Spada liczba odbiorców PGNiG – energetyczny gigant liczy straty

Twoja ocena

Ocena: 0
(ilość ocen: 0)

pgnig-slideLiberalizacja polskiego rynku gazu daje o sobie znać przede wszystkim monopoliście, czyli PGNiG. Gigant, traci klientów przede wszystkim w sektorach biznesowych.

Zmiany na rynku gazu są coraz bardziej odczuwalne dla PGNiG –  z roku na rok udział w wolumenie sprzedaży jest coraz niższy. Jak zapewnia prezes firmy, Mariusz Zawisza, gigant liczy się z tym, że liczba odbiorców będzie spadać. Jednak PGNiG chce zatrzymać przy sobie klientów konkurencyjnymi ofertami. Jak wygląda sprzedaż gazu przez PGNiG w poszczególnych grupach?

Coraz mniej klientów zainteresowanych ofertą firmy jest w sektorze „pozostali odbiorcy przemysłowi”- w trzech pierwszych kwartałach obecnego roku zostało sprzedanych 2,21 mld m3 paliwa, w analogicznym okresie 2014 roku było to 2,74 mld m3. Wyjaśnienie jest stosunkowo proste – konkurencyjni sprzedawcy gazu są bardziej aktywni i posiadają atrakcyjne oferty (warto zapoznać się z np. ofertą na sprzedaż gazu Axpo). Spadek odnotowany został również w segmencie rafinerie i petrochemie oraz w sektorze zakłady chemiczne – wolumen sprzedaży zmniejszył się dla każdej grupy o 30 mln m3.

Nie w każdym sektorze PGNiG odnotowuje spadki – w ostatnim czasie wzrosła liczba odbiorców domowych oraz elektrowni i ciepłowni (wzrost o 130 mln m3). Ponadto, firma zwiększyła sprzedaż poprzez swoją spółkę PGNiG Sales & Trading oraz Towarową Giełdę Energii (TGE).

Jeśli chcielibyście obniżyć swoje rachunki za gaz, to zapraszamy Was do naszych rankingów: ceny gazu dla firmy oraz ceny gazu dla domu.

Najnowsze aktualności / recenzje

Dodaj komentarz