Enerad
Porównaj oferty
Reklama
Polenergia Banner Obniżyć rachunki V2

Hybryda do każdego BEV bez przebudowy – Horse Powertrain zmienia zasady gry

Koncepcja hybrydowego układu napędowego pozwoli przekształcać platformy BEV bez kosztownych zmian konstrukcyjnych.

Horse Powertrain Future Hybrid Concept

Kompaktowy i modułowy układ napędowy

Horse Powertrain, globalny lider w dziedzinie niskoemisyjnych układów napędowych, zaprezentuje nowatorski Future Hybrid Concept podczas Auto Shanghai 2025. Nowy napęd łączy silnik spalinowy, silnik elektryczny oraz przekładnię w jednej, kompaktowej jednostce. Całość może być zamontowana w istniejących platformach pojazdów elektrycznych (BEV) bez konieczności gruntownej przebudowy.

Układ zaprojektowano z myślą o maksymalnej elastyczności i uproszczeniu procesu produkcyjnego. Dzięki kompaktowym rozmiarom i modułowej konstrukcji, napęd może być łatwo zintegrowany z przednią osią pojazdu – zarówno w modelach elektrycznych, jak i tradycyjnych spalinowych. Urządzenie mocowane jest bezpośrednio do ramy pomocniczej, co znacząco skraca czas oraz koszty integracji.

Uniwersalność paliw i wsparcie dla globalnych rynków

Future Hybrid Concept obsługuje wiele kategorii paliw, w tym benzynę, etanol (E85), metanol (M100) oraz nowoczesne paliwa syntetyczne. Takie rozwiązanie odpowiada na potrzeby różnych rynków – np. E85 w Ameryce Południowej czy metanol w Chinach i Afryce.

Zastosowanie systemu zapłonu komory wstępnej umożliwia wydajną pracę silnika przy użyciu różnych paliw. Dodatkowo układ wyposażono w elektronikę mocy, w tym kontroler, inwerter, przetwornicę DC/DC oraz ładowarkę pokładową. Wspiera on również szybkie ładowanie dzięki doładowaniu 800V.

Elastyczne podejście do napędu i oszczędność zasobów

Nowy napęd działa jako przedni zespół napędowy, a jego konstrukcja umożliwia napęd na wszystkie koła (AWD) zarówno w trybie elektrycznym, jak i hybrydowym. Dzięki pełnej integracji elementów napędu, Future Hybrid Concept ogranicza potrzebę stosowania wielu narzędzi i indywidualnych kroków montażowych, co redukuje zużycie zasobów i upraszcza linie produkcyjne OEM.

Rozwiązanie wpisuje się w ideę neutralności technologicznej, umożliwiając producentom pojazdów łatwą adaptację do zmieniających się oczekiwań klientów i wymagań regulacyjnych.

Przystosowany do globalnych standardów

Układ został zaprojektowany w orientacji poprzecznej (East/West) z wąskim profilem górnym i szerszym dolnym, co zapewnia zgodność z globalnymi normami zderzeniowymi i bezpieczeństwa. Konstrukcja uwzględnia też przyszłościowe rozwiązania w zakresie klimatyzacji – wspiera integrację nowej generacji pomp ciepła i stosowanie czynnika chłodniczego R290.

Jak podkreśla Ragnar Burenius, główny inżynier ds. systemów xHEV w Horse Powertrain:

„Future Hybrid Concept to jednolity zespół silnika spalinowego, elektrycznego i przekładni, co upraszcza konstrukcję układu hybrydowego i ułatwia jego adaptację w obecnych platformach BEV”.

Nowa strategia rynkowa

Matias Giannini, CEO Horse Powertrain, komentuje:

„Future Hybrid Concept pomaga producentom rozwiązać problem różnorodnych potrzeb rynkowych. Możemy dostarczyć kompletny układ hybrydowy, który bezproblemowo integruje się z platformą BEV. To umożliwia oferowanie różnorodnych napędów bez dużych kosztów i zmian procesowych”.

Firma planuje rozpocząć wdrożenie Future Hybrid Concept w pierwszych pojazdach już w 2028 roku. Oficjalna premiera odbędzie się 24 kwietnia 2025 r. o godzinie 10:00 czasu chińskiego podczas konferencji prasowej na stoisku 8A17 w hali 8.1H targów Auto Shanghai 2025.

Globalna skala działania

Horse Powertrain działa globalnie – posiada 17 zakładów produkcyjnych, 5 centrów R&D i zatrudnia 19 tys. pracowników. Firma powstała z połączenia Aurobay Technologies i Horse Technologies, a jej udziałowcami są Renault Group (45%), Geely (45%) oraz Aramco (10%).

Zobacz również:

Źródło: Materiały prasowe Horse Powertrain, oprac. własne.

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Lena Ostapkowicz

Pasjonuje mnie rynek energii i transformacja energetyczna. Specjalizuję się w zagadnieniach związanych ze zmianami na rynku energii elektrycznej oraz OZE. W enerad.pl tworzę treści, które pomagają czytelnikom lepiej zrozumieć dynamicznie zmieniający się sektor energetyczny i elektryczny. Mam kilkuletnie doświadczenie w tworzeniu i redakcji treści, zdobyte m.in. w branży energetycznej i finansowej. Znajdziesz mnie na enerad.pl i na LinkedIn.

Może Cię również zainteresować

Westinghouse i INSA Lyon wspólnie przyspieszą rozwój SMR i innowacji materiałowych w energetyce jądrowej

Westinghouse i INSA Lyon wspólnie przyspieszą rozwój SMR i innowacji materiałowych w energetyce jądrowej

Westinghouse Electric Company oraz francuski instytut INSA Lyon zacieśniają współpracę badawczą. Wspólnie zamierzają rozwijać nowe technologie materiałowe, kluczowe dla przyszłości energetyki jądrowej, w tym reaktorów IV generacji (SMR/AMR).

15.05.2025
Rynek energii i biznes Technologia Wiadomości z rynku
Włosi stawiają na SMR: Nuclitalia rusza z badaniami nad nową energią

Włosi stawiają na SMR: Nuclitalia rusza z badaniami nad nową energią

Enel, Ansaldo Energia i Leonardo utworzyły wspólnie spółkę Nuclitalia, której celem będzie rozwój technologii nowej generacji w sektorze energetyki jądrowej. Nowa firma skoncentruje się na badaniach nad małymi reaktorami modułowymi (SMR) i analizie możliwości wdrożenia ich we Włoszech.

15.05.2025
Energia elektryczna Wiadomości z rynku
Nowy etap dla Vestas w Polsce. Fabryka w Goleniowie przechodzi pod ich skrzydła

Nowy etap dla Vestas w Polsce. Fabryka w Goleniowie przechodzi pod ich skrzydła

Vestas przejmuje fabrykę łopat w Goleniowie od LM Wind Power. Zakład będzie kontynuował produkcję komponentów dla turbin wiatrowych na potrzeby rynku europejskiego. Transakcja wzmacnia pozycję Vestas w regionie i wpisuje się w szerszy plan rozwoju zielonej energetyki.

15.05.2025
OZE Wiadomości z rynku
275 tys. klientów ScottishPower zaoszczędziło już 2 mln funtów na prądzie

275 tys. klientów ScottishPower zaoszczędziło już 2 mln funtów na prądzie

Brytyjski dostawca energii ScottishPower ogłosił, że jego klienci zaoszczędzili łącznie 2 miliony funtów od momentu wprowadzenia programu „half price electricity at weekends”. Zniżka, obowiązująca w weekendy, zachęca do korzystania z energii w bardziej ekologicznych i tańszych godzinach.

15.05.2025
Efektywność energetyczna Wiadomości z rynku
Enea Operator buduje magazyn energii. Nowa inwestycja wsparta środkami z NFOŚiGW

Enea Operator buduje magazyn energii. Nowa inwestycja wsparta środkami z NFOŚiGW

Enea Operator podpisała umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie budowy nowoczesnej instalacji magazynowania energii. To kolejny krok w kierunku transformacji sieci elektroenergetycznej i wsparcia dla rozwoju energetyki rozproszonej.

15.05.2025
Energia elektryczna Wiadomości z rynku
PGE Baltica rusza z badaniami dna Bałtyku dla farmy wiatrowej Baltica 9

PGE Baltica rusza z badaniami dna Bałtyku dla farmy wiatrowej Baltica 9

PGE Baltica podpisała umowę na wykonanie kluczowych badań geofizycznych dla projektu Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica 9. Prace mają na celu zminimalizowanie ryzyka związanego z budową i będą realizowane w III kwartale 2025 roku.

15.05.2025
OZE Wiadomości z rynku
Zobacz pozostałe artykuły