Enea – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

Firma jest najbardziej rozpoznawalną marką na polskim rynku energii elektrycznej. Grupa jest trzecią co do wielkości firmą energetyczną w kraju, stawiającą na rozwój działalności, poprawę efektywności i budowę odpowiedzialności społecznej.
Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm
Obrotem energią elektryczną, zarówno na rynku hurtowym jak i sprzedażą do odbiorców końcowych, zajmuje się Enea S.A., która jest fundamentem Grupy. Aktualnie z usług firmy korzysta 2,5 mln klientów.
Firma dostarcza prąd zarówno w cenach taryfowych zatwierdzanych urzędowo, jak również sprzedaje energię elektryczną na zasadzie TPA. Według „Strategii Korporacyjnej Grupy Kapitałowej ENEA na lata 2010-2015 z perspektywą do 2020 roku” jednym z najważniejszych celów Grupy jest usprawnienie jakości obsługi klientów oraz efektywniejsze dostarczanie im usług.
Klient biznesowy – taryfa A, B, C
Swoją ofertę spółka kieruje do klientów instytucjonalnych przyłączonych do sieci Enea Operator Sp. z o.o. oraz stara się pozyskiwać odbiorców przyłączonych do innych OSD, co jak widać po ilości energii elektrycznej sprzedawanej na zasadzie TPA, całkiem dobrze tej firmie wychodzi.
Spółka przygotowała ofertę dla małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Dla każdej z grup sprzedawca posiada szeroką ofertę pakietów, które zostały dostosowane do poszczególnych odbiorców. Niewątpliwym plusem oferty spółki jest pakiet, który gwarantuje stałą cenę energii przez kilka lat.
Gospodarstwa domowe – taryfa G
Enea posiada taryfy zatwierdzane urzędowo dla klientów indywidualnych przyłączonych do sieci Enea Operator Sp. z o.o. Dla pozostałych odbiorców w gospodarstwach domowych firma przygotowała specjalne oferty, kusi ona klientów gwarancją stałej ceny nawet do 2018 roku. Ponadto osoby chcące zmienić sprzedawcę na firmę z Wielkopolski, mogą liczyć na pełną pomoc przy załatwianiu formalności.
Sprzedawca obsługuje klientów z różnych grup taryfowych m.in. z: G11, G12, G12w.
Dla swoich klientów firma przygotowała szeroki wachlarz możliwości kontaktu ze spółkami. Odbiorcy mogą korzystać z takich kanałów komunikacji jak np.:
- kontakt bezpośredni (m.in. BOK, biura handlowe, seminaria, konferencje);
- kontakt elektroniczny (m.in. poczta e-mail, formularze kontaktowe, eBOK);
- kontakt telefoniczny.
Firma jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, otrzymała m.in:
- certyfikat „Marki Polskiej”;
- tytuł Najlepszy Produkt dla Biznesu 2008-2009 – wyróżnienie za Pakiet Zielony;
- Złote Godło Marki Godnej Zaufania w kategorii Dostawca Energii.
Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Enea w 2019 roku:
Sprzedawca gazu dla firm
To jeden z największych sprzedawców energii elektrycznej w kraju, pod koniec 2014 roku firma rozszerzyła swoją działalność o sprzedaż gazu. Na razie oferta skierowana jest tylko do klientów instytucjonalnych, energetyczny gigant zamierza również wprowadzić oferty dla gospodarstw domowych.
Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy
Spółka kieruje swoją ofertę do wszystkich firm znajdujących się na terenie kraju, które podłączone są do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa. Firma sprzedaje gaz tylko w ofercie dual fuel, czyli w pakiecie z prądem. Enea obsługuje klientów z taryf od W-1 do W-7A, W-7B, W-7C.
Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu
Aktualnie firma nie sprzedaje gazu klientom indywidualnym.
Podstawowe informacje o firmie
Holding ENEA powstał 1 stycznia 2003 roku na mocy decyzji Ministra Skarbu Państwa z 29 stycznia 2002 roku. Grupa Energetyczna ENEA S.A. powstała z konsolidacji pięciu Spółek Dystrybucyjnych:
- Energetyka Poznańska S.A.,
- Energetyka Szczecińska S.A.,
- Zakład Energetyczny Bydgoszcz S.A.,
- Zakład Energetyczny Gorzów S.A.,
- Zielonogórskie Zakłady Energetyczne S.A.
1 lipca 2007 roku ze spółki został wydzielony Operator Systemu Dystrybucyjnego Enea Operator Sp. z o.o. W tym samym roku został zakończony proces konsolidacji Grupy Kapitałowej ENEA i w ramach podwyższenia kapitału zakładowego, Skarb Państwa wniósł 100 proc. akcji Elektrowni „Kozienice” S.A. Od 17 listopada 2008 roku ENEA S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Największymi akcjonariuszami Grupy Kapitałowej ENEA są: Skarb Państwa Polski (posiada pakiet kontrolny spółki) oraz Skarb Państwa Szwecji (poprzez państwową spółkę Vattenfall), pozostałe akcje notowane są na warszawskiej GPW.
W skład Grupy Kapitałowej ENEA wchodzą następujące spółki:
- ENEA S.A.,
- ENEA Operator Sp. z o.o.,
- ENEA Wytwarzanie S.A.,
- ENEA Trading Sp. z o.o.,
- BHU Spółka Akcyjna,
- Energetyka Poznańska Przedsiębiorstwo Usług Energetycznych ENERGIBUD Leszno Sp. z o.o.,
- ITSERWIS Sp. z o.o.,
- Eneos Sp. z o.o.,
- Energomiar Sp. z o.o.,
- Energetyka Poznańska Zakład Transportu Sp. z o.o.,
- NZOZ Centrum Uzdrowiskowe Energetyk Sp. z o.o.,
- ENERGO-TOUR Sp. z o.o.,
- Hotel EDISON Sp. z o.o.,
- ENTUR Sp. z o.o. w likwidacji,
- ENEA Centrum S.A.,
- Annacond Enterprises Sp. z o.o.,
- Elektrociepłownia Białystok,
- Farma Wiatrowa Bardy,
- Biogazownia Liszkowo.
Obszary działalności Grupy ENEA
Podstawową działalnością Grupy jest wytwarzanie, dystrybucja oraz obrót energią elektryczną. Spółki wchodzące w jej skład zajmują się również obsługą klientów, usługami z zakresu elektroenergetyki oraz działalnościami, których zadaniem jest wspieranie Grupy.
W roku 2012 roku całkowita moc wytwórcza Grupy wyniosła ponad 3 100 MW, w tym ponad 2800 MW przypadało na drugą co do wielkości elektrownię w Polsce zlokalizowaną w Kozienicach. Ponadto, ENEA posiada udziały w Elektrociepłowni Białystok, Farmie Wiatrowej Bardy oraz Biogazowni Liszkowo.
Energię elektryczną energetyczny gigant pozyskuje z własnych źródeł oraz kupuje ją na rynku giełdowym – jest członkiem TGE.
ENEA Operator Sp. z o.o. pełni rolę operatora systemu dystrybucyjnego – działa na obszarze 58.213 km² i obejmuje sześć województw (dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, pomorskie, wielkopolskie, zachodnio-pomorskie). Dostarczanie energii odbywa się przez sieć dystrybucyjną, która pokrywa 20 proc. Polski (109 tys. km linii energetycznych, 35 tys. stacji elektroenergetycznych). Operator obsługuje ponad 2,42 milionów klientów z zachodniej i północno-zachodniej części kraju.
ENEA w 2014 roku poszerzyła swoją działalność o sprzedaż gazu – obecnie oferta skierowana jest tylko do klientów instytucjonalnych. Spółka nie posiada własnych źródeł wytwórczych i paliwo kupuje na Towarowej Giełdzie Energii (TGE).
Enea na Youtube – reklamy firmowe i nie tylko
Enea, jak większość sprzedawców prądu posiada swój kanał na Youtubie. W wolnych chwilach możemy sobie obejrzeć przede wszystkim reklamy, które przedstawiają ofertę firmy oraz zachęcają do zmiany sprzedawcy. Ponadto, Enea stawia na uświadamianie najmłodszych odbiorców prądu, którym dedykuje dwa filmiki.
Więcej informacji o Enea
Dostępne oferty prądu dla domu i firmy w Enea – co zyskasz korzystając z jej usług?
Zielona energia w Enea – czy firma stawia na ekologiczne rozwiązania?
Enea – wzory umowy na prąd oraz inne przydatne dokumenty
Oferty gazu Enea – czym wyróżnia się wśród konkurencji?
BOK Enea – lista biur obsługi klienta, salonów sprzedaży i punktów partnerskich
Kontakt z Enea – najważniejsze dane teleadresowe
Mam pytanie , co jaki czas płaci się rachunek ?
Dno totalne. Niedotrzymanie terminów to standard, kontakt przez BOK to jakaś kpina. Można tam składać skargi i ponaglenia mimo, że już dawno po terminie jaki ich obowiązuje a i tak zero konkretów. Termin to jest dla klienta a enea może robić co chce. Państwo w Państwie, nikt tam za nic nie odpowiada.
A idzie wogole się do nich dodzwonić kiedy nie zadzwonię czas oczekiwania ok 30min. Czekam i czekam i dalej leci ta zrabana muzyczka porażka jakaś
czy idzie odstąpić od umowy Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE
„ENERGIA+ FACHOWIEC”
bo jestem zły bo myślałem że to jest za darmo a się okazało że opłata jest miesięczna 17 zł i za e fakuture tez gdzieś 10 zł ale jak rachunek w kopercie to za darmo mam internet to jeszcze mi płacą […] nie polecam
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Niestety zakład Enea jest jak skansen z PRL-u. Gdyby żył Stanisław Bareja – miałby używanie… Żal
Moja sprawa została pomyślnie rozpatrzona.👍
Kupiłem dom i został spisany licznik w/g protokółu,a ja dostaje rachunek do zapłacenia za poprzedniego właściciela domu i za moje zużycie.Przez pół roku w dalszym ciągu biuro nie rozumie o co chodzi,a jakby tego było mało to, jeszcze mają takiego sobie Pana, który w Gorzowie wielkopolskim na ul Zuchów spisuje sobie liczniki nie dosyć, że źle to jeszcze wczoraj przyjechał spisać licznik,a ja mówię,że przecież tydzień temu był Pan spisać licznik😂.Masakra jakaś 😁
Jeśli w dalszym ciągu moja spraw nie będzie załatwiona to podaję sprawę do Sądu.Nie ma wyjścia.
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób: listownie na adres: Urząd Regulacji Energetyki Al. Jerozolimskie 181 02-222 Warszawa pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu Regulacji Energetyki w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 – 16:15 faksem – na numer: (22) 378 11 54 drogą elektroniczną na adres e-mailowy: dsk@ure.gov.pl lub na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP ustnie do protokołu – w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181.
Arogancja, brak kultury i brak profesjonalizmu – tak niestety muszę podsumować obsługę klienta. Przez EBOK otrzymuję od tygodni odpowiedzi nie na temat, a w kontakcie telefonicznym własnie zderzyłam sie z betonowym myśleniem konsultantki, która w scenariuszu rozmowy miała zapisane chyba tylko by wygłosić swoje prawdy, bez wysłuchania problemu klienta. Doszła do tego, że faktycznie klient ma rację, ale już w scenariuszu nie było słowa – przepraszam. Firma nie przeprasza za NIE wystawienie faktury na czas, ale nalicza odsetki karne za jej niezapłacenie. Absurd? Jestem porażona niekompetencją i tym, że firmie ENEA kompletnie nie zależy na zadowoleniu klienta i jego opinii.
próbuję od miesiąca uzyskać zgodę na zdjęcie plomby z licznika. Wydaje się, że firma postanowiła mnie wykończyć psychicznie. Najpierw to nie przez telefon, a pisemnie, potem nie tak jak mnie się podoba tylko wypełnić wniosek, potem to on faxem nie doszedł, a ten
następny mailem to nie był ręcznie podpisany, bo wypełniony digitalnie. Więc go nie przyjęli. Teraz wysłałam zdjęcie podpisanego własnoręcznie wniosku, ale już się zastanawiam, co nowego wymyślą. Pocztą wysłać nie chciałam, bo jestem za granicą.
Najgorszy operator w Polsce. Jak jak nie pojedziesz i nie wydrzesz gęby to cie mają głęboko … .
1. Przez pół roku ENEA nie potrafi zmienić taryfy (mimo reklamacji i ponagleń – telefonicznych i osobistych rozmów z konsultantami). 2. Mimo umowy kompleksowej i rozliczenia rocznego (zgodnie z umową) nagle przychodzą faktury niewiadomo za co i na jakiej podstawie, bo w międzyczasie nikt nie spisywał stanu licznika, a do rozliczenia rocznego jeszcze ponad pół roku… 3. Oprócz faktury „niewiadomo za co” na aktualnego nabywcę przychodzi dodatkowa faktura „niewiadomo za co” na poprzedniego właściciela licznika, który nim nie jest od ponad pół roku…. – dodam, że wszystkie wcześniejsze faktury były opłacane na bieżąco i bez żadnych zaległości. Podsumowując – za nierzetelność, nieuczciwość nawet ta jedna gwiazdka to zdecydowanie za dużo….
Jak wielu innych również zostałem wprowadzony w błąd przez Eneę na tzw, pewną cenę. Tak jak w przypadku innych, nie zostałem powiadomiony o tym, że będę płacił dodatkową opłatę. Chcę ich podać do sądu – nie ze względu na pieniądze – po prostu nie toleruję takiego działania. Potrzebowałbym zrzut ekranu z reklamówką Enei z „pewną ceną” /tą co dokładali 200 zł/. Może ktoś zachował to w swoim komputerze? mój mail [e-mail do wglądu w Redakcji]
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Dzisiaj po raz trzeci idę do tego śmiesznego biura Enea i po raz ostatni z nimi będę dyskutować w mojej sprawie,jeśli dalej nie będzie żadnej reakcji to podaję ich do Sądu.
Brak słów.
Dla mnie przyjmowanie petentów to jakaś porażka. Czas oczekiwania min. 3 godziny nie inaczej,nie krócej, dłużej owszem. Trzeba wziąć urlop, żeby coś załatwić. Pytam się z jakiej racji ja mam brać urlop. Zamknęli się na cztery spusty. Obsługuje 6 pracowników w tym siedzi 3 petentów? Brak pracowników? Okienka puste. Porażka
Cieszę się że moja przygoda z nimi już się konczy:) to był męczący rok. Dwa tygodnie odpisują na meile jak dzwonisz z problemem to zamiast rozwiązać wciskają jakąś ofertę. Tragedia. I wystawiają rachunki jak chcą co 2 miesiace co 10 dni nierealne i na duzą kwotę. Nie podpisujcie z nimi umowy!! Nie polecam!!
To się w pale nie mieści! Burdel na kółkach, w erze komputeryzacji nie potrafią przysłać od 2,5 miesięcy umowy i nadal przysyłają rachunki choć mam już od 4 miesięcy mikroinstalację! Czekam tylko aż w Polsce będzie można wybierać dostawcę energii elektr. i wtedy wypierd…!
[…] Sprawę mega prostą załatwiają w nieskończoność, a po kolejnym zgłoszeniu wypisują, że sprawa jest rozwiązana, i tutaj UWAGA W SKRÓCIE ICH ODPWIEDŹ: „sprawa rozwiązana- czekać dalej na odpowiedź”.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
GALOPJĄCA NIEKOMPETENCJA I TOTALNA GŁUPOTA!! czekam pół roku na wymianę licznika, do wystawienia faktury to pierwsi ale żeby wykonać zlecenie to już nie są chętni; dla pani na infolinii zwiększenie mocy jest równoznaczne z kopaniem nowego przyłącza!! odesłała mnie do „opiekuna” a ten łaskawie odesłał mnie na infolinie
a najlepsze jest to że swoją niekompetencje zwalają na klienta, że niby to my nie rozumiemy i nie dopełniamy formalności bo przecież oni chcą pomóc-to jest mount everest hipokryzji!!
Bezczelna i niekompetentna obsługa BOK (o ile w ogóle uda się do niej dodzwonić), idiotyczna polityka firmy nawet względem dużych klientów biznesowych. Problem z otrzymaniem faktury, błędy na fakturach, a oczywiście do sankcji za opóźnienie w płatnościach pierwsi. Odradzam totalnie.
Wyłączają bez uprzedzenia prąd na cały dzień a człowiek ma prace z domu i nie może pracować!!!! To jest żałosne, nie wiem za co płacimy te rachunki skoro tego prądu nawet nie ma i ciężko uprzedzić ze go nie będzie. Ktoś powinien za takie wyłączenia otrzymać surową karę, bo człowiek nie może normalnie funkcjonować a nikogo to nie interesuje. Paniusia na 991 mówi ze może to potrwać nawet dłużej niż 8 h. Cała ta pseudo firma nadaje się tylko do zlikwidowania!!!
Potrzeba kilku dni, żeby w ogóle się dodzwonić do ENEI. A jak już nareszcie udało się dodzwonić, to i tak nikt mi nie pomógł. MASAKRA!!!
Kontakt? Tragedia. Dodzwonić się do nich to prędzej człowiek umrze i ożyje.
O popatrz. Całkiem jakbym czytał o PGE
Totalne dno. Gdyby w mojej miejscowości była możliwość wybrania innego operatora zrobiłabym to bez zastanowienia! Bardzo zachęcacie by zainwestować w panele, żeby nie musieć prosić się was o faktury! Oczekują terminowych opłat od klientów a sami nie wywiązująca się z umowy. Faktury przychodzące jak chcą, nigdy według harmonogramu, najczęściej co półtora do 2 miesięcy, chociaż ustalone jest 30 dni! Na infolini nigdy nikt nic nie wie, ani kiedy będzie faktura, ani czemu na podstawie stanu licznika który podaje regularnie faktura wystawiona być nie może, pytanie czy ich pracownik i kiedy spisał licznik również jest zagadką.
Umowa na zamrożenie podwyżek cen energii to wielkie oszustwo, powinno być ścigane.
Uważam, że wszyscy oszukani powinni złożyć pozew zbiorowy, te ich opłaty handlowe w nowych umowach , to złodziejstwo
Zgadzam sie z ta opinia w 100%
Ja zawarlam Ta umowe i jest to […]. Pisalam o wypowiedzenie 17 marca do dzisiaj nie ma odpowiedzi . Dzwonilam w tej sprawie na infolinie juz piec razy to kazdy konsultant odpowiada to samo , ze trzeba czekac i oni w tej sprawie nic nie moga zrobic.. Firma strasznie wykorzystuje klientow tylko zeby zdobyc do podpisania umowy i pozniej klient jest lekcewazony. Klient musi w terminie zrobic wszystko ,ale Firma wogole nie wywiazuje sie z warunkow umowy ktore sama ustalila. Powinno to byc gdzies zgloszone. Straszna firma
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Wieczna awaria systemu, nie można zalogować się do ebok. Styczeń awaria, zalogowałam się po 4 godzinach. Luty znów „chwilowa” awaria trwająca wiele godzin. W zeszłym roku również zdarzały im się te awarie.
ENERGIA+ Pewna Cena. Naciągana ta promocja.
Zamrożenie cen i kupony rabatowe to jedna wielka ściema. Nie dajcie sie nabrać. W porównaniu do poprzedniego moj rachunek wzrósł o 40 zł.[…]
Komentarz edytowany przez Redakcję.
dokładnie, u mnie to samo 🙁 Dałam się nabrać :((
Dno totalne. Od grudnia zgodnie z nową umową powinienem mieć prąd w taryfie G11 zamiast C11. Na zapytania i reklamacje nie odpowiadają. ostatni rachunek w listopadzie – też reklamacje zapytania -w dupie mają. Infolinia – prędzej do teleturnieju się dodzwonisz.
Pracownicy – szkoda słów 😅
Nie polecam. Jeżeli chodzi o infolinię to Pani która mnie obsługiwała kazał mi ściągnąć aplikacje Enea i tam się zalogowac. Uświadomilem ja że stroną internetowa to nie jest aplikacja. Dodatkowo nie potrafiła wsyalc mi nowego linku ( inny konsultant zrobił to w minutę). Mało kompetentni , nie zaangażowani w swoją pracę. Jeżeli chodzi o samą firme to jak dla mnie DNO poniżej mułu. Nikomu jej nie będę polecać. Pani przy podpisaniu umowy tak robi wyliczenia żeby wyszło że opłaca się wziąć inna taryfę niż człowiek chce a później zostaje się z rachunkami wyższymi . Oczywiście reklamację nic nie przynoszą . Następnym razem nawet nie będę patrzył na tą śmieszna firmę
Dokładnie 5 stycznia złożyłam wnioski o zawarcie umowy i podpięcie licznika. Z każdej strony otrzymuję sprzeczne informacje, teoretycznie do 30 dni miała być podpisana umowa która do dnia dzisiejszego (minęło 29dni) nie została nawet stworzona a ze strony ENEI nie otrzymałam kompletnie żadnych odpowiedzi. Pomijając już fakt, że siostra wypowiedzenie umowy dostała w ostatniej chwili i ja z rodziną zostałam na lodzie. Jestem w 8 miesiącu ciąży z 2 małych dzieci i bez prądu w domu, bo cudowna firma do dnia dzisiejszego ma to wszystko w poważaniu. Nie pomagają próby kontaktu, ponieważ każdy konsultant mówi zupełnie co innego, jako firma czujecie się bezkarni ponieważ jako jedyni dostarczacie tu prąd. Jedna wielka porażka!!!! Jeżeli ktokolwiek ma wybór niech unika tej firmy za wszelką cenę.
My też czekamy od kwietnia na umowę i nadal jej nie ma. Czy się doczekamy ? Wszystko zrobiliśmy jak należy a oni ze swojej strony nie wywiązali się. Dlaczego taka wielka firma ma taki bałagan? Czy nie stać ich na zatrudnienie i wyszkolenie pracowników żeby nie trzeba było czekać za każdym razem 45 minut aż ktoś odbierze telefon? Beznadzieja
07-01-2021 Znowu nie działa czat a o połączeniu się z konsultantem można pomarzyć
nie pracuja bo koronawirus umowic sie nie mozna bo brak terminow telefony nie odbieraja a jak sie ktos spozni pare dni z platnoscia to ponaglenia windykacje ZENADA wrocil komunizm bynajmniej w enea
co ja mogę pomyśleć o zużyciu energii elektrycznej jak licznik przez czas trwania umowy pośpieszył się w zegarze przełączającym taryfy noc i dzień pośpieszył się o 15 min to jest o 1/4 godziny to tak sobie myślę że jak tu się śpieszy to w wykazie zużycia energii też wskazuje 1/4 więcej jako zużyta.
Mam dwa mieszkania moje i mamy od kilkunastu lat jesteśmy Klientami Enea i do tej pory nie było przynajmniej Ja nie mam problemu. Mamę jakiś czas temu podeszli z innej firmy z promocją jako zakład energetyczny i podpisała umowę tera płaci wyższe rachunki niż wcześniej. Próba powrotu do Eneii okazuje się możliwa dopiero po zakończeniu umowy bo inaczej wysoka kara zostanie nałożona przez obecnego jej sprzedawcę, ale jak tylko zakończy się ta umowa to zaraz podpisujemy ponownie umowę z Enea. Dziwią mnie komentarze że nic niemożna załatwić na infolinii zawsze trafiam ma miłą i profesjonalną obsługę. Faktury mam na czas i zgadzają się z mim zużyciem. Jak inkasent nie odczyta licznika bo zastał zamknięte drzwi to zawsze chętnie przyjęli stan licznika płacę regularnie i wiem kiedy powinien być rachunek.wiec jak nie otrzymałem dzwoniłem i zostałem dokładnie poinformowany o kwocie.i możliwości korzystania z eBOK. Jako sprzedawcę mogę w 100 % polecić firmę Enea.
Polecam Enea wszystko dokładnie wytłumaczone przy zawieraniu umowy rachunki przychodzą na czas place regularnie jak problem jakis jest dzwonię i szybko rozwiązany jest polecam
A oplata handlowa???
Ja podpisałem umowę pewna cena energii, ale nie zastanawiałem się nad innymi opłatami i rachunek po podpisaniu nowej umowy już był dużo wyższy cena handlowa wzrosła z 7,88 na 25,5 miesięcznie ale cena energii się nie zmieniła
Firma która bardzo nie porządku traktuje swoich klientów. Jestem wieloletnim klientem kupuje prąd do dwóch mieszkań. Raz miałam opóźnienie w płatności przez przeoczenie, na FV nie zauważyłam informacji o zadłużeniu, nie dostałam ani smsa ani telefonu (jeśli bym miała taki to od razu bym uregulowała) i po prostu wyłączono prąd.. i to w piątek! Pomimo uregulowania należności w ten sam dzień, koło południa mieli już na koncie, oświadczyli ze w piątek już nikt nie przyjdzie włączyć mi prąd i byłam bez prądu do wtorku czyli 4 dni… tragedia.. Po drugie irytuje mnie naliczanie odsetek… zazwyczaj kopertę w skrzynce z Enei mam najwcześniej 12 ego danego miesiąca a ostatnio terminy płatności wyznaczone są na np 7ego… jak mam zdążyć zapłacić na czas?? Nie ja odpowiadam za to kiedy przychodzi do mnie poczta! Po drugie nawet jak płace w dzień terminu płatności to i tak mam odsetki bo.. pewnie u nich ta płatność doszła później… gdzie jest informacja ze termin płatności to termin kiedy np ..księguje Enea?? Może warto wydłużyć terminy płatności bo jest to bardzo nie w porządku!
Dostarczanie prądu to jedno. Obsługa klienta – tu sie zaczynają schody. Pracownicy odsyłają od jednej do drugiej osoby. Brak kompetencji – stawianie się w roli monopolisty…słabe:( Gdyby była możliwość zmiany dostawny – a nie wymuszenie (!) zrobiłbym to od zaraz. Mam nadzieję, że przyjdzie moment – konkurencji a przez to SZACUNEK do klienta. Cały czas to komuna – tylko z uśmiechem i nowymi mundurkami.
Firma nierzetelna. Nie przyznaje się do błędów, nawet jeśli chodzi o źle wysłana korespondencję co skutkuje dalszymi problemami. Naciągają, potem umywają ręce
Ludzie spisujcie a najlepiej róbcie fotki licznika jak zmieniacie firmę na Enea bo początkowy licznik jest zawsze źle spisany(oczywiście na niekorzyść klienta). W Kostrzynie takie rzeczy na porządku dziennym. Złożyłam reklamację bo na kawalerce z gazową kuchenką i ogrzewaniem, bez czajników elektrycznych i z energooszczędnymi sprzętami i żarówkami mam zużycie za 10 dni 186 jednostek!!!!!! Kończę umowę i uciekam od tej firmy jak najdalej!!!
08.01.19 dzien w dzien wylaczany prad.. Do dnia Dzis, Sobota wieczór prad nagle wyłączony od godziny 19.00. Awaria smieszne..czy Naprawde nie mozecie przedstawić prawdziwej przyczyny? Tylko na infolini słychać awaria ?a do dzwonić.. Sie wogle nie idzie..!! zenujaca sa Wasze uslugi a oplaty za prad wciaz rosna.. Hmm ciekawe za co place? Za brak dostawy produ?
Enea, odłączyła mi prąd mimo zapłaconych rachunków. Pani z boku, mówi że przepraszają, że monter przekroczył uprawnienia, po czym mi naliczają opłatę 100 zł za przyłączenie. Ja pisze odwołanie, na co oni oddaję sprawę do sadu i dostaję do zapłaty 600 zł. Dla mnie jest to duża kwota. Przy okazji utraciłem tego dnia, gdy mi prąd wyłączyli cała zawartość lodówki. Bilans współpracy w 2018 z Enea – jestem w plecy ponad 1000. Serdecznie nie polecam i nie pozdrawiam (tej firmy) masakra.
U mnie było jeszcze gorzej. 2 lata po zakończonej umówię wciąż miałem nadpłatę. Dzwonię na infolinię i okazuje się że mam prawie 1000zl nadpłaty. Proszą o przesłanie wniosku o zwrot mi na konto, co czynię. Po 2 tygodniach dostaję pismo, że nadpłata została wliczona w koszty sądowe! Założyli mi sprawę, nie wiadomo o co, bo na infolinii nic nie wiedzą! Mam kontaktować się z ich kancelarią. Jakaś paranoja! Ta firma to oszuści jakich mało. Jestem już w plecy parę tysięcy złotych – tak wyszły mi oszczędności zmieniając operatora. Najgorsza decyzja to było podpisanie cyrografu z Enea.
Enea to zwykły [….] w „białych rękawiczkach”. Zakładają liczniki, które wskazują na większe zużycie energii elektrycznej, niż jest w rzeczywistości.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Co to jest opłata handlowa czy będę płaciła co miesiąc , ponieważ zmieniłam umowę na C-PC i doliczono stawkę opłat za obsługę handlową 19.98 zł , dotychczas nie pobierano takiej opłaty i myślę , że zostałam oszukana .
Dzień dobry,
Pani Ireno, opłata handlowa to taka opłata, która co miesiąc doliczana jest do Pani rachunku. Często jest to koszt związany z dodatkową usługą np. ubezpieczeniem zdrowotnym.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
ja mam fotowoltaike i nie chce żadnych opłat handlowych
enea ???? nie wiem jak inni sprzedawcy prądu, ale myślę, że to jawne złodziejstwo za prąd płaci się niewielkie pieniądze natomiast czynniki stałe, zmienne opłaty nocne stałe, zmienne i inne pierdoły i płaci się dwa razy więcej za przesyły niż za zużytą energię po prostu rozbój w biały dzień tak może być tylko w polsce złodziej złodziejem pogania.
Enea Goleniów 🙁
Mieszkam w Krępsku k/ Goleniowa. U nas awarie są co najmniej 2x w tygodniu. Wyglądają zazwyczaj tak: prąd jest wyłączany na kilka sekund do minuty i włączany na kilka minut. I tak przez ok. 2 do 3 godzin. Nie jest to związane z żadnymi problemami pogodowymi. Na 991 odpowiedź jest taka: Panowie intensywnie szukają usterki.
Czy można być zadowolonym z takich usług ???
Zgłosiłem problem z licznikiem, tarcza obracają się nawet po wykreceniu bezoieczników, i rachunki w granicach 360zł choć wszystkie sprzęty mam energooszczędne, licznik zabrali do sprawdzenia i po kilkunastu tygodniach przysłali mi rachunek bo według nich licznik był sprawny, i niema możliwości udowodnienia im że coś jest niesprarawne bo gdy zabiora licznik to mogą zrobić co chcą i ne da się nic z tym zrobić, choć rachunki zmniejszyły się prawie o połowę to według nich licznik był ok i 200 do zapłacenia za sprawdzenie. To są oszuści i musi się każdy liczyć że tak się to skończy.
Witam a te 360 to za ile kw?
Bardzo proszę o odpowiedź
ostała mi naliczona opłata za założenie plomby, którą zdjął sam pracownik firmy enea. myślał, ze poprzednia była naruszona, szarpnął i było tylko takie „ups”. Złożenie reklamacji nie było skuteczne, bo inkasent się wszystkiego wyparł. niestety mam umowę na czas określony, potem uciekam.
Mi kiedyś enea naliczyła opłatę za to, że niezasadnie odcięli mi prąd (monterzy pomylili adres!!!!!) – to chyba było około 100 złotych. mam rachunki na poziomie 80 złotych, więc zdziwienie było ogromne. I nie chcieli uznać reklamacji tej opłaty, chociaż wynikała na ewidentnie z ich pomyłki, bo ja nigdy żadnych zaległości nie miałem. po tych bojach, powiedziałem im, żeby spadali na drzewo i zmieniłem sprzedawce prądu.
A na jakiego? I czy nie masz problemów wtedy z eneą jako dystrybutorem prądu? mieszkam na wsi i mam opory przed zmianą sprzedawcy. boję sie, ze jak to zrobię, to enea operator będzie maksymalnie wydłużać czas usunięcia awarii. A przecież gdzie indziej można płacić o wiele mniej i juz mnei irytują wysokie rachunki
Enea sprawia, że mam reakcję alergiczną, złożyłam reklamację na rachunek i nie mogą dojść do ładu, jaka powinna być płatość. dział windykacji sobie, bok sobie. wymaganie, żeby po prostu przekazać klientowi jednoznaczną wiadomość, to zbyt wiele. a do tego momentu było nawet ok.
czytam opinię i wątpię…
mam umowę z eneą od niedawna, to jest kontynuacja umowy moich rodziców, od których odkupiłem mieszkanie. i jest na czas nieokreślony, ale wszystko jest ok. jak dzwoniłem na infolinię, to też się wszystkiego dowiedziałem. no jakbym był w innej firmie niż enea, którą opisujecie
zmieniłem ofertę z urzedu na rynkowa i nie jestem zadowolony, rachunki wzrosły zamiast spaść (i mówię tylko o części sprzedażowej). Po prostu umknął pani fakt, że będzie jeszcze opłata handlowa. Ale w papierach potem była wyszczególniona, więc moja wina, że nie doczytałem.
firma ok, nie najgorsza.