DHL i Mercedes-Benz stawiają na model subskrypcyjny Hylane. 30 elektrycznych ciężarówek eActros 600 trafi do floty DHL
DHL Group, Mercedes-Benz Trucks i Hylane podpisały umowę na wynajem 30 elektrycznych ciężarówek eActros 600. Pojazdy będą rozliczane w modelu „pay-per-use”, co oznacza, że DHL zapłaci tylko za faktycznie przejechane kilometry. To kolejny krok w dekarbonizacji logistyki i rozwój usług typu „transport jako usługa”.

Elektryczne ciężarówki na abonament – DHL wybiera model Hylane
Podczas targów Transport Logistic w Monachium ogłoszono strategiczne partnerstwo pomiędzy DHL, Daimler Truck i firmą Hylane – wyspecjalizowaną w wynajmie bezemisyjnych pojazdów ciężarowych. Na jego mocy DHL otrzyma do końca II kwartału 2026 roku 30 egzemplarzy w pełni elektrycznego modelu Mercedes-Benz eActros 600. Ciężarówki będą eksploatowane w ramach usługi „transport-as-a-service”, co oznacza, że DHL nie kupuje pojazdów na własność, a opłaca ich użytkowanie w zależności od przejechanych kilometrów.
Model rozliczeniowy zaproponowany przez Hylane ma obniżyć bariery wejścia w elektromobilność dla dużych graczy logistycznych, oferując elastyczność finansową i operacyjną. To także wyraźna odpowiedź na rosnące oczekiwania dotyczące dekarbonizacji transportu i dostosowania się do unijnych celów klimatycznych.
eActros 600 – nowoczesna technologia dla długodystansowych tras
Mercedes-Benz eActros 600 to flagowy model Daimler Truck w segmencie ciężkich pojazdów elektrycznych. Pojazd został zaprezentowany w 2024 roku i już zdobył prestiżowy tytuł International Truck of the Year. Wyposażony w akumulatory o pojemności 600 kWh, oferuje realny zasięg około 500 kilometrów, a przy wykorzystaniu ładowania w trakcie obowiązkowych przerw kierowcy – możliwy jest dzienny przebieg przekraczający 1000 km.
Pojazdy będą wykorzystywane przez DHL w ramach krajowej sieci przesyłek Post & Parcel Germany – głównie do transportu międzycentrowego pomiędzy głównymi sortowniami paczek.
Hylane łączy siły z gigantami
Hylane, spółka z Kolonii założona w 2021 roku, specjalizuje się w wynajmie zeroemisyjnych pojazdów użytkowych. Dotąd koncentrowała się głównie na wodorowych ciężarówkach, ale umowa z DHL i Daimler Truck to początek nowego rozdziału – ekspansji segmentu bateryjnych ciężarówek elektrycznych.
Zobacz również:– To ważny krok w rozwoju naszej oferty – powiedziała Sara Schiffer, dyrektor zarządzająca Hylane. – Stawiamy na otwartość technologiczną i dostosowanie rozwiązań do konkretnego zastosowania – zarówno w przypadku pojazdów na wodór, jak i baterie – dodała.
- Mercedes-Benz: 529 200 sprzedanych pojazdów w I kwartale 2025 roku. Wzrost sprzedaży eVans o 59%
- Wodorowa ciężarówka Mercedes-Benz pokonuje 1 047 km
Źródło: Daimler Truck
Może Cię również zainteresować
Bridgestone World Solar Challenge 2025 na oponach ENLITEN z materiałami z recyklingu
Bridgestone wprowadza innowacyjne opony z ponad 65% udziałem materiałów z recyklingu i surowców odnawialnych na prestiżowy wyścig pojazdów solarnych
Dlaczego płacimy tak dużo za energię? Nowy raport Forum Energii pokazuje przyczyny i możliwe rozwiązania
Średnie ceny energii elektrycznej w Unii Europejskiej należą do najwyższych na świecie. To temat coraz częściej obecny w debacie publicznej. Nowy raport Forum Energii „Anatomia wysokich cen energii i recepta na przyszłość” szczegółowo analizuje przyczyny tej sytuacji oraz wskazuje konkretne rekomendacje dla Polski i całej UE.
Najlepsze moduły PV 2025 według RETC
RETC opublikowało wstępne wyniki swojego dorocznego raportu PV Module Index. Spośród wszystkich testowanych modułów PV tylko 13% modeli uzyskało najwyższe wyróżnienie „Overall Highest Achiever”. To ważny drogowskaz dla inwestorów i deweloperów szukających produktów najwyższej jakości.
Orlen Paliwa rozbudował terminal LPG w Szczecinie. Dwukrotnie większe możliwości za ponad 150 mln zł
Orlen Paliwa zakończył rozbudowę terminalu gazu płynnego w Szczecinie. Inwestycja warta ponad 150 mln zł podwoiła pojemność magazynową i zwiększyła możliwości przeładunkowe obiektu o blisko 65 proc. Nowoczesna infrastruktura ma wzmocnić bezpieczeństwo dostaw LPG i uniezależnić Polskę od rosyjskiego surowca.
PEJ planują pozyskać 30 proc. finansowania dłużnego dla pierwszej elektrowni jądrowej na rynku komercyjnym
Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ) zabezpieczyły już ponad 70 proc. finansowania dłużnego dla budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Pozostałą część — ok. 30 proc. — spółka zamierza pozyskać na rynku komercyjnym jeszcze w 2025 roku. To kluczowy krok w największym energetycznym projekcie infrastrukturalnym w kraju.
Branża energetyki wiatrowej apeluje o wsparcie rządu. Przemysł gotowy na inwestycje warte setki miliardów
Energetyka wiatrowa może być filarem bezpiecznej, niezależnej Polski — podkreślali przedstawiciele branży podczas konferencji PSEW 2025. Stowarzyszenie apeluje do rządu o uproszczenie procedur, wsparcie dla przemysłu i stabilne prawo, które pozwoli inwestorom realizować ambitne projekty.
Komentarze