Fortum – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

3.25 /5
(Ocen: 2217)

Fortum to fińska spółka energetyczna powstała w 1998 roku, w której 51% udziałów ma fiński skarb państwa. Firma działa w 10 krajach na świecie, m.in. w krajach skandynawskich i bałtyckich, Indiach, Polsce zatrudniając blisko 9 tys. pracowników.

Fortum stawia na kompleksowość swoich działań i komfort klienta, dążąc do jak najwyższego poziomu zadowolenia z usług. Swoim klientom oferuje pakiet napraw, prywatną opiekę medyczną, dzięki której będą mogli zatroszczyć się o zdrowie swoje lub bliskich. Oferowana energia pochodzi z odnawialnych źródeł, dzięki czemu Fortum wspiera walkę ze smogiem.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Fortum świadczy swoje usługi dla ponad 2,5 mln klientów. Własne elektrociepłownie, elektrownie zasilane paliwami lokalnymi i elektrownie wodne, a także elektrownie jądrowe w Finlandii pozwalają firmie produkować w Unii Europejskiej 96% energii wolnej od emisji dwutlenku węgla.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Firma kieruje swoją ofertę do każdego segmentu przedsiębiorców. Sprzedawca umożliwia skorzystanie z szerokiego wachlarza usług dodatkowych, w tym:

  • audytu parametrów dystrybucyjnych, który pozwoli dobrać właściwą moc umowną i grupę taryfową do profilu działalności firmy;
  • produktów z rozliczeniem na podstawie stawek rynku hurtowego;
  • możliwości kontaktu z dedykowanym opiekunem handlowym;
  • portalu do samodzielnego kontraktowania cen dla posiadaczy produktu indeksowego;
  • całodobowego dostępu do portalu eBOK i aplikacji mobilnej Moje Fortum.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Firma ma w swojej ofercie produkty skierowane do odbiorców indywidualnych – obsługuje odbiorców taryf: G11, G12, G12w.

Spółka wprowadziła również na polski rynek usługę prądu na kartę – popularny, m.in. w Wielkiej Brytanii – system rozliczania za energię, polegający na szybkim i łatwym doładowaniu licznika za pomocą telefonu. Ofertę Fortum dopełnia pakiet prywatnej opieki medycznej, dopasowany do indywidualnych preferencji.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Fortum w 2022 roku:

Fortum - struktura paliw zużytych do wytworzenia energii w 2020

Sprzedawca gazu dla firm i domu

Sprzedawca oferuje rozwiązania dla różnych odbiorców gazu, małych i średnich firm oraz gospodarstw domowych.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Fortum posiada ofertę dla klientów biznesowych z różnymi grupami taryfowymi. W zależności od produktu klient może liczyć na np. gwarancję rynkowej ceny lub w przypadku dużych klientów, na indywidualne dopasowanie danej oferty do przedsiębiorstwa.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

W ramach oferty klient indywidualny, wraz z umową sprzedaży gazu otrzyma dodatkowe profity – m.in. pakiet napraw, wakacje od płatności, całodobowy dostęp do portalu eBOK i aplikacji mobilnej Moje Fortum, możliwość samodzielnego podawania stanu licznika.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Początki tej fińskiej firmy sięgają 1998 roku. Oficjalnie Fortum (Fortum Corporation) rozpoczęło działalność w styczniu 1999 r. Stopniowo korporacja zaczęła zaznaczać swoją obecność także w Szwecji, Norwegii, Litwie, Łotwie, Estonii, Indiach, Wielkiej Brytanii. W 2010 roku spółka Fortum uruchomiła nowoczesną elektrociepłownię w Częstochowie, należy ona do najbardziej ekologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiosną 2016 roku Fortum rozpoczęło budowę nowej elektrociepłowni w Zabrzu, o wartości 870 milionów złotych.

Na polskim rynku spółka obecna jest od 2003 roku jako dostawca ciepła. Od 2016 roku Fortum na terenie całego kraju sprzedaje również energię elektryczną i gaz ziemny. Kapitał zakładowy w Polsce wynosi 348 mln zł. Firma, zgodnie ze swoją misją – dla czystszego świata, stawia w naszym kraju na zieloną energię i sprzedaje swoim klientom prąd pozyskany z odnawialnych źródeł.

Obszary działalności korporacji Fortum

Firma prowadzi działalność w dwóch głównych obszarach: sprzedaży prądu oraz dystrybucji gazu. Posiada zarówno gazociągi, którymi dostarcza gaz do swoich odbiorców, jak również infrastrukturę (stacje do regazyfikacji oraz przystosowane do tego cysterny), umożliwiającą dostarczać gaz w postaci skroplonej, tzw. LNG.

Fortum w Polsce specjalizuje się także w dostarczaniu ciepła sieciowego, czyli za pomocą sieci ciepłowniczej, które jest produkowane w elektrociepłowniach lub ciepłowniach, a następnie za pomocą sieci ciepłowniczej jest dostarczane do naszych domów.

Należy docenić społeczne zaangażowanie Sprzedawcy, który prowadzi kilka własnych projektów non-profit.

  • Fortum CleanUpTheWorld – sprzątanie świata (ang. Clean Up the World), czyli międzynarodowa kampania odbywająca się na całym świecie w trzeci weekend września. Inicjatywa ta odbyła się po raz pierwszy w 1989 roku w Australii i z roku na rok angażuje coraz więcej osób. Celem akcji było wzmocnienie świadomości ekologicznej oraz odpowiedzialności za środowisko naturalne wśród pracowników Fortum.
  • „Pomocne Fortum”, czyli #pomagaMY – celem cyklicznych działań jest osobiste wsparcie potrzebujących. W 2021 roku pracownicy wsparci swoją pracą oraz zebranymi darami Schronisko Dąbrówka koło Wejherowa.
  • Sadzenie lasu – w 2021 roku Fortum we współpracy ze start-upem społecznym Dotlenieni.org posadziło 15251 młodych drzew. Nasadzenia zostały zrealizowane w dwóch lokalizacjach. 7251 sadzonek drzew we Wrocławiu oraz 8000 na terenie nadleśnictwa Wipsowo na Warmii.
  • Program „Czysta Energia dla Wrocławia” ma na celu poprawę jakości powietrza w mieście poprzez umożliwienie dostępu do sieci ciepłowniczej jak największej liczbie mieszkańców. W ramach programu, na ściśle określonym obszarze Śródmieścia, Fortum na swój koszt przyłącza do sieci wszystkich chętnych.
  • Program Fortum dla Śląskich Dzieci, który pomaga rozwijać talenty uzdolnionej śląskiej młodzieży. Program powstał w 2012 roku z inicjatywy firmy energetycznej Fortum i jest realizowany we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Ulica na terenie Zabrza i Bytomia.

Fortum na YouTube – budowanie świadomości marki

Firma posiada swój kanał na YouTube, gdzie znajdziecie wiele filmików informujących m.in. o misji i wartościach Korporacji Fortum, obszarze działania, stosowanych technologiach. Dzięki filmikom lepiej poznacie tego fińskiego sprzedawcę prądu, gazu i ciepła.

Kampania Fortum mająca na celu zwrócenie uwagi na zmieniający się świat.

Więcej informacji o Fortum

Opinie o Fortum

Uwaga w październiku-listopadzie 2020 dokonaliśmy weryfikacji opinii o firmie Fortum.

Dodaj komentarz
guest
269 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Katarzyna Zając Wajda
Katarzyna Zając Wajda
31 maja 2023 12:02

Profesjonalnie rzeczowo pełne zadowolenie doradca sympatyczny zawsze sklonny do pomocy

Stefania
Stefania
30 maja 2023 09:24

Pełen profesjonalizm , że strony Pani Magdaleny- polecamu. Zawsze dostępna I pomocna. Rachunki za gaz niższe niż w pgnig. Podpisaliśmy również umowe na energie. Załatwiła również nasze sprawy z fotowoltaika i odkupem nadprodukcji.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
31 maja 2023 12:30
Odpowiedz do:  Stefania

Pani Stefanio, bardzo dziękujemy za opinię. Cieszymy się, że jest Pani zadowolona z naszej współpracy. 🙂 Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Julia
Julia
26 maja 2023 18:36

Profesjonalizm to jest świetne określenie. Z firmą współpracuje od roku. Pani Agata (przedstawiciel) zawsze jest do dyspozycji, a potrafiłam zadzwonić z głupim pytaniem w sobotę wieczorem. Świetne stawki, rachunki place prawie o 50% mniejsze. Setedecznie polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
30 maja 2023 09:00
Odpowiedz do:  Julia

Pani Julio, miło nam czytać taką opinię. Dziękujemy, że podzieliła się nią Pani z innymi. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
30 maja 2023 10:02
Odpowiedz do:  Julia

Pani Julio, dziękujemy za opinię. Jest nam bardzo miło czytać, że Pani współpraca z naszym przedstawicielem układa się tak pomyślnie. 🙂 Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Kamil
Kamil
23 maja 2023 22:12

Bardzo zadowolony z usługi ceny nisze od konkurencji i niskie rachunki .
Polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 maja 2023 14:20
Odpowiedz do:  Kamil

Panie Kamilu, dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marek
Marek
22 maja 2023 11:27

współpraca z Fortum Marketing & Sales jest bardzo pozytywnym doświadczeniem. Polecam każdemu, kto szuka profesjonalnego partnera biznesowego, który skupia się na potrzebach klienta i dba o środowisko naturalne.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
23 maja 2023 07:13
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
23 maja 2023 07:59
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Adrianna
Adrianna
22 maja 2023 10:57

Bardzo polecam. Miła obsługa.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
23 maja 2023 07:13
Odpowiedz do:  Adrianna

Pani Adrianno, dziękujemy za podzielenie się opinią. Liczymy na dalszą, pomyślną współpracę. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
23 maja 2023 08:01
Odpowiedz do:  Adrianna

Pani Adrianno, bardzo dziękujemy za podzielenie się opinią. Przekażemy ją do naszego zespołu obsługi klienta. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Total Turbo Service
Total Turbo Service
22 maja 2023 09:59

Przede wszystkim, chciałbym podkreślić profesjonalizm obsługi klienta. Pracownicy Fortum są zawsze gotowi odpowiedzieć na wszelkie pytania i pomóc w rozwiązaniu problemów. Zawsze byli uprzejmi, pomocni i bardzo dobrze poinformowani na temat swoich produktów i usług.

Kolejnym punktem, który sprawia, że Fortum wyróżnia się na tle konkurencji, jest ich transparentność. Rozliczenia są jasne, łatwe do zrozumienia i nigdy nie napotkałem na żadne ukryte opłaty. Zawsze wiem, ile płacę i za co, co jest niezmiernie ważne dla mnie jako klienta.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
23 maja 2023 07:14
Odpowiedz do:  Total Turbo Service

Dzień dobry, miło nam czytać tak pozytywną opinię. Bardzo dziękujemy za podzielenie się nią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Marek
Marek
19 maja 2023 15:46

Profesjonalna obsługa. Dostępna jest pomoc ekspertów w energii jak i gazie. Dodatkowo, dzięki audytowi znacznie spadły moje koszty dystrybucyjne.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
22 maja 2023 09:02
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku, bardzo dziękujemy za opinię i miłe słowa. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Ola
Ola
19 maja 2023 11:22

Nasza firma ma ponad 20 punktów, w których mamy podpisane umowy na prąd i gaz. Jesteśmy wieloletnim, bardzo zadowolonym klientem. Każdy najmniejszy problem, pytanie, niejasność są natychmiast wyjaśniane przez naszą Opiekunkę Panią Krystianę. Firma działa na najwyższym poziomie, widać że bardzo im zależy, by odbiorca był usatysfakcjonowany. Z czystym sumieniem, polecam każdemu, kto myśli o podpisaniu umowy z Fortum, ponieważ nie zawiedzie się. Firma jest, pewna, sprawdzona i godna zaufania.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
19 maja 2023 15:42
Odpowiedz do:  Ola

Pani Olu, dziękujemy za polecenie naszych usług. To prawda, cały czas doskonalimy ich jakość. Naszym priorytetem jest pomoc naszym Odbiorcom. Dziękujemy za pozostawienie opinii. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paweł
Paweł
18 maja 2023 12:15

Profesjonalna obsługa klienta. W każdej sprawie dostępna jest pomoc ekspertów w dziedzinie zarówno energii jak i gazu. Są bardzo elastyczni i profesjonalni. Dodatkowo, dzięki audytowi znacznie spadły moje koszty inwestycyjne.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
19 maja 2023 15:39
Odpowiedz do:  Paweł

Szanowny Panie, bardzo nas cieszy Pana opinia. Dziękujem za podzielenie się nią z nami. Staramy się aby jakość naszych usług była na najwyższym poziomie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Daniel
Daniel
11 marca 2023 18:48

Dostałem fakture z Fortum i jestem w szoku, że to prawda. Brawo dla tej Firmy! Byłem sceptycznie nastawiony, natomiast moj rachunek potwierdził, że to dobra decyzja. Jest ponad połowe taniej niż miałem w PGE , w dodatku obsługa bardzo profesjonalna, Pan z Fortum załatwił mi kilka spraw bardzo szybko i nie musiałem sie ruszać ze stołka, stały kontakt z przedstawicielem i przede wszystkim tanio.
dziekuje , polecam.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
29 marca 2023 14:49
Odpowiedz do:  Daniel

Panie Danielu, dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wanda
Wanda
27 lutego 2023 13:59

w ub. roku Fortum zmieniło system komputerowy. W zamian dodzwonić się nie można, system do strony e-bok też u mnie nie działa, nie mam możliwości zalogować się, automatycznie wyświetla się hasło, które jest nie prawidłowe. Nie wiem ile mam płacić w rzeczywistości, bo płacę w/g własnego uznania.

Rafał M.
Rafał M.
24 lutego 2023 16:41

Wydawać by się mogło ze są konkurencyjni, ale później za każda opóźniona w zapłacie fakturę przysyłają notę obciążeniową w wysokości 150zl. Faktury przychodzą bardzo nieterminowo. Są miesiące ze nic nie przyślą, a potem nagle przysyłają parę sztuk. Naprawdę jest trudno dopilnować tego ich bałaganu. Ogólnie człowiek się nabrał na tani prąd, a i tak wyjdzie, że będzie drogo. Dotrwam jeszcze do końca umowy ale raczej mnie już jako Klienta to nie zobaczą.

Katarzyna
Katarzyna
14 stycznia 2023 12:48

Jak widzę tu pojedyncze opinie negatywne, to się nie dziwie, że tyle biznesów upada w Polsce, jak nie widzicie, że kupując od fortum w cenie rynkowej zawsze macie znacznie taniej niż w przypadku spółek skarbu państwa, co zdzierają za ten sam prąd i gaz dwa razy więcej…

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
25 stycznia 2023 14:24
Odpowiedz do:  Katarzyna

Pani Katarzyno, dziękujemy za podzielenie sie z nami Pani opinią na temat naszych usług. Pozdrawiamy Zespół Fortum

Robert
Robert
4 stycznia 2023 10:21

Odradzam podpisywania umowy z Fortum ,bardzo wysokie kary za przedterminowe odstąpienie od umowy,nawet nie z twojej winy.Kara za 1 miesiąc to 150 złoty.Moja kara wyniosła 3850 złoty.A miało być tak pięknie.CZYTAJCIE DOKŁADNIE UMOWĘ.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
10 stycznia 2023 14:46
Odpowiedz do:  Robert

Panie Robercie wszystkie zapisy dotyczące kar za przedterminowe rozwiązanie umowy wskazaliśmy w dokumentach. Przed podpisaniem umowy każdy z Odbiorców ma możliwość dokładnego zapoznania się z jej zapisami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Andrzej
Andrzej
26 października 2022 09:45

Bardzo polecam współpracę z firmą. Dużo niższe ceny na fakturze

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
6 grudnia 2022 13:44
Odpowiedz do:  Andrzej

Panie Andrzeju, bardzo cieszymy się, że podzielił sie Pan z nami swoją opinią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Małgorzata
Małgorzata
19 października 2022 13:20

Absolutnie odradzam współpracę z Fortum, zrobią wszystko żeby zdobyć klienta, co innego jest mówione na spotkaniu, co innego stoi w umowie, umowy wypowiedzieć nie można (chociaż powiedzą że można, nawet podsuną dokumenty które ową umowę mają skutecznie rozwiązać). Przedstawiciel, który rozmawiał z nami […] już wprawdzie nie pracuje dla tej firmy, ale i tak zalecam ogromną ostrożność w kontaktach z Fortum, od 20 lat nie spotkaliśmy się z takim brakiem profesjonalizmu i słowności. Ceny z kosmosu.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
26 października 2022 09:00
Odpowiedz do:  Małgorzata

Pani Małgorzato, nasi przedstawiciele informują o wszystkich warunkach związanych z umową a także z procesem zmiany sprzedawcy. Odbiorca składając podpis na dokumentach oświadcza, że zapoznał się z warunkami umowy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Piotr
Piotr
10 stycznia 2023 13:21
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

Nieprawda przy podpisywaniu umowy nie było nawet wspnia meopakiece uslug dodatkowo płatnych taka umowa w umowie

Paweł
Paweł
14 stycznia 2023 12:59
Odpowiedz do:  Piotr

Pracowałem dla firmy fortum i to prawda ze przedstawiciele są tak szkoleni oby omijać to co jest małym drukiem dopisane do umowy. jak np stała cenna na 2 lata dużymi wytłuszczonymi literami, a małym drukiem ze cenna może się zmienić zależnie od tego jaka cenna jest na giełdzie, A przedstawiciel przedstawia ofertę jako stała cenne na dwa lata oczywiście może ona być stalą, ale tez może ulec zmienię wiec wprowadzanie w błąd klienta jest czym notorycznym co robi fortum.

Szymon
Szymon
11 października 2022 16:14

Mam w zakładzie i lokalu gastronom. umowę z Fortum na zakup z giełdowych stawek. Z ich marżą, która jest ustalona na stałe wychodzi mi zdecydowanie taniej.
Patrzę u innych, gdzie Energa ma stawki ok. 2,6 zł/kWh, to u mnie wychodzi o ok.0.7 – 1 0 zł/kWh taniej.
Kupiłem, bo mnie przekonał sprzedawca w Gdańsku. Polecam go, a tym samym Fortum.

Anna
Anna
26 października 2022 07:14
Odpowiedz do:  Szymon

Panie Szymonie, dziękujemy za podzielenie się z nami Pana opinią. Staramy się aby oferty były satysfakcjonujące dla naszych Odbiorców. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Jolanta
Jolanta
28 września 2022 20:24

Polecam!!!Bardzo profesjonalne podejście do klienta.

Anna
Anna
4 października 2022 14:47
Odpowiedz do:  Jolanta

Pani Jolanto,
cieszymy się, że jest Pani zadowolona z naszych usług. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Beata
Beata
20 września 2022 18:00

Fortum to pomyłka.
Był u mnie na Lubelskim dyrektor z przedstawicielem pięknie mówił , opowiadał jakieś wyliczenia że grupa zakupowa.
Podpisałam i teraz po prostu jest strasznie , cena kosmiczna dosłownie juz w PGE miała bym taniej.
Że rynek , że dywersyfikacja NIE.
Lepiej zostać przy Państwowych.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
26 września 2022 13:33
Odpowiedz do:  Beata

Szanowna Pani,
bardzo nam przykro, że nie jest zadowolona Pani z naszych usług. Dokładamy wszelkich starań aby nasze oferty były bardzo korzystne dla Odbiorców. Jednak sytuacja na runku energii elektrycznej oraz paliwa gazowego jest bardzo dynamiczna. Stąd też nie jesteśmy w stanie w obecnym czasie zagwarantować bardzo niskich cen. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paweł
Paweł
1 września 2022 20:18

jak to wygląda z opłatami za dystrybucje? powiedzmy ze chce wybudować farmę 3mwh ale posiadając odbiorcę.
Jeśli zdecydowałbym sie na współpracę z Wami ile za przesył? jaka cena odkupu niewykorzystanej energii oraz zakupu w przypadku braku?

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
20 września 2022 14:35
Odpowiedz do:  Paweł

Szanowny Panie,
jeżeli jest Pan zainteresowany współpracą z nami prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem telefonu 122 100 100. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Julia
Julia
23 sierpnia 2022 13:51

Miesiąc temu dostałam pierwszy rachunek z Fortum. Łącznie z dystrybucja zapłaciłam połowę mniej, niż za ostatni miesiąc w tauronie. Masakra, jak tauron zdziera z ludzi

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
29 sierpnia 2022 12:49
Odpowiedz do:  Julia

Pani Julio,
takie komentarze jeszcze bardziej nas motywują do tworzenia ofert, które będą satysfakcjonować naszych Klientów. Dziękujemy za pozostawienie Pani opinii. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marek
Marek
8 sierpnia 2022 06:58

Od kiedy zmieniłem dostawce na fortum rachunki spadły, z miesiąca na miesiąc coraz więcej oszczędzam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
29 sierpnia 2022 12:47
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie zadowalająca. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wojtek
Wojtek
2 sierpnia 2022 21:28

Witam mam prąd od Fortum i jestem mega zadowolony.Szkoda tylko że tak długo się zastanawiałem i przeplacalem w Tauronie.Moja cena w Forum to 0.60gr gdzie Tauron z rabatem proponował mi 1.55 .Żart polecam firmę Fortum.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 sierpnia 2022 06:43
Odpowiedz do:  Wojtek

Panie Wojtku,
dziękujemy za miłe słowa oraz podzielenie się z nami Pana opinią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Jakub
Jakub
20 lipca 2022 07:16

Wcześniej w Tauron przychodziła mi co miesiąc tabelka z nową ceną i już miałem mieć 1,55zł/kW a Pan z tej firmy pomógł mi i teraz faktura była za około 85gr

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 lipca 2022 14:46
Odpowiedz do:  Jakub

Szanowny Panie, dziękujemy za pozostawienie opinii. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Patryk
Patryk
8 lipca 2022 15:58

Jestem bardzo zadowolony. Obawiałem się z powodu negatywnych opini ale paru znajomych z branży również są w Fortum i również są zadowoleni. Rachunki mam mniejsze ok. 450zl. Naprawdę nie wiem skąd to niezadowolenie wystarczy pilnować terminów które są na umowie. Poza tym przez kontakt z przedstawicielem jestem na bieżąco i wiem na czym stoję. Polecam.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 lipca 2022 14:45
Odpowiedz do:  Patryk

Panie Patryku jesteśmy bardzo zadowoleni z Pana opinii. Dziękujemy, że podzielił się Pan z nami swoimi spostrzeżeniami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Ania
Ania
8 lipca 2022 15:53

Polecam.
Od 2 lat umowa, ceny zdecydowanie niższe niż mieliśmy w Tauronie.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
11 lipca 2022 06:31
Odpowiedz do:  Ania

Pani Anno, cieszą nas właśnie takie pozytywne opinie oraz zadowolenie naszych Klientów. Dziękujemy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Tomek
Tomek
8 lipca 2022 12:33

Nie polecam nie można od niuch się uwolnić umowy przedłużane automatycznie i to na cztery lata uwaga………..

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
11 lipca 2022 06:30
Odpowiedz do:  Tomek

Szanowny Panie, w przypadku chęci rezygnacji należy przesłać na nasz adres korespondencyjny oświadczenie o wypowiedzeniu umowy. Wszystkie warunki dotyczące rozwiązania oraz przedłużenia umowy zawarte są w regulaminie. Przed podpisaniem umowy nasi Odbiorcy mają możliwość dokładnego zapoznania się z warunkami umowy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Stefan
Stefan
18 lipca 2022 13:35
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

No i to właśnie jest żenada. W XXI wieku trzeba wysłać papierowy dokument pocztą.

Piotr
Piotr
10 września 2022 17:13
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

Przychodzi łowca jeleni i wciska tylko to ,że będzie taniej ,Umowa wypisana maczkiem ale szkła powiększającego już nie dają do umowy jest jeszcze jedna umowa na usługi wiązane tj na rok płatne w ratach do tego trzecia umowa gdybyś teraz był związany umowa lojalnościową u mnie za dwa lata ale bez podawania zadnych warunków

Danuta Sz
Danuta Sz
20 czerwca 2022 12:21

Ceny w porównaniu do tego co daje PGE i PGNiG to niebo do ziemi.
Nie ma w sumie się co dziwić państwowe spółki, to jak mają być tanie w dzisiejszych czasach, poparzmy na stację.
Czekam na pierwsze faktury za prąd, w gazie podpisałem aneks na przedłużenie w Fortum.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
11 lipca 2022 06:27
Odpowiedz do:  Danuta Sz

Pani Danuto, dziękujemy za pozostawienie swojej opinii. Cieszą nas one. Staramy się dostosowywać nasze oferty do obecnej sytuacji rynkowej.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paweł
Paweł
16 czerwca 2022 16:58

Dostałem właśnie 1 fakturę od Fortum i jestem mile zaskoczony, po niektórych komentarzach negatywnych bardzo się bałem ze to błąd i będę załował, jak się okazało ceny na spotach są korzystne, w PGE teraz ceny po prawie 1500zł za megawat, tu prawie polowe niżej. Na jutro jestem umówiony z przedstawicielem i gaz również będę kupowal rynkowo .

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
11 lipca 2022 06:23
Odpowiedz do:  Paweł

Panie Pawle cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Dziękujemy za podzielenie się opinią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Joanna
Joanna
13 kwietnia 2022 15:53

Podpisałam z nimi umowe przed podwyżkami które teraz widzę u znajomych w PGNiG i PGE. Broniłam się ale w końcu podpisałam.Teraz jestem spokojna że to był dobry wybór. Jak porownuje ceny że znajomymi to widzę duża różnice.
Plus dla Fortum. Jestem na tak.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
14 kwietnia 2022 14:04
Odpowiedz do:  Joanna

Pani Joanno,
dziękujemy, że podzieliła się Pani z nami swoją opinią. Cieszymy się, że jest Pani zadowolona, że wybrała nas na swojego sprzedawcę.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Piotr
Piotr
6 kwietnia 2022 13:34

Polecam Firmę Fortum i pana z woj. dolnośląskiego. Cieszę się z wejścia na zawsze rynkową cenę. Płace tyle ile jest obecna cena energii na rynku, a nie tak jak w przypadku Energa po zawyżonych cenach, które by stałe rosły.

Dziękuje i polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
13 kwietnia 2022 15:00
Odpowiedz do:  Piotr

Panie Piotrze,
cieszą nas właśnie takie opinie. Staramy się dostosowywać nasze oferty do obecnej sytuacji rynkowej.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marcin (Bistro)
Marcin (Bistro)
2 kwietnia 2022 11:03

Nie rozumiem ludzi , którzy piszą o wyższych cenach. Jeżeli skończyła wam się umowa, która podpisaliście kilka lat temu i przeszliście do od tego bądź tamtego roku to oczywiście, że będzie drożej. Moja stara umowa z tauron na stawkę 0,40 zł MWh kończyła się w 2021 roku. Przedstawiciel z Fortum przyjechał do mnie w 2020 roku i podpisałem umowę, która weszła w życie z początkiem 2022 na stawkę 0,59 MWh. Czy jest drożej niż było? Oczywiście! Ale gdybym został w Tauron to teraz zamiast 0,59 miałbym 0,95 MWh przy taryfie c11. Pozdrawiam ludzi myślących

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
5 kwietnia 2022 12:35
Odpowiedz do:  Marcin (Bistro)

Dzień dobry,
Panie Marcinie, dziękujemy za podzielenie się z nami Pana opinią. Cieszymy się jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Przed
Przed
11 maja 2022 20:40
Odpowiedz do:  Marcin (Bistro)

Dostalam dzisiaj rachunek za prad za 1 I 2 my stawka za MWh jest 1.10 przy Taryfie C 12

Norbert
Norbert
28 marca 2022 19:22

Nie rozumiem osób, które zarządzają firmą i nieświadomie podpisują dokumenty – np. Umowę energetyczną. Ja mam umowę z Fortum od 2 lat . Korzystam z ich portalu zakupowego. Zrozumiałem i cieszę się z tego, ze wiem jak kupować najlepiej dla mnie prąd. Mam świetną cenę – zwłaszcza na obecne czasy – kupuję ze średniej – taka statystyka w rachunku. Im dłużej mi liczą tą cenę tym wychodzi taniej. Super zajawką. Korzystam z tego i płacę. Ale patrząc na to co się dzieje z cenami, to wychodzę na tym lepiej. Nie ściemniam. Mam miesięczne zużycie ok. 16 tys kWh. Mała manufaktura gastronomiczna i wypieki. Z fortum jestem zadowolony. W 3Miescie jest super sprzedawca. Pomaga i wyjaśnia. Polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
30 marca 2022 14:53
Odpowiedz do:  Norbert

Panie Norbercie,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Dziękujemy za pozostawienie opinii.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Krzysztof
Krzysztof
24 marca 2022 15:39

Stanowczo odradzam współpracy z tą firmą!

Radzę czytać umowę wraz z prawnikiem, bo aby w przyszłości ją wypowiedzieć trzeba albo spełnić szereg warunków albo zapłacić karę.
W grudniu 2021 r. wypowiedziałem umowę z 2016 roku zawartą na 48 m-cu (czyli po okresie jej trwałości) z 1- miesięcznym okresem wypowiedzenia r. i naliczono mi karę 5 000 zł za przedwcześnie jej zerwanie.
Pomimo, że w umowie jest zapis, że stronom przysługuje 1-miesięczny okres wypowiedzenia, to nijak on się ma do rzeczywistości. Zgodnie z niejasnymi zapisami umowy ja miałem do wyboru, dalszą współpracę z Fortum do lipca 2023r., albo zapłatę kary, wybrałem karę.

Dodam, że kontakt z opiekunem to jakaś fikcja, po pierwsze graniczy z cudem, po drugie jeśli już się to uda, to właściwie jest bezużyteczny. W moim przypadku Opiekun był niekompetentny, nic nie mógł i sam nie rozumiał zapisów w/w umowy.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
30 marca 2022 14:55
Odpowiedz do:  Krzysztof

Panie Krzysztofie,
przed podpisaniem umowy staramy się przekazać wszystkie informacje związane z procesem zmiany sprzedawcy jak również z rozwiązaniem umowy. Wszystkie warunki zawarte są również w załącznikach do umowy, które są integralną jej częścią.
Każdy z Odbiorców ma możliwość dokładnego zapoznania się z warunkami zawartymi w umowie przed jej podpisaniem.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wiesław
Wiesław
16 listopada 2022 17:43
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

Tylko pytanie do fortum – jak się ma przedłużenie umowy na kolejny okres dwunastomiesięczny do klauzul niedozwolonych gdzie wprost jest napisane , że umowy tego typu mogą być przedłużane co najwyżej na czas nieokreślony.

Aleks
Aleks
16 lipca 2022 11:41
Odpowiedz do:  Krzysztof

Fajna historyjka biorąc pod uwagę, że nikt normalny nie wypowiada lepszych warunków, żeby wracać na gorsze xd. Sam jestem właścicielem i czytałem dokładnie tą umowę, ponieważ takie komentarze jak Twoje mnie na początku przeraziły. Natomiast umowa jest napisana jak dla dzieci, więc współczuję, że ktoś taki jak Ty prowadzi firmę.
Pół roku temu płaciłem po 8000zł za prąd (branża prod.) a teraz mam 5200

Krzysztof
Krzysztof
18 lipca 2022 15:57
Odpowiedz do:  Aleks

Widać, że chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojej oceny, dlatego jeszcze raz:

1- Wypowiedziałem umowę, bo stała się bardzo nieatrakcyjna i otrzymałem dużo lepsze warunki w innej firmie.
2- Wypowiadałem umowę zawarta na okres 48 m-cy, po 60 miesiącach współpracy.
3- Jak sam napisałeś w umowie jest zapis „jak dla dzieci”, że można ją rozwiązać z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia – tyle, że trzeba ją czytać razem z OWU, bo tam jest to już bardziej skomplikowane i rzadko kto to robi.
4- Zapis z OWU brzmi: umowa ulega każdorazowo automatycznemu przedłużeniu o kolejne 12 m-cy kalendarzowych o ile żadna ze stron nie złoży na piśmie drugiej stronie przeciwnego oświadczenia woli w terminie co najmniej 45 dni przed rozpoczęciem roku gazowego…
5- W/w zapis oznacza, że jeśli nie dochowasz terminu, to rozwiązanie może przesunąć się nawet o rok, chyba, że jak w moim przypadku zapłacisz karę.

Ps. Prowadzę firmę już ponad 25 lat i zatrudniam ponad 70 osób. Pewnie nie mam takiego dużego doświadczenia jak Ty i nie na wszystkim się znam, ale od zawsze wyznaję zasadę, że w biznesie liczy się również etyka, nie tylko pieniądze. Jeśli coś jest wpisane w umowie, to nie gmatwasz i nie komplikujesz tego w OWU.

Po 60 m-cach współpracy, czyli znacznie dłuższego okresu niż byłem zobowiązany, wystarczyłoby, aby Fortum zrezygnował z naliczenia kary, ale pomimo moich próśb był nie ugięty.

I Jeszcze jedno, ponieważ jesteś taki mądry, to napisz wszystkim, który być może tego nie wiedzą jak należy wypowiedzieć umowę Fortum aby nie zapłacić kary, to pewnie wielu osobom pomoże.

Marcin
Marcin
23 lutego 2022 17:22

Przyszedł mi rachunek do firmy o ponad 100% więcej. Więc dzwonię do firmy ale oczywiście nie mają bezpośredniego połączenia na faktury i płatności tylko czekam. Bo przełączyłem się oczywiście na firmę Po czym Pani O. odbiera i mówi że się dodzwoniłem do indywidualnego klienta. Oczywiście zaprzeczyłem, mówię że wcisnąłem firmy czyli numer 2. Więc stwierdziła że ona mnie przełączy jak mnie przełączyła to czekałem przez godzinę i się oczywiście nie dodzwoniłem. Bo było ośmiu klientów w kolejce dzwoniących. Więc zadzwoniłem jeszcze raz i pani O. Jak mnie usłyszała że znowu to ja dzwonię. To mnie w ogóle rozłączyła. Więc zadzwoniłem trzeci raz i odebrała inna pani. Oczywiście ta sama gadka. Stwierdzając że się źle dodzwoniłem. I że mnie przełączy. Oczywiście mnie przełączyła i znowu było ośmiu oczekujących w kolejce. Nie ma po prostu z kim tego wyjaśnić. Normalny przedszkole. Nie wiem i skąd dlaczego biorą takie rachunki. Równie dobrze mogliby przysłać 1000 zł i też by było. Co wcale nie mam gwarancji że tak nie zrobią

Last edited 1 rok temu by Marcin
Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
2 marca 2022 14:08
Odpowiedz do:  Marcin

Szanowny Panie,
przepraszamy za zaistniałą sytuację, jednak sytuacja na rynku energii elektrycznej spowodowała nagły wzrost połączeń przychodzących. Na infolinii niestety powstają bardzo długie kolejki. W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o kontakt e-mail na: infopolska@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Dawid
Dawid
18 lutego 2022 06:34

[…] Zamknąłem interes w zeszłym roku, w wynajmowanym lokalu a „wspaniałe” fortum cały czas wysyła mi rachunki za prąd. Dodatkowo chcą mnie obciążyć kwotą 27 500 zł , po czym zmienili zdanie i żądają ode mnie teraz 35 000 zł !
Przy zamykaniu interesu nigdy np.Tauron mnie tak nie potraktował !

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Marcel
Marcel
18 lutego 2022 20:59
Odpowiedz do:  Dawid

To są cwaniaczki, niestety ta karuzela prędko się nie zatrzyma

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 lutego 2022 07:56
Odpowiedz do:  Dawid

Panie Dawidzie,
a czy złożył Pan oświadczenie o wypowiedzeniu umowy? Skoro otrzymuje Pan rachunki, to oznacza to, że Operator Systemu Dystrybucyjnego przekazuje nam odczyty. Prosimy o pilny kontakt na adres vip.poland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Andrzej
Andrzej
17 lutego 2022 10:32

Uwaga na firme FORTUM zawarłem umowe 3 lata temu nai okres 4 lat opisze jak ona działa poprzednia firma ogłosiła upadłośc szybko zgłosiła się przdstawicielka od Fortum zapewniła że wciągu 2 tygodni wszystkie formalnosci załatwi ponieważ płaciłem w PGE podwójne stawke za prąd podpisałem umowę za kilka dni przysyła mi list i druk czysty by podpisać ponieważ się pomyliła oczywiście nie chciałem tego podpisac lecz byłem zmuszony ponieważ płaciłem w PGE podwójnie po skosultowaniu się z prawnikiem podpisałem płaciłem przez 3 lata według umowy w grudniu 2022 roku przyjezdżają 2 przedstawicieli z FORTUM i proponują mi zawarcie umowy na następne 4 lat mówię że mam jeszcze rok aktualną i nie podpisze drążyli temat 3 godziny w końcu odjechali w lutym przychodzi faktura o 300 procent drożej dzwonie na infolinie dodzwoniłem się po 3 dniach przedstawiam sytuacje pani potwierdza że dziwna faktura i każe poczekać 10 minut to się skonsultuje z kierownikiem po 15 minutach mówi ze podpisałem aneks w że 2022 roku przechodzę na cene rynkową […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 lutego 2022 07:54
Odpowiedz do:  Andrzej

Szanowny Panie,
jeżeli nie podpisał Pan żadnego aneksu, i uważa, że podpis na dokumentach mógł zostać sfałszowany prosimy aby zgłosił Pan sprawę odpowiednim służbom. W razie dalszego postępowania wyrażamy gotowość do wyjaśnienia sytuacji.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Mateusz
Mateusz
11 lutego 2022 20:32

UWAGA! Ta firma wystawia noty za opóźnienia w płatności. Przyjechałem z wakacji, zapłaciłem rachunek z 2,5 tygodniowym opóźnieniem, wystawili notę 150 zł za opóźnienie w płatności do rachunku 300 zł. Pierwszy raz spotkałem się z takim podejściem do własnego klienta. Na nic zdały się wyjaśnienia, prośby. Nigdy żaden z operatorów, z którymi współpracowałem nie naliczał tego. Ponadto obsługa klienta nie spełnia podstawowych standardów, nikt nie jest w stanie udzielić rzeczowej informacji, przekazują sprawę dalej (wyżej)bo sami nie są władni, nie są należycie doinformowani co przeciąga oczekiwanie na odpowiedź. Pisma nie zawierają żadnych referencji, nie wiadomo kto to pisze i skąd. Podejście do klienta na poziomie przedszkola.
Jednym słowem jeśli wydaje się Wam, że podpisaliście korzystną umowę, to nic bardziej mylnego bo przy pierwszej lepszej okazji Was oskubią. Nigdy już więcej nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą, która swą polityka oraz podejściem działa tylko na szkodę własnego klienta.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
15 lutego 2022 14:55
Odpowiedz do:  Mateusz

Szanowny Panie,
uprawnienie wierzyciela do rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, podobnie jak uprawnienie do żądania odsetek w przypadku nieuregulowania należności w terminie, wynika wprost z obowiązujących przepisów prawa (art. 10 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych).
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Katarzyna
Katarzyna
19 października 2022 11:37
Odpowiedz do:  Mateusz

PGNiG też dolicza też nieustannie

Malgorzata
Malgorzata
8 lutego 2022 13:35

Ta firma to szkoda słów. Przenoszę się z powrotem do Taurona. Chcąc zmienić taryfę wysłałam polecony z dokumentami. 2 tygodnie i podobno nie doszedł a w nim prosiłam o kontakt w tej sprawie i pani w tej właśnie sprawie zadzwoniła. Niby mailem z Gdańska nic do niej nie przychodzi a ona we Wrocławiu. Teraz nie odbiera telefonu. Tragedia. Napiszę o zmianę do Operatora.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
15 lutego 2022 14:46
Odpowiedz do:  Malgorzata

Szanowna Pani,
w celu wyjaśnienia sytuacji, prosimy o pilny kontakt pod adresem: vip.poland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Urszula
Urszula
7 lutego 2022 10:55

Nie mam z tą firmą nic wspólnego a oni wysyłają do mnie rachunki do zapłaty na maila jakaś żenada!

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lutego 2022 14:51
Odpowiedz do:  Urszula

Szanowna Pani,
nie mamy dostępu do danych do momentu kiedy ktoś nie podpisze z nami umowy. W celu wyjaśnienia sytuacji proszę o kontakt na adres: infopolska@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Henryk
Henryk
6 lutego 2022 13:02

Dla mnie ta firma jest nie poważna , ze względu jakich pracowników zatrudnia ,mowa o Pani Annie z Łodzi, która […] wprowadziła w błąd mnie i wiele innych firm,mimo donosów na nią dalej pracuje,podejrzewam ze tylko i wyłącznie dlatego że firmie to odpowiada ,jedno mówi, a drugie dzieje się w praktyce, zero kontaktu, nie odbiera i blokuje numeru.wstyd takich przedstawicieli mieć. Przestrzegam przed ta Panią wszystkich.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lutego 2022 14:52
Odpowiedz do:  Henryk

Panie Henryku,
staramy się dokładnie wyznaczać standardy jakościowe naszym przedstawicielom handlowym. Mają obowiązek rzetelnie informować Odbiorców o wszystkich warunkach umowy przed jej podpisaniem.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Piotr
Piotr
10 stycznia 2023 13:36
Odpowiedz do:  Henryk

To ich normalne praktyki co innego obiecują a co innego dostajesz tak się łowi jeleni

M. Mariko
M. Mariko
1 lutego 2022 18:19

Wnioskowałam o odroczenie płatności za jedną fakturę z grudnia 2021 na 167zł za prąd. Przyszła akceptacja z uwagi na moją sytuację. Dziś Fortum wstrzymała mi dostawę prądu. Nie ma opcji podładować telefon i zadzwonić do lekarza a kontakt muszę mieć ze względu na stan zdrowia. Po siedmiu latach bycia stałym klientem i opłacającym w terminie faktury teraz przez jedną fakturę wstrzymują prąd. Gaz też mam nieopłacony a nie wstrzymany. Wypowiedziałam Fortum umowę natychmiastowo. Niech szukają klientów z siedmioletnim termunowym opłacaniem rachunków. Z daleka od Fortum!

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lutego 2022 14:39
Odpowiedz do:  M. Mariko

Pani Mariko,
prosimy o pilny kontakt na adres e-mail infopolska@fortum.com w celu wyjaśnienia sytuacji.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Małgorzata
Małgorzata
1 lutego 2022 16:59

Otrzymałam dziś dwie faktury za prąd 1-18/19.01. Jedną od poprzedniego dostawcy ENERGA 22,56zł i drug a od nowego FORTUM 31,82. Co mam zrobić? A Fortum obiecywało tańsze rachunki…

Małgorzata
Małgorzata
2 lutego 2022 11:59
Odpowiedz do:  Małgorzata

Już wiem dlaczego mam dwie faktury, choć Pani „opiekun” mnie o tym nie poinformowała zawierając umowę. Dowiedziałam się na czacie z Energa. Szkoda, że z Fortum nie ma takiej możliwości błyskawicznego kontaktu. Nie rozumiem tylko dlaczego z Fortum jest wg nowej taryfy całodobowej, a z Energa wg starej zmiennej dzień/noc.

Last edited 1 rok temu by Małgorzata
Tadeusz M
Tadeusz M
30 stycznia 2022 10:19

Jak dla mnie najlepsza firma jaka sprzedaje gaz i prąd , może dlatego że trafiłem na dobrego przedstawiciela z którym mam cały czas kontakt. Dzięki jego opiece i zabezpieczeniu cen za sam gaz place jakieś 500% mniej niż Ci co są w Pgnigu.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 stycznia 2022 15:12
Odpowiedz do:  Tadeusz M

Panie Tadeuszu,
dziękujemy za tak pozytywną opinię. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Ygffg
Ygffg
18 lutego 2022 11:54
Odpowiedz do:  Tadeusz M

Pokaż rachunek ❗❗❗

Robert
Robert
25 stycznia 2022 23:08

Odwiedził mnie przedstawiciel tej firmy ale strasznie kręcił. Najpierw powiedział, że ma jakieś rozwiązania, dzięki którym mniej zapłacę za prąd i powiedział, żebym przygotował fakturę to mi wyliczy. Kiedy przyszedł następnego razu, coś tam przekalkulował i wyciągnął umowę dostawy energii. Kiedy powiedziałem, że teraz nie będę na szybko czytał i podpisywał, więc niech mi wyśle na maila to sobie przeczytam na spokojnie, po czym miał mi wysłać na skrzynkę i do tej pory tylko go widziałem, jak i jego umowę. Sami wyciągnijcie wnioski.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 stycznia 2022 15:13
Odpowiedz do:  Robert

Panie Robercie,
w takiej sytuacji prosimy o kontakt pod adresem infopolska@fortum.com, w wiadomości prosimy aby wskazał Pan jak najwięcej szczegółów dotyczących umowy.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Iwona
Iwona
25 stycznia 2022 15:44

Nie wysyłają faktur!!! 25/11/2021 spisane liczniki do dzisiaj brak faktury,ale wezwanie sądowe do zapłaty dotarło. Jak to Pani na infolinii powiedziała na numer telefonu stacjonarnego załatał wysłany SMS z informacja o nie zapłaconym rachunku. Śmiechu warte…. Nie można się z nikim dogadać bo przecież oni wysyłają faktury, ale nikt ich nie widział… brak słów

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 stycznia 2022 15:16
Odpowiedz do:  Iwona

Pani Iwono,
dokładamy starań, aby dostarczanie faktur, jak również odpowiedzi na Państwa zgłoszenia, były realizowane możliwie jak najszybciej, natomiast w ostatnim czasie zauważyliśmy wzrost zgłoszeń dotyczących korespondencji, która do Państwa nie dotarła.
W związku z tym zwracamy się z uprzejmą prośbą o oznaczenie naszych głównych adresów kontaktowych jako autoryzowanych u swojego operatora poczty elektronicznej:
ebok.faktura@fortum.com
vip.poland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Natalia
Natalia
20 stycznia 2022 21:34

Dzisiaj był u mnie przedstawiciel fortum.podpisałam umowę.pan zabrał dokumenty.podobno umowa ma przyjść pocztą.zaczynam się bać po przeczytaniu komentarzy…

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 stycznia 2022 15:49
Odpowiedz do:  Natalia

Szanowna Pani,
po podpisaniu umowy przez Odbiorcę weryfikujemy dokumenty składamy podpis i odsyłamy oryginał na adres korespondencyjny.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

niezadowolona z fortum
niezadowolona z fortum
16 lutego 2022 21:16
Odpowiedz do:  Natalia

masz 14 dni na odstąpienie. A zaraz czy nadal wolno im podpisywać umowy w domu u klienta bo chyba zakaz mają. bo tak ludzi robili. a kopie umowy powinien zostawić

Marek P
Marek P
20 stycznia 2022 19:32

Przyszedł rachunek za gaz z fortum za grudzień w sumie to już chciałem rezygnować ale pani w pgnig poinformowała mnie jakie oni mają ceny obecnie więc jednak zostaje. Prowadzę piekarnie i tu wszystko działa na gaz i gdybym był w pgnig na ich cenach to albo zamykam zakład albo wprowadzam ceny 30 zł za chleb bo nie widzę innej możliwości. Także polecam firmę u nich również wzrosło ale bez przesady

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 stycznia 2022 15:50
Odpowiedz do:  Marek P

Szanowny Panie,
dziękujemy za podzielenie się swoją opinią. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Daniel
Daniel
20 stycznia 2022 19:07

Mam restauracje w Łodzi w listopadzie podpisałem umowę i Kupuję gaz z TGE przez fortum i z tego co widzę to w styczniu coś w granicach ok 400 zł za MWh mi wyjdzie natomiast w PGNiG 800 zł sobie od stycznia liczą. Jak by nie patrzeć spora różnica

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 stycznia 2022 15:52
Odpowiedz do:  Daniel

Szanowny Panie,
dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszy nas fakt, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum