Enerad
Porównaj oferty
Reklama

Francuski port instaluje technologię HydraGEN™: redukcja emisji za 58 000 euro

Port Rochefort-Tonnay-Charente jako pierwszy we Francji zainstalował technologię HydraGEN™ firmy dynaCERT na dźwigach portowych. Inwestycja o wartości 58 000 euro ma na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych i zwiększenie efektywności energetycznej. Do końca roku system ma zostać wdrożony na wszystkich pięciu dźwigach portu.

Port Rochefort-Tonnay-Charente jako pierwszy we Francji zainstalował technologię HydraGEN™ firmy dynaCERT na dźwigach portowych.

Inwestycja w dekarbonizację i efektywność operacyjną

Pierwszy dźwig w porcie handlowym Rochefort-Tonnay-Charente został wyposażony w technologię HydraGEN™ firmy dynaCERT. To pierwsze tego typu wdrożenie we Francji. System ma pomóc w redukcji emisji gazów cieplarnianych z silników Diesla wykorzystywanych w infrastrukturze portowej. Do końca 2025 roku planuje się instalację urządzeń na wszystkich pięciu dźwigach portu. Wartość inwestycji wyniosła 58 000 euro.

Testy technologii rozpoczęte w grudniu 2024 roku

Port Rochefort-Tonnay-Charente rozpoczął testy technologii HydraGEN™ w grudniu 2024 roku. Urządzenie zamontowano na dźwigu wyposażonym w silnik marki Scania. Badania polegały na porównaniu emisji gazów cieplarnianych w trakcie pracy z aktywnym systemem HydraGEN™ oraz bez jego użycia.

Według władz portu, wyniki testów potwierdziły skuteczność rozwiązania. Zarejestrowano poprawę wskaźników emisji, co uznano za wystarczający dowód skuteczności technologii w środowisku przemysłowym.

Oficjalna inauguracja i wsparcie regionalne

1 lipca 2025 roku zainaugurowano oficjalnie pierwszą instalację HydraGEN™ w porcie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Syndicat Mixte Charente-Atlantique oraz firmy IPMD – francuskiego dystrybutora dynaCERT.

Gérard Pons, prezes Związku Portowego Rochefort-Tonnay-Charente, zaznaczył:

„Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszamy nasz ślad środowiskowy i oszczędzamy paliwo. Port, stając się bardziej konkurencyjny, patrzy w przyszłość i pozostaje atrakcyjny dla biznesu i inwestorów. Ten system to nie tylko poprawa techniczna, to odzwierciedlenie naszej wizji przyszłości Rochefort.”

W inauguracji uczestniczył również Rémi Justinien, wiceprezydent regionu odpowiedzialny za gospodarkę morską, turystykę i rozwój terytorialny. Region Nowa Akwitania wsparł działania przygotowawcze i zadeklarował sfinansowanie całej inwestycji obejmującej pięć portowych dźwigów.

Zobacz również:

Źródło: Fuel Cells Works

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Lena Ostapkowicz

Pasjonuje mnie rynek energii i transformacja energetyczna. Specjalizuję się w zagadnieniach związanych ze zmianami na rynku energii elektrycznej oraz OZE. W enerad.pl tworzę treści, które pomagają czytelnikom lepiej zrozumieć dynamicznie zmieniający się sektor energetyczny i elektryczny. Mam kilkuletnie doświadczenie w tworzeniu i redakcji treści, zdobyte m.in. w branży energetycznej i finansowej. Znajdziesz mnie na enerad.pl i na LinkedIn.

Może Cię również zainteresować

Cyfrowy bliźniak EC Elbląg. Energa rozwija zaawansowane narzędzia AI w energetyce

Cyfrowy bliźniak EC Elbląg. Energa rozwija zaawansowane narzędzia AI w energetyce

Energa wdraża kolejny projekt typu digital twin. Wirtualny model Elektrociepłowni Elbląg ma usprawnić zarządzanie złożonym układem wytwórczym i wesprzeć planowanie inwestycji. Pierwsze funkcjonalności pojawią się w 2026 roku. Cyfrowy bliźniak EC Elbląg – po co powstaje? Elektrociepłownia Elbląg to dziś trzy różne źródła energii: blok biomasowy, kotłownia rezerwowo-szczytowa oraz ostatni kocioł węglowy, który w zmniejszonej […]

17.11.2025
Efektywność energetyczna Wiadomości z rynku
ORLEN świętuje 400. dostawę LNG do terminalu w Świnoujściu

ORLEN świętuje 400. dostawę LNG do terminalu w Świnoujściu

ORLEN odebrał w Świnoujściu już 400. dostawę LNG, co potwierdza rosnącą rolę terminalu w dywersyfikacji dostaw gazu do Polski. Prawie połowa importowanego gazu trafia do kraju właśnie tą drogą.

17.11.2025
Gaz i wodór Wiadomości z rynku
Zielone aluminium w motoryzacji: klucz do redukcji śladu węglowego aut do 2040 roku

Zielone aluminium w motoryzacji: klucz do redukcji śladu węglowego aut do 2040 roku

Nowe badania pokazują, że przejście na zielone aluminium w produkcji samochodów może znacząco ograniczyć emisje CO2 w Europie. Eksperci wskazują, że ambitne cele i odpowiednie regulacje są niezbędne do osiągnięcia neutralności klimatycznej sektora motoryzacyjnego.

17.11.2025
Elektromobilność Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Kradzieże kabli ze stacji ładowania: rosnący problem w Polsce

Kradzieże kabli ze stacji ładowania: rosnący problem w Polsce

W Polsce nasila się fala kradzieży kabli ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Straty operatorów, utrudnienia dla użytkowników i surowe kary to tylko część konsekwencji tego procederu.

17.11.2025
Elektromobilność Wiadomości z rynku
Europejskie centra danych a wyzwania energetyczne – klucz do realizacji cyfrowych celów UE

Europejskie centra danych a wyzwania energetyczne – klucz do realizacji cyfrowych celów UE

Europa planuje potroić moce centrów danych w ciągu najbliższych lat, by wzmocnić swoją pozycję w sektorze AI. Jednak szybki rozwój tej branży wymaga pokonania poważnych barier energetycznych i infrastrukturalnych.

17.11.2025
Energia elektryczna Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Globalne koncerny energetyczne ogłaszają inwestycje warte bilion dolarów na COP30 – priorytetem sieci i magazyny energii

Globalne koncerny energetyczne ogłaszają inwestycje warte bilion dolarów na COP30 – priorytetem sieci i magazyny energii

Podczas szczytu COP30 w Belém światowe koncerny energetyczne zrzeszone w UNEZA zapowiedziały wzrost rocznych nakładów na transformację energetyczną do 148 mld USD. Inwestycje skoncentrują się na rozbudowie sieci i magazynów energii, aby sprostać globalnym celom klimatycznym.

17.11.2025
Energia elektryczna Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Zobacz pozostałe artykuły