Magazyny energii Enblock od LG jeszcze w tym roku!
Enblock S – skalowalny system magazynowania energii bazujący najprawdopodobniej na bateriach litowo-jonowych – i Enblock E, czyli oferta skupiająca się na magazynach energii w technologii LFP – mają być flagowymi produktami nowej marki, pod którą LG Energy Solution udostępni systemy magazynowania energii gospodarstwom domowym. Pierwsze baterie mają trafić na rynek jeszcze w tym roku.

Enblock S: kluczowe cechy i specyfikacja
System Enblock S będzie chłodzony za pomocą naturalnej konwekcji i elastyczny w zakresie pojemności, ponieważ producent przewidział możliwość rozbudowania magazynu energii o kolejne podjednostki. W podstawowej wersji jego pojemność netto wyniesie 10,6 kWh (wymiary to 854 x 535 x 351 mm, a waga – 121 kg; trzy podjednostki bateryjne). Wystarczy rozbudować system o jedną bądź dwie podjednostki, by osiągnąć kolejno 14,1 i 17,7 kWh (w tym przypadku wymiary systemu zwiększą się do 1246 x 535 x 351 mm przy wadze 191 kg). A to nie wszystko. Producent umożliwi nawet połączenie dwóch zestawów po 17,7 kWh. Moc rozładowywania systemu wyniesie do 14 kW.
Enblock S jest wszechstronny pod względem instalacji – może być montowany zarówno na gruncie, jak i na ścianie, w temperaturach od -20 do +50 st. C (rozładowanie) i od -10 do +50 st. C (ładowanie).
Enblock E: innowacyjne podejście do magazynowania
O Enblock E wiadomo niewiele, oprócz tego, że będzie przystosowany do pracy wewnątrz i na zewnątrz oraz będzie magazynem energii w technologii LFP, czyli litowo-żelazowo-fosforanowej. System w podstawowej wersji będzie składał się z modułów o pojemności 12,4 kWh (maks.) jako całość – w przypadku 4 modułów w standardzie. Poprzez dołożenie kolejnego modułu tę pojemność będzie można zwiększyć o 3,1 kWh.
Dodatkowe udogodnienia i przyszłe plany
Enblock S i Enblock E to nie jedyne plany ekspansji produktowej LG Energy Solution na najbliższy czas. Firma zamierza wprowadzić na rynek europejski również falowniki hybrydowe współpracujące z nisko- i wysokonapięciowymi akumulatorami oraz aplikację do monitorowania pracy urządzeń w czasie rzeczywistym w celu umożliwienia użytkownikom śledzenia konsumpcji energii przez sprzęt domowy.
Ambicje firmy wynikają m.in. z rosnącego zapotrzebowania na rynku baterii. Jak twierdzi LG Energy Solution, w tym roku zapotrzebowanie światowego rynku baterii sięgnie 890 GWh (to o 33% więcej w stosunku do poprzedniego roku).
Może Cię również zainteresować
Sinovoltaics ostrzega: fotowoltaika w Europie pod presją zmian
Sinovoltaics opublikowało najnowszą wersję mapy łańcucha dostaw modułów fotowoltaicznych w Europie, Turcji, Egipcie i Kazachstanie. Choć dodano kilku nowych producentów, raport wskazuje także na falę zamknięć zakładów i bankructw. Obecna zdolność produkcyjna regionu to 21 GW modułów, 3,2 GW ogniw i 1,5 GW wlewków krzemowych
Bruksela naciska: 44 koncerny paliwowe mają składować CO2 do 2030 r.
Komisja Europejska zaapelowała do 44 firm naftowo-gazowych o udział w realizacji wspólnego celu Unii Europejskiej – składowania co najmniej 50 mln ton CO2 rocznie do 2030 roku. Firmy mają uczestniczyć w projekcie proporcjonalnie do swojej produkcji ropy i gazu z lat 2020–2023.
Straty tysięcy złotych. Fotowoltaika w Wielkopolsce blokowana częściej niż w innych regionach
Radio Poznań informuje, że wielkopolscy producenci energii słonecznej skarżą się na dyskryminację. Ich farmy są wyłączane znacznie częściej niż w innych regionach. Rekompensaty za utracone zyski sięgają zaledwie 10 procent.
Hithium wprowadza system ∞Power 6,25MWh dla Europy i rozpoczyna produkcję lokalną
Hithium podczas targów The smarter E Europe 2025 w Monachium zaprezentowało nowy system magazynowania energii ∞Power 6,25MWh 2h/4h w wersji dostosowanej do rynku europejskiego. System wyróżnia się m.in. wysokim poziomem bezpieczeństwa, elastycznością i odpornością na trudne warunki środowiskowe. Firma podpisała również porozumienie z hiszpańską spółką GCRPV, wspierając lokalizację produkcji na kontynencie.
Hyundai i lotnisko Incheon wprowadzają roboty ładujące EV – AI przyspiesza rozwój smart infrastruktury
Hyundai Motor Group oraz Incheon International Airport Corporation ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia robotów do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych (ACR) wspieranych przez sztuczną inteligencję. Projekt pilotażowy ruszy na jednym z najnowocześniejszych lotnisk Azji, a jego celem jest zwiększenie wygody, bezpieczeństwa i efektywności ładowania aut elektrycznych.
Staże i nowe kierunki: AGH wspiera rozwój polskiego atomu
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dołącza do rządowego programu na rzecz rozwoju kompetencji w energetyce jądrowej. Inicjatywa Ministerstwa Przemysłu zakłada ścisłą współpracę uczelni technicznych z polskimi przedsiębiorstwami. Program przewiduje zmiany w programach nauczania oraz płatne staże w firmach z sektora jądrowego.
Komentarze