Karma Automotive prezentuje Amaris – nowy luksusowy coupe z napędem EREV. Produkcja ruszy w 2026 roku
Karma Automotive oficjalnie zaprezentowała model Amaris – luksusowy 2-drzwiowy coupe z nowej generacji napędem EREV (Extended-Range Electric Vehicle). Samochód ma trafić do produkcji w czwartym kwartale 2026 roku i łączyć wysoką wydajność z możliwością jazdy zarówno na energii elektrycznej, jak i paliwie konwencjonalnym.

Amaris – połączenie designu, mocy i wszechstronności
Nowy model Amaris to pierwszy w historii marki 2-drzwiowy coupe produkcyjny. Auto wykorzystuje zmodernizowaną wersję napędu EREV z większym, turbodoładowanym silnikiem spalinowym (ICE) pełniącym rolę generatora prądu. Według producenta, Amaris przyspieszy od 0 do 60 mph w poniżej 3,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość ma wynosić 265 km/h (165 mph).
Samochód bazuje na lekkiej, aluminiowej konstrukcji znanej z poprzednich modeli, takich jak Karma Revero. Wyróżnia się też nadwoziem z włókna węglowego i aluminium, z wyraźnymi liniami nadwozia w stylu „Comet Line” i unikalnymi elementami, takimi jak swan doors, aero-spojler czy 22-calowe felgi Constellation.
Zmiana strategii – Gyesera i Kaveya opóźnione lub zmodernizowane
Wraz z premierą Amarisa, Karma ogłosiła zmiany w planach dotyczących pozostałych modeli:
- Gyesera, dotąd zapowiadana jako w pełni elektryczny sedan, trafi na rynek jeszcze w 2025 roku, jednak już z napędem EREV.
- Karma Kaveya, super-coupe z napędem w pełni elektrycznym i mocą do 1000 KM, została przesunięta na 2027 rok.
Decyzja o przesunięciu premiery Kaveya i zmianie strategii Gyesery ma związek ze spowolnieniem popytu na auta elektryczne w segmencie premium i luksusowym.
EREV jako odpowiedź na potrzeby rynku
„Karma Automotive pozostaje liderem w dziedzinie napędów EREV i wierzy, że możliwość tankowania zarówno benzyną, jak i energią elektryczną najlepiej odpowiada na aktualne potrzeby rynku” – podkreślił Marques McCammon, prezes Karma Automotive.
Nowe modele – Amaris i Gyesera – mają zapewniać typową dla aut elektrycznych wydajność i moment obrotowy, przy jednoczesnym braku ograniczeń zasięgu. Zdaniem przedstawicieli marki, to właśnie hybrydowe podejście (EREV) może najlepiej sprawdzić się w obecnych warunkach rynkowych.
Harmonogram premier Karma Automotive (2025–2028)
- Q2 2025 – Karma Invictus (wersja performance modelu Revero)
- Q4 2025 – Karma Gyesera (EREV, 4-drzwiowy sedan)
- Q4 2026 – Karma Amaris (EREV, 2-drzwiowe coupe)
- 2027 – Karma Kaveya (EV super-coupe, do 1000 KM)
- 2028 – Karma Ivara GT-UV (EV SUV oparty na SDVA opracowanej z Intelem)
Źródło: Karma Automotive
Może Cię również zainteresować
Rho Motion: 42 GWh magazynów energii już uruchomione w 2025 roku
W kwietniu 2025 r. na całym świecie oddano do użytku niemal 9 GWh nowych systemów magazynowania energii. Liderami wdrożeń były Chiny i Chile, choć łączny wolumen instalacji na skalę sieciową był niższy niż w poprzednich miesiącach. Łącznie w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2025 roku zainstalowano już 42 GWh, co oznacza 62% wzrost rok do roku.
Hackney uruchamia pilotażowy program car-sharingu aut elektrycznych – 15 nowych pojazdów i 70 szybkich ładowarek
Nowa inicjatywa londyńskiej dzielnicy Hackney ma na celu zwiększenie dostępności transportu zeroemisyjnego. W ramach pilotażu wdrożono 15 współdzielonych aut elektrycznych Zipcar oraz 70 nowych ulicznych ładowarek.
49 mln euro i 2318 instalacji: GreenYellow zasila dachy Biedronki
GreenYellow zrealizował jedną z największych inwestycji w sektorze rozproszonej fotowoltaiki w Polsce. Firma pozyskała 49 mln euro finansowania na rozwój portfela 116 MW instalacji PV zlokalizowanych na dachach sklepów sieci Biedronka. Projekt obejmuje łącznie ponad 2318 mikroinstalacji przeznaczonych na potrzeby autokonsumpcji.
3,5 GWh od BYD dla Grenergy – rekordowa dostawa baterii do Chile
Grenergy podpisało umowę z BYD Energy Storage na dostawę systemów magazynowania energii o łącznej pojemności 3,5 GWh. Baterie trafią do szóstej fazy projektu Oasis de Atacama w północnym Chile. Jest to największa tego typu dostawa w regionie i druga na świecie pod względem skali.
Regiony bez wsparcia z FST? Instrat chce aktywacji nowego filaru Funduszu Modernizacyjnego
Fundacja Instrat apeluje o wykorzystanie Funduszu Modernizacyjnego do wsparcia regionów pominiętych w Funduszu Sprawiedliwej Transformacji. Eksperci wskazują konkretne lokalizacje i argumentują, że działanie jest pilne. W tle nowy plan klimatyczno-energetyczny Polski i rosnące zagrożenie bezrobociem w regionach węglowych.
Największa instalacja słoneczna w historii Słowenii – 30 MW energii z PV
Rząd Słowenii zatwierdził plan zagospodarowania przestrzennego pod największą w kraju farmę fotowoltaiczną o mocy 30 MW. Inwestorem będzie spółka Dravska Elektrarna Maribor. Instalacja powstanie w północno-wschodniej części kraju, w gminach Starše, Hajdina, Gorišnica i Markovci.
Komentarze