Fortum – Opinie, ceny prądu, taryfy, informacje

3.26 /5
(Ocen: 1791)
Fortum – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Fortum to fińska spółka energetyczna powstała w 1998 roku, w której 51% udziałów ma fiński skarb państwa. Firma działa w 10 krajach na świecie, m.in. w krajach skandynawskich i bałtyckich, Rosji, Indiach, Polsce zatrudniając blisko 9 tys. pracowników.

Spółka stawia na kompleksowość swoich usług i komfort klienta. Odbiorca prądu lub gazu może dobrać pakiet napraw w swoim domu, zatroszczyć się o zdrowie swoje lub bliskich dzięki prywatnej opiece medycznej, wydłużyć termin płatności za rachunki, walczyć ze smogiem, korzystając w 100% czystej energii.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Fortum świadczy swoje usługi dla ponad 2,5 mln klientów. Własne elektrociepłownie, elektrownie zasilane paliwami lokalnymi i elektrownie wodne, a także elektrownie jądrowe w Finlandii pozwalają firmie produkować w Unii Europejskiej 96% energii wolnej od emisji dwutlenku węgla.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Firma kieruje swoją ofertę do małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Dla klientów instytucjonalnych posiada szeroką ofertę pakietów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

Sprzedawca oferuje również swoim klientom szeroki wachlarz usług dodatkowych, w tym:

  • audyt energetyczny instalacji i urządzeń;
  • możliwość kontaktu z dedykowanym opiekunem;
  • indywidualne podejście.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Firma energetyczna ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów skierowanych do odbiorców indywidualnych – obsługuje m.in. odbiorców taryf: G11, G12, G12w.

Obecnie spółka wprowadza również na Polski rynek usługę prądu na kartę – popularny, m.in. w Wielkiej Brytanii – system rozliczania za energię, polegający na szybkim i łatwym doładowaniu licznika za pomocą telefonu. Ofertę Fortum dopełnia pakiet prywatnej opieki medycznej, dopasowany do indywidualnych preferencji.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Fortum w 2019 roku:

Fortum - struktura paliw w 2019 roku.

Sprzedawca gazu dla firm i domu

Sprzedawca oferuje rozwiązania dla różnych odbiorców gazu, małych i średnich firm oraz gospodarstw domowych.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Fortum przygotował ofertę dla klientów biznesowych z różnych grup taryfowych. Propozycja dla odbiorców instytucjonalnych jest wystarczająco szeroka – możemy wybierać z kilku dostępnych ofert. W zależności od produktu możemy liczyć na np. gwarancję rynkowej ceny lub w przypadku dużych klientów, na indywidualne dopasowanie danej oferty do przedsiębiorstwa.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

W ramach oferty, klient indywidualny, wraz z umową sprzedaży gazu otrzyma dodatkowe profity – m.in. pakiet napraw, wakacje od płatności, aplikację do monitorowania zużycia prądu i gazu, a nawet możliwość korzystania z gazu przez 6 miesięcy za darmo.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Początki tej fińskiej firmy sięgają 1998 roku. Oficjalnie Fortum (Fortum Corporation) rozpoczęło działalność w styczniu 1999 r. Stopniowo korporacja zaczęła zaznaczać swoją obecność także w Szwecji, Norwegii, Rosji, Litwie, Łotwie, Estonii, Indiach, Wielkiej Brytanii. W 2010 roku spółka Fortum uruchomiła nowoczesną elektrociepłownia w Częstochowie, należy do najbardziej ekologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiosną 2016 roku Fortum rozpoczęło budowę nowej elektrociepłowni w Zabrzu, o wartości 870 milionów złotych.

Na polskim rynku spółka obecna jest od 2003 roku jako dostawca ciepła. Od 2016 roku Fortum na terenie całego kraju sprzedaje również energię elektryczną i gaz ziemny. Kapitał zakładowy w Polsce wynosi 348 mln zł. Firma, zgodnie ze swoją misją – dla czystszego świata, stawia w naszym kraju na zieloną energię i sprzedaje swoim klientom w 100% czysty prąd, w całości pozyskany z odnawialnych źródeł.

Obszary działalności korporacji Fortum

Firma prowadzi działalność w dwóch głównych obszarach: sprzedaży prądu oraz dystrybucji gazu. Posiada zarówno gazociągi, którymi dostarcza gaz do swoich odbiorców, jak również infrastrukturę (stacje do regazyfikacji oraz przystosowane do tego cysterny), umożliwiającą dostarczać gaz w postaci skroplonej, tzw. LNG .

Fortum w Polsce specjalizuje się także w dostarczaniu ciepła sieciowego, czyli za pomocą sieci ciepłowniczej, które jest produkowane w elektrociepłowniach lub ciepłowniach, a następnie za pomocą sieci ciepłowniczej jest dostarczane do naszych domów.

Należy docenić społeczne zaangażowanie Sprzedawcy, który prowadzi kilka własnych projektów non-profit.

  • Program Fortum dla Śląskich Dzieci, który pomaga rozwijać talenty uzdolnionej śląskiej młodzieży. Program powstał w 2012 roku z inicjatywy firmy energetycznej Fortum i jest realizowany we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Ulica na terenie Zabrza i Bytomia.
  • Honorowy Dawca Energii Fortum ma na celu promocję aktywnego trybu życia oraz pomoc potrzebującym dzieciom.
  • Program wolontariatu pracowniczego Bezinteresowna sieć ciepła Fortum, w ramach którego są cyklicznie organizowane akcje z zakresu edukacji ekologicznej.
  • Ogrody społeczne. Jest to inicjatywa tworzenia ogrodów społecznych, czyli zielonych miejsc integracji społecznej w przestrzeniach miejskich.
  • Leżak Fortum – częstochowski festiwal filmowy.

Fortum na YouTube – budowanie świadomości marki

Firma posiada swój kanał na YouTube, gdzie znajdziecie wiele filmików informujących m.in. o misji i wartościach Korporacji Fortum, obszarze działania, stosowanych technologiach. Dzięki filmikom lepiej poznacie tego fińskiego sprzedawcę prądu, gazu i ciepła.

Kampania Fortum mająca na celu zwrócenie uwagi na zmieniający się świat.

Aktualności o Fortum

Według danych firmy, coraz więcej Polaków decyduje się zostać klientem Fortum i zmienić sprzedawcę energii i/lub gazu.

Wzrost liczby klientów fortum.

Źródło: Fortum

Ilość zmian sprzedawców prądu na Fortum.

Źródło: Fortum

Więcej informacji o Fortum

Opinie o Fortum

Uwaga w październiku-listopadzie 2020 dokonaliśmy weryfikacji opinii o firmie Fortum.

Dodaj komentarz
guest
101 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Karol
Karol
12 kwietnia 2021 23:39

Jestem bardzo zadowolony z firmy fortum, na początku nie wierzyłem a jednak handlowiec mówił prawdę. Pozdrawiam

Dawid
Dawid
2 kwietnia 2021 14:34

Polecam firmę!

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
6 kwietnia 2021 14:33
Odpowiedz do:  Dawid

Dzień dobry,
dziękujemy za polecenie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Adrian Patryk
Adrian Patryk
29 marca 2021 11:52

Przedstawicieli Fortum poprosił mnie, abym napisał tu swoją opinię, bo jest sporo negatywnych.
Przeczytałem wszystkie poniższe opine i sam się dziwię, że ludzie takie rzeczy piszą. Ja mam z Forum umowy w swym zakładzie. 3 lata temu podpisałem umowę na prąd. Dwa razy były jakieś niejasności ale wyjaśniłem to z nimi i wszystko gra. Płacę za prąd o ok. 20 % taniej niż wcześniej. Jestem zadowolony, bo infolinią dobrze działa, a facet z którym podpisałem umowę też jest pomocny.
Nie rozumiem czemu ludzie mają negatywne oceny. Owszem umowę czytałem, skonsultowałem z prawnikiem i jest w ciągu tych 3 lat tak jak było ustalone.
Ja polecam Fortum, bo moje doświadczenie z nimi jest pozytywne.
Przedstawiciel na prawdę profesjonalny.
Nie narzuca się, umie pomóc i jest kompetentny i miły.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
30 marca 2021 11:12
Odpowiedz do:  Adrian Patryk

Dzień dobry,
Cieszymy się, ze współpraca z nami spełnia oczekiwania. Dziękujemy za komentarz. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Przemek
Przemek
29 marca 2021 11:26

Jestem bardzo zadowolony. Przedstawiciel sporządził mi audyt dystrybucyjny, zanim jeszcze umowa z Fortum weszła w życie i muszę przyznać że wyszły naprawdę spore oszczędności. Wszystko się zgadza. Polecam!

Oficjalny profil
Oficjalny profil
29 marca 2021 14:46
Odpowiedz do:  Przemek

Dzień dobry, Panie Przemku, dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Cieszymy się, że audyt przyczynił się do generowania oszczędności. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wojtek
Wojtek
29 marca 2021 11:13

A ja mam na fakturze z fortum 11 gr za gaz. A wcześniej z Axpo 16,50! Dobrze ze zmieniłem.

Grzegorz
Grzegorz
26 marca 2021 14:10

To dlaczego w fakturze za gaz od FORTUM mam cenę 16,60 gr za kWh ????

Oficjalny profil
Oficjalny profil
29 marca 2021 12:43
Odpowiedz do:  Grzegorz

Dzień dobry,
Panie Grzegorzu, prosimy o kontakt pod nr 122 100 000. Na podstawie podpisanej Umowy, nasi Konsultanci będą w stanie zweryfikować cennik i wysokość faktury. W razie potrzeby, odpowiedzą też na dodatkowe pytania. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Misiek
Misiek
23 marca 2021 12:36

Firma ok. Zrobiłem konkurs ofert. Porównywałem z każdym Tauron, PGE, Enea itp. Fortum dali najniżej.
Dla mnie firmie jest wiarygodna.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
24 marca 2021 11:13
Odpowiedz do:  Misiek

Dzień dobry, bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszej oferty. Cieszymy się, ze jest Pan z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Seba
Seba
26 marca 2021 13:28
Odpowiedz do:  Misiek

Ja bym na Pana miejscu dokładnie przeczytał umowę i warunki promocyjne – jest tam zapis wnoszący obowiązkową opłaty za pakiet usług dodatkowych (niby jakieś ubezpieczenie grupowe etc..) – koszt 16,99 zł netto / miesiąc. To powoduje że już warunki nie są takie dobre przy zużyciu w granicach limitu miesięcznego 2000 kWh w porównaniu do podobno najdroższego Innogy wychodzi porównywalnie – ale już mniejsze miesięczne zużycia są niekorzystnie przy umowie z Fortum. Rezygnacja z tych usług dodatkowych powoduje przejście na cennik standardowy Fortum – czyli stawki z kosmosu 0,384 netto w G11.

Krzysztof
Krzysztof
22 marca 2021 13:43

A ja mam dobre zdanie o tej firmie bo przepłacałem o kilkaset zł miesięcznie w tauronie. Mam firmę prod.i sklep.
Jak się boisz człowieku to napisz do mnie, opowiem o szczegółach.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
23 marca 2021 12:53
Odpowiedz do:  Krzysztof

Dzień dobry, Panie Krzysztofie bardzo dziękujemy za opinię. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Andrzej M.
Andrzej M.
18 marca 2021 15:50

Podpisałem umowe, bałem się bo naczytałem się opinii…
Dostałem fakturę za prąd. Mam 37 gr, a za gaz 11.
Mam taniej
Pozdrawiam

Oficjalny profil
Oficjalny profil
19 marca 2021 14:03
Odpowiedz do:  Andrzej M.

Dzień dobry,
Panie Andrzeju, czasem opinie mogą być mylące, dlatego dziękujemy za zaufanie i witamy w gronie Fortum. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Klient
Klient
17 marca 2021 20:08

Nie polecam. Nakłonił mnie przedstawiciel z tej firmy do podpisania umowy, bo taniej, lepiej e.t.c. Niestety właściciel wypowiedział mi umowę i teraz muszę zapłacić im karę za rozwiązanie umowy. Nie chcą iść na żaden kompromis. Także nie polecam nikomu. Nie da się z nimi dogadać. Żałuję, że podpisałem umowę i wszystkich będę przestrzegał przed nimi.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
19 marca 2021 14:12
Odpowiedz do:  Klient

Dzień dobry,
Informujemy, że przypadki przedterminowego rozwiązania Umowy z tytułu utraty prawa do lokalu, są rozpatrywane indywidualne. Na decyzję o warunkach rozwiązania Umowy wpływa wiele czynników, na przykład: typ Klienta, okres obowiązywania Umowy. Jeżeli chciałaby Pan, aby sprawa została ponownie zweryfikowana, prosimy o kontakt. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Stanisław
Stanisław
16 marca 2021 11:28

Ja tez jestem w Fortum gaz i prąd. Gaz po 10 gr, a prąd 38 gr. W Tauronie i PGNIG miałem drożej. I żadnej promocji bo stary klient.
Dla mnie zmiana wyszła lepiej.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
17 marca 2021 10:26
Odpowiedz do:  Stanisław

Dzień dobry,
Panie Stanisławie, każdy zadowolony Klient to ogromna radość i motywacja do dalszych działań. Dziękujemy, że jest Pan z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

David
David
4 marca 2021 18:42

Polska to dalej komunistyczny kraj, zacofanie, wykorzystywanie, cwaniactwo, oszukiwanie, tutaj jest bardzo podobnie jak w nigeri gdzie troche mieszkalem I ktora znam, jak rowniez mieszkalem w wielu innych krajach, cywilizowanych gdzie firma dostarczjaca prad nie ma prawa odlaczyc pradu nawet jesli rachunki sa nie oplacane. Firma moze pozwac osobe do sadu I domagac sie zaplaty ale jesli dluznik nie pracuje sad nic nie zrobi. Tak jest w cywilizowanych krajach. I to tylko jeden z przykladow moja porada do kazdej osoby ktora ma okolo 20 lat i na nieszczescie urodzila sie tutaj. Wyjedz stad I nie marnuj swojego zycia. Naucz sie angielskiego I to wszystko Co tak naprawde potrzebujesz zeby sobie poradzic w kazdym innym kraju.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
5 marca 2021 10:15
Odpowiedz do:  David

Dzień dobry,
Działając jednak w oparciu o polskie prawo, przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej mogą wnioskować do Operatora Systemu Dystrybucyjne go o wstrzymanie dostaw energii, w przypadku gdy Klient nie opłaca faktur. Mając jednak na uwadze dobro Klienta, Fortum przed skierowaniem wniosku, kilkakrotnie informuje Klienta o zadłużeniu i wzywa do zapłaty. Jeżeli rachunki nie zostaną uregulowane w wyznaczonym czasie, do Klienta kierowane jest dodatkowe pismo. Jeżeli chciałby Pan dowiedzieć się więcej na temat zasad wstrzymania energii, prosimy o kontakt. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Edward Bik
Edward Bik
3 marca 2021 13:06

[…] Ich przedstawiciele oferyją całkiem co innego niż potem jest w rzeczywistości. Jak cię chcą wciągnąć to przedstawiciel oferuje ceny docelowe niskie , a w rzeczywistości tych cen nigdy nie osiądną i płacisz conajmniej 30%wiecej; Ponadto celowo nie podpisują przsłanych umów które wcześniej uzgodniłeś i podpisałeś aby wprowadzić ich póżniej a okres miedzy umowami rozliczają ci po cenie dowolnej nie takiej jak masz w umowie.
Dodatkowo mimo że umowa zawarta jest na czas określony to i tak nie kończy się z okresem zakończenia lecz musisz wypowiedzieć ją na trzy miesiące wcześniej.
To wszystko wpisuja w warunkach ogólnych do umowy aby się teego nie można było doczytać.

PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH!!!!

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
5 marca 2021 09:56
Odpowiedz do:  Edward Bik

Dzień dobry,
Panie Edwardzie, prosimy o pilny kontakt z Infolinią. Na podstawie danych w systemie, będziemy w stanie zweryfikować warunki Umowy, skontaktujemy się również z Przedstawicielem handlowym. Jeżeli doszło do jakichkolwiek nieprawidłowości, to zapewniamy, że zajmiemy się sprawą w trybie pilnym. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Anna
Anna
12 marca 2021 20:40
Odpowiedz do:  Oficjalny profil

Akurat ja dzwoniłam bo faktury mi nie przychodziły przez 5 miesięcy a potem wystawili kosmiczny rachunek i kazali płacić od ręki całość mimo próby rozłożenia na 2 raty i w dodatku mam o wiele większe rachunki niż miałam we wcześniejszej firmie.

Zbyszek
Zbyszek
2 marca 2021 17:04

Tragedia, nikomu nie polecam !!! Co jedna faktura, to bardziej stają mi włosy na głowie !!!
Jestem zdecydowany na rozwód z nimi, bez względu na koszty i tak jeszcze będę na plusie.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
3 marca 2021 12:17
Odpowiedz do:  Zbyszek

Dzień dobry,
Panie Zbigniewie, jest nam niezmiernie przykro czytać tego typu opinie. Zanim zdecyduje się Pan na zakończenie współpracy, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Konsultanci wyjaśnią wysokość rachunku oraz szczegółowo omówią zużycie. Postaramy się znaleźć optymalne rozwiązanie sytuacji. Pozdrawiamy Zespół Fortum

Grzegorz
Grzegorz
2 marca 2021 11:10

Jestem NIEZADOWOLONY bardzo,,musiałem zlikwidować firmę w związku z trudną sytuacją,wypowiedziałem umowę 3 miesiące wcześniej a że w umowie jest wypowiedzenie 6 miesięcy dostałem karę z tytułu “rażącego naruszenia warunków umowy” w wysokości 1200zł a moje rachunki to około 100 zł za miesiąc.Prosiłem o ludzkie podejście o jakąś negocjację NIESTETY nic. Rachunki za prąd wcale nie są niższe,a do tego podwójne,bo drugi jest z Tauronu. Nie polecam nikomu ,do tego problem z kontaktem ZAWSZE .To nie jest firma przyjazna ani firmom ani ludziom .

Oficjalny profil
Oficjalny profil
3 marca 2021 12:19
Odpowiedz do:  Grzegorz

Dzień dobry,
Panie Grzegorzu, jeżeli otrzymuje Pan dwie faktury to prawdopodobnie jedna jest od Fortum za sprzedaż energii elektrycznej , a druga od Operatora Systemu Dystrybucyjnego za tzw. przesył. Jeżeli chodzi o okres wypowiedzenie umowy, to warunki zakończenia współpracy są opisane w treści Umowy. Prosimy jednak o kontakt w tej sprawie, postaramy się zaproponować rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony. Proponujemy kontakt mailowy: infopolska@fortum.com Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Monia
Monia
25 lutego 2021 11:40

w 2018 r moja mama podpisała umowę z energia orane, w luty przyszła faktura fortum energa, Pan na infolinii powiedział mi że mama podpisała umowę w 2018 r , jak bedzie konczyc umowa 2020 r , ze obligatoryjnie przechodzi do fortum i jest to w umowie z 2018 r i ze umowa z 2020 r jest na 48 miesiecy, Pan z infolini jakieś bajki mi sprzedał, do tego miał wysłac umowę z 2018 r duplikat , oczywiście nie wysłał, dosłownie szok to co sie dziejeeee,

Oficjalny profil
Oficjalny profil
2 marca 2021 14:31
Odpowiedz do:  Monia

Dzień dobry,
Jeżeli Umowa podpisana w 2018 roku weszła w życie w roku bieżącym, to prawdopodobnie miało to na celu ochronić Klientkę przed karą za przedterminowe rozwiązanie Umowy u poprzedniego sprzedawcy. Prosimy jednak o wysłanie maila z opisem sytuacji na adres: infopolska@fortum.com. Na podstawie historii konta, będziemy w stanie przeanalizować sytuację i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Sprawdzimy również czy duplikat podpisanej Umowy został odesłany i w jakim terminie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Karolina
Karolina
18 lutego 2021 18:07

Nie polecam. Rachunek duży. Człowiek dzwoni prosi aby rozłożyć na 2raty. I cały czas odmowa. Jest pandemia i wola odłączyć licznik niż iść na ugodę 😔

Oficjalny profil
Oficjalny profil
24 lutego 2021 11:46
Odpowiedz do:  Karolina

Dzień dobry,
Pani Karolino, na decyzję o rozłożeniu płatności na raty, wpływa wiele czynników. Zespół zajmujący się tego typu działaniami, jest bardzo wyrozumiały i zwykle przychyla się do próśb Klientów. Bez danych, nie jesteśmy w stanie zweryfikować historii konta i określić dlaczego spotkała się Pani z odmową. Jeżeli chciałaby Pani, aby sprawa została ponownie przeanalizowana, prosimy o kontakt poprzez Infolinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Lux Zapiekanki
Lux Zapiekanki
18 lutego 2021 11:18

To zależy chyba od tego na kogo się trafi u mnie rachunek 1100 za gaz zmniejszyli do 780 za takie samo zużycie.
Za prąd mam taniej tylko o 150 ale zawsze.
Jestem w Fortum od Listopada 2019

Oficjalny profil
Oficjalny profil
22 lutego 2021 12:45
Odpowiedz do:  Lux Zapiekanki

Dzień dobry,
Bardzo dziękujemy za komentarz i życzymy dalszej, owocnej współpracy. Pozdrawiamy
Zespół Fortum

Agata
Agata
17 lutego 2021 17:37

Zdecydowanie nie polecam. Rachunek owszem niższy ale uwzględnili o połowę mniej kWh. Gdy zawierałam umowę pani Anna tak odpowiadała, że wydawało się, iż będzie taniej. Niestety. Kłamstwa i mataczenie. Reklamacji nie uwzględniają pomimo, że celowo zostałam wprowadzona w błąd przez głównego specjalistę do spraw sprzedaży panią Annę. Jest mi podwójnie przykro bo dokładnie wypytywałam o wszystkie opłaty łącznie z opłatą dystrybucyjną. Dostałam kłamliwą odpowiedź, że zawiera się ona w jednej przez Panią Annę wymienionej opłacie za usługi, co okazało się wierutnym kłamstwem. W tej chwili podczas korespondencji z przedstawicielami Fortum bronią swojej pracownicy.[…] krętacze, a rachunki sumarycznie nie są mniejsze. Przestrzegam przed nieuczciwością, a te odpowiedzi pod poprzednimi postami też są kłamliwe, bo ani na infolinii ani mailami nie da się z nimi porozumieć. Szkoda czasu, trzeba szybko zmieniać dystrybutora albo iść do sądu.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
22 lutego 2021 12:42
Odpowiedz do:  Agata

Dzień dobry,
Pani Agato, z naszych ustaleń wynika, że dnia 10.02.2021 otrzymała Pani odpowiedź w sprawie. W dalszej korespondencji, Konsultanci szczegółowo omówili problem i odpowiedzieli na Pani pytania. W razie niejasności, pozostajemy do dyspozycji. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wanda
Wanda
12 lutego 2021 14:32

witam kochani, jestem na NIE, odbiorca firma, umowa podpisana na 2 tata wcześniej w domy, przedstawiciel przyjechał w sprawie fotowoltaniki i tak bajerował, że daliśmy się namówić, nie uznali nam odstapienia od umowy, która miała obowiązywać aż za 2 lata, bo jak tłumzczyli maja prognozy długoterminowe!!!, no i przyszedł pierwszy rachunek ze stała opłatą przez 2 lata, cena miała być niższa o 20 % od ceny rynkowej, ale jest wyższa o 15 %od ceny Energa, a do tego przyjdzie rachunek z Energa za przesył, jak by tego było mało, to blokuje mi przelew na Fortum w internecie, muszę się przejść do Banku i to wyjaśnić, może to ma zwiazeek z wyciekiem danych osobowych, strach pomyśleć, co bedzie po tych 2 latach, ale o tym poinformuję, raczej watpię, że zostaniemy w tej firmie, bo początki są fatalne,

Oficjalny profil
Oficjalny profil
16 lutego 2021 09:15
Odpowiedz do:  Wanda

Dzień dobry,
Pani Wando, prosimy o zgłoszenie sprawy pod nr tel. 122 100 000 lub mailowo infopolska@fortum.com. Na podstawie danych w systemie, będziemy w stanie zweryfikować Pani konto i odnieść się do Pani wypowiedzi. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paweł
Paweł
11 lutego 2021 22:07

jeżeli chodzi o klientów biznesowych jest ok, faktycznie mniejsze rachunki wyjaśnili o co chodzi z grupą taryfową co było ciężkie dopytać sie w tauronie

Oficjalny profil
Oficjalny profil
12 lutego 2021 09:23
Odpowiedz do:  Paweł

Dzień dobry,
Panie Pawle, dziękujemy za opinię. Cieszymy się, że współpraca generuje oszczędności. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Sebastian
Sebastian
5 lutego 2021 16:10

Tragedia. Podpisałem umowę 2 miesiące wcześniej. Teraz od tygodnia jestem bez prądu mimo iż umowa już obowiązuje 6 dni. Nie potrafią na infolinii załatwić porządnie sprawy . Każą dzwonić do dystrybutora energii i na odwrót. Uważajcie na nich. Jestem tydzień bez prądu, jedzenie z lodówki poszło do śmieci. W poniedziałek idzie pozew o odszkodowanie. Nie polecam w żadnym przypadku

Oficjalny profil
Oficjalny profil
9 lutego 2021 15:58
Odpowiedz do:  Sebastian

Dzień dobry,
Panie Sebastianie prosimy o wysyłkę wiadomości z dokładnym opisem sytuacji na adres: infopolska@fortum.com. Zweryfikujemy sprawę w trybie natychmiastowym i wrócimy z odpowiedzią.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Bogdan
Bogdan
25 stycznia 2021 15:03

Witam pisze imieniu osoby starszej pesel 34 ostrzegam wszystkich przed ta firmą obecnie przysłali rachunek za prąd 65,40 miesiecznie za zuzyte 42 kwh tj 1,55 .Moje obecne oplaty w tauronie to 0,56 zl łącznie z wszystkimi stałymi opłatami. Moge podac w kturej tabeli za prąd podają nieprawdziwe informacje o około 3grosze.Jesze raz ostrzegam seniorow z bardzo niskim zuzyciem energji przed tą firmą.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
26 stycznia 2021 15:06
Odpowiedz do:  Bogdan

Dzień dobry,
Panie Bogdanie, jeżeli istnieją jakiekolwiek zastrzeżenia co do wysokości rachunku, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Zapewniamy, że nasi Konsultanci zweryfikują i wyjaśnią sytuację. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Dariusz
Dariusz
19 stycznia 2021 12:01

Chcialem wszystkich ostrzec przed ta firma zerujaca glownie na ludziach starszych,nie wierzcie w zadne ich opowiesci,na infolinie nie idzie sie dodzwonic,moi rodzice podpisali umowe w 2019r i od tego czasu ani raz nie byl spisywany licznik,nie dostali zadnych rozliczen za dany rok za to przychodza coraz wyzsze oplaty,jesli ktos nie wierzy posiadam na to dowody i moge wyslac w prywatnej wiadomosci

Oficjalny profil
Oficjalny profil
20 stycznia 2021 13:42
Odpowiedz do:  Dariusz

Dzień dobry,
Panie Dariuszu, prosimy o wysłanie wiadomości na adres email: infopolska@fortum.com z dokładnym opisem problemu. Zapewniamy, że zweryfikujemy sytuację i wrócimy z odpowiedzią, najszybciej jak będzie to możliwe. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Sylwia
Sylwia
13 stycznia 2021 10:19

Jak dla mnie rewelacja. Pełna informacja co i jak. W razie jakichś pytań można bez problemu się z nimi kontaktować. Polecam

Oficjalny profil
Oficjalny profil
14 stycznia 2021 10:39
Odpowiedz do:  Sylwia

Pani Sylwio, dziękujemy za opinię i życzymy dalszej, owocnej współpracy 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Darek
Darek
10 stycznia 2021 10:27

Prowadzę niewielki tartak. Mamy w związku z tym spore zapotrzebowanie na prąd. Szukałem sposoby optymalizacji tej pozycji kosztowej. Trafiłem na ofertę Fortum. Przypadli mi do gustu, ponieważ wszystko zostało wyjaśnione od A do Z. Pracę przedstawiciela handlowego oceniam 5 na 5.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
11 stycznia 2021 12:31
Odpowiedz do:  Darek

Panie Darku, z ogromną przyjemnością czytamy takie opinie, dziękujemy za zaufanie i cieszymy się, że dołączył Pan do Fortum. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
8 stycznia 2021 12:25

Panie Adamie, cieszymy się, że współpraca generuje korzyści, oby tak dalej 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

MIlena
MIlena
16 grudnia 2020 09:22

O Fortum powiedziała mi siostra bo ona najpierw z nimi podpisała umowę. Teraz ja podpisałam i jestem zadowolna. Pełen profesjonalizm, firma godna polecenia.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
17 grudnia 2020 11:02
Odpowiedz do:  MIlena

Dzień dobry, Pani Mileno bardzo dziękujemy za miłe słowa 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Domino
Domino
10 grudnia 2020 14:31

Od kilku lat korzystam z usług Fortum i nigdy się nie zawiodłem na ich działaniach. Zdecydowanie polecam wszystkim niezdecydowanym.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
11 grudnia 2020 14:25
Odpowiedz do:  Domino

Dziękujemy za zaufanie. Cieszymy się, że nasze usługi spełniają oczekiwania. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Adam
Adam
7 grudnia 2020 10:07

Klientem jestem od 2 lat. Jak na razie zero problemów jeśli chodzi o współpracę. Wszystko zgodnie z umową. Ze swojej strony mogę jak najbardziej polecić.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
8 grudnia 2020 10:01
Odpowiedz do:  Adam

Panie Adamie, bardzo dziękujemy za miłe słowa. Cieszymy się, że jest Pan z nami 😊
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Tomasz
Tomasz
17 listopada 2020 17:06

Witam Poniżej przedstawiam maila od pracownika firmy Fortum który zapewnia ze cennik sprzedawcy jest regulowany przez URE. Umowę podpisałem na okres 48 miesięcy. Umowy jest podpisana na firmę a nie osobę prywatną. W dniu kiedy podpisywałem umowę przedstawiciel firmy Fortum doskonale znał cennik sprzedawcy w którym były już podane ceny gazu na najbliższe 4 lata. Od tych cen co roku przysługuje rabat.Pierwszy rok trwania umowy był korzystny jśli chodzi o ceny gazu, potem już jest tylko gorzej. Gdyby mnie poinformował że ceny są już ustalone na najbliższe 4 lata to ja mógłbym podjąć decyzje czy zaryzykować wiedząc ze ceny gazu mogą rosnąć i może być to korzystne dla mojej firmy. Ale Pracownik Państwa przekonywał że cennik jest pod kontrola URE . Posiadam całą korespondencję mailowa z Państwa pracownikiem . Reklamację już dwa razy wysyłałem na maila vip.poland@fortum.com. Brak odpowiedzi. Umowa kończy się 31 grudnia 2022 roku i już ją wypowiedziałem. Bardzo dziękuje Firmie dawnej Duon a obecnie Fortum za tak doskonałą umowę i wprowadzanie klienta w błąd. Ja osobiście bardzo nie polecam tej Firmy. Poniżej wiadomość wysłana przez pracownika firmy Fortum.
zień dobry,
Sprzedajemy paliwo gazowe do Państwa , umowa kończy się w 2017roku, ale korzystając z pojawienia się nowej opcji na jej przedłużenie, chciałbym ją Panu przedstawić.
Proponuję stały 20% upust na paliwo gazowe od cen, które zatwierdza nam Urząd Regulacji Energetyki. Umowa podpisywana jest na okres 48miesięcy, ale ma niespotykane do tej pory warunki.
Dla przykładu:
– Państwa obecna stała cena to 10,193gr za KWh (czy gaz był na rynku tani, czy drogi, płacili Państwo tyle samo)
– PGNiG podwyższa ceny gazu od 01.04.2017 roku o 1,6%
– a przy opcji stałego 20% upustu cena w naszej firmie wynosi w tej chwili 0,88gr za KWh (Do URE zostały złożone dokumenty odnośnie nowych cen, jeśli zostanie zatwierdzona, to będzie jeszcze niższa)
Plusem tej oferty niewątpliwie jest to, że możemy udowodnić, że średnia różnica między ceną Fortum (dawny DUON), a PGNiG zakładając 20% obniżkę od cen zatwierdzanych przez URE wyniosła aż 13,9%.
Dołączam w załączniku wykres obrazujący zmianę cen przez obie firmy w przeciągu ostatnich 12lat. (wykres nie obejmuje najnowszej podwyżki PGNiG).
Ceny, które proponują firmy sprzedające gaz w Polsce muszą być każdorazowo zatwierdzane przez Urząd Regulacji Energetyki, co daje pewność rzetelności i brak możliwości manipulowania nią przez przedsiębiorstwa. Jeśli ceny gazu spadają na giełdzie, to prezes URE wnosi do firm sprzedających gaz o ich obniżenie, natomiast jeśli drożeje, to firmy sprzedające gaz, mogą zwrócić się z prośbą o ich podwyżkę, co nie zawsze jest skuteczne, bo URE ma chronić zbiorowe interesy konsumentów oraz firm i nie zawsze się na to zgadza,
PGNiG również ma zatwierdzane ceny w taki sam sposób, czego wynikiem są podwyżki od 01.04.2017, które zatwierdził decyzją sprzed 2dni URE.
W chwili obecnej, nikt nie zaproponuje Państwu korzystniejszej opcji, bo patrząc na lata ubiegłe i ceny przetargowe, które były proponowane, są one dużo wyższe, bo muszą obejmować ryzyko wzrostu cen, które bierze na siebie sprzedawca, ale z drugiej strony też Państwo, ponieważ przy obniżce ceny, nikt Państwu jej nie obniży, a w tym przypadku tak się stanie.
Przy opcji 20% rabatu, przez ostatnie 12lat, cena nigdy nie byłaby wyższa niż 0,96gr za KWh, ale w tym samym czasie PGNiG sprzedawało gaz za ok. 11,5gr za KWh.
Dla Państwa przejście na nową opcję przy obecnych cenach, to ok. 1500zł netto rocznej oszczędności.
W przypadku chęci skorzystania z oferty, przygotuję stosowny aneks do umowy i wyślę Państwu do podpisania.
Pozdrawiam,
[…]
Specjalista ds. Utrzymania Klienta Biznesowego
FORTUM Sprzedaż Sp. z o.o.
[…]
ul. Domaniewska 39A
02-672 Warszawa
Dane kontaktowe przedstawiciela zostały ukryte przez Redakcję.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
19 listopada 2020 14:58
Odpowiedz do:  Tomasz

Dzień dobry, Panie Tomaszu cennik obowiązujący w trakcie Umowy jest jawny i znajduje się w jej treści. Złożenie przez Pana podpisów na Umowie jest równoznaczne z tym, że zapoznał się Pan z jej warunkami. Dodatkowo prosimy o pilny kontakt z naszą Infolinią. Podczas rozmowy telefonicznej, będzie możliwa identyfikacja Klienta, która pomoże w dokładnej analizie sprawy. Konsultant omówi również dalsze postępowanie związane z wypowiedzeniem Umowy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paula
Paula
6 października 2020 15:47

Jestem w Fortum już 2 lata i polecam. Opłaty niższe, faktury zawsze na czas.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
6 października 2020 08:24
Odpowiedz do:  Paula

Pani Paulo, opinia naszych Klientów jest dla nas bardzo ważna, dziękujemy za komentarz
Zespół Fortum

Małgorzata Stępień
Małgorzata Stępień
16 sierpnia 2020 12:41

Firma godna polecenia, fachowa obsługa, dobra cena, zawsze wszystko na czas. PGE może się uczyć od FORTUM, oby tak dalej.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 08:29
Odpowiedz do:  Małgorzata Stępień

Pani Małgorzato, bardzo dziękujemy za opinię i zachęcamy do dalszej współpracy.
Zespół Fortum

Kacper W
Kacper W
22 lipca 2020 13:22

Korzystam z produktu oczekiwana cena połączonego ze spotem i muszę przyznać ze rewelacja. W czasie koronawirusa połapały mi się tak niskie ceny ze byłem w szoku. Co tydzień dostaje raport na e-mail, firma dba, a przede wszystkim współpracuje z klientem. Coś niesamowitego. Mocne 5 gwiazdek ode mnie.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 08:38
Odpowiedz do:  Kacper W

Panie Kacprze, cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Dobra współpraca z Klientem to priorytet.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Mateusz
Mateusz
19 lipca 2020 14:57

Najlepsza firma na świecie!!!w gazie za czerwiec dostałem cenę końcową poniżej 50zł/mWh, jest to cena prawie trzy razy niższa niż płacił bym w PGNiG !!! Korzystam z produktu spot, mam taryfę W5.
Dziekuje za dzień w którym przedstawiciel zawitał do mojej firmy, oszczędności od pierwszego miesiąc współpracy. Szkoda że PGNiG tak nie dba o swoich klientów i tyle lat przeplatałem u nich na stałej cenie 🙁

Drudii666
Drudii666
25 lipca 2020 14:29
Odpowiedz do:  Mateusz

Ja też jestem na spotach w Fortum w prądzie i w gazie. Ceny są bardzo niskie, co mnie bardzo satysfakcjonuje, na stałą cenę już nigdy nie wrócę. Bo to się wcale nie opłaca.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 08:42
Odpowiedz do:  Mateusz

Panie Mateuszu, dziękujemy za korzystanie z naszych usług. Mamy nadzieję, że dalsza współpraca będzie równie owocna.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Katarzyna Zawadzka
Katarzyna Zawadzka
17 lipca 2020 16:36

Ja dzisiaj podpisałam umowę z Fortum u mnie w firmie, po dokładnej analizie okazali się najlepsi i najtańsi na rynku. Umowa przeszła przez ręce prawnika. Długo się zastanawiałam razem ze wspólnikiem nad tymi rozwiązaniami indexowymi, ale zaryzykowaliśmy. A co jest najśmieszniejsze moja konkurencja potwierdziła że ceny bardzo korzystne versus ceny PGE i ze produkt świetnie działa bo również korzystają. Mam nadzieje ze mówili szczerze. Poza tym większość firm produkcyjnych na terenie Łodzi jest ich klientem, wiec chyba o czymś musi to świadczyć.
Pozdrawiam Katarzyna Zawadzka

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 08:45
Odpowiedz do:  Katarzyna Zawadzka

Pani Katarzyno, bardzo dziękujemy za zaufanie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

waldek88
waldek88
12 lipca 2020 17:45

Na ogół nie pisze opinii na temat firm. I nie ważne czy jestem zadowolony czy nie. Ale w przypadku Fortum powiedziałem sobie że zrobię wyjatek i napisze co mysle, tym bardziej że każdego miesiaca w kieszeni zostaje mi ponad dwa tysiace.
A wszystko to za sprawa audytu dystrybucyjnego ktory mi przygotowali.
Mój dotychczasowy opiekun z PGE nigdy mi tego nie powiedział, nie doradził.. a Panowie z Fortum, na umowionym spotkaniu od razu to wychaczyli.
Co do oferty cenowej dali zblizona oferte do PGE, lecz ja wybralem zdecydowanie Fortum!
Dobrze mi się z Panami rozmawiało i ich wiedza jest znacznie większa niż wiedza nie jednego kierownika PGE.
Odczyty rzeczywiste, wszystko zawsze na czas, polecam!

Oficjalny profil
Oficjalny profil
10 listopada 2020 10:51
Odpowiedz do:  waldek88

Bardzo dziękujemy za opinię. Nasi pracownicy dokładają wszelkich starań, aby jak najlepiej dostosować ofertę do oczekiwań Klienta. Życzymy dalszej, owocnej współpracy!
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Adam
Adam
1 grudnia 2020 21:37
Odpowiedz do:  waldek88

waldek88 napisał:
„Co do oferty cenowej dali zblizona oferte do PGE”
„każdego miesiaca w kieszeni zostaje mi ponad dwa tysiace”
Czy tylko mi się to nie dodaje?

Glamur
Glamur
8 lipca 2020 11:14

Jestem klientem na liczniku domowym w prądzie i w gazie i widzę oszczędności. Znacznie taniej niż płaciłem w PGE. Także polecam, jedyny minus to za dużo papierów do podpisania, wystarczyłaby jedna kartka.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 09:06
Odpowiedz do:  Glamur

Komentarze naszych Klientów są dla nas cenną wskazówką, dlatego z pewnością weźmiemy pod uwagę opinię dot. obszerności dokumentów.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

tina
tina
2 lipca 2020 20:07

Dzieki Fortum uzyskałam pomoc prawną i udało mi się rozwiązać diabelska umowę podpisaną z firmą Enea.

Klaro622
Klaro622
30 czerwca 2020 14:39

Zastanawiam się skąd tyle złych opinii na temat Fortum?? Po tym co wyczytałem mogę stwierdzić ze większość tych rzeczy dotyczy mieszkań, czyli klientów indywidualnych. Ja osobiście jestem w prądzie u nich i bardzo się cieszę, pełen profesjonalizm, zawsze infolinia pomoże . Zanim do nich przeszedłem byłem w PGE, dlatego ze na moim terenie są dystrybutorem. Bardzo cieszę się ze już z nimi nie współpracuje, dodzwonić do nich Sie graniczy z cudem, w biurze wiecznie kolejki na dodatek obsługa bardzo nie miła i ciężko się negocjuje, dla mnie dramat ta firma . Jak tak dalej z nimi będzie to wszyscy uciekną do Fortum.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 09:15
Odpowiedz do:  Klaro622

Dziękujemy za opinię, profesjonalna obsługa Klienta jest bardzo ważna, dlatego Konsultanci obsługujący Infolinię zawsze chętnie i rzeczowo odpowiedzą na pytania i udzielą niezbędnych informacji.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

nie zdecydowany
nie zdecydowany
30 czerwca 2020 11:23

Słowo duża firma to ile kWh miesięcznie.

Jaca
Jaca
22 czerwca 2020 19:29

Fortum uwolniło mnie od PGNiG, które zawyża ceny gazu. Jestem bardzo zadowolony:)

Oficjalny profil
Oficjalny profil
10 listopada 2020 10:54
Odpowiedz do:  Jaca

Dziękujemy za korzystanie z naszych usług!
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Marzena Łódź
Marzena Łódź
16 czerwca 2020 21:52

Miła obsługa, niska cena. Oferta dla mojej firmy niższa o ponad 20% niż ta którą dostałam z PGE. Polecił mi znajomy który z nimi jest od dwóch lat. Oby więcej takich firm jak fortum było

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 09:18
Odpowiedz do:  Marzena Łódź

Pani Marzeno, bardzo dziękujemy za miłe słowa.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Łukasz1976
Łukasz1976
13 czerwca 2020 09:01

Rzetelna firma. W gazie w Fortum jestem 3rok, w prądzie podpisałem właśnie umowę z handlowcem na moją firmę. Super cena i dodatkowo audyt co wiąże się z oszczędności w przesyle. Polecam

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 09:26
Odpowiedz do:  Łukasz1976

Panie Łukaszu, dziękujemy za miłe słowa. Cieszymy się, że jest nasze usługi spełniają Pana oczekiwania.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Bogdan
Bogdan
11 czerwca 2020 10:48

Polecam, stabilny i uczciwy sprzedawca. Uzyskałem lepszą cenę i bardziej profesjonalną obsługę niż w PGE.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 listopada 2020 09:48
Odpowiedz do:  Bogdan

Panie Bogdanie, bardzo dziękujemy za przesłaną opinię.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Kazimierz Drukarnia
Kazimierz Drukarnia
20 maja 2020 12:22

Kończy mi się umowa z końcem maja w PGE. Obecny sprzedawca czyli PGE dał mi tak wysoka propozycję że zastanawiam sie skad oni biora te ceny.
Zaś Fortum w dobie dzisiejszych czasów- czasów Koronawirusa wszystko sprawnie załatwiło elekronicznie, oszczędność roczna na poziomie około 15 tysięcy będzie tak wyliczyłem.
Polecam, w gazie jestem u nich już 2 rok i chwalę sobie.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
10 listopada 2020 11:08
Odpowiedz do:  Kazimierz Drukarnia

Bezpieczeństwo jest kluczowe, szczególnie w tak trudnym czasie, dlatego umożliwiamy Klientom dopełnianie formalności drogą elektroniczną. Dziękujemy za dotychczasową współpracę i polecamy się na przyszłość.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Irmina
Irmina
7 maja 2020 11:01

Fortum polecił mi znajomy, od którego przejęłam biznes. “Byłam bardzo zadowolona z wysokości rachunków, gdyż przy dużym zużyciu energii elektrycznej nie wydawałam kroci. Mają indywidualne podejście, gdzie zwykle człowiek się odbija się o jakieś suche zasady czy reguły. Także z całego serca polecam.

nie zdecydowany
nie zdecydowany
30 czerwca 2020 11:26
Odpowiedz do:  Irmina

Duże zużycie to ile tyś. kWh na miesiąc.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
10 listopada 2020 11:11
Odpowiedz do:  Irmina

Dziękujemy za zaufanie. Cieszymy się, że nasze usługi spełniają oczekiwania.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Jarek C. z Pabianice
Jarek C. z Pabianice
6 maja 2020 08:12

Jak najdalej od tej firmy. Po okresie pierwotnej umowy automatycznie przedłużają o kolejne 12 miesięcy, a wcześniej była gra na czas opiekuna. Szkoda gada UNIKAJCIE.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
7 października 2020 09:39
Odpowiedz do:  Jarek C. z Pabianice

Panie Jarosławie, chętnie przyjrzymy się opisanej sprawie. Prosimy o kontakt z naszą Infolinią 122 100 000.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

mieczysława
mieczysława
19 stycznia 2021 11:02
Odpowiedz do:  Jarek C. z Pabianice

podpisałam umowę pomimo że byłam bardzo zadowolona z Tourona za rachunki płacilam ok 35zl.m-c.Zostałam perfidnie wprowadzona w błąd ,miał to być aneks do umowy i niższe ceny prądu.Chodzą po domach, nawet dane czy tel.jest nieaktualny.Teraz przyszły mi rachunki ok70zł,pytam za co?Ostrzegam każdego przed tą firmą na różne sposoby.Akurat nagrałam tego pana i calą rozmowę i to że grzebał w moich dokumentach iszukał ostatniego rachunku za prąd.,wyślę to do mediów […].

BOgNa
BOgNa
22 marca 2020 03:06

Jestem ich klientem od 2 lat. To są oszuści . Wszystko jest ok dopuki nie pospisze się aneksu. Okazuje się po tem ze nie dostajesz tego aneksu pocztą tylko on gdzieś przepada. Przychodzi dzień zmiany taryfy i okazuje się że nagle prąd 100% do góry . A ty już nic nie możesz zrobić bo aneksu nie dostałaś a masz termin 14 dni tylko na odstąpienie od umowy. A druga sprawa spużnienie sie np 2 dni z opłaceniemiem rachunku i kara 150zł a reklamacij na to nie wuzględnianą.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
10 listopada 2020 11:18
Odpowiedz do:  BOgNa

Bardzo prosimy o pilny kontakt z naszą Infolinią. Zapewniamy, że zweryfikujemy sytuację i przyjrzymy się sprawie zaginionego aneksu. Nasi Konsultacji odpowiedzą także na dodatkowe pytania.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

mieczysława
mieczysława
19 stycznia 2021 11:16
Odpowiedz do:  Oficjalny profil

dlaczego niewygodne komentarze znikają ? Unikajcie .

Denis
Denis
18 marca 2021 00:18
Odpowiedz do:  BOgNa

Kazda firma działa na tych zasadach.
Trzeba pilnować daty końca umowy :}
Pretensje do siebie można tylko mieć.