Fortum – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

3.25 /5
(Ocen: 1882)
Fortum – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Fortum to fińska spółka energetyczna powstała w 1998 roku, w której 51% udziałów ma fiński skarb państwa. Firma działa w 10 krajach na świecie, m.in. w krajach skandynawskich i bałtyckich, Rosji, Indiach, Polsce zatrudniając blisko 9 tys. pracowników.

Spółka stawia na kompleksowość swoich usług i komfort klienta. Odbiorca prądu lub gazu może dobrać pakiet napraw w swoim domu, zatroszczyć się o zdrowie swoje lub bliskich dzięki prywatnej opiece medycznej, wydłużyć termin płatności za rachunki, walczyć ze smogiem, korzystając w 100% czystej energii.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Fortum świadczy swoje usługi dla ponad 2,5 mln klientów. Własne elektrociepłownie, elektrownie zasilane paliwami lokalnymi i elektrownie wodne, a także elektrownie jądrowe w Finlandii pozwalają firmie produkować w Unii Europejskiej 96% energii wolnej od emisji dwutlenku węgla.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Firma kieruje swoją ofertę do małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Dla klientów instytucjonalnych posiada szeroką ofertę pakietów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

Sprzedawca oferuje również swoim klientom szeroki wachlarz usług dodatkowych, w tym:

  • audyt energetyczny instalacji i urządzeń;
  • możliwość kontaktu z dedykowanym opiekunem;
  • indywidualne podejście.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Firma energetyczna ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów skierowanych do odbiorców indywidualnych – obsługuje m.in. odbiorców taryf: G11, G12, G12w.

Obecnie spółka wprowadza również na Polski rynek usługę prądu na kartę – popularny, m.in. w Wielkiej Brytanii – system rozliczania za energię, polegający na szybkim i łatwym doładowaniu licznika za pomocą telefonu. Ofertę Fortum dopełnia pakiet prywatnej opieki medycznej, dopasowany do indywidualnych preferencji.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Fortum w 2019 roku:

Fortum - struktura paliw w 2019 roku.

Sprzedawca gazu dla firm i domu

Sprzedawca oferuje rozwiązania dla różnych odbiorców gazu, małych i średnich firm oraz gospodarstw domowych.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Fortum przygotował ofertę dla klientów biznesowych z różnych grup taryfowych. Propozycja dla odbiorców instytucjonalnych jest wystarczająco szeroka – możemy wybierać z kilku dostępnych ofert. W zależności od produktu możemy liczyć na np. gwarancję rynkowej ceny lub w przypadku dużych klientów, na indywidualne dopasowanie danej oferty do przedsiębiorstwa.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

W ramach oferty, klient indywidualny, wraz z umową sprzedaży gazu otrzyma dodatkowe profity – m.in. pakiet napraw, wakacje od płatności, aplikację do monitorowania zużycia prądu i gazu, a nawet możliwość korzystania z gazu przez 6 miesięcy za darmo.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Początki tej fińskiej firmy sięgają 1998 roku. Oficjalnie Fortum (Fortum Corporation) rozpoczęło działalność w styczniu 1999 r. Stopniowo korporacja zaczęła zaznaczać swoją obecność także w Szwecji, Norwegii, Rosji, Litwie, Łotwie, Estonii, Indiach, Wielkiej Brytanii. W 2010 roku spółka Fortum uruchomiła nowoczesną elektrociepłownia w Częstochowie, należy do najbardziej ekologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiosną 2016 roku Fortum rozpoczęło budowę nowej elektrociepłowni w Zabrzu, o wartości 870 milionów złotych.

Na polskim rynku spółka obecna jest od 2003 roku jako dostawca ciepła. Od 2016 roku Fortum na terenie całego kraju sprzedaje również energię elektryczną i gaz ziemny. Kapitał zakładowy w Polsce wynosi 348 mln zł. Firma, zgodnie ze swoją misją – dla czystszego świata, stawia w naszym kraju na zieloną energię i sprzedaje swoim klientom w 100% czysty prąd, w całości pozyskany z odnawialnych źródeł.

Obszary działalności korporacji Fortum

Firma prowadzi działalność w dwóch głównych obszarach: sprzedaży prądu oraz dystrybucji gazu. Posiada zarówno gazociągi, którymi dostarcza gaz do swoich odbiorców, jak również infrastrukturę (stacje do regazyfikacji oraz przystosowane do tego cysterny), umożliwiającą dostarczać gaz w postaci skroplonej, tzw. LNG .

Fortum w Polsce specjalizuje się także w dostarczaniu ciepła sieciowego, czyli za pomocą sieci ciepłowniczej, które jest produkowane w elektrociepłowniach lub ciepłowniach, a następnie za pomocą sieci ciepłowniczej jest dostarczane do naszych domów.

Należy docenić społeczne zaangażowanie Sprzedawcy, który prowadzi kilka własnych projektów non-profit.

  • Program Fortum dla Śląskich Dzieci, który pomaga rozwijać talenty uzdolnionej śląskiej młodzieży. Program powstał w 2012 roku z inicjatywy firmy energetycznej Fortum i jest realizowany we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Ulica na terenie Zabrza i Bytomia.
  • Honorowy Dawca Energii Fortum ma na celu promocję aktywnego trybu życia oraz pomoc potrzebującym dzieciom.
  • Program wolontariatu pracowniczego Bezinteresowna sieć ciepła Fortum, w ramach którego są cyklicznie organizowane akcje z zakresu edukacji ekologicznej.
  • Ogrody społeczne. Jest to inicjatywa tworzenia ogrodów społecznych, czyli zielonych miejsc integracji społecznej w przestrzeniach miejskich.
  • Leżak Fortum – częstochowski festiwal filmowy.

Fortum na YouTube – budowanie świadomości marki

Firma posiada swój kanał na YouTube, gdzie znajdziecie wiele filmików informujących m.in. o misji i wartościach Korporacji Fortum, obszarze działania, stosowanych technologiach. Dzięki filmikom lepiej poznacie tego fińskiego sprzedawcę prądu, gazu i ciepła.

Kampania Fortum mająca na celu zwrócenie uwagi na zmieniający się świat.

Aktualności o Fortum

Według danych firmy, coraz więcej Polaków decyduje się zostać klientem Fortum i zmienić sprzedawcę energii i/lub gazu.

Wzrost liczby klientów fortum.

Źródło: Fortum

Ilość zmian sprzedawców prądu na Fortum.

Źródło: Fortum

Więcej informacji o Fortum

Opinie o Fortum

Uwaga w październiku-listopadzie 2020 dokonaliśmy weryfikacji opinii o firmie Fortum.

Dodaj komentarz
guest
125 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Edyta
Edyta
21 października 2021 19:39

Nigdy nie wejdę z nimi już w żadne umowy… Miało być taniej jest drożej zero kontaktu od pH jednym słowem tragedia umowa zawiła ciężko odstąpić bo mają swoje dziwne okresy wypowiedzenie… Nie polecam

Izabela
Izabela
12 października 2021 13:49

Dostałam pierwszą fakturę, oczywiście nic nie zgadza się z tym co mówił handlowiec, P Kamil gwarantował mi cenę stałą niższą niż w pgnig, a teraz mam na fakturze zdecydowanie wyższą , Pgnig 0,20748, fortum październik 0,373620, wrzesięń 0,269750 a ofertę miałam w czerwcu i miała być stała cena 0,160000. Mowy nie było o zmianie cen, Generalnie fajnie by było gdyby ktoś z fortum się skontaktował ze mną, na infolini oczywiście nie ma z kim rozmawiać. Od lat korzystałam z różnych firm w dostawie prądu, i nigdy nie zostałam tak potraktowana. Mam nadzieję, że fortum stanie na wysokości zadania i skontaktuje się ze mną w celu wyjaśnienia, do handlowca P Kamila też nie mogę się dodzwonić.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
13 października 2021 07:15
Odpowiedz do:  Izabela

Szanowna Pani,
niestety ciężko nam zweryfikować Pani dane aby móc się z Panią skontaktować.
W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy aby opisała Pani dokładnie sytuację w wiadomości e-mail oraz przesłała ją na adres vip.poland@fortum.com
Po otrzymaniu zgłoszenia odpowiemy Pani kompleksowo na każde wątpliwości.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Artur
Artur
28 września 2021 10:02

Prosta kalkulacja. Nowa cena z PGNiG i cena z fortum. Wybór oczywisty.
Fortum na dłużej.
Polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
28 września 2021 15:53
Odpowiedz do:  Artur

Dzień dobry,
dziękujemy za komentarz, życzymy dalszej owocnej współpracy.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Marek
Marek
24 września 2021 14:02

Przeszedłem do fortum bo maja gaz najtańszy niż PGNIG
Polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
27 września 2021 16:09
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku,
staramy się dobierać oferty do potrzeb naszych klientów. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Stenia
Stenia
23 września 2021 18:34

Jeżeli chodzi o ceny prądu to jest ok, natomiast zostałam wprowadzona w błąd jeżeli chodzi o gaz, Handlowiec pięknie namawiał , ceny miały być bez zmian, a jak dostałam harmonogram to mam palpitacje serca, cena gazu wychodzi ponad 100% drożej jak w PGNiG. Zużywam ok 45 kWh miesięcznie, a mam płacić przez pierwsze pół roku 36,13, a później 41,24 miesięcznie. Czy ktoś widział tak wysokie ceny gazu, bo ja nie.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 września 2021 15:14
Odpowiedz do:  Stenia

Szanowna Pani,
wyjaśniamy, że harmonogram jest wystawiany na podstawie rocznego zużycia paliwa gazowego wskazanego w Umowie.
Prosimy o kontakt z naszą infolinią lub też pod adresem infopolska@fortum.com po założeniu zgłoszenia udzielimy Pani szczegółowych wyjaśnień.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Janusz
Janusz
22 sierpnia 2021 10:42

Ja jestem w Fortum od 4 lat i jestem zawiedziony. Na początku płaciłem ok. 140zł za 2 miesiące, teraz płacę 240zł. Rozumiem ogólne podwyżki za prąd, ale po podwyżkach płaciłem 170zł. to dlaczego teraz płace 240zł?. Od przyszłego roku wracam do Energii S.A.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
6 września 2021 14:51
Odpowiedz do:  Janusz

Panie Januszu,
niestety ciężko nam udzielić odpowiedzi na Fortum , ponieważ nie znamy dokładnie Pana oferty.
W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o kontakt pod adresem e-mail infopolska@fortum.com. Nasi pracownicy udzielą Panu rzeczowych informacji.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Marta
Marta
5 sierpnia 2021 15:58

Ja z czystym sumieniem polecam firmę fortum. Po długich poszukiwaniach ani tauron ani PGE nie dali mi normalnej ceny tylko ponad 50 gr/kWh.
W fortum mam obecnie 37 gr/kWh na fakturze.
Obecnie najtaniej.
Pozdrawiam Marta.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
6 sierpnia 2021 14:22
Odpowiedz do:  Marta

Pani Marto,
cieszymy się, że jest Pani zadowolona z oferty. Oby współpraca trwała jak najdłużej.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Andrzej
Andrzej
5 lipca 2021 18:30

Zgadzam się z panem ja też place podwyższone rachunki zapłaciłem za gaz z góry do końca roku to otrzymałem dzisiaj dodatkowy rachunek i zapłatę z odsetkami […] miało być tak pięknie dzwoniłem na infolinię to pani nie umała mi odpowiedzieć za co mam dopłacać z odsetkami może nie duże pieniądze z każdego wyciągną kasę to się uzbiera

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lipca 2021 14:46
Odpowiedz do:  Andrzej

Dzień dobry,
wyjaśniamy, iż Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. W przypadku Taryfy W-1.1 Operator Systemu Dystrybucyjnego dokonuje odczytu licznika raz w roku. W związku z powyższym, Fortum aby uniknąć wysokich jednorazowych kosztów, Fortum wystawia harmonogram płatności.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Ola
Ola
30 czerwca 2021 20:55

Czy mogę prosić namiar na przedstawiciela na teren Walbrzycha

Marek
Marek
15 czerwca 2021 12:20

Widzę że większość negatywnych opini wywodzi się z nieświadomości i niewiedzy ludzi. Nwm może ja trafiłem popristu na dobrego doradcę.
Zawarłem współpracę z Fortum w 2020 roku i do tej pory jestem zadowolony. Mam niewielką restauracje i nie dos że przedstawiciel pomógł mi zmniejszyć opłaty za dystrybucję to jeszcze dostałem stawki zabezpieczone aż na 4 lata. Na początku tez miałem obawy że będę przepłacać ale teraz jak wiem co wtedy dawał mi Tauron i co dawalby mi teraz wiem ze podjąłem dobra decyzję.
A kolejnym plusem jest to że mam ciągły kontak z moim opiekunem z Fortum który teraz mi pomógł przy doborze parametrów przy mojej drugiej nowootwartej restauracji.
Podsumowując: pełen profesjonalizm
POLECAM W 100%

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
15 czerwca 2021 20:01
Odpowiedz do:  Marek

Dzień dobry,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z naszą Spółką. Dziękujemy za podzielenie się swoją opinią z innymi.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Nina
Nina
14 czerwca 2021 08:00

Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii. Był u mnie przedstawiciel fortum, wszystko mi prosto wytłumaczył i tak jest. Dali mi niższą cene i jestem bardzo zadowolona. Rachunek niższy o jakies 20 procent.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
14 czerwca 2021 12:02
Odpowiedz do:  Nina

Dzień dobry,
Pani NINO, czasem niestety opinie mogą wprowadzać nowych Odbiorców w błąd, dlatego dziękujemy za zaufanie i witamy w gronie Fortum. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Kasia
Kasia
10 czerwca 2021 13:25

Nieporozumienie totalne , zeby złozyc wypowiedzenie trzeba listownie bo nie uznaja maila

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
11 czerwca 2021 11:14
Odpowiedz do:  Kasia

Dzień dobry,
Zgodnie z art. 77 § 2 Kodeksu cywilnego, jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, wypowiedzenie umowy powinno być stwierdzone pismem. W Umowie również znajduje się zapis, iż wypowiedzenie powinno zostać złożone w formie pisemnej.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Kasia
Kasia
27 maja 2021 20:02

Czytam i nie chce mi się wierzyć może państwo z fortum mi to wyjaśnia bo ja płacę 680zl za prąd na miesięce zuzywam 789kWh i wychodzi mi 86groszy 1 kWh we fortum no niestety taka prawda dlatego dziwi mnie ze ludzie piszą że w fortum mają 36groszy a za gaz 11 to chyba nie w tej firmie

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 maja 2021 14:36
Odpowiedz do:  Kasia

Dzień dobry,
Pani Katarzyno, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Chętnie dokładniej przyjrzymy się opisywanej przez Panią sytuacji oraz udzielimy kompleksowych wyjaśnień i postaramy się pomóc.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Tomasz
Tomasz
25 maja 2021 11:32

Dzień dobry, zrobiłem analizę wydatków poniesionych z tytułu podpisanej przez zachęconych do atrakcyjności oferty FORTUM, moich rodziców, umowy na dostawę energii elektrycznej w promocji “zawsze taniej 20%”. Oto fakty: zużycie energii w okresie 01.04.2019 do 31.12.2020 łącznie 2230 kWh. Wpłaty do Fortum w tym okresie z tytułu pobranej energii elektrycznej – 2 252 zł. Łączny średni koszt 1 kWh – 1,01 zł. Krótka konkluzja : najdroższy 1 Kwh energii elektrycznej dla klienta indywidualnego w Polsce, oferta powinna nosić nazwę ” na pewno zawsze drożej – średnio 40%” Umowa została skutecznie rozwiązana. Na szczęście. Dobry interes, tylko szkoda, że wyłącznie dla Państwa Firmy. Nie polecam.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
26 maja 2021 11:31
Odpowiedz do:  Tomasz

Dzień dobry,
Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. Oferta “Zawsze 20% taniej” pozwala na obniżenie ceny energii elektrycznej. Wszystkie najważniejsze warunki Umowy wytłumaczone są w Załączniku nr 2 do Umowy.
Z poważaniem,
Zespół Fortum.

Justyna
Justyna
1 czerwca 2021 15:56
Odpowiedz do:  Tomasz

Czy udało się Panu przed zakończeniem umowy ja rozwiązać? Czy skutkiem tego była wysoka kara?

Tomasz
Tomasz
22 lipca 2021 14:44
Odpowiedz do:  Justyna

Umowa została rozwiązana w zawiązku ze śmiercią ojca. Dlatego nie było żadnej kary

Aneta
Aneta
19 maja 2021 22:00

Fortum katastrofa, brak przepływu informacji między pracownikami infolini.Nie wywiązują się prawidłowo ze swoich obowiązków.Czekają tylko na jeleni z którymi mogą podpisać umowę. Spychologia totalna.Nie polecam.Przy podpisaniu umowy rewelacja. Z ogarnięciem tematu demontażu liczników już gorzej.Tragedia. Najgorszy operator z jakim przyszło mi się mierzyć po śmierci mamy.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
20 maja 2021 14:50
Odpowiedz do:  Aneta

Dzień dobry,
Pani Aneto jest nam bardzo przykro czytać taką opinię. Zapewniam, iż nasi Konsultanci starają się jak najlepiej obsłużyć naszych Klientów oraz udzielić kompleksowych informacji. Oczywiście zdarza się, że niektóre sprawy trzeba skonsultować z kimś dodatkowo jednak zawsze staramy się aby Klient nie pozostał sam sobie.
Jeżeli odniosła Pani wrażenie, iż jest zbywana przez pracowników infolinii bardzo przepraszamy.
Mamy nadzieję, że kiedyś zdecyduje się Pani na ponowną współpracę z nami i złe wrażenie zostanie zapomniane.
Z poważaniem,
Zespół Fortum.

Justyna
Justyna
18 maja 2021 23:18

Kiedy 2 lata temu przyszedł przedstawiciel Fortum i zaczął opowiadać o kupnie prądu z hurtowni energi pomyślałam, ze to jakiś sprzedawczyk i pośrednik.. Tymczasem po zapoznaniu się z ofertą i argumentami za wyborem tej formy zakupu prądu tzw. spot – zdecydowałam się na podpisanie umowy. Miało być taniej, a ja z obawami podpisałam umowę na jednej lokal. Drugi pozostał u dotychczasowego dystrybutora.
Teraz po 2 latach wiem, ze to była dobra decyzja. Mam mniejsze ceny i płace mniej w Fortum. Teraz zdecydowałam się na nowa umowe na drugim lokalu tez z Fortum.
Jestem zadowolona i polecam ich. A przedstawiciel jest według mnie bardzo rzetelny.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
19 maja 2021 15:01
Odpowiedz do:  Justyna

Dzień dobry,
Cieszymy się, ze współpraca z nami spełnia Pani oczekiwania. Dziękujemy za komentarz. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Pietja
Pietja
23 kwietnia 2021 21:02

Sprawdzajcie umowy fortum nie gwarantuje ceny tylko mają giełdówke zależną od ceny na tge. +certyfikaty+akcyza+marża którą dorzucaj@

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
27 kwietnia 2021 12:17
Odpowiedz do:  Pietja

Dzień dobry,
Informujemy, że Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. Po przedłużeniu Umowy obowiązuje również jawny cennik, publikowany na stronie Fortum. Oczywiście stawki, mogą ulec zmianie. Wpływa na to wiele czynników. Jednym z nich mogą być zmiany na rynkach hurtowych- wówczas nasz cennik może zostać zaktualizowany. W takiej sytuacji informujemy Klienta o treści nowego cennika na 60 dni przed datą jego wejścia w życie. Odbiorca może rozwiązać umowę, jeżeli nie zgadza się na proponowane ceny. W razie dodatkowych pytań lub niejasności, zachęcany do kontaktu z nami poprzez naszego eBOKa, aplikację Moje Fortum lub Infolinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Hejton1
Hejton1
12 czerwca 2021 04:26
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

“Jednym z nich mogą być zmiany na rynkach hurtowych- wówczas nasz cennik może zostać zaktualizowany”-masakra przypomina mi sie sytuacja z przed 7 lat zbliżone działania co “Energia dla firm” ale klienci są jedenak naiwni..szok..🙄
W umowie jest iloczyn a iloczyn z zasady nie gwarantuje stałej ceny

Karol
Karol
12 kwietnia 2021 23:39

Jestem bardzo zadowolony z firmy fortum, na początku nie wierzyłem a jednak handlowiec mówił prawdę. Pozdrawiam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
13 kwietnia 2021 13:40
Odpowiedz do:  Karol

Panie Karolu,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy. Dziękujemy za podzielenie się swoją opinią.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Dawid
Dawid
2 kwietnia 2021 14:34

Polecam firmę!

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
6 kwietnia 2021 14:33
Odpowiedz do:  Dawid

Dzień dobry,
dziękujemy za polecenie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
29 marca 2021 12:43

Dzień dobry,
Panie Grzegorzu, prosimy o kontakt pod nr 122 100 000. Na podstawie podpisanej Umowy, nasi Konsultanci będą w stanie zweryfikować cennik i wysokość faktury. W razie potrzeby, odpowiedzą też na dodatkowe pytania. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Adrian Patryk
Adrian Patryk
29 marca 2021 11:52

Przedstawicieli Fortum poprosił mnie, abym napisał tu swoją opinię, bo jest sporo negatywnych.
Przeczytałem wszystkie poniższe opine i sam się dziwię, że ludzie takie rzeczy piszą. Ja mam z Forum umowy w swym zakładzie. 3 lata temu podpisałem umowę na prąd. Dwa razy były jakieś niejasności ale wyjaśniłem to z nimi i wszystko gra. Płacę za prąd o ok. 20 % taniej niż wcześniej. Jestem zadowolony, bo infolinią dobrze działa, a facet z którym podpisałem umowę też jest pomocny.
Nie rozumiem czemu ludzie mają negatywne oceny. Owszem umowę czytałem, skonsultowałem z prawnikiem i jest w ciągu tych 3 lat tak jak było ustalone.
Ja polecam Fortum, bo moje doświadczenie z nimi jest pozytywne.
Przedstawiciel na prawdę profesjonalny.
Nie narzuca się, umie pomóc i jest kompetentny i miły.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
30 marca 2021 11:12
Odpowiedz do:  Adrian Patryk

Dzień dobry,
Cieszymy się, ze współpraca z nami spełnia oczekiwania. Dziękujemy za komentarz. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Przemek
Przemek
29 marca 2021 11:26

Jestem bardzo zadowolony. Przedstawiciel sporządził mi audyt dystrybucyjny, zanim jeszcze umowa z Fortum weszła w życie i muszę przyznać że wyszły naprawdę spore oszczędności. Wszystko się zgadza. Polecam!

Oficjalny profil
Oficjalny profil
29 marca 2021 14:46
Odpowiedz do:  Przemek

Dzień dobry, Panie Przemku, dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Cieszymy się, że audyt przyczynił się do generowania oszczędności. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wojtek
Wojtek
29 marca 2021 11:13

A ja mam na fakturze z fortum 11 gr za gaz. A wcześniej z Axpo 16,50! Dobrze ze zmieniłem.

Misiek
Misiek
23 marca 2021 12:36

Firma ok. Zrobiłem konkurs ofert. Porównywałem z każdym Tauron, PGE, Enea itp. Fortum dali najniżej.
Dla mnie firmie jest wiarygodna.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
24 marca 2021 11:13
Odpowiedz do:  Misiek

Dzień dobry, bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszej oferty. Cieszymy się, ze jest Pan z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Seba
Seba
26 marca 2021 13:28
Odpowiedz do:  Misiek

Ja bym na Pana miejscu dokładnie przeczytał umowę i warunki promocyjne – jest tam zapis wnoszący obowiązkową opłaty za pakiet usług dodatkowych (niby jakieś ubezpieczenie grupowe etc..) – koszt 16,99 zł netto / miesiąc. To powoduje że już warunki nie są takie dobre przy zużyciu w granicach limitu miesięcznego 2000 kWh w porównaniu do podobno najdroższego Innogy wychodzi porównywalnie – ale już mniejsze miesięczne zużycia są niekorzystnie przy umowie z Fortum. Rezygnacja z tych usług dodatkowych powoduje przejście na cennik standardowy Fortum – czyli stawki z kosmosu 0,384 netto w G11.

Krzysztof
Krzysztof
22 marca 2021 13:43

A ja mam dobre zdanie o tej firmie bo przepłacałem o kilkaset zł miesięcznie w tauronie. Mam firmę prod.i sklep.
Jak się boisz człowieku to napisz do mnie, opowiem o szczegółach.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
23 marca 2021 12:53
Odpowiedz do:  Krzysztof

Dzień dobry, Panie Krzysztofie bardzo dziękujemy za opinię. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
19 marca 2021 14:12

Dzień dobry,
Informujemy, że przypadki przedterminowego rozwiązania Umowy z tytułu utraty prawa do lokalu, są rozpatrywane indywidualne. Na decyzję o warunkach rozwiązania Umowy wpływa wiele czynników, na przykład: typ Klienta, okres obowiązywania Umowy. Jeżeli chciałaby Pan, aby sprawa została ponownie zweryfikowana, prosimy o kontakt. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Jakub
Jakub
26 kwietnia 2021 22:41
Odpowiedz do:  Oficjalny profil

Umowa niestety mówi jasno (przynajmniej mowa) o konieczności zapłaty wysokiej kary tj. 75 PLN/MWh z tego tytułu pomnożona razy deklarowane zużycie i czas do końca umowy. Nie ma mowy o jakimkolwiek rozpatrywaniu czy negocjacjach.
Więcej, nie ma możliwości cesji czy odebrania tej energii gdziekolwiek indziej…przynajmniej tak jest w mojej umowie.

Andrzej M.
Andrzej M.
18 marca 2021 15:50

Podpisałem umowe, bałem się bo naczytałem się opinii…
Dostałem fakturę za prąd. Mam 37 gr, a za gaz 11.
Mam taniej
Pozdrawiam

Oficjalny profil
Oficjalny profil
19 marca 2021 14:03
Odpowiedz do:  Andrzej M.

Dzień dobry,
Panie Andrzeju, czasem opinie mogą być mylące, dlatego dziękujemy za zaufanie i witamy w gronie Fortum. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Stanisław
Stanisław
16 marca 2021 11:28

Ja tez jestem w Fortum gaz i prąd. Gaz po 10 gr, a prąd 38 gr. W Tauronie i PGNIG miałem drożej. I żadnej promocji bo stary klient.
Dla mnie zmiana wyszła lepiej.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
17 marca 2021 10:26
Odpowiedz do:  Stanisław

Dzień dobry,
Panie Stanisławie, każdy zadowolony Klient to ogromna radość i motywacja do dalszych działań. Dziękujemy, że jest Pan z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
5 marca 2021 10:15

Dzień dobry,
Działając jednak w oparciu o polskie prawo, przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej mogą wnioskować do Operatora Systemu Dystrybucyjne go o wstrzymanie dostaw energii, w przypadku gdy Klient nie opłaca faktur. Mając jednak na uwadze dobro Klienta, Fortum przed skierowaniem wniosku, kilkakrotnie informuje Klienta o zadłużeniu i wzywa do zapłaty. Jeżeli rachunki nie zostaną uregulowane w wyznaczonym czasie, do Klienta kierowane jest dodatkowe pismo. Jeżeli chciałby Pan dowiedzieć się więcej na temat zasad wstrzymania energii, prosimy o kontakt. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
5 marca 2021 09:56

Dzień dobry,
Panie Edwardzie, prosimy o pilny kontakt z Infolinią. Na podstawie danych w systemie, będziemy w stanie zweryfikować warunki Umowy, skontaktujemy się również z Przedstawicielem handlowym. Jeżeli doszło do jakichkolwiek nieprawidłowości, to zapewniamy, że zajmiemy się sprawą w trybie pilnym. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
3 marca 2021 12:17

Dzień dobry,
Panie Zbigniewie, jest nam niezmiernie przykro czytać tego typu opinie. Zanim zdecyduje się Pan na zakończenie współpracy, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Konsultanci wyjaśnią wysokość rachunku oraz szczegółowo omówią zużycie. Postaramy się znaleźć optymalne rozwiązanie sytuacji. Pozdrawiamy Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
2 marca 2021 14:31

Dzień dobry,
Jeżeli Umowa podpisana w 2018 roku weszła w życie w roku bieżącym, to prawdopodobnie miało to na celu ochronić Klientkę przed karą za przedterminowe rozwiązanie Umowy u poprzedniego sprzedawcy. Prosimy jednak o wysłanie maila z opisem sytuacji na adres: infopolska@fortum.com. Na podstawie historii konta, będziemy w stanie przeanalizować sytuację i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Sprawdzimy również czy duplikat podpisanej Umowy został odesłany i w jakim terminie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Grzegorz
Grzegorz
2 marca 2021 11:10

Jestem NIEZADOWOLONY bardzo,,musiałem zlikwidować firmę w związku z trudną sytuacją,wypowiedziałem umowę 3 miesiące wcześniej a że w umowie jest wypowiedzenie 6 miesięcy dostałem karę z tytułu “rażącego naruszenia warunków umowy” w wysokości 1200zł a moje rachunki to około 100 zł za miesiąc.Prosiłem o ludzkie podejście o jakąś negocjację NIESTETY nic. Rachunki za prąd wcale nie są niższe,a do tego podwójne,bo drugi jest z Tauronu. Nie polecam nikomu ,do tego problem z kontaktem ZAWSZE .To nie jest firma przyjazna ani firmom ani ludziom .

Oficjalny profil
Oficjalny profil
3 marca 2021 12:19
Odpowiedz do:  Grzegorz

Dzień dobry,
Panie Grzegorzu, jeżeli otrzymuje Pan dwie faktury to prawdopodobnie jedna jest od Fortum za sprzedaż energii elektrycznej , a druga od Operatora Systemu Dystrybucyjnego za tzw. przesył. Jeżeli chodzi o okres wypowiedzenie umowy, to warunki zakończenia współpracy są opisane w treści Umowy. Prosimy jednak o kontakt w tej sprawie, postaramy się zaproponować rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony. Proponujemy kontakt mailowy: infopolska@fortum.com Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
24 lutego 2021 11:46

Dzień dobry,
Pani Karolino, na decyzję o rozłożeniu płatności na raty, wpływa wiele czynników. Zespół zajmujący się tego typu działaniami, jest bardzo wyrozumiały i zwykle przychyla się do próśb Klientów. Bez danych, nie jesteśmy w stanie zweryfikować historii konta i określić dlaczego spotkała się Pani z odmową. Jeżeli chciałaby Pani, aby sprawa została ponownie przeanalizowana, prosimy o kontakt poprzez Infolinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
22 lutego 2021 12:42

Dzień dobry,
Pani Agato, z naszych ustaleń wynika, że dnia 10.02.2021 otrzymała Pani odpowiedź w sprawie. W dalszej korespondencji, Konsultanci szczegółowo omówili problem i odpowiedzieli na Pani pytania. W razie niejasności, pozostajemy do dyspozycji. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Lux Zapiekanki
Lux Zapiekanki
18 lutego 2021 11:18

To zależy chyba od tego na kogo się trafi u mnie rachunek 1100 za gaz zmniejszyli do 780 za takie samo zużycie.
Za prąd mam taniej tylko o 150 ale zawsze.
Jestem w Fortum od Listopada 2019

Oficjalny profil
Oficjalny profil
22 lutego 2021 12:45
Odpowiedz do:  Lux Zapiekanki

Dzień dobry,
Bardzo dziękujemy za komentarz i życzymy dalszej, owocnej współpracy. Pozdrawiamy
Zespół Fortum

Wanda
Wanda
12 lutego 2021 14:32

witam kochani, jestem na NIE, odbiorca firma, umowa podpisana na 2 tata wcześniej w domy, przedstawiciel przyjechał w sprawie fotowoltaniki i tak bajerował, że daliśmy się namówić, nie uznali nam odstapienia od umowy, która miała obowiązywać aż za 2 lata, bo jak tłumzczyli maja prognozy długoterminowe!!!, no i przyszedł pierwszy rachunek ze stała opłatą przez 2 lata, cena miała być niższa o 20 % od ceny rynkowej, ale jest wyższa o 15 %od ceny Energa, a do tego przyjdzie rachunek z Energa za przesył, jak by tego było mało, to blokuje mi przelew na Fortum w internecie, muszę się przejść do Banku i to wyjaśnić, może to ma zwiazeek z wyciekiem danych osobowych, strach pomyśleć, co bedzie po tych 2 latach, ale o tym poinformuję, raczej watpię, że zostaniemy w tej firmie, bo początki są fatalne,

Oficjalny profil
Oficjalny profil
16 lutego 2021 09:15
Odpowiedz do:  Wanda

Dzień dobry,
Pani Wando, prosimy o zgłoszenie sprawy pod nr tel. 122 100 000 lub mailowo infopolska@fortum.com. Na podstawie danych w systemie, będziemy w stanie zweryfikować Pani konto i odnieść się do Pani wypowiedzi. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paweł
Paweł
11 lutego 2021 22:07

jeżeli chodzi o klientów biznesowych jest ok, faktycznie mniejsze rachunki wyjaśnili o co chodzi z grupą taryfową co było ciężkie dopytać sie w tauronie

Oficjalny profil
Oficjalny profil
12 lutego 2021 09:23
Odpowiedz do:  Paweł

Dzień dobry,
Panie Pawle, dziękujemy za opinię. Cieszymy się, że współpraca generuje oszczędności. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
9 lutego 2021 15:58

Dzień dobry,
Panie Sebastianie prosimy o wysyłkę wiadomości z dokładnym opisem sytuacji na adres: infopolska@fortum.com. Zweryfikujemy sprawę w trybie natychmiastowym i wrócimy z odpowiedzią.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
26 stycznia 2021 15:06

Dzień dobry,
Panie Bogdanie, jeżeli istnieją jakiekolwiek zastrzeżenia co do wysokości rachunku, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Zapewniamy, że nasi Konsultanci zweryfikują i wyjaśnią sytuację. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
20 stycznia 2021 13:42

Dzień dobry,
Panie Dariuszu, prosimy o wysłanie wiadomości na adres email: infopolska@fortum.com z dokładnym opisem problemu. Zapewniamy, że zweryfikujemy sytuację i wrócimy z odpowiedzią, najszybciej jak będzie to możliwe. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Sylwia
Sylwia
13 stycznia 2021 10:19

Jak dla mnie rewelacja. Pełna informacja co i jak. W razie jakichś pytań można bez problemu się z nimi kontaktować. Polecam

Oficjalny profil
Oficjalny profil
14 stycznia 2021 10:39
Odpowiedz do:  Sylwia

Pani Sylwio, dziękujemy za opinię i życzymy dalszej, owocnej współpracy 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Darek
Darek
10 stycznia 2021 10:27

Prowadzę niewielki tartak. Mamy w związku z tym spore zapotrzebowanie na prąd. Szukałem sposoby optymalizacji tej pozycji kosztowej. Trafiłem na ofertę Fortum. Przypadli mi do gustu, ponieważ wszystko zostało wyjaśnione od A do Z. Pracę przedstawiciela handlowego oceniam 5 na 5.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
11 stycznia 2021 12:31
Odpowiedz do:  Darek

Panie Darku, z ogromną przyjemnością czytamy takie opinie, dziękujemy za zaufanie i cieszymy się, że dołączył Pan do Fortum. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
8 stycznia 2021 12:25

Panie Adamie, cieszymy się, że współpraca generuje korzyści, oby tak dalej 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

MIlena
MIlena
16 grudnia 2020 09:22

O Fortum powiedziała mi siostra bo ona najpierw z nimi podpisała umowę. Teraz ja podpisałam i jestem zadowolna. Pełen profesjonalizm, firma godna polecenia.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
17 grudnia 2020 11:02
Odpowiedz do:  MIlena

Dzień dobry, Pani Mileno bardzo dziękujemy za miłe słowa 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Oficjalny profil
Oficjalny profil
11 grudnia 2020 14:25

Dziękujemy za zaufanie. Cieszymy się, że nasze usługi spełniają oczekiwania. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Domino
Domino
10 grudnia 2020 14:31

Od kilku lat korzystam z usług Fortum i nigdy się nie zawiodłem na ich działaniach. Zdecydowanie polecam wszystkim niezdecydowanym.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
11 grudnia 2020 14:25
Odpowiedz do:  Domino

Dziękujemy za zaufanie. Cieszymy się, że nasze usługi spełniają oczekiwania.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Adam
Adam
7 grudnia 2020 10:07

Klientem jestem od 2 lat. Jak na razie zero problemów jeśli chodzi o współpracę. Wszystko zgodnie z umową. Ze swojej strony mogę jak najbardziej polecić.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
8 grudnia 2020 10:01
Odpowiedz do:  Adam

Panie Adamie, bardzo dziękujemy za miłe słowa. Cieszymy się, że jest Pan z nami 😊
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Tomasz
Tomasz
17 listopada 2020 17:06

Witam Poniżej przedstawiam maila od pracownika firmy Fortum który zapewnia ze cennik sprzedawcy jest regulowany przez URE. Umowę podpisałem na okres 48 miesięcy. Umowy jest podpisana na firmę a nie osobę prywatną. W dniu kiedy podpisywałem umowę przedstawiciel firmy Fortum doskonale znał cennik sprzedawcy w którym były już podane ceny gazu na najbliższe 4 lata. Od tych cen co roku przysługuje rabat.Pierwszy rok trwania umowy był korzystny jśli chodzi o ceny gazu, potem już jest tylko gorzej. Gdyby mnie poinformował że ceny są już ustalone na najbliższe 4 lata to ja mógłbym podjąć decyzje czy zaryzykować wiedząc ze ceny gazu mogą rosnąć i może być to korzystne dla mojej firmy. Ale Pracownik Państwa przekonywał że cennik jest pod kontrola URE . Posiadam całą korespondencję mailowa z Państwa pracownikiem . Reklamację już dwa razy wysyłałem na maila vip.poland@fortum.com. Brak odpowiedzi. Umowa kończy się 31 grudnia 2022 roku i już ją wypowiedziałem. Bardzo dziękuje Firmie dawnej Duon a obecnie Fortum za tak doskonałą umowę i wprowadzanie klienta w błąd. Ja osobiście bardzo nie polecam tej Firmy. Poniżej wiadomość wysłana przez pracownika firmy Fortum.
zień dobry,
Sprzedajemy paliwo gazowe do Państwa , umowa kończy się w 2017roku, ale korzystając z pojawienia się nowej opcji na jej przedłużenie, chciałbym ją Panu przedstawić.
Proponuję stały 20% upust na paliwo gazowe od cen, które zatwierdza nam Urząd Regulacji Energetyki. Umowa podpisywana jest na okres 48miesięcy, ale ma niespotykane do tej pory warunki.
Dla przykładu:
– Państwa obecna stała cena to 10,193gr za KWh (czy gaz był na rynku tani, czy drogi, płacili Państwo tyle samo)
– PGNiG podwyższa ceny gazu od 01.04.2017 roku o 1,6%
– a przy opcji stałego 20% upustu cena w naszej firmie wynosi w tej chwili 0,88gr za KWh (Do URE zostały złożone dokumenty odnośnie nowych cen, jeśli zostanie zatwierdzona, to będzie jeszcze niższa)
Plusem tej oferty niewątpliwie jest to, że możemy udowodnić, że średnia różnica między ceną Fortum (dawny DUON), a PGNiG zakładając 20% obniżkę od cen zatwierdzanych przez URE wyniosła aż 13,9%.
Dołączam w załączniku wykres obrazujący zmianę cen przez obie firmy w przeciągu ostatnich 12lat. (wykres nie obejmuje najnowszej podwyżki PGNiG).
Ceny, które proponują firmy sprzedające gaz w Polsce muszą być każdorazowo zatwierdzane przez Urząd Regulacji Energetyki, co daje pewność rzetelności i brak możliwości manipulowania nią przez przedsiębiorstwa. Jeśli ceny gazu spadają na giełdzie, to prezes URE wnosi do firm sprzedających gaz o ich obniżenie, natomiast jeśli drożeje, to firmy sprzedające gaz, mogą zwrócić się z prośbą o ich podwyżkę, co nie zawsze jest skuteczne, bo URE ma chronić zbiorowe interesy konsumentów oraz firm i nie zawsze się na to zgadza,
PGNiG również ma zatwierdzane ceny w taki sam sposób, czego wynikiem są podwyżki od 01.04.2017, które zatwierdził decyzją sprzed 2dni URE.
W chwili obecnej, nikt nie zaproponuje Państwu korzystniejszej opcji, bo patrząc na lata ubiegłe i ceny przetargowe, które były proponowane, są one dużo wyższe, bo muszą obejmować ryzyko wzrostu cen, które bierze na siebie sprzedawca, ale z drugiej strony też Państwo, ponieważ przy obniżce ceny, nikt Państwu jej nie obniży, a w tym przypadku tak się stanie.
Przy opcji 20% rabatu, przez ostatnie 12lat, cena nigdy nie byłaby wyższa niż 0,96gr za KWh, ale w tym samym czasie PGNiG sprzedawało gaz za ok. 11,5gr za KWh.
Dla Państwa przejście na nową opcję przy obecnych cenach, to ok. 1500zł netto rocznej oszczędności.
W przypadku chęci skorzystania z oferty, przygotuję stosowny aneks do umowy i wyślę Państwu do podpisania.
Pozdrawiam,
[…]
Specjalista ds. Utrzymania Klienta Biznesowego
FORTUM Sprzedaż Sp. z o.o.
[…]
ul. Domaniewska 39A
02-672 Warszawa
Dane kontaktowe przedstawiciela zostały ukryte przez Redakcję.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
19 listopada 2020 14:58
Odpowiedz do:  Tomasz

Dzień dobry, Panie Tomaszu cennik obowiązujący w trakcie Umowy jest jawny i znajduje się w jej treści. Złożenie przez Pana podpisów na Umowie jest równoznaczne z tym, że zapoznał się Pan z jej warunkami. Dodatkowo prosimy o pilny kontakt z naszą Infolinią. Podczas rozmowy telefonicznej, będzie możliwa identyfikacja Klienta, która pomoże w dokładnej analizie sprawy. Konsultant omówi również dalsze postępowanie związane z wypowiedzeniem Umowy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paula
Paula
6 października 2020 15:47

Jestem w Fortum już 2 lata i polecam. Opłaty niższe, faktury zawsze na czas.

Oficjalny profil
Oficjalny profil
6 października 2020 08:24
Odpowiedz do:  Paula

Pani Paulo, opinia naszych Klientów jest dla nas bardzo ważna, dziękujemy za komentarz
Zespół Fortum