Dodatkowe 100 mln w puli programu Mój Elektryk
Program „Mój Elektryk”, który zyskał uznanie dzięki promowaniu użytkowania pojazdów elektrycznych w Polsce, otrzymuje znaczące wzmocnienie. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) postanowił przekazać Bankowi Ochrony Środowiska (BOŚ) dodatkowe 100 mln zł. Ta decyzja podnosi łączną pulę środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych do 200 mln zł. Inicjatywa ta ma za zadanie wspierać ekologiczne podejście do mobilności poprzez finansowanie wkładu własnego klientów ubiegających się o leasing zeroemisyjnych pojazdów.

Budżet i zwiększenie środków
Początkowo w ramach ścieżki leasingowej w programie „Mój Elektryk” BOŚ miał do dyspozycji 20 mln zł. W marcu, na wniosek banku, NFOŚiGW zwiększył tę pulę o 80 mln zł, a teraz dodano kolejne 100 mln zł, co podwaja dostępne fundusze. Takie zwiększenie limitu świadczy o zaangażowaniu w realizację celów programu oraz o zapewnieniu adekwatnych środków na wsparcie interesantów.
Wnioski i dotacje
Od momentu uruchomienia programu „Mój Elektryk”, BOŚ zaobserwował rosnące zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych. W niecały rok działania programu liczba wniosków systematycznie wzrosła, a leasing z dopłatą stał się częścią oferty większości firm leasingowych. Do tej pory, dzięki programowi, BOŚ współpracuje z 23 firmami leasingowymi, co umożliwia jeszcze szerszy dostęp do finansowania ekologicznych pojazdów.
Od startu programu w listopadzie 2021 r. do BOŚ wpłynęło 3 152 wnioski o dotację na kwotę ponad 97 mln zł. NFOŚiGW zaakceptował dotacje do 2 599 samochodów, co pokazuje skuteczność programu w promowaniu elektromobilności w Polsce. Łączna wartość przyznanych dotacji wynosi 81,50 mln zł, co świadczy o znacznym zainteresowaniu i efektywności programu.
Szczegóły programu i jego cele
Celem Programu Priorytetowego „Mój Elektryk” jest redukcja zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Program oferuje dwie ścieżki wsparcia: jedną dla zakupów gotówkowych lub na kredyt, drugą dla leasingu. Dzięki podejściu „jednego okienka”, wnioski o dopłatę składa się bezpośrednio u dostawcy pojazdu lub w firmie leasingowej, co znacznie upraszcza proces aplikacyjny.
Może Cię również zainteresować
Sinovoltaics ostrzega: fotowoltaika w Europie pod presją zmian
Sinovoltaics opublikowało najnowszą wersję mapy łańcucha dostaw modułów fotowoltaicznych w Europie, Turcji, Egipcie i Kazachstanie. Choć dodano kilku nowych producentów, raport wskazuje także na falę zamknięć zakładów i bankructw. Obecna zdolność produkcyjna regionu to 21 GW modułów, 3,2 GW ogniw i 1,5 GW wlewków krzemowych
Bruksela naciska: 44 koncerny paliwowe mają składować CO2 do 2030 r.
Komisja Europejska zaapelowała do 44 firm naftowo-gazowych o udział w realizacji wspólnego celu Unii Europejskiej – składowania co najmniej 50 mln ton CO2 rocznie do 2030 roku. Firmy mają uczestniczyć w projekcie proporcjonalnie do swojej produkcji ropy i gazu z lat 2020–2023.
Straty tysięcy złotych. Fotowoltaika w Wielkopolsce blokowana częściej niż w innych regionach
Radio Poznań informuje, że wielkopolscy producenci energii słonecznej skarżą się na dyskryminację. Ich farmy są wyłączane znacznie częściej niż w innych regionach. Rekompensaty za utracone zyski sięgają zaledwie 10 procent.
Hithium wprowadza system ∞Power 6,25MWh dla Europy i rozpoczyna produkcję lokalną
Hithium podczas targów The smarter E Europe 2025 w Monachium zaprezentowało nowy system magazynowania energii ∞Power 6,25MWh 2h/4h w wersji dostosowanej do rynku europejskiego. System wyróżnia się m.in. wysokim poziomem bezpieczeństwa, elastycznością i odpornością na trudne warunki środowiskowe. Firma podpisała również porozumienie z hiszpańską spółką GCRPV, wspierając lokalizację produkcji na kontynencie.
Hyundai i lotnisko Incheon wprowadzają roboty ładujące EV – AI przyspiesza rozwój smart infrastruktury
Hyundai Motor Group oraz Incheon International Airport Corporation ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia robotów do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych (ACR) wspieranych przez sztuczną inteligencję. Projekt pilotażowy ruszy na jednym z najnowocześniejszych lotnisk Azji, a jego celem jest zwiększenie wygody, bezpieczeństwa i efektywności ładowania aut elektrycznych.
Staże i nowe kierunki: AGH wspiera rozwój polskiego atomu
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dołącza do rządowego programu na rzecz rozwoju kompetencji w energetyce jądrowej. Inicjatywa Ministerstwa Przemysłu zakłada ścisłą współpracę uczelni technicznych z polskimi przedsiębiorstwami. Program przewiduje zmiany w programach nauczania oraz płatne staże w firmach z sektora jądrowego.
Komentarze