Dziś startują nabory NFOŚiGW. 2 mld zł na infrastrukturę dla ciężkiego transportu
Od 31 marca 2025 r. przedsiębiorcy oraz operatorzy systemów dystrybucyjnych mogą składać wnioski o dofinansowanie w ramach dwóch programów wspierających rozwój elektromobilności w transporcie ciężkim. Budżet naborów wynosi łącznie 2 mld zł.
Wnioski można składać od dziś
Zgodnie z zapowiedziami, 31 marca 2025 r. ruszyły dwa programy finansowane z Funduszu Modernizacyjnego. NFOŚiGW uruchomił nabory dla firm oraz OSD, których celem jest rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów ciężarowych.
⚡ Uruchamiamy dwa nowe nabory wspierające rozwój elektromobilności w transporcie ciężkim 🚛
— NFOŚiGW (@NFOSiGW) March 31, 2025
Od 31 marca 2025 r. przedsiębiorcy i operatorzy systemów dystrybucyjnych mogą ubiegać się o dofinansowanie w 2 kluczowych programach finansowanych z Funduszu Modernizacyjnego. Łączny… pic.twitter.com/a8xUuZD6zb
Programy umożliwiają uzyskanie dotacji pokrywających nawet 100% kosztów kwalifikowanych. Wsparcie kierowane jest do dwóch grup beneficjentów:
1. Dla operatorów systemów dystrybucyjnych
- Cel: budowa lub rozbudowa sieci elektroenergetycznych
- Budżet: 1 mld zł
- Termin naboru: 31.03–21.12.2025
- Założenie: zasilenie min. 50 punktów ładowania dla transportu ciężkiego
2. Dla przedsiębiorców
- Cel: budowa lub rozbudowa ogólnodostępnych stacji ładowania
- Budżet: 1 mld zł
- Termin naboru: 31.03–31.08.2025
- Założenie: powstanie 550 stacji przy sieci TEN-T, w centrach logistycznych i bazach eksploatacyjnych
NFOŚiGW: to fundament zielonego transportu
W komunikacie funduszu podkreślono, że nowe programy to krok w kierunku przyszłościowego, bezemisyjnego transportu.
– Do tematu elektromobilności podchodzimy kompleksowo – dbamy o jakość powietrza, zdrowie Polek i Polaków oraz o konkurencyjność polskich przewoźników towarów – powiedział Paweł Augustyn, zastępca prezesa zarządu NFOŚiGW.
Gdzie znaleźć więcej informacji?
Szczegółowe informacje o warunkach, zasadach i zakresie wsparcia opisujemy w naszym artykule: 2 mld zł na elektromobilność. Nabory NFOŚiGW już od 31 marca 2025 r.
Źródło: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Może Cię również zainteresować
Energa Obrót zapewni energię dla Rafinerii Gdańskiej do 2028 roku
Energa Obrót wygrała przetarg Rafinerii Gdańskiej na dostawy energii elektrycznej do 2028 roku. Umowa obejmuje ponad 2 TWh energii i umacnia pozycję Energi jako kluczowego partnera biznesowego w regionie.
ORLEN z decyzją środowiskową dla Baltic East – druga morska farma coraz bliżej realizacji
Projekt Baltic East, druga morska farma wiatrowa Grupy ORLEN, otrzymał kluczową decyzję środowiskową. Inwestycja o mocy 1 GW zasili ponad 1,25 mln gospodarstw domowych czystą energią i otwiera drogę do udziału w pierwszej polskiej aukcji offshore wind.
Inwestycje w OZE osiągnęły 807 mld USD w 2024 roku – raport IRENA
Globalne inwestycje w transformację energetyczną wzrosły do rekordowych 2,4 bln USD w 2024 r., jednak tempo wzrostu w sektorze OZE wyraźnie spowolniło.
CPK rozpoczyna przygotowania do pierwszego odwiertu geotermalnego
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowę na przygotowanie dokumentacji dla pierwszego odwiertu geotermalnego. To krok w stronę wykorzystania odnawialnych źródeł energii na terenie nowego lotniska w Nowym Oryszewie.
TAURON EKO Premium zasili stacje ładowania eTAURON w 2026 roku
TAURON zakontraktował zieloną energię EKO Premium dla swojej sieci stacji ładowania eTAURON na 2026 rok. Dzięki temu niemal wszystkie ładowarki koncernu będą korzystać z energii pochodzącej wyłącznie z OZE, wspierając rozwój elektromobilności i redukcję emisji CO2.
Cyfrowy bliźniak EC Elbląg. Energa rozwija zaawansowane narzędzia AI w energetyce
Energa wdraża kolejny projekt typu digital twin. Wirtualny model Elektrociepłowni Elbląg ma usprawnić zarządzanie złożonym układem wytwórczym i wesprzeć planowanie inwestycji. Pierwsze funkcjonalności pojawią się w 2026 roku. Cyfrowy bliźniak EC Elbląg – po co powstaje? Elektrociepłownia Elbląg to dziś trzy różne źródła energii: blok biomasowy, kotłownia rezerwowo-szczytowa oraz ostatni kocioł węglowy, który w zmniejszonej […]

Komentarze