Enerad
Porównaj oferty

Autonomiczne i samowystarczalne – InPost testuje paczkomaty wyposażone w fotowoltaikę i magazyny energii

InPost testuje nowe autonomiczne paczkomaty wyposażone w panele fotowoltaiczne i magazyny energii, co pozwala im na działanie niezależnie od dostępności sieci elektrycznej. W Polsce w programie pilotażowym zainstalowano dziewięć takich urządzeń w Gdańsku i Krakowie. Testy prowadzone są również w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech.

Autonomiczne i samowystarczalne - InPost testuje paczkomaty wyposażone w fotowoltaikę i magazyny energii

Autonomiczne paczkomaty InPost

InPost wprowadza innowacyjne paczkomaty, które dzięki zastosowaniu fotowoltaiki i magazynów energii mogą funkcjonować bez dostępu do tradycyjnej sieci elektrycznej. Obecnie w Polsce trwają testy dziewięciu takich urządzeń, które zostały rozmieszczone w Gdańsku i Krakowie. Wprowadzenie nowych paczkomatów to krok w stronę większej autonomii i zrównoważonego rozwoju, umożliwiający instalację urządzeń w miejscach dotąd niedostępnych z powodu braku infrastruktury energetycznej.

Fotowoltaika i magazyny energii

Nowoczesne paczkomaty wyposażono w panele fotowoltaiczne zamontowane na dachach oraz magazyny energii, które mogą działać nawet w niskich temperaturach. Dzięki wbudowanym bateriom urządzenia mogą magazynować energię wytworzoną w ciągu dnia, co pozwala na ich efektywne wykorzystanie w nocy. Jednocześnie, zastosowano w nich funkcje zwiększające efektywność energetyczną. Przykładowo, moc oświetlenia paczkomatu zmienia się w zależności od pory dnia, a w czasie bezczynności paczkomatu – wyłącza się całkowicie.

Co ciekawe, w ramach programu pilotażowego, InPost testuje „maszyny matki” podłączone do sieci energetycznej, które mogą ładować baterie paczkomatów autonomicznych w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych.

Program pilotażowy w Europie

Oprócz testów w Polsce, autonomiczne paczkomaty InPost są testowane również na rynkach europejskich. W Londynie trwają już testy dwóch urządzeń, a we Francji, w okolicy Lille, planowane jest uruchomienie dziewięciu paczkomatów jeszcze w czerwcy br. We Florencji, w ubiegłym miesiącu zainstalowano trzy kolejne paczkomaty. Póki co, żadne z urządzeń nie wymagało wymiany akumulatora. Te testy pozwolą na zebranie cennych informacji dotyczących możliwości rozbudowy sieci autonomicznych paczkomatów w różnych warunkach pogodowych i w różnych klimatach.

InPost na drodze do dekarbonizacji

Wprowadzenie autonomicznych paczkomatów to kolejny krok InPost w kierunku dekarbonizacji. Firma inwestuje również w elektromobilność, wprowadzając zeroemisyjne pojazdy do swojej floty oraz instalując ładowarki elektryczne. InPost jest pierwszą firmą w Polsce, która uzyskała zatwierdzenie celów Net-Zero przez Science Based Targets initiative (SBTi) do 2040 roku, a także jedną z siedmiu firm logistycznych na świecie realizujących ambitne plany dekarbonizacji.

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Enerad.pl

enerad.pl to branżowy portal informacyjny o energii i OZE. Publikujemy aktualności, analizy rynkowe oraz zestawienia ofert i produktów. W naszym serwisie znajdziesz także ogłoszenia branżowe oraz profile firm i producentów.

🔍 Obserwuj nas, aby być na bieżąco: X (Twitter) | LinkedIn

Może Cię również zainteresować

Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe

Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe

Dr Kai-Philipp Kairies, CEO ACCURE Battery Intelligence, podkreśla, że nowy chiński standard GB38031-2025 może nie tylko zmienić zasady bezpieczeństwa w samych Chinach, ale także wpłynąć globalnie – od polityk krajowych po inwestycje w laboratoria testowe i strategie producentów. Kluczową zmianą jest wymóg, by baterie EV wytrzymały aż 120 minut po zjawisku termicznego rozbiegania – dotąd wystarczyło 5 minut.

18.04.2025
Elektromobilność Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły

Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły

Freudenberg Sealing Technologies prezentuje zaawansowane technologicznie uszczelnienia do elektrolizerów, sprężarek, ogniw paliwowych i silników wodorowych. Firma podkreśla ich kluczową rolę w budowie bezpiecznej i wydajnej infrastruktury wodorowej.

18.04.2025
Gaz i wodór Technologia Wiadomości z rynku
XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.

XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.

XPENG zaprezentował nowy elektryczny model MPV – X9 2025. Pojazd wyróżnia się ultraszybkim ładowaniem, systemem autonomicznej jazdy Turing AI i luksusowym wyposażeniem wnętrza. To pierwszy model marki z tymi funkcjami w standardzie.

18.04.2025
Elektromobilność Technologia Wiadomości z rynku
Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach

Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach

Volkswagen Group wprowadza na rynek chiński nowy system wspomagania kierowcy oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zaprojektowano specjalnie pod wymagające warunki ruchu drogowego w Chinach. Grupa wzmacnia tym samym swoje zaangażowanie w strategię „In China, for China” i dołącza do grona firm, które rozwijają zaawansowane systemy AI w segmencie pojazdów elektrycznych.

18.04.2025
Elektromobilność Technologia Wiadomości z rynku
Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA

Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA

Według najnowszego raportu IRENA, w 2024 roku globalna moc odnawialnych źródeł energii wzrosła o rekordowe 585 GW. Aż 92% nowej mocy zainstalowanej na świecie pochodziło z OZE. Organizacja wskazuje 5 najważniejszych faktów dotyczących odnawialnych źródeł energii w minionym roku.

18.04.2025
OZE Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)

LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)

Chińska firma LONGi ustanowiła nowy światowy rekord sprawności ogniwa tandemowego krzem-perowskit – 34,85%. Osiągnięcie to zostało potwierdzone przez amerykański instytut NREL. Firma poprawiła również sprawność ogniwa krzemowego HIBC do poziomu 27,81%.

18.04.2025
Fotowoltaika Wiadomości z rynku
Zobacz pozostałe artykuły