Innogy / E.ON – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

2.64 /5
(Ocen: 112)
innogy - ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Innogy / E.ON czyli dawne RWE to niemiecka spółka energetyczna wchodząca w skład indeksu giełdowego DAX. Jest jedną z pięciu największych firm energetycznych w Europie oraz trzecim największym sprzedawcą prądu na Starym Kontynencie. Spółka to lider rynku niemieckiego pod względem sprzedaży energii elektrycznej, w Polsce zamyka pierwszą piątkę największych sprzedawców. Oprócz prądu, innogy sprzedaje także gaz ziemny dla dużych przedsiębiorstw.

Marka innogy zastąpiła znaną nazwę RWE we wrześniu 2016 roku. Zmieniło się także logo firmy oraz identyfikacja wizualna – koloru niebieski i tradycyjną czcionkę zamieniono na róż, pomarańcz, biel i nowoczesną typografię. Te kosztowne zabiegi marketingowe mają sprawić, że poczciwe RWE będzie bardziej kojarzone z innowacyjnymi technologiami, w które korporacja zaczęła inwestować.

Poza marką i designem zmiany zaszły także w strukturze spółek grupy RWE. Otóż prawie wszystkie spółki koncernu zostały połączone w jedną. Jedynie operator zmieni nazwę z RWE Stoen Operator na innogy Stoen Operator.

Transformacje nie przełożą się na jakiekolwiek zmiany dla klientów. Dane teleadresowe czy rachunki bankowe pozostają takie same. Klienci nie muszą zawierać nowych umów lub aneksów ani podejmować żadnych dodatkowych działań. Nie zmieniła sią także cena usług.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Innogy Polska w 2015 roku obsługiwało ponad 930 tys. klientów na obszarze całego kraju i sprzedało prawie 6 tys. GWh energii. Od 2011 roku innogy Polska realizuje program „Klient w Centrum Uwagi”, którego jednym z głównych założeń jest budowanie pozytywnych relacji z odbiorcami i dostarczanie satysfakcjonujących rozwiązań. Na nowej stronie internetowej innogy – www.innogy.pl podając nasz kod pocztowy możemy sprawdzić jakie produkty tej firmy dostępna są w naszym miejscu zamieszkania.

Warszawscy klienci innogy mogą uzyskać informację i pomoc w oddziałach innogy zlokalizowanych w kilku miejscach w stolicy albo tak jak pozostali odbiorcy energii kontaktować się ze spółką poprzez Telefoniczne Centrum Kontaktu z Klientem i Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, czyli e-BOK lub porozmawiać na chacie z konsultantem.

Klient biznesowy – taryfa A,B, C

Klienci biznesowi innogy to małe, średnie oraz duże firmy. Klienci instytucjonalni mogą wybierać spośród szerokich grup produktów – więcej informacji na temat aktualnych ofert znajdziesz w naszej porównywarce cen prądu.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Klienci indywidualni to gospodarstwa domowe, dla których sprzedawca przygotował kilka produktów taryfowych – więcej informacji na temat aktualnej oferty oraz promocji znajdziesz w naszej porównywarce cen prądu.

Innogy Polska jest zdobywcą takich prestiżowych nagród jak:

  • Gold Standard 2011 w kategorii „Dostawcy Energii”;
  • Srebrny Laur Konsumenta w kategorii „Dostawca energii elektrycznej – gospodarstwa domowe” w 2010 roku;
  • Złoty Laur Konsumenta w kategorii „Dostawca energii elektrycznej – oferta dla firm” w 2010 roku.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez innogy w 2019 roku

Innogy - struktura paliw.

Sprzedawca gazu

Innogy rozpoczęło sprzedaż gazu od roku 2013. Jest to bezpośrednim rezultatem nowelizacji Prawa energetycznego i liberalizacji rynku gazu w Polsce.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Innogy obecnie oferuje sprzedaż gazu dla dużych przedsiębiorstw, czyli takich, które zużywają powyżej 465 000 m3 oraz firm z sektora MSP. Innogy przygotowała do wyboru dwie oferty sprzedaży gazu dla firm.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Innogy nie oferuje sprzedaży gazu dla domu.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Innogy w Europie swoją działalność koncentruje na :

  • wydobyciu surowców,
  • wytwarzaniu energii elektrycznej z węgla, gazu, energii jądrowej oraz odnawialnych źródeł energii,
  • sprzedaży i dystrybucji gazu i energii elektrycznej.

Energetyczny gigant zatrudnia globalnie 66 tys. pracowników i zaopatruje 17 milionów klientów w energię elektryczną oraz blisko 8 milionów w gaz. Kluczowymi rynkami działalności Grupy innogy są: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Polska, Czechy, Słowacja oraz Węgry.

W Polsce innogy (dawne RWE) działa od 2002 roku, w którym to zakupił od Skarbu Państwa 85 proc. akcji firmy STOEN (Stołeczny Zakład Energetyczny). W maju 2007 roku STOEN zmienił nazwę na RWE Stoen, w tym samym roku została ona podzielona na dwie spółki: RWE Stoen i RWE Stoen Operator. 1 października 2008 roku nazwa RWE Stoen S.A. została przekształcona na RWE Polska S.A. W naszym kraju innogy zatrudnia około 1500 pracowników.

Innogy deklaruje, że dużą wagę przykłada do Kodeksu Etycznego RWE: Zasady leżące u podstaw Kodeksu Etycznego RWE stanowią fundament działalności Grupy RWE, zarówno w biznesie, jak i w społeczeństwie. Jak informuje firma, menedżerowie spółek z koncernu Grupy raz w roku składają sprawozdania dotyczące przestrzegania Kodeksu Etycznego.

Obszary działalności innogy w Polsce

Filarami Grupy w Polsce są:

  • Innogy Polska – spółka zajmuje się sprzedażą energii w Polsce i wsparciem rozwoju Grupy w naszym kraju.
  • Innogy Stoen Operator – operator systemu dystrybucyjnego w Warszawie oraz jej okolicach, która dostarcza 7060 GWh energii elektrycznej przy pomocy sieci obejmującej obszar 517 km2.
  • Innogy Business Services Polska Sp. z o.o., która odpowiada za procesy obsługi wewnętrznej koncernu innogy w zakresie rachunkowości, finansów, innych procesów biznesowych, oraz w obszarze IT.

Ponadto korporacja posiada udziały w spółkach produkujących energię elektryczną i ciepło z węgla (Elektrociepłownia Będzin) oraz jest znaczącym producentem energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii. Poprzez swoją spółkę innogy Renewables Polska jest właścicielem farm wiatrowych w: Suwałkach (41,4 MW), Pieckach (32 MW) i Tychowie (34,5 MW), a od 2012 roku w Krzęcinie (16 MW) i Taciewie (30 MW). Do grupy innogy w Polsce należą farmy wiatrowe o łącznej mocy ponad 220 megawatów.

Więcej informacji o innogy

Opinie o innogy

Dodaj komentarz
guest
78 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Mario
Mario
19 maja 2023 10:22

Tragedia umowa podpisana od 1 stycznia, mamy 19 maja a ja dalej nie mam rachunku.

Anna
Anna
16 stycznia 2023 17:55

Dodzwonić sie graniczy z cudem. Koszmar

Piotr
Piotr
24 sierpnia 2022 10:07

E.ON manipuluje, Od ponad roku mam na dachu instalację PV (pracuje dokładnie od 2 lipca 2021) i zadowolony z produkcji przekraczającej moje zapotrzebowanie czekałem na rozliczenie. Umowa oczywiście z 12 miesięcznym okresem rozliczeniowym. Bilans na podstawie stanu licznika na koniec okresu rozliczeniowego (30/06/2022) pobrane: 2989 kWh, wprowadzone: 4647 kWh, po uwzględnieniu współczynnika OZE, wskazuje na nadwyżkę 729 kWh. No i przyszło. Trochę się zdziwiłem, bo okazało się, że kilka faktur zamiast jednej, że mam dopłacić kilkaset złotych za energię pobraną w okresie styczeń-marzec. Oczywiście zareklamowałem, że mam sporą nadwyżkę w produkcji i skoro rozliczenie jest na 'szacowanych’ stanach licznika, to dlaczego nie przyjęli korzystnej dla mnie wersji, ale nic to nie dało. W pierwszej rozmowie konsultant stwierdził, że to szacunkowe stany bo nie mają dostępu do realnych wskazań i mogę podać swoje wskazania, jak podałem to okazało się, że mają jednak dostęp do OSD. Zamierzam złożyć skargę do URE i UOKiK, ale nie wiem czy to coś da. Czy ktoś może ma podobne doświadczenia ? Jak to wszystko się ma do promowania ekologii i premiowania rozwiązań OZE ?
Pozdrawiam,

Przemysław
Przemysław
19 sierpnia 2022 19:40

Nie polecam, jako klient tej firmy. Do chwili podpisania umowy są mili, a jak już wpłacisz pieniądze to maja Cię […] kontaktu, tylko sms-y nie mogę teraz rozmawiać. BOK obiecują że sprawdzą temat i oddzwonią, zapomnijcie kłamią konsultantki i ich przełożony. Przyjęli zlecenie wycenili, zrobili projekt , zgarnęli kasę a jak przyszło do montażu, okazuje się, że po interwencji bo sprzęt od dawna czeka na montaż w garażu i nikt się kontaktuje w końcu przyjechali. Nie zrobili nic, bo zostały przysłane kotwy montażowe do dachu z drewna a ja mam dach z blachy co jest na zdjęciach i w projekcie uwzględnione. Tydzień ciszy, po kilku telefonach dostaję informację na maila, że nie da się na tym dachu zamontować paneli, a pieniądze wzięli gdy się dało. Kontakt słaby, wykonanie ? Jakie ? Zerowe. Nie polecam, strata czasu konkurencja nie widziała problemu z montażem, tylko miała droższą wycenę. Radzę omijać tą firmę i kogucik z daleka. Nie są profesjonalni […] I zgłoszę sprawę do rzecznika praw konsumenta.
Przemysław

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Anna
Anna
12 lipca 2022 16:11

JAK NAJDALEJ OD TEJ FIRMY!!! Na początku mili i uprzejmi, dzwonią po kilka razy dziennie, dopóki nie podpiszesz umowy. Po podpisaniu umowy naciągają na co rusz to nowe koszty. W cenie miało być wszystko a potem się okazuje,że pompa za mała i chcą wcisnąć większą na siłę żeby dopłacić do niej i doliczają nowe usługi. I potem kontaktu brak, można dzwonić na infolinię, na której codziennie mówią to samo, że ponaglaja,że się sprawą zajmą i oddzwonią a kontaktu zero!!! Nie dajcie się nabrac!!!

Last edited 10 miesięcy temu by Anna
Iza
Iza
25 maja 2022 13:52

Firma po rozwiązaniu umowy wystawiła mi fakturę, która zawierała dopłatę za okres, kiedy już nie byłam ich klientem. Próba wyłudzania pieniędzy licząc, że ktoś nie analizuje faktur. Nie zostało mi to wysłane pocztą ani nie miałam do niej dostępu przez konto klienta, które już wcześniej zostało zamknięte, zostałam o niej poinformowana smsem, co również świadczy o braku profesjonalizmu. Nie polecam i przestrzegam wszystkich przed korzystaniem z ich usług.

Roman
Roman
25 sierpnia 2022 13:20
Odpowiedz do:  Iza

[…] W 2022r w prognozach opłat nalicza podatek VAT 23% zamiast 5% . Na moją reklamację odpowiedziano przy rozliczeniu uwzględnimy 5% podatek . Otrzymałam rozliczenie wykonane w taki sposób,”żeby gały nie widziały , gzie się ich pieniądze podziały” . W prognozie od 1 pażdziernika również naliczono VAT w wysokości 23%, podczas gdy powinno być 5%. Przekazałam komplet dokumentów do 3 Urzędów . czekam na reakcje!

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Tomasz
Tomasz
5 maja 2022 22:28

Formularz kontaktowy – 100 znaków, to chyba jakiś żart

Justyna
Justyna
29 kwietnia 2022 11:26

Witam ,
Ta firma to DNO .Kompletnie nie polecam .Po podpisaniu umowy na instalacje fotowoltaiczne oraz na montaz pompy ,zadzwonił do mnie przedstawiciel o powiedział,że podnoszą kwotę o 600 zł na montaż pompy .Powiedziałam!,że w takim wypadku rezygnuje po czym poinformowano mnie ,że kwota zostanie z ustalen pierwotnych (beż sumy 600 zł. Doliczonej )Po montażu okazało z 3 mc ,że firma wysłała mi ich oświadczenie,że dolicza kwote i jeszcze pracownik działu montażu pomp skłamał,że że mną rozmawiał i się na to zgodziłam. TO NIE DO POMYŚLENIA.
Ciekawe jest też to ,że argumentowali iż były prace dodatkowe tylko podkreślam 3 dni po podpisaniu umowy ,nie widząc mojej kotłowni chcieli doliczyć już dodatkowe usługi więc pytam jak to możliwe?
Firma kłamała również w kwestii zgłoszenia do zmiany licznika na dwukierunkowy ,udzielało mi informacji ,że dokumenty złożyli gdzie dopiero po 2 mc to uczynili i po moich skargach .Absolutnie NIE POLECAM .Trzymajcie się od nich z daleka jak chcecie Państwo mieć dobrze wykonaną usługę z rzeczowym i konkretnym podmiotem .

Rost
Rost
6 kwietnia 2022 13:16

Miałem podobną sytuację. Przy sprzedaży mieszkania, nowy właściciel kontynuował współpracę z EON z nową umową, ale na mnie została nałożona kara umowna 25pln/m-c do końca 3 letniej umowy.
Mogli zaproponować cesję nowemu właścicielowi ale tego nie zrobili.
Działają świadomie i z pełną premedytacją, ponieważ też mają świadomość że są bezkarni w swoich występkach. Urząd Regulacji Energetyki to chyba taka wydmuszka, złożyłem wniosek o wszczęcie postępowania w celu polubownego rozwiązania sporu, na co po 2 miesiącach otrzymałem informację że druga strona sporu nie przystępuje do negocjacji i na tym kompetencje Koordynatora URE się kończą. Mogę oczywiście pisać do Prezesa URE i do Rzecznika Praw Konsumenta, ale czy to coś zmieni. Chyba nieliczni pójdą do Sądu. Tak to działa.
Zanim jeszcze URE otrzymało od EON negatywną odpowiedź , wysłano moją zaległość do windykacji. Po 17 latach współpracy z nimi nie spodziewałby się nigdy takiego potraktowania. Ostrzegam zatem potencjalnych klientów.

Elżbieta
Elżbieta
27 marca 2022 08:32

Szukam osób które zostały wprowadzone w błąd […] przez konsultanta innogy i podpisały aneks do umowy ” Moc z natury” który miał gwarantować niezmienna cenę przez 3 lata i możliwość przepisania cesją na nowego właściciela w przypadku sprzedaży mieszkania.
Niestety prąd jest droższy przy niskim zużyciu i nie ma już tej oferty i brak możliwości jej przepisania co wiąże się z karą umowna za pozostały okres do końca umowy lipiec 2023

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Jolanta
Jolanta
12 marca 2022 15:57

Czy ktoś miał taki przypadek?moja nadpłata moje pieniądze i nie mogę doczekać się zwrotu ? Wejdę na drogę sądową nie mam wyjścia !

Jolanta
Jolanta
12 marca 2022 15:54

Nadplacilam niechcący większą sumę teraz mi mogę doprosić się o zwrot !muszę zmienić dostawcę .

Aleksander
Aleksander
17 stycznia 2022 15:26

Od 10-j brak prądu. Awaria miła być usunięta 12.15, co pół godziny przesuwają usunięcie awarii.
Lepiej niech zainwestują w elektryków a nie w automaty do powiadamiania.

Aleksandra
Aleksandra
7 stycznia 2022 16:23

Lata 20 XXI wieku. Nie mogę wysłać formularza przez konto na stronie międzynarodowej korporacji dostarczającej energie elektryczną, ponieważ nie mam – uwaga – TELEFONU STACJONARNEGO. RWE zmienia nazwy na coraz bardziej nowoczesne, a pod względem biurokracji zatrzymali się w czasach gierkowskich.

Mariusz
Mariusz
31 grudnia 2021 10:01

Obsługa tragedia, drogo, niezrozumiałe opłaty !!! Zmienili logo na tak paskudne, że bym pociągnął do konsekwencji służbowych tego kto się na takie coś zgodził . Nowa strona to jakaś masakra ….

IWONA
IWONA
26 grudnia 2021 14:29

MASAKRA BABA NA INFOLINII ROZLĄCZA TEL

Władek
Władek
29 listopada 2021 17:22

Jestem wieloletnim klientem Innogy. Nieopatrznie zachciało mi się uporządkować umowę z Innogy i przepisałem umowę ze mnie na syna i zostałem przez Innogy ukarany kwotą 400 zł. Podczas rozmowy z konsultantem przedstawiłem chęć przepisania umowy. Siłą rzeczy podałem im na tacy klienta na kolejne lata. Wierny swojej firmie konsultant nie poinformował mnie, że z chwilą przepisania umowy na syna zostanę ukarany za zerwanie warunków aktualnej umowy mnie obowiązującej. I tak myśląc, że jestem lojalny w stosunku do Innogy, zostałem przez nich ukarany, a jako emeryt – szczególnie dotkliwie. Prawnie z tym molochem nie wygram, bo zawsze znajdą coś, by wygrać. Od tego czasu otrzymaliśmy od Innogy dwie propozycje umów lojalnościowych, które parzą w ręce po wyjęciu ze skrzynki i lądują w koszu. Przy sprzedaży mieszkania umowa z Innogy zostanie z naszej strony rozwiązana, a nowy właściciel poinformowany o perypetiach z Innogy. Zrobi co zechce. My nową umowę podpiszemy z każdym tylko nie z Innogy. Opinie o Innogy można w towarzystwie poruszać póki pamięć nie zawiedzie.
Czy Innogy tym się przejmie? Nie sądzę. A ja? Tyle mojego, że to opiszę.

Last edited 1 rok temu by Władek
Wanda
Wanda
16 lipca 2021 12:29

Pandemia doświadczyła przykro wiele osób, ale pomimo zapisów w umowie jest głucha na zrozumienie problemów z nią związanych, mimo szczerych chęci wypełnienia swojego zobowiązania wobec tej firmy. Próbowałam finansowo wspomóc bliską mi osobę, doświadczoną szczególnie przykro przez pandemię, powołując się na zapisy w umowie, które umożliwiały odejście innogy od wymuszenia płatności, tym bardziej, że nie dotyczyły stricte pobranego prądu. Tam pracują roboty nie ludzie. Nigdy nie polecę tej firmy zaprzyjaźnionym osobom.

Mirek
Mirek
1 czerwca 2021 18:10

Jestem po wizycie ( 01.06.2021 r.) w punkcie obsługi na ul. Złotej 61 w Warszawie. Od kilku tygodni usiłowałem załatwić prostą zdawałoby się sprawę .Dwie infolinie, trzygodzinny czat z pracownikiem ,odesłany z kwitkiem z dwóch punktów obsługi klienta, nie wspomnę o niedopracowanym formularzu online ! .Stracony czas i zdrowie! Paniom z ul. Złotej zajęło wyjaśnienie problemu 15 min! Cierpliwe wysłuchanie klienta i kompetentne pokierowanie sprawą! Można? Można! Szkoda, że nie od razu tam trafiłem!

Radek
Radek
12 maja 2021 13:53

[…] Miałem doświadczenia z różnymi sprzedawcami prądu w Polsce i Anglii ale nigdy nie spotkałem się z firmą taką jak Innogy, która w tak szerokim zakresie stosuje nieuczciwe praktyki wobec klienta.
Wymienię kilka i zaznaczę, że problemy występowały ciągle przez okres ponad 3 lat mojej współpracy z tą firmą.
Było to:
1) pobieranie opłat dodatkowych wbrew zapisom umowy
2) wymijające i wykluczające się odpowiedzi podczas procesu składania reklamacji
3) wielokrotne przesyłanie do klienta informacji niemających nic wspólnego ze stanem faktycznym, w tym na przykład straszenie karami za rozwiązanie umowy (co w moim przypadku było nieprawdą, gdyż podpisałem umowę na czas nieokreślony)
4) błędne rejestrowanie wskazań liczników do późniejszych rozliczeń, pomimo podawania regularnych odczytów

Jednym słowem nie polecam, to jakaś masakra jest, zastanawiam się jak taka firma może istnieć na rynku.

Komentarz edytowany przez Redakcję.

GMA
GMA
4 marca 2021 22:05

Z dala, jak najdalej od INNOGY. Zastanówcie się zanim jakąkolwiek podpiszecie umowę. Nie ma ma z kim rozmawiać, brak kompetencji, spychologia i zbywanie. Ich „pseudo” reklamacje nic nie dają, a jak Ci odpiszą to masz wrażenie, że nie twoja sprawa. U mnie rozwiązanie umowy i sprawy z tym związane trwają 15 miesięcy. Żenada!!!! Brak przepływu informacji między ich działami powoduje nieuzasadnioną windykację przez kancelarię. Mam wrażenie, że walczę z duchami, bo tam nikt i nic nie może skutecznie nic załatwić.
Są WSTRĘTNI!!!

Filip
Filip
4 marca 2021 20:50

Bezprawne i skandaliczne zachowanie firmy Innogy, nie polecam nikomu, omijać szerokim łukiem.

Dziś miałem niemiłą przygodę z firmą Innogy. Zalegałem u nich z płatnością na dwie faktury. Niestety umknęło mi w codziennych obowiązkach ich zapłata. Od 8 lat byłem ich klientem i zawsze płaciłem na czas.

Przesłali mi upomnienie (tak naprawdę nie mi, bo numer telefonu który posiadali nie należał do mnie) z informacją, iż jak nie zapłacę zaległości to wyłączą mi prąd. Mając mój adres domowy i mailowy, na który regularnie wysyłali spam, takie wezwanie wysłali sms-em.

Następnie bezprawnie, bez żadnej informacji, jak czyściciele kamienic, o 8 rano odcięli mi prąd w mieszkaniu! Nie zapukali do drzwi, nie poinformowali. Na włączenie prądu z powrotem musiałem czekać 8 godzin. Wiem, że po wezwaniu mają do tego prawo, ale nie wtedy gdy wysyłają je na błędny numer.

Dlatego uważam ich za beznadziejną firmę, nie dbającą o klienta i nikomu ich nie polecam,

Jeżeli tylko ktoś ma możliwość wybierajcie innego dostawce.

Gdy poinformowałem ich na infolinii, iż to nie mój numer telefonu, na który wysłali ponaglenie, Pani stwierdziła, iż nie ma to znaczenia, bo sms-a odebrałem.. No k…. ręce mi opadły..

roman
roman
20 października 2020 22:58

Dno i kilka metrów mułu, zajmuję się inwestycjami mniejszymi i większymi od ponad 30 lat, miałem okazję pracować z wieloma „zakładami energetycznymi ” w tym z zakładem energetycznym w-wa sprzed prywatyzacji ostatnio los zetknął mnie z innogy czegoś takiego jeszcze nigdy nie spotkałem :totalna niekompetencja, nieodbieranie telefonów, brak odpowiedzi na pisma elektroniczne, olewanie klienta chyba celem zarządu jest upadłość firmy bo wszystkie tereny zostały sprzedane

Ewa
Ewa
20 października 2020 06:54

Dzwoniłam na infolinię, pani odebrała po paru sygnałach, sprawdziła moją tożsamość, była bardzo pomocna, wyjaśniła moje wątpliwości co do faktury, prawie natychmiast wysłała mi na maila stosowne dokumenty o które prosiłam, ja jestem bardzo zadowolona z załatwienia sprawy!!!!

Rysiek
Rysiek
16 października 2020 21:19

Absolutnie nie polecam.
Pelno niekompetentnych osob. Na odblokowanie licznika czeka sie bardzo dlugi bo firma oszczedza na kosztach.
Bledy peronelu dodaja dodatkowe tygodnie. W moim przypadku ktos zapomnial zarezerwowac wizyte elektryka bo nieelektryk nie mial…. wolnych terminow. Porazka.

Maria
Maria
17 sierpnia 2020 13:41

Porażka, a nie firma. Podpisałam umowę 22 maja i do tej pory licznik jest zablokowany…przez telefon mówią czekać

Gosia
Gosia
2 lipca 2020 12:28

Uważnie czytajcie faktury od innogy. Zmieniałam niedawno operatora i ostatnia faktura od innogy przyszła z zużyciem szacowanym – oczywiście mocno przeszacowanym i nie mającym wiele wspólnego ze stanem licznika. Jakiekolwiek próby wyjaśnienia – bez odzewu. Jedynie przyszedł list, gdzie straszą sądem i komornikiem w przypadku nieopłacenia faktury. Bujamy się tak od 3 miesięcy.
Nie można o nich napisać nic dobrego…

Krzysztof
Krzysztof
19 czerwca 2020 18:07

Obsługa na teleinfo beznadziejna. Pani na infolinni podajesz stan licznika a ona twierdzi że to nie jej rejon. Na maxa podniosła mi ciśnienie. Po 20 minutach rozmowa z innym konsultantem i już jest to ich rejon 🙂 Totalna kpina. Sprawa opryskliwej telekonsultantki zgłoszona ale aby rozpatrzyli sprawę trzeba podać pełne dane, numery umów, upowaznienia po to aby zniechęcić klijenta do dalszych roszczeń. Sprawę trzeba będzie zgłosić dalej a wystarczyło zwyczajnie przeprosić. Dno i nic więcej.

Wiesław
Wiesław
8 czerwca 2020 16:32

Ceny na tej porównywarce ty chyba jakieś stare i nieaktualne, Innogy nalicza 39 groszy za 1kwh w taryfie g11. W nowej ofercie po podpisaniu umowy na 3 lata z 1,5 grosza taniej. Mieszkanie wynajmuje, od kilku lat chciałem licznik przedpłatowy za który bym zapłacił ale rwe czy innogi ma mnie gdzieś. Z 6 lat temu tłumaczyli że sa problemy z płatnościami na ten licznik, po nastepnych 2-3 latach że sytuacja się nie zmieniła a teraz że mi nie zamontują, dlaczego ? bo nie montują.
Tak mają monopoliści, nawet jesli podpisze umowę z inna firmą o sprzedaż prądu to pośrednio dalej będe klientem rwe.

Piotr
Piotr
29 czerwca 2020 13:04
Odpowiedz do:  Wiesław

Panie Wiesławie, Pana obecna faktura składa się z opłat dla dystrybutora (innogy operator) oraz opłat dla sprzedawcy (innogy polska s.a.). Dystrybutora nie można zmienić, natomiast sprzedawcę już tak. Pomiar Pana licznika zawsze będzie robił Pan od Innogy Operator. Rozliczenie za energię czynną odbywa się po przez udostępnienie pomiaru nowemu sprzedawcy przez operatora. Zatem cena za energię czynną i opłatę handlowa możemy zmienić po przez wybranie innego sprzedawcy.

Iwona
Iwona
2 czerwca 2020 20:47

Innogy przysłało aneks do umowy , w którym za comiesięczną opłatą 6.99zl w proponują 5% zniżki za energię która będzie „zielona”. Umowa obowiązuje 36 miesięcy . Taką propozycje dostają tylko osoby,które zużywają niewielką ilość prądu -czyli jak można się zorientować -zamiast mniej,płacą więcej !!! Takiej propozycji nie dostają osoby,które mają duże zużycie -bo te by faktycznie skorzystały . To jawne oszustwo,na które niestety dałam się nabrać (szczególnie ta zielona energia mnie wzięła ,bo staram się żyć w miarę eco a nie pomyślałam ,skąd innogy weźmie zieloną energię w W-wie ) Także faktycznie-uważajcie co podpisujecie!!!! Pozdrawiam

Piotr
Piotr
29 czerwca 2020 13:06
Odpowiedz do:  Iwona

Umowa nie jest zależna od tego kto ile zużywa. Zadzwoniłem i poprosiłem o tą ofertę i dostałem ją na maila, a mam sporo zużycia. Faktem jest że nie sami mi podali tą ofertę na tacy, tylko akurat szukam nowego sprzedawcy.

Radek
Radek
12 maja 2021 16:23
Odpowiedz do:  Iwona

To co Pani Iwona opisuje to powszechna nieuczciwa praktyka tej firmy. Firma posuwa się niestety jeszcze dalej i kasuje klientów na wspomnianą kwotę, nawet jeżeli żadnych aneksów nie podpisywali. Przynajmniej w moim przypadku tak było. W związku z tym sprawa musi trafić do sądu, choćby dla zasady. Namawiam wszystkich, aby trzymali się od tej firmy z daleka.

Elżbieta
Elżbieta
27 marca 2022 08:41
Odpowiedz do:  Iwona

Niestety ja również dałam się nabrać i podpisałam aneks w imieniu syna jako pełnomocnik , syn sprzedał mieszkanie a nabywcy nie mogą przepisać aneksu na siebie bo oferty nie ma a nam przysłali do zapłaty karę umowną do lipca 2023 r

Ines Hemer
Ines Hemer
18 lutego 2023 19:50
Odpowiedz do:  Elżbieta

Jaka wysokość była tej kary? bo ja dostałam 32 tyś kary za podobna sytuacje

Glass Decorator
Glass Decorator
28 maja 2020 09:46

Co się dzieje w tej firmie? Innogy Stoen operator, dystrybutor energii elektrycznej , mazowieckie! ciągłe mamy z Wami problemy, blokowanie dostępu do ebok, komunikacja na info linii masakra! Nic nie można załatwić, ludzie niekompetentni albo może to nie są ludzie tylko jakieś automaty! Obudźcie się!

Bolek
Bolek
21 maja 2020 00:42

To jest skandal, żeby niemcy decydowali o polskiej energetyce.
Za ten przekręt ludzie odpowiedzialni, POwinni stanać przed plutonem egzekucyjnym.
Wszystkie strategiczne gałęzie energetyki polskiej, są w obcych rękach…
To chyba za to Wałesa nobla dostał?!?!
Przecjecie polskiego zakładu energetycznego przez niemcy, PO Nocnej Zmianie, kiedy to her Tusk na XVIII piętrze warszawskiegi hotelu Marriott dostał od niemców reklamówwki z dolarami (pisze o tym Piskorski), na rozbior Polski i Pozbawienie Polaków majatku narodowego.
Gdzie są słuzby specjalne RP i dlaczego nie wylapaujazdrajców i złodziei POlonofobistycznych, działającycy na szkodę państwa polskiego a dbających o niemcy ?!?!

Wojciech
Wojciech
8 maja 2020 21:28

Wyjątkowo nieudolna obsługa kontaktu z klientami. Pomimo wymiany kilkunastu maili nie dowiedziałem się jak zawrzeć umowę na dostawę energii. Piszą mi jakieś bzdury, nie odpowiadają konkretnie na pytania, kierują mnie do jakiegoś urzędu geodezji ( co to takiego?), w końcu polecają wynajęcie elektryka to będzie wszystko wiedział. Skandal proszę Państwa!

Gostek
Gostek
6 sierpnia 2019 11:21

Ja od podpisania umowy czekam już ponad 14 dni (14 dni miał być to maksymalny czas), na włączenie prądu. Telefony i pisanie do nich nic nie dają, bo mówią, że wypełnili ponaglenie, a tak naprawdę nic w tej sytuacji nie zrobili.

SfrustrowanaUżytkowniczka
SfrustrowanaUżytkowniczka
26 października 2018 23:06

Właśnie to zrobię, od dawna tak już myślałam ale Pana opinia mi pomogła! Dzięki! Niech idą sobie do diabła wraz z tymi swoimi najinteligentniejszymi licznikami!

Marek
Marek
15 sierpnia 2018 10:19

Innogy, jeżeli chodzi o obsługę klienta, to wybitny syf !!!!!
Kupiłem mieszkanie 13 marca 2018 roku, umowę przepisałem 15 marca 2018 roku, dzisiaj jest 15 sierpnia 2018 i pomimo 5-cio krotnego kontaktu z infolinią, pisania ponagleń oraz reklamacji, do dzisiaj nie otrzymałem pierwszej faktury, od której zależy całkowite uruchomienie i aktywność konta internetowego, nie wspominając przede wszystkim o tym, że na pierwszej fakturze jest numer konta bankowego, na który można wpłacać bieżące zaliczki, co przy rozliczeniu rocznym jest sprawą kluczową, jeżeli chodzi później o wpłatę końcową.
Nie chce mi się już pisać na temat prostowania przez miesiąc poprawnej pisowni mojego nazwiska, bo pani w BOK ma trudność przepisania z D.O.
Obsługa w dziale księgowości jest karygodna, chociaż konsultanci świecą oczami i przepraszają za nie swoje winy.
Najgorsze jest to, że nie ma wielkiego wyboru dla miasta Warszawa.

joanna
joanna
22 kwietnia 2019 02:55
Odpowiedz do:  Marek

niestety mam to samo co Pan

pracownik
pracownik
27 lipca 2018 12:51

nasza firma jest niezawodna, panie Mirku, nie oszuka pan rzeczywistości

Ola
Ola
25 lipca 2018 14:01

inngy Stoen operator to niezawodny dystrybutor prądu.

Agata
Agata
29 lipca 2019 15:36
Odpowiedz do:  Ola

Zostałam wrobiona w podpisanie umowy .Pani która przyszła podpisać umowę podszyła się pod pracownika Energii i zapewniała mnie ze to jest ta sama firma.Moja próba rozwiązania umowy z dawna RWE obecnie inoggy miała skończyć się nałożeniem kary w wysokości ok.3 tyś. zł.Czekam na koniec umowy i żegnam się z oszustami.

Mirek
Mirek
2 marca 2018 10:24

niby akcje innogy ma spoko, ale ceny prądu są masakryczne. nie wiem, czy jest droższa firma energetyczna! i jeszcze moja opinia o innogy została popsuta przez mało sympatyczna obsługę w punkcie. klient to wróg dla nich…

Lolek
Lolek
22 lutego 2018 19:09

Otrzymałam list polecony z Innogy, co to może być?

miroslaw obszynski
miroslaw obszynski
6 lutego 2018 16:43

najbardziej [***] firma z jaka mialem do czynienia

Komentarz edytowany przez redakcję.

Ola
Ola
25 lipca 2018 14:04
Odpowiedz do:  miroslaw obszynski

Dlaczego Mirku tak uważasz? Mógłbyś napisać coś więcej?

Dorota
Dorota
30 stycznia 2018 13:36

Innogy oferuje nowy aneks do umowy klientów indywidualnych na 3 lata? Czy jest to korzystne? Czy lepiej skorzystać i przejść do PGNiG ?
Dostałam taki aneks w styczniu 2018 r.
Czy niepodpisanie go czymś grozi? Wyłączeniem prądu itp.?

Barbara
Barbara
30 stycznia 2018 14:14
Odpowiedz do:  Dorota

Dzień dobry,

Pani Doroto trudno jest nam odpowiedzieć na Pani pytania, ponieważ nie znamy ani treści Pani umowy, ani aneksu. Zanim Pani podpisze, to może Pani skonsultować z pracownikiem innogy, jakie zmiany wprowadza aneks. Zawarte są w nim również ewentualne konsekwencje niepodpisania dokumentu. Jeśli chodzi o zmianę sprzedawcy, to również musi Pani rozważyć, czy jeśli ma Pani podpisaną umowę na czas określony, to czy nie grożą Pani kary umowne. Samo pojawienie się propozycji podpisania aneksu nie gwarantuje Pani prawa do wypowiedzenie umowy bez konsekwencji.

Warto w tej sprawie skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej, której udziela miejski rzecznik praw konsumentów.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Paweł
Paweł
5 marca 2018 14:03
Odpowiedz do:  Barbara

Witam,
przesłana propozycja aneksu, o którym pisze p. barbara wg mnie dotyczy przedłużenia umowy na czas określony z gwarancją rabatu 3% do obecnie płaconej stawki i gwarancją stałej nowej ceny przez okres umowy. Pytanie czy warto iść w tym kierunku? czy może lepiej przejść do innego dostawcy? W moim przypadku mam umowę na czas nieokreślony z Innogy, taryfa G11, Warszawa. Proszę o odpowiedź. Dziękuję.

Barbara
Barbara
5 marca 2018 14:21
Odpowiedz do:  Paweł

Dzień dobry,

najwygodniej będzie chyba skorzystać z naszego kalkulatora: wyniki pokazują też procentowe oszczędności na rachunku za prąd. Wtedy można najłatwiej ocenić ofertę innogy, którą Pan otrzymał. W wielu ofertach można wybrać też czas trwania umowy na bardziej dogodny.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Marek K
Marek K
24 stycznia 2018 17:34

przestrzegam przed zawarciem umowy wszystkich potencjalnych klientów .
W rozmowie telefonicznej z konsultantem zostałem wprowadzony w błąd . Oferowano mi płatności o 12 % mniejsze przy zawarciu umowy na 24 miesiące .
Miałem dostać umowę i warunki do zapoznania się . Minęło kilkanaście dni i zamiast umowy i regulaminu dostałem rachunek większy o koło 5 % i do tego ,, Smycz << na 24 miesiące .
Mimo , ze próbowałem odstąpić od umowy nie wyrażono mi na to zgody

Barbara
Barbara
25 stycznia 2018 11:26
Odpowiedz do:  Marek K

Dzień dobry,
Panie Marku to bardzo przykra sytuacja. Chciałabym się odnieść jednak do tego, że już po kilkunastu dniach otrzymał Pan wyższy rachunek. Nowa umowa powinna obowiązywać przynajmniej od kolejnego okresu rozliczeniowego. Może więc wyższa kwota faktury wynikała z przyczyn innych niż sama zawarcie nowego porozumienia? Jeśli wcześniej nie korzystał Pan z prawa zmiany sprzedawcy, to nie chroniła Pana gwarancja ceny.

Ponadto sprzedawca prądu nie może Panu odmówić odstąpienia od umowy, jeśli zostaną spełnione dwa warunki: terminu (14 dni od zawarcia umowy) oraz pisemnej formy wypowiedzenia. W przypadku przekroczenia terminu nie mamy do czynienia z odstąpieniem a z wypowiedzeniem umowy. W tym przypadku odbiorca może być zobowiązany do uiszczenia kar umownych, co nie zawsze jest dla niego korzystne.

Warto skontaktować się ponownie ze sprzedawcą prądu i bezpośrednio wyjaśnić ewentualne wątpliwości. Może też Pan wnioskować o odsłuchanie Pana rozmowy (te handlowe muszą być nagrywane).

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

bozena
bozena
4 października 2019 14:58
Odpowiedz do:  Marek K

Miałam podobną sytuację.Konsultantka na infolinii zaproponowała mi 10% upustu a w kolejnym roku 5% upustu za dodatkową opłatą 7 zł.Tylko nie powiedziała ,że przy niskim zużyciu jest to niekorzystna oferta dla mnie. W rezultacie płace więcej.Niestety dla mnie było za późno aby się z tego wycofać.Jak tylko skończy się ta niekorzystna dla mnie umowa szukam innego dostawcę.Może zrobią tak inni , którzy czują się oszukani to innogy dojdzie po rozum do głowy i nie będzie żerowało na ludziach. Mam żal ,że ja, jako wieloletni klient , na czas opłacający faktury zostałam wprowadzona w błąd. Nie ładnie oj nie ładnie.

Alicja
Alicja
4 lipca 2017 15:03

Oszuści! Przedstawicielka RWE/innogy podała się za Enę. W ciągu 2 tyg. wysłałam formularz odstąpienia od umowy, stwierdzili że musi być wypowiedzenie umowy. W tym czasie naliczyli karę za zerwanie umowy. Kary nie zapłaciłam wg rady policji i radcy prawnego. RWE/innogy uznało, że umowa nadal obowiązuje więc dałam spokój. Płacę faktury (które czasami nie dochodzą, więc doliczają odsetki), mimo to karę za zerwanie umowy -której jednak nie zerwałam dalej próbują ze mnie ściągnąć.

ewa
ewa
3 sierpnia 2017 23:15
Odpowiedz do:  Alicja

oszukują cały czas u mnie podali się za pracowników pge więc jest to firma nie uczciwa złodzieje

Skandal
Skandal
16 sierpnia 2017 17:13
Odpowiedz do:  Alicja

Pani Alicjo na każdej strony umowy z Innogy jest logo i nazwa firmy jak tak Pani czyta wszelkie umowy to radze się dowiedzieć czy jeszcze Pani czegoś nie zmieniła XD ,np domu .

Marcin Wolski
Marcin Wolski
24 maja 2017 14:32

Zauważyłem, że innogy ma ofertę prądu związaną z przydomową elektrownią. Czy ktoś z Was robił szczegółowy przegląd oferty Energia ze słońca w Twoim domu. Chciałbym wiedzieć czy jest to korzystne, czy może bardziej opłacalne będzie zakup paneli fotowltaicznych w Ikei lub starać się o dofinansowanie z programu Prosumen?

solo777
solo777
1 stycznia 2019 22:34
Odpowiedz do:  Marcin Wolski

ludzie namawiający na przejście do innego sprzedawcy często podszywają się pod ynnogi dawne RWE Polska , ynnogi nikogo nie wysyła aby namawiał ludzi do podpisania umowy , Radzę czytać dobrze podsuwaną umowę a nie później biadolić że nie wiedziałem lub nie wiedziałam , szkopuł w tym że takiej umowy wam nie zostawią abyście mogli się z nią w spokoju zapoznać , i UWAGA nie informują was że będziecie dostawali dwa rachunki jeden od nich a drugi za tak zwany przesył od Operatora Stoen Operator , czyli skórka za wyprawkę mizerne oszczędności , jeśli podpiszecie umowę z jakąś firmą na dostarczenie energii i nie będzie się wam zgadzał koszt ze zużytą energią to możecie cmoknąć psa w nos oni na ogół siedziby mają w innych miastach i to znacznie oddalonych od Warszawy , ale jak to mówią podróże kształcą i te 200 kilometrów można zrobić aby pocałować klamkę nic nie załatwiając ludzie czytajcie do cholery umowy co wam naganiacze podsuwają bo później będziecie mieli same kłopoty , a jeśli macie problem idźcie do biura waszego dostawcy i wypytajcie się bo macie zawartą umowę z ynnogi i czy was zobowiązuje jakieś wypowiedzenie bo często wypowiadacie umowę dotychczasowemu dostawcy a obowiązuje was jakiś termin i za to dostajecie karę za zerwanie umowy , nie jestem pracownikiem ynnogi ale kiedyś pracowałem w RWE i miałem do czynienia właśnie z ludźmi co te umowy zerwali , no niestety trzeba czytać a później zrywać bo nawet w sądzie nie wygracie umowa podpisana zobowiązuje niestety , daję wam po prostu dobrą radę

Patryk Chruścik
Patryk Chruścik
10 maja 2017 11:43

Od zawsze należe do RWE, teraz innogy. Nigdy nie zmieniałem taryfy pozostając przy G11. Ostatnio czytałem, że w niektórych przypadkach warto zastanowić się nad zmianą taryfy, ponieważ można trochę zaoszczędzić. Czy ktoś wie na czym polega taryfa dla domu G12W i R w ofercie innogy?

Edward K.
Edward K.
21 kwietnia 2017 09:57

Dzień dobry, w tym roku wymieniłem piec węglowy na elektryczny oraz kuchenkę gazową również na elektryczną. Według moich szacunków przekroczę moc umowną zawartą z innogy. Czy innogy może naliczyć mi karę, co w tym przypadku należy zrobić?

PiotrW
PiotrW
19 maja 2017 15:52
Odpowiedz do:  Edward K.

Witam, Panie Edwardzie w przypadku przekroczenia mocy przyłączeniowej będzie Pan obarczony dodatkową opłatą. Jej wysokość zależna jest od grupy przyłączeniowej.
Dla IV i V grupy przyłączeniowej opłaty wynoszą:
62 zł 23 gr netto – przyłącza kablowych
39 zł 37 gr netto – przyłącza napowietrznych

W tym wypadku radzę złożyć wniosek o zmianę mocy umownej lub grupy taryfowej.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Waldemar Koper
Waldemar Koper
20 kwietnia 2017 14:32

Witam, czy ktoś wie jak wygląda sytuacja podłączeniowa w Innogy? Posiadam budowlaną działkę w Warszawie i chciałbym uzyskać przyłączę elektryczne. Czy Innogy Stoen Operator wykonuje całe przyłączę i ile to kosztuje?

PiotrW
PiotrW
20 kwietnia 2017 14:39
Odpowiedz do:  Waldemar Koper

Witam, Panie Waldemarze zakład energetyczny do którego Pan należy, w tym przypadku innogy Stoen Operator doprowadza instalację do punktu granicznego działki (skrzynka). Od skrzynki do domu musi Pan we własnym zakresie doprowadzić instalację. Cena przyłączą zależy od kilku czynników. Wszystko na ten temat znajdzie Pan w naszym artykule : Przyłącze energetyczne – krok po kroku.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

PolskaPany
PolskaPany
14 kwietnia 2017 13:01

zmienili nazwę na Innogy żeby nie być kojarzeni. RWE czyli Rheinisch-Westfälisches Elektrizitätswerk co znaczy Reńsko-Westfalski Zakład Energertyczny. Radzę skorzystać z porównywarki cen prądu i wybrać sobie innego sprzedawcę

Jakon
Jakon
12 kwietnia 2017 09:55

kupilem mieszkanie na Pradze, poprzedni wlaściciel przepisał na mnie licznik. W czasie rozmowy wyszło, że Innogy zamontowało mu inteligentny licznik. Czy ktoś wie o co chodzi z tym inteligentym licznikiem?

PiotrW
PiotrW
12 kwietnia 2017 17:06
Odpowiedz do:  Jakon

Inteligentny licznik montowany przez Innogy działa tak samo jak licznik tradycyjny. Ponadto może zdalnie przesyłać dane dotyczące zużycia energii do Innogy. Licznik może pomóc wykryć przerwy w dostawie prądu wysyłając informacje do operatora sieci. A Pan jako konsument ma możliwość sprawdzenia rzeczywistego zużycia energii.

Pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Marek
Marek
26 marca 2018 14:45
Odpowiedz do:  PiotrW

No dobrze, panie Piotrze…

A teraz pytanie dodatkowe:

– jak długo dziala taki „inteligentny licznik”?

– czy w ogóle umowa przewiduje okres, po którym licznik MUSi być wymieniony?

– kto ponosi koszty takiej wymiany?

Mariusz
Mariusz
23 lipca 2019 12:55
Odpowiedz do:  Marek

kazdy licznik, nie tylko intelignetny podlega legalizacji. Koszt wymiany jest po stronie Operatora (Operatora jest włąścicielem licznika)