Energetyczne Centrum – prąd i gaz dla domu i firmy

Informacje, opinie, dane, aktualności - wszystko o Energetyczne Centrum

Energetyczne Centrum

Energetyczne Centrum to niezależny sprzedawca energii elektrycznej i gazu, który od niedawna podbija polski rynek energetyczny. Spółka wykorzystuje doświadczenie międzynarodowej Grupy Energy Supplier No. 1  a.s. z siedzibą w Pradze., której jest częścią. Firma stawia przede wszystkim na niskie ceny. Energetyczne Centrum jest także właścicielem marki Błękitna Energia.

Oferta Energetyczne Centrum

Prąd dla domu Prąd dla firmy Gaz dla domu Gaz dla firmy

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Energetyczne Centrum kierowało swoją ofertę zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych – spółka w swojej ofercie nie posiadała ofert taryfowych, odbiorcy przyłączani byli na zasadzie TPA. Obecnie firma sprzedaje swoje produkty pod nową marką: Błękitna Energia.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Aktualnie Energetyczne Centrum, sprzedaje prąd odbiorcom z grup taryfowych: C11, C12a i C12b pod marką Błękitna Energia.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Podobnie sytuacja wygląda z odbiorcami taryf G11 i G12 – zapraszamy Was do zapoznania się z ofertą Błękitnej Energii.

Tańszy prąd? To możliwe! Skorzystaj z naszej porównywarki i zacznij oszczędzać!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Energetyczne Centrum S.A. w 2015 roku:

energetyczne centrum-wykres kołowy

Sprzedawca gazu dla domu i firmy

Energetyczne Centrum w swojej ofercie miało nie tylko energię elektryczną, lecz także paliwo gazowe. Umowy na zakup gazu można było podpisywać oddzielnie lub razem z prądem.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firm

Energetyczne Centrum gaz dla firm sprzedaje pod marką Błękitnej Energii.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Także klienci indywidualni mogą zakupić gaz od marki Energetycznego Centrum, czyli Błękitnej Energii.

Podstawowe informacje o firmie

Energetyczne Centrum S.A. prowadzi działalność na obszarze całej Polski od 2011 roku. Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu Energy Supplier No1, która działa w Czechach, na Węgrzech i Słowacji. Energetyczne Centrum jest zdobywcą m.in.:

  • statuetki Lidera Regionu 2013 w kategorii Usługi,
  • wyróżnienia Fundacji Mam Marzenie za pomoc chorym dzieciom w 2013 roku.

Obszary działalności Energetycznego Centrum

Energetyczne Centrum to niezależny sprzedawca energii elektrycznej oraz paliwa gazowego, który nie posiada własnych źródeł wytwórczych. Energię elektryczną kupuje na rynku hurtowym pozagiełdowym (tzw. OTC). Firma działa również w segmencie ubezpieczeń.

Energetyczne Centrum – Megawatek i trochę informacji

Na YT znajdziemy kanał Youtube Energetycznego Centrum, który niestety nie jest zbyt bogaty w treści (w odróżnieniu od oferty firmy). Porównując działalność różnych sprzedawców na YT trzeba jasno powiedzieć: Energetyczne Centrum specjalnie nie zachwyca. Przedstawia kilka relacji z pikników (?), wielki plus za działalność charytatywną i spełnianie marzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Jednak to trochę za mało, żeby z pasją i zachwytem śledzić kanał firmy na YT. Megawatek niby jest fajną atrakcją dla dzieci… ale nas specjalnie nie zachwycił:

Aktualności o Energetyczne Centrum

25 Comments

  1. Uwaga! Energetyczne po raz kolejny zmienia markę. Jeszcze niedawno działali jako „Błękitna Energia”, a teraz przedstawiają się nazwą „Energia dla domu”.

  2. Najgorsza firma z jaką kiedykolwiek miałem do czynienia. Nie polecam NAJGORSZYM WROGOM. Stres, windykacja, niekompetencja po prostu tragedia. Nie było warte podpisywać umowy dla tych wszystkich nerwów. Chwała Bogu że już się kończy m współpraca z nimi. Lepiej żeby wszyscy uważali, popytajcie znajomych zanim podpiszecie, ja odradzam po prostu każdemu.

    • Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się „uciułać” ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów „uciułali” ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
      Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
      Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
      Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
      Pozdrawiam
      Z.S.

      • Nie rozumiem, ile mogą zarobić na zawyżaniu prognoz, skoro najpóźniej w momencie rozwiązania umowy (w najlepszym dla nich przypadku po 3-4 latach) i tak będą musieli zwrócić nadpłaty po końcowym rozliczeniu. Nie mówiąc o odczytach co 6 lub 12 miesięcy, kiedy także powinni odjąć od wyliczonych prognoz bieżącą nadpłatę.

        Niektóre firmy-krzak „zapominają”, że w przypadku rozliczeń prognozowanych, mają obowiązek na życzenie klienta zmienić wysokość przedpłat.

        Więksi sprzedawcy (i część mniejszych) przynajmniej nie robią problemów ze zmianą wysokości prognoz i oferują możliwość wyboru innych okresów rozliczeń (np. 1 lub 2-miesięczny bez prognoz).

        • Nie robią odczytów tylko w sposób zawoalowany korzystają z odczytu Tauronu. Swoje prognozy piszą od 1 do ostatniego miesiąca a odczyty Tauronu w takim okresie jak czyta Tauron. Jeśli spisuje się licznik na bieżąco można sobie obserwować rzeczywiste zużycie i wtedy widać różnicę. Na początku wrzucili takie zużycie prognozowane, że po kilku miesiącach miałem nadpłacone kilkaset kWh po zaprotestowaniu zostałem pouczony, że mam płacić dalej jak w harmonogramie bo mi odetną prąd.Dopiero po napisaniu pisma i kilkukrotnych awanturach telefonicznych z niekompetentnymi zresztą konsultantami wreszcie obniżyliśmy taryfę i zweryfikowaliśmy wpłaty.Ale niestety sytuacja znów się powtórzyła zwiększono zużycie tak, że w ciągu kilku miesięcy znów mam nadpłacone 240kWh w stosunku do harmonogramu i jakby tego było mało to w dwóch kolejnych harmonogramach, dwukrotnie ujęto miesiąc lipiec. Mało tego kiedy próbowałem to weryfikować bo za miesiąc kończy mi się umowa dostałem upomnienie do zapłaty pod rygorem odcięcia prądu, bo harmonogram to rzecz święta. Tragedia. Jeśli ktoś nie sprawdza licznika za 3 lata może być w plecy w granicach 500 kWh i strach pomyśleć, jeśli EC ma tylko 1 mln klientów?

          • Żaden sprzedawca nie dokonuje samodzielnie odczytów tylko najczęściej pozyskuje je od OSD (Operatora Systemu Dystrybucyjnego), obsługującego dany rejon (w Twoim przypadku od Tauron-Dystrybucja).
            Niektóre (nieliczne) firmy przyjmują także odczyty od klientów.

            Nawet jeżeli masz znacznie zawyżone prognozy i nadpłatę (w co mogę uwierzyć, bo w takich formach-krzak się zdarza), to po każdym okresie rozliczeniowym oraz po rozwiązaniu umowy powinni wyliczyć nadpłatę i albo odjąć ją od prognozowanych opłat (w trakcie umowy) albo zwrócić Ci na konto (po wypowiedzeniu umowy oraz na Twoje życzenie także w trakcie obowiązywania po dokonaniu okresowego rozliczenia na podstawie odczytu pozyskanego od OSD).

            ODNOŚNIE NADPŁATY (mój stary komentarz pod innym artykułem):

            Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tzw. „rozporządzenie taryfowe”):

            § 34 W przypadku powstania nadpłaty lub niedopłaty za pobraną energię elektryczną:

            1) nadpłata podlega zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, O ILE ODBIORCA NIE ZAŻĄDA JEJ ZWROTU;

            Wyślij listem poleconym, pismo o zwrot nadpłaty, powołując się na pow. rozporządzenie i wyznacz im 14-dniowy termin, zaznaczając, że w przypadku przekroczenia, zgłosisz sprawę do Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

            Za każdy dzień przekroczonego terminu odpowiedzi na pismo przysługuje Ci rekompensata w wysokości 1/250 przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedni. Tyle że bonifikata przysługuje tylko na wniosek odbiorcy.

  3. Dzisiaj na parking CH Leclerc w Lublinie podjechało auto. Niby normalka ale fakt że zaparkowało auto na polu dla inwalidy dla mnie jako przechodzącego przy pomocy 2 kul niemiłe „zaskoczenie” Mówię kierowcy że przez niego muszę iść sporo dalej do swojego auta. Popatrzył na swoją „laskę” cofnął się do samochodu otworzył go i trzasnął drzwiami. „A co kur….. będę ruszał”. Poszedł dalej. Ty gn… pomyślałem- może przyjdziesz mi coś sprzedać z oferty energetycznej. Na bucie-sorry kuli- wylecisz. To był kierowca Opla Corsy. Swoją drogą. Ja mam płacić za wożenie błąd dupy służbowym autem przez cha…… gno..??. Zdjęcia auta też mam. To na Favcebook-a

  4. Na początku stycznia br. otrzymałem telefon z Energetycznego i zaproponowano mi a wręcz namówiono na korzystanie z usług medycznych Luxmed Sp.z o.o. Zaproponowano mi tzw. pakiet seniorski za 65 zł. miesięcznie. W dniu 17 lutego chciałem skorzystać z usług Luxmedu w Warszawie przy Al. Stanów Zjednoczonych 72, który znajduje się blisko mojego miejsca zamieszkania. Niestety, poinformowano mnie, że z pakietu seniorskiego mogę skorzystać tylko w wyznaczonych placówkach Luxmedu, które są zlokalizowane w częściach Warszawy daleko od mojego miejsca zamieszkania, co mnie nie satysfakcjonuje, gdyż dojazd do tych placówek byłby dla mnie uciążliwy /szczególnie jak będę chory w zimie/ a mam już ponad 71 lat. Chciałem zaznaczyć, że osoba dzwoniąca do mnie z ofertą nie poinformowała mnie, że z pakietu seniorskiego w Luxmedzie będę mógł skorzystać tylko w wyznaczonych placówkach, nie poinformowała mnie o kosztach rezygnacji, terminie ani o zakresie usług. W związku z tym, że ani razu nie skorzystałem z usług Luxmedu, ponieważ wprowadzono mnie w błąd, chciałem zrezygnować z umowy i po korespondencji mailowej w dniu 19.02 br. złożyłem oświadczenie o odstąpieniu od umowy. No i się zaczęło.
    Centrum Energetyczne nie wyraziło na to zgody i obciążyło mnie kosztami 520 zł. /przekroczyłem dwutygodniowy termin rozwiązania umowy/. Napisałem im, że postępują nieuczciwie, bo osoba dzwoniąca do mnie powinna powiedzieć, że z usług pakietu seniorskiego mogę skorzystać tylko w wyznaczonych placówkach, powiedzieć jaki jest termin rezygnacji i jakie są koszty rezygnacji z usługi Luxmedu. Niestety moje argumenty do nich nie trafiają. Odpowiedzieli, że wysłali mi mailem 11 stron napisanego bardzo drobnym drukiem Regulaminu Opieki Medycznej Luxmed, z którym powinienem się zapoznać.
    W nadesłanym regulaminie też nie jest napisane gdzie realizują pakiet seniorski. Na moje pisma mają jeden argument, że podczas rozmowy telefonicznej przekazano mi informację, że wykaz placówek znajduje sie na stronie internetowej a ja odpowiedziałem: „tak ja wiem gdzie tutaj są” i w związku z tym nie ma podstaw do zmiany stanowiska Spółki odnośnie reklamacji. To, że ja wiem gdzie są placówki Luxmedu /jedna jest w pobliżu mojego miejsca zamieszkania/ wcale nie oznacza, że ja wiem w których placówkach realizują pakiet seniorski. W dniu 14.03.br. napisałem pismo do Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy. W piśmie Energetycznego Centrum do Miejskiego Rzecznika Konsumentów argumentują: „Pragniemy zwrócić uwagę, że podczas prowadzonych rozmów telefonicznych Konsument nie zwrócił się z pytaniem o placówki, z których może korzystać, zaś Konsultantka poinformowała Konsumenta, że wykaz wszystkich dostępnych placówek znajduje się na stronie internetowej.” Na stronie internetowej jest wykaz placówek, ale nie ma wykazu, które z nich obsługują pakiet seniorski. Miejski Rzecznik Konsumentów odpisał mi że „Przedsiębiorca udzielił odpowiedzi na kwestie poruszone w piśmie rzecznika, podtrzymując jednocześnie swoje dotychczasowe stanowisko. Jak wskazuje Spółka, nie widzi ona podstaw do rozwiązania przedmiotowej umowy bez naliczenia opłaty jednorazowej. Oznacza to, że Spółka pomimo interwencji rzecznika nie uwzględniła Pana argumentów” – (bez komentarza)
    Chcę poinformować, że regularnie jestem nękany przez Energetyczne Centrum,i kancelarie prawne które wysyłają mi ostateczne wezwania do zapłaty, zawiadomienia o windykacji bezpośredniej, wezwania przedprocesowe, w których straszą mnie sądem, firmami windykacyjnymi, komornikiem, wpisaniem do rejestru dłużników. Wydzwaniają do mnie, przysyłają pisma i straszą firmy prawnicze tj. Kancelaria Radcy Prawnego – Radca Prawny Tomasz Dec Warszawa ul. Borowej Góry 10/59, Kancelaria Suisse Legiste Warszawa ul. Przecławska 8, Kancelaria Intrum Justitia Warszawa ul. Domaniewska 41. Tygodniowo mam od nich po kilka telefonów, że jak nie zapłacę to skierują sprawę do sądu i będzie mnie to drogo kosztować. Mam już ze 40 takich pism.
    Chcę zaznaczyć, że zgodnie z art. 20 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 30. 05. 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. z 2014 r. poz. 827 – obowiązującą od 24.12.2014 r. skuteczne zawarcie umowy w drodze telefonicznej jest uzależnione od spełnienia trzech warunków: 1.- potwierdzenia jej treści w formie pisemnej. 2.- sporządzenia oświadczenia konsumenta o woli zawarcia umowy w formie pisemnej. 3.- potwierdzenia oświadczenia woli konsumenta o zawarciu umowy. Chcę oświadczyć, że nie podpisywałem na piśmie ani e-mailowo żadnego dokumentu umowy dotyczącej usług Luxmedu. W odpowiedzi na moje pismo skierowane do Prezesa Energetycznego Centrum otrzymałem lekceważącą odpowiedź z Działu Obsługi Klienta , że „zarchiwizowane nagranie spełnia powyższy wymóg i w związku z tym w celu procesowania umowy klient nie musi podpisywać dokumentów”. Przeczy to wyjaśnieniom Krzysztofa Lehmana – głównego specjalisty w Delegaturze UOKiK w Bydgoszczy zamieszczonym w „Rzeczypospolitej” w dniu 23.01.2015 r.
    Jak to jest możliwe, że w Państwie Prawa firmy naciągają i oszukują ludzi i nie ma na nich siły. Kancelarie Prawne bronią firm i oszustów a pojedynczy człowiek jest bezradny. Poza tym nie rozumiem dlaczego firma , która powinna zajmować się dostawą gazu wydzwania i naciąga starszych ludzi na usługi Luxmedu. Kto na tym zyskuje, bo chyba nie oszukany klient. Ilu ludzi w ten sposób oszukano, bo jeśli tylko tysiąc to mają pół miliona. OSTRZEGAM PRZED OSZUSTAMI !!!!!!!

    • Panie Bartłomieju , mam analogiczną sytuacje z nieszczesna firmą EC prosiłbym o kontakt . Mysle ze jesli znajdzie sie jeszcze troszke osób to mozna by bylo zlozyc pozew zbiorowy przeciw tym oszustom

      • Panie Kamilu. Napisałem zapytanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i w dniu13.01. 2017 r. otrzymałem interpretację, że „do zawarcia skutecznie umowy nie jest wystarczająca zgoda wyrażona w trakcie rozmowy telefonicznej. W obecnym stanie prawnym przedsiębiorca proponując zawarcie umowy przez telefon ma obowiązek potwierdzić jej treść np. w formie pisemnej bądź emailowej.
        Następnie konsument po otrzymaniu treści umowy powinien potwierdzić np w formie pisemnej lub emeilowej, że wyraża zgodę na zawarcie umowy w proponowanym kształcie. Dopiero takie oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne.” Kopię tego pisma przesłałem do Enrg. Centrum a oni bezczelnie tego nie uwzględniają i dalej żądają zapłacenie 520 zł. Dlatego też złożyłem zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa Mokotów o podejrzeniu popełnienia przestępstwa dotyczącego oszustwa wyłudzenia. Radzę zrobić to samo. Pozdrawiam. B.N.

  5. Przeczytajcie uważnie. Pracowałem dla energii dla domu w Warszawie i wiecie kiedy zrezygnowałem? Kiedy doszedłem do wniosku że sam bym nigdy nie podpisał tego co podsadzałem ludziom pod nos. Także bardzo szybko odpuściłem. Ta firma to tragedia. Radzę pod żadnym pozorem nie podpisywać niczego od energii dla domu! Podczas wizyty liczy się tylko to żebyście wszystko podpisali, nieważne jak. Byleby były podpisy na umowie!!! Podsuwają ją Wam podstępnie, nawet nie mówiąc co to jest. Nie będziecie mieli taniej, to bujda. Nie dojdziecie do tego ponieważ będziecie rozliczani na podstawie prognoz albo zawyżonych lub zaniżonych. Nie będę mówił jak reagują ludzie którzy dostali rozliczenie po źle wyliczonej prognozie. Chociaż jakby była i dobrze wyliczona to i tak różnicy nie odczujecie. Każda spotkana osoba która dała się już energii dla domu nabrać, jest oburzona polityką tej firmy. Nie będziesz płacił? Będą Cię zastraszać pismami i odsetkami…ehh. W biurze firmy prali nam mózg dyrdymałami o sukcesie, nastawieniu na cel itp… no jak sobie przypomnę że mogłem w takim szajsie pracować to aż mi się cofa… Mój przełożony(trener) pracował tam około roku, miał super wyniki, wciskał kit wzorowo. Widać było że wpływ na niego ma manager od którego fałszem biło z kilometra. Strasznie się mu podlizywał. Podobno super zarabiał, lecz jak na niego patrzyłem to zawsze robiło mi się go żal. Naprawdę. Ubrany jak kocmołuch, prywatnie jeździł jakimś złomem za 2 tysiące, nie dbał o wygląd a sam powielał mi bajki o awansie, karierze i sukcesie. Wydaje mi się że miał strasznie wyprany mózg. Najlepsze że pracował na umowie zlecenie i tak strasznie zachwalał tą pracę że można było mu rzeczywiście w to uwierzyć. Szybko jednak moja spostrzegawczość i dociekliwość doprowadziła do zapalenia się czerwonej lampki która kazała mi z tego szamba uciekać zanim do niego wpadnę po uszy. Poznałem całą politykę firmy, wszystkie koligacje rodzinne i napiszę tylko jedno, że ta spółeczka śmierdzi z kilometra. A finansowanie jej jeszcze bardziej śmierdzi. Współczuję tylko tym wszystkim młodym naiwniakom marzącym o awansie i sukcesie w tej firmie. Może się w końcu obudzą. Oczywiście ogłoszenia o pracę w tej firmie również są ciekawe jak i sama praca. Pracodawca jest anonimowy, nie ma podanych żadnych konkretów ani o sposobie pracy, ani o branży. Są tylko bajeczki o możliwościach i innych pierdołach. Oto przykład z ogłoszenia energii dla domu:

    Jeśli wykazujesz się takimi cechami jak :

    energia i entuzjazm
    potrafisz dążyć do celu mimo przeszkód
    masz pozytywne nastawienie
    jesteś kreatywny
    a na dodatek głodny wiedzy sprzedażowej?
    Z naszej strony dla Ciebie:

    rozbudowany system motywacyjny (cykliczne wyjścia na gokarty, paintball, flyspot itp.)
    wysokie i stabilne wynagrodzenie
    pełne wsparcie doświadczonych kolegów
    liczne szkolenia, podnoszące Twój rozwój osobisty
    dla najlepszych szkolenia za granicą
    jasne i przejrzyste zasady awansu
    szeroki rozwój osobisty i zawodowy w międzynarodowej firmie
    samochód służbowy z kartą paliwową i smartfon
    atmosfera w pracy, której nigdzie indziej nie znajdziesz
    Do Ciebie będzie należało:

    zapewnienie wysokiej i profesjonalnej jakości świadczonych usług
    pozyskiwanie nowych klientów, oraz negocjowanie kontraktów
    budowanie i umacnianie wizerunku firmy na podległym terenie
    rozwój osobisty
    Aplikuj już dziś , czekamy na Ciebie

    Co i rusz zmieniają treść ogłoszeń, jednakże każde jest podobne.
    Szukają nieświadomych maturzystów i studentów którym mogliby zrobić pranie z mózgu. Naprawdę nie polecam ani korzystania z ich usług, jak i pracowania dla tego czegoś. Jeżeli tą opinią komuś pomogłem to jest mi miło.

  6. Witam
    Miałem podobny problem co Pan Bartłomiej. Rozmowa telefoniczna, wysłana deklaracja na adres e-mail, nic nie podpisywałem a umowa była. Przypuszczam, że w taki sposób oszukali jeszcze kilka jak nie kilkanaście tysięcy osób. Więc tak. Walczyłem z nimi przeszło pół roku. Próbowałem przez prawników, rzeczników itp. itd. Na początku mojej drogi każdy mówił „Ma Pan rację, niech Pan walczy” i to mnie podbudowało. Walczyłem, lecz niestety jako zwykły szary człowiek nic nie zdziałałem. Okazało się, że jeśli po rozmowie (tak jak oni to zrobili) wyślą Ci deklarację i później zadzwonią jeszcze raz, żeby potwierdzić warunki (robią to w taki sposób, że nawet się nie zorientujesz o niczym) to umowa jest wiążąca, ponieważ e-mail jest nośnikiem trwałym tak jak rozmowa telefoniczna. Więc jeśli komuś się trafi podobna sytuacja to lepiej zapłacić, bo nawet w sądzie nic nie zdziałasz. A te telefony z kancelarii Pana Deca (nawet kilka dziennie) potrafią wyprowadzić z równowagi. Ludzie. Ta cała firma jest finansowana przez tzw. Elitę. My nic z tym nie zrobimy. Trzeba ich omijać szerokim łukiem. Jakbym miał opisać tą firmę w trzech słowach to powiedziałbym „Kur…. i złodzieje”. Pozdrawiam

  7. Chciałbym uświadomić wszystkich, którzy zostali oszukani przez Energetyczne Centrum, że umowa zawarta przez telefon, pomimo tego, że była nagrywana nie jest ważna i wiążąca. Otóż 13.01.2017r. dostałem odpowiedź z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która brzmi: „do zawarcia skutecznie umowy nie jest wystarczająca zgoda wyrażona w trakcie rozmowy telefonicznej. W obecnym stanie prawnym przedsiębiorca proponując zawarcie umowy przez telefon ma obowiązek potwierdzić jej treść np. w formie pisemnej lub emailowej. Następnie konsument po otrzymaniu treści umowy powinien potwierdzić np. w formie pisemnej lub emailowej iż wyraża zgodę na zawarcie umowy w proponowanym kształcie. Dopiero takie oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne”.

  8. To dziadowska i oszukańcza firma. Powiedzieć,że olewają klienta i mają u siebie bałagan- to mało. Porządek w biurze taki jak w domu publicznym! (używając łagodnego określenia).

  9. Witam. Ja również walczę z EC. Nie mam już sił. Odezwali się po 2 latach, aby im płacić i grożą odcięciem prądu. Nie wiem już co robić, chyba napiszę do Interwencji. Jeśli to zrobię, Państwo dołączą do mnie? ” W kupie siła ” jak to się mówi.
    Pozdrawiam

    • A powiesz coś więcej? Byli niedawno u moich rodziców, sprawiali dobre wrażenie, teraz zapoznajemy się bliżej z ich ofertą, ale chętnie poznamy opinie osób, które faktycznie miały z nimi do czynienia.

      • U mnie był pan. Bardzo miły, wszystko wytłumaczył, bardzo rzetelnie, spokojnie, odpowiadał na kazde moje pytanie, nawet jak zadawałam je kilka razy, bo czegoś nie rozumiałam. I powiem Wam, że zmieniłam dostawcę, co więcej, powiem Wam, że nie żałuję tej decyzji, bo podjęłam ją świadomie. I naprawde nie wiem, dlaczego tyle osób wypowiada się tak negatywnie na ich temat.

  10. Adwokat u którego byłam, też radził mi wysłać zawiadomienie do Prokuratury o popełnieniu przestępstwa. Ale czy to coś da? Straciłam już nadzieję..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *