Energa – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

2.15 /5
(Ocen: 1564)
Energa – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Energa należy do wielkiej piątki polskich sprzedawców prądu, prowadzi działalność na rynku krajowym w Niemczech oraz na Słowacji. Historycznie związana z obszarem północnej Polski, gdzie znajduje się największa liczba farm wiatrowych, przez co to właśnie do klientów tej firmy trafia najwięcej prądu wyprodukowanego ze źródeł odnawialnych.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Energa Obrót, spółka która z ramienia Grupy odpowiada za sprzedaż prądu, obsługuje ponad 2,5 miliona klientów indywidualnych oraz ponad 300 tysięcy klientów biznesowych, dostarczając im rocznie ponad 20 GWh prądu. Spółka zajmuje pozycję dominującą na terenach północno-centralnej Polski, jednocześnie stale poszerza grono klientów na terenie całej Polski i zwiększa swój udział w rynku, kosztem innych sprzedawców. Firma jest liderem we wdrażaniu innowacyjnych, proekologicznych technologii i usług, jako pierwsza wprowadziła na polskim rynku Mobilne Biuro Obsługi Klienta (mBOK) oraz najbardziej rozbudowane  i największe elektroniczne biuro obsługi klienta energetycznego (eBOK), poprzez które istnieje możliwość samodzielnego rozliczenia opłat za prąd.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Firma posiada bardzo szeroką gamę produktów skierowanych do klientów biznesowych – z propozycji tego sprzedawcy mogą skorzystać m.in odbiorcy taryf C, B i A. Oferta z gwarancją ceny, oferta łączona gaz + prąd oraz różnego rodzaju rabaty i upusty na usługi dodatkowe mają zachęcić dotychczasowych oraz nowych klientów do skorzystania z usług tego sprzedawcy. Energa wprowadziła również na rynek produkt Smart ECO, w ramach którego istnieje możliwość ograniczenia lub całkowitego wyeliminowania dotychczas ponoszonych opłat związanych z energią bierną.

Odbiorcy przyłączeni do sieci Energa Operator mają również możliwość zakupu energii po cenach taryfowych, bez gwarancji niezmienności ceny, za to z możliwością wypowiedzenia takiej umowy w dowolnym momencie z zachowaniem okresu wypowiedzenia zapisanego w umowie. Ze względu na największy w Polsce udział energii ze źródeł odnawialnych, ceny taryfowe Energi należą do najwyższych w Polsce.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Energa swoją ofertę kieruje również do klientów indywidualnych – spółka obsługuje odbiorców urzędowych oraz na zasadzie TPA z takich grup taryfowych, jak m.in.: G11, G12, G12w. Pierwsza grupa klientów ma regulowane ceny przez Prezesa URE oraz ograniczony wybór taryf – w tym miejscu warto zaznaczyć, że Energa ma bardzo szeroki wybór ofert, ale tylko dla odbiorców na zasadzie TPA. Ponadto klienci taryfowi nie mają gwarancji stałej ceny i mogą spodziewać się podwyżek w każdej chwili.

Odbiorcy podłączeni do sieci firmy na zasadzie TPA, mogą korzystać z szerokiego wachlarza ofert spółki. Gwarancja stałej ceny to tylko niewielki profit jaki czeka na osoby, zmieniające sprzedawcę na firmę Energa. Dzięki elastycznej ofercie możemy oszczędzać m.in. na cenie energii albo opłatach handlowych. Podobnie jak inni firmy energetyczne, spółka przeprowadzi za nas wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy prądu.

Energa dla swoich klientów przygotowała także szereg produktów dodatkowych np. ubezpieczenia.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Energa w 2019 roku:

Struktura paliw - Energa.

Sprzedawca gazu dla firm

Firma od 3 lat w swojej ofercie posiada sprzedaż gazu – obsługuje ona klientów biznesowych oraz indywidualnych. Sprzedawca podkreśla, że jego propozycja dostosowana jest do indywidualnych potrzeb klientów. Wybierając Energę zawieramy umowę kompleksową, a wszystkie formalności (pod warunkiem, że udzielimy stosownego pełnomocnictwa) związanego ze zmianą załatwi za nas spółka.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Sprzedawca przygotował ofertę dla klientów biznesowych z grup taryfowych: W-1, W-2, W-3, W-4, W-5, W-6, W-7 i W-8. Propozycję Energi wyróżniają niskie ceny za gaz oraz atrakcyjne stawki abonamentowe.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Odbiorcy indywidualni mogą korzystać z usług Energii w ramach taryf W-1, W-2, W-3 oraz W-4. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla gospodarstw domowych, które mają jedno urządzenie zużywające gaz i jest nim kuchenka gazowe. Taryfa W-2 odpowiada korzystaniu w domu z kuchenki gazowej oraz piecyka gazowego do grzania wody. Wyższe taryfy są przeznaczone dla odbiorców, którzy ogrzewają swój dom lub mieszkanie błękitnym paliwem.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Grupa ENERGA powstała w wyniku połączenia Koncernu Energetycznego ENERGA SA z Zespołem Elektrowni Ostrołęka SA. Firmą zarządzającą Grupą jest ENERGA SA, która została zarejestrowana w styczniu 2007 roku – jej kapitał został podwyższony przez Ministra Skarbu Państwa, który wniósł 85 proc. swoich akcji Koncernu Energetycznego ENERGA oraz Zespołu Elektrowni Ostrołęka. Głównym akcjonariuszem ENERGA SA jest Skarb Państwa.

W skład Grupy wchodzą spółki:

  • ENERGA SA;
  • ENERGA-Operator SA – w segmencie dystrybucji znajduje się 19 spółek (ENERGA posiada udziały bezpośrednio i pośrednio);
  • ENERGA Hydro Sp. z o.o. – zarządza ponad 20 podległymi spółkami.

Firma została wyróżniona wieloma nagrodami m.in.:

  • Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP w kategorii Zielona Energia,
  • Marka Wysokiej jakości za 2012 rok,
  • Perła Polskiej Gospodarki 2009.

Obszary działalności Grupy ENERGA

Grupa ENERGA zajmuje się wytwarzaniem, dystrybucją oraz obrotem energii elektrycznej. Podmiotem zarządczym jest ENERGA SA, która definiuje cele strategiczne oraz czuwa nad ich realizacją. W Grupie działają spółki, które wspierają firmy z określonych segmentów. ENERGA, według strategii rozwoju Grupy na lata 2013-2021, stawia przede wszystkim na poprawę komfortu życia i pracy swoich klientów.

ENERGA pozyskuje energię elektryczną z własnych źródeł oraz jako członek TGE kupuje ją na rynku giełdowym.

Za segment wytwarzania odpowiedzialna jest spółka ENERGA Hydro Sp. z o.o. Firma posiada potencjał wytwórczy o mocy zainstalowanej równej 1,3 GW, a swoją działalność opiera na energii pochodzącej z:

  • odnawialnych źródeł energii – firma eksploatuje największą w kraju elektrownię szczytowo-pompową Żydowo, największą przepływową elektrownię wodną EW Włocławek, ponadto pozyskuje energię z elektrowni wodnych i wiatrowych. Elektrownie wodne, znajdują się głównie na północy kraju, posiadają łączną moc zainstalowaną na poziomie 362,43 MW, natomiast farmy wiatrowe, zlokalizowane są przede wszystkim w północno-zachodniej części kraju, na poziomie 165 MW;
  • elektrowni systemowych – spółka pozyskuje energię ze źródeł konwencjonalnych, kluczową rolę odgrywa Spółka Energa Elektrownie Ostrołęka, łączny potencjał wytwórczy wynosi 722 MW;
  • elektrociepłowni – firma produkuje energię elektryczną oraz ciepło w kogeneracji, łączna moc wynosi 449,9 MWt oraz 57 MWe.

Podmiotem odpowiedzialnym za dystrybucję jest ENERGA-Operator SA, spółka została utworzona 1 lipca 2007 roku – jej jedynym akcjonariuszem jest ENERGA SA. Z usług OSD korzysta ponad 2,9 mln odbiorców. Spółka działa na obszarze północnej i środkowej części Polski – w przybliżeniu obejmuje 1/4 powierzchni kraju. Operator wykorzystuje 193 tys. km linii elektroenergetycznych, dzięki którym przesyła 20 Twh energii elektrycznej rocznie. Jako pierwsza firma w kraju wdraża program instalacji „inteligentnych liczników prądu” (AMI) oraz buduje sieci inteligentne (Smart Grid).

Głównym obszarem Energi jest sprzedaż i dystrybucja prądu, jednak od kilku lat (21 września 2012 roku firma otrzymała koncesję) zajmuje się ona również sprzedażą gazu klientom instytucjonalnym. Początkowo sprzedawca oferował swoje usługi tylko w województwie pomorskim – obecnie działa na terenie całego kraju.

Fundacja ENERGA

Fundacja została utworzona w kwietniu 2009 roku – fundatorem jest Zarząd ENERGA SA. Głównym zadaniem jest niesienie pomocy na obszarze działania Grupy – fundacja wspiera chore dzieci, placówki oraz instytucje. Co roku organizuje ona program „Pomagaj z ENERGĄ” – do tej pory fundacja wsparła osoby i jednostki potrzebujące na kwotę ponad 3 mln zł. Organizacja posiada status OPP i na jej konto można przekazywać 1 proc. podatku.

Energa na Youtube – czyli powspominajmy spoty reklamowe

Energa to kolejny sprzedawca prądu, którego kanał możemy znaleźć na Youtube. Dostępnych jest kilka filmików – głównie są to spoty reklamowe, które emitowane były w telewizji ładnych parę miesięcy temu. Brakuje nam trochę filmików informacyjnych, ale i tak warto zajrzeć! Polecamy też odwiedzić kanał Energa-Operator, gdzie dowiemy się m.in. jak działa inteligentny licznik energii elektrycznej.

)

Więcej informacji o Energa

Opinie o Energa

Dodaj komentarz
guest
40 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Gustaw
Gustaw
14 stycznia 2023 10:40

Energa to tragedia, rozliczenie rzeczywiste to udręka, podajesz stan licznika i 24h czekasz na akceptacje tego co podałeś, później dopiero generują fakturę w systemie „płatności online” ENERGA to jedyna firma w PL, która potrzebuje kolejne 24h na zaksięgowanie przelewu natychmiastowego przez Przelewy24, pieniądze z konta schodzą natychmiast a jak jest weekend to akceptacja przelewu jest dopiero po weekendzie, żart na maxa. Koszmar totalny najnowsze systemy, zautomatyzowane procesy ale na końcu chyba tradycyjnie pani za biurkiem musi się upewnić czy „system nie nawalił” oczywiście od pon do pt :-/ wszystko się przeciąga i proces opłaty rachunku trwa aż dwie doby. Ciekawostka system od Asseco niemal identyczny z PGNiG lecz tam działa miodzio, natychmiastowo, energa sobie nie radzi w przestrzeni informatycznej wystawiając tym nie najlepszą „laurkę” dla Asseco W każdym innym miejscu jest natychmiastowe […] Niestety w nie których miejscach niema alternatywy dlatego ten bajzel nigdy nie zniknie, masz inną opcję to skorzystaj!

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Darek
Darek
28 października 2022 10:27

Co to ma być? Kolejny raz zostałem przez socjotechniczny telemarketing i niedbalstwo Energa wprowadzony w błąd. Raz wystawieni fakturę za 1 kwh 1000 zł. A ostatnio rzekome gwarancje niższych opłat z 30 wzrosły do 70 zł za zużyte 4 kWh (świetlówka w piwnicy). Nie zgadzajcie się na umowy przez telefon! Oczywiście teraz wystarczy mi latarka albo świeczka. Czyli powrót do średniowiecza.

Wojciech
Wojciech
8 października 2022 14:25

Opinia na temat warunków pracy. Proszę przyszłych pracowników Energi oraz rekrutujących na uważanie na siebie przez omijanie tego miejsca pracy. opisuję swoje własne doświadczenia jako pracowników spółki przy ul. Cichej w Olsztynie. Ich pięciu pracowników zostało oskarżonych o mobbing na pracowniczce. Zarząd spółki prowadzi w ich sprawie postępowanie wyjaśniające. do tej pory nierozstrzygnięte, bo ręka rękę myje. W zakładzie toczyły się również kontrole Państwowej Inspekcji Pracy.
Jeden z pracowników zakładu popychał i podduszał kobiety pracujące w dziale. Po zdarzeniu poleciał na skargę do dyrekcji i kadr. Po złożeniu donosu zwolnili pobitą pracowniczkę, bo zaczęła być niewygodna dla interesów spółki.
Tym podobne, patologiczne zjawiska odbywają się w Enerdze na porządku dziennym. Byłem świadkiem wyzwisk, bezczelnego zachowania, aroganckiego, wulgarnegosłownictwa ww. panów. Dyrektor oddziału przymyka oko na wykroczenia i przestępstwa na terenie zakładu.

Hanna
Hanna
9 września 2022 20:33

W kwietniu br. (niby) zmieniłam sprzedawcę prądu z dotychczasowego PGNiG (który miał podnieść TRZYKROTNIE stawki za kWh) na Energę-Obrót. Uzgodniłam wszystko telefonicznie i przesłałam pełnomocnictwo do wypowiedzenia dotychczasowej umowy w moim imieniu (wypowiedzenie trwa 1 m-c, formularz jest na stronie internetowej Energi)). Dokładnie miesiąc później w swojej poczcie elektronicznej znalazłam zdalną umowę kompleksową z Energą-Obrót z wszystkimi załącznikami. Niby wszystko okej, ale… ZAPOMNIELI o rozwiązaniu mojej „starej” umowy. PGNiG twierdzi, że do tej pory (a już blisko 5 miesięcy) nikt tego nie zrobił. Mam teraz więc DWIE umowy, PGNiG ubolewa, ale żąda ode mnie płatności. Cóż, „dziki kraj”, tu wszystko jest możliwe! 🙂 Mianuję Energę-Obrót na Super Sprzedawcę!!!

Janina
Janina
11 lipca 2022 08:59

ENERGA nie ma punktu obsługi w Warszawie , klient z Warszawy ma jechać sobie do Płońska podpisać umowę????? Co to jest …….????? Stolica Europejska, prąd w całym kraju rozsyłany a w Warszawie nie ma punktu obsługi To jakiś żart

Marcin
Marcin
21 listopada 2022 23:16
Odpowiedz do:  Janina

Umowe mozna podpisac przez internet, wystarczy poczytać

Kasia
Kasia
10 marca 2022 09:16

witam właśnie podpisałam umowę z Energą nie zwróciłam uwagi na zmianę taryfy zamiast G11 mam G11K jak mogę to zmienić ? kolejny problem mam ze zmianą adresu poboru prądu od kilku miesięcy nie mogę zmienić adresu to jakaś żenada.

Gustaw
Gustaw
14 stycznia 2023 10:42
Odpowiedz do:  Kasia

Witam w energa…. przyzwyczaj się Kasiu, będzie tego więcej 😀

Hanka
Hanka
1 marca 2022 12:55

Jest zawiedziony
Najgorszy dostawca energii w kraju. Obsługa klienta fatalna. Wciskają pakiety z opłatą handlową o której nie informują
Jedyny dostawca energii w mojej okolicy, ale spróbuję mimo to poszukać najbliższego w okolicy, który mógłby mnie obsłużyć. Opłata handlowa w skali roku wynosi prawie 400 zł od klienta
Jest to haracz, dzięki któremu mają kasę na premie dla swoich przedstawicieli. Z umowy trudno się wycofać. Z resztą ich pracownicy są w punktach sprzedaży agresywni i nie pomocni
Działają z premedytacją. Specjalnie szkolenia przez władze Energii.

Aleksandra
Aleksandra
26 września 2021 06:35

Jestem mega zawiedziona. Mam licznik przedpłatowy gdzie kupuje prąd przez internet lub w np. sklepie tyle ile potrzebuje, jak się kończy to znowu dokupuję. Jest weekend i taka sytuacja. Muszę kupić bo zaraz mi się skończy na drugiej taryfie niestety ani w sklepie ani przez neta nie mogę bo jest jakiś błąd. Znikąd pomocy bo energa pracuje tylko od pon. do pt. Finał jest taki że jestem bez prądu, jedzenie w zamrażalniku rozmrożone itd. itp. Inaczej licznika nie doładuje jak tymi dwoma sposobami więc jeżeli w weekendy coś się psuje to dlaczego nikt w weekend nie pracuje, nie ma dyżuru czy nie sprawdza czy wszystko działa ok? Jeżeli Energa wprowadza takie liczniki to nie może być sytuacji że w weekend zostaje bez prądu bo mimo najszczerszych chęci nie mogę z przyczyn od siebie niezależnych doładować licznika. Kpina i brak słów nic więcej…

Anna
Anna
14 stycznia 2022 09:02
Odpowiedz do:  Aleksandra

Miałam ten sam problem. W piątek wieczorem brakło prądu. W systemie jakaś awaria. Cały weekend bez prądu. Dopiero w poniedziałek jakis kontakt z infolinią. Tragedia poprostu

kuba
kuba
23 lutego 2021 19:54

Dla osob z warszawy ktore chca miec tanszy do ogrzewania prad niz Rwe stoen ve innogy to tylko dwie opcje tj LUMI lub orange energia

AGATA
AGATA
6 listopada 2020 18:12

To niech mi ktoś powie od kogo wziąć prąd, bo na każdą firmę są tylko komentarze ze oszuści i że unikać. Pls niech ktoś poradzi – może ranking plusy i minusy ale oparty na opiniach klientów

Paweł
Paweł
21 grudnia 2020 09:09
Odpowiedz do:  AGATA

Witam, proszę pani pracuje w najlepszej firmie sprzedażowej na rynku. Firma Axpo proszę przeczytać sobie opinię na Enerad.pl Jeśli szuka pani stabilizacji oraz oszczędności proszę zadzwonić pod numer […]. Pozdrawiam

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Last edited 2 lat temu by Paweł
Artur
Artur
13 lipca 2020 09:46

Uwaga na Energa Obrót S.A. Ostatnio masowo wciskają konsumentom G11K zamiast G11 co skutkuje znaczącym wzrostem opłat dla ludzi z małym wolumenem rocznym oraz brak ochrony taryfowej.Wizyta w punkcie obsługi klienta z chęcią zmiany G11K na G11 skutkuje czasem agresją ze strony pracowników (czyżby prowizja do zwrotu?).
Nie dajcie się nigdy wkręcić w G11K ani G12K.
Wałek nr 2 – po montażu paneli fotowoltaicznych od 2020 roku Energa opóźnia o 3 miesiące migrację klienta do systemu prosumenckiego. Wskutek tego ,,hoduje” nadpłaty na kontach klientów. Po 3 miesiącach przenosi do systemu prosumenckiego a na koncie klienta powstaje nadpłata którą będą oddawać przez 2-3 lata, dla większych instalacji PV nawet znacznie dłużej. Znależli sobie sposób na bezpłatny kredyt na koszt konsumentów.

Konrad
Konrad
19 czerwca 2020 18:50

Przed chwilą chciałem przez internet wysłać wniosek o zmianę właściciela licznika. I tu ciekawostka.
W tym wniosku TRZEBA WYBRAĆ usługę dodatkową. Są to między innymi te reklamowane w telewizji „pomoc fachowca w razie awarii w domu”. Tylko że cena prądu z taką usługą wzrasta o 1 grosz i dodatkowo trzeba co miesiąc płacić 22,90 netto za „abonament na pomoc fachowca” . A ja po prostu chcę przepisać licznik i płacić tylko za prąd. Nie potrzebne mi żadne dodatkowe udziwnienia. Niestety ENERGA nie pozostawia możliwości pominięcia tego we wniosku. Chcesz przepisać licznik to musisz wybrać coś koniecznie i mieć droższy prąd plus 22,90 co miesiąc. KARYGODNE !

Lukasz
Lukasz
21 maja 2020 01:22

Witam czy ktoś może mi wytłumaczyć to że wprowadziłem się 19kwietnia prąd został przepisany na mię 22 na umowie widnieje informacja okres rozliczeniowy co 2miesiace i po 16dniach dostaje rachunek na 160zl i tu pytanie czy te 160zl jest za te 16dni czy Po prostu umowa została spozadzona 16dni przed końcem okresu rozliczeniowego

Marta
Marta
12 marca 2020 16:00

Coś niewiarygodnego. Czekać na fakturę w rozliczeniu rzeczywistym ponad miesiąc i dostać jeszcze wyższy rachunek. Dzwonić po kilka razy, żeby ktokolwiek przyjął zgłoszenie. Zero profesjonalizmu. Tak samo z logowaniem na stronę – porażka, rzadko kiedy udaje nam się zrobić to w tym samym dniu. Wielka szkoda, że nie ma innego dostawcy energii. Gdybym mogła oceniłabym na -10/10. DNO.

Juzio
Juzio
7 października 2019 13:05

przestępczość zorganizowana energa nie pozwala na liczniki przedplatowe bo polacy mogli ny być niezależni

Radosław
Radosław
7 sierpnia 2019 09:46

Chciałbym, aby został zainstalowany licznik przedpłatowy w moim domu jak to zrobić ?

Marcin
Marcin
29 kwietnia 2018 00:22

Czy moge zasilić licznik z abonamentu telefonicznego w sieci play? Jesli tak to jak? Jakieś wskazówki?

kamil
kamil
11 kwietnia 2018 12:41

ja wnioskowałem o licznik pre-paid i za każdym razem odmowa. chyba po prostu przestanę płacić rachunki i wtedy mi założą. a chodzi o to, bym nie byl narażony na straty – mam problem z lokatorami i już i tak już jestem do tyłu, bo mają zalegości i sam wszystko reguluję…

Magda
Magda
18 kwietnia 2018 13:55
Odpowiedz do:  kamil

Ale wtedy liczniki pre-paid sa przymusowe przez dwa lata i nie można zmienic sprzedawcę. Potem energa moze łaskawie wyrazić zgodę na zwykły licznik i dopiero wtedy można iść gdzie indziej.
A za prąd w licznikach przepłaconych strasznie się przepłaca.

Ania
Ania
29 marca 2018 23:40

Ja mam coraz częściej z doładowaniem licznika pre-paid od energii. cały czas muszę dzwonić na infolinię, tam podawać kod i dopiero wtedy wskakuje. sama próbuję na różne sposoby i nic nie idzie. już myślałam, ze jestem jakaś kołowata i za głupia na to, ale 1. wcześniej szło normalnie 2. moi znajomi też próbowali i nic. wydaje mi sie, że energa będzie chciała odstraszyć klientów od takiego rozwiązania i nakłonić do zwykłych rozliczeń

kobik
kobik
22 marca 2018 10:12

opinia o energa? jak najgorsza. brak informacji, późniejsze straszenie konsekwencjami. a chodzi o plombowanie liczników – zgłosiłem, że zdejmę plomby na włączniku głównym (nawet nie licznik!) z powodu awarii, pani z infolinii, ze ok i w ciągu dwóch tygodni ktoś przyjedzie założyć nową plombę. tylko, ze jak przyjechali, to żeby odciąć prąd, bo niby kradłem! żadnego mostka, żadnych naruszeń instalacji nie stwierdzili, ale że rozplombowane, to kradzież od razu. Na infolinii moja rozmowa się gdzieś zapodziała, dopiero jak powiedziałem, że mam swoje nagranie z oznaczoną datą i godzina wykonania, to się okazało, ze jednak zgłosiłem i żadna kradzież tylko awaria.
Następnego dnia po tej sytuacji już podpisywałem dokumenty z innym sprzedawcą. operator rozstanie ten sam, ale chcę mieć z nimi do czynienia jak najmniej

juri
juri
17 marca 2018 10:35

uciekłem od nich ponad dwa lata temu. ostatnio sobie przypomnieli, że coś im zalegam. zadzwoniłem do firmy energetycznej, ale kazała mieć ich w nosie – wszystkie rozliczenia poszły na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego no i po dwóch latach już się przedawniło nawet jakbym rzeczywiście coś zalegał. prawnik powiedział, to samo, więc im napisałem, że nie będę płacił. otarło sie o sąd, bo te młotki nie znają przepisów. wystarczyło wnieść o przedawnienie i tyle. ale co mi nerwów ta firma napsuła, to napsuła…

Anna
Anna
13 marca 2018 17:15

Ocena 2/5 to zdecydwanie za wysoko. energa powinna zniknąć z rynku, gdybyśmy mieli rzeczywiście wolny rynek, to chyba żaden człowiek przy zdrowych zmysłach nie korzytsałby z jej usług.

proces reklamacyjny to kpina! odmowa bez czytania pisma. rzecznik nie pomógł, dopiero skarga do uokik była skuteczna. serdecznie nie polecam!

Anna
Anna
6 marca 2018 13:58

Witam, mam podpisaną umowę z Energa. Największy błąd jaki mogłam zrobić. W listopadzie zadzwoniłam na infolinie z prośba o wystawienie faktury ponieważ od lipca ich nie otrzymywałam. W styczniu przyszły dwie faktury za okres 07-10.2017 i 11-12/2017 za okres listopad grudzień dla mnie ok kwota podobna do tej którą płacimy normalnie około 220 zł. Natomiast za okres 07-10.2017 kwota ok. 580 zł gdzie uważam jest to zawyżone odczyt faktury zdalny. W styczniu złożyłam reklamację po dwóch ponagleniach nadal nie została rozstrzygnięta (dziś mija 44dni) gdzie zapewniano mnie, że reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni. Generalnie mam już dość współpracy z tą instytucją. Moje pytania są następujące chciałabym rozwiązać umowę ale oczywiście jest na czas określony do listopada 2019 za każdy miesiąc kara umowna 50 zł.
Pytanie czy mogę złożyć wypowiedzenie wskazując błędy i łamanie również przez nich warunków umowy i nie płacić kar umownych? Jakie mogę podjąć kroki?Czy na fakturach nie powinna widnieć rzeczywisty stan zużycia energii?

Barbara
Barbara
6 marca 2018 15:49
Odpowiedz do:  Anna

Dzień dobry,

jeśli sprzedawca nie dotrzymał terminu rozpatrzenia reklamacji (i nie wysysłał żadnych informacji o konieczności przedłużenia procedury), to sprawę najlepiej jest zgłosić do UOKiKu. Ta instytucja najefektywniej dyscyplinuje firmy w takich sytuacjach. Generalnie za łamanie warunków umowy przysługuje Pani prawo do żądania rekompensaty od firmy energetycznej (wysokość określona w zawartej umowie). Najlepiej będzie, jeśli z kompletem dokumentów zgłosi się Pani po bezpłatną pomoc prawną do miejkiego rzecznika konsumentów – pomoże on przygotować stosowne pismo oraz pokieruje dalej. Pomoc moze też Pani uzyskać ze strony URE ( kontakt jest też tez podany na stronie: https://enerad.pl/aktualnosci/ure-regulator-rynku-energii/), warto też rozważyć złożenie skargii na sprzedawcę prądu.

W umowie powinno być wskazane, czy rozliczenie opiera się na podstawie prognoz czy rzeczywistego zużycia.

Pozdrawiam,
Barbara,
zespół enerad.pl

Miki
Miki
27 lutego 2018 21:55

Cały czas się słyszy: energa to, energa tamto – le jak były z nimi prolemy tak dalej są. a rzecznik klienta, to jakaś wydmuszka, bo jak próbuję mu głosić sprawę to system odrzuca zgłoszenie!

baczas
baczas
9 lutego 2018 15:30

w ofercie energii sa liczniki przepłatowe, ale z oferty nie można skorzystać, bo nie. to niech wycofają ofertę, po prostu, wprowadzają w błąd, jeśli nie ma przy tym oznaczenia „archiwalne” albo „obecnie niedostępna”

Jadzia
Jadzia
7 lutego 2018 14:57

A tam dalej nie wiem, na jakiej zasadzie wystawione sa prognozy, chyba stawiają tam karty. Co roku mam olbrzymie nadpłaty (nie musze płacić 3 kolejnych faktur!), potem znowu przychodzą horrdendalne rachunki.

Bazyli S.
Bazyli S.
21 stycznia 2018 20:12

słyszałem o nowej tryfie nocnej w rarnach ustawy antysmogowej.Poniewaz mam dom w woj.warm.maz.gdzie jest taryfa G12W,prosze o informację jak skorzystać z tej nowej taryfy,tzn.czy mam wystapic z wnioskiem czy jak?Czy obowiązuje jakis formularz i skąd go mozna ściągnąc?

Barbara
Barbara
22 stycznia 2018 10:04
Odpowiedz do:  Bazyli S.

Dzień dobry,

Panie Bazylii, niestety na stronie sprzedawcy nie ma jeszcze informacji o możliwości skorzystania z nowej taryfy G12as. Taryfa ta nie jest jeszcze wyszczególniona w formularzu „Zmiana taryfy” na stronie firmy Energa. Najwiecej informacji uzyska Pan dzwonić na infolinię sprzedawcy. O samej taryfie (łącznie z kalkulacją kosztów) piszemy więcej na stronie: https://enerad.pl/prad/taryfy/taryfa-antysmogowa-g12as/

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Kacper Pilz
Kacper Pilz
22 maja 2017 09:30

Wynajmuję mieszkanie w którym przewija się sporo studentów. z racji tego, że ze studentami ciężko bywa i nie zawsze płacą w terminie zastanawiałem się nad licznikiem pre-paid. Wie ktoś może ile kosztuje instalacja licznika pre-paid w Energa?

Z powaznaiem
Z powaznaiem
21 stycznia 2018 23:45
Odpowiedz do:  Kacper Pilz

700zl

NieZapominajka
NieZapominajka
15 maja 2017 13:01

witam seriws enerad.pl:) otrzymalam fakture za prad natomiast za nic w swiecie nie moge jest teraz znalesc. Co w takiej sytuacji nalezy zrobic, nie wiem na jaka kwote wpisac przelew czy moge dostac kare od Energii?

PiotrW
PiotrW
15 maja 2017 13:36
Odpowiedz do:  NieZapominajka

Witam, w przypadku zagubienia bieżącej faktury może Pani zadzwonić na telefoniczne BOK Energii lub wysłać zgłoszenie poprzez eBOK Energia z prośbą o otrzymanie duplikatu faktury.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Mieczysław D.
Mieczysław D.
9 maja 2017 11:16

Witam, ostatnio dowiedziałem się, że Energa dopuszcza zmianę z prognozy na rozliczenie rzeczywiste. Czy może ktoś przybliżyć, na czym polega rozliczenie rzeczywiste, jak je zmienić w Energa oraz jak je wykonać?

Pozdrawiam,
Mieczysław

PiotrW
PiotrW
9 maja 2017 11:48
Odpowiedz do:  Mieczysław D.

Witam, Panie Mieczysławie rozliczenie rzeczywiste polega na zamianie rozliczeń za prognozę na realną zużytą ilość energii. Aby przejść na rozliczenie rzeczywiste trzeba złożyć wniosek w eBOK Energa. Następnie w Pana obowiązku będzie podawanie co miesiąc stanu licznika. Dane te należy przesłać przez Internet do Energii.
pozdrawiam
Piotr
enerad.pl