacza, może on np. udawać przedstawiciela naszego dotychczasowego sprzedawcy. Wszystkie kroki takiego nieuczciwego akwizytora mają doprowadzić do zawarcia umowy, która w rezultacie może być dla nas niekorzystna.
Całkiem niedawno o takiej nieuczciwej działalności przekonali się mieszkańcy Olsztyna oraz Ostródy. Akwizytorzy podawali się za przedstawicieli obecnego sprzedawcy i zachęcali do skorzystania z promocyjnej oferty. Chętnych na zawarcie takich korzystnych umów nie brakowało, niestety dopiero po przestudiowaniu dokumentów, okazywało się, że klient tak naprawdę zmienił sprzedawcę energii elektrycznej. Co gorsza, wiele osób nieświadomie zakupiło w pakiecie także usługę telemedyczną – sprawa wychodziła na jaw, dopiero gdy pocztą przychodziło tzw. urządzenie do Tele-EKG. Aktualnie w związku z nieuczciwą działalnością akwizytorów, na policję zgłosiło się ponad 120 osób.
Sprzedaż telefoniczna ofert promocyjnych
Zakup usług, czy produktów przez telefon lub Internet bardzo ułatwia życie, jednak zawsze należy pamiętać, by zachować ostrożność, bo nierozwaga może nas słono kosztować. W „Dzienniku Bałtyckim” została opisana sprawa Czytelnika, który telefonicznie zawarł umowę z Energą na promocję „Gwarancja Stałej Ceny”. Oferta ma obowiązywać od 1 lipca br. do 1 lipca 2019 roku – to właśnie dzięki niej odbiorca miał zaoszczędzić na rachunkach za prąd, jednak rzeczywistość okazała się być mniej kolorowa.
Jak informuje Czytelnik gazety, konsultant podczas rozmowy nie pozwolił mu dojść do głosu, a także odmówił przesłania dokumentów na e-mail przed zawarciem umowy. Gdy doszło do sfinalizowania oferty, odbiorca otrzymał zarówno regulamin i umowę, które nie wzbudziły niepokoju. Gorzkie rozczarowanie przyszło wraz z pierwszą fakturą, do której doliczona była opłata handlowa wysokości 15 zł – jak wylicza Czytelnik, na całej transakcji (czyli okresie obowiązywania umowy) straci 720 zł, a wszystko to dlatego, że konsultant nie poinformował go o opłacie handlowej.
Na co uważać podczas rozmów z przedstawicielami?
Przede wszystkim, w każdej rozmowie z konsultantami/przedstawicielami zachowajmy ostrożność – ZAWSZE: prośmy o dokładne podanie danych personalnych, a także legitymację firmową/identyfikator. Każda, nawet niekorzystna oferta, umiejętnie zaprezentowana może spowodować, że zdecydujemy się zawrzeć umowę, dlatego PAMIĘTAJCIE: przed podpisaniem dokumentów, proście o umowę i regulamin oraz czas, by dokładnie zapoznać się z warunkami oraz tabelą opłat. Nie bójcie się powiedzieć konsultantowi/przedstawicielowi, że skontaktujecie się z nim ponownie, po przestudiowaniu umowy – uczciwa osoba nie będzie Was naciskać, by zawrzeć umowę natychmiast. W razie jakichkolwiek wątpliwości NIE PODPISUJCIE umowy, a oferty sprawdzajcie i porównujcie w naszej porównywarce cen prądu, a także konsultujcie się z bliskimi, czy znajomymi.
Warto również przeczytać:
- Odstąpienie od umowy energii elektrycznej – Jak to zrobić? [Wzór oświadczenia]
- Oszuści sprzedający prąd – uważaj, bądź świadomy, porównaj oferty
- Uważajcie na oszustów sprzedających prąd!
- Enea ostrzega przed fałszywymi rachunkami za prąd!
- Uważajcie na fałszywych inkasentów prądu!
Jeśli słyszeliście o nieuczciwych działaniach sprzedawców prądu, to dajcie nam znać – może to właśnie dzięki Wam uda powstrzymać się falę naciągaczy.
Życzę, osobą pracującym jako przedstawiciele handlowi i świadomie oszukują ludzi (bo tak robią)
aby ich spotykało, w ich własnym życiu to samo co robią innym.
I to jest kolejny przykład, że Państwo nie chroni tych małych, ale występuję jako organ wykonawczych w praktykach
oszustów.
Jakie odszkodowania?, dla firm sprzedających – nie wykonali żadnej usługi a liczą odszkodowania za trzy lata!!!
Witam. Chciałabym się dowiedzieć jak mogę zerwać umowę zawarta rzeź pradigaz gdzie niewiedzialam co podpisuje tym bardziej przedstawili się że są z PGE i sprawdzają stałe opłaty i to są ankiety do analizy na sprawdzenie ile klientów jest zadowolonych z PGE niestety uwierzyłam i niewiedzialam że zostałam oszukana dopóki mi nie przyszły mi rachunki do zapłaty w dodatku ksero wydrukowane niestety przy zerwane umowie dostaje się karę 17zl za każdy miesiąc do ukończenia umowy a termin zrezygnowano minął. Chciałabym się dowiedzieć jak mogę wystąpić aby nie mieć kary i jakie pismo im napisać aby Niemiec z nimi żadnej umowy i powrócić do PGE. Czy ktoś był by w stanie mi podpowiedzieć i doradzić. Piszcie na maila jest umiał by mi ktoś doradzić.
Dzień dobry,
w tej sprawie warto skontaktować się z Prokuraturą Okręgową w Płocku, która prowadzi postępowanie w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych stonowanych przez tę firmę. Prokuratura deklaruje udzielenie pomocy dowodowej osobom pokrzywdzonym, które zdecydują się na proces cywilny. pisaliśmy o tym w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/sledztwo-w-plocku-zarzuty-dla-nieuczciwych-sprzedawcow/ . Firma już wcześniej była karana przez UOKiK.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Zostałam oszukana przez firmę Multimedia Energia S.A., gdyż podpisujc umowę na świadczenie usług TV i internet, po namowie przedstawiciela MUltimedia Polska , nieświadomie podpisalam umowę na zmianę sprzedawcy prądu z RWE na Multimedia Polska Energia i od 2014r. opłacam rachunki zarowno RWE (obecnie Innogy Stoen Operator) oraz Multimedia Polska Energia . Tak wyszłam na tej zmianie jak „Zabłocki na mydle”. Jest to karygodne działanie firmy Multimedia Polska, która dopuszcza się takich perfidnych nieuczciwych działań i rozwiązanie takiej nieuczciwej umowy obciąża klienta, Czy ktoś, w tym kraju kontroluje działania takich nieuczciwych firm, które żerują głównie na ludziach starszych , emerytach i chorych?