Mercedes-Benz: 529 200 sprzedanych pojazdów w I kwartale 2025 roku. Wzrost sprzedaży eVans o 59%
W pierwszym kwartale 2025 roku Mercedes-Benz Group dostarczył na światowe rynki łącznie 529 200 samochodów osobowych i dostawczych. Wynik ten oznacza spadek o 7% rok do roku, ale firma podkreśla rosnące zainteresowanie wybranymi modelami, w tym hybrydami plug-in oraz elektrycznymi vanami.

Sprzedaż Mercedes-Benz Cars: silna pozycja modeli z wyższej półki
W segmencie samochodów osobowych Mercedes-Benz sprzedał 446 300 aut, co oznacza spadek o 4% w porównaniu z I kwartałem 2024 roku. Na wynik ten wpłynęły m.in. zmiany modelowe w segmencie Entry oraz wygaszenie modelu elektrycznego smart EQ fortwo w Europie.
Największe wzrosty odnotowano w segmencie Top-End:
- Mercedes-AMG: +17% rok do roku,
- G-Class: +18%,
- E-Class: +32%,
- GLC: +14%.
Sprzedaż hybryd plug-in wzrosła globalnie o 8%, głównie dzięki rynkowi amerykańskiemu. Natomiast sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych (BEV) spadła o 14%, co tłumaczone jest zakończeniem produkcji niektórych modeli oraz oczekiwaniem na premierę nowego CLA.
Wyniki sprzedaży według regionów:
- Europa: 148 700 szt. (-7%), w tym Niemcy: 45 300 szt. (-10%),
- Azja: 199 800 szt. (-5%), w tym Chiny: 152 800 szt. (-10%),
- Ameryka Północna: 76 900 szt. (+4%), w tym USA: 67 400 szt. (+1%),
- Pozostałe rynki: 20 900 szt. (+16%).
Mercedes-Benz Vans: rekordowy wzrost eVans, mimo ogólnego spadku
Dział pojazdów dostawczych sprzedał w I kwartale 2025 roku 82 900 sztuk – o 21% mniej niż przed rokiem. Jednakże segment w pełni elektrycznych vanów (eVans) zanotował imponujący wzrost o 59%, osiągając 4 700 sztuk, co odpowiada 6% całkowitej sprzedaży vanów.
Klaus Rehkugler, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans, podkreślił:
„Pełna dostępność elektrycznych vanów w naszej ofercie przynosi efekty – zwiększyliśmy sprzedaż o 59% w porównaniu z ubiegłym rokiem.”
Sprzedaż prywatnych vanów wzrosła o 22%, szczególnie w segmencie średnich modeli (V-Class i EQV). Z kolei sprzedaż w segmencie komercyjnym spadła o 27%, co firma tłumaczy trudną sytuacją makroekonomiczną i większą konkurencją.
Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Vans według regionów:
- Europa: 57 400 szt. (-14%), w tym Niemcy: 21 500 szt. (-10%),
- Azja: 7 100 szt. (-27%), w tym Chiny: 4 600 szt. (-39%),
- Ameryka Północna: 10 000 szt. (-49%), w tym USA: 7 700 szt. (-52%),
- Pozostałe rynki: 8 500 szt. (-8%).
Rejestracje BEV: dane z eu-evs.com potwierdzają spadek tempa
Dane o rejestracjach samochodów elektrycznych marki Mercedes-Benz w Europie Zachodniej również potwierdzają spadkową tendencję. Jak pokazuje analiza serwisu eu-evs.com, po rekordowych wzrostach od 2020 do 2023 roku oraz stabilizacji w 2024, rok 2025 przynosi zauważalne wyhamowanie.

Jeśli obecne tempo się utrzyma, łączna liczba rejestracji BEV marki Mercedes-Benz w 2025 roku może być nawet o 20% niższa niż rok wcześniej. To sygnał, że producent może potrzebować mocniejszej ofensywy modelowej i marketingowej w segmencie pojazdów elektrycznych.
Źródło: Mercedes Benz, EU-EVs
Może Cię również zainteresować
Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe
Dr Kai-Philipp Kairies, CEO ACCURE Battery Intelligence, podkreśla, że nowy chiński standard GB38031-2025 może nie tylko zmienić zasady bezpieczeństwa w samych Chinach, ale także wpłynąć globalnie – od polityk krajowych po inwestycje w laboratoria testowe i strategie producentów. Kluczową zmianą jest wymóg, by baterie EV wytrzymały aż 120 minut po zjawisku termicznego rozbiegania – dotąd wystarczyło 5 minut.
Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły
Freudenberg Sealing Technologies prezentuje zaawansowane technologicznie uszczelnienia do elektrolizerów, sprężarek, ogniw paliwowych i silników wodorowych. Firma podkreśla ich kluczową rolę w budowie bezpiecznej i wydajnej infrastruktury wodorowej.
XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.
XPENG zaprezentował nowy elektryczny model MPV – X9 2025. Pojazd wyróżnia się ultraszybkim ładowaniem, systemem autonomicznej jazdy Turing AI i luksusowym wyposażeniem wnętrza. To pierwszy model marki z tymi funkcjami w standardzie.
Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach
Volkswagen Group wprowadza na rynek chiński nowy system wspomagania kierowcy oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zaprojektowano specjalnie pod wymagające warunki ruchu drogowego w Chinach. Grupa wzmacnia tym samym swoje zaangażowanie w strategię „In China, for China” i dołącza do grona firm, które rozwijają zaawansowane systemy AI w segmencie pojazdów elektrycznych.
Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA
Według najnowszego raportu IRENA, w 2024 roku globalna moc odnawialnych źródeł energii wzrosła o rekordowe 585 GW. Aż 92% nowej mocy zainstalowanej na świecie pochodziło z OZE. Organizacja wskazuje 5 najważniejszych faktów dotyczących odnawialnych źródeł energii w minionym roku.
LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)
Chińska firma LONGi ustanowiła nowy światowy rekord sprawności ogniwa tandemowego krzem-perowskit – 34,85%. Osiągnięcie to zostało potwierdzone przez amerykański instytut NREL. Firma poprawiła również sprawność ogniwa krzemowego HIBC do poziomu 27,81%.
Komentarze