Postępowanie UOKiK przeciwko Multimedia Energia i Polski Prąd – w końcu!

Twoja ocena

Ocena: 0
(ilość ocen: 0)

UOKiK logoW połowie zeszłego roku zaczęły do naszego serwisu docierać informacje o nieuczciwych praktykach firmy Multimedia Energia. Długo było trzeba czekać, ale w końcu działaniu sprzedawcy przyjrzy się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszczęto postępowanie również przeciwko firmie Polski Prąd.

Po wielu długich miesiącach, lawinie oszukanych odbiorców, sprzedawcom Multimedia Energia oraz Polski Prąd przyjrzy się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ właśnie wszczął postępowanie w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Nieuczciwa działalność sprzedawców

W połowie zeszłego roku zaczęły do nas napływać niepokojące komentarze naszych Użytkowników odnośnie pozyskiwania klientów przez Multimedia Energia. Według informacji, które otrzymywaliśmy przedstawiciele sprzedawcy wprowadzali w błąd konsumentów podczas zawierania umowy. Najczęściej podawali się oni za pracowników dotychczasowej firmy energetycznej i nie informowali oni odbiorców, że złożenie kilku podpisów oznacza zmianę sprzedawcy prądu.

Gdy lawinowo do enerad.pl zaczęły napływać negatywne komentarze i wiadomości – postanowiliśmy działać i skontaktowaliśmy się ze sprzedawcą.

Na odpowiedź nie musieliśmy długo czekać, gdyż firma od razu podjęła z nami współpracę i rezultatem tego było oświadczenie sprzedawcy, które opublikowaliśmy w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-multimedia-energia-zdobywa-klientow-nasza-skuteczna-interwencja-u-sprzedawcy/.

Ucieszyła nas taka postawa sprzedawcy i liczyliśmy, że podjęte działania naprawcze wyeliminują nierzetelnych partnerów i ich przedstawicieli. Niestety, już kilka dnia po publikacji artykułu, zaczęły znowu do nas docierać informacje, że niewiele się zmieniło w sposobie pozyskiwania klientów – w związku z tym po kilku tygodniach w naszym serwisie pojawił się kolejny artykuł: https://enerad.pl/aktualnosci/multimedia-energia-czy-cos-sie-zmienilo-w-sposobie-pozyskiwania-klientow/.

Kolejne napływające do nas komentarze i wiadomości dowodziły, że partnerzy sprzedawcy dalej działają w sposób nieuczciwy…

UOKiK wszczęło postępowanie

Przez wiele miesięcy, chyba już wszystkim wydawało się, że Multimedia Energia będzie działała bezkarnie jeszcze długo… Jednak pod wpływem ilości skarg, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wszcząć postępowanie przeciwko dwóm sprzedawcom: Multimedia Energia i Polski Prąd.

Obydwie firmy pozyskują klientów drogą akwizycji, poza swoimi lokalami. I to właśnie podczas zawierania umów na odległość dochodzi do wielu nieprawidłowości. Jak podaje wyborcza.biz, zarzutami zdziwiony jest Polski Prąd. Natomiast Multimedia wskazuje, że nie współpracuje z nieuczciwymi przedstawicielami oraz zmieniła sposób rekrutacji i szkolenia pracowników. Taką samą informację otrzymaliśmy kilka miesięcy temu i niestety, nie bardzo pokrywało się to z rzeczywistością, o czym nas informowali Użytkownicy.

UOKiK będzie teraz weryfikowało działalność obydwóch firm – na rezultaty będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Osoby, które zostały oszukane przez powyższych sprzedawców i chcą odstąpić od nieuczciwie zawartej umowy (jeśli nie upłynął termin 14 dni), zapraszamy do naszego artykułu: Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu – wzór oświadczenia.

Użytkownicy, którzy nie zmieścili się w terminie 14 dni, zapraszamy do zapoznania się z oświadczeniem Rzeczniczki Multimedia Energia:

odpowiedz multi calosc

Najnowsze aktualności / recenzje

  1. Ale nadal nic się nie zmieniło w pozyskiwaniu klientów przez Multimedia Energia a ponadto wbrew oświadczeniu Rzeczniczki firmy pod numerem 244244244 dowiedziałem się, że „już się nie da nic zrobić” i żadnej pomocy i wyjaśnienia.
    Chyba firma ma tego świadomość jeśli nie podaje adresu czy maila a jedynie kontakt na BOK. Przedstawiciel firmy wykorzystał ułomności właściciela lokalu (niedowidzi i niedosłyszy) a ponadto zaproponował ofertę która nie funkcjonuje w ofercie internetowej, nie pozostawił oferty drukowanej a na stronie ME zaproponowana nie jest publikowana. Pani z BOKu powiedziała tylko że w takim razie ją doślą ale to i tak nic nie zmienia bo nowa umowa już jest wdrażana (pomimo tego że zgodnie z oświadczeniem Rzeczniczki winna być zweryfikowana telefonicznie a nie była). Teraz już trzeba by zapłacić karę w przypadku jej wypowiedzenia mimo iż jeszcze nie funkcjonuje (dopiero od sierpnia). Jak widać Rzeczniczka też okłamuje klientów.

  2. czy moglabym prosic o kontakt do rzeczniczki?
    rodzice (osoby w wieku 76 i 81 lat) zostali oszukani w lutym br przez pania J.Zakrzewska, ktora twierdzila, ze jest przedstawicielem RWE, miala wszystkie ich dane i machala przed nosem dokumentami z logo RWE. oczywiscie nie zostawila kopii umowy. gdy w kwietniu przyszlo pismo z RWE, ze konczy sie umowa, zaczeli jezdzic i probowac wszystko odkrecic -> niestety uslyszeli, ze jest juz za pozno i ze przeciez sami podpisali umowe (dopiero wtedy dostali kopie tej umowy), pani konsultantka postraszyla ich kara umowna w wysokosci powyzej 2000zl (emerytow takie kwoty przerazaja!)
    oszukiwanie starszych, schorowanych osob uwazam za NIELUDZKIE. odsylanie ich przez konsultantow z miejsca na miejsce, uwazam za zachowanie bezczelne, swiadczace o braku skrupolow i nastawieniu na oszystwo i wykorzystywanie ludzi.
    Skoro rzeczniczka twierdzi, ze walczy z nieuczciwymi sprzedawcami, chce od niej potwierdzenia, ze umowa moze zostac anulowana a wobec pani J. Zakrzewskiej zostana wyciagniete konsekwencje

  3. Od maja 2016 r. zmieniłam dostawcę energii na Multimedia Energia. Ponieważ podpisałam umowę przy przedstawicielu firmy zewnętrznej, który dość konkretnie i wnikliwie tłumaczył mi zasady umowy, ponoszę w tej chwili konsekwencje mojej naiwności, które sprowadzają się do comiesięcznych telefonów na infolinię Multimediów z ponagleniami o przysłanie faktur za prąd. Otrzymałam i zapłaciłam rachunki za maj i czerwiec. Do tej chwili, a jest już październik 2016, nie otrzymałam już żadnej faktury i mimo moich telefonicznych ponagleń nie otrzymałam również wyjaśnienia tej sytuacji. W rozmowie telefonicznej pani nie potrafiła mi powiedzieć, kiedy faktury zostaną przysłane /”na pewno już w październiku”/, wspomniała również o problemach z kontrahentem i drodze sądowej. Tak więc mam zaległość w płatności za 3 miesiące, na razie prąd jeszcze mam. Zapewniono mnie także, że w przypadku niemożności zapłacenia jednorazowo zaległej /nie z mojej winy/ należności, będę mogła prosić /nawet telefonicznie/ o rozłożenie jej na raty. A jak tak naprawdę nie wiem o co tutaj faktycznie chodzi, chyba będę zmuszona zasięgnąć porady prawnej, bo poza infolinią w inny sposób nie można się z firmą Multimedia skontaktować. Nie dajcie się wmanewrować w taką sytuację.

  4. witam, dokladnie firma nadal pozyskuje tak klientow,mota,placze,moja chora babcia zostala wlasnie naciagnieta, do wczoraj byla pewna ze w okresie wakacji podpisala nowa umowe z obecnym dostawca pradu,tak zostalo jej to wytlumaczone dopiero gdy dostala rachunki od tej firmy i zadzwonila by jej pomoc zaplacic zobaczylam ze to juz nie pge tylko multimedia…mowila ze to nie mozliwe,ze Pani tlumaczyla ze to PGE i chca jej dac nowa umowe z tansza taryfa…no to ma…niestyty nie da sie juz odstapic od umowy…

Dodaj komentarz