BGŻ BNP Paribas – opinie, informacje, kontakt

BGŻ BNP Paribas sam o sobie mówi, że jest bankiem zmieniającego się świata. A jaka jest jego historia oraz pozycja na rynku? Historia tej jednostki jest niezwykle ciekawa i zawiła, my przedstawimy ją tylko skrótowo. W samej nazwie ją wskazane są dwie instytucje, z których wywodzi się bank. Pierwsza to BGŻ (i z tym skrótem najczęściej kojarzymy bank) oznacza Bank Gospodarki Żywnościowej – wywodzący się z dawnego Banku Rolnego. A człon drugi, czyli BNP Paribas to marka powstała z połączenia dwóch francuskich banków: Banque Nationale de Paris (BNP) i Paribas.

Do przejęcia BGŻ przez BNP Paribas Polska doszło we wrześniu 2014 roku. W nazwie zachowano nazwę polskiej marki przede wszystkim ze względu na jej wysoką rozpoznawalność, a na pewno o wiele większą niż francuskiego banku.

Fuzja sprawiła, że BGŻ BNP Paribas stał się 7. co do zgromadzonego kapitału bankiem w naszym kraju. Od jakiegoś czasu widać zmiany wizerunkowe instytucji. Zatem poza kredytem na zakup ziemi rolnej czy inwestycje w przedsiębiorstwach rolno-przemysłowych, znajdziemy tu cały pakiet produktów bankowych.

Oferta BGŻ BNP Paribas

Jak dokładnie prezentuje się oferta banku dla klientów indywidualnych? Najczytelniej będzie, kiedy zaprezentujemy Wam produkty w formie listy:

Konta osobiste – bezpieczny i pewny dostęp do naszych pieniędzy zapewnia rachunek rozliczeniowy. Dzięki niemu możemy w bardzo szybki sposób otrzymać środki pieniężne lub je przekazać czy wypłacić. Konto osobiste pozwala również na terminowe regulowanie wszystkich płatności cyklicznych – możemy ustawić polecenie przelewów stałych lub wyrazić zgodę na obciążanie rachunku przez daną firmę, przykładowo sprzedawcę prądu.

Konta oszczędnościowe – idealne wówczas, gdy chcemy mieć oszczędności pod ręką. Odsetki kapitalizowane są zazwyczaj co tydzień, zatem wypłata pieniędzy nie będzie dla nas wiązała się z utratą zysku. Dodatkowo konto oszczędnościowe nie ma kwoty minimalnej, odkładać na nim można każdą kwotę.

Lokaty – rozwiązanie dla osób, które wiedzą, że dana kwota pieniędzy nie będzie potrzebna przez jakiś czas. Tutaj bowiem kapitalizacja odsetek następuje po określonym czasie. Jeśli do wypłaty środków dojdzie wcześniej, to zysk nie zostanie wypłacony.

Limit odnawialny na koncie – ten produkt związany jest z kartą kredytową. Każda wpłata na konto spłaca limit odnawialny. Dzięki temu nie musimy przejmować się ograniczeniem środków podczas zakupów. Tutaj jednak należy uważać, bo przekroczenie terminu spowoduje naliczenie wysokich odsetek.

Kredyt gotówkowy – standardowe zobowiązanie w banku na wskazany przez nas cel konsumencki. Do pewnej kwoty wnioski o udzielenie kredytu możemy składać online, co jest bardzo wygodne – nie musimy odwiedzać oddziału banku.

Kredyt samochodowy – przeznaczony na zakup wymarzonego pojazdu. Chociaż nazwa sugeruje samochód może tu chodzić również o motocykl, quad i jacht. Zakup może dotyczyć zarówno pojazdu używanego, jak i nowego.

Kredyt hipoteczny – pozwala na sfinansowanie marzeń o własnym mieszkaniu lub domu. Do wyboru są raty równe lub malejące. BGŻ BNP Paribas umożliwia również karencję w spłacie, dzięki czemu w razie nagłych i pilnych wydatków możemy zrobić sobie wakacje kredytowe.

Kontakt z BGŻ BNP Paribas

W jaki sposób można skontaktować się z pracownikami tego banku? Udając się osobiście do oddziału lub dzwoniąc na infolinię. Numery telefonów do BGŻ BNP Paribas:

Dla połączeń krajowych: 801 321 123

Dla połączeń przychodzących z zagranicy: 48 22 134 00 00

Opinie o BGŻ BNP Paribas

6 Comments

  1. oferta może i szeroka, ale ta obsługa… ja nie wiem z czego to wynika – może oddził w małym mieście traktowany jest jak zesłanie, ale pracownicy wyglądaja, jakby byli za karę. dajcie im wyższe pensje albo dodatki motywacyjne za uśmiech. i jeszcze dokładnej ich szkolcie, bo zadziwiająco często musza dzwonić do centrali.

    skończy sie kredyt, to chba jednak zrezygnuję z usług

    • A jaki to oddział? Bo u mnie no obsługa robi co może, żeby braki ofertowe zatuszować. i w sumie robią to bardzo skutecznie, bo wolę iść do nich, niż gdzieś, gdzie jestem traktowana jak kwiatek do kożucha.

  2. mam wrażenie, ze jak przychodzę, to przeszkadzam osobom, które pracują w tym banku. jeszcze chyba nikt się do mnie tu nie uśmiechał, zawsze obsługują mnie jak za karę. bo mam kredyt hipoteczny, który raz do roku nadplacam zamiast isć zgodnie z harmonogramem i tylko płacić raty. w bgż naprawdę nieciekawie traktuja takich klientów, to nie tylko moje wrażenie

  3. ja mam problem z kontem firmowym, a dokładniej miałem, bo już je zlikwidowałem. Nie mogłem sie zalogować przez internet, bo nie otrzymałem hasła pierwszego logowania do tokena. sprawa zgłaszana w oddziale i na infolinii – miały być wygenerowany i przyjść pocztą. nie przyszedł, wszystkie formalności musiałem załatwiać w oddziale.
    nie potrzebuję konta firmowego internetowego bez dostępu przez internet. szkoda tylko, ze nr konta był już wysłany do kontrahentów, z likwidacją musiałem czekać, aż spłyną wszystkie faktury. no i jeszcze za wydruki transakcji, które normalnie bym wygenerował w pdf musiałem zapłacić w oddziale.

    • To dziwne, wygląda raczej jak prosty błąd techniczny, który się powinno załatwić w 5 minut. ja widocznie mam lepszy oddział, bo wszystkie takie kwestie są załawiane od razu. i może dlatego jeszcze sie nie zraziłem, bo nigdzie nie musiałałam dzwonić

  4. Dla mnie jednak brak dobrej obsługi i udzielanie sprzecznych informacji, to standard w tym banku. bgż to jakas porażka i smiech na sali

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *