Prospectrum – opinie i recenzja

Osoby, które szukają pomocy w rozwiązaniu swoich spraw odszkodowawczych, najczęściej poszukują doświadczonych kancelarii. Firmy, które podejmą się podjęcia sprawy — niezależnie od stopnia jej skomplikowania — udowadniają swoją wartość w branży w oczach klientów. Wśród nich jest rzeszowska kancelaria Prospectrum, która od 2013 roku zajmuje się egzekwowaniem zaniżonych odszkodowań, roszczeń, spraw windykacyjnych i obsłudze prawnej dla przedsiębiorstw. Jako nieliczni na rynku zajmują się dochodzeniem odszkodowań energetycznych od firm takich jak TAURON, PGE, Orange lub PGNiG. Kancelaria świadczy usługi na terenie całego województwa podkarpackiego. Sprawdź, jakie opinie na swoim koncie ma Prospectrum, oraz jaką ocenę końcową zdobędzie w naszej recenzji.

Bezpłatna Konsultacja z Ekspertem Odszkodowawczym

Jakie usługi świadczy Prospectrum

Kancelaria Prospectrum świadczy usługi odszkodowawcze głównie na terenie województwa podkarpackiego, choć chwali się, że obsługuje klientów na terenie całej Polski. Oprócz klasycznych roszczeń i odszkodowań, firma pomaga przedsiębiorcom z zakresu prawa pracy, windykacji należności oraz prawa rodzinnego. Ciekawym elementem w ofercie jest obsługa odszkodowań energetycznych (przy okazji sprawdź nasz artykuł na temat odszkodowania za słupy energetyczne).

Kancelaria Prospectrum działa aktywnie od 2013 roku i jest jedną z niewielu firm, która na swojej stronie podkreśla świadczenie usług dla przedsiębiorców. Głównym celem kancelarii jest etyczne i skuteczne działanie w procesie odszkodowawczym. Wśród swoich specjalistów wymieniają adwokatów, radców prawnych oraz specjalistów od odszkodowań.

Poszkodowani do kancelarii Prospectrum mogą się zwrócić w takich sprawach, jak:

  • odszkodowania za błędy medyczne,
  • odszkodowania powypadkowe (wypadki w pracy),
  • odszkodowania energetyczne (za służebność przesyłu),
  • odszkodowania za wypadki przy pracy na gospodarstwie rolnym,
  • odszkodowania komunikacyjne (samochodowe, transportowe, motocyklowe, z udziałem rowerzysty lub udziałem pieszego),
  • odszkodowania za wypadki za granicą,
  • odszkodowania za śmierć bliskiej osoby,
  • odszkodowania za szkodę na pojeździe,
  • odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umów,
  • odszkodowania za nieszczęśliwy wypadek.

Dodatkowymi specjalnościami Prospectrum są:

  • dopłaty do odszkodowań,
  • procesy windykacyjne (w tym negocjacje, polubowna windykacja, postępowanie sądowe, pomoc w sprzedaży wierzytelności osób zadłużonych),
  • obsługa prawna z zakresu prawa pracy (sporządzanie umów, pozwy, apelacje, sprawy związane z czasem pracy, pozwolenia o pracę dla cudzoziemców),
  • sprawy rodzinne (rozwody, dziedziczenia, alimenty, podział spadku, zabezpieczenia zachowków, wydziedziczenia, pomoc w tworzeniu testamentów).

Podsumowując, Kancelaria Prospectrum Sp. z o.o. specjalizuje się w odszkodowaniach komunikacyjnych, gdzie często spotykaną praktyką jest zaniżone odszkodowanie od towarzystw ubezpieczeniowych. Na szczęście firmy z doświadczeniem potrafią wywalczyć dla klienta satysfakcjonującą wypłatę za poniesione szkody.

Bezpłatna Konsultacja z Ekspertem Odszkodowawczym

W jaki sposób działa kancelaria odszkodowawcza Prospectrum?

Rozpoczęcie współpracy z kancelarią można podzielić na 9 etapów:

  1. zgłoszenie szkody do Prospectrum,
  2. analiza dokumentów przez specjalistów kancelarii (analiza polega na ocenie, czy sprawa poszkodowanego kwalifikuje się do rozpoczęcia postępowania),
  3. podpisanie umowy z klientem po zaakceptowaniu warunków,
  4. uruchomienie procedury wyceny przez rzeczoznawców, lekarzy orzeczników, a także auta zastępczego z OC sprawcy wypadku (dla osób fizycznych i przedsiębiorców),
  5. opracowanie metod działania przez specjalistów,
  6. zgłoszenie szkody przez kancelarię Prospectrum do towarzystwa ubezpieczeniowego,
  7. od tego momentu, każdy etap postępowania jest nadzorowany przez specjalistów Prospectrum,
  8. po wygranej sprawie, wypłacane jest odszkodowanie,
  9. ostatnim etapem jest wynagrodzenie dla kancelarii, które rozliczane jest na zasadzie “efektu”.

Kancelaria Prospectrum oprócz pomocy poszkodowanym oferuje na początek bezpłatne porady prawne. Niezbędnym, pierwszym krokiem jest kontakt z kancelarią – tutaj pomocny jest podstawowy formularz do zgłoszenia szkody.

formularz kontaktowy - zgłoszenie szkody - Prospectrum

Źródło: http://prospectrum.pl/kontakt/formularz-zgloszenia-szkody/

Minusem jest brak interaktywności formularzy związanych z kwalifikacją spraw, orientacyjnej wysokości wynagrodzenia za wygraną sprawę dla kancelarii, czy też kwoty odszkodowania dla klienta. Wielka szkoda i mały minus dla Prospectrum! Dla porównania polecamy zapoznać się z kancelarią Codex, która ma jeden z lepszych kalkulatorów do szacowania odszkodowania lub zadośćuczynienia.

Zasady, jakie wyznaje kancelaria Prospectrum to: 

  • jakość – w myśl profesjonalnej transparentnej i starannej obsługi klienta,
  • uczciwość – etyczne zachowanie, które nadaje branży odszkodowawczej kierunek rozwoju na przyszłość 🙂
  • zaangażowanie w sprawy poszkodowanego,
  • profesjonalizm – pracownicy Prospectrum wciąż zdobywają nową wiedzę i doskonalą dotychczasowo zdobyte umiejętności,
  • lojalność – tutaj firma podkreśla, że ceni sobie dobre relacje i długofalowe współprace biznesowe (w myśl usług prawnych dla przedsiębiorców).

Prospectrum odszkodowania – prowizja i koszty

Niestety, kancelaria odszkodowawcza Prospectrum nie podaje na swojej stronie prowizji i kosztów, które pobiera od klientów. Średnia rynkowa stawka prowizyjna wynosi około 20%. Większość firm podchodzi do wielkości wynagrodzenia indywidualnie.

Co zatem może wpłynąć na wysokość prowizji dla kancelarii? Istnieje kilka ważnych czynników:

  • stopień skomplikowania sprawy,
  • czas, jaki minął od wypadku (lub innego zdarzenia),
  • zgromadzone dokumentacje dowodowe,
  • czas, jaki musi poświęcić kancelaria odszkodowawcza na prowadzenie sprawy.

Zanim podpiszesz umowę z jakąkolwiek kancelarią odszkodowawczą, koniecznie zapoznaj się z wynagrodzeniem dla firmy. Czy koszty wliczają podatek? Czy pobierane są dodatkowe, ukryte koszty? Jeśli kwoty wynagrodzenia podawane są w formie netto – jest to naruszenie praw ochrony konsumenta, które warto zgłosić do UOKiK.

Najważniejszą kwestią i zarazem plusem dla Prospectrum jest to, że działają w myśl zasady “nie ma wygranej – nie ma wynagrodzenia”. Co więcej, na stronie widnieją informacje, że firma nie pobiera opłat wstępnych ani zaliczek na poczet współpracy.

wynagrodzenie Prospectrum

Źródło: http://prospectrum.pl/oferta/kompleksowa-likwidacja-szkod-powypadkowych/

Opinie klientów o kancelarii Prospectrum

Walka z ubezpieczycielem w kwestii odszkodowania lub dochodzenie roszczeń jest procesem, który wymaga od klienta powierzenia wysokiego stopnia zaufania. Prospectrum w tej kwestii ma duże doświadczenie, o czym świadczą liczne komentarze w internecie.

Opinie o Prospectrum w Google Moja Firma

124 opinie w wizytówce Google to naprawdę miarodajna ilość do wyrobienia sobie opinii przez potencjalnego klienta. Nawet jeśli opinie negatywne wystawione są przez konta, które mają w swoim dorobku wyłącznie 2-3 wcześniej umieszczone opinie. Tylko jedna z opinii wyjaśnia, dlaczego oceniła kancelarię na 1 gwiazdkę.

prospectrum opinie google negatywne

Źródło: https://www.google.com/search?q=prospectrum+opinie#lrd=0x473cfbaa76609e6f:0x211abbc6828e0a6a,1,,,

Skupiając się na pozytywnych opiniach – najczęściej Prospectrum chwalone jest za: skuteczność, doświadczenie, zaangażowanie w sprawę, etyczne postępowanie i doradztwo. Na duży plus zasługują odpowiedzi firmy na każdy pozytywny komentarz, pomimo tego, że w większości przypadków jest to typowe kopiuj-wklej z podziękowaniem i listą usług.

prospectrum opinie google pozytywne

Źródło: https://www.google.com/search?q=prospectrum+opinie#lrd=0x473cfbaa76609e6f:0x211abbc6828e0a6a,1,,,

Opinie klientów Prospectrum na Facebook

Facebook od dawna jest drugim (zaraz po wizytówce Google) kanałem opiniotwórczym wśród potencjalnie zainteresowanych klientów. Firma odszkodowawcza Prospectrum może pochwalić się oceną 5 i 33 opiniami (wyłącznie 1 negatywna). Opinie dodawane są aktywnie przez klientów od roku 2015, aż do dziś.

Kancelaria Prospectrum Odszkodowania opinie facebook

Kancelaria Prospectrum Odszkodowania opinie facebook4

Kancelaria Prospectrum Odszkodowania opinie facebook3

Kancelaria Prospectrum Odszkodowania opinie facebook2

Źródło: https://www.facebook.com/prospectrum.odszkodowania.rzeszow/reviews/?ref=page_internal

Większość pozytywnych opinii zwraca uwagę na profesjonalizm kancelarii, dobry kontakt, skuteczność działania i niską prowizję (przez brak informacji na stronie o wynagrodzeniu, wierzymy opiniom “na słowo” 🙂 )

Opinie o Prospectrum na własnej stronie internetowej

Opinie samych klientów znaleźć można w dość ukrytej zakładce pod główną kategorią “FIRMA”. Są to wyłącznie cytaty osób, które najprawdopodobniej skorzystały z usługi firmy. Piszemy “najprawdopodobniej”, ponieważ zarówno w przypadku Codex, Kompensja i innych kancelarii odszkodowawczych, wiele z nich mogło zostać napisanych wyłącznie na potrzeby pozycjonowania w internecie. Wierzymy jednak, że wszyscy klienci są zadowoleni z usług Prospectrum 🙂

Opinie klietów Prospectrum

Źródło: http://prospectrum.pl/kancelaria/opinie-klientow/

Opinie o Prospectrum w innych serwisach

Zaskoczeniem były pozytywne opinie wystawiane na portalu Gowork.pl. Portal ten skupiony jest głównie na wystawianiu opinii na podstawie doświadczenia na linii pracownik-pracodawca. Od niedawna wpisy mogą dodawać osoby oznaczone statusem klienta. Łącznie na GoWork, kancelaria Prospectrum otrzymała 38 opinii, które (z perspektywy pracownika) opisują firmę jako miejsce przyjazne do rozwoju, dobre warunki zatrudnienia i przyjazną atmosferę w pracy.

Opinie Kancelaria Prospectrum gowork

Źródło: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,967871

Z uwagi na to, że na serwisie GoWork opinię może wystawić osoba bez szczególnego sposobu weryfikacji lub zarejestrowania się na konto, pozwala to na możliwość manipulacji ocenami. Szczególną uwagę warto zwrócić na 3 opinie, które zostały wystawione tego samego dnia (09.02.2021) w niewielkich odstępach czasowych. Tutaj możemy uwzględnić 3 opcje: portal weryfikował opinie i następnie opublikował je w podobnym czasie, zostały one stworzone przez pracowników firmy, lub jest to wyjątkowy zbieg okoliczności zadowolonych klientów Prospectrum, którzy postanowili przy okazji polubić wzajemnie swoje komentarze 🙂 Pozostawiamy tę kwestię do indywidualnej oceny.

Opinie Prospectrum gowork

Źródło: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,967871

Biorąc pod uwagę, że kancelaria działa w województwie podkarpackim, nie może zabraknąć też regionalnych serwisów, na których można znaleźć opinie.

Kancelaria Prospectrum rzeszowka

Źródło: http://rzeszowka.pl/Kancelaria_Prospectrum,f219.html

Czego dowiemy się na stronie internetowej firmy odszkodowawczej Prospectrum?

Strona internetowa Prospectrum jest bardzo prosta i jednocześnie czytelna. Zawiera zakładki, które są niezbędne: 

  • Firma – z informacjami o firmie, misji i opiniami klientów,
  • Oferta – pełny opis usług firmy,
  • Aktualności – blog z poradami dla klientów,
  • Kontakt – podstawowe informacje do kontaktu wraz z formularzem zgłoszenia szkody i klasyczny formularz kontaktowy,
  • Praca – aktualne oferty pracy dla chętnych wraz z formularzem do wysłania CV.

Na stronie Prospectrum nie ma niestety informacji o wygranych sprawach – wielka szkoda!

Strona z poradami w formie bloga opisuje przypadki, którymi zajmuje się Prospectrum – odszkodowania dla pasażera wypadku, przedawnienie roszczeń, ile wynosi szkoda całkowita w OC i AC, a także odszkodowania podróżne – które nie są w ofercie kancelarii. Choć wpisów nie jest zbyt dużo, teksty są proste i zrozumiałe dla czytelnika.

Dużym plusem dla rzeszowskiej kancelarii Prospectrum jest dedykowana strona opisująca każdą usługę, jaką oferuje firma.

Osoby, które chciałyby nawiązać współpracę z Prospectrum, otrzymają szeroki opis, w jaki sposób mogą uzyskać:

  • odszkodowania lub zadośćuczynienia za śmierć bliskiej osoby w wypadku,
  • odszkodowania za błędy lekarskie (zakażenia, błędy w diagnozie i terapii, śmierć w wyniku złej opieki medycznej),
  • odszkodowania za wypadki, które miały miejsce do 20 lat wstecz,
  • doradztwo z zakresu poniesionej krzywdy w wypadku samochodowym (szkody majątkowe i szkody osobowe, renty),
  • odszkodowania za wypadek na motocyklu, w tym uszkodzenia mienia i obrażenia ciała,
  • zadośćuczynienie za uszczerbek na zdrowiu za wypadki w środkach komunikacji (pociągach, autobusach, tramwajach),
  • pomoc za wypadki z udziałem rowerzystów i pieszych,
  • odszkodowanie, które miało miejsce poza granicami kraju,
  • wynagrodzenie za ustanowienie służebności przesyłu (odszkodowanie energetyczne),
  • pomoc za wypadki przy pracy (zasiłki chorobowe, świadczenia rehabilitacyjne), w tym pomoc w uzyskaniu odszkodowania dla pracowników bez ubezpieczenia (tzw. “praca na czarno”),
  • odszkodowanie za wypadku na gospodarstwie rolnym za udar, poparzenia, wypadki z udziałem maszyn, zatrucia chemiczne (odszkodowania z KRUS lub OC rolników),
  • kompleksową likwidację szkód powypadkowych.

Choć Prospectrum chwali się opieką prawną przedsiębiorców,  prawie rodzinnym, prawie pracy, prawie spadkowym i windykacji należności – na stronie nie znajdziemy zbyt wielu informacji, oprócz krótkich wzmianek w zakładce “Specjalizacje”.

Kancelaria zajmuje się również dopłatami do odszkodowań za zniszczony samochód. Często towarzystwa ubezpieczeniowe zaniżają kwoty – dlatego jeśli uważasz, że powinieneś otrzymać więcej środków w ramach odszkodowania – wyślij niezbędne informacje w formularzu kontaktowym na stronie Prospectrum.

dopłaty do odszkodowań Prospectrum

Źródło: http://prospectrum.pl/oferta/doplacamy-do-odszkodowan-z-oc-sprawcy/

Największym minusem na stronie jest brak informacji na temat wygranych spraw z podanymi opisanymi sygnaturami sądowymi.

Prospectrum – kontakt i podstawowe informacje

Kancelaria odszkodowawcza Prospectrum działa od 2013 roku, przy czym tej informacji nie dowiemy się z samej strony internetowej, lecz z KRS. Na stronie również nie otrzymujemy informacji, kto jest właścicielem firmy, określane jest to wyłącznie jako “Zarząd”.

KRS 0000484621 KANCELARIA PROSPECTRUM SP. Z O.O.

Źródło: http://www.krs-online.com.pl/kancelaria-prospectrum-sp-z-o-o-krs-1005712.html

Dzięki danym z KRS dowiadujemy się, że członkami Zarządu są:

  • Marek Gergasz (założyciel Prospectrum i Prezes Zarządu od listopada 2013 roku),
  • Wojciech Uchman (wiceprezes, który dołączył do zarządu w 2015 roku).

Więcej informacji o jednym z założycieli możemy dowiedzieć się na portalu LinkedIn. Pan Wojciech Uchmann jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na wydziale prawa i doktorem nauk prawnych na WSPIA w Rzeszowie. Na co dzień radca prawny i specjalista z zakresu odszkodowań w wypadkach.

Z kolei Pan Marek Gergasz oprócz Prospectrum związany jest ze spółkami AKRO-DOM (data rejestracji to 2007 rok) oraz AKRO DOM DEWELOPER (rejestracja w 2019 roku). W obu przypadkach Pan Marek jest Prezesem Zarządu. Obie spółki zajmują się obsługą rynku nieruchomości.

Zarząd Prospectrum

Źródło: https://rejestr.io/krs/484621/kancelaria-prospectrum


KANCELARIA PROSPECTRUM SP. Z O.O.
ul. Szopena 17
35-055 Rzeszów
tel: 17 307 07 03
email: biuro@prospectrum.pl

Zdecydowanie stronie brakuje możliwości różnorodnego kontaktu z firmą. Nie ma live chatu, nie ma pop-up z pozostawieniem numeru w celu kontaktu od konsultanta, nie ma również indywidualnego panelu klienta, ani kalkulatorów do wyliczenia potencjalnie wygranego odszkodowania.

Bezpłatna Konsultacja z Ekspertem Odszkodowawczym

Mocne i słabe strony kancelarii odszkodowawczej Prospectrum

Specjalnością firmy odszkodowawczej Prospectrum są odszkodowania komunikacyjne i osobowe, a także obsługa prawna przedsiębiorców. Nie wiadomo, ile spraw dotąd wygrała kancelaria i jakie otrzymuje wynagrodzenia. Na samej stronie jest mało informacji, które potwierdzałyby skuteczność kancelarii – tutaj klient może się oprzeć jedynie o opinie innych poszkodowanych. 

Mocne strony Prospectrum:

  • bezpłatne porady prawne,
  • szeroki zakres usług,
  • brak opłat wstępnych i zaliczek,
  • pełna obsługa prawna przedsiębiorców,
  • doświadczenie w branży od 2013 roku,
  • etyczne postępowanie,
  • dobre opinie klientów (wizytówka Google i Facebook) i brak korzystania z płatnych portali wystawiających opinię.

Słabe strony Prospectrum:

  • brak informacji o wysokości prowizji/wynagrodzenia dla kancelarii,
  • brak opisów wygranych spraw,
  • brak aktywnego kalkulatora odszkodowań widniejącego na głównej stronie kancelarii,
  • brak możliwości kontaktu z konsultantem na live’chat,
  • brak indywidualnego panelu klienta,
  • brak informacji na temat procesu wypłaty odszkodowania dla klienta
  • brak certyfikatu SSL na stronie internetowej (strona oznaczona przez Google jako niebezpieczna).

Jakie kryteria przejęliśmy przy ocenie Prospectrum?

Aby móc rzetelnie ocenić kancelarię, przyjęliśmy skalę ocen od 0 do 5. Każda oceniana firma odszkodowawcza otrzymuje na start pełną ocenę, a punkty odejmowane są za mankamenty w poniższych kategoriach:

1. zakres świadczonych usług

Oferta usług kancelarii Prospectrum jest bardzo obszerna. Specjalizacją są odszkodowania komunikacyjne, energetyczne, windykacja należności, pomoc prawna dla przedsiębiorców, roszczenia za błędy medyczne i wypadki przy pracy. W usługach brakuje jednak kwestii ubiegania się o odszkodowanie turystyczne lub odszkodowanie od banku. Za to firma otrzymuje minus 0,5 pkt. Ocena 4,5.

2. dostępność informacji na stronie

Strona Prospectrum przedstawia podstawowe informacje na temat usług i samej firmy. Brak informacji o pracownikach, brak przestawienia Zarząd, a także brak informacji o wynagrodzeniu dla firmy (minus 0,5 pkt). Brakuje również opisów, w jaki konkretnie sposób firma pomaga w kwestii prawa rodzinnego, pracy, spadkowego, windykacji i obsługi przedsiębiorców (minus 0,5 pkt). Wielka szkoda, że nie ma również opisów spraw, którymi kancelaria mogłaby się pochwalić. W ciągu 8 lat działalności na pewno znalazłoby się coś ciekawego (minus 0,5 pkt). Podsumowując, w tej kategorii firma otrzymuje 3,5 pkt.

3. dostępne kanały komunikacji z klientem

Strona internetowa jest prosta i czytelna, choć przydałaby się większa interaktywność – dostępne (i działające!) kalkulatory odszkodowań, możliwość samodzielnego oszacowania kwoty odszkodowania, procent wynagrodzenia dla kancelarii za daną sprawę itd. Standardowo można skontaktować się z firmą telefonicznie (dzwoniąc samemu lub pozostawiając numer kontaktowy), mailowo lub poprzez specjalny formularz. Brak tutaj live chatu, indywidualnego panelu klienta (minus 1 pkt). Ocena 4.

4. dostępność wiarygodnych opinii o firmie w internecie

Opinie o Prospectrum znajdziemy nie tylko w wizytówce Google Moja Firma i zakładce “recenzje” na Facebooku, ale też na GoWork i regionalnych portalach (firma oferuje usługi głównie na Podkarpaciu). Niestety, niektóre z nich wyglądają na sztucznie generowane, dlatego mały minus 0,5 pkt. Jakie są plusy? Przez wiele lat firma chętnie odpowiada na komentarze zarówno pozytywne, jak i negatywne. Dlatego otrzymuje liczbę punktów 4,5.

Podsumowanie recenzji i nasza opinia
Zakres świadczonych usług
Dostępność informacji na stronie
Dostępne kanały komunikacji z klientem
Dostępność opinii o firmie z wiarygodnych źródeł
Rzeszowska kancelaria odszkodowań Prospectrum pomaga poszkodowanym od 2013 roku w uzyskaniu odszkodowań za szkody osobowe i majątkowe. Jako nieliczni świadczą usługę uzyskania odszkodowań energetycznych (za służebność przesyłu) od firm takich jak TAURON, Orange, PGE i PGNiG. Mają również doświadczenie z KRUS, ZUS i odszkodowaniami z OC sprawcy wypadku. Dodatkowo Prospectrum oferuje obsługę prawną dla przedsiębiorców i osób prywatnych z zakresu prawa pracy, prawa spadkowego i spraw rodzinnych.
4.1
Nasza ocena
Informacje o autorze

Paulina Szymańska

Humanistka związana z marketingiem internetowym, contentem, SEO, afiliacją i e-commerce od 2013 roku. Wyróżniona na liście TOP 100 kobiet polskiej branży SEO. Prywatnie fanka muzyki i koncertów polskiej oraz zagranicznej sceny black metalowej, gier komputerowych i psychologii.

Dodaj komentarz
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments