Enea – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

2.58 /5
(Ocen: 1136)
Enea – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Firma jest najbardziej rozpoznawalną marką na polskim rynku energii elektrycznej. Grupa jest trzecią co do wielkości firmą energetyczną w kraju, stawiającą na rozwój działalności, poprawę efektywności i budowę odpowiedzialności społecznej.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Obrotem energią elektryczną, zarówno na rynku hurtowym jak i sprzedażą do odbiorców końcowych, zajmuje się Enea S.A., która jest fundamentem Grupy. Aktualnie z usług firmy korzysta 2,5 mln klientów.

Firma dostarcza prąd zarówno w cenach taryfowych zatwierdzanych urzędowo, jak również sprzedaje energię elektryczną na zasadzie TPA. Według „Strategii Korporacyjnej Grupy Kapitałowej ENEA na lata 2010-2015 z perspektywą do 2020 roku” jednym z najważniejszych celów Grupy jest usprawnienie jakości obsługi klientów oraz efektywniejsze dostarczanie im usług.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Swoją ofertę spółka kieruje do klientów instytucjonalnych przyłączonych do sieci Enea Operator Sp. z o.o. oraz stara się pozyskiwać odbiorców przyłączonych do innych OSD, co jak widać po ilości energii elektrycznej sprzedawanej na zasadzie TPA, całkiem dobrze tej firmie wychodzi.

Spółka przygotowała ofertę dla małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Dla każdej z grup sprzedawca posiada szeroką ofertę pakietów, które zostały dostosowane do poszczególnych odbiorców. Niewątpliwym plusem oferty spółki jest pakiet, który gwarantuje stałą cenę energii przez kilka lat.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Enea posiada taryfy zatwierdzane urzędowo dla klientów indywidualnych przyłączonych do sieci Enea Operator Sp. z o.o. Dla pozostałych odbiorców w gospodarstwach domowych firma przygotowała specjalne oferty, kusi ona klientów gwarancją stałej ceny nawet do 2018 roku. Ponadto osoby chcące zmienić sprzedawcę na firmę z Wielkopolski, mogą liczyć na pełną pomoc przy załatwianiu formalności.

Sprzedawca obsługuje klientów z różnych grup taryfowych m.in. z: G11, G12, G12w.

Dla swoich klientów firma przygotowała szeroki wachlarz możliwości kontaktu ze spółkami. Odbiorcy mogą korzystać z takich kanałów komunikacji jak np.:

  • kontakt bezpośredni (m.in. BOK, biura handlowe, seminaria, konferencje);
  • kontakt elektroniczny (m.in. poczta e-mail, formularze kontaktowe, eBOK);
  • kontakt telefoniczny.

Firma jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, otrzymała m.in:

  • certyfikat „Marki Polskiej”;
  • tytuł Najlepszy Produkt dla Biznesu 2008-2009 – wyróżnienie za Pakiet Zielony;
  • Złote Godło Marki Godnej Zaufania w kategorii Dostawca Energii.

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Enea w 2019 roku:

Struktura zużytych paliw - ENEA.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Sprzedawca gazu dla firm

To jeden z największych sprzedawców energii elektrycznej w kraju, pod koniec 2014 roku firma rozszerzyła swoją działalność o sprzedaż gazu. Na razie oferta skierowana jest tylko do klientów instytucjonalnych, energetyczny gigant zamierza również wprowadzić oferty dla gospodarstw domowych.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Spółka kieruje swoją ofertę do wszystkich firm znajdujących się na terenie kraju, które podłączone są do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa. Firma sprzedaje gaz tylko w ofercie dual fuel, czyli w pakiecie z prądem. Enea obsługuje klientów z taryf od W-1 do W-7A, W-7B, W-7C.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Aktualnie firma nie sprzedaje gazu klientom indywidualnym.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Holding ENEA powstał 1 stycznia 2003 roku na mocy decyzji Ministra Skarbu Państwa z 29 stycznia 2002 roku. Grupa Energetyczna ENEA S.A. powstała z konsolidacji pięciu Spółek Dystrybucyjnych:

  • Energetyka Poznańska S.A.,
  • Energetyka Szczecińska S.A.,
  • Zakład Energetyczny Bydgoszcz S.A.,
  • Zakład Energetyczny Gorzów S.A.,
  • Zielonogórskie Zakłady Energetyczne S.A.

1 lipca 2007 roku ze spółki został wydzielony Operator Systemu Dystrybucyjnego Enea Operator Sp. z o.o. W tym samym roku został zakończony proces konsolidacji Grupy Kapitałowej ENEA i w ramach podwyższenia kapitału zakładowego, Skarb Państwa wniósł 100 proc. akcji Elektrowni „Kozienice” S.A. Od 17 listopada 2008 roku ENEA S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Największymi akcjonariuszami Grupy Kapitałowej ENEA są: Skarb Państwa Polski (posiada pakiet kontrolny spółki) oraz Skarb Państwa Szwecji (poprzez państwową spółkę Vattenfall), pozostałe akcje notowane są na warszawskiej GPW.

W skład Grupy Kapitałowej ENEA wchodzą następujące spółki:

  • ENEA S.A.,
  • ENEA Operator Sp. z o.o.,
  • ENEA Wytwarzanie S.A.,
  • ENEA Trading Sp. z o.o.,
  • BHU Spółka Akcyjna,
  • Energetyka Poznańska Przedsiębiorstwo Usług Energetycznych ENERGIBUD Leszno Sp. z o.o.,
  • ITSERWIS Sp. z o.o.,
  • Eneos Sp. z o.o.,
  • Energomiar Sp. z o.o.,
  • Energetyka Poznańska Zakład Transportu Sp. z o.o.,
  • NZOZ Centrum Uzdrowiskowe Energetyk Sp. z o.o.,
  • ENERGO-TOUR Sp. z o.o.,
  • Hotel EDISON Sp. z o.o.,
  • ENTUR Sp. z o.o. w likwidacji,
  • ENEA Centrum S.A.,
  • Annacond Enterprises Sp. z o.o.,
  • Elektrociepłownia Białystok,
  • Farma Wiatrowa Bardy,
  • Biogazownia Liszkowo.

Obszary działalności Grupy ENEA

Podstawową działalnością Grupy jest wytwarzanie, dystrybucja oraz obrót energią elektryczną. Spółki wchodzące w jej skład zajmują się również obsługą klientów, usługami z zakresu elektroenergetyki oraz działalnościami, których zadaniem jest wspieranie Grupy.

W roku 2012 roku całkowita moc wytwórcza Grupy wyniosła ponad 3 100 MW, w tym ponad 2800 MW przypadało na drugą co do wielkości elektrownię w Polsce zlokalizowaną w Kozienicach. Ponadto, ENEA posiada udziały w Elektrociepłowni Białystok, Farmie Wiatrowej Bardy oraz Biogazowni Liszkowo.

Energię elektryczną energetyczny gigant pozyskuje z własnych źródeł oraz kupuje ją na rynku giełdowym – jest członkiem TGE.

ENEA Operator Sp. z o.o. pełni rolę operatora systemu dystrybucyjnego – działa na obszarze 58.213 km² i obejmuje sześć województw (dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, pomorskie, wielkopolskie, zachodnio-pomorskie). Dostarczanie energii odbywa się przez sieć dystrybucyjną, która pokrywa 20 proc. Polski (109 tys. km linii energetycznych, 35 tys. stacji elektroenergetycznych). Operator obsługuje ponad 2,42 milionów klientów z zachodniej i północno-zachodniej części kraju.

ENEA w 2014 roku poszerzyła swoją działalność o sprzedaż gazu – obecnie oferta skierowana jest tylko do klientów instytucjonalnych. Spółka nie posiada własnych źródeł wytwórczych i paliwo kupuje na Towarowej Giełdzie Energii (TGE).

Enea na Youtube – reklamy firmowe i nie tylko

Enea, jak większość sprzedawców prądu posiada swój kanał na Youtubie. W wolnych chwilach możemy sobie obejrzeć przede wszystkim reklamy, które przedstawiają ofertę firmy oraz zachęcają do zmiany sprzedawcy. Ponadto, Enea stawia na uświadamianie najmłodszych odbiorców prądu, którym dedykuje dwa filmiki.

Więcej informacji o Enea

Opinie o Enea

Dodaj komentarz
guest
75 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota
Dorota
9 marca 2023 14:27

Mam pytanie , co jaki czas płaci się rachunek ?

Mat
Mat
31 stycznia 2023 21:08

Dno totalne. Niedotrzymanie terminów to standard, kontakt przez BOK to jakaś kpina. Można tam składać skargi i ponaglenia mimo, że już dawno po terminie jaki ich obowiązuje a i tak zero konkretów. Termin to jest dla klienta a enea może robić co chce. Państwo w Państwie, nikt tam za nic nie odpowiada.

Małgorzata
Małgorzata
12 stycznia 2023 14:45

A idzie wogole się do nich dodzwonić kiedy nie zadzwonię czas oczekiwania ok 30min. Czekam i czekam i dalej leci ta zrabana muzyczka porażka jakaś

Arek
Arek
11 stycznia 2023 14:26

czy idzie odstąpić od umowy Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE
„ENERGIA+ FACHOWIEC”
bo jestem zły bo myślałem że to jest za darmo a się okazało że opłata jest miesięczna 17 zł i za e fakuture tez gdzieś 10 zł ale jak rachunek w kopercie to za darmo mam internet to jeszcze mi płacą […] nie polecam

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Tomek
Tomek
8 grudnia 2022 22:27

Niestety zakład Enea jest jak skansen z PRL-u. Gdyby żył Stanisław Bareja – miałby używanie… Żal

Tadeusz
Tadeusz
21 września 2022 14:38

Moja sprawa została pomyślnie rozpatrzona.👍

Tadeusz
Tadeusz
14 września 2022 12:21

Kupiłem dom i został spisany licznik w/g protokółu,a ja dostaje rachunek do zapłacenia za poprzedniego właściciela domu i za moje zużycie.Przez pół roku w dalszym ciągu biuro nie rozumie o co chodzi,a jakby tego było mało to, jeszcze mają takiego sobie Pana, który w Gorzowie wielkopolskim na ul Zuchów spisuje sobie liczniki nie dosyć, że źle to jeszcze wczoraj przyjechał spisać licznik,a ja mówię,że przecież tydzień temu był Pan spisać licznik😂.Masakra jakaś 😁
Jeśli w dalszym ciągu moja spraw nie będzie załatwiona to podaję sprawę do Sądu.Nie ma wyjścia.

Rysiek
Rysiek
11 października 2022 16:58
Odpowiedz do:  Tadeusz

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób: listownie na adres: Urząd Regulacji Energetyki Al. Jerozolimskie 181 02-222 Warszawa pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu Regulacji Energetyki w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 – 16:15 faksem – na numer: (22) 378 11 54 drogą elektroniczną na adres e-mailowy: dsk@ure.gov.pl lub na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP ustnie do protokołu – w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181.

Katarzyna
Katarzyna
27 lipca 2022 11:29

Arogancja, brak kultury i brak profesjonalizmu – tak niestety muszę podsumować obsługę klienta. Przez EBOK otrzymuję od tygodni odpowiedzi nie na temat, a w kontakcie telefonicznym własnie zderzyłam sie z betonowym myśleniem konsultantki, która w scenariuszu rozmowy miała zapisane chyba tylko by wygłosić swoje prawdy, bez wysłuchania problemu klienta. Doszła do tego, że faktycznie klient ma rację, ale już w scenariuszu nie było słowa – przepraszam. Firma nie przeprasza za NIE wystawienie faktury na czas, ale nalicza odsetki karne za jej niezapłacenie. Absurd? Jestem porażona niekompetencją i tym, że firmie ENEA kompletnie nie zależy na zadowoleniu klienta i jego opinii.

jagoda
jagoda
12 marca 2022 13:06

próbuję od miesiąca uzyskać zgodę na zdjęcie plomby z licznika. Wydaje się, że firma postanowiła mnie wykończyć psychicznie. Najpierw to nie przez telefon, a pisemnie, potem nie tak jak mnie się podoba tylko wypełnić wniosek, potem to on faxem nie doszedł, a ten
następny mailem to nie był ręcznie podpisany, bo wypełniony digitalnie. Więc go nie przyjęli. Teraz wysłałam zdjęcie podpisanego własnoręcznie wniosku, ale już się zastanawiam, co nowego wymyślą. Pocztą wysłać nie chciałam, bo jestem za granicą.

Magda
Magda
22 lutego 2022 16:54

Najgorszy operator w Polsce. Jak jak nie pojedziesz i nie wydrzesz gęby to cie mają głęboko … .

Ola
Ola
30 stycznia 2022 11:45

1. Przez pół roku ENEA nie potrafi zmienić taryfy (mimo reklamacji i ponagleń – telefonicznych i osobistych rozmów z konsultantami). 2. Mimo umowy kompleksowej i rozliczenia rocznego (zgodnie z umową) nagle przychodzą faktury niewiadomo za co i na jakiej podstawie, bo w międzyczasie nikt nie spisywał stanu licznika, a do rozliczenia rocznego jeszcze ponad pół roku… 3. Oprócz faktury „niewiadomo za co” na aktualnego nabywcę przychodzi dodatkowa faktura „niewiadomo za co” na poprzedniego właściciela licznika, który nim nie jest od ponad pół roku…. – dodam, że wszystkie wcześniejsze faktury były opłacane na bieżąco i bez żadnych zaległości. Podsumowując – za nierzetelność, nieuczciwość nawet ta jedna gwiazdka to zdecydowanie za dużo….

Włodzimierz
Włodzimierz
16 stycznia 2022 12:34

Jak wielu innych również zostałem wprowadzony w błąd przez Eneę na tzw, pewną cenę. Tak jak w przypadku innych, nie zostałem powiadomiony o tym, że będę płacił dodatkową opłatę. Chcę ich podać do sądu – nie ze względu na pieniądze – po prostu nie toleruję takiego działania. Potrzebowałbym zrzut ekranu z reklamówką Enei z „pewną ceną” /tą co dokładali 200 zł/. Może ktoś zachował to w swoim komputerze? mój mail [e-mail do wglądu w Redakcji]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Tadeusz
Tadeusz
13 września 2022 14:10
Odpowiedz do:  Włodzimierz

Dzisiaj po raz trzeci idę do tego śmiesznego biura Enea i po raz ostatni z nimi będę dyskutować w mojej sprawie,jeśli dalej nie będzie żadnej reakcji to podaję ich do Sądu.
Brak słów.

Magda
Magda
2 grudnia 2021 13:16

Dla mnie przyjmowanie petentów to jakaś porażka. Czas oczekiwania min. 3 godziny nie inaczej,nie krócej, dłużej owszem. Trzeba wziąć urlop, żeby coś załatwić. Pytam się z jakiej racji ja mam brać urlop. Zamknęli się na cztery spusty. Obsługuje 6 pracowników w tym siedzi 3 petentów? Brak pracowników? Okienka puste. Porażka

Anna
Anna
22 października 2021 08:47

Cieszę się że moja przygoda z nimi już się konczy:) to był męczący rok. Dwa tygodnie odpisują na meile jak dzwonisz z problemem to zamiast rozwiązać wciskają jakąś ofertę. Tragedia. I wystawiają rachunki jak chcą co 2 miesiace co 10 dni nierealne i na duzą kwotę. Nie podpisujcie z nimi umowy!! Nie polecam!!

fenomen
fenomen
30 września 2021 14:30

To się w pale nie mieści! Burdel na kółkach, w erze komputeryzacji nie potrafią przysłać od 2,5 miesięcy umowy i nadal przysyłają rachunki choć mam już od 4 miesięcy mikroinstalację! Czekam tylko aż w Polsce będzie można wybierać dostawcę energii elektr. i wtedy wypierd…!

Wkurzony
Wkurzony
21 września 2021 17:14

[…] Sprawę mega prostą załatwiają w nieskończoność, a po kolejnym zgłoszeniu wypisują, że sprawa jest rozwiązana, i tutaj UWAGA W SKRÓCIE ICH ODPWIEDŹ: „sprawa rozwiązana- czekać dalej na odpowiedź”.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

dżoanka
dżoanka
26 sierpnia 2021 14:40

GALOPJĄCA NIEKOMPETENCJA I TOTALNA GŁUPOTA!! czekam pół roku na wymianę licznika, do wystawienia faktury to pierwsi ale żeby wykonać zlecenie to już nie są chętni; dla pani na infolinii zwiększenie mocy jest równoznaczne z kopaniem nowego przyłącza!! odesłała mnie do „opiekuna” a ten łaskawie odesłał mnie na infolinie

dźoanka
dźoanka
27 sierpnia 2021 11:24
Odpowiedz do:  dżoanka

a najlepsze jest to że swoją niekompetencje zwalają na klienta, że niby to my nie rozumiemy i nie dopełniamy formalności bo przecież oni chcą pomóc-to jest mount everest hipokryzji!!

katarzyna
katarzyna
2 lipca 2021 12:56

Bezczelna i niekompetentna obsługa BOK (o ile w ogóle uda się do niej dodzwonić), idiotyczna polityka firmy nawet względem dużych klientów biznesowych. Problem z otrzymaniem faktury, błędy na fakturach, a oczywiście do sankcji za opóźnienie w płatnościach pierwsi. Odradzam totalnie.

Wkurxwiona
Wkurxwiona
1 lipca 2021 09:07

Wyłączają bez uprzedzenia prąd na cały dzień a człowiek ma prace z domu i nie może pracować!!!! To jest żałosne, nie wiem za co płacimy te rachunki skoro tego prądu nawet nie ma i ciężko uprzedzić ze go nie będzie. Ktoś powinien za takie wyłączenia otrzymać surową karę, bo człowiek nie może normalnie funkcjonować a nikogo to nie interesuje. Paniusia na 991 mówi ze może to potrwać nawet dłużej niż 8 h. Cała ta pseudo firma nadaje się tylko do zlikwidowania!!!

Aga
Aga
26 maja 2021 11:04

Potrzeba kilku dni, żeby w ogóle się dodzwonić do ENEI. A jak już nareszcie udało się dodzwonić, to i tak nikt mi nie pomógł. MASAKRA!!!

Mateusz
Mateusz
21 maja 2021 18:28

Kontakt? Tragedia. Dodzwonić się do nich to prędzej człowiek umrze i ożyje.

andy
andy
3 września 2021 13:24
Odpowiedz do:  Mateusz

O popatrz. Całkiem jakbym czytał o PGE

Ewelina
Ewelina
30 kwietnia 2021 22:11

Totalne dno. Gdyby w mojej miejscowości była możliwość wybrania innego operatora zrobiłabym to bez zastanowienia! Bardzo zachęcacie by zainwestować w panele, żeby nie musieć prosić się was o faktury! Oczekują terminowych opłat od klientów a sami nie wywiązująca się z umowy. Faktury przychodzące jak chcą, nigdy według harmonogramu, najczęściej co półtora do 2 miesięcy, chociaż ustalone jest 30 dni! Na infolini nigdy nikt nic nie wie, ani kiedy będzie faktura, ani czemu na podstawie stanu licznika który podaje regularnie faktura wystawiona być nie może, pytanie czy ich pracownik i kiedy spisał licznik również jest zagadką.

eugeniusz
eugeniusz
15 marca 2021 13:06

Umowa na zamrożenie podwyżek cen energii to wielkie oszustwo, powinno być ścigane.

Arczi
Arczi
1 kwietnia 2021 23:36
Odpowiedz do:  eugeniusz

Uważam, że wszyscy oszukani powinni złożyć pozew zbiorowy, te ich opłaty handlowe w nowych umowach , to złodziejstwo

Sylwia
Sylwia
7 maja 2021 12:48
Odpowiedz do:  Arczi

Zgadzam sie z ta opinia w 100%
Ja zawarlam Ta umowe i jest to […]. Pisalam o wypowiedzenie 17 marca do dzisiaj nie ma odpowiedzi . Dzwonilam w tej sprawie na infolinie juz piec razy to kazdy konsultant odpowiada to samo , ze trzeba czekac i oni w tej sprawie nic nie moga zrobic.. Firma strasznie wykorzystuje klientow tylko zeby zdobyc do podpisania umowy i pozniej klient jest lekcewazony. Klient musi w terminie zrobic wszystko ,ale Firma wogole nie wywiazuje sie z warunkow umowy ktore sama ustalila. Powinno to byc gdzies zgloszone. Straszna firma

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Monika
Monika
24 lutego 2021 21:25

Wieczna awaria systemu, nie można zalogować się do ebok. Styczeń awaria, zalogowałam się po 4 godzinach. Luty znów „chwilowa” awaria trwająca wiele godzin. W zeszłym roku również zdarzały im się te awarie.

Paweł
Paweł
23 lutego 2021 17:14

ENERGIA+ Pewna Cena. Naciągana ta promocja.

Jarosław
Jarosław
23 lutego 2021 17:07

Zamrożenie cen i kupony rabatowe to jedna wielka ściema. Nie dajcie sie nabrać. W porównaniu do poprzedniego moj rachunek wzrósł o 40 zł.[…]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Marta
Marta
10 kwietnia 2021 17:34
Odpowiedz do:  Jarosław

dokładnie, u mnie to samo 🙁 Dałam się nabrać :((

Rafał
Rafał
19 lutego 2021 16:47

Dno totalne. Od grudnia zgodnie z nową umową powinienem mieć prąd w taryfie G11 zamiast C11. Na zapytania i reklamacje nie odpowiadają. ostatni rachunek w listopadzie – też reklamacje zapytania -w dupie mają. Infolinia – prędzej do teleturnieju się dodzwonisz.
Pracownicy – szkoda słów 😅

Mateusz
Mateusz
9 lutego 2021 18:56

Nie polecam. Jeżeli chodzi o infolinię to Pani która mnie obsługiwała kazał mi ściągnąć aplikacje Enea i tam się zalogowac. Uświadomilem ja że stroną internetowa to nie jest aplikacja. Dodatkowo nie potrafiła wsyalc mi nowego linku ( inny konsultant zrobił to w minutę). Mało kompetentni , nie zaangażowani w swoją pracę. Jeżeli chodzi o samą firme to jak dla mnie DNO poniżej mułu. Nikomu jej nie będę polecać. Pani przy podpisaniu umowy tak robi wyliczenia żeby wyszło że opłaca się wziąć inna taryfę niż człowiek chce a później zostaje się z rachunkami wyższymi . Oczywiście reklamację nic nie przynoszą . Następnym razem nawet nie będę patrzył na tą śmieszna firmę

Joanna
Joanna
3 lutego 2021 21:23

Dokładnie 5 stycznia złożyłam wnioski o zawarcie umowy i podpięcie licznika. Z każdej strony otrzymuję sprzeczne informacje, teoretycznie do 30 dni miała być podpisana umowa która do dnia dzisiejszego (minęło 29dni) nie została nawet stworzona a ze strony ENEI nie otrzymałam kompletnie żadnych odpowiedzi. Pomijając już fakt, że siostra wypowiedzenie umowy dostała w ostatniej chwili i ja z rodziną zostałam na lodzie. Jestem w 8 miesiącu ciąży z 2 małych dzieci i bez prądu w domu, bo cudowna firma do dnia dzisiejszego ma to wszystko w poważaniu. Nie pomagają próby kontaktu, ponieważ każdy konsultant mówi zupełnie co innego, jako firma czujecie się bezkarni ponieważ jako jedyni dostarczacie tu prąd. Jedna wielka porażka!!!! Jeżeli ktokolwiek ma wybór niech unika tej firmy za wszelką cenę.

Elwi28
Elwi28
7 lipca 2021 08:05
Odpowiedz do:  Joanna

My też czekamy od kwietnia na umowę i nadal jej nie ma. Czy się doczekamy ? Wszystko zrobiliśmy jak należy a oni ze swojej strony nie wywiązali się. Dlaczego taka wielka firma ma taki bałagan? Czy nie stać ich na zatrudnienie i wyszkolenie pracowników żeby nie trzeba było czekać za każdym razem 45 minut aż ktoś odbierze telefon? Beznadzieja

bolek
bolek
7 stycznia 2021 14:07

07-01-2021 Znowu nie działa czat a o połączeniu się z konsultantem można pomarzyć

robert
robert
17 grudnia 2020 11:11

nie pracuja bo koronawirus umowic sie nie mozna bo brak terminow telefony nie odbieraja a jak sie ktos spozni pare dni z platnoscia to ponaglenia windykacje ZENADA wrocil komunizm bynajmniej w enea

ijan
ijan
14 października 2020 17:30

co ja mogę pomyśleć o zużyciu energii elektrycznej jak licznik przez czas trwania umowy pośpieszył się w zegarze przełączającym taryfy noc i dzień pośpieszył się o 15 min to jest o 1/4 godziny to tak sobie myślę że jak tu się śpieszy to w wykazie zużycia energii też wskazuje 1/4 więcej jako zużyta.

bartek
bartek
30 lipca 2020 17:45

Mam dwa mieszkania moje i mamy od kilkunastu lat jesteśmy Klientami Enea i do tej pory nie było przynajmniej Ja nie mam problemu. Mamę jakiś czas temu podeszli z innej firmy z promocją jako zakład energetyczny i podpisała umowę tera płaci wyższe rachunki niż wcześniej. Próba powrotu do Eneii okazuje się możliwa dopiero po zakończeniu umowy bo inaczej wysoka kara zostanie nałożona przez obecnego jej sprzedawcę, ale jak tylko zakończy się ta umowa to zaraz podpisujemy ponownie umowę z Enea. Dziwią mnie komentarze że nic niemożna załatwić na infolinii zawsze trafiam ma miłą i profesjonalną obsługę. Faktury mam na czas i zgadzają się z mim zużyciem. Jak inkasent nie odczyta licznika bo zastał zamknięte drzwi to zawsze chętnie przyjęli stan licznika płacę regularnie i wiem kiedy powinien być rachunek.wiec jak nie otrzymałem dzwoniłem i zostałem dokładnie poinformowany o kwocie.i możliwości korzystania z eBOK. Jako sprzedawcę mogę w 100 % polecić firmę Enea.

Magdalena
Magdalena
22 sierpnia 2020 05:58
Odpowiedz do:  bartek

Polecam Enea wszystko dokładnie wytłumaczone przy zawieraniu umowy rachunki przychodzą na czas place regularnie jak problem jakis jest dzwonię i szybko rozwiązany jest polecam

Jozef
Jozef
12 kwietnia 2021 17:14
Odpowiedz do:  Magdalena

A oplata handlowa???

tygrys
tygrys
11 czerwca 2020 15:38

Ja podpisałem umowę pewna cena energii, ale nie zastanawiałem się nad innymi opłatami i rachunek po podpisaniu nowej umowy już był dużo wyższy cena handlowa wzrosła z 7,88 na 25,5 miesięcznie ale cena energii się nie zmieniła

Poirytowana klientka
Poirytowana klientka
12 marca 2020 16:19

Firma która bardzo nie porządku traktuje swoich klientów. Jestem wieloletnim klientem kupuje prąd do dwóch mieszkań. Raz miałam opóźnienie w płatności przez przeoczenie, na FV nie zauważyłam informacji o zadłużeniu, nie dostałam ani smsa ani telefonu (jeśli bym miała taki to od razu bym uregulowała) i po prostu wyłączono prąd.. i to w piątek! Pomimo uregulowania należności w ten sam dzień, koło południa mieli już na koncie, oświadczyli ze w piątek już nikt nie przyjdzie włączyć mi prąd i byłam bez prądu do wtorku czyli 4 dni… tragedia.. Po drugie irytuje mnie naliczanie odsetek… zazwyczaj kopertę w skrzynce z Enei mam najwcześniej 12 ego danego miesiąca a ostatnio terminy płatności wyznaczone są na np 7ego… jak mam zdążyć zapłacić na czas?? Nie ja odpowiadam za to kiedy przychodzi do mnie poczta! Po drugie nawet jak płace w dzień terminu płatności to i tak mam odsetki bo.. pewnie u nich ta płatność doszła później… gdzie jest informacja ze termin płatności to termin kiedy np ..księguje Enea?? Może warto wydłużyć terminy płatności bo jest to bardzo nie w porządku!

aj
aj
10 lutego 2020 14:00

Dostarczanie prądu to jedno. Obsługa klienta – tu sie zaczynają schody. Pracownicy odsyłają od jednej do drugiej osoby. Brak kompetencji – stawianie się w roli monopolisty…słabe:( Gdyby była możliwość zmiany dostawny – a nie wymuszenie (!) zrobiłbym to od zaraz. Mam nadzieję, że przyjdzie moment – konkurencji a przez to SZACUNEK do klienta. Cały czas to komuna – tylko z uśmiechem i nowymi mundurkami.

AB
AB
1 kwietnia 2019 06:34

Firma nierzetelna. Nie przyznaje się do błędów, nawet jeśli chodzi o źle wysłana korespondencję co skutkuje dalszymi problemami. Naciągają, potem umywają ręce

Ola
Ola
26 lutego 2019 18:02

Ludzie spisujcie a najlepiej róbcie fotki licznika jak zmieniacie firmę na Enea bo początkowy licznik jest zawsze źle spisany(oczywiście na niekorzyść klienta). W Kostrzynie takie rzeczy na porządku dziennym. Złożyłam reklamację bo na kawalerce z gazową kuchenką i ogrzewaniem, bez czajników elektrycznych i z energooszczędnymi sprzętami i żarówkami mam zużycie za 10 dni 186 jednostek!!!!!! Kończę umowę i uciekam od tej firmy jak najdalej!!!

Waldi
Waldi
12 stycznia 2019 22:38

08.01.19 dzien w dzien wylaczany prad.. Do dnia Dzis, Sobota wieczór prad nagle wyłączony od godziny 19.00. Awaria smieszne..czy Naprawde nie mozecie przedstawić prawdziwej przyczyny? Tylko na infolini słychać awaria ?a do dzwonić.. Sie wogle nie idzie..!! zenujaca sa Wasze uslugi a oplaty za prad wciaz rosna.. Hmm ciekawe za co place? Za brak dostawy produ?

Michał
Michał
4 stycznia 2019 10:15

Enea, odłączyła mi prąd mimo zapłaconych rachunków. Pani z boku, mówi że przepraszają, że monter przekroczył uprawnienia, po czym mi naliczają opłatę 100 zł za przyłączenie. Ja pisze odwołanie, na co oni oddaję sprawę do sadu i dostaję do zapłaty 600 zł. Dla mnie jest to duża kwota. Przy okazji utraciłem tego dnia, gdy mi prąd wyłączyli cała zawartość lodówki. Bilans współpracy w 2018 z Enea – jestem w plecy ponad 1000. Serdecznie nie polecam i nie pozdrawiam (tej firmy) masakra.

Marek
Marek
26 lutego 2019 21:28
Odpowiedz do:  Michał

U mnie było jeszcze gorzej. 2 lata po zakończonej umówię wciąż miałem nadpłatę. Dzwonię na infolinię i okazuje się że mam prawie 1000zl nadpłaty. Proszą o przesłanie wniosku o zwrot mi na konto, co czynię. Po 2 tygodniach dostaję pismo, że nadpłata została wliczona w koszty sądowe! Założyli mi sprawę, nie wiadomo o co, bo na infolinii nic nie wiedzą! Mam kontaktować się z ich kancelarią. Jakaś paranoja! Ta firma to oszuści jakich mało. Jestem już w plecy parę tysięcy złotych – tak wyszły mi oszczędności zmieniając operatora. Najgorsza decyzja to było podpisanie cyrografu z Enea.

Czytelnik
Czytelnik
7 grudnia 2018 22:37

Enea to zwykły [….] w „białych rękawiczkach”. Zakładają liczniki, które wskazują na większe zużycie energii elektrycznej, niż jest w rzeczywistości.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Nowak Irena
Nowak Irena
4 października 2018 13:48

Co to jest opłata handlowa czy będę płaciła co miesiąc , ponieważ zmieniłam umowę na C-PC i doliczono stawkę opłat za obsługę handlową 19.98 zł , dotychczas nie pobierano takiej opłaty i myślę , że zostałam oszukana .

Jozef
Jozef
12 kwietnia 2021 17:18
Odpowiedz do:  enerad.pl

ja mam fotowoltaike i nie chce żadnych opłat handlowych

pewniakjw
pewniakjw
6 września 2018 23:53

enea ???? nie wiem jak inni sprzedawcy prądu, ale myślę, że to jawne złodziejstwo za prąd płaci się niewielkie pieniądze natomiast czynniki stałe, zmienne opłaty nocne stałe, zmienne i inne pierdoły i płaci się dwa razy więcej za przesyły niż za zużytą energię po prostu rozbój w biały dzień tak może być tylko w polsce złodziej złodziejem pogania.

Roman
Roman
2 września 2018 13:15

Enea Goleniów 🙁
Mieszkam w Krępsku k/ Goleniowa. U nas awarie są co najmniej 2x w tygodniu. Wyglądają zazwyczaj tak: prąd jest wyłączany na kilka sekund do minuty i włączany na kilka minut. I tak przez ok. 2 do 3 godzin. Nie jest to związane z żadnymi problemami pogodowymi. Na 991 odpowiedź jest taka: Panowie intensywnie szukają usterki.
Czy można być zadowolonym z takich usług ???

Andrzej
Andrzej
26 lipca 2018 15:19

Zgłosiłem problem z licznikiem, tarcza obracają się nawet po wykreceniu bezoieczników, i rachunki w granicach 360zł choć wszystkie sprzęty mam energooszczędne, licznik zabrali do sprawdzenia i po kilkunastu tygodniach przysłali mi rachunek bo według nich licznik był sprawny, i niema możliwości udowodnienia im że coś jest niesprarawne bo gdy zabiora licznik to mogą zrobić co chcą i ne da się nic z tym zrobić, choć rachunki zmniejszyły się prawie o połowę to według nich licznik był ok i 200 do zapłacenia za sprawdzenie. To są oszuści i musi się każdy liczyć że tak się to skończy.

Aga
Aga
23 czerwca 2021 12:16
Odpowiedz do:  Andrzej

Witam a te 360 to za ile kw?
Bardzo proszę o odpowiedź

jozek
jozek
12 kwietnia 2018 12:46

ostała mi naliczona opłata za założenie plomby, którą zdjął sam pracownik firmy enea. myślał, ze poprzednia była naruszona, szarpnął i było tylko takie „ups”. Złożenie reklamacji nie było skuteczne, bo inkasent się wszystkiego wyparł. niestety mam umowę na czas określony, potem uciekam.

Tymek
Tymek
16 kwietnia 2018 10:45
Odpowiedz do:  jozek

Mi kiedyś enea naliczyła opłatę za to, że niezasadnie odcięli mi prąd (monterzy pomylili adres!!!!!) – to chyba było około 100 złotych. mam rachunki na poziomie 80 złotych, więc zdziwienie było ogromne. I nie chcieli uznać reklamacji tej opłaty, chociaż wynikała na ewidentnie z ich pomyłki, bo ja nigdy żadnych zaległości nie miałem. po tych bojach, powiedziałem im, żeby spadali na drzewo i zmieniłem sprzedawce prądu.

Ufek
Ufek
18 kwietnia 2018 09:02
Odpowiedz do:  Tymek

A na jakiego? I czy nie masz problemów wtedy z eneą jako dystrybutorem prądu? mieszkam na wsi i mam opory przed zmianą sprzedawcy. boję sie, ze jak to zrobię, to enea operator będzie maksymalnie wydłużać czas usunięcia awarii. A przecież gdzie indziej można płacić o wiele mniej i juz mnei irytują wysokie rachunki

Kaaarla
Kaaarla
3 kwietnia 2018 16:01

Enea sprawia, że mam reakcję alergiczną, złożyłam reklamację na rachunek i nie mogą dojść do ładu, jaka powinna być płatość. dział windykacji sobie, bok sobie. wymaganie, żeby po prostu przekazać klientowi jednoznaczną wiadomość, to zbyt wiele. a do tego momentu było nawet ok.

Rafał
Rafał
30 marca 2018 08:31

czytam opinię i wątpię…
mam umowę z eneą od niedawna, to jest kontynuacja umowy moich rodziców, od których odkupiłem mieszkanie. i jest na czas nieokreślony, ale wszystko jest ok. jak dzwoniłem na infolinię, to też się wszystkiego dowiedziałem. no jakbym był w innej firmie niż enea, którą opisujecie

luka
luka
23 marca 2018 09:21

zmieniłem ofertę z urzedu na rynkowa i nie jestem zadowolony, rachunki wzrosły zamiast spaść (i mówię tylko o części sprzedażowej). Po prostu umknął pani fakt, że będzie jeszcze opłata handlowa. Ale w papierach potem była wyszczególniona, więc moja wina, że nie doczytałem.

Bele
Bele
22 marca 2018 11:23

firma ok, nie najgorsza.