Mówili, że elektryki nie poradzą sobie na mrozie. DB Schenker w Finlandii: „Potrzymajcie nam piwo…”
Elektryczne ciężarówki DB Schenker przeszły pomyślnie roczny test w ekstremalnych warunkach zimowych Finlandii. Wyniki jednoznacznie pokazały, że pojazdy elektryczne radzą sobie doskonale nawet przy temperaturach sięgających -30°C. Wygląda na to, że elektromobilność w logistyce sprawdzi się także w trudnych klimatycznie warunkach.

Elektryczne ciężarówki niezawodne nawet przy -30°C
Testy przeprowadzone przez DB Schenker w Finlandii potwierdziły skuteczność elektrycznych ciężarówek FUSO eCanter. Dwa pojazdy wykorzystywane w ciągu ostatniego roku do lokalnych i regionalnych przewozów udowodniły swoją niezawodność nawet w ekstremalnych temperaturach charakterystycznych dla fińskiej Laponii, gdzie temperatury regularnie spadają do -30°C.
„W DB Schenker stawiamy na pionierskie rozwiązania, które spełniają wymagania nowoczesnej logistyki. Udany rok eksploatacji elektrycznych ciężarówek w tak wymagającym regionie jak Laponia potwierdza nasze zaangażowanie w zrównoważoną przyszłość transportu” – powiedział Tristan Keusgen, szef zarządzania flotą DB Schenker w Europie.

FUSO eCanter – technologia, która zdaje egzamin
Ciężarówki FUSO eCanter charakteryzują się solidną konstrukcją oraz zaawansowaną technologią, dzięki czemu DB Schenker może świadczyć niezawodne usługi nawet w skrajnie trudnych warunkach pogodowych. Akumulatory pojazdów ładowane są oczywiście nocą, dzięki czemu pojazdy są gotowe do intensywnej pracy już od rana następnego dnia (inna sprawa czy w logistyce nie powinno się zacząć myśleć o systemach z wymianą baterii…). DB Schenker używa obecnie około 50 ciężarówek tego typu w różnych krajach Europy, co pokazuje skalę zaangażowania firmy w elektromobilność.
Elektryczne ciężarówki i biopaliwo – DB Schenker mocno stawia na ekologię
DB Schenker konsekwentnie wdraża innowacje w obszarze transformacji logistyki, o czym świadczy nie tylko sukces elektrycznych ciężarówek, ale także rekordowe zamówienie na biopaliwo lotnicze SAF (Sustainable Aviation Fuel). W ostatnim czasie Mercedes-Benz, wieloletni partner DB Schenker, zamówił około 13 tys. ton biopaliwa SAF do zasilania transportu lotniczego między Niemcami a Chinami.
SAF to biopaliwo produkowane z odpadów, np. zużytego oleju spożywczego, które pozwala ograniczyć emisję gazów cieplarnianych nawet o 80% w porównaniu z paliwem konwencjonalnym. Jest to jeden z największych kontraktów tego typu w historii branży logistycznej i motoryzacyjnej.
Może Cię również zainteresować
3,5 GWh od BYD dla Grenergy – rekordowa dostawa baterii do Chile
Grenergy podpisało umowę z BYD Energy Storage na dostawę systemów magazynowania energii o łącznej pojemności 3,5 GWh. Baterie trafią do szóstej fazy projektu Oasis de Atacama w północnym Chile. Jest to największa tego typu dostawa w regionie i druga na świecie pod względem skali.
Regiony bez wsparcia z FST? Instrat chce aktywacji nowego filaru Funduszu Modernizacyjnego
Fundacja Instrat apeluje o wykorzystanie Funduszu Modernizacyjnego do wsparcia regionów pominiętych w Funduszu Sprawiedliwej Transformacji. Eksperci wskazują konkretne lokalizacje i argumentują, że działanie jest pilne. W tle nowy plan klimatyczno-energetyczny Polski i rosnące zagrożenie bezrobociem w regionach węglowych.
Największa instalacja słoneczna w historii Słowenii – 30 MW energii z PV
Rząd Słowenii zatwierdził plan zagospodarowania przestrzennego pod największą w kraju farmę fotowoltaiczną o mocy 30 MW. Inwestorem będzie spółka Dravska Elektrarna Maribor. Instalacja powstanie w północno-wschodniej części kraju, w gminach Starše, Hajdina, Gorišnica i Markovci.
USA nakładają cła na ogniwa PV z Azji. SEIA ostrzega przed wzrostem cen
U.S. International Trade Commission ogłosiła ostateczne orzeczenie ws. szkody dla amerykańskiego przemysłu fotowoltaicznego. SEIA ostrzega przed konsekwencjami dla cen i rozwoju krajowej produkcji.
Enea z rekordową pożyczką z KPO – 9,13 mld zł na rozwój sieci i OZE
Enea podpisała umowę z BGK na 9,13 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Pieniądze trafią do Enei Operator i posłużą modernizacji sieci w północno-zachodniej Polsce.
Transport truje Polaków. W tych miastach przekroczone normy NO₂
W Polsce transport odpowiada za około 33% emisji tlenków azotu, a w dużych miastach, jak Warszawa, nawet za 43%. Raport PSNM wskazuje na niedostateczny monitoring jakości powietrza, luki w infrastrukturze pomiarowej i potrzebę czterech filarów działań: Stref Czystego Transportu, kontroli technicznej pojazdów, ograniczenia importu starych aut oraz promocji transportu publicznego i mikromobilności.
Komentarze