Falowników od Froniusa nie zabraknie. Firma zwiększa produkcję
Fronius reaguje na rosnący globalny popyt, w związku z czym ogłasza kampanię „We’re back” i promuje dostępność falowników swojej produkcji. Firma poradziła sobie z wyzwaniami rynkowymi takimi, jak niestabilne łańcuchy dostaw i problemy z komponentami spowodowanymi przez pandemię i zdołała przekształcić trudności w okazję do rozwoju.
Rozbudowa zakładów produkcyjnych to inwestycja na przyszłość
Fronius to firma z tradycją sięgającą 1945 r. Dziś, z ponad 7 tys. pracowników na świecie i eksportem na poziomie bliskim 90%, jest kluczowym graczem na międzynarodowym rynku. Swoją pozycję ma umocnić już wkrótce, ponieważ planuje do końca br. zwiększyć swoje miesięczne zdolności produkcyjne. Chce produkować nawet 52 tys. falowników, czyli o 20 tys. więcej niż na koniec 2022 r. Maciej Piliński, dyrektor sprzedaży Solar Energy we Fronius Polska mówi:
Już nie musimy borykać się z ograniczoną dostępnością naszych produktów, zwłaszcza falowników. Dzięki kampanii We’re back chcemy podzielić się tą dobrą nowiną.
Firma wie, że nie będzie to możliwe bez dużych inwestycji, nastawionych na rozbudowanie linii produkcyjnych. Dlatego już w ubiegłym roku przeznaczyła aż 187 mln euro na modernizację zakładu komponentów w Czeskim Krumlowie w Czechach i fabryki w austriackim Sattledt. W Sattledt ruszyła linia produkcyjna falowników Fronius Tauro, przeznaczonych dla sektora przemysłowego. Do końca 2023 r. w tym samym miejscu producent planuje uruchomić dodatkową linię, produkującą falowniki Fronius SymoGEN24 głównie dla inwestorów indywidualnych. W 2023 r. na inwestycje Fronius chce wydać jeszcze więcej – ponad 230 mln euro.
Znaczne zwiększenie powierzchni zakładu i rozszerzenie powierzchni produkcyjnej do 69 tys. m2 (z 41 tys. m2) generują większe potrzeby kadrowe. Dlatego rozwój zdolności produkcyjnych będzie odbywał się równolegle z procesem zatrudniania nowych pracowników we wszystkich jednostkach produkcyjnych. Fronius zamierza w najbliższym czasie rozbudować swoją kadrę o 1300 osób.
„We’re back tour” – spotkania z przedstawicielami branży
Dynamiczny rozwój rynku OZE i co za tym idzie – wzrastające zapotrzebowanie na produkty Froniusa – doprowadziło w pierwszym półroczu 2023 r. do sytuacji, w której klienci mogli borykać się z ograniczoną dostępnością urządzeń tej marki, z naciskiem na falowniki. Ten kryzys został już przezwyciężony.
W związku z tym Fronius, w celu bezpośredniego podzielenia się informacjami o dostępności falowników swojej produkcji, od września ruszył z kampanią We’re back i cyklem spotkań dla instalatorów PV w całej Polsce. Spotkania będą okazją do zaprezentowania nowości produktowych oraz podzielenia się aktualną wiedzą z branży fotowoltaicznej.
Fronius dąży do realizacji wizji „24 godzin słońca”, czyli korzystania z energii odnawialnej przez całą dobę. Firma tworzy produkty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju, ponieważ do produkcji wykorzystuje materiały z recyklingu.
Może Cię również zainteresować
Cyfrowy bliźniak EC Elbląg. Energa rozwija zaawansowane narzędzia AI w energetyce
Energa wdraża kolejny projekt typu digital twin. Wirtualny model Elektrociepłowni Elbląg ma usprawnić zarządzanie złożonym układem wytwórczym i wesprzeć planowanie inwestycji. Pierwsze funkcjonalności pojawią się w 2026 roku. Cyfrowy bliźniak EC Elbląg – po co powstaje? Elektrociepłownia Elbląg to dziś trzy różne źródła energii: blok biomasowy, kotłownia rezerwowo-szczytowa oraz ostatni kocioł węglowy, który w zmniejszonej […]
ORLEN świętuje 400. dostawę LNG do terminalu w Świnoujściu
ORLEN odebrał w Świnoujściu już 400. dostawę LNG, co potwierdza rosnącą rolę terminalu w dywersyfikacji dostaw gazu do Polski. Prawie połowa importowanego gazu trafia do kraju właśnie tą drogą.
Zielone aluminium w motoryzacji: klucz do redukcji śladu węglowego aut do 2040 roku
Nowe badania pokazują, że przejście na zielone aluminium w produkcji samochodów może znacząco ograniczyć emisje CO2 w Europie. Eksperci wskazują, że ambitne cele i odpowiednie regulacje są niezbędne do osiągnięcia neutralności klimatycznej sektora motoryzacyjnego.
Kradzieże kabli ze stacji ładowania: rosnący problem w Polsce
W Polsce nasila się fala kradzieży kabli ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Straty operatorów, utrudnienia dla użytkowników i surowe kary to tylko część konsekwencji tego procederu.
Europejskie centra danych a wyzwania energetyczne – klucz do realizacji cyfrowych celów UE
Europa planuje potroić moce centrów danych w ciągu najbliższych lat, by wzmocnić swoją pozycję w sektorze AI. Jednak szybki rozwój tej branży wymaga pokonania poważnych barier energetycznych i infrastrukturalnych.
Globalne koncerny energetyczne ogłaszają inwestycje warte bilion dolarów na COP30 – priorytetem sieci i magazyny energii
Podczas szczytu COP30 w Belém światowe koncerny energetyczne zrzeszone w UNEZA zapowiedziały wzrost rocznych nakładów na transformację energetyczną do 148 mld USD. Inwestycje skoncentrują się na rozbudowie sieci i magazynów energii, aby sprostać globalnym celom klimatycznym.

Komentarze