Energia Polska – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Ocena: 2.3 (ilość ocen: 364)

Ocena: 2.3
(ilość ocen: 364)

Energia Polska to sprzedawca prądu dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Firma działa od niedawna na terenie całego kraju. Co dla odbiorców prądu przygotował ten sprzedawca? Czy warto zmienić dotychczasową firmę energetyczną?

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Firma przygotowała ofertę na sprzedaż prądu zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Spółka podkreśla, że najważniejsza w jej działalności jest uczciwość oraz proste zasady. Siedziba znajduje się we Wrocławiu, a firma obsługuje klientów z całego kraju.

Klient biznesowy – taryfy A, B, C

Energia Polska obsługuje klientów instytucjonalnych – na stronie sprzedawcy nie ma sprecyzowanych taryf, jakie są obsługiwane. Spółka bardzo mocno podkreśla, że dzięki jej ofercie każdy przedsiębiorca zaoszczędzi – stawki za prąd mają być niższe niż u dotychczasowego sprzedawcy. Ponadto, możemy liczyć na gwarancję stałej ceny za energię elektryczną podczas trwania umowy. Niestety, sprzedawca nie udostępnia publicznie swoich cenników.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Kolejną grupą odbiorców prądu obsługiwanych przez firmę, są użytkownicy taryf G. Podobnie, jak w przypadku klientów biznesowych nie wiemy, jakie konkretnie obsługiwane są taryfy oraz nie zostały opublikowane ceny. Natomiast, sprzedawca obiecuje nam nie tylko gwarancję stałej ceny za prąd, ale także rozliczenia rzeczywiste, bez prognoz.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Sprzedawca gazu dla firm i domu

Energia Polska sprzedaje gaz gospodarstwom domowym oraz przedsiębiorstwom.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Energia Polska to niezależny sprzedawca, który swoją działalność rozpoczął w 2013 roku. Główna siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu. Spółka posiada koncesję na sprzedaż energii elektrycznej o numerze OEE/787/23288/W/DRE/2014/ŁG wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki.

Obszary działalności

Firma koncentruje się przede wszystkim na sprzedaży energii elektrycznej klientom indywidualnym oraz biznesowym. Nie posiada ona własnych źródeł wytwórczych, ale stara się kupować jak najwięcej energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii – brak opublikowanej struktury paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez firmę, uniemożliwia zweryfikowanie podanych informacji.

Spółka aktywnie uczestniczy również w akcjach społecznych – jest partnerem projektu m.in. Pozytywne.com Pokoje Życzliwości.

Więcej informacji o Energia Polska

Opinie o Energia Polska

  1. Jestem od kilku miesięcy klientem Energii Polskiej i po tym czasie mogę się krótko wypowiedzieć o firmie.

    Zalety:
    * Umowa kompleksowa (jedna faktura za sprzedaż i dystrybucję energii).
    * Niskie ceny (w momencie zawierania umowy oferowali najtańszą kWh).
    * Dostępne oferty bez opłaty handlowej.
    * Różne okresy trwania umowy (w 2015r. oferowali od ok. rocznej do ponad 3 lat)
    * Szybko odpowiadają na wiadomości e-mail (zwykle ten sam lub następny dzień).

    Wady:
    * Krótki termin płatności faktur (7 dni od wystawienia, wiadomość e-mail z fakturą przychodzi 1-2 dni po wystawieniu faktury, w związku z czym na płatność zostaje tylko 5-6 dni).
    * Mniej czytelne faktury niż np. w Tauronie i Enerdze oraz brak wskazań licznika na rozliczeniu.
    * Brak platformy E-BOK.

    Podsumowanie: Oszczędzam na świadomym wyborze sprzedawcy oraz dobraniu odpowiedniej grupy taryfowej do potrzeb, choć w niektórych sprawach mogłoby być nieco lepiej. Jednak biorę pod uwagę, że to niewielka firma z zaledwie kilkuletnim stażem.

  2. Osobiście jestem niezadowolony z z tej firmy. Podpisaliśmy umowę na rozliczenie za zużycie rzeczywiste, a już po kilku miesiącach bez mojej wiedzy zakombinowali tak że nie mogę dojść do ładu z rozliczeniem. Czyli chyba szacunkowe ??
    Przysyłają jakieś korekty zwiększające tłumacząc że mieli audyt i tak wyszło ?? Bzdura. Szkoda czasu na tą firmę.
    Kolejny minus to taki że po dwóch czy trzech miesiącach od podpisania umowy ze stałą ceną zwiększyli cenę i to o 30% powołując się na zapis w umowie że to nie oni zwiększyli cenę tylko Unia Europejska 🙂
    Mam inne punkty u jeszcze dwóch sprzedawców i tam jakoś nic takiego nie miało miejsca 🙂
    Ponadto mieli naliczać cashback i jak się za każdą fakturą o niego nie upomnisz to nie dostaniesz !
    Dziwne rzeczy tu się dzieją??
    Nie polecam

  3. Obsługa bardzo pomocna i miła. Wszystko wytłumaczyli i pomogli przebrnąć przez cały proces. Mogę z czystym sumieniem polecić sprzedawcę 😀

  4. Serdecznie polecam tę firmę!
    Po wielokrotnych zmianach dostawców energii elektrycznej wreszcie znalazłem firmę gdzie moje przediebiorstwo naprawdę wiele oszczędza!!!!

    Nie zamierzam zmieniać dostawcy na żadnego innego!
    Polecam KAŻDEMU.

  5. Jestem bardzo zadowolona z uslug energii polskiej – zawsze profesjonalnie, bezproblemowo i bardzo przejrzyście, nie trzeba się martwić zawiłą papierologią

  6. Rzadko kiedy wystawiam opinie, ale za świetną obsługę i obniżenie moich rachunków za prąd zdecydowanie należy się 5 gwiazdek 🙂

  7. Na początku ciężko było mi uwierzyć, że moje rachunki mogą się obniżyć, ale rzeczywiście tak się stało. Bardzo polecam, jestem bardzo zadowolona z usług energii polskiej

  8. Jestem bardzo zadowolony z obsługi i fachowości osób pracujących w tej firmie. Podpisanie umowy i podpięcie prądu i gazu przebiegło szybko i sprawnie. Oferta cenowa bardzo elastyczna, co wpłynie pozytywnie na obniżenie kosztów za prąd i gaz w mojej firmie. Mam nadzieję na wieloletnią współpracę. Serdecznie polecam Energię Polską Sp. z o.o. jako Partnera w biznesie:)

  9. moi znajomi mi polecili energie polską kiedy kończyła mi się umowa z byłym dostawcą i bardzo sobie chwalę naszą współpracę

  10. fajne jest to, że umowę mogłam zawrzeć na dogodny dla mnie okres czasu co nie było możliwe z innymi dostawcami, polecam

  11. Na fakturze jest inna cena niż na podpisanej umowie. Pani z infolinii powiedziała, żeby pisać reklamację, bo dostawca bardzo często daje na fakturę wyższą cenę licząc, że klient nie zorientuje się.

  12. moje rachunki naprawdę spadły w co nie wierzyłam na początku, że jest to możliwe, wydawałoby się że cena za energię jest wszędzie taka sama

  13. ostrzegam podpisalem umowe na prad po paru miesiacach rachunki przychodzily o 30 procent wieksze firma tlumaczyla wzrostem cen na rynku to pytam po co ta umowa mam drugi licznik umowe z firma energa i tam cena ciagle taka jak w umowie poczatkowo na fakturze podawali cene kwh teraz zeby ukryc podwyzke nie pisza ja zrezygnowalem z uslug tej firmy nie polecam

  14. Kategorycznie odradzam
    Łapią w pułapkę ,jeżeli nie przedłużysz umowy i nie wypowiesz automatycznie wpadasz w umowę standardowa gdzie ceny są z kosmosu -uważajcie.(Myślą ze każdy na co dzień myśli o przedłużeniu umowy na prąd i gaz a przecież człowiek nie żyje tylko tymi zagadnieniami .
    .

  15. Nie zdecydowałem się na podpisanie umowy. (na firmę)

    Bardzo niekorzystne warunki w OWU nie gwarantujące stałości ceny, która może się zmieniać w górę przy zmianie ceny na giełdzie:

    „Jednostkowe ceny energii elektrycznej określone w Cenniku ustalone są w oparciu
    o ceny hurtowe energii elektrycznej na rynku hurtowym. Strony przyjmują, iż wskaźnikiem
    zmiany cen energii elektrycznej na rynku hurtowym jest cena kontraktu BASE na kolejny rok
    kalendarzowy na Towarowej Giełdzie Energii S.A., chociażby w roku tym zgodnie z Umową
    nie miałaby miejsca sprzedaż energii elektrycznej na rzecz Klienta. W przypadku, gdy cena
    kontraktu BASE na kolejny rok kalendarzowy wzrośnie o 5% względem ceny tego kontraktu
    w dniu zawierania Umowy, Sprzedawca uprawniony jest do zmian jednostkowych cen ener
    gii elektrycznej określonych w Cenniku o równowartość różnicy w ww. cenach kontraktu
    BASE.”

    Dodatkowo cena się zmieni jeśli zapotrzebowanie klienta odbiegnie od zadeklarowanego:

    „W przypadku, gdy deklarowane miesięczne zużycie energii elektrycznej określone
    w § 2 ust. 3 Umowy bądź też skorygowane deklarowane miesięczne zużycie, o którym
    mowa w pkt 5 ust. 15 OWU jest mniejsze lub większe od rzeczywistego zużycia Klienta
    o 25%, Sprzedawca uprawniony jest do zmiany jednostkowych cen energii elektrycz
    nej określonych w Cenniku poprzez ich zwiększenie o 10 zł / MWh (0,01 zł / kWh) oraz
    do zwiększenia opłaty handlowej o 20 zł (względnie ustanowienia opłaty handlowej
    w wysokości 20 zł).”

Dodaj komentarz