Fortum – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

3.25 /5
(Ocen: 2037)
Fortum – ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Fortum to fińska spółka energetyczna powstała w 1998 roku, w której 51% udziałów ma fiński skarb państwa. Firma działa w 10 krajach na świecie, m.in. w krajach skandynawskich i bałtyckich, Rosji, Indiach, Polsce zatrudniając blisko 9 tys. pracowników.

Spółka stawia na kompleksowość swoich usług i komfort klienta. Odbiorca prądu lub gazu może dobrać pakiet napraw w swoim domu, zatroszczyć się o zdrowie swoje lub bliskich dzięki prywatnej opiece medycznej, wydłużyć termin płatności za rachunki, walczyć ze smogiem, korzystając w 100% czystej energii.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Fortum świadczy swoje usługi dla ponad 2,5 mln klientów. Własne elektrociepłownie, elektrownie zasilane paliwami lokalnymi i elektrownie wodne, a także elektrownie jądrowe w Finlandii pozwalają firmie produkować w Unii Europejskiej 96% energii wolnej od emisji dwutlenku węgla.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Firma kieruje swoją ofertę do małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Dla klientów instytucjonalnych posiada szeroką ofertę pakietów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

Sprzedawca oferuje również swoim klientom szeroki wachlarz usług dodatkowych, w tym:

  • audyt energetyczny instalacji i urządzeń;
  • możliwość kontaktu z dedykowanym opiekunem;
  • indywidualne podejście.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Firma energetyczna ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów skierowanych do odbiorców indywidualnych – obsługuje m.in. odbiorców taryf: G11, G12, G12w.

Obecnie spółka wprowadza również na Polski rynek usługę prądu na kartę – popularny, m.in. w Wielkiej Brytanii – system rozliczania za energię, polegający na szybkim i łatwym doładowaniu licznika za pomocą telefonu. Ofertę Fortum dopełnia pakiet prywatnej opieki medycznej, dopasowany do indywidualnych preferencji.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Fortum w 2019 roku:

Fortum - struktura paliw w 2019 roku.

Sprzedawca gazu dla firm i domu

Sprzedawca oferuje rozwiązania dla różnych odbiorców gazu, małych i średnich firm oraz gospodarstw domowych.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Fortum przygotował ofertę dla klientów biznesowych z różnych grup taryfowych. Propozycja dla odbiorców instytucjonalnych jest wystarczająco szeroka – możemy wybierać z kilku dostępnych ofert. W zależności od produktu możemy liczyć na np. gwarancję rynkowej ceny lub w przypadku dużych klientów, na indywidualne dopasowanie danej oferty do przedsiębiorstwa.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

W ramach oferty, klient indywidualny, wraz z umową sprzedaży gazu otrzyma dodatkowe profity – m.in. pakiet napraw, wakacje od płatności, aplikację do monitorowania zużycia prądu i gazu, a nawet możliwość korzystania z gazu przez 6 miesięcy za darmo.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Początki tej fińskiej firmy sięgają 1998 roku. Oficjalnie Fortum (Fortum Corporation) rozpoczęło działalność w styczniu 1999 r. Stopniowo korporacja zaczęła zaznaczać swoją obecność także w Szwecji, Norwegii, Rosji, Litwie, Łotwie, Estonii, Indiach, Wielkiej Brytanii. W 2010 roku spółka Fortum uruchomiła nowoczesną elektrociepłownia w Częstochowie, należy do najbardziej ekologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiosną 2016 roku Fortum rozpoczęło budowę nowej elektrociepłowni w Zabrzu, o wartości 870 milionów złotych.

Na polskim rynku spółka obecna jest od 2003 roku jako dostawca ciepła. Od 2016 roku Fortum na terenie całego kraju sprzedaje również energię elektryczną i gaz ziemny. Kapitał zakładowy w Polsce wynosi 348 mln zł. Firma, zgodnie ze swoją misją – dla czystszego świata, stawia w naszym kraju na zieloną energię i sprzedaje swoim klientom w 100% czysty prąd, w całości pozyskany z odnawialnych źródeł.

Obszary działalności korporacji Fortum

Firma prowadzi działalność w dwóch głównych obszarach: sprzedaży prądu oraz dystrybucji gazu. Posiada zarówno gazociągi, którymi dostarcza gaz do swoich odbiorców, jak również infrastrukturę (stacje do regazyfikacji oraz przystosowane do tego cysterny), umożliwiającą dostarczać gaz w postaci skroplonej, tzw. LNG .

Fortum w Polsce specjalizuje się także w dostarczaniu ciepła sieciowego, czyli za pomocą sieci ciepłowniczej, które jest produkowane w elektrociepłowniach lub ciepłowniach, a następnie za pomocą sieci ciepłowniczej jest dostarczane do naszych domów.

Należy docenić społeczne zaangażowanie Sprzedawcy, który prowadzi kilka własnych projektów non-profit.

  • Program Fortum dla Śląskich Dzieci, który pomaga rozwijać talenty uzdolnionej śląskiej młodzieży. Program powstał w 2012 roku z inicjatywy firmy energetycznej Fortum i jest realizowany we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Ulica na terenie Zabrza i Bytomia.
  • Honorowy Dawca Energii Fortum ma na celu promocję aktywnego trybu życia oraz pomoc potrzebującym dzieciom.
  • Program wolontariatu pracowniczego Bezinteresowna sieć ciepła Fortum, w ramach którego są cyklicznie organizowane akcje z zakresu edukacji ekologicznej.
  • Ogrody społeczne. Jest to inicjatywa tworzenia ogrodów społecznych, czyli zielonych miejsc integracji społecznej w przestrzeniach miejskich.
  • Leżak Fortum – częstochowski festiwal filmowy.

Fortum na YouTube – budowanie świadomości marki

Firma posiada swój kanał na YouTube, gdzie znajdziecie wiele filmików informujących m.in. o misji i wartościach Korporacji Fortum, obszarze działania, stosowanych technologiach. Dzięki filmikom lepiej poznacie tego fińskiego sprzedawcę prądu, gazu i ciepła.

Kampania Fortum mająca na celu zwrócenie uwagi na zmieniający się świat.

Aktualności o Fortum

Według danych firmy, coraz więcej Polaków decyduje się zostać klientem Fortum i zmienić sprzedawcę energii i/lub gazu.

Wzrost liczby klientów fortum.

Źródło: Fortum

Ilość zmian sprzedawców prądu na Fortum.

Źródło: Fortum

Więcej informacji o Fortum

Opinie o Fortum

Uwaga w październiku-listopadzie 2020 dokonaliśmy weryfikacji opinii o firmie Fortum.

Dodaj komentarz
guest
197 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Joanna
Joanna
13 kwietnia 2022 15:53

Podpisałam z nimi umowe przed podwyżkami które teraz widzę u znajomych w PGNiG i PGE. Broniłam się ale w końcu podpisałam.Teraz jestem spokojna że to był dobry wybór. Jak porownuje ceny że znajomymi to widzę duża różnice.
Plus dla Fortum. Jestem na tak.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
14 kwietnia 2022 14:04
Odpowiedz do:  Joanna

Pani Joanno,
dziękujemy, że podzieliła się Pani z nami swoją opinią. Cieszymy się, że jest Pani zadowolona, że wybrała nas na swojego sprzedawcę.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Piotr
Piotr
6 kwietnia 2022 13:34

Polecam Firmę Fortum i pana z woj. dolnośląskiego. Cieszę się z wejścia na zawsze rynkową cenę. Płace tyle ile jest obecna cena energii na rynku, a nie tak jak w przypadku Energa po zawyżonych cenach, które by stałe rosły.

Dziękuje i polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
13 kwietnia 2022 15:00
Odpowiedz do:  Piotr

Panie Piotrze,
cieszą nas właśnie takie opinie. Staramy się dostosowywać nasze oferty do obecnej sytuacji rynkowej.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marcin (Bistro)
Marcin (Bistro)
2 kwietnia 2022 11:03

Nie rozumiem ludzi , którzy piszą o wyższych cenach. Jeżeli skończyła wam się umowa, która podpisaliście kilka lat temu i przeszliście do od tego bądź tamtego roku to oczywiście, że będzie drożej. Moja stara umowa z tauron na stawkę 0,40 zł MWh kończyła się w 2021 roku. Przedstawiciel z Fortum przyjechał do mnie w 2020 roku i podpisałem umowę, która weszła w życie z początkiem 2022 na stawkę 0,59 MWh. Czy jest drożej niż było? Oczywiście! Ale gdybym został w Tauron to teraz zamiast 0,59 miałbym 0,95 MWh przy taryfie c11. Pozdrawiam ludzi myślących

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
5 kwietnia 2022 12:35
Odpowiedz do:  Marcin (Bistro)

Dzień dobry,
Panie Marcinie, dziękujemy za podzielenie się z nami Pana opinią. Cieszymy się jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Przed
Przed
11 maja 2022 20:40
Odpowiedz do:  Marcin (Bistro)

Dostalam dzisiaj rachunek za prad za 1 I 2 my stawka za MWh jest 1.10 przy Taryfie C 12

Norbert
Norbert
28 marca 2022 19:22

Nie rozumiem osób, które zarządzają firmą i nieświadomie podpisują dokumenty – np. Umowę energetyczną. Ja mam umowę z Fortum od 2 lat . Korzystam z ich portalu zakupowego. Zrozumiałem i cieszę się z tego, ze wiem jak kupować najlepiej dla mnie prąd. Mam świetną cenę – zwłaszcza na obecne czasy – kupuję ze średniej – taka statystyka w rachunku. Im dłużej mi liczą tą cenę tym wychodzi taniej. Super zajawką. Korzystam z tego i płacę. Ale patrząc na to co się dzieje z cenami, to wychodzę na tym lepiej. Nie ściemniam. Mam miesięczne zużycie ok. 16 tys kWh. Mała manufaktura gastronomiczna i wypieki. Z fortum jestem zadowolony. W 3Miescie jest super sprzedawca. Pomaga i wyjaśnia. Polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
30 marca 2022 14:53
Odpowiedz do:  Norbert

Panie Norbercie,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Dziękujemy za pozostawienie opinii.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Krzysztof
Krzysztof
24 marca 2022 15:39

Stanowczo odradzam współpracy z tą firmą!

Radzę czytać umowę wraz z prawnikiem, bo aby w przyszłości ją wypowiedzieć trzeba albo spełnić szereg warunków albo zapłacić karę.
W grudniu 2021 r. wypowiedziałem umowę z 2016 roku zawartą na 48 m-cu (czyli po okresie jej trwałości) z 1- miesięcznym okresem wypowiedzenia r. i naliczono mi karę 5 000 zł za przedwcześnie jej zerwanie.
Pomimo, że w umowie jest zapis, że stronom przysługuje 1-miesięczny okres wypowiedzenia, to nijak on się ma do rzeczywistości. Zgodnie z niejasnymi zapisami umowy ja miałem do wyboru, dalszą współpracę z Fortum do lipca 2023r., albo zapłatę kary, wybrałem karę.

Dodam, że kontakt z opiekunem to jakaś fikcja, po pierwsze graniczy z cudem, po drugie jeśli już się to uda, to właściwie jest bezużyteczny. W moim przypadku Opiekun był niekompetentny, nic nie mógł i sam nie rozumiał zapisów w/w umowy.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
30 marca 2022 14:55
Odpowiedz do:  Krzysztof

Panie Krzysztofie,
przed podpisaniem umowy staramy się przekazać wszystkie informacje związane z procesem zmiany sprzedawcy jak również z rozwiązaniem umowy. Wszystkie warunki zawarte są również w załącznikach do umowy, które są integralną jej częścią.
Każdy z Odbiorców ma możliwość dokładnego zapoznania się z warunkami zawartymi w umowie przed jej podpisaniem.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marcin
Marcin
23 lutego 2022 17:22

Przyszedł mi rachunek do firmy o ponad 100% więcej. Więc dzwonię do firmy ale oczywiście nie mają bezpośredniego połączenia na faktury i płatności tylko czekam. Bo przełączyłem się oczywiście na firmę Po czym Pani O. odbiera i mówi że się dodzwoniłem do indywidualnego klienta. Oczywiście zaprzeczyłem, mówię że wcisnąłem firmy czyli numer 2. Więc stwierdziła że ona mnie przełączy jak mnie przełączyła to czekałem przez godzinę i się oczywiście nie dodzwoniłem. Bo było ośmiu klientów w kolejce dzwoniących. Więc zadzwoniłem jeszcze raz i pani O. Jak mnie usłyszała że znowu to ja dzwonię. To mnie w ogóle rozłączyła. Więc zadzwoniłem trzeci raz i odebrała inna pani. Oczywiście ta sama gadka. Stwierdzając że się źle dodzwoniłem. I że mnie przełączy. Oczywiście mnie przełączyła i znowu było ośmiu oczekujących w kolejce. Nie ma po prostu z kim tego wyjaśnić. Normalny przedszkole. Nie wiem i skąd dlaczego biorą takie rachunki. Równie dobrze mogliby przysłać 1000 zł i też by było. Co wcale nie mam gwarancji że tak nie zrobią

Last edited 2 miesięcy temu by Marcin
Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
2 marca 2022 14:08
Odpowiedz do:  Marcin

Szanowny Panie,
przepraszamy za zaistniałą sytuację, jednak sytuacja na rynku energii elektrycznej spowodowała nagły wzrost połączeń przychodzących. Na infolinii niestety powstają bardzo długie kolejki. W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o kontakt e-mail na: infopolska@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Dawid
Dawid
18 lutego 2022 06:34

[…] Zamknąłem interes w zeszłym roku, w wynajmowanym lokalu a “wspaniałe” fortum cały czas wysyła mi rachunki za prąd. Dodatkowo chcą mnie obciążyć kwotą 27 500 zł , po czym zmienili zdanie i żądają ode mnie teraz 35 000 zł !
Przy zamykaniu interesu nigdy np.Tauron mnie tak nie potraktował !

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Marcel
Marcel
18 lutego 2022 20:59
Odpowiedz do:  Dawid

To są cwaniaczki, niestety ta karuzela prędko się nie zatrzyma

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 lutego 2022 07:56
Odpowiedz do:  Dawid

Panie Dawidzie,
a czy złożył Pan oświadczenie o wypowiedzeniu umowy? Skoro otrzymuje Pan rachunki, to oznacza to, że Operator Systemu Dystrybucyjnego przekazuje nam odczyty. Prosimy o pilny kontakt na adres vip.poland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Andrzej
Andrzej
17 lutego 2022 10:32

Uwaga na firme FORTUM zawarłem umowe 3 lata temu nai okres 4 lat opisze jak ona działa poprzednia firma ogłosiła upadłośc szybko zgłosiła się przdstawicielka od Fortum zapewniła że wciągu 2 tygodni wszystkie formalnosci załatwi ponieważ płaciłem w PGE podwójne stawke za prąd podpisałem umowę za kilka dni przysyła mi list i druk czysty by podpisać ponieważ się pomyliła oczywiście nie chciałem tego podpisac lecz byłem zmuszony ponieważ płaciłem w PGE podwójnie po skosultowaniu się z prawnikiem podpisałem płaciłem przez 3 lata według umowy w grudniu 2022 roku przyjezdżają 2 przedstawicieli z FORTUM i proponują mi zawarcie umowy na następne 4 lat mówię że mam jeszcze rok aktualną i nie podpisze drążyli temat 3 godziny w końcu odjechali w lutym przychodzi faktura o 300 procent drożej dzwonie na infolinie dodzwoniłem się po 3 dniach przedstawiam sytuacje pani potwierdza że dziwna faktura i każe poczekać 10 minut to się skonsultuje z kierownikiem po 15 minutach mówi ze podpisałem aneks w że 2022 roku przechodzę na cene rynkową […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 lutego 2022 07:54
Odpowiedz do:  Andrzej

Szanowny Panie,
jeżeli nie podpisał Pan żadnego aneksu, i uważa, że podpis na dokumentach mógł zostać sfałszowany prosimy aby zgłosił Pan sprawę odpowiednim służbom. W razie dalszego postępowania wyrażamy gotowość do wyjaśnienia sytuacji.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Mateusz
Mateusz
11 lutego 2022 20:32

UWAGA! Ta firma wystawia noty za opóźnienia w płatności. Przyjechałem z wakacji, zapłaciłem rachunek z 2,5 tygodniowym opóźnieniem, wystawili notę 150 zł za opóźnienie w płatności do rachunku 300 zł. Pierwszy raz spotkałem się z takim podejściem do własnego klienta. Na nic zdały się wyjaśnienia, prośby. Nigdy żaden z operatorów, z którymi współpracowałem nie naliczał tego. Ponadto obsługa klienta nie spełnia podstawowych standardów, nikt nie jest w stanie udzielić rzeczowej informacji, przekazują sprawę dalej (wyżej)bo sami nie są władni, nie są należycie doinformowani co przeciąga oczekiwanie na odpowiedź. Pisma nie zawierają żadnych referencji, nie wiadomo kto to pisze i skąd. Podejście do klienta na poziomie przedszkola.
Jednym słowem jeśli wydaje się Wam, że podpisaliście korzystną umowę, to nic bardziej mylnego bo przy pierwszej lepszej okazji Was oskubią. Nigdy już więcej nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą, która swą polityka oraz podejściem działa tylko na szkodę własnego klienta.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
15 lutego 2022 14:55
Odpowiedz do:  Mateusz

Szanowny Panie,
uprawnienie wierzyciela do rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, podobnie jak uprawnienie do żądania odsetek w przypadku nieuregulowania należności w terminie, wynika wprost z obowiązujących przepisów prawa (art. 10 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych).
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Malgorzata
Malgorzata
8 lutego 2022 13:35

Ta firma to szkoda słów. Przenoszę się z powrotem do Taurona. Chcąc zmienić taryfę wysłałam polecony z dokumentami. 2 tygodnie i podobno nie doszedł a w nim prosiłam o kontakt w tej sprawie i pani w tej właśnie sprawie zadzwoniła. Niby mailem z Gdańska nic do niej nie przychodzi a ona we Wrocławiu. Teraz nie odbiera telefonu. Tragedia. Napiszę o zmianę do Operatora.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
15 lutego 2022 14:46
Odpowiedz do:  Malgorzata

Szanowna Pani,
w celu wyjaśnienia sytuacji, prosimy o pilny kontakt pod adresem: vip.poland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Urszula
Urszula
7 lutego 2022 10:55

Nie mam z tą firmą nic wspólnego a oni wysyłają do mnie rachunki do zapłaty na maila jakaś żenada!

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lutego 2022 14:51
Odpowiedz do:  Urszula

Szanowna Pani,
nie mamy dostępu do danych do momentu kiedy ktoś nie podpisze z nami umowy. W celu wyjaśnienia sytuacji proszę o kontakt na adres: infopolska@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Henryk
Henryk
6 lutego 2022 13:02

Dla mnie ta firma jest nie poważna , ze względu jakich pracowników zatrudnia ,mowa o Pani Annie z Łodzi, która […] wprowadziła w błąd mnie i wiele innych firm,mimo donosów na nią dalej pracuje,podejrzewam ze tylko i wyłącznie dlatego że firmie to odpowiada ,jedno mówi, a drugie dzieje się w praktyce, zero kontaktu, nie odbiera i blokuje numeru.wstyd takich przedstawicieli mieć. Przestrzegam przed ta Panią wszystkich.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lutego 2022 14:52
Odpowiedz do:  Henryk

Panie Henryku,
staramy się dokładnie wyznaczać standardy jakościowe naszym przedstawicielom handlowym. Mają obowiązek rzetelnie informować Odbiorców o wszystkich warunkach umowy przed jej podpisaniem.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

M. Mariko
M. Mariko
1 lutego 2022 18:19

Wnioskowałam o odroczenie płatności za jedną fakturę z grudnia 2021 na 167zł za prąd. Przyszła akceptacja z uwagi na moją sytuację. Dziś Fortum wstrzymała mi dostawę prądu. Nie ma opcji podładować telefon i zadzwonić do lekarza a kontakt muszę mieć ze względu na stan zdrowia. Po siedmiu latach bycia stałym klientem i opłacającym w terminie faktury teraz przez jedną fakturę wstrzymują prąd. Gaz też mam nieopłacony a nie wstrzymany. Wypowiedziałam Fortum umowę natychmiastowo. Niech szukają klientów z siedmioletnim termunowym opłacaniem rachunków. Z daleka od Fortum!

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lutego 2022 14:39
Odpowiedz do:  M. Mariko

Pani Mariko,
prosimy o pilny kontakt na adres e-mail infopolska@fortum.com w celu wyjaśnienia sytuacji.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Małgorzata
Małgorzata
1 lutego 2022 16:59

Otrzymałam dziś dwie faktury za prąd 1-18/19.01. Jedną od poprzedniego dostawcy ENERGA 22,56zł i drug a od nowego FORTUM 31,82. Co mam zrobić? A Fortum obiecywało tańsze rachunki…

Małgorzata
Małgorzata
2 lutego 2022 11:59
Odpowiedz do:  Małgorzata

Już wiem dlaczego mam dwie faktury, choć Pani “opiekun” mnie o tym nie poinformowała zawierając umowę. Dowiedziałam się na czacie z Energa. Szkoda, że z Fortum nie ma takiej możliwości błyskawicznego kontaktu. Nie rozumiem tylko dlaczego z Fortum jest wg nowej taryfy całodobowej, a z Energa wg starej zmiennej dzień/noc.

Last edited 3 miesięcy temu by Małgorzata
Tadeusz M
Tadeusz M
30 stycznia 2022 10:19

Jak dla mnie najlepsza firma jaka sprzedaje gaz i prąd , może dlatego że trafiłem na dobrego przedstawiciela z którym mam cały czas kontakt. Dzięki jego opiece i zabezpieczeniu cen za sam gaz place jakieś 500% mniej niż Ci co są w Pgnigu.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 stycznia 2022 15:12
Odpowiedz do:  Tadeusz M

Panie Tadeuszu,
dziękujemy za tak pozytywną opinię. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Ygffg
Ygffg
18 lutego 2022 11:54
Odpowiedz do:  Tadeusz M

Pokaż rachunek ❗❗❗

Robert
Robert
25 stycznia 2022 23:08

Odwiedził mnie przedstawiciel tej firmy ale strasznie kręcił. Najpierw powiedział, że ma jakieś rozwiązania, dzięki którym mniej zapłacę za prąd i powiedział, żebym przygotował fakturę to mi wyliczy. Kiedy przyszedł następnego razu, coś tam przekalkulował i wyciągnął umowę dostawy energii. Kiedy powiedziałem, że teraz nie będę na szybko czytał i podpisywał, więc niech mi wyśle na maila to sobie przeczytam na spokojnie, po czym miał mi wysłać na skrzynkę i do tej pory tylko go widziałem, jak i jego umowę. Sami wyciągnijcie wnioski.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 stycznia 2022 15:13
Odpowiedz do:  Robert

Panie Robercie,
w takiej sytuacji prosimy o kontakt pod adresem infopolska@fortum.com, w wiadomości prosimy aby wskazał Pan jak najwięcej szczegółów dotyczących umowy.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Iwona
Iwona
25 stycznia 2022 15:44

Nie wysyłają faktur!!! 25/11/2021 spisane liczniki do dzisiaj brak faktury,ale wezwanie sądowe do zapłaty dotarło. Jak to Pani na infolinii powiedziała na numer telefonu stacjonarnego załatał wysłany SMS z informacja o nie zapłaconym rachunku. Śmiechu warte…. Nie można się z nikim dogadać bo przecież oni wysyłają faktury, ale nikt ich nie widział… brak słów

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 stycznia 2022 15:16
Odpowiedz do:  Iwona

Pani Iwono,
dokładamy starań, aby dostarczanie faktur, jak również odpowiedzi na Państwa zgłoszenia, były realizowane możliwie jak najszybciej, natomiast w ostatnim czasie zauważyliśmy wzrost zgłoszeń dotyczących korespondencji, która do Państwa nie dotarła.
W związku z tym zwracamy się z uprzejmą prośbą o oznaczenie naszych głównych adresów kontaktowych jako autoryzowanych u swojego operatora poczty elektronicznej:
ebok.faktura@fortum.com
vip.poland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Natalia
Natalia
20 stycznia 2022 21:34

Dzisiaj był u mnie przedstawiciel fortum.podpisałam umowę.pan zabrał dokumenty.podobno umowa ma przyjść pocztą.zaczynam się bać po przeczytaniu komentarzy…

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 stycznia 2022 15:49
Odpowiedz do:  Natalia

Szanowna Pani,
po podpisaniu umowy przez Odbiorcę weryfikujemy dokumenty składamy podpis i odsyłamy oryginał na adres korespondencyjny.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

niezadowolona z fortum
niezadowolona z fortum
16 lutego 2022 21:16
Odpowiedz do:  Natalia

masz 14 dni na odstąpienie. A zaraz czy nadal wolno im podpisywać umowy w domu u klienta bo chyba zakaz mają. bo tak ludzi robili. a kopie umowy powinien zostawić

Marek P
Marek P
20 stycznia 2022 19:32

Przyszedł rachunek za gaz z fortum za grudzień w sumie to już chciałem rezygnować ale pani w pgnig poinformowała mnie jakie oni mają ceny obecnie więc jednak zostaje. Prowadzę piekarnie i tu wszystko działa na gaz i gdybym był w pgnig na ich cenach to albo zamykam zakład albo wprowadzam ceny 30 zł za chleb bo nie widzę innej możliwości. Także polecam firmę u nich również wzrosło ale bez przesady

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 stycznia 2022 15:50
Odpowiedz do:  Marek P

Szanowny Panie,
dziękujemy za podzielenie się swoją opinią. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Daniel
Daniel
20 stycznia 2022 19:07

Mam restauracje w Łodzi w listopadzie podpisałem umowę i Kupuję gaz z TGE przez fortum i z tego co widzę to w styczniu coś w granicach ok 400 zł za MWh mi wyjdzie natomiast w PGNiG 800 zł sobie od stycznia liczą. Jak by nie patrzeć spora różnica

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 stycznia 2022 15:52
Odpowiedz do:  Daniel

Szanowny Panie,
dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszy nas fakt, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wojceich
Wojceich
15 stycznia 2022 16:28

Zostałem wprowadzony w błąd przez tą firmę. Inne były uzgodnienia telefoniczne, a umowę dostałem do podpisu inną i niestety nie przeczytałem dokładnie wszystkiego. Zaufałem sprzedawcy. Proszę na nich uważać, teraz wszystkiego się wypierają.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
18 stycznia 2022 14:52
Odpowiedz do:  Wojceich

Szanowny Panie,
nasi przedstawiciele mają obowiązek rzetelnie informować przyszłych Odbiorców prądu oraz gazu o wszystkich warunkach umowy. Dodatkowo osoby fizyczne mają okres 14 dni na zapoznanie się z umową i złożenie odstąpienia.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Mirosław
Mirosław
12 stycznia 2022 10:51

Od 3 tyg chcę się dodzwonić na infolinie, 0 odzewu. Na formularze 0 odzewu. Nie dostałem faktury za grudzień, ostatnia 26.11. W sezonie grzewczym beda kazali zapłacić mi za ponad 2 miesiąca!najgorszy wybór jak można sobie wyobrazić! Nikomu nie polecam wręcz przestrzegam.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
12 stycznia 2022 15:12
Odpowiedz do:  Mirosław

Panie Mirosławie,
w ostatnim czasie liczba zgłoszeń drastycznie wzrosła. Prosimy o cierpliwość, staramy się odpowiadać na każde zgłoszenie.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

niezadowolona z fortum
niezadowolona z fortum
16 lutego 2022 21:20
Odpowiedz do:  Mirosław

ludzie do Rzecznika Praw konsumenta piszcie. chociaż oni sobie nic z tego nie robią

Marek
Marek
11 stycznia 2022 11:30

Największe możliwa porażka, zero kontaktu z klientem, do podpisania umowy wszystko cudownie. Potem klient zostaję sam bezradny, wkurzony z problemem.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
12 stycznia 2022 15:10
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku,
staramy się o jak najlepszą obsługę klienta. Niestety w ostatnim czasie liczba zgłoszeń drastycznie wzrosła. Jeżeli nie może Pan się dodzwonić na naszą infolinię, prosimy o kontakt pod adresem infopolska@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

edward
edward
21 grudnia 2021 00:36

Pięknie to wygląda jak podpisują umowę ale później jest zupełnie inaczej. Ceny gazu szybciej szybują w górę niż rakieta kosmiczna. Ja zostałem oszukany. Ostrzegam innych. Czekam tylko do rozwiązania umowy, a w czasie jej trwania myślę o zmianie źródła energii do ogrzewania domu i nie płacenia za swoje popełnione błędy niepoważnej “firmie”

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
27 grudnia 2021 14:38
Odpowiedz do:  edward

Szanowny Panie,
nasi przedstawiciele mają obowiązek informować o wszystkich aspektach zawartych w umowie, szczególnie tych, które dotyczą cen paliwa gazowego.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

niezadowolona z fortum
niezadowolona z fortum
16 lutego 2022 21:21
Odpowiedz do:  edward

przeczytaj dokładnie owu jak i kiedy możesz rozwiązać umowę.

Agnieszka
Agnieszka
14 grudnia 2021 07:08

Nie pozwalacie pisać złych opinii jesteście oszustami

enerad.pl
enerad.pl
14 grudnia 2021 08:28
Odpowiedz do:  Agnieszka

Pani Agnieszko,

wszystkie komentarze są przez nas moderowane, w związku z tym nie są one widoczne od razu. Prosimy również o merytoryczne treści, do których będzie mógł odnieść się sprzedawca. Więcej o zasadach komentowania przeczyta Pani: https://enerad.pl/komentarze-w-enerad-pl-zasady-dla-uzytkownikow/

Pozdrawiamy
zespół enerad.pl

Agnieszka
Agnieszka
13 grudnia 2021 18:37

Prowadzę bar i poprzednia. Faktura za zużycie 227 M3 gazu wynosiła 755 złotych a obecnie dostałam fakturę ,gdzie za zużycie 388 M3 otrzymałam rachunek na kwotę 3.400 złotych. W popr
zedniej fakturze za 1 M3 była kwota ok.3.33 zł a obecnie wyszło 8.88 zł za M3. Proszę o wyjaśnienie takiej różnicy cen.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
27 grudnia 2021 14:36
Odpowiedz do:  Agnieszka

Pani Agnieszko,
w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji prosimy o kontakt na adres vippoland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
10 grudnia 2021 15:06

Szanowna Pani,
po podpisaniu umowy prosimy o bezpośredni kontakt z naszą obsługą klienta. Prosimy o przesłanie wiadomości na adres vippoland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Last edited 5 miesięcy temu by Oficjalny Profil
Małgorzata
Małgorzata
10 grudnia 2021 23:06
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

Proszę o przeczytanie mojego posta dokładnie. Nie mogę wysłać wiadomości na ten adres, bo jest odrzucana przez system. Pani Hanna mówiła, że z nią mam się kontaktować w razie pytań, a teraz zmiana na obsługę klienta? Coś tu nie gra.

noname
noname
4 grudnia 2021 01:09

Powiem tylko tak że Zeciuk Jastrowie kupuje od niech gaz , ceny centralnego ogrzewania w czynszu ze spółdzielni mieszkaniowej wzrosły z 200 zł / msc na 600 zł / na msc tj 1200 złoty za czynsz.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
7 grudnia 2021 13:13
Odpowiedz do:  noname

Nie jest to tajną informacją, że ceny na rynku paliwa gazowego znacząco uległy wzrostowi. Staramy się aby nasze oferty miały korzystne ceny, niestety jednak nie jest to możliwe na tyle na ile oczekują tego nasi Odbiorcy.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Klient
Klient
2 grudnia 2021 08:03

Jestem nowym klientem, dokładnie od miesiąca choć jeszcze nie płacę rachunków w Fortum, ponieważ trwa jeszcze poprzednia umowa w innej firmie. Na ten moment nie wiem jakie będą rachunki, choć niestety po wstępnym przeliczeniu wygląda na to, że jednak większe (oczywiście proporcjonalnie do wzrastających kosztów).
Chcę jednak powiedzieć o tym jak (niestety załatwiają sprawę). Pani, która do mnie przyjechała jako przedstawiciel tej firmy opowiadała co i jak mogą zmienić, żeby było taniej. Jak się potem okazało były to kłamstwa, bo nie ma takiej możliwości, żeby obniżyć koszty tego co pani mówiła. Więc od samego początku kontaktu z panią wszystko opiera się na kłamstwie, żeby zwerbować klienta. A potem zero kontaktu: pani nie odbiera telefonów, nie odpisuje na wiadomości, żadnego kontaktu. A mówiła o sobie, że będzie “opiekunem klienta”. Jak tak ma wyglądać ta opieka to ja dziękuję.
Napisałem bezpośrednio do firmy. Owszem dostałem odpowiedź, ale tylko taką, z której wynika, że umowa jest ważna i koniec. Żadnych wyjaśnień na zadane pytania.
Podejście do klienta właśnie takie. Ców więcej powiedzieć.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
7 grudnia 2021 13:11
Odpowiedz do:  Klient

Szanowny Kliencie,
chętnie przyjrzymy się dokładniej zaistniałej sytuacji. Prosimy o kontakt poprzez e-mail vippoland@fortum.com, przepraszamy również za to, że nie spełniliśmy Pana oczekiwań dotyczących obsługi klienta. Cały czas pracujemy nad najwyższym poziomem obsługi naszych odbiorców.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Klient
Klient
1 grudnia 2021 11:46

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył karę na Fortum Marketing and Sales Polska za poniższe praktyki:
1) podszywanie się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu,
2) zatajanie szczegółów promocji,
3) wprowadzanie w błąd co do wysokości przyszłych rachunków,
4) niewydawanie konsumentom egzemplarzy podpisanych dokumentów,
5) nieinformowanie o możliwości odstąpienia od umowy,
6) nieuznawanie odstąpień od umowy.
Każdy poszkodowany konsument, który złożył skargę na FMSP nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem (między 1 listopada 2016 r. a 14 czerwca 2021 r.), dostanie 49 zł rekompensaty. Niezależnie od tego spółka umorzy lub zwróci takim osobom wszelkie opłaty związane z rozwiązaniem przez nich umowy przed terminem. Tym, którzy tego nie zrobili, FMSP umożliwi wypowiedzenie kontraktu bez ponoszenia kosztów. Natomiast klientom, którzy skarżyli się na wprowadzenie w błąd co do warunków promocji, spółka dokona m.in. korekty rozliczeń ich należności z tytułu zużytego prądu lub gazu z uwzględnieniem obiecywanego rabatu za cały okres promocyjny przewidziany w umowie i wypłaci im nadpłatę. Spółka musi poinformować każdego poszkodowanego konsumenta o przysługujących mu prawach.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
7 grudnia 2021 13:09
Odpowiedz do:  Klient

Szanowny Kliencie,
niestety ta opinia nie jest merytoryczna. Decyzja UOKiK jest ogólnodostępna. Wszyscy nasi Odbiorcy otrzymali stosowne pisma odnośnie rozporządzenia.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marek
Marek
16 listopada 2021 12:34

Ostrzeżenie.
Jestem klientem firmy od 2017 roku.Współpraca układała się bardzo dobrze do czasu montażu instalacji fotowoltaicznej.Mam podpisaną umowę kompleksową z firma Fortum ,która zobowiązuje do rozliczenia prokonsumenckiego.Dystrybucją zajmuje się firma Tauron i na jej stronie internetowej podana jest informacja ,iż rozliczeniem prądu z produkcji własnej zobowiązana jest też między innymi firma Fortum .
Ze strony internetowej firmy Fortum nie wynika, że prądu z fotowoltaicznej produkcji nie będą rozliczać jeżeli panele fotowoltaiczne nie są od ich partnerów biznesowych. Jeżeli taką informację posiadałbym chętnie bym skorzystał, niestety żadnej propozycji, reklamy nie otrzymałem. Zostałem wprowadzony w błąd przez informacje zawarte na stronie internetowej firmy Fortum. Firma Fortum nie będzie rozliczać
mojej produkcji i zaproponowano mi wypowiedzenie umowy. Współpraca z firma Fortum okazała się porażką.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
22 listopada 2021 14:51
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku,
staramy się rzetelnie informować naszych klientów na temat zapisów zawartych w umowie. Zawsze jesteśmy do dyspozycji na naszej infolinii. Nasi konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania związane z instalacją paneli fotowoltaicznych.
W przypadku bilansowania energii na naszej stronie internetowej wskazani są nasi partnerzy.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Norbert
Norbert
9 listopada 2021 17:58

Od roku kupuję w fortum prąd. Na rynku z Towarowej Giełdy Energii. Jestem świadomy tego co się dzieje z cenami w Europie i Polsce. Kupuję według stawki, którą sobie sam założyłem, a fortum szuka dla mnie takiej ceny. Jak na razie jest dobrze. Świetny doradca-handlowiec pomógł mi w wyborze oferty. Mogę powiedzieć,. że płacę według tego co jest teraz , a nie przepłacam. Obsługa z centralą bez problemu. Polecam Fortum, bo zachowują się bardzo profesjonalnie.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
10 listopada 2021 10:44
Odpowiedz do:  Norbert

Dziękujemy za zaufanie. Cieszymy się, że nasze usługi spełniają Pana oczekiwania.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum

antytrol
antytrol
21 kwietnia 2022 10:01
Odpowiedz do:  Norbert

nawet sami pracownicy w/wymienionej firmy piszą…hahaha

enerad.pl
enerad.pl
21 kwietnia 2022 13:02
Odpowiedz do:  antytrol

Drogi Użytkowniku,

w naszym serwisie dokładamy wszelkich starań, aby publikowane komentarze nie były efektem działań firm. Więcej o zasadach komentowania i moderacji przeczytasz: Komentarze w enerad.pl – Zasady dla Użytkowników.

Pozdrawiamy
zespół enerad.pl

Wacław
Wacław
4 listopada 2021 12:10

Jesteśmy klientem biznesowym, który zakupuje sporo ponad 250 MW energii elektrycznej. Byliśmy w Tauronie, który za każdym razem wskazywał jasne stawki za kWh. W ubiegłym roku skorzystaliśmy z niepowtarzalnej okazji na obniżenie stawek za kWh na skutek zapewnień czarującego Pana Pawła z Fortum. Pan Paweł opowiadał Nam jaki to Tauron jest zły bo straszy podwyżkami cen energii, a oni w Fortum, że rzetelni, żę prości prości w obsłudze itd. itp. To, że opowiadał tego typu kocopoły to jeszcze nie jest aż takie straszne (wiadomo pajac handlowiec) ale to, że wprowadził Nas wszystkich w błąd twierdząc, ze jego cena – oczywiście wyższa od Taurona już od pierwszego rachunku – ma być stała to już była gruba przesada.

A teraz to co się stało w roku bieżącym, to już przeszło wszelkie oczekiwania. Energia za kWh zamiast być tańsza od Taurona i stała, to okazało się, że jest zmienna i wyższa o 55 procent. Pan Paweł odniósł się do tej sytuacji twierdząc, że liczyć nie potrafimy (a to się zgadza, bo nikt dokładnie nie przeczytał podsuniętej przez niego umowy). Na prośbę o spotkanie odpowiedział, że troszczy się o Nasz stan zdrowia bo COVID.i nie może się z nami spotkać – zapewnił Nas o tym, że na wszelkie pytania odpowie w mail’u.

Podsumowując, jest to nie fair zagranie, ale taki widocznie mają kor biznes – czyli takie prowadzenie trochę gry w trzy puszki – wystarczy, że się skusisz to już przegrałeś.

Nasze stanowisko jest teraz takie, wszystkim mówimy kogo tylko spotkamy o tym co Nam zrobiono i będziemy tak robić do końca trwania umowy na pewno.

Kuszonym polecamy dobrze się zastanowić zanim przystąpicie w ogóle do tej gry w bazarowe trzy puszki.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
4 listopada 2021 14:21
Odpowiedz do:  Wacław

Panie Wacławie,
bardzo przykro jest nam czytać takie opinie. Nasi przedstawiciele handlowi mają obowiązek rzetelnie informować nowych Odbiorców na temat procesu zmiany sprzedawcy oraz dokładnych cen energii elektrycznej. Złożenie przez Pana podpisów na Umowie jest równoznaczne z tym, że zapoznał się Pan z jej warunkami.
W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy aby opisał Pan dokładnie sytuację w wiadomości e-mail oraz przesłał ją na adres vip.poland@fortum.com
Po otrzymaniu zgłoszenia odpowiemy Panu na każde zadane pytanie.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Małgorzata
Małgorzata
27 października 2021 16:25

Zadzwoniła Pani, która podała się za naszego opiekuna (kto jej nadał taką nazwę?).
Po spotkaniu w domu obiecała tańsze rachunki w Fortum niż dotychczas gdzie indziej (zobaczymy).
Zapewniła, że jeśli będą problemy można do niej dzwonić
Od wakacji nie mogę się z panią skontaktować, nie odbiera telefonu, nie odpowiada na sms-y.
Zaczęłam mieć wątpliwości czy dobrze zrobiłam podpisując umowę
W umowie ostatnio wypatrzyłam, że jest błędny adres mailowy (jedna litera) i nic do nas nie dojdzie.
Napisałam na stronie Fortum w formularzu kontaktowym, ale nie mam żadnej odpowiedzi.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
28 października 2021 10:46
Odpowiedz do:  Małgorzata

Szanowna Pani,
prosimy o kontakt z naszą infolinią pod nr telefonu +48 512 879 339, nasi konsultanci pomogą Pani oraz udzielą odpowiedzi na wszystkie pytania. Jeżeli sprawa będzie wymagała dłuższej weryfikacji założą zgłoszenie, którym zajmie się odpowiedni departament Fortum.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Edyta
Edyta
21 października 2021 19:39

Nigdy nie wejdę z nimi już w żadne umowy… Miało być taniej jest drożej zero kontaktu od pH jednym słowem tragedia umowa zawiła ciężko odstąpić bo mają swoje dziwne okresy wypowiedzenie… Nie polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
25 października 2021 15:08
Odpowiedz do:  Edyta

Szanowna Pani Edyto,
staramy się aby oferty były dobierane indywidualnie do każdego odbiorcy. Chętnie udzielimy Pani pomocy, niestety brak szczegółów nie pozwala nam na przenalizowanie sytuacji. Prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi pod adresem infopolska@fortum.com.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Izabela
Izabela
12 października 2021 13:49

Dostałam pierwszą fakturę, oczywiście nic nie zgadza się z tym co mówił handlowiec, P Kamil gwarantował mi cenę stałą niższą niż w pgnig, a teraz mam na fakturze zdecydowanie wyższą , Pgnig 0,20748, fortum październik 0,373620, wrzesięń 0,269750 a ofertę miałam w czerwcu i miała być stała cena 0,160000. Mowy nie było o zmianie cen, Generalnie fajnie by było gdyby ktoś z fortum się skontaktował ze mną, na infolini oczywiście nie ma z kim rozmawiać. Od lat korzystałam z różnych firm w dostawie prądu, i nigdy nie zostałam tak potraktowana. Mam nadzieję, że fortum stanie na wysokości zadania i skontaktuje się ze mną w celu wyjaśnienia, do handlowca P Kamila też nie mogę się dodzwonić.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
13 października 2021 07:15
Odpowiedz do:  Izabela

Szanowna Pani,
niestety ciężko nam zweryfikować Pani dane aby móc się z Panią skontaktować.
W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy aby opisała Pani dokładnie sytuację w wiadomości e-mail oraz przesłała ją na adres vip.poland@fortum.com
Po otrzymaniu zgłoszenia odpowiemy Pani kompleksowo na każde wątpliwości.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Marek
Marek
24 września 2021 14:02

Przeszedłem do fortum bo maja gaz najtańszy niż PGNIG
Polecam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
27 września 2021 16:09
Odpowiedz do:  Marek

Panie Marku,
staramy się dobierać oferty do potrzeb naszych klientów. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

edward
edward
21 grudnia 2021 00:21
Odpowiedz do:  Marek

To chyba już było ale w 1998 za listopad otrzymałem fakturę 4x większą niż w zeszłym roku. Mnie oszukali – ostrzegam innych

Stenia
Stenia
23 września 2021 18:34

Jeżeli chodzi o ceny prądu to jest ok, natomiast zostałam wprowadzona w błąd jeżeli chodzi o gaz, Handlowiec pięknie namawiał , ceny miały być bez zmian, a jak dostałam harmonogram to mam palpitacje serca, cena gazu wychodzi ponad 100% drożej jak w PGNiG. Zużywam ok 45 kWh miesięcznie, a mam płacić przez pierwsze pół roku 36,13, a później 41,24 miesięcznie. Czy ktoś widział tak wysokie ceny gazu, bo ja nie.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
24 września 2021 15:14
Odpowiedz do:  Stenia

Szanowna Pani,
wyjaśniamy, że harmonogram jest wystawiany na podstawie rocznego zużycia paliwa gazowego wskazanego w Umowie.
Prosimy o kontakt z naszą infolinią lub też pod adresem infopolska@fortum.com po założeniu zgłoszenia udzielimy Pani szczegółowych wyjaśnień.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Janusz
Janusz
22 sierpnia 2021 10:42

Ja jestem w Fortum od 4 lat i jestem zawiedziony. Na początku płaciłem ok. 140zł za 2 miesiące, teraz płacę 240zł. Rozumiem ogólne podwyżki za prąd, ale po podwyżkach płaciłem 170zł. to dlaczego teraz płace 240zł?. Od przyszłego roku wracam do Energii S.A.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
6 września 2021 14:51
Odpowiedz do:  Janusz

Panie Januszu,
niestety ciężko nam udzielić odpowiedzi na Fortum , ponieważ nie znamy dokładnie Pana oferty.
W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o kontakt pod adresem e-mail infopolska@fortum.com. Nasi pracownicy udzielą Panu rzeczowych informacji.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Andrzej
Andrzej
5 lipca 2021 18:30

Zgadzam się z panem ja też place podwyższone rachunki zapłaciłem za gaz z góry do końca roku to otrzymałem dzisiaj dodatkowy rachunek i zapłatę z odsetkami […] miało być tak pięknie dzwoniłem na infolinię to pani nie umała mi odpowiedzieć za co mam dopłacać z odsetkami może nie duże pieniądze z każdego wyciągną kasę to się uzbiera

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
8 lipca 2021 14:46
Odpowiedz do:  Andrzej

Dzień dobry,
wyjaśniamy, iż Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. W przypadku Taryfy W-1.1 Operator Systemu Dystrybucyjnego dokonuje odczytu licznika raz w roku. W związku z powyższym, Fortum aby uniknąć wysokich jednorazowych kosztów, Fortum wystawia harmonogram płatności.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Ola
Ola
30 czerwca 2021 20:55

Czy mogę prosić namiar na przedstawiciela na teren Walbrzycha

Marek
Marek
15 czerwca 2021 12:20

Widzę że większość negatywnych opini wywodzi się z nieświadomości i niewiedzy ludzi. Nwm może ja trafiłem popristu na dobrego doradcę.
Zawarłem współpracę z Fortum w 2020 roku i do tej pory jestem zadowolony. Mam niewielką restauracje i nie dos że przedstawiciel pomógł mi zmniejszyć opłaty za dystrybucję to jeszcze dostałem stawki zabezpieczone aż na 4 lata. Na początku tez miałem obawy że będę przepłacać ale teraz jak wiem co wtedy dawał mi Tauron i co dawalby mi teraz wiem ze podjąłem dobra decyzję.
A kolejnym plusem jest to że mam ciągły kontak z moim opiekunem z Fortum który teraz mi pomógł przy doborze parametrów przy mojej drugiej nowootwartej restauracji.
Podsumowując: pełen profesjonalizm
POLECAM W 100%

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
15 czerwca 2021 20:01
Odpowiedz do:  Marek

Dzień dobry,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z naszą Spółką. Dziękujemy za podzielenie się swoją opinią z innymi.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Lukas
Lukas
12 listopada 2021 18:57
Odpowiedz do:  Marek

Za przeproszeniem to pan wlasnie jest nieświadomy, moja mama podpisala umowę z fortum 5lat temu a od roku płaci więcej i to grubo i też przez te 4 lata bylo pieknie . Nie polecam tej spulki,fortum jest do bani !!!!!!

Ilona
Ilona
2 grudnia 2021 12:04
Odpowiedz do:  Lukas

Pana mama może mieć większe stawki niż przed podpisaniem umowy ale ma je zamrożone na jakiś okres czasu gdzie jak podpisywała w PGE mieli 0,75 gr a w fortum było 0,66 oczywiście podałam tylko przykład

Nina
Nina
14 czerwca 2021 08:00

Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii. Był u mnie przedstawiciel fortum, wszystko mi prosto wytłumaczył i tak jest. Dali mi niższą cene i jestem bardzo zadowolona. Rachunek niższy o jakies 20 procent.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
14 czerwca 2021 12:02
Odpowiedz do:  Nina

Dzień dobry,
Pani NINO, czasem niestety opinie mogą wprowadzać nowych Odbiorców w błąd, dlatego dziękujemy za zaufanie i witamy w gronie Fortum. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Kasia
Kasia
10 czerwca 2021 13:25

Nieporozumienie totalne , zeby złozyc wypowiedzenie trzeba listownie bo nie uznaja maila

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
11 czerwca 2021 11:14
Odpowiedz do:  Kasia

Dzień dobry,
Zgodnie z art. 77 § 2 Kodeksu cywilnego, jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, wypowiedzenie umowy powinno być stwierdzone pismem. W Umowie również znajduje się zapis, iż wypowiedzenie powinno zostać złożone w formie pisemnej.
Z poważaniem, Zespół Fortum.

Kasia
Kasia
27 maja 2021 20:02

Czytam i nie chce mi się wierzyć może państwo z fortum mi to wyjaśnia bo ja płacę 680zl za prąd na miesięce zuzywam 789kWh i wychodzi mi 86groszy 1 kWh we fortum no niestety taka prawda dlatego dziwi mnie ze ludzie piszą że w fortum mają 36groszy a za gaz 11 to chyba nie w tej firmie

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
31 maja 2021 14:36
Odpowiedz do:  Kasia

Dzień dobry,
Pani Katarzyno, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Chętnie dokładniej przyjrzymy się opisywanej przez Panią sytuacji oraz udzielimy kompleksowych wyjaśnień i postaramy się pomóc.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Tomasz
Tomasz
25 maja 2021 11:32

Dzień dobry, zrobiłem analizę wydatków poniesionych z tytułu podpisanej przez zachęconych do atrakcyjności oferty FORTUM, moich rodziców, umowy na dostawę energii elektrycznej w promocji “zawsze taniej 20%”. Oto fakty: zużycie energii w okresie 01.04.2019 do 31.12.2020 łącznie 2230 kWh. Wpłaty do Fortum w tym okresie z tytułu pobranej energii elektrycznej – 2 252 zł. Łączny średni koszt 1 kWh – 1,01 zł. Krótka konkluzja : najdroższy 1 Kwh energii elektrycznej dla klienta indywidualnego w Polsce, oferta powinna nosić nazwę ” na pewno zawsze drożej – średnio 40%” Umowa została skutecznie rozwiązana. Na szczęście. Dobry interes, tylko szkoda, że wyłącznie dla Państwa Firmy. Nie polecam.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
26 maja 2021 11:31
Odpowiedz do:  Tomasz

Dzień dobry,
Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. Oferta “Zawsze 20% taniej” pozwala na obniżenie ceny energii elektrycznej. Wszystkie najważniejsze warunki Umowy wytłumaczone są w Załączniku nr 2 do Umowy.
Z poważaniem,
Zespół Fortum.

Justyna
Justyna
1 czerwca 2021 15:56
Odpowiedz do:  Tomasz

Czy udało się Panu przed zakończeniem umowy ja rozwiązać? Czy skutkiem tego była wysoka kara?

Tomasz
Tomasz
22 lipca 2021 14:44
Odpowiedz do:  Justyna

Umowa została rozwiązana w zawiązku ze śmiercią ojca. Dlatego nie było żadnej kary

Aneta
Aneta
19 maja 2021 22:00

Fortum katastrofa, brak przepływu informacji między pracownikami infolini.Nie wywiązują się prawidłowo ze swoich obowiązków.Czekają tylko na jeleni z którymi mogą podpisać umowę. Spychologia totalna.Nie polecam.Przy podpisaniu umowy rewelacja. Z ogarnięciem tematu demontażu liczników już gorzej.Tragedia. Najgorszy operator z jakim przyszło mi się mierzyć po śmierci mamy.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
20 maja 2021 14:50
Odpowiedz do:  Aneta

Dzień dobry,
Pani Aneto jest nam bardzo przykro czytać taką opinię. Zapewniam, iż nasi Konsultanci starają się jak najlepiej obsłużyć naszych Klientów oraz udzielić kompleksowych informacji. Oczywiście zdarza się, że niektóre sprawy trzeba skonsultować z kimś dodatkowo jednak zawsze staramy się aby Klient nie pozostał sam sobie.
Jeżeli odniosła Pani wrażenie, iż jest zbywana przez pracowników infolinii bardzo przepraszamy.
Mamy nadzieję, że kiedyś zdecyduje się Pani na ponowną współpracę z nami i złe wrażenie zostanie zapomniane.
Z poważaniem,
Zespół Fortum.

Justyna
Justyna
18 maja 2021 23:18

Kiedy 2 lata temu przyszedł przedstawiciel Fortum i zaczął opowiadać o kupnie prądu z hurtowni energi pomyślałam, ze to jakiś sprzedawczyk i pośrednik.. Tymczasem po zapoznaniu się z ofertą i argumentami za wyborem tej formy zakupu prądu tzw. spot – zdecydowałam się na podpisanie umowy. Miało być taniej, a ja z obawami podpisałam umowę na jednej lokal. Drugi pozostał u dotychczasowego dystrybutora.
Teraz po 2 latach wiem, ze to była dobra decyzja. Mam mniejsze ceny i płace mniej w Fortum. Teraz zdecydowałam się na nowa umowe na drugim lokalu tez z Fortum.
Jestem zadowolona i polecam ich. A przedstawiciel jest według mnie bardzo rzetelny.

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
19 maja 2021 15:01
Odpowiedz do:  Justyna

Dzień dobry,
Cieszymy się, ze współpraca z nami spełnia Pani oczekiwania. Dziękujemy za komentarz. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum

Pietja
Pietja
23 kwietnia 2021 21:02

Sprawdzajcie umowy fortum nie gwarantuje ceny tylko mają giełdówke zależną od ceny na tge. +certyfikaty+akcyza+marża którą dorzucaj@

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
27 kwietnia 2021 12:17
Odpowiedz do:  Pietja

Dzień dobry,
Informujemy, że Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. Po przedłużeniu Umowy obowiązuje również jawny cennik, publikowany na stronie Fortum. Oczywiście stawki, mogą ulec zmianie. Wpływa na to wiele czynników. Jednym z nich mogą być zmiany na rynkach hurtowych- wówczas nasz cennik może zostać zaktualizowany. W takiej sytuacji informujemy Klienta o treści nowego cennika na 60 dni przed datą jego wejścia w życie. Odbiorca może rozwiązać umowę, jeżeli nie zgadza się na proponowane ceny. W razie dodatkowych pytań lub niejasności, zachęcany do kontaktu z nami poprzez naszego eBOKa, aplikację Moje Fortum lub Infolinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Hejton1
Hejton1
12 czerwca 2021 04:26
Odpowiedz do:  Oficjalny Profil

“Jednym z nich mogą być zmiany na rynkach hurtowych- wówczas nasz cennik może zostać zaktualizowany”-masakra przypomina mi sie sytuacja z przed 7 lat zbliżone działania co “Energia dla firm” ale klienci są jedenak naiwni..szok..🙄
W umowie jest iloczyn a iloczyn z zasady nie gwarantuje stałej ceny

Karol
Karol
12 kwietnia 2021 23:39

Jestem bardzo zadowolony z firmy fortum, na początku nie wierzyłem a jednak handlowiec mówił prawdę. Pozdrawiam

Oficjalny Profil
Oficjalny Profil
13 kwietnia 2021 13:40
Odpowiedz do:  Karol

Panie Karolu,
cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy. Dziękujemy za podzielenie się swoją opinią.
Pozdrawiamy, Zespół Fortum