Gotion rewolucjonizuje magazyny energii. Większa pojemność, mniejszy rozmiar
Chińska firma Gotion High Tech zaprezentowała nową generację kontenerowych magazynów energii opartych na technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP). Nowy system oferuje o 40% większą pojemność i zajmuje o 40% mniej miejsca niż standardowe rozwiązania 5 MWh. Podczas targów w Japonii Gotion podpisało umowy na ponad 7 GWh zamówień.

Gotion stawia na większą gęstość energii
Podczas targów Japan International Secondary Battery Exhibition 2025, które odbyły się w dniach 19-21 lutego, Gotion High Tech zaprezentowało nowe systemy magazynowania energii oraz wysokopojemnościowe ogniwa. Producent koncentruje się na maksymalizacji pojemności w standardowych kontenerach 20-stopowych, co pozwala na efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni i obniżenie kosztów.
Nowy kontenerowy magazyn energii 7 MWh
Nowy system magazynowania energii od Gotion ma pojemność 7 MWh, co oznacza 40% wzrost w porównaniu do standardowych rozwiązań 5 MWh. Dodatkowo zajmuje o 40% mniej powierzchni i oparty jest na nowoczesnych ogniwach o pojemności 587 Ah. Gęstość energii przekracza 430 Wh/L, a cykl życia baterii wynosi ponad 12 000 cykli, co przekłada się na ponad 25 lat eksploatacji.
Premiera ogniw 600+ Ah i 688 Ah
Oprócz magazynów energii Gotion zaprezentowało swoje najnowsze ogniwa 600+ Ah, w tym modele 650 Ah i 688 Ah. Największe ogniwo 688 Ah zostało opracowane we współpracy z CRRC Zhuzhou Institute i przeszło testy w styczniu 2025 roku.
Nowe ogniwo 688 Ah charakteryzuje się:
- gęstością energii 435 Wh/L,
- pojemnością pojedynczego ogniwa 2,2 kWh,
- cyklem życia powyżej 10 000 cykli,
- żywotnością kalendarzową ponad 20 lat.
Zastosowanie tych ogniw w kontenerze 20-stopowym pozwala zwiększyć pojemność systemu do 6,9 MWh. W porównaniu do standardowych systemów 5 MWh oznacza to oszczędność 20% przestrzeni, redukcję liczby części o 20% oraz zmniejszenie kosztów inwestycyjnych o 8%.
Konkurencja w wyścigu na większą pojemność
Gotion dołącza do wyścigu na zwiększenie pojemności ogniw i magazynów energii. Wcześniej firma Envision zaprezentowała magazyn 8 MWh z ogniwami 700 Ah, a Hithium wypuściło system 6,25 MWh z ogniwami 1175 Ah. Trend ten pokazuje, że rynek dąży do coraz większej gęstości energii przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów i optymalizacji przestrzeni.
Gotion High Tech – globalny lider w produkcji baterii
Gotion High Tech Co., Ltd. to chiński producent baterii, założony w 2006 roku i mający swoją siedzibę w Hefei, w prowincji Anhui. Firma specjalizuje się w produkcji ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) oraz niklowo-kobaltowo-manganowych (NCM), a także systemów magazynowania energii (ESS) i zarządzania bateriami (BMS). Jej rozwiązania znajdują szerokie zastosowanie w pojazdach elektrycznych, zarówno osobowych, jak i użytkowych, a także w sektorze energetycznym. Gotion od lat stawia na innowacje – przeznacza ponad 10% rocznych przychodów na badania i rozwój, zatrudniając ponad 7 000 specjalistów i posiadając ponad 10 000 patentów. Volkswagen Group jest największym udziałowcem spółki, co podkreśla jej globalne ambicje. Firma prowadzi działalność na czterech kontynentach, oferując kompleksowe rozwiązania w zakresie zrównoważonej energii – od wydobycia surowców po recykling baterii.
Może Cię również zainteresować
Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe
Dr Kai-Philipp Kairies, CEO ACCURE Battery Intelligence, podkreśla, że nowy chiński standard GB38031-2025 może nie tylko zmienić zasady bezpieczeństwa w samych Chinach, ale także wpłynąć globalnie – od polityk krajowych po inwestycje w laboratoria testowe i strategie producentów. Kluczową zmianą jest wymóg, by baterie EV wytrzymały aż 120 minut po zjawisku termicznego rozbiegania – dotąd wystarczyło 5 minut.
Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły
Freudenberg Sealing Technologies prezentuje zaawansowane technologicznie uszczelnienia do elektrolizerów, sprężarek, ogniw paliwowych i silników wodorowych. Firma podkreśla ich kluczową rolę w budowie bezpiecznej i wydajnej infrastruktury wodorowej.
XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.
XPENG zaprezentował nowy elektryczny model MPV – X9 2025. Pojazd wyróżnia się ultraszybkim ładowaniem, systemem autonomicznej jazdy Turing AI i luksusowym wyposażeniem wnętrza. To pierwszy model marki z tymi funkcjami w standardzie.
Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach
Volkswagen Group wprowadza na rynek chiński nowy system wspomagania kierowcy oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zaprojektowano specjalnie pod wymagające warunki ruchu drogowego w Chinach. Grupa wzmacnia tym samym swoje zaangażowanie w strategię „In China, for China” i dołącza do grona firm, które rozwijają zaawansowane systemy AI w segmencie pojazdów elektrycznych.
Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA
Według najnowszego raportu IRENA, w 2024 roku globalna moc odnawialnych źródeł energii wzrosła o rekordowe 585 GW. Aż 92% nowej mocy zainstalowanej na świecie pochodziło z OZE. Organizacja wskazuje 5 najważniejszych faktów dotyczących odnawialnych źródeł energii w minionym roku.
LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)
Chińska firma LONGi ustanowiła nowy światowy rekord sprawności ogniwa tandemowego krzem-perowskit – 34,85%. Osiągnięcie to zostało potwierdzone przez amerykański instytut NREL. Firma poprawiła również sprawność ogniwa krzemowego HIBC do poziomu 27,81%.
Komentarze