Błękitna Energia – prąd i gaz dla firm i domu

Informacje, opinie, dane, aktualności - wszystko o Błękitna Energia

Błękitna Energia to niezależny sprzedawca prądu i gazu, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla gospodarstw domowych. Marka jest własnością Energetycznego Centrum i stanowi część międzynarodowej grupy Energy Suppler No. 1 a.s., której główna siedziba mieści się w Pradze, w Czechach.

Oferta Błękitna Energia

Prąd dla domu Prąd dla firmy Gaz dla domu Gaz dla firmy

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Błękitna Energia posiada atrakcyjną ofertę dla wszystkich typów klientów. Swoje propozycje firma przedstawia indywidualnie na życzenie klienta. Prąd od Błękitnej Energii można zakupić zarówno w pakiecie z gazem, czyli jako dual fuel, jak i samodzielnie. Kupno obu mediów od jednego sprzedawcy oznacza zwykle spore oszczędności.

Ze spółką odbiorcy mogą się kontaktować za pomocą różnych kanałów m.in.:

  • infolinii,
  • BOK,
  • e-maila,
  • formularza kontaktowego.

Tańszy prąd? To możliwe! Skorzystaj z naszej porównywarki i zacznij oszczędzać!

Klient biznesowy – taryfa C

Szukasz taniego prądu dla firmy? Być może korzystna okaże się dla Ciebie oferta Błękitnej Energii. Firma obsługuje klientów biznesowych z taryf C1x. Co otrzymamy decydując się na ofertę tego sprzedawcy? Gwarancję stałej ceny za prąd podczas trwania umowy oraz zniżkę w pierwszym roku trwania umowy.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Decydując się na zakup prądu dla domu (G11, G12) od Błękitnej Energii  możemy liczyć na pomoc w załatwieniu formalności z dotychczasowym sprzedawcą. Ta firma energetyczna oferuje nam również zniżkę na prąd w ciągu pierwszych 12 miesięcy trwania umowy oraz gwarancję stałej ceny za prąd.

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Błękitna Energia w 2013 roku:

blekitna energia-wykres kołowy

Sprzedawca gazu dla firm i domu

Błękitna Energia, oprócz energii elektrycznej, oferuje także sprzedaż paliwa gazowego. Decydując się na tą opcję, możemy liczyć na Gazowe Assistance, czyli zapewnienie pomocy specjalisty w przypadku awarii np. kuchenki lub piecyka gazowego.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firm

Decydując się na zakup gazu od Błękitnej Energii dla firmy warto rozważyć opcję dual fuel, gdyż gwarantuje ona spore oszczędności na obu mediach. Jednak gaz dla firmy możemy także zakupić samodzielnie, bez energii elektrycznej.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Kupując paliwo gazowe dla domu od Błękitnej Energii, możemy liczyć na odpowiednio niższe stawki, niż od dotychczasowego sprzedawcy z urzędu. Podpisanie umowy z nowym sprzedawcą oznacza stałą cenę na czas trwania umowy. Błękitna Energia pomaga w załatwieniu wszelkich formalności.

Podstawowe informacje o firmie

Błękitna Energia jest marką należącą do Energetyczne Centrum S.A., które prowadzi działalność na obszarze całej Polski od 2011 roku. Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu Energy Supplier No1, która działa w Czechach, na Węgrzech i Słowacji. Energetyczne Centrum jest zdobywcą m.in.:

  • statuetki Lidera Regionu 2013 w kategorii Usługi,
  • wyróżnienia Fundacji Mam Marzenie za pomoc chorym dzieciom w 2013 roku.

Obszary działalności Błękitna Energia

Błękitna Energia to marka, pod jaką Energetyczne Centrum od 2015 roku sprzedaje energię elektryczną oraz paliwo gazowe klientom indywidualnym i biznesowym. Poza tym firma nie prowadzi innej działalności gospodarczej. Energetyczne Centrum chętnie bierze udział w akcjach charytatywnych.

Błękitna Energia na Youtubie

Błękitna Energia nie posiada własnego kanału na Youtubie, ale filmiki związane z tą firmą możemy znaleźć na kanale związanym z Energetyczne Centrum, będącym właścicielem tej marki, główną postacią spotów jest Megawatek:

Aktualności o Błękitna Energia

45 Comments

  1. Jestem oburzona praktykami jakie stosuje Błękitna Energia, żeby pozyskać klienta. Miałam wątpliwą przyjemność gościć wczoraj pracownika BE. Półsłówkami, wymówkami, niedopowiedzeniami próbował namówić mnie do podpisania „deklaracji w sprawie zmiany taryfy” na gaz, która de facto okazała się Umową o dostawę gazu. Mimo moich dociekań i pytań Pan tak prowadził rozmowę, żeby nie padła ani nazwa Błękitna Energia ani słowa „zmiana dostawcy gazu”. Na pytanie skąd jest odpowiedział: z obrotu detalicznego!!! Za skandaliczne uważam to, że z uwagi na nieobecność mojego męża, Pan sugerował mi podrobienie podpisu męża. Dlaczego Błękitna Energia nie ma odwagi przyjść do klienta, przedstawić się i otwarcie zaproponować zmianę, skoro ich oferta jest tak konkurencyjna? Zastanawiam się czy i gdzie mogę zgłosić takie praktyki, a jeśli mogę to nie omieszkam tego zrobić.
    Oczywiście wśród sąsiadów, znajomych i rodziny już rozgłosiłam, że praktykowane są takie wizyty i przestrzegłam przed podejmowaniem jakichkolwiek rozmów z nieznajomymi nie mającymi odwagi się przedstawić i powiedzieć wprost o co im chodzi. Czytających ten komentarz też niniejszym przestrzegam.
    pozdrawiam
    MZJ

    • Bo ludzie są nie oczytani i nie znają prawa a nawet tego, że mają możliwość zmiany sprzedawcy skoro ten z nich zdziera najlepszy przykład RWE , a techniki sprzedażowe są takie a nie inne ze względu, że ludzie muszą się najpierw dowiedzieć o co chodzi a nie, że zmiana sprzedawcy , bo ludzie nie wiedzą i boją się oszustów.

      • Wiesz dlaczego „ludzie boją się oszustów”?

        Właśnie przez takie praktyki sprzedażowe, za które Energetyczne Centrum (właściciel marki Błękitna Energia i Energia Dla Domu) zostało kilka razy ukarane przez UOKiK.

        Gdyby rzetelnie podawali ceny i inne warunki umów, mieliby mniej klientów, ale za to zadowolonych, którzy później polecaliby ich swoim znajomym i rodzinie.

        Jednak „Centrum” zamiast na jakość woli iść na ilość. Dzisiaj nałapią klientów, a najpóźniej z końcem obowiązywania umowy ich stracą (część zdąży odstąpić w terminie, część zrezygnuje w trakcie obowiązywania umowy i zapłaci karę).

    • „Praktykami ” (?) ludzie, świat spadł na psy. Jakby rozdawali ulotki z pewnością byś nie wzięła, pocztą jeszcze gorzej byś narzekała. Wy zawsze będziecie narzekacu, bo zawsze wam źle. Jak był monopol to tragedia, jak ktoś z tym walczy, i coś z robi z tym krajem, to pewnie oszuści, bo kto inny.. Po to jesteśmy ludźmi żeby rozmawiać. Bardzo ucieszyłam się z wizyty, bo taka osobista jest jak najbardziej w porządku, mogę się dokładnie zapoznać ze wszystkimi szczegółami. Podpisałam umowę i faktycznie taniej. I JEST TO TYLKO ZMIANA TARYFY BO DYSTRYBUTOR TEN SAM. Jak na razie mam taniej i nie narzekamu, ale iryguje mnie podejście typowego zrzędzącego polaka, któremu ciągle jest źle. Kiedyś Twoi sąsiedzi mogą mieć Ci to za złe jak się dowiedzau, że jednak mogli mieć taniej

      • Do mnie przyszedł bardzo sympatyczny młody człowiek reprezentujący Błękitną Energię i oświadczył, że jeśli zmienię dystrybutora, będę mniej płacić za gaz. Nie podejmuję takich decyzji bez dokładnego zapoznania się ze szczegółami, więc poprosiłam o pozostawienie jakichś informacji o ofercie. Powiedział, że nie wolno mu zostawiać wzorów umów, a żadnych ulotek nie ma. Znalazłam informację w internecie i okazało się, że przy zakładanym zużyciu 2000 m3 gazu rocznie mój rachunek nie byłby niższy, ale parę złotych wyższy. Justyno, masz sporo szczęścia, że mniej teraz płacisz, bo zdaje się, że podpisałaś umowę bez sprawdzenia („Podpisałam umowę i faktycznie jest taniej”). Dowiedziałaś się, czy to stawka promocyjna, a jeśli tak, to jak długo trwa okres promocyjny? Jak porównałam normalne stawki, to co prawda cena za 1 kWh była odrobinę niższa (o 0,002 gr), ale abonament był wyższy (o 70 gr). Promocyjna cena też nie powala – wolę zostać przy dotychczasowej umowie. To, że sympatyczny młody człowiek odmówił pozostawienia jakichkolwiek materiałów do spokojnego zapoznania się, już źle świadczyło o firmie. A potem okazało się, że obniżenie rachunków to bajka. Tak więc Polak nie zrzędzi, ale stara się być mądry przed szkodą, a nie po.

        • Po co miał zostawiać ulotki jak z Urzędu Regulacji Energetyki przychodziły do Ciebie książeczki w których były wszelkie informacje. 😉

          • Nie pisz bzdur.
            Urząd Regulacji Energetyki nie wysyła żadnych informacji do odbiorców, a tym bardziej nie informuje o ofercie sprzedawców (ceny, itp). i szczegółowych warunkach umów (które u każdego sprzedawcy mogą się różnić).

            Gdyby Energetyczne Centrum (właściciel marek Błękitna Energia i Energia Dla Domu) było rzetelną firmą, to by ich domokrążcy zostawiali wizytówkę z kontaktem do siebie, cennik i wzór umowy do spokojnego zapoznania, a nie naciskali na swoje „ofiary”, żeby zawierały umowy pod presją czasu.

          • Jedyne książeczki, jakie większość klientów „gazownictwa” dostaje to nowe taryfy PGNiG/PSG.

            Raz w życiu otrzymałem od PGNiG coś innego – „Zbiór Praw Konsumenta Paliw Gazowych” – ogólne wyjaśnienie praw i obowiązków konsumenta, który posiada umowę na dostawę gazu.

      • Rzetelne firmy oferują faktycznie niższe ceny i dają możliwość wyboru czasu trwania umowy, a Energetyczne Centrum (Błękitna Energia Energia dla Domu) dopuszcza wyłącznie zawarcie umowy na okres 3-4 lat z wysoką karą umowną (zależnie od oferty).

        Gwarancja stałej ceny gazu także nie jest korzyścią, ponieważ ceny gazu w taryfach PGNiG regularnie spadają, a BE/EC/EDD w swoich taryfach ma ceny wyższe niż w umowie, przez co nie ma szans na faktyczne obniżki cen w trakcie obowiązywania umowy.

        Ostatnia taryfa gazu EC została zatwierdzona przez URE rok temu.
        W tym czasie PGNiG dokonało przynajmniej 3 OBNIŻEK CEN.

        Ostatnie cenniki gazu dostępne na stronach EC/BE/EDD są z ceną 10,483 gr/kWh gazu (netto).
        W PGNiG płacę aktualnie 9,830 gr/kWh, jakiś czas temu spadła także opłata abonamentowa.

        W PGNiG mogę wybrać taryfę z rozliczeniami miesięcznymi na podstawie odczytów (bez prognoz).
        A jeżeli mam prognozy, mogę zawsze zażądać zmiany ich wysokości, jeżeli uznam, że są za wysokie albo za niskie.

        A co najważniejsze – umowy z „monopolistą” są bezterminowe, w każdym momencie mogę zrezygnować z ich usług lub zmienić sprzedawcę.

        Co z tego, że dystrybutor się nie zmienia, skoro większość czynności związanych z obsługą klienta w gazownictwie załatwia się przez sprzedawcę?
        A jak widać w komentarzach niżej, BE/EC nie najlepiej radzi sobie z obsługą klientów.

        A o infolinii i Biurach Obsługi „gazowni” nie mogę powiedzieć nic złego.

      • I dokładnie, zgadzam się z wpisem powyżej, jestem przedstawicielem firmy Błękitna Energia, zazwyczaj tematy typu ,,oszuści” itd poruszają ludzie których po prostu ulgi nie obowiązują (rachunki nie płacone w terminie lub zdjęty licznik w okresie trzech lat z powodu niepłatności) Tyle w tym temacie, 100% moich klientów przedłużyło ze mną umowę, nie ma co słuchać zawistnego sąsiada który z ulg nie może korzystać. Pozdrawiam wszystkich 😉

    • Ja podpisałam w lutym umowę z nimi . / 3 lata / Tak mnie omamił ich przedstawiciel , że miałam mieć rocznie taniej ok 400 zł. Przyszła mi prognoz na rok 700 zł drożej.
      Wysłałam kopie wszystkich rachunków z ub. roku. i prosiłam o przeliczenie .
      Odmówiono. Chciałam zerwać umowę – powiedziano – 25 zł kary za każdy m-c
      do końca umowy. Banda złodziei i oszustów. Czy na takich nie ma mocnych. ?
      Wszystkich przestrzegam . Poza tym tu płaci się z góry za gaz , który niby masz zużyć.

      • Witam, droga Klientko, niestety na prawo raczej trudno liczyć, dlatego musimy zawsze liczyć na siebie. Trzeba pamiętać, że przed zawarciem jakiejkolwiek umowy, warto dokładnie zapoznać się z każdym paragrafem dokumentu. A w przypadku ofert energii elektrycznej warto także sprawdzić ceny w naszej porównywarce: https://enerad.pl/porownywarka-kalkulator/.

        Pozdrawiam
        Agnieszka
        enerad.pl

  2. witam..mnie spotkało coś gorszego….podpisałem umowę z błękitną energią na paliwo gazowe….następnie sprzedałem lokal….kupiec mieszkania oświadczył mi że nie chce mieć do czynienia z tą firmą…..wysłałem więc list do energii z ksero aktu notarialnego sprzedanego mieszkania oraz podanie o anulowanie umowy ….te same kroki poczynił kupiec mojego mieszkania tzn.wysłał akt notarialny kupna mieszkania oraz swoje dane jako nowego właściciela…….niestety to dopiero początek problemów……druki na opłaty za gaz przyszły na moje nazwisko,oraz grożenie mi krajowym rejestrem długów i ponaglenia wysyłane na telefon jeżeli nie zapłacę za gaz którego nie zużywam!!!!!!!!!!!. może wiecie co z tym zrobić bo ręce opadają co się w tym kraju dzieje,a nasz rząd walczy tylko o miejsce dla siebie przy korycie.

    • Chyba troche pozno odpisuje, ale moze przeczytasz. Prawo polskie dopuszcza mozliwosc zerwania umowy zawartej poza siedziba firmy bez podania przyczyny i placenia kary 😉

  3. Dziś gościłam pana z Błękitnej Energi. Uwierzcie mi że to szwindel. Jakiś cwaniak wrabia i tych którzy chodzą po domach z propozycją jak również tych do których chodzą. Jestem zdesperowana na tyle, że zgłaszam akces do udziału na wszczęcia pozwu zbiorowego na takie praktyki. Kto to jest p. Marcin (dane ukryte przez redakcję) i jakie ma pełnomocnictwa ? do uzyskania informacji w sprawie płatności za dostawę gazu. Poza wisiorkiem nie miał nic. Ja się nie dałam „zwabić” ale ile osób podpisało rzekomo korzystną umowę bez jej rozpoznania ? Życzę powodzenia.

    • Nie podpisałas i tak narzekasz? Trzeba było zapytać kto to jest p Marcin jego samego. Masz wszystkiego czarno ma białym
      . O ciekawe dlaczego „wyrabia” , wszystko jest udokumentowane, masz umowę przejrzystą, dystrybutor ten sam, wiec zmienić się nie mogło za dużo, oprócz ceny. W moim przypadku było taniej. A co ma mieć jeszcze? Gaz w torbie? Ja mam taniej, zawsze byłam przeciwnikiem monopolu, i zawsze byli ich więcej, jak ktoś zrobił coś w końcu pożytecznego to i tak zrzedzą. Ludzie, jesteście strasznie. Tobie powodzenia w życiu, z takimi nastawieniem, to współczuję.

  4. Oszczędność niewielka, a problemów. .. miesiąc temu składałam reklamacje, ponieważ mam znacznie zawyżone u nich prognozy na zużycie prądu i gazu ( nawet do 1600 zl przez rok ) . Kobieta z którą były ustalone warunki umowy, wprowadziła mnie w błąd, sama obliczyła zużycie i w umowie Jest Zużycie z kapelusza. PROSZE UWAZAC ! niedosyt ze nie otrzymałam odpowiedzi to pracownicy infolinii traktują klientów gorzej niż w urzędach, kontakt utrudniony, nikt nic nie wie.

  5. Odradzam. Mam mega zawyżone prognozy zużycia i juz miesiąc czekam na rozpatrzenie reklamacji. Konsultantka wprowadziła mnie w błąd i sama obliczyła zużycie ktore jest na umowie- nie faktycznie wg poprzedniego okresu zużycie, tylko podane przez firmę

  6. Odradzam. Podpisaliśmy umowę w październiku i do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy ani jednej faktury !!!! Umowa jest podpisana tak ,że podajemy stan licznika co miesiąc. Mimo podawania stanu licznika i telefonów do tej badziewnej firmy , nadal jest cisza !!!!

    • Mi osobiscie jak byli u mnie wytlumaczyli o calej dystrybucjii u pani pewnie tez wspomnieli ze Dystrybutor pozostaje bez zmian oczywiscie tez reszta obsluga klienta i pogotowie techniczne rowniez. Widocznie pani albo nie sluchala co oni mieli do powiedzenia albo koles musial byc naprawde przystojny i cala uwaga skupila sie na nim. Jak byl ten Pan u mnie uswiadomil mi ze nic oprocz stawki ktora oni oferuja nie zmienia sie ja poczytalem duzo na forum i to jest poprostu firma konkurencyjna PGNiG i to wszystkko.

      • drogi volocc

        Małgorzata słusznie kieruje swoje pretensje w stronę sprzedawcy, ponieważ to on odpowiada za rozliczenia – wystawianie faktur/prognoz, a w przypadku grup taryfowych z końcówką „12T” – także za przyjmowanie odczytów.

        W umowach kompleksowych (a takie oferuje dla gazu Energetyczne Centrum – Błękitna Energia) sprzedawca zajmuje się rozliczeniami oraz większością czynności obsługowych.

        Dystrybutor odpowiada jedynie za sprawność sieci gazowniczej oraz gazomierza, pogotowie gazowe i odczyty OSD (czyli w taryfach:
        W-1.1, W-2.1, W-1.12T, W2.12T – 1 odczyt w roku umownym,
        W-1.2, W-2.2 – 2 odczyty na rok,
        W-3.6, W-3.12T – 6 w roku
        W-3.9 – 9 odczytów w roku,
        W-4 i pozostałe – 12 odczytów rocznie).

        Dodatkowe odczyty w grupach taryfowych z końcówką „12T” (comiesięczne) są dokonywane samodzielnie przez klienta i zgłaszane DO SPRZEDAWCY.

        Wystarczyło zapoznać się z taryfą sprzedaży gazu (punkt 3.3.2), zamiast skupiać uwagę na ładnej akwizytorce…

        • A to dziwne, bo ja mam taryfę W-2.12T (tak jak u poprzedniego dostawcy, u którego podawałam stan licznika zużytego gazu i na tej podstawie otrzymywałam rachunki) i mi dziś na infolinii powiedziano,że nie ma możliwości podawania stanu za zużycie, a jeśli podam, to mało,że i tak będę musiała zapłacić „szacunek” to dodatkowo będę musiała też zapłacić za samodzielnie podany stan (za ten sam okres rozliczeniowy) a „ewentualna” nadpłata zostanie rozliczona w dalszym okresie rozliczeniowym. Szacunki wystawione z góry na cały rok na okresy dwumiesięczne na podstawie nie wiadomo czego bo stanu licznika na start umowy nikt nie sprawdzał.Nie powiadomiono mnie też w jaki sposób będą rozliczne nadpłaty lub niedopłaty z szacunków, skoro nie można podawać stanu licznika a raczej wątpliwe jest,że ktoś będzie spisywał licznik co drugi miesiąc,skoro z góry przesłano mi „szacunki” na cały rok… I choć w skali miesiąca rachunki szacunkowe mam wyliczone tańsze niż te,które płaciłam dotychczas za zuzycie (zwłaszcza w okresie zimowym) to wolałam płacić co miesiąc -raz więcej a raz mniej, ale mieć opłacone na bieżąco za to co zużyłam i nie martwić się na zapas co będzie, gdy przyjdzie rozliczenie ze stanu zużycia i wyjdzie niedopłata.

          • Oto jak wyglądają „standardy obsługi” w tej niby-firmie.
            Jeszcze umowy zawierane na 3-4 lata z wysoką karą za wcześniejsze wypowiedzenie, żeby klientowi nie opłacał się szybki powrót do poprzedniego sprzedawcy (albo kolejna zmiana).

            Przed podpisaniem umowy z każdą mniej znaną firmą, lepiej wyjaśnić wszystkie wątpliwości na drodze mailowej (masz wtedy „podkładkę” – odpowiedź podpisaną imieniem i nazwiskiem pracownika, na którą można się później powołać).

            Skoro już podpisałaś z nimi umowę i będziesz się męczyć przez kilka lat, to najpierw napisz do nich maila z prośbą o wyjaśnienia, a jeżeli odpowiedzą tak samo jak infolinia, to dopytaj w Urzędzie Regulacji Energetyki, czy nie da się czegoś zrobić (EC postępuje niezgodnie z zasadami rozliczeń opisanymi we własnej taryfie sprzedaży gazu, która została zatwierdzona przez URE).

            Kontakt z URE: http://www.ure.gov.pl/pl/urzad/struktura-i-kontakt/punkt-informacyjny-dla/4161,DzialalnoscPunktuInformacyjnegodlaOdbiorcowPaliwiEnergii.html

  7. Moje zdanie – mimo kontrowersji ludzi, którzy nie mieli nic z tym wspólnego i są jasnowodzami, że to oszuści, zdanie mam jedno – Jak najbardziej w porządku. Dupy nie urywa, ale taniej jest.

    • Niestety miałem z tą firmą do czynienia – najpierw osobiście, kiedy zatrudnieni przez nich domokrążcy „nachodzili” moje osiedle.
      Takich krętaczy dawno nie widziałem: Ukrywanie nazwy firmy, podawanie się za dotychczasowego sprzedawcę albo ogólnie „energetykę (oraz teksty typu: „2 miesiące temu informowaliśmy Państwa o obniżce cen, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi” – jako nawiązanie do niedawnej obniżki cen u sprzedawcy z urzędu, która wcale nie wymagała żadnej czynności ze strony klienta), szczegółów opłat (opłaty handlowej oraz faktu, że od drugiego roku cena będzie wyższa), niewspominanie o okresie trwania umowy, itd.

      Zdołali oszukać co najmniej jedną ze starszych sąsiadek, a w innym mieście znajoma – ok. 30-letnia znajoma także dała się im nabrać. Na szczęście przed upływem terminu na odstąpienie skontaktowała się z BOK dotychczasowego sprzedawcy, gdzie pomogli jej wycofać się z nieszczęsnej umowy.

  8. Dopóki ceny gazu w PGNiG OD spadają, nie warto pchać się w długoterminowe umowy ze stałą ceną (dzisiaj jest taniej, a za pół roku nie będzie).
    Wolę mieć bezterminowy kontrakt z firmą, która ma dobrą infolinię, sprawny E-BOK (mimo, że system PGNiG wygląda, jak wygląda, to nie pamiętam, kiedy były z nim problemy, a korzystam od lat), obsługuje płatności Poleceniem Zapłaty i szybko oraz bezbłędnie wystawia faktury (zazwyczaj w ciągu kilku godzin od wpisania jest dostępny PDF i nigdy nie miałem zawyżonych ani zaniżonych prognoz).

    Przed chwilą wyliczyłem sobie potencjalne oszczędności i przy moim zużyciu (3000kWh/rok) roczny zysk w „Centrum” wyniósłby w ok. 14zł. Więcej wydam na kontakty z infolinią lub korespondencję w razie jakichkolwiek problemów.

    Chcą zdobyć klientów – niech zaoferują ceny zapewniające realny zysk, elastyczne umowy (roczne, bezterminowe, itp) i zaoferują poziom obsługi zbliżony do tego w PGNiG i dużych spółkach energetycznych (np. faktura w ciągu max 3 dni od wysłania odczytu, zwrot nadpłaty do tygodnia od wysłania wniosku, itp).

    Oferta energii elektrycznej w „Centrum” jest równie słaba (znowu umowa zawierana na 3 lata), dotyczy tylko zakupu łączonego (prąd + gaz), umowa sprzedaży, a nie kompleksowa (osobne rozliczenia ze sprzedawcą i OSD),
    rozliczenia raz na 12 miesięcy z prognozami (z opłatą handlową 2-8zł netto/mies za wygenerowanie, wydruk i wysyłkę jednej faktury rocznie, opłata zależna od regionu kraju, skalkulowana w taki sposób, aby zawsze była wyższa niż dotychczas – wszystkie informacje pochodzą z opublikowanych wzorów umów),
    Dalej – w pierwszym roku niskie ceny, a później ich atrakcyjność zależy od tego, jakie miał nasz sprzedawca (w niektórych „urzędowych” taryfach są zbliżone stawki za kWh, z umową na czas nieokreślony i bez opłaty handlowej).

    P.S. Jakieś 2 lata temu odwiedzili mnie ich akwizytorzy (wtedy działali jeszcze pod marką „Energetyczne Centrum”). Próbowali sugerować, że reprezentują zupełnie inną firmę, mało mówili o samych cenach, po dłuższej namowie bardzo niechętnie wydali jeden egzemplarz cennika, z którego wynikało podobnie jak obecnie – w pierwszym roku niskie ceny energii (wtedy warunkiem obniżki był zakup ubezpieczeń – cennika tej usługi nie otrzymałem, ale musiało to być min. kilka-kilkanaście złotych miesięcznie), a w następnych dwóch podobne do standardowych u największej konkurencji plus przez całą umowę opata handlowa.

    Tyle lat już istnieją, zmieniają siedzibę, markę, a warunki umów, oferty i sposób sprzedaży – wciąż podobne.

    P.P.S. Wspaniały jest poziom komentarzy wychwalających tę „firmę-krzak” oraz próbujących zdyskredytować niezadowolonych klientów.

    Od siebie dodam, że przed wyborem sprzedawcy, warto najpierw sprawdzić, czy nie było wiele skarg na jego działalność do URE/UKOiK (jeżeli firma prowadzi także inną działalność np. telekomunikacyjną, to warto poszukać opinii również pod tym kątem oraz czy UKE nie nałożył na nich kary).

    Najprościej wpisać w Google nazwę firmy i frazę „ukarana” np. http://www.google.pl/search?q=energetyczne+centrum+ukarane

  9. Ja chciałam powiedzieć, że byłam zła jak mój facet to podpisał, ale mimo wszystkiego jest taniej ! Źle oceniłam, co musze sprostować, bo faktycznie rachunek troszkę tańszy, a pieniądze zawsze się przydadzą

    • Oceniasz taniość na podstawie wysokości rachunku (prognozowanego czy rzeczywistego?), a nie cen z umowy?

      W ogóle ten komentarz jakiś mało wiarygodny…

  10. A znacie firmę Axpo?Pewnie nie, bo to nowy gracz na polskim rynku energetycznym. Polecam zapoznać się z ich ofertą jako dostawcy gazu. Mają b. konkurencyjne ceny. Ich stronę znajdziecie w google. Wszystko poszło szybko i sprawnie i od razu widzę korzyści finansowe spowodowane niższymi rachunkami za gaz. Polecam.

  11. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolona z tego dostawcy, rzeczywiście mogliby zlikwidować prognozy roczne a rozliczać tylko miesięcznie, w ten sposób mniej by wysyłali papierków rozliczeniowych

    • Uczciwe firmy oferują do wyboru kilka okresów rozliczeniowych (zazwyczaj wszystkie dostępne na terenie danego OSD).
      Większość sprzedawców energii oprócz 6/12-miesięcznego cyklu rozliczeń z prognozami pozwala podpisać umowę także z cyklem 1 lub 2-miesięcznym (rozliczenia na podstawie faktycznego zużycia).

      Jeżeli firma działa wyłącznie w oparciu o prognozy jest dla mnie od początku podejrzana.

  12. To oszuści. Należy się tego wystrzegać jak ognia. Pracownicy tej firmy niedomówieniami i podstępem chcą zawrzeć umowę. To praktyki gangsterskie

  13. Witam! Dzisiaj był u mnie domokrążca, powiedział,że jestem rozliczana z dwóch dostawców prądu, więc proponuje mi tańszą taryfę o 2 zł , podał mi imię i nazwisko i numer telefonu. Chciałam się jeszcze coś dopytać i zadzwoniłam pod podany numer i okazało się, że numer nie jest dostępny dla osób dzwoniących! Nie powiedział, że jest to zupełnie inna firma. Bazował na tym, że jestem osobą starszą i nie gramotną. Umowę podpisałam, niestety. Dzisiaj zaraz złożyłam rezygnację Jestem zła na takie traktowanie ludzi. Ciekawe jaki będzie ciąg dalszy….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *