Gdzie najtaniej naładujesz auto elektryczne w wakacje 2025?
Wakacje 2025 przynoszą duże zmiany na rynku ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Część operatorów, jak MOYA energia, ORLEN Charge czy Tesla, kusi kierowców atrakcyjnymi promocjami, inni – m.in. Shell i Eleport – podnoszą stawki. Różnice cen sięgają nawet 200%, co oznacza, że planując wakacyjne trasy, warto dokładnie sprawdzić, gdzie i za ile naładujemy auto.
Eleport i Shell podnoszą ceny – ładowanie coraz droższe
Wśród operatorów kontynuujących podwyżki znalazł się Eleport. Od lipca cena ładowania na stacjach o mocy powyżej 50 kW wzrosła z 2,79 zł/kWh do 2,89 zł/kWh. Dla porównania, jeszcze w maju stawka wynosiła 2,48 zł/kWh. Wzrost o ponad 16% w ciągu dwóch miesięcy sprawia, że Eleport staje się jednym z najdroższych operatorów w Polsce.
Na podwyżkę zdecydował się również Shell Recharge. Od lipca obowiązuje nowa stawka 3,3 zł/kWh, co oznacza wzrost o około 10%. Zmiana może istotnie wpłynąć na koszty podróży, zwłaszcza dla osób planujących trasy międzynarodowe, gdzie Shell ma znaczną liczbę punktów ładowania.
Z kolei Budimex Mobility podniósł stawki za ładowanie prądem zmiennym (AC), które teraz wynoszą od 1,91 zł do 2,5 zł/kWh. Ceny szybkiego ładowania (DC) pozostały bez zmian.

MOYA energia, ORLEN i Tesla obniżają ceny – wakacyjne okazje
W kontrze do rosnących cen stoją operatorzy wprowadzający sezonowe promocje. MOYA energia na czas wakacji (lipiec–sierpień) obniżyła ceny ładowania DC i HPC z 1,99 zł/kWh do 1,79 zł/kWh. Firma dynamicznie rozwija sieć swoich stacji, co czyni ofertę szczególnie atrakcyjną.
Podobną strategię przyjął ORLEN Charge. Operator wprowadził 25% zniżki na ładowanie dla całej oferty w okresie letnim. Dzięki temu stawka za ładowanie AC wynosi teraz 1,46 zł/kWh. Ceny szybkiego ładowania DC to odpowiednio:
- 2,39 zł/kWh (DC >125 kW),
- 2,17 zł/kWh (50 kW < DC ≤ 125 kW),
- 2,02 zł/kWh (DC ≤ 50 kW).
Tesla również zaoferowała znaczne obniżki. W wybranych godzinach w Lublinie kierowcy mogą naładować pojazd za zaledwie 1 zł/kWh (DC do 250 kW). W pozostałych lokalizacjach cena na Superchargerach waha się między 1,5 a 1,6 zł/kWh, co jest obecnie najniższą stawką za szybkie ładowanie w Polsce. Należy jednak zaznaczyć, że ze stacji Tesli mogą korzystać wyłącznie właściciele pojazdów tej marki.
GreenWay oferuje dodatkowe kWh, EV Klub Polska – darmowe przejazdy autostradami
Zniżki oferuje także GreenWay Polska, choć w innej formie. Użytkownicy z aktywnym abonamentem otrzymują dodatkowe kilowatogodziny – 15 kWh (abonament Energia Plus) lub 30 kWh (Energia Max) na lipiec i sierpień.
Z kolei EV Klub Polska w piątej edycji akcji „Autostrada do elektromobilności” umożliwia użytkownikom BEV dwa darmowe przejazdy płatnymi odcinkami autostrad A1, A2 i A4. Promocja realizowana jest we współpracy z Autopay, Last Mile Solutions oraz MOYA energia. Dodatkowo kierowcy otrzymują rabaty na ładowanie i inne usługi powiązane z elektromobilnością.
Eksperci o rynku: trwa walka o pozycję i klienta
Według Łukasza Lewandowskiego, CEO EV Klub Polska, lipcowe zmiany cenowe oznaczają przejście do etapu walki konkurencyjnej.
– Lipcowe zmiany cenowe na rynku ładowania EV w Polsce oznaczają przejście sektora infrastruktury ładowania do kolejnego etapu i walkę o pozycję rynkową. Podczas gdy część operatorów jak MOYA energia czy ORLEN Charge korzystają z okresu wakacyjnego wprowadzając promocje na ładowanie, inni – szczególnie Shell Recharge, czy Eleport testują elastyczność cenową rynku. – wskazuje.
Maciej Gis, Dyrektor Komunikacji i PR PSNM, podkreśla natomiast problem braku spójności cen.
– Obecna sytuacja na rynku ładowania jest niepokojąca z perspektywy rozwoju elektromobilności w Polsce. Rozpiętość cen od 1 zł/kWh do ponad 3 zł/kWh oznacza różnice przekraczające 200%, co wprowadza ogromny chaos i nieprzewidywalność kosztów. – ostrzega.
Podsumowanie – kierowcy muszą zachować czujność
W lipcu 2025 roku rynek ładowania samochodów elektrycznych w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany. Promocje MOYA energii, ORLEN Charge, Tesli i GreenWay pokazują, że operatorzy są gotowi konkurować ceną. Z drugiej strony rosnące stawki u Eleportu i Shella mogą znacząco wpłynąć na koszty podróży. Dla kierowców oznacza to jedno – warto planować trasy, biorąc pod uwagę aktualne ceny ładowania.
Zobacz również:- Bezpieczeństwo i elektromobilność: PSNM podsumowuje prezydencję Polski i zapowiada Kongres Nowej Mobilności 2025
- Tylko 21% budżetu na transport. PSNM ostro o rządowym Planie Społeczno-Klimatycznym
- PSNM: Osłabienie limitów CO2 pogłębi podziały w rozwoju e-mobilności w Europie
Źródło: PSNM
Może Cię również zainteresować
Cyfrowy bliźniak EC Elbląg. Energa rozwija zaawansowane narzędzia AI w energetyce
Energa wdraża kolejny projekt typu digital twin. Wirtualny model Elektrociepłowni Elbląg ma usprawnić zarządzanie złożonym układem wytwórczym i wesprzeć planowanie inwestycji. Pierwsze funkcjonalności pojawią się w 2026 roku. Cyfrowy bliźniak EC Elbląg – po co powstaje? Elektrociepłownia Elbląg to dziś trzy różne źródła energii: blok biomasowy, kotłownia rezerwowo-szczytowa oraz ostatni kocioł węglowy, który w zmniejszonej […]
ORLEN świętuje 400. dostawę LNG do terminalu w Świnoujściu
ORLEN odebrał w Świnoujściu już 400. dostawę LNG, co potwierdza rosnącą rolę terminalu w dywersyfikacji dostaw gazu do Polski. Prawie połowa importowanego gazu trafia do kraju właśnie tą drogą.
Zielone aluminium w motoryzacji: klucz do redukcji śladu węglowego aut do 2040 roku
Nowe badania pokazują, że przejście na zielone aluminium w produkcji samochodów może znacząco ograniczyć emisje CO2 w Europie. Eksperci wskazują, że ambitne cele i odpowiednie regulacje są niezbędne do osiągnięcia neutralności klimatycznej sektora motoryzacyjnego.
Kradzieże kabli ze stacji ładowania: rosnący problem w Polsce
W Polsce nasila się fala kradzieży kabli ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Straty operatorów, utrudnienia dla użytkowników i surowe kary to tylko część konsekwencji tego procederu.
Europejskie centra danych a wyzwania energetyczne – klucz do realizacji cyfrowych celów UE
Europa planuje potroić moce centrów danych w ciągu najbliższych lat, by wzmocnić swoją pozycję w sektorze AI. Jednak szybki rozwój tej branży wymaga pokonania poważnych barier energetycznych i infrastrukturalnych.
Globalne koncerny energetyczne ogłaszają inwestycje warte bilion dolarów na COP30 – priorytetem sieci i magazyny energii
Podczas szczytu COP30 w Belém światowe koncerny energetyczne zrzeszone w UNEZA zapowiedziały wzrost rocznych nakładów na transformację energetyczną do 148 mld USD. Inwestycje skoncentrują się na rozbudowie sieci i magazynów energii, aby sprostać globalnym celom klimatycznym.

Komentarze