śledztwo dochodzenie

URE przyjrzy się bliżej praktykom sprzedawców!

Regularnie do naszego serwisu napływają komentarze i e-maile od Użytkowników, którzy spotkali się z nieuczciwymi, czy nierzetelnymi praktykami sprzedawców. Podobna lawina niepokojących informacji dociera również do URE, który w końcu postanowił zareagować. W jaki sposób?

Praktyki firm energetycznych

Od kilku długich tygodni docierają do nas wiadomości zaniepokojonych Użytkowników, którzy podczas m.in. podpisywania umowy zostali wprowadzeni w błąd, czy od miesięcy nie otrzymują rachunków za zużytą energię elektryczną. Bardzo często wszelkie próby kontaktu z nowym lub dotychczasowym sprzedawcą zawodziły. A nasi Użytkownicy byli pozostawieni sami sobie, bez żadnych słów wyjaśnienia.

O skali złej sytuacji na linii klient - sprzedawca energii, świadczy ilość doniesień, które regularnie trafiają do nas, do mediów. Niestety, nie są to pojedyncze incydenty. Wielokrotnie na łamach naszego serwisu informowaliśmy o kłopotach Energi i jej postawy wobec swoich klientów, o działaniach przedstawicieli firmy Multimedia Energia, czy o gehennie Pana Tomasza z firmą Eniga i PGNiG (na dole artykułu umieściliśmy linki do poszczególnych spraw).

Docierają do nas również kolejne niepokojące sygnały – kilka dni temu napisał do nas Użytkownik, który musi opłacać rachunki za prąd do starego i nowego sprzedawcy. Dotychczasowa firma energetyczna twierdzi, że nie otrzymała wypowiedzenia od nowego sprzedawcy i dalej wystawia rachunki. Natomiast nowy sprzedawca, twierdzi, że złożył wypowiedzenie i również wystawia rachunek za prąd… Sytuacja dramatyczna, a na sporze dwóch firm traci nasz Użytkownik, który za zużyty prąd płaci podwójnie!

URE reaguje na skargi odbiorców…

W związku z licznymi, czasami dramatycznymi sytuacjami, głos postanowił zabrać Urząd Regulacji Energetyki. Regulator podkreśla, że najwięcej skarg od odbiorców wpływa na działalność firm Energa, Polska Energetyka PRO, Energetyczne Centrum, Multimedia Energia, Tauron oraz PGNiG. Warto zaznaczyć, że pierwsze cztery wymienione firmy zostały wezwane, by złożyć wyjaśnienia.

Urząd chce przez dwa miesiące bliżej przyjrzeć się działalności firm energetycznych. W tym celu na stronie ure.gov.pl został udostępniony formularz, za pomocą, którego odbiorcy mogą zgłaszać nieprawidłowości z zakresu obsługi oraz nieuczciwych praktyk.

Jak podkreśla URE, wysłane formularze nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnej interwencji. Celem zgłoszeń jest podjęcie działań z firmami oraz organizacjami, które pozwolą wyeliminować nieprawidłowości w działalności sprzedawców prądu i gazu.

Komentarz od enerad.pl

Niezmiernie raduje nas, że URE w końcu dostrzegł, że działalność niektórych sprzedawców energii (prądu i gazu) pozostawia wiele do życzenia… Zastanawia nas tylko jedna rzecz – jeszcze kilka miesięcy temu URE wraz z TOE przygotowało kampanię edukacyjno-informacyjną, w której:

źródło: www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna

źródło: www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna

Podczas uroczystego wręczenia Certyfikatów Sprzedawcy Energii TOE w 2015 roku wyróżniono:

źródło: www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna

źródło: www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna

Czy przypadkiem na firmę Energa, Multimedia Energia i Tauron nie wpływają najczęściej skargi od odbiorców? Na 7 firm z certyfikatami aż na 3 wpływają skargi? Gdzie są te dobre praktyki i „przejrzyste i jasne zasady współpracy”? Za co są te certyfikaty?

Aż strach pomyśleć, co będzie się działo podczas grupowej zmiany sprzedawcy prądu - honorowy patronat objął URE, który jak chce, czasami wychodzi poza swoje kompetencje… Oczywiście trzymamy kciuki, żeby było tak:

Wypowiedzi Prezesa Federacji Konsumentów oraz Prezesa URE o akcji Energia Razem.

źródło: www.energiarazem.org

Warto przeczytać:

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments