Ford i Southern Company wspierają elektryfikację flot: nowy pilotażowy program dla firm
Ford Pro i Southern Company rozpoczęły sześciomiesięczny pilotaż, wspierający firmy w przejściu na elektryczne floty. Program bada koszty, ładowanie i efektywność.

Ford i Southern Company wspólnie wspierają elektryfikację flot w USA
Ford Pro nawiązał współpracę z Southern Company, aby pomóc firmom w przejściu na elektryczne floty. Pilotażowy program potrwa sześć miesięcy i obejmie badania operacyjne oraz opracowanie strategii na przyszłość.
Elektryfikacja jako odpowiedź na rosnące koszty paliw
Rosnące ceny paliw skłaniają firmy w południowo-wschodnich stanach USA do wyboru pojazdów elektrycznych. Obecnie w Alabamie, Georgii i Missisipi zarejestrowano już ponad 100 000 takich pojazdów. W tym kontekście współpraca Ford Pro i Southern Company jest odpowiedzią na potrzeby rynku.
W odpowiedzi na rosnące koszty paliwa i potencjał niższych całkowitych kosztów posiadania, firmy w południowo-wschodniej części Stanów Zjednoczonych coraz częściej sięgają po pojazdy elektryczne. Ponad 100 000 EV zarejestrowano w Alabamie, Georgii i Missisipi. (…) Uznając potrzebę wspierania ich podczas tego przejścia, Southern Company współpracuje z Fordem przy sześciomiesięcznym programie pilotażowym mającym na celu zbadanie korzyści operacyjnych i wymagań elektryfikacji dla przedsiębiorstw. – wyjaśnia Southern Company.
Firma zobowiązała się do stworzenia uniwersalnego „planu elektryfikacji” dla wszystkich klientów w swoim obszarze działalności.
Pilotaż wspierający firmy w redukcji kosztów
Program pilotażowy koncentruje się na optymalizacji ładowania flot, maksymalizowaniu czasu pracy pojazdów i minimalizowaniu całkowitego kosztu posiadania (TCO). Podczas projektu, testowanych będzie 200 elektrycznych Fordów F-150 Lightning oraz 150 stacji ładowania dla firm Ford Pro różnych typów: AC i DC.
Zbierane dane mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia zachowań związanych z ładowaniem. Southern Company planuje wykorzystać te informacje do wdrożenia najlepszych praktyk w zarządzaniu flotami.
Oprogramowanie Ford Pro jako narzędzie analizy
Oprócz infrastruktury ładowania, projekt uwzględnia także rolę oprogramowania. Dzięki Ford Pro Intelligence i Ford Pro Charging Software zbierane będą dane o zużyciu energii i czasie ładowania.
Celem jest ograniczenie zużycia energii w godzinach szczytu, co pozwoli obniżyć koszty.
Program stworzy elastyczny i skalowalny model zarządzania flotami, który może być wdrażany także w innych firmach – powiedział Ananya Gupta, Senior Product Manager w Ford Pro.
Nowe możliwości dla firm w regionie
Pod koniec projektu firmy uzyskają „plan elektryfikacji” dopasowany do ich potrzeb. Southern Company chce nie tylko wspierać klientów w transformacji, ale także promować korzyści płynące z pojazdów elektrycznych, takich jak niższe koszty operacyjne i większa efektywność.Projekt ma na celu stworzenie modelu, który zainspiruje inne przedsiębiorstwa w regionie. Jego wyniki zostaną ogłoszone w 2025 roku, co umożliwi szerokie wdrożenie najlepszych praktyk w zarządzaniu flotami.
Może Cię również zainteresować
Sinovoltaics ostrzega: fotowoltaika w Europie pod presją zmian
Sinovoltaics opublikowało najnowszą wersję mapy łańcucha dostaw modułów fotowoltaicznych w Europie, Turcji, Egipcie i Kazachstanie. Choć dodano kilku nowych producentów, raport wskazuje także na falę zamknięć zakładów i bankructw. Obecna zdolność produkcyjna regionu to 21 GW modułów, 3,2 GW ogniw i 1,5 GW wlewków krzemowych
Bruksela naciska: 44 koncerny paliwowe mają składować CO2 do 2030 r.
Komisja Europejska zaapelowała do 44 firm naftowo-gazowych o udział w realizacji wspólnego celu Unii Europejskiej – składowania co najmniej 50 mln ton CO2 rocznie do 2030 roku. Firmy mają uczestniczyć w projekcie proporcjonalnie do swojej produkcji ropy i gazu z lat 2020–2023.
Straty tysięcy złotych. Fotowoltaika w Wielkopolsce blokowana częściej niż w innych regionach
Radio Poznań informuje, że wielkopolscy producenci energii słonecznej skarżą się na dyskryminację. Ich farmy są wyłączane znacznie częściej niż w innych regionach. Rekompensaty za utracone zyski sięgają zaledwie 10 procent.
Hithium wprowadza system ∞Power 6,25MWh dla Europy i rozpoczyna produkcję lokalną
Hithium podczas targów The smarter E Europe 2025 w Monachium zaprezentowało nowy system magazynowania energii ∞Power 6,25MWh 2h/4h w wersji dostosowanej do rynku europejskiego. System wyróżnia się m.in. wysokim poziomem bezpieczeństwa, elastycznością i odpornością na trudne warunki środowiskowe. Firma podpisała również porozumienie z hiszpańską spółką GCRPV, wspierając lokalizację produkcji na kontynencie.
Hyundai i lotnisko Incheon wprowadzają roboty ładujące EV – AI przyspiesza rozwój smart infrastruktury
Hyundai Motor Group oraz Incheon International Airport Corporation ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia robotów do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych (ACR) wspieranych przez sztuczną inteligencję. Projekt pilotażowy ruszy na jednym z najnowocześniejszych lotnisk Azji, a jego celem jest zwiększenie wygody, bezpieczeństwa i efektywności ładowania aut elektrycznych.
Staże i nowe kierunki: AGH wspiera rozwój polskiego atomu
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dołącza do rządowego programu na rzecz rozwoju kompetencji w energetyce jądrowej. Inicjatywa Ministerstwa Przemysłu zakłada ścisłą współpracę uczelni technicznych z polskimi przedsiębiorstwami. Program przewiduje zmiany w programach nauczania oraz płatne staże w firmach z sektora jądrowego.
Komentarze