BGŻ BNP Paribas – opinie, informacje, kontakt

3.08 /5
(Ocen: 73)

BGŻ BNP Paribas sam o sobie mówi, że jest bankiem zmieniającego się świata. A jaka jest jego historia oraz pozycja na rynku? Historia tej jednostki jest niezwykle ciekawa i zawiła, my przedstawimy ją tylko skrótowo. W samej nazwie ją wskazane są dwie instytucje, z których wywodzi się bank. Pierwsza to BGŻ (i z tym skrótem najczęściej kojarzymy bank) oznacza Bank Gospodarki Żywnościowej – wywodzący się z dawnego Banku Rolnego. A człon drugi, czyli BNP Paribas to marka powstała z połączenia dwóch francuskich banków: Banque Nationale de Paris (BNP) i Paribas.

Do przejęcia BGŻ przez BNP Paribas Polska doszło we wrześniu 2014 roku. W nazwie zachowano nazwę polskiej marki przede wszystkim ze względu na jej wysoką rozpoznawalność, a na pewno o wiele większą niż francuskiego banku.

Fuzja sprawiła, że BGŻ BNP Paribas stał się 7. co do zgromadzonego kapitału bankiem w naszym kraju. Od jakiegoś czasu widać zmiany wizerunkowe instytucji. Zatem poza kredytem na zakup ziemi rolnej czy inwestycje w przedsiębiorstwach rolno-przemysłowych, znajdziemy tu cały pakiet produktów bankowych.

Oferta BGŻ BNP Paribas

Jak dokładnie prezentuje się oferta banku dla klientów indywidualnych? Najczytelniej będzie, kiedy zaprezentujemy Wam produkty w formie listy:

Konta osobiste – bezpieczny i pewny dostęp do naszych pieniędzy zapewnia rachunek rozliczeniowy. Dzięki niemu możemy w bardzo szybki sposób otrzymać środki pieniężne lub je przekazać czy wypłacić. Konto osobiste pozwala również na terminowe regulowanie wszystkich płatności cyklicznych – możemy ustawić polecenie przelewów stałych lub wyrazić zgodę na obciążanie rachunku przez daną firmę, przykładowo sprzedawcę prądu.

Konta oszczędnościowe – idealne wówczas, gdy chcemy mieć oszczędności pod ręką. Odsetki kapitalizowane są zazwyczaj co tydzień, zatem wypłata pieniędzy nie będzie dla nas wiązała się z utratą zysku. Dodatkowo konto oszczędnościowe nie ma kwoty minimalnej, odkładać na nim można każdą kwotę.

Lokaty – rozwiązanie dla osób, które wiedzą, że dana kwota pieniędzy nie będzie potrzebna przez jakiś czas. Tutaj bowiem kapitalizacja odsetek następuje po określonym czasie. Jeśli do wypłaty środków dojdzie wcześniej, to zysk nie zostanie wypłacony.

Limit odnawialny na koncie – ten produkt związany jest z kartą kredytową. Każda wpłata na konto spłaca limit odnawialny. Dzięki temu nie musimy przejmować się ograniczeniem środków podczas zakupów. Tutaj jednak należy uważać, bo przekroczenie terminu spowoduje naliczenie wysokich odsetek.

Kredyt gotówkowy – standardowe zobowiązanie w banku na wskazany przez nas cel konsumencki. Do pewnej kwoty wnioski o udzielenie kredytu możemy składać online, co jest bardzo wygodne – nie musimy odwiedzać oddziału banku.

Kredyt samochodowy – przeznaczony na zakup wymarzonego pojazdu. Chociaż nazwa sugeruje samochód może tu chodzić również o motocykl, quad i jacht. Zakup może dotyczyć zarówno pojazdu używanego, jak i nowego.

Kredyt hipoteczny – pozwala na sfinansowanie marzeń o własnym mieszkaniu lub domu. Do wyboru są raty równe lub malejące. BGŻ BNP Paribas umożliwia również karencję w spłacie, dzięki czemu w razie nagłych i pilnych wydatków możemy zrobić sobie wakacje kredytowe.

Kontakt z BGŻ BNP Paribas

W jaki sposób można skontaktować się z pracownikami tego banku? Udając się osobiście do oddziału lub dzwoniąc na infolinię. Numery telefonów do BGŻ BNP Paribas:

Dla połączeń krajowych: 801 321 123

Dla połączeń przychodzących z zagranicy: 48 22 134 00 00

Opinie o BGŻ BNP Paribas

Dodaj komentarz
guest
20 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Nes
Nes
9 sierpnia 2021 13:38

Ten Bank to chyba jakiś żart. Infolinia trzyma mnie na łączu przez 30 minut, odbiera zaspana pani i mówi, ze mnie przełączy do odpowiedniego działu i znowu wysłuchuje lektora: wybierz jeden, wybierz dwa …i t d. Słowem nie wspomnę, ze otrzymałam na pocztę @ zestaw limitu odnawialnego, który mam spłacić, a z którego wycofałam się na drugi po podpisaniu umowy. Uciekajcie jak najdalej od tej organizacji, która nie wiedzieć czemu, nazywać się każe ” bankiem”

Jolanta
Jolanta
22 kwietnia 2021 13:12

Ten bank to jest wielki skandal.Zablokowali mi konto firmowe moiej Spólki przeszło miesiąc temu z powodu błędu w ich systemie i do dnia dzisiejszego nikt mimo wielu monitów z mojej strony nie jest w stanie tego konta odblokować. Jeśli do jutra do godziny 12 konto nie zostanie odblokowane ,podam nazwiska do prasy ludzi odpowiedzialnych za ten burdel !! Ludzie nie zakładajcie sobie kota w tym banku

ATEXIM
ATEXIM
1 marca 2021 10:46

Teraz BNP to porażka. 9 zł miesięcznie za konto firmowe ale już 24 za konto w euro mimo że przypisane do konta firmowego jako pomocnicze. Do tego przelewy przychodzące celowo opóźniają nie ma już elixiru z samego rana. Pierwsze przychody o godz 11.00 albo później. Najprawdopodobniej bank cienko przędzie a skubany jest kowalski i firmy.

elżbieta
elżbieta
16 kwietnia 2020 15:03

A mąż czeka już dwa miesiące na rozliczenie samochodu w leasingu.Dodzwonić się nie można nikt nie odbiera albo jest się przełączanym po pięć razy bez efektu.To nie bank to Parabank.

Wojtek
Wojtek
16 marca 2020 23:01

Na ocenę tego banku brakuje skali ( oczywiście tej dolnej) , tak pokrótce : córce została zablokowana karta z powodu podejrzanej płatności na kwotę około 900 euro , faktycznie córka potwierdziła że nie robiła takiej i tu decyzja jest zrozumiała , dramatyczne jest to co było później , a mianowicie jak przyleciała na święta do Polski ( studiuje w USA) chciała szybko załatwić sprawę żeby mieć aktywną kartę na kolejne pół roku ( semestr) pobytu za granicą . Dzwoniła wielokrotnie na infolinię i za każdym razem konsultanci twierdzili że karta już została wysłana ( na całe szczęście wszystkie rozmowy były nagrywane więc jest to do sprawdzenia) . Niestety , miesiąc starań o uzyskanie nowej karty okazało się za krótko mimo że ponoć wysyłana była za każdym razem po rozmowie z konsultantami. Efekt był taki że wyleciała bez niezbędnej do normalnego funkcjonowania karty. Jakby tego było mało to posłuchajcie ciąg dalszy historii – poszliśmy z żoną do banku z reklamacją na piśmie i opisem całej tej absurdalnej sytuacji ( tak nam nawet podpowiedział sam pracownik banku , który uszom nie wierzył jak opowiedzieliśmy mu o bezskutecznych wielokrotnych próbach załatwienia tak błahej sprawy ) . Było to dokładnie 07.01.2020 i pracownik powiedział że bank ma na odpowiedź 30 dni ale że raczej będzie to szybciej tak może do 2 tygodni . Dzięki Bogu mamy już 16.03.2020 i dalej żadnej odpowiedzi (minęło dwa i pół miesiąca ). Po miesiącu byliśmy w banku zapytać czy już coś wiadomo , to dowiedzieliśmy się , że prawdopodobnie sprawa jest tak “ciężka” że będziemy musieli na odpowiedź poczekać jeszcze miesiąc ( a czekamy już trzeci) . Sytuacja może byłaby i trochę śmieszna i trochę absurdalna gdyby nie obecna sytuacja z korona wirusem , i konieczność opuszczenia miejsca pobytu przez córkę ( nakaz władz uczelni dla wszystkich studentów) i szukania innego lokum na własną rękę , co wygenerowało dość spore dodatkowe nieprzewidziane koszty . Córka oczywiście była zaopatrzona w odpowiednią ilość gotówki w związku z tym karygodnym zaniedbaniem banku ale niestety niespodziewane koszty z koronawirusem nie były wkalkulowane. Tak się zastanawiamy czy bank jest świadomy jaką ewentualnie bierze na siebie odpowiedzialność w związku z tą sytuacją !?

Śnita
Śnita
16 marca 2020 16:17

Na ocenę tego banku brakuje skali ( oczywiście tej dolnej) , tak pokrótce : córce została zablokowana karta z powodu podejrzanej płatności na kwotę około 900 euro , faktycznie córka potwierdziła że nie robiła takiej i tu decyzja jest zrozumiała , dramatyczne jest to co było później , a mianowicie jak przyleciała na święta do Polski ( studiuje w USA) chciała szybko załatwić sprawę żeby mieć aktywną kartę na kolejne pół roku ( semestr) pobytu za granicą . Dzwoniła wielokrotnie na infolinię i za każdym razem konsultanci twierdzili że karta już została wysłana ( na całe szczęście wszystkie rozmowy były nagrywane więc jest to do sprawdzenia) . Niestety , miesiąc starań o uzyskanie nowej karty okazało się za krótko mimo że ponoć wysyłana była za każdym razem po rozmowie z konsultantami. Efekt był taki że wyleciała bez niezbędnej do normalnego funkcjonowania karty. Jakby tego było mało to posłuchajcie ciąg dalszy historii – poszliśmy z żoną do banku z reklamacją na piśmie i opisem całej tej absurdalnej sytuacji ( tak nam nawet podpowiedział sam pracownik banku , który uszom nie wierzył jak opowiedzieliśmy mu o bezskutecznych wielokrotnych próbach załatwienia tak błahej sprawy ) . Było to dokładnie 07.01.2020 i pracownik powiedział że bank ma na odpowiedź 30 dni ale że raczej będzie to szybciej tak może do 2 tygodni . Dzięki Bogu mamy już 16.03.2020 i dalej żadnej odpowiedzi (minęło dwa i pół miesiąca ). Po miesiącu byliśmy w banku zapytać czy już coś wiadomo , to dowiedzieliśmy się , że prawdopodobnie sprawa jest tak “ciężka” że będziemy musieli na odpowiedź poczekać jeszcze miesiąc ( a czekamy już trzeci) . Sytuacja może byłaby i trochę śmieszna i trochę absurdalna gdyby nie obecna sytuacja z korona wirusem , i konieczność opuszczenia miejsca pobytu przez córkę ( nakaz władz uczelni dla wszystkich studentów) i szukania innego lokum na własną rękę , co wygenerowało dość spore dodatkowe nieprzewidziane koszty . Córka oczywiście była zaopatrzona w odpowiednią ilość gotówki w związku z tym karygodnym zaniedbaniem banku ale niestety niespodziewane koszty z koronawirusem nie były wkalkulowane. Tak się zastanawiamy czy bank jest świadomy jaką ewentualnie bierze na siebie odpowiedzialność w związku z tą sytuacją !?

Zbigniew
Zbigniew
6 lutego 2020 16:48

w grudniu wysłałem kurierem wypowiedzenie umowy…
…rachunku firmowego. Obsługa klienta – rachunek jest nadal czynny. W styczniu listem poleconym zpo wypowiedzenie konta prywatnego. Żadnego potwierdzenia. Skierowali do “mojego” “doradcy”. “Wyjaśnię to”. Mija trzeci dzień i telefonu po prostu nie odbiera. Po ponad 10. latach w Raiffeisenie – NIGDY WIĘCEJ BANK NA POZIOMIE PNB Paribas

Janusz Kołaczyk
Janusz Kołaczyk
13 grudnia 2019 17:07

Mnie wpisali do Krd bo chciałem w innym banku wziąść pożyczkę i ich spłacić i teraz mnie nie wypisza aż ich splace wie może ktoś gdzie można dowiedzieć się jak ich podać do sądu za blokadę to jest nie normalne co oni robią z ludźmi jak brałem pożyczkę to ładnie pięknie a jak chce ich spłacić to cię blokują wpisem nie chcę już mieć nic z nimi pierwszy i ostatni raz

Jeti.
Jeti.
3 października 2019 12:35

W dniu 09-09-2019r. na otrzymanym w Carrefour Kłodzko formularzu reklamacyjnym,dokonałem opisu zaistniałej sytuacji. W wyniku której straciłem 30,00 złotych na rzecz banku PARIBAS. Jednocześnie trzymałem informację że sprawy finansowe załatwia PARIBANK i tam należy to wysłać. Dla tego wysłałem do banku PARIBAS. W odpowiedzi otrzymałem już 5 (słownie pięć) pism tej samej treści z dnia 19-00-2019 z podpisem Specjalisty ds.Obsługi Reklamacji. Oczywiści bez przekierowania pod właściwy adres celem załatwienia sprawy. Uważam że jest to dowód nie tylko Waszej ignorancji ale i “spychotechniki”.

kk
kk
22 lipca 2019 13:46

W tym banku jakbym miał ocenić konsultantów pod względem wiedzy na temat ich banku, rzetelności, profesjonalizmu, itp, to w skali 1-10 wystawiłbym => 0, jeden drugiemu zaprzecza, wprowadzając klientów w błąd, a najgorsze co ich jednoczy to że nie maja sobie nic do zarzucenia. ŻENADA

Michał
Michał
10 lipca 2019 23:11

Infolinia to jakiś żart, dzwonię na 2 numery, żaden nie odbiera czekam po 20 parę minut nic… ktoś tam wogle pracuje po 22 ?

anonim
anonim
3 czerwca 2019 11:50

Zalosna pomoc z infolini trzymanie na linii pol godziny i wzdychanie ‘ wszystko mi sie zacina o moj boze’ zjadlo mi cale doladowanie a pomocy nie dostalam. Bardzo nie polecam tego banku, konsulatanci nie radni i leniwi.

Piotrek
Piotrek
9 maja 2019 14:43

Zostałem oszukany przez biuro maklerskie bgz, pomylili się co do naliczania zadłużenia kredytu i jeszcze chcieli zrzucić winę na mnie, że to moja wina, pozatym. Chcąc dokonać jednej transakcji jednego dnia nie mogłem tego zrobić. Powiedziano mi że bym zadzwonił następnego dnia bo nie ma czasu dla klienta:). Brak profesjonalizmu, ciągle awarię aplikacji (nie wiem jak można takie coś dać klientowi) przez ich pomyłkę straciłem pieniądze. Bank niestety nie przyznaje się do swojej pomylki

ANKA
ANKA
22 września 2018 14:13

Od niedawna w moim oddziale odszedł mój doradca który miał super podejście do klienta i zawsze mi pomógł w każdej sprawie teraz kiedy go nie ma jest coraz gorzej. Chciałam spłacić kredyt to Pan dyrektor co innego mówi a zupełnie inaczej robi zapewniał mnie ze będzie wszystko ok a teraz okazuje się że mam za mało środków żeby pokryć spłatę i nic nie robi w tej sprawie trudny kontakt z tym Panem

Marika
Marika
20 kwietnia 2018 11:03

Dla mnie jednak brak dobrej obsługi i udzielanie sprzecznych informacji, to standard w tym banku. bgż to jakas porażka i smiech na sali

Michał
Michał
13 kwietnia 2018 22:34

ja mam problem z kontem firmowym, a dokładniej miałem, bo już je zlikwidowałem. Nie mogłem sie zalogować przez internet, bo nie otrzymałem hasła pierwszego logowania do tokena. sprawa zgłaszana w oddziale i na infolinii – miały być wygenerowany i przyjść pocztą. nie przyszedł, wszystkie formalności musiałem załatwiać w oddziale.
nie potrzebuję konta firmowego internetowego bez dostępu przez internet. szkoda tylko, ze nr konta był już wysłany do kontrahentów, z likwidacją musiałem czekać, aż spłyną wszystkie faktury. no i jeszcze za wydruki transakcji, które normalnie bym wygenerował w pdf musiałem zapłacić w oddziale.

Magda
Magda
18 kwietnia 2018 15:48
Odpowiedz do:  Michał

To dziwne, wygląda raczej jak prosty błąd techniczny, który się powinno załatwić w 5 minut. ja widocznie mam lepszy oddział, bo wszystkie takie kwestie są załawiane od razu. i może dlatego jeszcze sie nie zraziłem, bo nigdzie nie musiałałam dzwonić

igor
igor
12 kwietnia 2018 10:56

mam wrażenie, ze jak przychodzę, to przeszkadzam osobom, które pracują w tym banku. jeszcze chyba nikt się do mnie tu nie uśmiechał, zawsze obsługują mnie jak za karę. bo mam kredyt hipoteczny, który raz do roku nadplacam zamiast isć zgodnie z harmonogramem i tylko płacić raty. w bgż naprawdę nieciekawie traktuja takich klientów, to nie tylko moje wrażenie

padma
padma
6 lutego 2018 17:28

oferta może i szeroka, ale ta obsługa… ja nie wiem z czego to wynika – może oddził w małym mieście traktowany jest jak zesłanie, ale pracownicy wyglądaja, jakby byli za karę. dajcie im wyższe pensje albo dodatki motywacyjne za uśmiech. i jeszcze dokładnej ich szkolcie, bo zadziwiająco często musza dzwonić do centrali.

skończy sie kredyt, to chba jednak zrezygnuję z usług

Ola
Ola
28 marca 2018 12:53
Odpowiedz do:  padma

A jaki to oddział? Bo u mnie no obsługa robi co może, żeby braki ofertowe zatuszować. i w sumie robią to bardzo skutecznie, bo wolę iść do nich, niż gdzieś, gdzie jestem traktowana jak kwiatek do kożucha.