E.ON i warszawiacy uczą, jak oszczędzać prąd – kampania ruszyła w stolicy
Proste zmiany w korzystaniu z domowych urządzeń mogą znacząco ograniczyć zużycie prądu. E.ON Polska w kampanii „Warszawa świeci przykładem” pokazuje, jakie sposoby na oszczędzanie energii stosują mieszkańcy stolicy. Powstała interaktywna mapa miasta z ponad 40 poradami dotyczącymi 25 urządzeń domowych.

Mieszkańcy Warszawy inspirują do energooszczędnych zmian
E.ON Polska rozpoczęła kampanię edukacyjną „Warszawa świeci przykładem”, której celem jest promowanie świadomego korzystania z energii elektrycznej. Głos oddano mieszkańcom stolicy, którzy w krótkich filmach prezentują swoje codzienne sposoby na oszczędzanie prądu.
– Warszawa świeci przykładem, bo dla wielu jej mieszkańców oszczędzanie energii to element codzienności – podkreśla Małgorzata Nieciecka-Sosińska, managerka marketingu B2C w E.ON Polska.
Interaktywna mapa miasta z ponad 40 poradami
Główne narzędzie kampanii to interaktywna mapa dostępna na stronie E.ON. Użytkownicy mogą na niej eksplorować dzielnice Warszawy, poznawać charakterystyczne miejsca, a przede wszystkim odkrywać praktyczne porady mieszkańców.
Na mapie zamieszczono ponad 40 wskazówek dotyczących 25 popularnych urządzeń domowych, m.in. lodówek, pralek czy czajników. Rady są prezentowane przez awatary warszawiaków, co ma zwiększać autentyczność przekazu. Towarzyszą im materiały wideo ilustrujące sposoby oszczędzania energii w praktyce.
Połączenie edukacji i technologii
– „Warszawa świeci przykładem” to przykład, jak połączyć angażującą ideę edukacyjną z nowoczesnymi narzędziami technologicznymi – mówi Jan Szaras, Head of Tech w agencji 180heartbeats + Jung von Matt, odpowiedzialnej za kreację strony i kampanii.
Stworzony landing page ma formę mapy miasta i zachęca do eksplorowania treści poprzez personalizowane podejście – awatary mieszkańców i ich indywidualne wskazówki.
Szeroki zasięg kampanii w przestrzeni miejskiej i mediach
Działania promocyjne obejmują ponad 360 nośników OOH – od siatek wielkoformatowych, przez reklamy w metrze, aż po autobusy miejskie. Kampania będzie obecna także w prasie, radiu, kanałach online i mediach społecznościowych.
Za kreacje i działania digital odpowiadają agencje 180heartbeats + Jung von Matt oraz Sales & More. Zakup mediów zrealizował dom mediowy Mediaplus, a produkcją materiałów wideo zajął się Conrad Maximilian Brożek z zespołem ASAP24. Public relations wspiera agencja MSL.
Zobacz również:- E.ON Next i Kraken: 5 milionów domów z AI i tańszą energią
- E.ON i Siemens: AI i dane zmieniają energetykę w Polsce
- Rośnie popularność e-usług w energetyce. E.ON Polska podsumowuje digitalizację w 2024 roku
Źródło: E.ON (komunikat prasowy), oprac. wlasne.
Może Cię również zainteresować
URE: pięciu wytwórców otrzyma 1,5 mld zł wsparcia z drugiej aukcji kogeneracyjnej 2025
Ponad 6 TWh energii z wysokosprawnej kogeneracji zyska wsparcie państwa – rozstrzygnięto drugą w tym roku aukcję na premię kogeneracyjną.
Qair Polska planuje 5 TWh zielonej energii rocznie do 2030 roku. Firma chce mieć 3 GW mocy i rozbudować magazyny energii
Qair Polska zapowiada ambitne cele na najbliższe lata – do 2030 roku chce dostarczać ponad 5 TWh energii odnawialnej rocznie dla odbiorców w Polsce. Kluczowe mają być rozwój magazynów energii, hybrydyzacja instalacji i zmiany legislacyjne – w tym ustawa wiatrakowa.
ESG zmienia reguły gry. Firmy przechodzą od compliance do strategii
Rosnące znaczenie ESG nie ogranicza się już do spełniania wymogów prawnych. Coraz więcej firm dostrzega w nim szansę na budowanie przewagi konkurencyjnej i długoterminowego sukcesu. Przejście od compliance do strategicznego zarządzania ESG staje się nowym standardem – także w Polsce.
Naturalny wodór w skorupie kontynentalnej – potencjał, ograniczenia i geologiczne uwarunkowania
Naturalny wodór może stać się istotnym źródłem czystej energii dla przemysłu i trudnych do dekarbonizacji sektorów. Najnowszy przegląd badawczy opublikowany 13 maja 2025 r. w Nature Reviews Earth & Environment ujawnia, w jakich warunkach dochodzi do jego powstawania i akumulacji w skorupie kontynentalnej. To pierwszy tak kompleksowy opis geologicznych procesów, które mogą zadecydować o przyszłości „białego wodoru”.
177 mld USD na energetykę. IEA o kredytach eksportowych
Rola agencji kredytów eksportowych (ECA) w finansowaniu energetyki rośnie, zwłaszcza w kontekście wsparcia transformacji energetycznej. Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA) po raz pierwszy uwzględniła ich działania w swoim sztandarowym raporcie World Energy Investment 2025. Od 2014 r. ECAs udzieliły wsparcia energetycznego o wartości 177 mld USD, z czego coraz większa część trafia do projektów związanych z OZE.
Moc deszczu – nowa granica w energii odnawialnej
Deszcz może nie tylko podlewać uprawy czy zasilać rzeki, ale – jak pokazuje tekst Rose Morrison w Renewable Energy Magazine – również dostarczać energii elektrycznej. Dzięki nowatorskim technologiom, takim jak plug flow czy piezoelektryczne dyski, opady zyskują nową rolę w miksie OZE.
Komentarze