LG Electronics wchodzi na rynek stacji ładowania – co proponuje?
Podczas ceremonii zorganizowanej przez LG Electronics w Seulu zaprezentowane zostały nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych. Urządzenia produkowane przez firmę HiEV Charger (wcześniej AppleMango) przejętą przez LG w 2022 roku, mają być odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się globalny rynek elektromobilności.

Cztery nowe ładowarki od HiEV Charger i LG
Oferta koreańskiego giganta technologicznego LG Electronics poszerzyła się właśnie o cztery modele stacji ładowania samochodów elektrycznych. Kiedy w 2022 roku LG wraz z GS Energy i GS Neotek przejmowały firmę HiEV Charge powierzyły jej produkcję ładowarek EV, które będą mogły konkurować z innymi rozwiązaniami tego typu na rynku globalnym. Zaprezentowane pod koniec maja ładowarki wydają się odpowiadać tym potrzebom, gdyż iż parametry kierują ofertę LG Electronics zarówno do użytkowników prywatnych, jak i komercyjnych.

Dwie z czterech nowych stacji ładowania oferują moc 7 kW i ładowanie prądem przemiennym AC. Ich kompaktowe wymiary pozwalają na komfortowe wpasowanie urządzeń w prywatną infrastrukturę. Nie inaczej jest w przypadku kolejnych dwóch ładowarek, które dysponując mocą 100 kW i 200 kW oraz prądem stałym DC nie będą zajmowały cennego miejsca w komercyjnych obiektach. Wszystkie stacje ładowania wyposażone są oczywiście w zestaw zabezpieczeń prądowych i termicznych, wykazują odporność na kurz i wilgoć, a sterowanie ich pracą ułatwiają funkcje komunikacyjne.
Stacje ładowania LG odpowiedzią na rozwój rynku
Trzeba w tym miejscu wspomnieć, że LG Electronics ma już swój wkład w branżę ładowania samochodów elektrycznych, gdyż do tej pory firma współpracowała z koncernami motoryzacyjnymi produkując dla nich pokładowe ładowarki zmieniające pobierany prąd z przemiennego na stały. Czy zaprezentowane niedawno stacje ładowania zapewnią LG mocną pozycję na rynku? Pewne wątpliwości może budzić fakt stosunkowo niskich mocy oferowanych przez urządzenia, jednak niewątpliwie znajdą one swoich odbiorców. Koreański gigant liczy, że potencjał w postaci know-how i ogromnego dorobku technologicznego pozwoli mu zaznaczyć swój udział w bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku.
Dość wspomnieć, że jeszcze w 2021 roku globalny rynek stacji ładowania do pojazdów elektrycznych wyceniany był na 7,01 miliarda dolarów, natomiast szacuje się, że w 2030 roku będzie to już kwota rzędu 64,67 miliarda dolarów. Są też takie przewidywania, które wskazują, że rynek ten może wzrosnąć do nawet 186 miliardów dolarów w 2030 roku. Takie szacunki przedstawia na przykład globalna firma konsultingowa Roland Berger.

LG znalazło dla siebie miejsce w branży ładowania EV?
LG Electronics aspiruje do pozycji doświadczonego i przede wszystkim kompleksowego dostawcy rozwiązań z zakresu ładowania pojazdów elektrycznych. Podczas majowej ceremonii wiceprezes i szef działu ładowania pojazdów elektrycznych w LG Electronics Business Firma Solutions Suh Heung-kyu powiedział:
Rozpoczęcie produkcji ładowarek do pojazdów elektrycznych to dla LG ważny kamień milowy, który popycha nas na drodze do stania się dostawcą kompletnych rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych. […] Skupimy się na dostarczaniu wygodnych i szybkich rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych dla właścicieli pojazdów elektrycznych oraz zróżnicowanych rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, oferujących różnorodne formy i nowe usługi dla naszych cenionych partnerów.
Może Cię również zainteresować
Bridgestone World Solar Challenge 2025 na oponach ENLITEN z materiałami z recyklingu
Bridgestone wprowadza innowacyjne opony z ponad 65% udziałem materiałów z recyklingu i surowców odnawialnych na prestiżowy wyścig pojazdów solarnych
Dlaczego płacimy tak dużo za energię? Nowy raport Forum Energii pokazuje przyczyny i możliwe rozwiązania
Średnie ceny energii elektrycznej w Unii Europejskiej należą do najwyższych na świecie. To temat coraz częściej obecny w debacie publicznej. Nowy raport Forum Energii „Anatomia wysokich cen energii i recepta na przyszłość” szczegółowo analizuje przyczyny tej sytuacji oraz wskazuje konkretne rekomendacje dla Polski i całej UE.
Najlepsze moduły PV 2025 według RETC
RETC opublikowało wstępne wyniki swojego dorocznego raportu PV Module Index. Spośród wszystkich testowanych modułów PV tylko 13% modeli uzyskało najwyższe wyróżnienie „Overall Highest Achiever”. To ważny drogowskaz dla inwestorów i deweloperów szukających produktów najwyższej jakości.
Orlen Paliwa rozbudował terminal LPG w Szczecinie. Dwukrotnie większe możliwości za ponad 150 mln zł
Orlen Paliwa zakończył rozbudowę terminalu gazu płynnego w Szczecinie. Inwestycja warta ponad 150 mln zł podwoiła pojemność magazynową i zwiększyła możliwości przeładunkowe obiektu o blisko 65 proc. Nowoczesna infrastruktura ma wzmocnić bezpieczeństwo dostaw LPG i uniezależnić Polskę od rosyjskiego surowca.
PEJ planują pozyskać 30 proc. finansowania dłużnego dla pierwszej elektrowni jądrowej na rynku komercyjnym
Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ) zabezpieczyły już ponad 70 proc. finansowania dłużnego dla budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Pozostałą część — ok. 30 proc. — spółka zamierza pozyskać na rynku komercyjnym jeszcze w 2025 roku. To kluczowy krok w największym energetycznym projekcie infrastrukturalnym w kraju.
Branża energetyki wiatrowej apeluje o wsparcie rządu. Przemysł gotowy na inwestycje warte setki miliardów
Energetyka wiatrowa może być filarem bezpiecznej, niezależnej Polski — podkreślali przedstawiciele branży podczas konferencji PSEW 2025. Stowarzyszenie apeluje do rządu o uproszczenie procedur, wsparcie dla przemysłu i stabilne prawo, które pozwoli inwestorom realizować ambitne projekty.
Komentarze