eBOK Energa – jak korzystać? Co znajdziemy w eBOK?
Dzięki współczesnej technologii nasze życie zostało znacznie uproszczone. Nie wychodząc z domu możemy zakupić produkty, czy zawrzeć umowę z np. dostawcą Internetu. Życie ułatwiają nam również, sprzedawcy energii – część z nich w ręce swoich odbiorców oddała elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, czyli po prostu eBOK. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, jak korzystać z eBOK Energa.

Firmy Energa chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, to energetyczny gigant, który obsługuje klientów urzędowych oraz tych na zasadzie TPA. W swojej ofercie firma posiada oferty na sprzedaż prądu oraz gazu. Sprzedawca posiada stacjonarne Biura Obsługi Klienta, ale by ułatwić życie swoim klientom firma przygotowała dla nich spore ułatwienie, jakim jest e-BOK. Jak działa i jakie informacje są dostępne poprzez https://ebok.energa.pl – tego dowiecie się z naszego artykułu 🙂 Zapraszamy do lektury.
Jak działa eBOK Energa?
Na początek włączamy stronę https://www.energa.pl/energa24/logowanie-ebok – osoby, które nie posiadają konta powinny się zarejestrować, w tym celu przechodzimy do zakładki rejestracja i wypełniamy prosty formularz rejestracyjny podstawowymi danymi:
Po rejestracji przechodzimy do zakładki logowanie. Podajemy tam dane wprowadzone podczas rejestracji:
Po zalogowaniu przechodzimy do strony głównej e-BOK Eenerga (w przykładowych screenach nasze dane zasłonięte są zielonymi prostokątami). W tym widoku widoczne są podstawowe dane takie jak: nazwa i nr klienta, miejsca dostarczenia energii elektrycznej, saldo oraz lista 3 ostatnich faktur:
Na górze strony znajduje się menu z 3 zakładkami:
- wiadomości – jest to miejsce w którym możemy napisać wiadomość do BOK, również w tym miejscu otrzymamy odpowiedź i będziemy mogli prześledzić historię naszej korespondencji z BOK
- ustawienia – tutaj nic nie ma, w moim przypadku po kliknięciu w ustawienia nic się nie dzieje…
- wyloguj – po prostu wyloguj
Po lewej oraz po prawej stronie znajdują się „wysuwane” wtyczki na skróty oraz moje konta w tym pierwszym przypadku jest to świetne uproszczenie pozwalające dodać nam interesujące nas miejsca e-BOK Energa w jednym zawsze dostępnym punkcie. Wtyczka moje konta wyświetla dostępne konta klienta oraz daje możliwość utworzenia kolejnych:
W menu głównym e-BOKu Energi znajdują się takie pozycje jak:
1. Moje konto:
- Moje dane – znajdziemy tutaj nasze podstawowe dane takie jak: login, nr klienta, nazwa klienta, dane adresowe, adres e-mail (można go w tym miejscu zmienić), telefony (można je z tego miejsca zmienić) oraz dane korespondencyjne.
- Mój punkt poboru – w tym miejscu możemy zobaczyć nasze pkt. poboru prądu. W przykładzie posiadamy dwie lokalizacje na jednym koncie. Dla każdej z lokalizacji możemy wygenerować raport zużycia prądu za dowolny okres w formie czytelnego wykresu.
- Moje ustawienia – to miejsce w którym możemy:
- zmienić hasło dostępu do e-BOK Energa;
- ustawić darmowe powiadomienia e-mail, lub sms na temat: wystawienia faktury, zbliżającego się terminu zapłaty, zapłacenia faktury, zbliżającego się terminu podania odczytów;
- zarządzać zgodami;
- wybrać szatę graficzną eBOKu standardową, lub dla osób starszych i słabowidzących.
- Moje aktywności – to miejsce w którym możesz zobaczyć aktywności swojego konta np. logowania, wylogowania, zmiana ustawień, wykonane płatności itp.
2. Płatności:
- Saldo – w tym miejscu możemy podejrzeć nasze aktualne saldo, pobrać fakturę, blankiet płatności oraz wykonać płatność online;
- Dokumenty księgowe – to lista wszystkich naszych faktur;
- Pisma – u nas pusto 🙂 ale z pewnością jest to miejsce na dodatkowe pisma wystawione klientowi;
- Wpłaty – historia naszych dotychczasowych wpłat na konto Energi;
- Archiwum – w tym miejscu możemy wyszukać archiwalne faktury, noty odsetkowe, noty obciążeniowe oraz wpłaty za interesujący nas okres.
3. Produkty – po wejściu w tą zakładkę ukazuje nam się ekran z produktami z których korzystamy oraz z propozycjami Energi:
W menu produkty znajdą się jeszcze cztery pozycje (przynajmniej u mnie 🙂 ) :
- Rozliczenie rzeczywiste – w tym miejscu podajemy stan licznika
- eFaktura – formularz oświadczenia o wyrażeniu zgody na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej
- PAYBACK – to program multipartnerski bonusowy polegający na zbieraniu punktów. W Enerdze pkt. naliczane są za terminowo i w całości opłacone faktury (za każde wydane 2 zł otrzymamy 1pkt.). Rozwiązaniem wartym uwagi jest również możliwość opłacania rachunków punktami Payback.
- Zamów produkty – w tym miejscu możemy zamówić i aktywować nowe usługi (produkty)
4. Kontakt – ta zakładka przenosi nas do sekcji wiadomości opisywanej wyżej.
5. Pozostałe – w tej zakładce znajdziemy pliki do pobrania, czyli zbiór regulaminów, oświadczeń, wniosków do wydrukowania i wypełnienia na własną rękę etc.
e-BOK Energa – mocne i słabe strony
Energa w ręce swoich odbiorców oddała bardzo wygodne narzędzie, dzięki któremu w większości spraw ominie nas stanie w kolejkach w BOK-ach, czy na poczcie. Dużym plusem jest możliwość wykonania płatności online, bez wychodzenia z domu możemy uregulować należności, to się nazywa XXI wiek 🙂
eBOK Energa to również idealne rozwiązanie dla osób, które chcą kontrolować swoje zużycie prądu – bez problemu pobierzemy raporty, czy prześledzimy nasze zużycie. Osoby zapominalskie też coś znajdą dla siebie – za darmo można ustawić e-mailowe/smsowe przypomnienia o zbliżających się płatności. Na plus zasługuje to, że sprzedawca pamięta również o osobach starszych, czy słabowidzących – wystarczy zmiana ustawień, by ułatwić korzystanie.
Oczywiście jest też druga strona medalu i są minusy – przede wszystkim podobnie jak przy e-BOK PGNiG niepokoi nas bezpieczeństwo. Rejestracja nie wymaga uwierzytelnienia konta poprzez np. wizytę w BOK, co może zaowocować, że złośliwy sąsiad (nasz ulubiony przykład 🙂 ) w Rozliczeniu Rzeczywistym (jeśli mamy włączoną taką opcję) może nam wpisać kilkukrotnie wyższe zużycie prądu…
Nasze podsumowanie
E-BOK Energa, pomimo drobnych zastrzeżeń, jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla praktycznie każdego. Jeśli nie lubicie marnować czasu, i lubicie mieć wydatki pod kontrolą, to z pewnością powinniście zarejestrować się w e-BOKu.
Przydatne linki
Jeśli jesteście klientami PGNiG, to przygotowaliśmy również dla Was pomocny artykuł na temat e-BOK tej firmy, zajrzyjcie: e-BOK PGNiG – jak to działa i do czego jest przydatne?
Może Cię również zainteresować
Sinovoltaics ostrzega: fotowoltaika w Europie pod presją zmian
Sinovoltaics opublikowało najnowszą wersję mapy łańcucha dostaw modułów fotowoltaicznych w Europie, Turcji, Egipcie i Kazachstanie. Choć dodano kilku nowych producentów, raport wskazuje także na falę zamknięć zakładów i bankructw. Obecna zdolność produkcyjna regionu to 21 GW modułów, 3,2 GW ogniw i 1,5 GW wlewków krzemowych
Bruksela naciska: 44 koncerny paliwowe mają składować CO2 do 2030 r.
Komisja Europejska zaapelowała do 44 firm naftowo-gazowych o udział w realizacji wspólnego celu Unii Europejskiej – składowania co najmniej 50 mln ton CO2 rocznie do 2030 roku. Firmy mają uczestniczyć w projekcie proporcjonalnie do swojej produkcji ropy i gazu z lat 2020–2023.
Straty tysięcy złotych. Fotowoltaika w Wielkopolsce blokowana częściej niż w innych regionach
Radio Poznań informuje, że wielkopolscy producenci energii słonecznej skarżą się na dyskryminację. Ich farmy są wyłączane znacznie częściej niż w innych regionach. Rekompensaty za utracone zyski sięgają zaledwie 10 procent.
Hithium wprowadza system ∞Power 6,25MWh dla Europy i rozpoczyna produkcję lokalną
Hithium podczas targów The smarter E Europe 2025 w Monachium zaprezentowało nowy system magazynowania energii ∞Power 6,25MWh 2h/4h w wersji dostosowanej do rynku europejskiego. System wyróżnia się m.in. wysokim poziomem bezpieczeństwa, elastycznością i odpornością na trudne warunki środowiskowe. Firma podpisała również porozumienie z hiszpańską spółką GCRPV, wspierając lokalizację produkcji na kontynencie.
Hyundai i lotnisko Incheon wprowadzają roboty ładujące EV – AI przyspiesza rozwój smart infrastruktury
Hyundai Motor Group oraz Incheon International Airport Corporation ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia robotów do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych (ACR) wspieranych przez sztuczną inteligencję. Projekt pilotażowy ruszy na jednym z najnowocześniejszych lotnisk Azji, a jego celem jest zwiększenie wygody, bezpieczeństwa i efektywności ładowania aut elektrycznych.
Staże i nowe kierunki: AGH wspiera rozwój polskiego atomu
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dołącza do rządowego programu na rzecz rozwoju kompetencji w energetyce jądrowej. Inicjatywa Ministerstwa Przemysłu zakłada ścisłą współpracę uczelni technicznych z polskimi przedsiębiorstwami. Program przewiduje zmiany w programach nauczania oraz płatne staże w firmach z sektora jądrowego.
Komentarze