lupa sprawdzanie

Postępowanie UOKiK przeciwko Multimedia Energia i Polski Prąd – w końcu!

W połowie zeszłego roku zaczęły do naszego serwisu docierać informacje o nieuczciwych praktykach firmy Multimedia Energia. Długo było trzeba czekać, ale w końcu działaniu sprzedawcy przyjrzy się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszczęto postępowanie również przeciwko firmie Polski Prąd.

Spis treści - Czego dowiesz się z tego artykułu?
  1. Nieuczciwa działalność sprzedawców
  2. UOKiK wszczęło postępowanie

Nieuczciwa działalność sprzedawców

Po wielu długich miesiącach, lawinie oszukanych odbiorców, sprzedawcom Multimedia Energia oraz Polski Prąd przyjrzy się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organ właśnie wszczął postępowanie w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

W połowie zeszłego roku zaczęły do nas napływać niepokojące komentarze naszych Użytkowników odnośnie pozyskiwania klientów przez Multimedia Energia. Według informacji, które otrzymywaliśmy, przedstawiciele sprzedawcy wprowadzali w błąd konsumentów podczas zawierania umowy. Najczęściej podawali się oni za pracowników dotychczasowej firmy energetycznej i nie informowali oni odbiorców, że złożenie kilku podpisów oznacza zmianę sprzedawcy prądu.

Gdy lawinowo do enerad.pl zaczęły napływać negatywne komentarze i wiadomości – postanowiliśmy działać i skontaktowaliśmy się ze sprzedawcą.

Na odpowiedź nie musieliśmy długo czekać, gdyż firma od razu podjęła z nami współpracę i rezultatem tego było oświadczenie sprzedawcy, które opublikowaliśmy w artykule: Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!.

Ucieszyła nas taka postawa sprzedawcy i liczyliśmy, że podjęte działania naprawcze wyeliminują nierzetelnych partnerów i ich przedstawicieli. Niestety, już kilka dnia po publikacji artykułu, zaczęły znowu do nas docierać informacje, że niewiele się zmieniło w sposobie pozyskiwania klientów – w związku z tym po kilku tygodniach w naszym serwisie pojawił się kolejny artykuł: Multimedia Energia – czy coś się zmieniło w sposobie pozyskiwania klientów?.

Kolejne napływające do nas komentarze i wiadomości dowodziły, że partnerzy sprzedawcy dalej działają w sposób nieuczciwy...

UOKiK wszczęło postępowanie

Przez wiele miesięcy, chyba już wszystkim wydawało się, że Multimedia Energia będzie działała bezkarnie jeszcze długo… Jednak pod wpływem ilości skarg, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wszcząć postępowanie przeciwko dwóm sprzedawcom: Multimedia Energia i Polski Prąd.

Obydwie firmy pozyskują klientów drogą akwizycji, poza swoimi lokalami. I to właśnie podczas zawierania umów na odległość dochodzi do wielu nieprawidłowości. Jak podaje wyborcza.biz, zarzutami zdziwiony jest Polski Prąd. Natomiast Multimedia wskazuje, że nie współpracuje z nieuczciwymi przedstawicielami oraz zmieniła sposób rekrutacji i szkolenia pracowników. Taką samą informację otrzymaliśmy kilka miesięcy temu i niestety, nie bardzo pokrywało się to z rzeczywistością, o czym nas informowali Użytkownicy.

UOKiK będzie teraz weryfikował działalność obydwóch firm – na rezultaty będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Osoby, które zostały oszukane przez powyższych sprzedawców i chcą odstąpić od nieuczciwie zawartej umowy (jeśli nie upłynął termin 14 dni), zapraszamy do naszego artykułu: Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu – wzór oświadczenia.

Użytkownicy, którzy nie zmieścili się w terminie 14 dni, zapraszamy do zapoznania się z oświadczeniem Rzeczniczki Multimedia Energia:

Odpowiedź Multimedia Energia

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
4 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
anna
anna
2016-10-28 07:21

witam, dokladnie firma nadal pozyskuje tak klientow,mota,placze,moja chora babcia zostala wlasnie naciagnieta, do wczoraj byla pewna ze w okresie wakacji podpisala nowa umowe z obecnym dostawca pradu,tak zostalo jej to wytlumaczone dopiero gdy dostala rachunki od tej firmy i zadzwonila by jej pomoc zaplacic zobaczylam ze to juz nie pge tylko multimedia…mowila ze to nie mozliwe,ze Pani tlumaczyla ze to PGE i chca jej dac nowa umowe z tansza taryfa…no to ma…niestyty nie da sie juz odstapic od umowy…

EwaK
EwaK
2016-10-04 13:40

Od maja 2016 r. zmieniłam dostawcę energii na Multimedia Energia. Ponieważ podpisałam umowę przy przedstawicielu firmy zewnętrznej, który dość konkretnie i wnikliwie tłumaczył mi zasady umowy, ponoszę w tej chwili konsekwencje mojej naiwności, które sprowadzają się do comiesięcznych telefonów na infolinię Multimediów z ponagleniami o przysłanie faktur za prąd. Otrzymałam i zapłaciłam rachunki za maj i czerwiec. Do tej chwili, a jest już październik 2016, nie otrzymałam już żadnej faktury i mimo moich telefonicznych ponagleń nie otrzymałam również wyjaśnienia tej sytuacji. W rozmowie telefonicznej pani nie potrafiła mi powiedzieć, kiedy faktury zostaną przysłane /”na pewno już w październiku”/, wspomniała również o problemach z kontrahentem i drodze sądowej. Tak więc mam zaległość w płatności za 3 miesiące, na razie prąd jeszcze mam. Zapewniono mnie także, że w przypadku niemożności zapłacenia jednorazowo zaległej /nie z mojej winy/ należności, będę mogła prosić /nawet telefonicznie/ o rozłożenie jej na raty. A jak tak naprawdę nie wiem o co tutaj faktycznie chodzi, chyba będę zmuszona zasięgnąć porady prawnej, bo poza infolinią w inny sposób nie można się z firmą Multimedia skontaktować. Nie dajcie się wmanewrować w taką sytuację.

EM
EM
2016-07-03 20:03

czy moglabym prosic o kontakt do rzeczniczki?
rodzice (osoby w wieku 76 i 81 lat) zostali oszukani w lutym br przez pania J.Zakrzewska, ktora twierdzila, ze jest przedstawicielem RWE, miala wszystkie ich dane i machala przed nosem dokumentami z logo RWE. oczywiscie nie zostawila kopii umowy. gdy w kwietniu przyszlo pismo z RWE, ze konczy sie umowa, zaczeli jezdzic i probowac wszystko odkrecic -> niestety uslyszeli, ze jest juz za pozno i ze przeciez sami podpisali umowe (dopiero wtedy dostali kopie tej umowy), pani konsultantka postraszyla ich kara umowna w wysokosci powyzej 2000zl (emerytow takie kwoty przerazaja!)
oszukiwanie starszych, schorowanych osob uwazam za NIELUDZKIE. odsylanie ich przez konsultantow z miejsca na miejsce, uwazam za zachowanie bezczelne, swiadczace o braku skrupolow i nastawieniu na oszystwo i wykorzystywanie ludzi.
Skoro rzeczniczka twierdzi, ze walczy z nieuczciwymi sprzedawcami, chce od niej potwierdzenia, ze umowa moze zostac anulowana a wobec pani J. Zakrzewskiej zostana wyciagniete konsekwencje

z bielska białej
z bielska białej
2016-06-30 13:53

Ale nadal nic się nie zmieniło w pozyskiwaniu klientów przez Multimedia Energia a ponadto wbrew oświadczeniu Rzeczniczki firmy pod numerem 244244244 dowiedziałem się, że „już się nie da nic zrobić” i żadnej pomocy i wyjaśnienia.
Chyba firma ma tego świadomość jeśli nie podaje adresu czy maila a jedynie kontakt na BOK. Przedstawiciel firmy wykorzystał ułomności właściciela lokalu (niedowidzi i niedosłyszy) a ponadto zaproponował ofertę która nie funkcjonuje w ofercie internetowej, nie pozostawił oferty drukowanej a na stronie ME zaproponowana nie jest publikowana. Pani z BOKu powiedziała tylko że w takim razie ją doślą ale to i tak nic nie zmienia bo nowa umowa już jest wdrażana (pomimo tego że zgodnie z oświadczeniem Rzeczniczki winna być zweryfikowana telefonicznie a nie była). Teraz już trzeba by zapłacić karę w przypadku jej wypowiedzenia mimo iż jeszcze nie funkcjonuje (dopiero od sierpnia). Jak widać Rzeczniczka też okłamuje klientów.