Energetyczne Centrum – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

2.28 /5
(Ocen: 854)
Energetyczne Centrum – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Energetyczne Centrum to niezależny sprzedawca energii elektrycznej i gazu, który od niedawna podbija polski rynek energetyczny. Spółka wykorzystuje doświadczenie międzynarodowej Grupy Energy Supplier No. 1  a.s. z siedzibą w Pradze., której jest częścią. Firma stawia przede wszystkim na niskie ceny. Energetyczne Centrum jest także właścicielem marki Błękitna Energia.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Energetyczne Centrum kierowało swoją ofertę zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych – spółka w swojej ofercie nie posiadała ofert taryfowych, odbiorcy przyłączani byli na zasadzie TPA. Obecnie firma sprzedaje swoje produkty pod nową marką: Błękitna Energia.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Aktualnie Energetyczne Centrum, sprzedaje prąd odbiorcom z grup taryfowych: C11, C12a i C12b pod marką Błękitna Energia.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Podobnie sytuacja wygląda z odbiorcami taryf G11 i G12 – zapraszamy Was do zapoznania się z ofertą Błękitnej Energii.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Energetyczne Centrum S.A. w 2016 roku:

Struktura zużytych paliw Energetyczne Centrum.

Sprzedawca gazu dla domu i firmy

Energetyczne Centrum w swojej ofercie miało nie tylko energię elektryczną, lecz także paliwo gazowe. Umowy na zakup gazu można było podpisywać oddzielnie lub razem z prądem.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firm

Energetyczne Centrum gaz dla firm sprzedaje pod marką Błękitnej Energii.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Także klienci indywidualni mogą zakupić gaz od marki Energetycznego Centrum, czyli Błękitnej Energii.

Podstawowe informacje o firmie

Energetyczne Centrum S.A. prowadzi działalność na obszarze całej Polski od 2011 roku. Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu Energy Supplier No1, która działa w Czechach, na Węgrzech i Słowacji. Energetyczne Centrum jest zdobywcą m.in.:

  • statuetki Lidera Regionu 2013 w kategorii Usługi,
  • wyróżnienia Fundacji Mam Marzenie za pomoc chorym dzieciom w 2013 roku.

Obszary działalności Energetycznego Centrum

Energetyczne Centrum to niezależny sprzedawca energii elektrycznej oraz paliwa gazowego, który nie posiada własnych źródeł wytwórczych. Energię elektryczną kupuje na rynku hurtowym pozagiełdowym (tzw. OTC). Firma działa również w segmencie ubezpieczeń.

Energetyczne Centrum – Megawatek i trochę informacji

Na YT znajdziemy kanał Youtube Energetycznego Centrum, który niestety nie jest zbyt bogaty w treści (w odróżnieniu od oferty firmy). Porównując działalność różnych sprzedawców na YT trzeba jasno powiedzieć: Energetyczne Centrum specjalnie nie zachwyca. Przedstawia kilka relacji z pikników (?), wielki plus za działalność charytatywną i spełnianie marzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Jednak to trochę za mało, żeby z pasją i zachwytem śledzić kanał firmy na YT. Megawatek niby jest fajną atrakcją dla dzieci… ale nas specjalnie nie zachwycił:

Więcej informacji o Energetyczne Centrum

Opinie o Energetyczne Centrum

Dodaj komentarz
guest
44 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Edvige
Edvige
19 sierpnia 2018 23:56

Energetyczne Centrum to oszuści. 3 lata temu przyszły do mnie 2 kobiety podające się za pracownice Tauronu, stwierdzające, że obecnie obowiązują nowe wymogi Unii Europejskiej, które nakazują sporządzenie nowej umowy o dostarczanie energii elektrycznej. Niemal wtargnęły do mojego mieszkania i rozsiadły się w pokoju, nie czekając na zaproszenie ani zezwolenie. Byłam akurat po 24-godzinnym dyżurze w szpitalu, wyrwały mnie z głębokiego snu i moja czujność była zdecydowanie osłabiona. Kobieta wypełniająca umowę wykorzystała mój stan, skracała dystans, zwracając się do mnie po imieniu, wypytywała również o prywatne sprawy. Była to ewidentna manipulacja mająca na celu uśpienie mojej czujności i odwrócenie uwagi od treści podpisywanej umowy. Oszustki kłamały co do opłat, dodatkowych kosztów, używania danych osobowych itd. Padłam ofiarą podstępnego działania, więc zwróciłam się do dyrekcji EC z żądaniem anulowania (a więc unieważnienia a nie rozwiązania!) umowy z powodu wad prawnych. Powołałam się na przepisy Kodeksu Cywilnego: Art. 84, art. 85, art. 86 oraz 82. Jakież było moje zdziwienie, kiedy otrzymałam pismo informujące, że umowę rzekomo wypowiedziałam, co jest kłamstwem. EC zatem zerwało ze mną umowę i usiłowało wyłudzić 300 zł „umownej kary”. Żeby uniknąć fatygi i straty czasu na sprawy sądowe, poinformowałam o mojej zgodzie na kontynuowanie umowy. W infolinii otrzymałam zapewnienie, że sprawa będzie załatwiona. Tymczasem dostałam sms, że mam zapłacić 300 zł. Zaczęłam być nękana sms-ami, telefonami, przez nasłaną przez „Energetyczne Centrum” firmę windykacyjną „Casus Finanse”, również mającą na koncie przestępczą działalność i karaną sądownie za stalking. W końcu uległam szantażowi i zdecydowałam się na podpisanie nowej umowy. Przybył do mnie posłaniec, chciałam przeczytać umowę a on powiedział, że mam podpisać od razu, bo jak tego nie zrobię, to zabierze niepopisaną umowę z powrotem do firmy wysyłającej!
To jeszcze nie wszystko; Postanowiłam skorzystać z naprawy gwarantowanej przez ubezpieczenie Axa-assistance, w związku awarią twardego dysku mojego komputera. Z umowy wynika, że naprawa będzie dokonana od 6 do 48 godzin od zgłoszenia. Tym czasem ponownie okazało się, że „Energetyczne Centrum” nie respektuje zapisów umowy i współpracuje z kolejną firmą („Szczeciński Serwis Notebook” sp. z o.o), która traktuje klienta nierzetelnie i po chamsku. Po wielu perturbacjach, telefonach i awanturach mój komputer otrzymałam dopiero po miesiącu. Ponadto SSN obciążył mnie kosztami za naprawę laptopa (mimo ubezpieczenia w Axa-assistance!) oraz zainstalowała piracką wersją Windows, mimo że wysłałam płyty CD z moim legalnym programem Vista.
Przypuszczam, że takie zachowanie ma na celu zniechęcenie klientów do egzekwowania umów w zakresie ubezpieczenia Axa-assistance. Energetyczne Centrum, zawiera umowy za pomocą manipulacji i oszustw, kupili sobie znak „Rzetelna firma”.
Zaproponowałam ugodę firmie EC, która polegałaby na polubownym rozwiązaniu umowy, bez zawiadamiania kapituły „Rzetelnej Firmy” oraz UOiKK. Ponieważ EC propozycji nie przyjęło napisałam skargą do UOKiK, na skutek czego EC unieważniło w końcu ze mną umowę.

jojo
jojo
24 stycznia 2018 11:51

W Warszawie podają się za innogy i ściemniają emerytom i staruszkom, że są z „Energetyki”, i że starsi ludzie jakiejś umowy/oferty nie podpisali, po czym dają im do podpisu umowy z Energetycznym Centrum! Kłamią w żywe oczy, przedstawiciele bez sumienia, bez honoru!!! Sami mają dziadków, ale obcych naciagają, a potem taki staruszek tuła się po różnych instytucjach, bo nie wie co ma robić, a swój honor ma i nie chce mieć energii od oszustów! Starsi ludzie nie lubią zmian i te kanalie o tym wiedzą, dlatego ściemniają, że sa od ich dotychczasowego sprzedawcy, bo tak to by w życiu do nich nie przeszli! Czasem nawet nie zostawiają umowy i nie można zrezygnować w ciągu ustawowych 14 dni, tylko trzeba bulić karę umowną – kilka stówek! Kanalie, też kiedyś będziecie starzy!!!

Barbara
Barbara
25 stycznia 2018 11:30
Odpowiedz do:  jojo

Dzień dobry,

Drogie jojo, jeśli zauważyłoś, że akwizytorzy stosują takie praktyki i być może wiesz, gdzie „grasują”, to warto poinformować o tym policję. A ewentualnym osobom oszukanym warto doradzić, odstąpienie od umowy, póki jest to możliwe.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Fobdex
Fobdex
13 grudnia 2017 17:05

Firma EC jest po prostu najgorsza z możliwych. Przysłali mi oni niedawno harmonogram za przyszły rok, razem z zużyciem GAZU (i to w kWh!) Nie radzę NIKOMU zawierać z nimi umowy. Zamiast być taniej jest drożej! To ******!!!

Komentarz edytowany przez redakcję.

MAJECZKA
MAJECZKA
3 września 2017 09:32

Witam mam problem babcia otrzymała SMS że ma zaległość w płatności. Gdzie nie korzysta z usług tej firmy co z tym zrobić?

Barbara
Barbara
4 września 2017 08:12
Odpowiedz do:  MAJECZKA

Dzień dobry,

jeśli wcześniej nie było wysłanych rachunków czy Pani babcia nie podpisała umowy, to najprawdopodobniej ktoś podał błędny numer kontaktowy i dlatego Pani babcia otrzymała sms’a. Może być też tak, że Pani babcia nieświadomie podpisała z nimi umowę. Proszę skontaktować się z firmą energetyczną i tam wyjaśnić tę kwestię.

Mam nadzieję, że sprawa się prędko wyjaśni.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Witek
Witek
4 lipca 2017 08:33

Ja w sumie jestem zadowolony, bo mnie akurat doradca nie oszukał. Ale widocznie inni nie mają żadnych skrupułów, żeby tylko znaleźć klientów…

Myslę, że gdyby firma była uczciwa, to po prostu by zmieniła wytyczne dla akwizytorów.
Po tym, po przeczytałem, to nie wiem, czy u nich zostane ;/

Miii
Miii
19 czerwca 2017 09:56

U mojej babci był ostatnio akwizytor tej firmy i twierdził, że umowa z Energą MUSI być rozwiązana, bo za działania monopolistyczne grozi jej ogromna kara i pozbywa się części klientów, w tym właśnie mojej babci.
Zawinął się w minutę, jak wyszłam z kuchni i zaczęłam go maglować. po prostu wciskacz kitu.
Jeśli sprzedawca prądu ma dobrą ofertę, to niech po prostu ją przedstawi, a nie okłamuje starszych ludzi i ich straszy, żałosne!!!!

Aleksander Bartosiewicz
Aleksander Bartosiewicz
15 czerwca 2017 12:20

W zeszłym roku był u mnie przedstawiciel wszystko wytłumaczył i wyliczył. Mija rok a oszczednosci są takie jak wyliczylismy. Wiec nie rozumiem waszej nagonki..

Marcin
Marcin
10 czerwca 2017 14:47

Podpisaliśmy umowę na gaz z energią dla domu już przeszło rok temu. Ostatnio znowu był u nas ich akwizytor i zaproponował ofertę prądową. Jeśli chodzi o cenę gazu, to faktycznie została nieco obniżona, wszyscy narzekają na te prognozy, ale przecież można sobie zmienić na podawanie stanu licznika telefonicznie skoro są takie problemy z harmonogramem, ja tak zrobiłem bo na początku faktycznie był z tym problem. Nie wiem jak z prądem bo dopiero z tydzień temu to załatwiałem, ale z gazem jest w porządku będę informował.

Joanna
Joanna
31 maja 2017 23:04

Firma rzetelna wszystkie harmonogramy zgodne z odczytem licznika, przedłużyliśmy umowę na kolejne 4 lata, bo pani z obsługi zaproponowała niższą stawkę i opłatę handlowa niż w Enea. Polecam Energetyczne Centrum.

Mysia
Mysia
1 czerwca 2017 13:34
Odpowiedz do:  Joanna

Na prawdę? EC nie kojarzy się większości z rzetelnością 😛

Maciej
Maciej
25 maja 2017 23:00

Witam,jestem klientem Energetycznego Centrum w gazie jak i prądzie już prawie 1,5roku z czego jestem bardzo zadowolony, w okresie 1roku zaoszczędziłem około 600zł. Firma jest naprawdę konkretna a te negatywne opinie to w większości winna konkurencji i to na prawdę bardzo słabej.. wiem co pisze ,bo pracowałem wczesniej w gazowni i przełożeni kazali mi kłamać i również pisać i oczerniać tego typu firmy na portalach internetowych. Z tego co się orientuje to E.C na chwile obecną jest jednym z największych i niezależnych sprzedawców paliwa gazowego jak i energii elektrycznej,mają umowe kompleksową ,także wszystko na jednej fakturze jest, bardzo miłe biuro obsługi klienta, gdzie nie trudno sie dodzwonić -nie to co w Obrocie Detalicznym. Polecam każdemu

adam
adam
9 czerwca 2017 10:23
Odpowiedz do:  Maciej

Taaa, to w jakiej gazowni pracowałeś? Może teraz dla odmiany robisz w EC właśnie i piszesz pozytywne komentarze?

Takie działania można sobie darować, jeśli dalej przedstawiciele będą naciągać ludzi…

Jerzy z Łodzi
Jerzy z Łodzi
24 września 2017 11:38
Odpowiedz do:  adam

Ja od czterech lub pięciu lat korzystam z usług EC i jestem zadowolony- niższe rachunki co 2 m-ce . płacę tyle co w sieci poprzedniej prawie połowę. Po całkowitym rozliczeniu poprzednich okresów rozliczeniowych – przez 10 m-cy. nie płaciłem za energię.
Nie rozumiem tych wcześniejszych komentarzy .
Jerzy z Łodzi

Monika
Monika
12 kwietnia 2017 17:18

Adwokat u którego byłam, też radził mi wysłać zawiadomienie do Prokuratury o popełnieniu przestępstwa. Ale czy to coś da? Straciłam już nadzieję..

PiotrW
PiotrW
13 kwietnia 2017 10:21
Odpowiedz do:  Monika

Pani Moniko, trzeba być dobrej myśli i dochodzić swoich praw. Niedawno poprzez masowe zgłoszenia poszkodowanych ludzi do URE i Miejskiego Rzecznika Konsumentów jeden ze sprzedawców otrzymał gigantyczną karę. Mamy nadzieję, że wszystko ułoży się po Pani myśli.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Monika
Monika
12 kwietnia 2017 17:13

Witam. Ja również walczę z EC. Nie mam już sił. Odezwali się po 2 latach, aby im płacić i grożą odcięciem prądu. Nie wiem już co robić, chyba napiszę do Interwencji. Jeśli to zrobię, Państwo dołączą do mnie? ” W kupie siła ” jak to się mówi.
Pozdrawiam

Amelia
Amelia
17 kwietnia 2017 21:46
Odpowiedz do:  Monika

A powiesz coś więcej? Byli niedawno u moich rodziców, sprawiali dobre wrażenie, teraz zapoznajemy się bliżej z ich ofertą, ale chętnie poznamy opinie osób, które faktycznie miały z nimi do czynienia.

Kasia
Kasia
1 maja 2017 00:02
Odpowiedz do:  Amelia

U mnie był pan. Bardzo miły, wszystko wytłumaczył, bardzo rzetelnie, spokojnie, odpowiadał na kazde moje pytanie, nawet jak zadawałam je kilka razy, bo czegoś nie rozumiałam. I powiem Wam, że zmieniłam dostawcę, co więcej, powiem Wam, że nie żałuję tej decyzji, bo podjęłam ją świadomie. I naprawde nie wiem, dlaczego tyle osób wypowiada się tak negatywnie na ich temat.

Ryk wściekłości
Ryk wściekłości
10 marca 2017 16:03

To dziadowska i oszukańcza firma. Powiedzieć,że olewają klienta i mają u siebie bałagan- to mało. Porządek w biurze taki jak w domu publicznym! (używając łagodnego określenia).

Bartłomiej Nowak
Bartłomiej Nowak
23 stycznia 2017 10:52

Chciałbym uświadomić wszystkich, którzy zostali oszukani przez Energetyczne Centrum, że umowa zawarta przez telefon, pomimo tego, że była nagrywana nie jest ważna i wiążąca. Otóż 13.01.2017r. dostałem odpowiedź z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która brzmi: „do zawarcia skutecznie umowy nie jest wystarczająca zgoda wyrażona w trakcie rozmowy telefonicznej. W obecnym stanie prawnym przedsiębiorca proponując zawarcie umowy przez telefon ma obowiązek potwierdzić jej treść np. w formie pisemnej lub emailowej. Następnie konsument po otrzymaniu treści umowy powinien potwierdzić np. w formie pisemnej lub emailowej iż wyraża zgodę na zawarcie umowy w proponowanym kształcie. Dopiero takie oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne”.

Myster M
Myster M
20 stycznia 2017 19:07

Witam
Miałem podobny problem co Pan Bartłomiej. Rozmowa telefoniczna, wysłana deklaracja na adres e-mail, nic nie podpisywałem a umowa była. Przypuszczam, że w taki sposób oszukali jeszcze kilka jak nie kilkanaście tysięcy osób. Więc tak. Walczyłem z nimi przeszło pół roku. Próbowałem przez prawników, rzeczników itp. itd. Na początku mojej drogi każdy mówił „Ma Pan rację, niech Pan walczy” i to mnie podbudowało. Walczyłem, lecz niestety jako zwykły szary człowiek nic nie zdziałałem. Okazało się, że jeśli po rozmowie (tak jak oni to zrobili) wyślą Ci deklarację i później zadzwonią jeszcze raz, żeby potwierdzić warunki (robią to w taki sposób, że nawet się nie zorientujesz o niczym) to umowa jest wiążąca, ponieważ e-mail jest nośnikiem trwałym tak jak rozmowa telefoniczna. Więc jeśli komuś się trafi podobna sytuacja to lepiej zapłacić, bo nawet w sądzie nic nie zdziałasz. A te telefony z kancelarii Pana Deca (nawet kilka dziennie) potrafią wyprowadzić z równowagi. Ludzie. Ta cała firma jest finansowana przez tzw. Elitę. My nic z tym nie zrobimy. Trzeba ich omijać szerokim łukiem. Jakbym miał opisać tą firmę w trzech słowach to powiedziałbym „Kur…. i złodzieje”. Pozdrawiam

Odradzam
Odradzam
19 stycznia 2017 18:30

Przeczytajcie uważnie. Pracowałem dla energii dla domu w Warszawie i wiecie kiedy zrezygnowałem? Kiedy doszedłem do wniosku że sam bym nigdy nie podpisał tego co podsadzałem ludziom pod nos. Także bardzo szybko odpuściłem. Ta firma to tragedia. Radzę pod żadnym pozorem nie podpisywać niczego od energii dla domu! Podczas wizyty liczy się tylko to żebyście wszystko podpisali, nieważne jak. Byleby były podpisy na umowie!!! Podsuwają ją Wam podstępnie, nawet nie mówiąc co to jest. Nie będziecie mieli taniej, to bujda. Nie dojdziecie do tego ponieważ będziecie rozliczani na podstawie prognoz albo zawyżonych lub zaniżonych. Nie będę mówił jak reagują ludzie którzy dostali rozliczenie po źle wyliczonej prognozie. Chociaż jakby była i dobrze wyliczona to i tak różnicy nie odczujecie. Każda spotkana osoba która dała się już energii dla domu nabrać, jest oburzona polityką tej firmy. Nie będziesz płacił? Będą Cię zastraszać pismami i odsetkami…ehh. W biurze firmy prali nam mózg dyrdymałami o sukcesie, nastawieniu na cel itp… no jak sobie przypomnę że mogłem w takim szajsie pracować to aż mi się cofa… Mój przełożony(trener) pracował tam około roku, miał super wyniki, wciskał kit wzorowo. Widać było że wpływ na niego ma manager od którego fałszem biło z kilometra. Strasznie się mu podlizywał. Podobno super zarabiał, lecz jak na niego patrzyłem to zawsze robiło mi się go żal. Naprawdę. Ubrany jak kocmołuch, prywatnie jeździł jakimś złomem za 2 tysiące, nie dbał o wygląd a sam powielał mi bajki o awansie, karierze i sukcesie. Wydaje mi się że miał strasznie wyprany mózg. Najlepsze że pracował na umowie zlecenie i tak strasznie zachwalał tą pracę że można było mu rzeczywiście w to uwierzyć. Szybko jednak moja spostrzegawczość i dociekliwość doprowadziła do zapalenia się czerwonej lampki która kazała mi z tego szamba uciekać zanim do niego wpadnę po uszy. Poznałem całą politykę firmy, wszystkie koligacje rodzinne i napiszę tylko jedno, że ta spółeczka śmierdzi z kilometra. A finansowanie jej jeszcze bardziej śmierdzi. Współczuję tylko tym wszystkim młodym naiwniakom marzącym o awansie i sukcesie w tej firmie. Może się w końcu obudzą. Oczywiście ogłoszenia o pracę w tej firmie również są ciekawe jak i sama praca. Pracodawca jest anonimowy, nie ma podanych żadnych konkretów ani o sposobie pracy, ani o branży. Są tylko bajeczki o możliwościach i innych pierdołach. Oto przykład z ogłoszenia energii dla domu:

Jeśli wykazujesz się takimi cechami jak :

energia i entuzjazm
potrafisz dążyć do celu mimo przeszkód
masz pozytywne nastawienie
jesteś kreatywny
a na dodatek głodny wiedzy sprzedażowej?
Z naszej strony dla Ciebie:

rozbudowany system motywacyjny (cykliczne wyjścia na gokarty, paintball, flyspot itp.)
wysokie i stabilne wynagrodzenie
pełne wsparcie doświadczonych kolegów
liczne szkolenia, podnoszące Twój rozwój osobisty
dla najlepszych szkolenia za granicą
jasne i przejrzyste zasady awansu
szeroki rozwój osobisty i zawodowy w międzynarodowej firmie
samochód służbowy z kartą paliwową i smartfon
atmosfera w pracy, której nigdzie indziej nie znajdziesz
Do Ciebie będzie należało:

zapewnienie wysokiej i profesjonalnej jakości świadczonych usług
pozyskiwanie nowych klientów, oraz negocjowanie kontraktów
budowanie i umacnianie wizerunku firmy na podległym terenie
rozwój osobisty
Aplikuj już dziś , czekamy na Ciebie

Co i rusz zmieniają treść ogłoszeń, jednakże każde jest podobne.
Szukają nieświadomych maturzystów i studentów którym mogliby zrobić pranie z mózgu. Naprawdę nie polecam ani korzystania z ich usług, jak i pracowania dla tego czegoś. Jeżeli tą opinią komuś pomogłem to jest mi miło.

Bartłomiej Nowak
Bartłomiej Nowak
4 grudnia 2016 15:26

Na początku stycznia br. otrzymałem telefon z Energetycznego i zaproponowano mi a wręcz namówiono na korzystanie z usług medycznych Luxmed Sp.z o.o. Zaproponowano mi tzw. pakiet seniorski za 65 zł. miesięcznie. W dniu 17 lutego chciałem skorzystać z usług Luxmedu w Warszawie przy Al. Stanów Zjednoczonych 72, który znajduje się blisko mojego miejsca zamieszkania. Niestety, poinformowano mnie, że z pakietu seniorskiego mogę skorzystać tylko w wyznaczonych placówkach Luxmedu, które są zlokalizowane w częściach Warszawy daleko od mojego miejsca zamieszkania, co mnie nie satysfakcjonuje, gdyż dojazd do tych placówek byłby dla mnie uciążliwy /szczególnie jak będę chory w zimie/ a mam już ponad 71 lat. Chciałem zaznaczyć, że osoba dzwoniąca do mnie z ofertą nie poinformowała mnie, że z pakietu seniorskiego w Luxmedzie będę mógł skorzystać tylko w wyznaczonych placówkach, nie poinformowała mnie o kosztach rezygnacji, terminie ani o zakresie usług. W związku z tym, że ani razu nie skorzystałem z usług Luxmedu, ponieważ wprowadzono mnie w błąd, chciałem zrezygnować z umowy i po korespondencji mailowej w dniu 19.02 br. złożyłem oświadczenie o odstąpieniu od umowy. No i się zaczęło.
Centrum Energetyczne nie wyraziło na to zgody i obciążyło mnie kosztami 520 zł. /przekroczyłem dwutygodniowy termin rozwiązania umowy/. Napisałem im, że postępują nieuczciwie, bo osoba dzwoniąca do mnie powinna powiedzieć, że z usług pakietu seniorskiego mogę skorzystać tylko w wyznaczonych placówkach, powiedzieć jaki jest termin rezygnacji i jakie są koszty rezygnacji z usługi Luxmedu. Niestety moje argumenty do nich nie trafiają. Odpowiedzieli, że wysłali mi mailem 11 stron napisanego bardzo drobnym drukiem Regulaminu Opieki Medycznej Luxmed, z którym powinienem się zapoznać.
W nadesłanym regulaminie też nie jest napisane gdzie realizują pakiet seniorski. Na moje pisma mają jeden argument, że podczas rozmowy telefonicznej przekazano mi informację, że wykaz placówek znajduje sie na stronie internetowej a ja odpowiedziałem: „tak ja wiem gdzie tutaj są” i w związku z tym nie ma podstaw do zmiany stanowiska Spółki odnośnie reklamacji. To, że ja wiem gdzie są placówki Luxmedu /jedna jest w pobliżu mojego miejsca zamieszkania/ wcale nie oznacza, że ja wiem w których placówkach realizują pakiet seniorski. W dniu 14.03.br. napisałem pismo do Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy. W piśmie Energetycznego Centrum do Miejskiego Rzecznika Konsumentów argumentują: „Pragniemy zwrócić uwagę, że podczas prowadzonych rozmów telefonicznych Konsument nie zwrócił się z pytaniem o placówki, z których może korzystać, zaś Konsultantka poinformowała Konsumenta, że wykaz wszystkich dostępnych placówek znajduje się na stronie internetowej.” Na stronie internetowej jest wykaz placówek, ale nie ma wykazu, które z nich obsługują pakiet seniorski. Miejski Rzecznik Konsumentów odpisał mi że „Przedsiębiorca udzielił odpowiedzi na kwestie poruszone w piśmie rzecznika, podtrzymując jednocześnie swoje dotychczasowe stanowisko. Jak wskazuje Spółka, nie widzi ona podstaw do rozwiązania przedmiotowej umowy bez naliczenia opłaty jednorazowej. Oznacza to, że Spółka pomimo interwencji rzecznika nie uwzględniła Pana argumentów” – (bez komentarza)
Chcę poinformować, że regularnie jestem nękany przez Energetyczne Centrum,i kancelarie prawne które wysyłają mi ostateczne wezwania do zapłaty, zawiadomienia o windykacji bezpośredniej, wezwania przedprocesowe, w których straszą mnie sądem, firmami windykacyjnymi, komornikiem, wpisaniem do rejestru dłużników. Wydzwaniają do mnie, przysyłają pisma i straszą firmy prawnicze tj. Kancelaria Radcy Prawnego – Radca Prawny Tomasz Dec Warszawa ul. Borowej Góry 10/59, Kancelaria Suisse Legiste Warszawa ul. Przecławska 8, Kancelaria Intrum Justitia Warszawa ul. Domaniewska 41. Tygodniowo mam od nich po kilka telefonów, że jak nie zapłacę to skierują sprawę do sądu i będzie mnie to drogo kosztować. Mam już ze 40 takich pism.
Chcę zaznaczyć, że zgodnie z art. 20 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 30. 05. 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. z 2014 r. poz. 827 – obowiązującą od 24.12.2014 r. skuteczne zawarcie umowy w drodze telefonicznej jest uzależnione od spełnienia trzech warunków: 1.- potwierdzenia jej treści w formie pisemnej. 2.- sporządzenia oświadczenia konsumenta o woli zawarcia umowy w formie pisemnej. 3.- potwierdzenia oświadczenia woli konsumenta o zawarciu umowy. Chcę oświadczyć, że nie podpisywałem na piśmie ani e-mailowo żadnego dokumentu umowy dotyczącej usług Luxmedu. W odpowiedzi na moje pismo skierowane do Prezesa Energetycznego Centrum otrzymałem lekceważącą odpowiedź z Działu Obsługi Klienta , że „zarchiwizowane nagranie spełnia powyższy wymóg i w związku z tym w celu procesowania umowy klient nie musi podpisywać dokumentów”. Przeczy to wyjaśnieniom Krzysztofa Lehmana – głównego specjalisty w Delegaturze UOKiK w Bydgoszczy zamieszczonym w „Rzeczypospolitej” w dniu 23.01.2015 r.
Jak to jest możliwe, że w Państwie Prawa firmy naciągają i oszukują ludzi i nie ma na nich siły. Kancelarie Prawne bronią firm i oszustów a pojedynczy człowiek jest bezradny. Poza tym nie rozumiem dlaczego firma , która powinna zajmować się dostawą gazu wydzwania i naciąga starszych ludzi na usługi Luxmedu. Kto na tym zyskuje, bo chyba nie oszukany klient. Ilu ludzi w ten sposób oszukano, bo jeśli tylko tysiąc to mają pół miliona. OSTRZEGAM PRZED OSZUSTAMI !!!!!!!

Kamil
Kamil
13 stycznia 2017 17:05
Odpowiedz do:  Bartłomiej Nowak

Panie Bartłomieju , mam analogiczną sytuacje z nieszczesna firmą EC prosiłbym o kontakt . Mysle ze jesli znajdzie sie jeszcze troszke osób to mozna by bylo zlozyc pozew zbiorowy przeciw tym oszustom

Bartłomiej Nowak
Bartłomiej Nowak
19 lutego 2017 11:05
Odpowiedz do:  Kamil

Panie Kamilu. Napisałem zapytanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i w dniu13.01. 2017 r. otrzymałem interpretację, że „do zawarcia skutecznie umowy nie jest wystarczająca zgoda wyrażona w trakcie rozmowy telefonicznej. W obecnym stanie prawnym przedsiębiorca proponując zawarcie umowy przez telefon ma obowiązek potwierdzić jej treść np. w formie pisemnej bądź emailowej.
Następnie konsument po otrzymaniu treści umowy powinien potwierdzić np w formie pisemnej lub emeilowej, że wyraża zgodę na zawarcie umowy w proponowanym kształcie. Dopiero takie oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne.” Kopię tego pisma przesłałem do Enrg. Centrum a oni bezczelnie tego nie uwzględniają i dalej żądają zapłacenie 520 zł. Dlatego też złożyłem zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa Mokotów o podejrzeniu popełnienia przestępstwa dotyczącego oszustwa wyłudzenia. Radzę zrobić to samo. Pozdrawiam. B.N.

Robert
Robert
5 lipca 2018 13:19
Odpowiedz do:  Kamil

Jestem za pozwem zbiorowym chciałbym zmienić operatora a oni poinformowali że umowy się przedłużyła automatycznie gdyż jest na firmę ale to nie znaczy że mogę się dołączyć do pozwu zbiorowego podaję emeil robert_podl@wp.pl

Zenon
Zenon
22 listopada 2016 20:28

Kończy mi się trzyletnia umowa i uciekam od nich. Chamska i upierdliwa obsługa. Prognozy zawyżają z księżyca. Nie polecam nikomu.

Anna
Anna
17 listopada 2016 12:47

Ja jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Energetycznym Centrum.

W4Ready
W4Ready
20 listopada 2016 19:35
Odpowiedz do:  Anna

Jesteś zadowolona, bo jesteś współpracownikiem?

DJ
DJ
18 października 2016 19:50

Dzisiaj na parking CH Leclerc w Lublinie podjechało auto. Niby normalka ale fakt że zaparkowało auto na polu dla inwalidy dla mnie jako przechodzącego przy pomocy 2 kul niemiłe „zaskoczenie” Mówię kierowcy że przez niego muszę iść sporo dalej do swojego auta. Popatrzył na swoją „laskę” cofnął się do samochodu otworzył go i trzasnął drzwiami. „A co kur….. będę ruszał”. Poszedł dalej. Ty gn… pomyślałem- może przyjdziesz mi coś sprzedać z oferty energetycznej. Na bucie-sorry kuli- wylecisz. To był kierowca Opla Corsy. Swoją drogą. Ja mam płacić za wożenie błąd dupy służbowym autem przez cha…… gno..??. Zdjęcia auta też mam. To na Favcebook-a

Bendrum
Bendrum
24 stycznia 2022 08:25
Odpowiedz do:  DJ

Czy to był samochód Centrum?

jaro
jaro
12 sierpnia 2016 15:30

Najgorsza firma z jaką kiedykolwiek miałem do czynienia. Nie polecam NAJGORSZYM WROGOM. Stres, windykacja, niekompetencja po prostu tragedia. Nie było warte podpisywać umowy dla tych wszystkich nerwów. Chwała Bogu że już się kończy m współpraca z nimi. Lepiej żeby wszyscy uważali, popytajcie znajomych zanim podpiszecie, ja odradzam po prostu każdemu.

Z.S.
Z.S.
17 października 2016 17:02
Odpowiedz do:  jaro

Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się „uciułać” ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów „uciułali” ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
Pozdrawiam
Z.S.

W4Ready
W4Ready
18 października 2016 10:44
Odpowiedz do:  Z.S.

Nie rozumiem, ile mogą zarobić na zawyżaniu prognoz, skoro najpóźniej w momencie rozwiązania umowy (w najlepszym dla nich przypadku po 3-4 latach) i tak będą musieli zwrócić nadpłaty po końcowym rozliczeniu. Nie mówiąc o odczytach co 6 lub 12 miesięcy, kiedy także powinni odjąć od wyliczonych prognoz bieżącą nadpłatę.

Niektóre firmy-krzak „zapominają”, że w przypadku rozliczeń prognozowanych, mają obowiązek na życzenie klienta zmienić wysokość przedpłat.

Więksi sprzedawcy (i część mniejszych) przynajmniej nie robią problemów ze zmianą wysokości prognoz i oferują możliwość wyboru innych okresów rozliczeń (np. 1 lub 2-miesięczny bez prognoz).

Z.S.
Z.S.
18 października 2016 14:56
Odpowiedz do:  W4Ready

Nie robią odczytów tylko w sposób zawoalowany korzystają z odczytu Tauronu. Swoje prognozy piszą od 1 do ostatniego miesiąca a odczyty Tauronu w takim okresie jak czyta Tauron. Jeśli spisuje się licznik na bieżąco można sobie obserwować rzeczywiste zużycie i wtedy widać różnicę. Na początku wrzucili takie zużycie prognozowane, że po kilku miesiącach miałem nadpłacone kilkaset kWh po zaprotestowaniu zostałem pouczony, że mam płacić dalej jak w harmonogramie bo mi odetną prąd.Dopiero po napisaniu pisma i kilkukrotnych awanturach telefonicznych z niekompetentnymi zresztą konsultantami wreszcie obniżyliśmy taryfę i zweryfikowaliśmy wpłaty.Ale niestety sytuacja znów się powtórzyła zwiększono zużycie tak, że w ciągu kilku miesięcy znów mam nadpłacone 240kWh w stosunku do harmonogramu i jakby tego było mało to w dwóch kolejnych harmonogramach, dwukrotnie ujęto miesiąc lipiec. Mało tego kiedy próbowałem to weryfikować bo za miesiąc kończy mi się umowa dostałem upomnienie do zapłaty pod rygorem odcięcia prądu, bo harmonogram to rzecz święta. Tragedia. Jeśli ktoś nie sprawdza licznika za 3 lata może być w plecy w granicach 500 kWh i strach pomyśleć, jeśli EC ma tylko 1 mln klientów?

W4Ready
W4Ready
19 października 2016 13:20
Odpowiedz do:  Z.S.

Żaden sprzedawca nie dokonuje samodzielnie odczytów tylko najczęściej pozyskuje je od OSD (Operatora Systemu Dystrybucyjnego), obsługującego dany rejon (w Twoim przypadku od Tauron-Dystrybucja).
Niektóre (nieliczne) firmy przyjmują także odczyty od klientów.

Nawet jeżeli masz znacznie zawyżone prognozy i nadpłatę (w co mogę uwierzyć, bo w takich formach-krzak się zdarza), to po każdym okresie rozliczeniowym oraz po rozwiązaniu umowy powinni wyliczyć nadpłatę i albo odjąć ją od prognozowanych opłat (w trakcie umowy) albo zwrócić Ci na konto (po wypowiedzeniu umowy oraz na Twoje życzenie także w trakcie obowiązywania po dokonaniu okresowego rozliczenia na podstawie odczytu pozyskanego od OSD).

ODNOŚNIE NADPŁATY (mój stary komentarz pod innym artykułem):

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tzw. „rozporządzenie taryfowe”):

§ 34 W przypadku powstania nadpłaty lub niedopłaty za pobraną energię elektryczną:

1) nadpłata podlega zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, O ILE ODBIORCA NIE ZAŻĄDA JEJ ZWROTU;

Wyślij listem poleconym, pismo o zwrot nadpłaty, powołując się na pow. rozporządzenie i wyznacz im 14-dniowy termin, zaznaczając, że w przypadku przekroczenia, zgłosisz sprawę do Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Za każdy dzień przekroczonego terminu odpowiedzi na pismo przysługuje Ci rekompensata w wysokości 1/250 przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedni. Tyle że bonifikata przysługuje tylko na wniosek odbiorcy.

Emilio
Emilio
13 kwietnia 2018 19:14
Odpowiedz do:  W4Ready

Ciekawe ze opinie użytkownika w4 ready oczerniają EC, a jeśli chodzi o Duon stawiają firme w samych superlatywach…

opinie wystawiane na temat firmy pisane przez pracowników firmy konkurencyjnej nie zawsze są rzetelnym źródłem informacji.

Pozdrawiam

martin
martin
21 maja 2018 22:23
Odpowiedz do:  jaro

No dobra stres, windykacja itp ale co ta firma ci właściwie zrobiła. Płaciłeś x2 większe rachunki czy co? Bo skoro była windykacja to raczej wg ich nie płaciłeś. Ja mam gaz i prąd z EC od roku i wszystko jest super, taniej i sprawniej. Mam prywatnego opiekuna od gazu, dzwonie i wyjaśnia mi wszystko. Czy to przyjdą nowe książeczki z URE czy mam problem z liczeniem czegos zawsze pomaga.

W4Ready
W4Ready
16 marca 2016 10:22

Uwaga! Energetyczne po raz kolejny zmienia markę. Jeszcze niedawno działali jako „Błękitna Energia”, a teraz przedstawiają się nazwą „Energia dla domu”.

Agnieszka Fodrowska
Agnieszka Fodrowska
16 marca 2016 10:51
Odpowiedz do:  W4Ready

Witam, W4Ready dzięki za komentarz. Sprawdzimy, czy tak jest.

Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl

Konrad
Konrad
25 kwietnia 2016 21:06
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Jest tak, a podpisałem umowę z Błękitną Energią , wprowadzono mnie w błąd przy podpisaniu umowy.

Agnieszka Fodrowska
Agnieszka Fodrowska
26 kwietnia 2016 09:30
Odpowiedz do:  Konrad

Witam, tak wiemy. Opublikowaliśmy na ten temat artykuł: https://enerad.pl/aktualnosci/energia-dla-domu-kolejna-marka-firmy-energetyczne-centrum/

Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl