Multimedia Energia – już nie tylko usługi multimedialne

Informacje, opinie, dane, aktualności - wszystko o Multimedia Energia

Multimedia Energia – nowy multimedialny sprzedawca prądu

Multimedia Polska to już nie tylko sprzedaż usług multimedialnych takich jak telewizja czy Internet, ale dochodzi teraz także energia elektryczna. Od 2014 r. Multimedia Energia rozpoczeła pilotażową sprzedaż swoim obecnym klientom w trzech wybranych miastach. Czy na prąd od tego sprzedawcy skuszą się nie tylko ich obecni klienci?

Oferta Multimedia Energia

Prąd dla domu Prąd dla firmy Gaz dla domu Gaz dla firmy

Sprzedawca prądu dla domu i firmy

Multimedia Energia to nowy sprzedawca energii elektrycznej. Świadczy sprzedaż energii elektrycznej zarówno odbiorcom biznesowym, jak i indywidualnym. Swoich klientów obsługuje na zasadzie TPA – dostępu strony trzeciej do sieci przesyłowej, co zawdzięcza postępującej liberalizacji rynku energii elektrycznej. Multimedia realizuje strategię, która sama nazwała „krokiem przed konkurencją”. Ta strategia opiera się na świadczeniu kompleksowej oferty, łączącej usługi multimedialne z energią elektryczną, która je zasila.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Multimedia Energia oferuje sprzedaż prądu klientom biznesowym. Oprócz prądu w swojej ofercie ma także usługi multimedialne takie jak telefon, Internet i VOD. Multimedia posiada ofertę gwarancji ceny za prąd do 2017 roku. Na chwilę obecną nie posiadamy konkretnej oferty i stawek tej firmy. W celu uzyskania informacji na ten temat musimy wypełnić formularz znajdujący się na stronie sprzedawcy lub skontaktować się za pomocą danych z Kontakt Multimedia Energia.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

W przypadku podpisania umowy na zakup prądu, Multimedia Energia przygotowała nam szereg możliwości do wyboru. W swojej ofercie posiada szereg najpopularniejszych taryf m.in. takich jak G11, G12, G12w czy G13. Oferowany nam jest również wybór między umową na 24 lub 36 miesięcy. Multimedia obiecuje nam w tym czasie kolejno 10% lub 20% upustu przez pierwsze 6 miesięcy w stosunku do oferty, która była dla nas przygotowana z urzędu.

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Multimedia Energia w 2015 roku:

multimedia-wykres kołowy

Jeżeli jesteś ciekawy jak oferta Multimedia Energia wypada na tle innych sprzedawców prądu, to zapraszamy do skorzystania z naszej porównywarki!

Sprzedawca gazu

Multimedia Energia na ten moment nie sprzedaje gazu.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Firma nie oferuje taryfy gazu dla firm.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Sprzedawca również nie oferuje gazu dla domu.

Podstawowe informacje o firmie

Multimedia Polska Energia Sp. z o. o. należy do Grupy Multimedia Polska. Ten dział koncentruje się tylko na sprzedaży energii elektrycznej i to zarówno klientom indywidualnym, jak i małym oraz średnim przedsiębiorstwom. Cała Grupa Multimedia Polska obejmuje natomiast swoją działalnością również usługi multimedialne. Możemy się z nią spotkać w prawie 2 tys. miejscowości, natomiast z jej usług korzysta 825 tys. klientów.

Obszary działalności

Multimedia Polska do tej pory oferowała nam:

  •  telewizję,
  •  Internet,
  •  telefon,
  •  VOD (video na żądanie).

Natomiast od 30.12.2013 r. Multimedia Energia uzyskała na podstawie koncesji nr OEE/764/23211/W/DRE/2013/ŁG wydanej przez Urząd Regulacji Energetyki, pozwolenie na sprzedaż prądu. W 2014 pilotażowo kupno prądu zostało zaoferowane obecnym klientom Multimedia w trzech miastach – Toruniu, Łodzi i Częstochowie.

Multimedia Polska na YouTube – multimedialny kanał

Na kanale Multimedia Polska S.A. możemy znaleźć bardzo dużo filmików promujących różne usługi tej firmy. Jednakże większość z nich dotyczy innych usług, niż sprzedaż prądu. Możemy znaleźć reklamę filmów na życzenie czy aplikacji dla androida. Ale znajdziemy także filmy, które namawiają nas na zakup energii elektrycznej od Multimedia Energia. Obejrzeć też możemy ofertę pakietu prądu wraz z Internetem od Multimedia.

Aktualności o Multimedia Energia

Nasza interwencja odnośnie pozyskiwania klientów przez Multimedia Energia

W związku z licznymi negatywnymi komentarzami na temat pozyskiwania klientów przez Multimedia Energia, postanowiliśmy poprosić sprzedawcę o ustosunkowanie się do zaistniałej sytuacji. Prosimy zapoznać się z artykułem: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-multimedia-energia-zdobywa-klientow-nasza-skuteczna-interwencja-u-sprzedawcy/. Firmie Multimedia dziękujemy za współpracę.

205 Comments

  1. Skoro tak polecacie zmianę dostawcy to ja może opowiem jak działa ta firma żeby niezdecydowanym otworzyć oczy. Firma wysyła przedstawicieli aby namawiali ludzi do zmiany dostawcy energii niby wszystko ok ale. Przedstawiciele tej firmy chodzą po ludziach podając się za pracowników Taurona i pod pozorem np. wymiany licznika próbują zmusić ludzi do podpisania papierów niby na tą zmianę, a później okazuje się iż jest to nowa umowa z nowym dostawcą to skandal i złodziejstwo a jak ktoś praktykuje takie rzeczy to czy może być godnym zaufania dostawcą energii elektrycznej?

    • Witaj Crazy! Niestety wiemy, że niektórzy sprzedawcy działają mniej uczciwie, dlatego też przygotowaliśmy specjalny poradnik, który może pomóc ustrzec się Tobie lub Twoim najbliższymi przed takimi praktykami, zapraszamy do: https://enerad.pl/aktualnosci/6-porad-ktore-uchronia-cie-przed-nieuczciwymi-sprzedawcami-pradu-i-oszustami-energetycznymi/ . Jest nam przykro, że tak się dzieje, ale dzięki takim użytkownikom jak Ty, trzymamy rękę na pulsie i na podstawie Waszych komentarzy/e-maili tworzymy nasze artykuły ostrzegawcze przed nieuczciwymi firmami energetycznymi. Dziękujemy za kontakt i pozdrawiamy!

      • Dostawcy? Dostawca jest jeden – ENERGA. Tutaj chodzi o zmianę sprzedawcy. Kłamstwa zachowaj w kieszeni, ponieważ po podpisaniu umowy jest telefon weryfikacyjny.

        • Jeżeli masz na myśli OSD (Operatora Systemu Dystrybucyjnego, Dystrybutora), to jest ich pięciu (każdy działa na swoim obszarze):
          * PGE Dystrybucja (środkowa i wschodnia Polska)
          * Tauron Dystrybucja (południowa Polska)
          * Enea Operator (płn-zach. Polska)
          * Energa Operator (północna i środkowa Polska)
          * Innogy (RWE) STOEN Operator (Miasto Stołeczne Warszawa).

      • Ja mam pytanie i dla mnie to jest karygodne i powinno mieć konsekwencje w sądzie mianowicie pod moją nie obecność w domu przyszedł pan z waszej firmy podpisał umowe z moim mężem ktury jest po udarze mózgu ma problemy z pamięcią z muwieniem i nawet nie pamiętał że taką umowe podpisał dzwonlismy chcielismy z tego sie wycofać ponieważ to jest zawarte z chorą osobą nie mającą swiadomości pani zakonczyła połączenie

    • Uwaga wszyscy przyszli użytkownicy Multimedia – bandycka firma z umową z której nie można się wyplątać nie wpłacając na koniec użytkowania kwot przekraczających 1000 zł. Ludzie wystrzegajcie się tego szamba – bo potem będzie już za późno

  2. Załosna patologia naciągania ludzi. Przypałętał się do Nas przedstawiciel Multimedia. powiedział że jest z RWE. Pokazał umowy i kupę druków na której widnieje nazwa RWE. Powiedział, że mają podpisaną umowę z RWE i że jest jej przedstawicielamiem, a Mostmedia, to tylko podfirma, która zatrudnia go jako handlowca. chodziło o to, aby zamrozić stawki w RWE na cztery lata. Podpisałem druczek i upoważnienie. Pytałem trzy razy co to za pisemko. On stwierdził, ze to formalność i RWE tego wymaga. I du**** a z tym. W domu zadzwoniłem do RWE. tam mi powiedziano, że z nikim nie mają podpisanych umów. Zatem za telefon i do Multimedia. Tam mnie poinformowano, ze muszę dostarczyć wypowiedzenie. Następnego dnia o świcie pojechałem i zawiozłem pismo. Dostałem stempel, że byłem i umowę wypowiedziałem. Dwa tygodnie później dostałem z RWE pismo, że wypowiedziałem umowę. Znów kurs do c****li z Multimedia. Tam baba pokręciła oczkami, że pismo przesłali do jakiejś swojej firmy krzak od prądu a oni mieli to zweryfikować, ale uznali, że nie ma co i dalej umowa jest aktywna. Zgłosiłem, ze to absurd i znowu przedłożyłem to samo pismo. Babeczka za ladą zaklęła się, że posłała to w trybie pilnym i już nie ma co się martwić. Dziś przyszedł Pan z RWE i powiedział, że mam zmianę dostawcy. Znów kurs do h****w z Multimedia, a tam Pani mówi, że rzeczywiście widnieją dwa zgłoszenia, ale firma której to się wysyła ma zasadniczo burdel i nie potrafią połapać się w tym co otrzymują. Po telefonie do C****a z firmy dostarczającej prąd uzyskaliśmy odpowiedź, że nie ma o czym mówić – zapłacimy fakturę za styczeń i wypowiemy z nimi umowę i założymy sobie z powrotem umowę z RWE. To może tak nasrać na ryj kierownictwa firmy Mulitimedia sredia i powiedzieć, żeby sobie umył. Złodzieje i tępe dzidy. Wysyłają oszustów (na szkoleniach dokładnie informują ich co mają mówić – wiem, bo byłem na szkoleniu podobnej firemki) a potem mówią, że nie mają bladego pojęcia, dlaczego ich handlowcy tak mówią. I teraz zobaczymy jak będą kombinować i ile czasu. Umowę podpisałem na początku listopada. Od tamtej pory byłem trzy razy w siedzibie, a oni dalej się śmieją. Całe szczęćie znalałem jeszcze jedną osobą tak wyrolowaną i nie mamy zamiaru czekać.
    gadam36@o2.pl

  3. W marcu podpisałem umowę z Multimedia Energia na dostawę energii elektrycznej (G11). Zaczęła obowiązywać od 1 maja 2015, bo oczywiście obowiązywał okres wypowiedzenia, itd. Od maja 2015 płacę faktury na konto Multimedia Energia. W październiku 2015 r. otrzymałem ostatnią fakturę rozliczeniową z Enea za kwiecień 2015. Dzisiaj 30 grudnia dostałem fakturę z Enea Operator na kwotę 280 zł za „usługi dystrybucji”. Na końcu było wyjaśnienie: „Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie nowej ‚Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej’ ENEA Operator Spółka z o.o., z dniem 1 stycznia 2015 r. ulegają zmianie opłaty za świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Opłata jest naliczona za okres od 1.05.2015 do 21.12.2015, czyli od momentu obowiązywania umowy z Multimedia.
    Przy podpisywaniu umowy nikt mnie nie informował, że będę opłacał dwie faktury: za energię z Multimedia i zbiorcze roczne za usługi dystrybucji z Enea. Niezbyt to komfortowa sytuacja. No i to wyjaśnienie, że z tytułu „wejścia w życie nowej taryfy”. Jestem zupełnie zdezorientowany co do podpisanej umowy. Gdybym wiedział, że będę musiał płacić dwie faktury za dostawę prądu nie podpisałbym takiej umowy. Chciałem sobie ułatwić życie, bo z MM mam podpisaną umowę na TV, Internet i telefon.

    • Witam, Panie Janie dwie faktury (za pobraną energię czynną i dystrybucję) otrzymujemy, jeśli nasz nowy sprzedawca nie ma zawartej umowy GUD-k. Może nie jest to zbyt komfortowe rozwiązanie, jednak najważniejsze jest to, że płacimy niższe rachunki. Zastanawia nas jeden fakt – Multimedia Energia posiada podpisaną umowę GUD-k z Eneą, więc powinien Pan otrzymywać jedną fakturę. Czy kontaktował się Pan z nowym sprzedawcą i operatorem, dlaczego otrzymał Pan dwie faktury? Pozdrawiamy.

  4. A Multimedia Energia dalej milczą. Dzwoniłem dziś, aby się dowiedzieć, czy coś w mojej sprawie się ruszyło. I tak oto po raz kolejny usłyszałem, że zgłoszenie jest w systemie, ale reklamacji nie da się uwzględnić, bo wypowiedzenie dostarczyłem za późno……. Za późno???? 7 dni od podpisania umowy złożyłem wypowiedzenie. Potem kolejne po tygodniu, bo pierwsze uznali za bezzasadne i bez informacji dalej kontynuowali proces okradania mnie. pomimo drugiego wypowiedzenia postanowiono dalej udawać, że o niczym nie wiedzą, po złożeniu kolejnego wypowiedzenia i złożeniu reklamacji, dziś się okazało, że nic z tym nie da się zrobić bo to moja wina !!!!! w piątek specjalnie wezmę sobie wolny dzień, i złoże taką wizytę w placówce przy rondzie Babka, że zapamiętają ją na długie zimowe dni!!!!!!
    Przepraszam za ton wypowiedzi, ale prosze mi uwierzyć, jak się komuś pluje w twarz i wmawia się mu, że sam to sobie zrobił, to chyba jest coś nie tak z tym systemem.
    PS: zgodnie z Pani zaproszeniem napisałem do Państwa i nie wiem czego się spodziewać 😀 na razie dochodzi powietrze 😀

  5. Multimedia Polska Energia to OSZUŚCI!!! Przyszło do mnie 2 przedstawicieli podali się jako Tauron i pod pretekstem legalizacji licznika podpisałam 3 kartki. Jak się później okazało podpisałam umowę o przyłączenie z nimi. Nikt mnie o tym nie poinformował i w perfidny sposób zostałam oszukana. Mam nadzieję że Rzecznik Praw Konsumenta dowali pożądną karę za oszustwa!!!

    • Witam, Pani Anno – a kiedy umowa została zawarta? Minęło już 14 dni od jej podpisania? Warto, aby Pani takie nieuczciwe praktyki zgłosiła również do URE. Pozdrawiamy.

    • Nie ma co zgłaszać…. Chciałem skargę złożyć w siedzibie… Tam mi powiedziano, że to firma zewnętrzna zatrudnia tych ludzi. Pani mnie w biurze wręcz rozbroiła, mówiąc: „Czytał Pan chyba umowę i widział co podpisuje”. Chcę podkreślić, że pod nos podsunięto mi jakieś sfabrykowane pismo wyglądające jak pismo z RWE. Potem się dopiero dowiedziałem, że to była przykładowa ulotka pokazująca warunki RWE. Po podpisaniu umowy z Energią już nigdy na oczy tego nie widać. Dodatkowo, przedstawiciel zabrał oryginał faktury, a teraz nie da się jej odzyskać. Jak sie okazuje Multimedia jest pośrednikiem pośrednika. Ma podpisane umowy z firmami „krzakami” Pani w oddziale powiedziała, że nie mają nawet numeru telefonu do firmy z którą mają podpisaną umowę odnośnie energii… Kpina i żart.
      Może i Multimedia mają niższe opłaty, ale ten złodziejski sposób pozyskiwania klienta i późniejsze utrudnianie zakończenia z nimi (jeszcze nie rozpoczętej) współpracy sprawia, że są u mnie i znajomych skreśleni. Każdemu odradzę.

    • Mąż otwiera drzwi za którymi stoi dwóch młodych Panów. Przedstawiają się jako pracownicy firmy Tauron , którzy zostali wysłani w celu uzyskania zgody na wymianę licznika na nowy z odczytem cyfrowym. Sprawdzają licznik, proszą o ostatnia fakturę i dowód osobisty aby sprawdzić czy faktycznie mają do czynienia z właścicielką licznika. Dają do podpisu papiery tłumacząc że dotyczą one zgody na założenie licznika. Na pytanie czy mogę dostać kopie dokumentów odpowiadają że w ciągu 14 dni ktoś się ze mną skontaktuje pod podany numer telefonu w celu wymiqny rzekmego licznika.. Po miesiącu dostaję rozwiązanie umowy z Tauronem. Okazuje sie że Panowie byli z firmy Multimedia a podpisane przeze mnie dokumenty to m.in. pełnomocnictwo do rozwiązania obecnej umowy z firmą Tauron.

      Sprawa jest w toku jeżeli podpisane przeze mnie dokumenty nie zostaną anulowane sprawa trafi do prokuratury. Na szczęście mam świadków całego zdarzenia.

  6. Moją mamę też oszukała firma multimedia energia , przedstawiciel podał że jest z tej samej firmy co dotychczas moja mama korzystała czyli PGE S.A. To są zwykli oszuści, naciągający ludzi. Nawet faktur jeszcze nie mamy, a umowę oczywiście wypisana jest na 48 miesięcy bo tak sobie chciał przedstawiciel. Też odradzam podpisywania czegokolwiek z ta firma.

  7. Dzisiaj, tj. 20.01.2016 przyszła do mnie dziewczyna mówiąc, że przyszła w sprawie faktur od TAURON. Zaprosiłam ją do mieszkania, żeby wyjaśniła o co chodzi. Oferowała zmianę dostawcy faktur (nie mówiła nic o sprzedawcy prądu a w pierwszej chwili o tym nie pomyślałam). Zaczęła wypisywać dokumenty MULTIMEDIA ENERGIA. Zdążyła wpisać moje dane, spisała dane z faktury (którą bezmyślnie pokazałam…). ŻADNEGO dokumentu nie podpisałam. W trakcie wypełniania przez nią druków powiedziałam,że chciałabym to najpierw przemyśleć. Zostawiła mi warunki umowy i wyszła. I tu pojawia się moje pytanie- czy przypadkiem nikomu nie przyjdzie do głowy pomysł fałszowania mojego podpisu i czy powinnam martwić się,że zostałam klientką MULTIMEDIA ENERGIA bez wyrażonej samodzielnie zgody …

    • Witam, Pani Patrycjo – a czy uzupełniony formularz został w Pani rękach? Czy zabrała go przedstawicielka firmy? Jeśli ma Pani wątpliwości, co do uczciwości dziewczyny, to warto skontaktować się z firmą Multimedia i sprawdzić, czy nie wpłynęła Pani umowa. Pozdrawiamy.

      • Niestety dziewczyna formularz szybko schowała do swojej teczki. Kontaktowałam się drogą mailową z multimedią- póki co nie wpłynęła do nich żadna umowa zawarta na moje dane. Ponowię pytanie w przyszłym tygodniu, żeby mieć pewność i ewentualnie zdążyć dokonać wypowiedzenia umowy i jednocześnie zgłoszenia popełnienia przestępstwa fałszerstwa, niemniej jednak multimedia stosuje nieuczciwe metody pozyskiwania nowych klientów !

        • Pani Patrycjo, proszę kontrolować sytuację. Niestety, w ostatnim czasie otrzymujemy sporo informacji od naszych Użytkowników o praktykach firmy Multimedia. Jesteśmy tym bardzo zaniepokojeni i postanowiliśmy interweniować. Pozdrawiamy!

          • Też potrzebuję rady. Ze mną było podobnie. Nie miałam pojęcia, że zmieniam sprzedawcę, tak to zostało przedstawione. I nadal bym o tym nie wiedziała, ale od września (rozpoczęcie świadczenia) nie mam faktur. Multimedia się tłumaczy, że czekają na moje dane od poprzedniego sprzedawcy Energi obrót. Chciałabym zrezygnować, ale jest za późno. Nie wiem co robić…

          • Witam, Pani Anko – na jaki okres ma Pani zawartą umowę? Jakiej wysokości kary przewidziane są za zerwanie umowy? Czy ma Pani w ogóle kopię swojej umowy? Pozdrawiamy.

    • A ja durna podpisałam, potem mi się lampka zapaliła jak kiedyś oszukano moją koleżnkę, przypłaciła to zawałem. Jeszcze Pana zdążyłam cofnąć jakiś cud. Oddał mi oryginały, ale czy nie zrobił jakiegoś zdjęcia. Dane moje ma i zdjęcie z nr, faktury. Niby wykształcona a głupia aż szkoda słów

    • Są na tyle bezczelni, że pozwalają aby ktokolwiek złożył podpis za kogokolwiek. Mi powiedziano abym złożył podpis za teścia i małżonkę

  8. Trzeba uważać na sprzedawców bo przedstawiciele stosują różne techniki. Polecam zmianę sprzedawcy na energie2, jestem u nich już 3 rok prawie i jestem strasznie zadowolona:) i co najlepsze przedstawiciel tejże firmy mnie nie oszukał – okazał się uczciwy!

    • Moją mamę właśnie w ten sam sposób co innych naciągnęli z Energie2.
      Gostek nawet nic nie zostawił tylko wizytówkę, a po trzech miesiącach przyszedł rachunek z karą 50zł za upomnienie.
      Wszelkie pisma wyjaśniające do siedziby i telefony o rozwiązanie umowy nic nie dały.
      Babka z obsługi telefonicznej wręcz kpiącym tonem stwierdzała że teraz trzeba płacić i płakać.
      Niestety cwaniacy przysłali kwity po 3 miesiącach, a po tym terminie nie ma już możliwości odwołania się.
      Tak nawiasem mówiąc Kasia może i jest zadowolona tylko ile więcej płaci 🙂

  9. U mnie byli niecały miesiąc temu (Łódź). Podawali się za przedstawicieli PGE i proponowali mniejszą stawkę za energię, która rzekomo mi przysługuje. Zorientowałem się, że coś jest nie tak. Zobaczyłem plakietki „multimedia”. Znają tylko moje imię, nazwisko, nr telefonu i adres (siłą rzeczy, skoro byli w mieszkaniu). Widzieli ostatnią fakturę. Gdy chcieli PESEL zreflektowałem się i go nie podałem. Niczego nie podpisałem i ich wyprosiłem. Czy grozi mi sfałszowana umowa z nimi?

    • Witam, Panie Wojtku do tej pory nie otrzymaliśmy żadnego sygnału, aby przedstawiciele firm posuwali się do fałszowania umów. Nie podał Pan ważnych danych i nie podpisał dokumentu, to powinno Pana zabezpieczyć przed niechcianą zmianą sprzedawcy prądu. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zadzwonił Pan do Multimedia i upewnił się, czy żadne dokumenty na Pana dane nie wpłynęły do firmy. Pozdrawiam.

    • witam
      u mnie w mieszkaniu wczoraj był Pan (Łódź, Bałuty), który podawał się za Pana z PGE ale chciał żebym podpisała umowę z Multimedia. Podawał super niskie ceny i promocje na każde zużyte kwh, poprosił o fakturę ostatnią (podałam mu …), wcześniej w drzwiach powiedział że przyszedł do mnie bo terminowo płacę wszsytkie faktury (skąd ma takie info ??). Jak mu powiedziałam że msuzę sprawdzić informacje które mi podaje – to stwierdził że on to potwierdzi w 30 sekund, powiedziałam że się zastanowie i ewentualnie sama się zgłoszę do firmy. A on na to że wtedy już nie będzie takiej promocji jak on teraz proponuje .. podziękowałam i wyprosiłam Pana ….

      • Witam, Pani Anulu proszę też zgłosić informację o nierzetelnym przedstawicielu firmie Multimedia.

        Pozdrawiam
        Agnieszka
        enerad.pl

  10. Dzien dobry, 7.01,2016 mój tata podpissł umowe z MultiMedia Energia , przedstawaili sie że sa z Tauronu i maja dla niego nowa oferte odnoscie energi elektrycznej. Tata podpisał umowe i wczoraj tj 15.02.16 przyszło z Tauronu pismo że ktos w jego imieniu zerwał z mini umowe i jezeli chce to zmienic to ma zadzonic lub odobicsie sie zgłosic do nich. Poszedł wczoraj do nich i spowiedział ze nadal chce do nich należec ale teraz nie wie jak ma zrezygnowac z oferty MULITIMEDIA ENERGIA ponieważ mineło juz ponad miesiąc od podpisania umowy i okres rozliczeniowy z ta firma zaczyna sie od 1 marca 2016r. Prosze o pomoc chcemy rozwiazac umowe ale nie wiemy jak.

  11. Dzisiaj chodzi pan po wsi koło szczecinka i straszy ludzi że jak nie podpiszą to będą musieli jechać do koszalina podpisać

    • Witam 🙂
      U mnie (Złocieniec) dzisiaj 05.04.2016. było dwoje młodych ludzi z propozycją obniżenia opłat za energię (podobno za systematyczne opłaty!) w ENERGA.
      Poprosili o fakturę, którą niechętnie z daleka pokazałam…
      Moje wątpliwości pojawiły się w momencie, kiedy ta młoda dziewczyna tak przekonująco obiecywała, wiedziała o moich uczciwych opłatach i niby w nagrodę miałabym dostać zniżki… Zapytałam, czemu w takim razie skoro wiedzą o mojej uczciwości, nie obniżą mi sami, bez podpisywania czegokolwiek?
      ŚCIEMNIALI, że w takiej sytuacji będę musiała jechać do Koszalina ;/

      • Witam, Pani Jadwigo, dziękujemy za komentarz. Czy podpisała Pani umowę? Nawet jeśli nie, to warto poinformować firmę Multimedia, że firmy partnerskie dalej działają nieuczciwie.

        Pozdrawiam
        Agnieszka
        enerad.pl

  12. Witam, do mojej mamy również przyszedł pracownik współpracujący z Tauronem i potrzebował tylko podpisu mamy w celu możliwości fakturowania energii z Tauronem. Mama podpisała umowę w dodatku zawartą na 48 miesięcy. Po czasie mama otrzymała z Tauronu informację że rezygnuję z energii w ich firmie, dopiero po tej informacji mama powiedziała mi o całym zdarzeniu. Wiem że minął juz czas możliwości złożenia wypowiedzenia umowy, czy jest jakaś możliwość rezygnacji? czy komuś się udało zerwać taką umowę bez ponoszenia kary? Prosze o pomoc, prosze o informację.

  13. Witam czy może ktoś podesłac wzór odstapienia od umowy z energia multimedia polska. Moja babcia dziś podpisala z nimi umowe. Przeczytałem warunki i chwyciłem się za głowe. Prosze o wzrór pisma.

    • Witam, Drogi Mirko, takie pismo jest bardzo łatwe do skonstruowania.

      Na początek musi Pan ustalić czy umowa jest kompleksowa czy tylko na sprzedaż energii elektrycznej. Bo będziemy jednym z tych terminów posługiwać się w odstąpieniu. Jeśli już Pan to wie, to pismo powinno zawierać ( w tekście zostawiłam do wyboru umowę kompleksową oraz sprzedaży):

      Tytuł: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy kompleksowej / sprzedaży energii elektrycznej zawartej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa

      Dane babci: imię, nazwisko, PESEL, adres, warto również umieścić dane kontaktowe np. nr telefonu

      Dane sprzedawcy: pismo musi być skierowane do nowego sprzedawcy, czyli firmy Multimedia.

      Treść: Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy kompleksowej/sprzedaży energii elektrycznej o numerze………. zawartej dnia……. .

      Podpis: poniżej treści powinna znaleźć się data oraz podpis Pana babci.

      Jeśli chce Pan zobaczyć jak takie pisma wyglądają w praktyce, to polecam zajrzeć na stronę np. Enei, gdzie został udostępniony taki dokument:

      https://www.enea.pl/pl/dladomu/obsluga-klienta-i-kontakt/pliki-do-pobrania

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  14. Ja NIE POLECAM !. W moim przypadku nie zdecydowałem się podpisać umowy z DOMOKRĄŻCĄ reprezentującym Multimedia Energia. Dlaczego ? Musiałbym być idiotą żeby się zdecydować na zmianę dostawcy. Aktualnie mam podpisaną umowę z ENERGĄ w typowej taryfie G11 na czas nieoznaczony. Umowa z multimedią jest aż na 4 lata ! (48 miesięcy). Czy jest taniej w multimedii ? A no jest, w taryfie G11 1 kWh kosztuje 0,3074 zł brutto w Energii natomiast 0,3101 zł brutto. WOW ! To aż 0,0027 zł brutto ! No dobra ale taniej ! U mnie co 2 miesiące zużywa się ok 150 kWh więc to ok 0,40 zł oszczędności. Mówi się że grosz do grosza a będzie kokosza 🙂 Niestety nie w Multimedii Enegia, po roku od podpisania umowy operator DOWALA opłatę za „niezmienność ceny energii” aż 11,99zł brutto. Dlatego w moim przypadku w ogóle nie opłaca się zmieniać DOSTAWCĘ ENERGII. Polecam uważnie zapoznać się z cenami, które aktualnie obowiązują u dotychczasowego dostawcy zanim podejmą Państwo podpisanie umowy z Multimedią. Pozdrawiam

    • a za przesył kto ponosi koszty?przecież Multimedia nie ma żadnych sieci energetycznych co we wiaderkach będą kilowaty nam donosić!nie ma tańszych sieci.

      • Witam, Panie Piotrze zmienia się tylko sprzedawca prądu, dystrybutor zostaje bez zmian.

        Pozdrawiam
        Agnieszka
        enerad.pl

  15. Witam, dzis(07,03,2016)malam podobna sytuacje pan powiedzial ze nie wyslalam faktury z rocznym rozliczeniemdo rwe i od maja nalicza mi wieksza stawke;/ a i ze on przychodzi bym uniknela powyzek. powtarzal ze rachunek dalej bedzie od rwe przychodzic! Podpisalam niestety myslac ze to moje niedopatrzenie. Jednak cos mi mowilo ze ze zle zrobilam i natknelam sie na to forum!!! Dzieki temu jeszcze dzis odstapilam od umowy! ma sie na to 14 dni i niby procedura zostaje zatrzymana,ale czy napewno?

  16. Dzień dobry.
    Mam kłopot z firmą multimedia i czuję się oszukana przez ich
    przedstawicieli.
    Sprawa polega na tym, że podpisałam umowę kompleksową w oparciu o
    propozycję tańszego prądu.
    Umowa została podpisana w dniu 22.09.2015 i miała wejść w życie w dniu
    01.12.2015 po zachowaniu okresu wypowiedzenia dotychczasowej umowy. Do tej
    pory płaciłam faktury do firmy Energia Obrót. W styczniu 2016 przyszła
    faktura z EO za okres 20.11.2015-31.01.2016 pomimo, że umowa zawarta z EO
    powinna być wypowiedziana od 01.12.2016
    przez firmę MM i to od nich powinnam otrzymywać faktury.
    W dniu 16.02.2016 odwiedziła firmę MM w celu wyjaśnienia sprawy. Pani za
    biurkiem poinformowała mnie, że u nich jest wszystko ok i to w EO mają
    bałagan w dokumentach i systemie.
    Pojechałam więc do EO i tam jak można się było spodziewać taka sama
    historia tylko w drugą stronę. I tak jestem odsyłana od jednych do
    drugich, a sprawę próbuję wyjaśnić chyba od listopada u.r. Pragnę
    nadmienić, że w EO mam wciąż aktywną umowę, ponieważ nikt z firmy MM
    jej nie wypowiedział. Napisała więc ponaglenie w firmie MM o złożenie
    wypowiedzenia w EO. Pani pismo przyjęła i kazała czekać.
    W międzyczasie przyszła faktura z MM na prognozowalną kwotę za okres
    01.12.2015-31.01.2016.
    W rezultacie mam dwie faktury za ten sam okres, od dwóch firm za tę samą
    usługę.
    Poza tym w szczegółowym rozliczeniu widnieją opłaty, o których nikt
    nie wspominał przy podpisywaniu umowy, a mianowicie m.in. o tym, że
    abonament jest o 100% wyższy.
    Prosiłabym bardzo o pomoc w mojej sprawie.
    Przede wszystkim chciałabym ustalić kto jest moim sprzedawcą energii w
    takiej sytuacji oraz jak można się „wypisać” z tej umowy z MM?
    Wiem, że upłynął termin 14 dni ustawowych od daty podpisania umowy,
    jednak jest w niej zapis, który mówi o tym, że zacznie obowiązywać z
    dn 01.12.2015 pod warunkiem ,że wygaśnie,zostanie rozwiązana lub
    upłynie okres wypowiedzenia poprzedniej umowy.
    Czy na tej podstawie mogę rozwiązać umowę bez konsekwencji?
    Z poważaniem Moniaa

  17. Wlasnie dzisiaj odwiedzilo mnie dwoch młodych Panów ,podobno z Taurona,ze niby nie wyslalam jakiegos rozliczenia i ze teraz oni musza osobiscie weryfikowac jakies tam dane .Chcieli polroczne rozliczenie,a jak nie mam to chociaz faktury.Powiedzialam ,ze nie mam ich pod ręką ,ze muszę poszukac.Powiedzieli ,ze przyjda za godzinę.W tym czasie zadzwonilam do Taurona zapytac czy kogos wysylają,Pan odrazu powiedzial,ze nie .Po godzinie Panowie przyszli ponownie,wspomnialam im o telefonie do Taurona ,ze mam niczego nie okazywac,bo tauron nikogo nie wysyla .Probowali jeszcze zmylic mnie ze moze dzwonilam nie do tego dzialu co trzeba itp.Powiedzieli ze chodzi o jakis „bezpieczny cennik”Ja oczwiscie pozegnalam sie i zamknęłam drzwi.

    • Witam, Pani Gosiu, postąpiła Pani bardzo rozważnie i nie dała Pani szans oszustom. Brawo!

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  18. Pani Agnieszko, bardzo proszę o pomoc bo jestem w podobnej sytuacji. Zostałem oszukany przez przedstawicieli firmy Multimedia Polska i tak przez nich omamiony, że przez głupotę podpisałem umowę 17 grudnia 2016. na początku lutego napisałem odwołanie i prośbę o anulację umowy..i opisałem w jaki sposób doszło do tegto precedensu, lecz do teraz nie mam odpowiedzi. Powinienem już zapłacić fakturę za prąd za styczeń-luty, a nie otrzymałem żadnej faktury ani nawet nikt nie sprawdził mi liczników! Nie mam pojęcia co robić, nie mam jak się z skontaktować z multimedia polska i chciałbym z nimi zerwać umowę. Nikt mi nie powiedział, że jest to na 4 lata, że są jakiekolwek kary za odstąpienie od niej i ogólnie czuję się oszukany i chciałbym wrócić do Enea, bo z nimi nie było żadnych problemów. Czy jest jakaś szansa na zerwanie umowy z Multimedia Polska bez płacenia im kary? Proszę o pomoc.

    • Witam, Panie Damianie, czy zapoznał się Pan z naszym artykułem: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-multimedia-energia-zdobywa-klientow-nasza-skuteczna-interwencja-u-sprzedawcy/ jeśli nie, to proszę to zrobić. Następnie proszę ponownie skontaktować się z firmą Multimedia, powołać się na artykuł w naszym serwisie i przedstawić sytuację w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Być może uda się Panu odstąpić od umowy bez ponoszenia kar, tak jak to obiecał sprzedawca w naszym artykule.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Dzieki pomocy Pani Agnieszki udało mi się odstąpić od umowy bez ponoszenia kary. Bardzo dziękuję. Co prawda powiedziano mi to tylko telefonicznie, że mam rezygnację bez ponoszenia kosztów ale myślę że to wystarczy?

        • Witam, Panie Damianie, bardzo się cieszę. Myślę, że już taka deklaracja wystarczy, ale może Pan poprosić o potwierdzenie na piśmie.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

      • Pani Agnieszko 2 ty temu wysłałem wypowiedzenie do multimedia energia. Było to 3 dni po podpisaniu przez tatę umowy. Multimedia do dzis nie przysłała zadnego potwierdzenia zerwania umowy. Co mam robic

        • Witam, proszę skontaktować się z firmą (np. poprzez infolinię) i zapytać się czy wpłynęło Pana oświadczenie. Jakim listem wysłał Pan odstąpienie – poleconym, za potwierdzeniem odbioru?

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  19. Witam podpisałam umowę z multimedia energia… 15 .04.br , dziś mija 6 dzień Czytając opinie i wiążąc je z sposobem w jaki zawarłam umowę (po za biurem sprzedawcy)…. zdecydowałam się na złożenie oświadczenia odstąpienia od umowy i wysłałam dziś na poczcie Priorytetem za potwierdzeniem odbioru . Co jeszcze mogę zrobić w tej sprawie ??? co mówić kiedy będą dzwonić??? czy mogę jeszcze w jakiś sposób złożyć ewentualnie kolejne oświadczenie wypowiedzenia??????????? Wstyd ,że zrobiłam tak bezmyślny krok 🙁 Proszę o pomoc i kontakt

    • Witam, Droga Naiwna, naprawdę nie ma co się wstydzić. Moja dobra rada, proszę abyś podchodziła do sprawy mniej emocjonalnie 🙂 Jeśli wysłałaś wypowiedzenie, to warto sprawdzić, czy wpłynęło ono do sprzedawcy. Możesz za kilka dni zadzwonić na infolinię lub udać się dok BOKu Multimedia, by dowiedzieć się, czy wszystko jest w porządku i czy firma otrzymała Twoje wypowiedzenie. Ponadto, możesz zapytać się kiedy otrzymasz potwierdzenie (na trwałym nośniku) przyjęcia odstąpienia od umowy.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  20. Polityka sprzedaży usług tej firmy jest absolutnie nie do przyjęcia. Sprzedawca nawiedza ludzi o 21 wieczorem , podszywa się pod Energę, zawiadamia o zmianie stawek, żąda wydruków z faktur…
    Widzę po komentarzach, że nie jestem pierwszą osobą która się z tym zetknęła. Róbcie tak dalej, a trafi wreszcie kosa na kamień- znajdą się paragrafy na takie sposoby działania. Czytałam deklaracje firmy Multimedia w której twierdzą, że zajmą się sprawą- dokument był wydany z datą styczniową- mamy już koniec marca i najwyraźniej nic się nie zmieniło. Nie zamierzam tej sprawy tak zostawić.

    • Witam, Pani Alicjo, jeśli był u Pani przedstawiciel firmy Multimedia podszywający się za pracownika Energi, to oczywiście, że nie powinna Pani zostawiać tak tej sprawy. Planujemy w najbliższym czasie skontaktować się z firmą Multimedia, w związku z dalej napływającymi negatywnymi komentarzami.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  21. Witam. Co mam zrobić w sytuacji, gdzie mój ojciec (80 lat) w podobny sposób został naciągnięty przez firmę Multimedia – pod pretekstem sprawdzenia licznika niby została przedłużona umowa z Energą. W porę się zorientowałem – nie minęło 14 dni i wysłałem za potwierdzeniem odbioru odstąpienie od umowy. Sytuacja miała miejsce w lipcu. Pod koniec lutego ojciec otrzymał fakturę z Multimedia z ładnym pisemkiem, że tak późno przesyłają faktury, bo Energa – Operator wdraża nowy system obsługi i nie przekazał im danych. W związku z powyższym zadzwoniłem do Multimedia i poinformowałem o całej sytuacji, gdzie Pani stwierdziła, że ktoś nie zaznaczył w systemie, ze umowa ma nie wchodzić w życie i przyjęła reklamację i poinformowała że w ciągu 14 dni otrzymamy odpowiedź. Minęło 30 dni i zamiast odpowiedzi przyszło pismo z Multimedia o niezapłaconej fakturze i straszenie postępowaniem windykacyjnym. W między czasie sprawdziłem w Energa że umowa nie została rozwiązana – fakt że od września ojciec nie otrzymał żadnej faktury od nich. Dziś znowu będę próbował dzwonić i wyjaśniać ale mam wątpliwości czy to się uda i nie bardzo wiem jak dalej postępować.

    • Witam, Panie Darku, jeśli Multimedia ma zaznaczone w systemie, że umowa nie ma wchodzić w życie, to faktury wystawiane są bezprawnie. Wezwanie do zapłaty może świadczyć o bałaganie w strukturach firmy. Energa faktycznie wdraża nowy system obsługi i faktury wystawiane są z dużym opóźnieniem.

      Panie Darku, proszę uzbroić się w cierpliwość – sprawa wydaje się być oczywista, ale nasi drodzy sprzedawcy prądu mają spore problemy, by rozwiązywać takie sytuacje. Proszę skontaktować się z firmą Multimedia, może być telefonicznie, ale warto również wysłać list (za potwierdzeniem odbioru), w którym Multimedia potwierdzi, że nie posiada zawartej umowy z Panem, gdyż skutecznie odstąpił Pan od niej. Obawiam się jednak, że będzie musiał Pan wykonać do tego sprzedawcy jeszcze kilka telefonów, ale wszystko powinno skończyć się po Pana myśli.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Witam jeszcze raz. Właśnie jestem po telefonie do Multimedii. Pomijam fakt, że kilka razy byłem przełączany do rożnych konsultantów, ale w końcu uzyskałem informację, że wcześniej zgłaszana reklamacja została rozpatrzona i z dniem 30.04.2016 r. umowa zostanie rozwiązana bez dodatkowych kosztów za wcześniejsze rozwiązanie (!?), a faktury powinienem zapłacić. Oczywiście jakoś zapomnieli powiadomić o tym fakcie. Zadzwoniłem również do Energa Operator i tam dowiedziałem się, że dotychczasowa umowa została rozwiązana (jak dzwoniłem miesiąc temu to umowa była aktywna) i jeśli chcę wrócić to muszę podpisać nową umowę oraz dopłacić wyrównanie za zużyty prąd. Ponadto konsultant z Energii poradził mi żebym nie korzystał z ich serwisu internetowego „energa24” do czasu podpisania umowy, bo będzie jeszcze większy bałagan (?). Dodał jeszcze, żeby podpisać nową umowę to muszę dostarczyć potwierdzenie skutecznego wypowiedzenia umowy z Multimedia. Normalnie ręce opadają, ale pójdę za Pani radą i pisemnie poproszę o przesłanie wypowiedzenia, a skoro Energa nie chce kasy za prąd od września to chyba zapłacę za te faktury.
        Dziękuje za pomoc.

        • Witam, Panie Darku dziękuję za wiadomość. Niestety, z Pana historii wynika, że sprzedawcy są zupełnie nieprzygotowani na takie sytuacje… Proszę nas poinformować jak zakończyła się Pana sprawa.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  22. Starsza kobieta poprosiła mnie o rozwiązanie umowy z Firmą Multimedia gdyż okazało się, że dostaje rachunki i z Energii i z Multimedia. Niestety umowa została podpisana chyba na początku lutego w jej domu. Czy jest możliwość rozwiązania tej umowy bez ponoszenia kary o której jest mowa w umowie. Umowa zawarta na 48 miesięcy. Bardzo proszę o odpowiedź Pani Agnieszko

    • Witam, Pani Kamilu – podstawowe pytanie jest takie: w jaki sposób umowa została zawarta? Czy starsza Pani została wprowadzona w błąd przez przedstawiciela firmy Multimedia? Druga sprawa: co oznaczają dwa rachunki za prąd? Czy obydwa są za sprzedaż? Czy jeden jest za dystrybucję, a drugi za sprzedaż?

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  23. witam wczoraj przyszły do naszego domu dwie panie z multimedia i naciągneły mojego tatę na nową umowę wmawiając mu ze sa one z energii obrót sa który jest naszym stałym dostawcą prdadu i z ktorego nie chcemy rezygnować. czytając komentarze widze ze nie tylko moj tata dał się nabrac na ich naciaganie mam więc pytanie jak się z tego teraz wyplątać? czy moze ktoś pomoc?

  24. Dziś tj 8.04.2016 dwóch panów z Multimedia podawalo się za przedstawicieli RWA. Wspomnieli o deklaracjach , które rzekomo RWA wysłało kilka miesięcy wstecz o możliwej obniżce cen i przejściu na nowe taryfy. Jeśli ktoś tego nie zrobił to nadal płaci zawyżone stawki.
    Oni są właśnie przedstawicielami RWA i taka umowę na lepszych warunkach można z nimi podpisać. Na szczęście nie miałam czasu z nimi dłużej rozmawiać. Dodam tylko, że cała sytuacja zaszła na Mokotowie.

    • Witam, Pani Magdo bardzo dziękujemy za komentarz. Jeśli znalazłaby Pani czas, to prosimy o tym poinformować firmę Multimedia.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  25. Dwa dni temu odwiedził taki własnie pan moja mamę -wszedł do domu nawet nie pukając do drzwi, mama dała się omotać i pokazała fakturę i dowód osobisty ,ale niczego nie podpisała ,na chwilę musiała tego pana zostawić samego (opiekuje się chorym ojcem) ,Teraz się boi że został sfotografowany dowód osobisty jako dokument do zmiany umowy lub innego fałszerstwa. Proszę uważać -ta plaga rozprzestrzenia się już w województwie lubelskim powiat Łęczna.

  26. Dzień dobry. Dzisiaj (13.04) o godz 20-tej, dwie oszustki z Multimedia były u mnie w Milanówku. Wcisnęły mi ciemnotę że reprezentują PGE, że będą obowiązywać nowe niższe stawki itd. Ciągle stwarzały wrażenie że reprezentują PGE!!! Byłem mocno zaspany. Odpoczywałem po pracy … i dałem się nabrać! Mam dane oszustki na umowie, jej nr. identyfikacyjny. Byłem już na policji. Nie zostawię tak tego. Nie można pozwolić żeby oszuści bez końca, bezkarnie na nas żerowali.

    • Brawo Panie Tadku! Moim zdaniem warto byłoby również poinformować o całym zdarzeniu firmę Multimedia Energia.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  27. Zarówno przedstawiciel MULTIMEDIA ENERGIA jak i konsultant pod telefonem udzielają nieprawdziwych informacji. Przedstawicielka, która przyszła do domu zapewniała, że jedyną zmianą w rachunkach będzie to że będziemy mieć o 10% niższe pobory za zużycie energii. Podpisaliśmy umowy (było ich u nas aż 4). Kolejnego dnia przeczytałam uważnie umowę kompleksową i zauważyła że nie ma pod nią załącznika nr 3 w którym są zawarte opłaty związane z OFERTĄ PROMOCYJNĄ – gwarantującą niezmienność stawek przez 48 miesięcy. Zadzwoniła pod otrzymany dzień wcześniej nr tel. kontaktowego i spytałam o to – powiedziano mi, że przedstawicielka powinna ten załącznik dać. Ponieważ już zdążyłam sobie poczytać opinie na ich temat spytałam wprost: czy jedyną dla mnie zmianą finansową będzie obniżenie stawki o 10% i czy innych opłat z tytułu niezmienności stawki nie ma. Otrzymałam odpowiedź, że żadnych innych kosztów nie będzie. Na szczęście z powodu wyjaśnienia błędu w imieniu mojej mamy w dotychczasowych rachunkach przedstawiciela na drugi dzień miała się z nami spotkać. Spytałam ją o ten – wg mnie najbardziej istotny – załącznik umowy. Odpowiedziała, że tyle u nas tych dokumentów wypisywała, że widocznie zapomniała. Nie wierzę w takie bajki. Jakbym dzień w dzień to samo robiła to odruchowo bym załączała wszystkie dokumenty i sprawdzałabym czy jest komplet. Dziwnym trafem pisząc 4 umowy do każdej „zapomniała” dodać najważniejszy załącznik.Oczywiście poprosiłam o ten dokument i podziękowałam. Od razu się domyśliłam, dlaczego niby przypadkiem przedstawicielka zapomina go załączyć (a przecież podpisując umowę potwierdzamy jego odbiór). W nim po pierwsze jest stawka praktycznie taka jak mam dotychczas (w sumie nie wiem jak by to liczyli bo do umowy był jeszcze inny załącznik ze stawką o której mówiła, a w umowie powołują się na oba załączniki – czeski film). Po drugie pisze jak byk, że od 13-go do 48-go miesiąca z tytułu niezmienności stawki ponosi się koszt 11.,99 zł brutto MIESIĘCZNIE. Generalnie do tego interesu bym suma sumarum dokładała. Po trzecie jest w nim też napisane, że zerwanie umowy wiąże się z kosztem 25 zł … MIESIĘCZNIE. Nie mogłam się oprzeć pokusie , aby ponownie zadzwonić na podany nr. Powiedziałam, że właśnie otrzymałam zał. nr 3 i w nim jest inna stawka niż na drugim załączniku i która będzie obowiązywać. Konsultantka tym razem (choć nie wiem czy była to ta sama osoba co wcześniej) powiedziała że nie jest mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie i może przyjąć zgłoszenie na które mi odpowiedzą. Żenada, osoba która ma udzielić informacji w przypadku pytań i wątpliwości (jak to było ładnie napisane na ulotce od nich) nie potrafiła mi odpowiedzieć na proste pytanie. Podobną odpowiedź otrzymałam gdy zapytałam o tę opłatę za niezmienność stawek. Oczywiście od razu wysłałam ODSTĄPIENIE OD UMOWY – jest na to 14 dni.

  28. To i ja dodam coś od siebie, mnie nikt nie próbował w jakiś kombinowania sposób namówić na multimedia, mam od nich internet i w porównaniu do innych dostawców z którymi miałem przyjemność z internetem nie mam problemów a prędkości są zwykle wyższe lub równe tym co w umowie, pomyślałem że prądem również poradza sobie dobrze i ja mi się net i prad na jednej fakturze zmieścić, niestety umowe mam od grudnia 2015, jest już prawie maj prąd mam ale faktury nie otrzymałem żadnej, nie wiem ile mi wylicza na jakie konto przelać pieniadze, więc na razie odkładam tyle co średnio płaciłem wcześniej, multimedia tłumaczy że mają problem z systemem, ale przez 5 miesięcy?? Czy mogę na tej podstawie wwypowiedziec im umowę?

    • Witam, Panie Lukasie jest to jakaś podstawa, ale w praktyce sprzedawca może tego niestety nie uznać za dostateczny powód do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji. W rezultacie naliczy Panu karę umowną. Na Pana miejscu, jeśli nie ma innych niedogodności, poczekałabym na rachunek, skoro to wina systemu.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  29. Witam, 8.04.2016 podpisałam umowę z Multimedia na dostawę energii, Pan, który do mnie przyszedł był bardzo namolny i koniec końców namówił mnie na skorzystanie z oferty. Teraz sprawdziłam opinie o tej firmie w internecie i załamałam się ile jest problemów z nimi. Chciałabym wypowiedzieć umowę, czy mam szanse?

  30. dzialanie „agentów/agentek” firmy zeby podpisac umowe godne opisania, osoba podpisujaca umowe (nie posiada dowodu osobistego, w celu unikniecia takich sytuacji) a tu sie okazuje, ze na umowie wszystko jest nr dowodu osobistego i inne potrzebne dane. nadmienie, ze osoba jest w trakcie leczenia i jest ubezwlasnowolniona. Nastepnym dobrym hitem jest pisanie daty (10dni wczesniej niz czas rzeczywisty) zostaje malo czasu na rozwiazanie umowy w czasie 14dni. niezle praktyki. dzialanie na terenie Piotrkowa Tryb.

  31. Dzień dobry,
    w dniu dzisiejszym mój tata podpisał umowę z Multimedia Energia myśląc,że podpisuje
    umowę z przedstawicielem RWE, bo tak się przedstawił przedstawiciel. W dodatku w umowie wpisana jest wsteczna data – mój tata niedowidzi. Chciałabym rozwiązać umowę i mam pytanie – czy wystarczy wysłać odstąpienie od umowy listem czy trzeba zgłosić się do oddziału i czy taki w Warszawie funkcjonuje.

  32. Mój ponad 91-letni ojciec na początku lutego też został namówiony na podpisanie dokumentów dotyczących „obniżki cen prądu”. W połowie marca dostał pismo z RWE (to dotychczasowy sprzedawca prądu), z którego wynikało, że rozwiązują z nim umowę z dniem 1 kwietnia. Okazało się potem, że pani, która przyszła do mieszkania moich rodziców była przedstawicielką firmy „Multimedia”, a wśród dokumentów które podpisał mój ojciec, były pełnomocnictwo do wypowiedzenia starej umowy i nowa umowa kompleksowa z firmą „Multimedia”. Umowa na 48 miesięcy i z opłatą gwarantującą niezmienność ceny prądu w wysokości 11,99 zł miesięcznie, którą trzeba by wnosić od 13 miesiąca trwania umowy.
    Na szczęście, dzięki enerad.pl (Pani Agnieszko – dziękuję!) i liście od rzecznika prasowego firmy „Multimedia”, zamieszczonym na stronie enerad, na który powołałam się w piśmie do „Multimedia”, udało się wypowiedzieć tę umowę bez konsekwencji. Chciałabym jednak przestrzec wszystkich: warto uczulać zwłaszcza swoich starszych rodziców, dziadków, żeby nie podpisywali żadnych dokumentów podsuwanych im przez przedstawicieli różnych firm, pojawiających się w ich domach. Niestety, zdarza się, że stosują nieuczciwe praktyki.

    • Witam, Pani Magdo bardzo się cieszę, że udało się rozwiązać umowę bez konsekwencji. Godna pochwały jest postawa firmy Multimedia, która wywiązała się z tego, co obiecała.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  33. Witam,
    Mój wiekowy tato też został niestety naciągnięty na podpisanie umowy w zeszłym tygodniu ( 22.04.2016) przez Pana podającego się za reprezentanta RWE (!!!) a jak wynikło z umowy jednak z Multimedia Energia.
    Bardzo proszę o informacje na temat odstąpienia od tej wymuszonej i będącej oszustwem umowy na maila.
    Skoro Państwo piszecie, że już podobne przypadki nie powinny mieć miejsca – to dlaczego ciągle mają miejsce??!!
    Dziękuję uprzejmie,
    Ewa

  34. Wczoraj miałam taką samą sytuację w Poznaniu… przyszedł Pan po 20…. podający się za przedstawiciela ENEA z pytaniem czy otrzymałam drogą pocztową deklaracje/informacje odnośnie obniżenia cen przez dostawcę dla stałych klientów itp. Wychodziłam akurat z mieszkania i nie miałam wiele czasu…. Pan zapewnił, że potrwa to tylko chwilkę.. że musi jedynie zobaczyć ostatni rachunek, i podpisać zgodę na zmniejszenie ceny („wiadomo nowa promocja musi być jakiś podpisik”), że jak to szybko załatwimy to nie będę musiała iść osobiście do siedziby. Troche mnie to zdziwiło, ale Pan upierał się, że wszystkie informacje były wysłane przez ENEA 2 miesiące temu i zapewne to przeoczyłam. Na pytania dotyczące owej „promocji”, jej warunków i konieczności podpisywani jakiegoś dokumentu… Pan twierdził, że nie ma co wdawać się w szczegóły i że to tylko rutynowa czynność „mająca ułatwić życie klientom ENEA”… Pokazałam Panu rachunek mówiąc, że nie mam teraz czasu i prosząc o przyjście w innym terminie… w tym czasie Pan wypisał „deklaracje”, na której widniał mój adres i nr telefonu.. Chciał także pesel, ale po tym jak powiedziałam, że nie mam na to czasu to Pan stwierdził, że zadzwoni następnego dnia wieczorem i mogę podać go telefonicznie żeby było szybciej. Z ludzkiej głupoty i pośpiechu podpisałam to… Jak się później okazało nie była to żadna deklaracja tylko umowa z multimiedia…. Co więcej w tym pośpiechu „miły” Pan zabrał mi także owy rachunek, który miał zobaczyć tylko do spr danych odbiorcy energii…… Jaka jest możliwość odstąpienia od tej umowy??? Czy ta umowa jest ważna jeżeli widnieje na niej jedynie adres i nr kontaktowy??

    • Witam, Pani Kasiu musiałaby się Pani dowiedzieć, czy do firmy Multimedia wpłynęła Pani umowa (telefonicznie, osobiście, czy przez e-mail). Wydaję mi się, że bez numeru PESEL, czy danych z dokumentu tożsamości umowa nie powinna wejść w życie. Niewykluczone, że nieuczciwy przedstawiciel mógł wpisać nieprawdziwe dane, dlatego proszę trzymać rękę na pulsie oraz poinformować o całym zdarzeniu firmę Multimedia.

      Gdyby okazało się, że umowa wpłynęła do Multimedia, to proszę nie tylko złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (informacje: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-odstapic-od-umowy-zawartej-na-odleglosc-lub-poza-lokalem-sprzedawcy-pradu-wzor-oswiadczenia/ ), ale także poprosić o kopię umowy, bo możliwe byłoby w tym przypadku złamanie prawa przez przedstawiciela.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Wysłałam do Multimedia oświadczenie o odstąpieniu umowy za potwierdzeniem odbioru… Próbowałam skontaktować się z firma telefonicznie, ale nikt nie odbierał… nie wiem czy to kwestia złego nr telefonu czy firmy, która juz nie odbiera telefonów… czy w tej sytuacji jest jeszcze cos co mogłabym zrobic?

          • Niestety zero odzewu…wczesniej tez próbowałam ten z infolinii… być może jest to kwestia długiego weekendu… czy jest gdzieś dostępny adres e-mail do firmy? bo nigdzie nie moge znalezc ;/

  35. Multimedia energa to oszuści! Do mnie tez przyszedł przedstawiciel i stwierdził ze zmienia sie dostawca prądu i trzeba podpisać dokumenty. Po jego wyjściu zrozumiałem ze wcale nie musiałem rezygnować z pge czyli dotychczasowego dostawcy. Na drugi dzień pojechałem rozwiązać umowę do siedziby na co mam dokument wystawiony i sprawa miała być zakonczona. Miało to miejsce w styczniu. Dzisiaj dostałem powiadomienie ze z dniem 1 maja umowa z pge zostaje rozwiazana i obecnym dostawca energii bedzie multimedia. Jak się okazało umowa z nimi została podpisana w UWAGA – LUTYM. Podrobili dokumenty i podpis !!! Juz poszedłem na policje zawiadomić o popełnieniu przestępstwa ! Pytanie jak będzie z rozwiązaniem umowy bo termin rozwiązania tej drugiej fałszywej umowy dawno minal. Ludzie co tu sie ku*** dzieje?i co?bez prądu zostane?

    • Witam, sprawa jest naprawdę skomplikowana. Bardzo dobrze, że udałeś się na policję. Wydaję mi się, że nie zostaniesz bez prądu – prawdopodobnie od 1 maja zmieni się Twój sprzedawca prądu (z PGE na Multimedia). Multimedia będzie Twoim sprzedawcą energii elektrycznej do momentu rozwiązania sprawy.

      Czy posiadasz kopię sfałszowanej umowy? Jeśli nie, to warto poprosić o udostępnienie tego dokumentu, będzie to mocny dowód.

      O całej sytuacji warto powiadomić firmę Multimedia – najlepiej na piśmie, za potwierdzeniem odbioru. Ponadto, radzę abyś się udał do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  36. Moich dziadków też oszukali i nie dali załącznika nr.3 . Zadzwoniliśmy do Pani dlaczego nie dała załącznika numer 3 powiedziała że to nie możliwe że na pewno dała i miała śmiałość powiedzieć że moi dziadkowie wyrzucili akurat ten załącznik. Normalnie śmiech na sali na szczęście mamy jeszcze 6dni na zerwanie umowy . Co za ludzie tak człowieka można omamić Masakra

  37. Moja matka,sędziwa kobieta, też podpisała umowe z multimedia pod moja nieobecność w domu. Wczesniej dostawcą „była” ENERGA.Teraz przychodza faktury z ENERGI I Multimedia.Zaznaczam,iż to ja jestem właścicielką mieszkania,a mama ze mną tylko mieszka.Napisałam do nich w tej sprawie,lecz oni nic z tym nie robią-dalej przychodzą faktury z ENERGI I Multimedia

    • Witam, czy obydwie faktury są za sprzedaż? Czy jedna jest za dystrybucję, a druga za sprzedaż? Czy licznik również jest na Panią? Jakie dane figurują na umowie z Multimedia?

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Witam.Na obydwu fakturach widnieje rozliczenie energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji.Włascicielką mieszkania jestem od 3 lat.Licznik do lutego 2016 roku był na moja mamę,W chwili,kiedy moja matka podpisywala umowe z multi media,licznik był na Jej nazwisko,lecz to ja byłam włascicelka mieszkania w chwili podpisania umowy.

        • Witam ponownie, kluczową rolę tutaj odgrywa nie właściciel mieszkania, a licznika. Jeśli była nim Pani mama, to umowa została zawarta z właściwą osobą. Niestety, wątpliwości budzi sposób jej zawarcia. Druga sprawa, z Pani relacji wynika, że płaci Pani podwójnie – prawdopodobnie nieskutecznie została została wypowiedziana umowa przez firmę Multimedia Energia. I tą kwestię na początku należałoby wyjaśnić.

          Sytuacja jest skomplikowana i moim zdaniem najlepiej będzie, jeśli skontaktuje się Pani pisemnie (listy za potwierdzeniem odbioru) z jednym i drugim sprzedawcą. Na początek proszę zweryfikować, czy w firmie Energa został złożony dokument wypowiedzenia umowy przez nowego sprzedawcę.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  38. Witam. Pisze ponieważ w dniu wczorajszym mój ojciec został namowióny do zmiany dostawcy prądu na multiMedia po głębszym namyśle doszliśmy do wniosku że został wprowadzony w błąd i nie został poinformowany że może odstąpić od umowy. I stąd moje pytanie jak rozwiązać tą umowę pisemnie czy trzeba się udać do oddziału tej firmy ponieważ z umowy zostały tylko dwa druki :
    1. Oferta promocyjna ,, Energia do multimediów 5 ” nr 001/16/ PK
    2.Załącznik nr 4 do umowy kompleksowej dla energii elektrycznej
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  39. Witam.
    Potrzebuje waszej pomocy.
    Mój tata został naciągnięty przez tą firmę, umowę rzekomo podpisał 22 sierpnia a od 1 listopada 2015 r. i do tej pory korzysta z usług tej firmy i opłaca dwa rachunki dopiero dziś się o tym dowiedziałam i zastanawiam się jak mu pomóc. Umowę rzeczywiście podpisała pod koniec października
    Jak można zerwać z nimi umowę. Umowa podpisana na 48 miesięcy.
    Jakie konsekwencje finansowe trzeba ponieść.

  40. Widzę, że przedstawiciele M nagminnie „zapominają” o zostawieniu kompletu dokumentow. Domyslam sie ze to ma na celu utrudnienie klientowi odstapienie od umowy.

  41. Proszę o adres mailowy do firmy Multimedia Toruń!
    Właśnie był u mnie pracownik tej firmy, przedstawiał się jako Enea, prosił o ostatni rachunek w celu weryfikacji danych.
    Kiedy się zorientowałam, że to oszust, zabrałam rachunek.
    Obawiam się, że mogł powziąść moje dane osobowe i wypełnić umowę, sfałszowac podpis itd.
    Ja nic nie podpisywałam, nie okazywałam dowodu osobistego, przy mnie on też nic nie wypełniał.

    • Witam, niestety nie znamy e-maila do firmy Multimedia w Toruniu. Proszę udać się do oddziału lub skontaktować się ze sprzedawcą pod numerem: 345 345 345.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  42. U mojej mamy byli 4 maja 2016. Zakrecilili ją tak że podpisała. Mama ma 78 lat. Mówili, że trzeba podpisac że wszyscy sąsiedzi podpisali co okazało się kłamstwem. Umowa ma date wsteczną 12 kwietnia, pewnie dlatego żeby nie można było wycofać się. I co teraz?? Ja nie rozumiem jak Państwo pozwala na takie praktyki to porownywalne do afer na wnuczka tylko w białych rękawiczkach

  43. Witam!
    Proszę o pomoc.
    Moja mama, jest osobą w wieku ponad 80 lat. Pewnego dnia „odwiedził ją pan Kamil Tkaczyk, „przedstawiciel” firmy Multimedia Energia Sp.z o.o. i zagadując w szybkim tempie dużą ilością mowy oraz ponaglaniem nakłonił do podpisania umowy na kompleksowej itd. Pozostawił plik dokumentów napisanych trudnym do zrozumienia językiem prawniczym nie informując jednocześnie o możliwości odstąpienia od umowy w określonym terminie.
    Po zapoznaniu się z tymi dokumentami stwierdziłem, że mama została w oczywisty, oszukańczy sposób naciągnięta na coś, czego nie chciała.
    Niestety od tego czasu minęły dwa miesiące.
    Umowa została podpisana w jej mieszkaniu, bez obecności osób trzecich.
    Czy można jeszcze w tej chwili coś zrobić, aby odstąpić od tej umowy nie płacąc złodziejskich odszkodowań w/w firmie, czy też trzeba będzie umowę kontynuować.

    Pozdrawiam

  44. Rachunek jest za prąd i dystrybucję. Do rachunku jest dołączony list ze Energa nie dostarczyła im stanu liczniku i pobór prądu jest szacowany i tak od listopada, a jeszcze Energa wystawia swoje rachunku.
    Wiem ze wypowiedzenie umowy związanej jest z opłatą za każdej miesiąc wcześniej wypowiedziane.
    Co zrobić, aby mieć z ta firma święty spokój! ?

    • Witam ponownie. Proszę kierować się naszym artykułem, który Pani podałam w poprzednim komentarzu. Na Pani miejscu skontaktowałabym się również z firmą Energa i wyjaśniła sytuację – proszę się dowiedzieć, czy Multimedia w ogóle złożyła wypowiedzenie umowy w Enerdze, a jeśli to się stało, to czy skutecznie została ona wypowiedziana.

      Proszę również udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów i przedstawić swoja sytuację.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  45. czy moglabym prosic o kontakt do rzeczniczki Multimedia?
    rodzice (osoby w wieku 76 i 81 lat) zostali oszukani w lutym br (prawdopodnie, bo nie sa sobie w stanie przypomniec kiedy ta pani ich odwiedzila) przez pania J.Zakrzewska, ktora twierdzila, ze jest przedstawicielem RWE, miala wszystkie ich dane i machala przed nosem dokumentami z logo RWE. oczywiscie nie zostawila kopii umowy. gdy w kwietniu przyszlo pismo z RWE, ze konczy sie umowa, sami zaczeli jezdzic i probowac wszystko odkrecic -> niestety uslyszeli, ze jest juz za pozno i ze przeciez sami podpisali umowe (dopiero wtedy dostali kopie tej umowy), pani konsultantka postraszyla ich kara umowna w wysokosci powyzej 2000zl (emerytow takie kwoty przerazaja!)
    oszukiwanie starszych, schorowanych osob uwazam za NIELUDZKIE. odsylanie ich przez konsultantow z miejsca na miejsce, uwazam za zachowanie bezczelne, swiadczace o braku skrupulow i nastawieniu na oszystwo i wykorzystywanie ludzi.
    Skoro rzeczniczka twierdzi, ze walczy z nieuczciwymi sprzedawcami, chce od niej potwierdzenia, ze umowa moze zostac anulowana a wobec pani J. Zakrzewskiej zostana wyciagniete konsekwencje

  46. Mam umowę z dostawcą „Energa”Przyszli domokrążcy i powiedzieli,że są z firmy,która sprzedaje taniej prąd firmie Energa i będę płacił taniej oraz nie będą mnie obejmowały podwyżki za,które będą większe o 80-100% Wina w/g nich to przez to że Energa kupiła nierentowne kopalnie.Miałem pozostać w macierzystej firmie a oni tylko zapewnią tańszy prąd.Po telefonie do ich głównej „bazy” dowiedziałem się że jest to przejście do ich firmy i automatyczne wypowiedzenie umowy dotychczasowej->Czyli złodziejstwo i kłamstwo-NIE WPUSZCZAJCIE ICH DO DOMÓW!!!

  47. W Poznaniu 9 lipca do mojej tesciowej również zapukał młody oszust podając się za przedstawiciela ENEA z oferta promocyjną niższych stawek za prąd . poprosił o ostatni rachunek za prąd Tesciowa(76l) podpisałą umowę na 48 miesiecy a kiedy zorientowała się że chyba się dała naciągnąć o wszystkim mi opowiedziała Następnego dnia wysłalismy do Multimedia odstąpienie od umowy listem poleconym i teraz proszę Pani Agnieszko o pomoc. Chciałąm w imieniu tesciowej dowiedzieć sie czy otrzymali jej pismo ale za każdym razem mam podać NR KLIENTA który wg głosu męskiego poczty głosowej jest widoczny w prawym górnym rogu faktury. I tutaj tkwi problem Jako,że żadnej faktury od nich nie mamy a tylko umowę, niestety nie mogę się z żadnym działem Multimedia skontaktować bo nie ma na umowie przypisanego nr klienta , który jest wymagany by się z nimi połaczyć(dzwoniłam na 244 244 244)

  48. Podpisałem umowę na 48 miesięcy. Po 6 miesiącach chciałbym zerwać umowę. Jaką karę musiałbym zapłacić za resztę miesięcy?

    • Witam, wszystkie informacje znajdują się w Pana umowie – z reguły kara waha się w granicach 20-25 zł za każdy miesiąc.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  49. Ku przestrodze osob, ktore chca skorzystac z uslug firmy MultiMedia. W dniu 16.08.2016 r. pojawila sie w Radomiu oszustka, niejaka Angelika Rogowiecka (Plock), nr przedstawiciela 6930249, ktora namawia najczesciej ludzi samotnych na podpisanie kompleksowej umowy na zmiane dostawcy pradu. Zapukala tez do moich drzwi, twierdzac, ze nie mam zaleglosci w oplatach za prad i ma oferte na tansze oplaty. Po chwili chiala sfotografowac moj dowod osobisty i ostatni rachunek za prad, od razu wypisujac dokumenty – nawet nie zapytala, czy jestem zainteresowana. Gdy jej podziekowalam i kazalam opuscic mieszkanie, byla wielce zbulwersowana, ze nie chce podpisac umowy. Podobno promocja trwa do konca sierpnia i bede zalowac. Cale szczescie, ze nie podpisalam umowy.

    Gdzie zglosic taka sprawe. Szkoda, aby inni ludzie dali sie nabrac. Mam nr przedstawiciela, imie i nazwisko, znam profil tej osoby na facebooku.

    • Witam, proszę zgłosić zaistniałą sytuację firmie Multimedia oraz UOKiK. Poza tym, warto też udać się na policję i zgłosić próbę oszustwa.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  50. Witam,
    Właśnie się zorientowałam,że też podpisałam taką umowę. A wydawało mi się iż nie jestem osobą naiwną. Nigdy nie daję się namawiać na nic a tu niestety. Tylko źle się czułam byłam chora obudziłam się i 2 miłych Panów powiedziało iż jest z Energi i były do mnie wysyłane przy rachunku za prąd ważne informację na które nie odpowiedziałam, obniżenie taryfy, powiedzieli żebym to poszukała znalazłam ostatni rachunek za prąd i powiedzieli że mi pomogą we wszystkich. Twierdzili że podpisuje tylko obniżenie taryfy i będę mniej płacić, no ja głupia uwierzyłam. Był u mnie nawet kolega, który chciał ich pogonić a ja głupia kazałam mu być cicho. Minęło już 14 dni od podpisania umowy, która ma obowiązywać od września. Cóż jutro szybko składam reklamację i dzwonię do tej firmy. Nie wiem czy są lepsi od wcześniejszego dostawcy energii ale sposób zdobywania klientów jest paskudny i bardzo zniechęcający. Na pewno nikt do mnie nie dzwonił telefonicznie bo tak było napisane w linku wysłanym że w 2016 roku tylko takie umowy akceptują. Bardzo się zdenerwowałam teraz jak to odkryłam, głupie uczucie wiedzieć iż się zostało nabranym a nie jest się staruszkiem. Sama pracuje w usługach, i trudno mi sobie wybaczyć iż podpisałam coś nie czytając i dałam się nabrać ale ja im uwierzyłam bo zachowywali się jak by byli od mojego operatora Energii.

  51. jedyne co dobre to widzę iż na tej stronie pomagacie.
    handlowiec który był 6914569 Mateusz Janiszewski.
    Będe bardzo wdzięczna za poradę. Jutro napisze rezygnację,chciałam podjechać do siedziby i złozyć osobiście. Może powinnam się jeszcze udać do obecnego operatora upewnić się czy dostali w moim imieniu wypowiedzenie warunków.

    • Witam, Pani Katarzyno bardzo nam przykro, że została Pani oszukana, ale ofiarą nieuczciwych przedstawicieli padają nie tylko staruszkowie, więc proszę sobie ten błąd wybaczyć 🙂 W Pani przypadku minęło 14 dni, ale może Pani skontaktować się pisemnie ze firmą Multimedia i przedstawić w jaki sposób została zawarta umowa – wskazane jest, aby podała Pani dane handlowca. Następnie proszę wyrazić chęć wypowiedzenia jej bez konsekwencji i powołać się na nasz artykuł: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-multimedia-energia-zdobywa-klientow-nasza-skuteczna-interwencja-u-sprzedawcy/

      Mam nadzieję, że sprawę uda się rozwiązać zgodnie z Pani oczekiwaniami.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Pani Agnieszko,
        Bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie.To naprawdę dużo dla osób które się czują tak oszukane. Dzisiaj żeby szybciej zawiozłam osobiście reklamacje i druk odstąpienia od umowy. W siedzibie Multimedia Pani przyjęła o de mnie tylko reklamacje,druku odstąpienia nie przyjeła ponieważ mineło 14 dni. Napisałam do nich też reklamację na fb.
        Pozostało mi czekać 14 dni na odpowiedź. Wątpie czy będzie przychylna dla mnie bo takich jak ja są 100 tki a może i tysiące. Ta sytuacja zabrała we mnie całe ciepło i ufność, nie mogę sobie darować swojej naiwnośći. No ale z drugiej strony świat się nie zawalił i trzeba żyć dalej. Ludzie mają jeszcze większe kłopoty. Pozdrawiam serdecznie Pani Agnieszko 🙂

        • Pani Katarzyno, bardzo się cieszę, że mogłam Panią wesprzeć 🙂 Proszę czekać na odpowiedź – być może sprawa zostanie rozwiązana po Pani myśli. Jeśli tak się nie stanie, to niech się Pani nie przejmuje, trzeba iść do przodu, a umowa z Multimedia kiedyś się skończy. Miejmy nadzieję, że takie haniebne praktyki firmy Multimedia się skończą i więcej osób nie zostanie oszukanych…

          Pozdrawiam serdecznie
          Agnieszka
          enerad.pl

  52. Witam, mam pytanie, 30.06.16 podpisałam umowę z Multimedia na podstawie cesji (przejełam ja po poprzednim właścicielu mieszkania które kupiłam).
    Pani w oddziale powiedziała ze podpisujemy umowę dzisiaj ale wejdzie ona w zycie z dniem 01.09.2016 (tzn. zaczne dostawać wtedy faktury itp).Jest końcówka sierpnia, mam problem z licznikiem i musze go rozplombowac wiec zwróciłam się do dostawcy Rwe o taka zgodę i okazało się że nie jesterm ich klientem, bo Multimedia nic nie zgłosiła tzn. powinna wystąpić z jakimś pismem o dystrybucje, a nie wysłała nic).
    Pojechałam do oddziału bo na czacie i infolinii jak zwykle nie mogli mi pomóc, a tam Pani zaczęła różne historyjki wymyślać, powiedziała że nie maja mnie w systemie itp. aż w końcu poszła na zaplecze i chyba cos tam znalazła, bo przyszła i powiedziała ze napisze w tej sprawie do centrali.Ale że na pewno we wrześniu wszystko się wyjaśni.
    Powiedziała że oddzwoni, przekonując ze z ich strony wszystko jest ok.
    Póżniej zadzwoniła i powiedziała że zaszło jakies nieporozumienie miedzy nimi a RWE, nie chciała powiedzieć jakie i kto zawinił ale że ich klientka bede nie od wrzesnia ale od pazdziernika.
    Co powinnam zrobić w takiej sytuacji.
    Najchcetniej rozwiązałabym umowę, ale boje się że obciąża mnie kosztami za rozwizanie umowy przed terminem.
    Umowa zawarta 30.06.16, miała wejsc w zycie 01.09.2016, a teraz okazuje się że dopiero w pażdzierniku bedę mogła wymienić licznik tzn. go rozplombować bo dopiero wtedy RWE bedzie mnie miało w swoim systemie.
    Czxy to jest naruszenie umowy?
    czy mam szansę skutecznie rozwiazac umowę? Jak napisać takie wypowiedzenie.

    • Witam, wszystko zależy od warunków umowy – proszę się z nią udać do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Być może będzie mogła Pani ją wypowiedzieć bez konsekwencji.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  53. Wczoraj tacy „państwo” z Multimedia pojawili się u mojej Mamy (po dwóch udarach, problemy z pamięcią). Dokładnie taki sam schemat działania: „jesteśmy przedstawicielem handlowym RWE STOEN, idzie drastyczna podwyżka, trzeba podpisać aneks, chcielibyśmy zobaczyć faktury…”. Stwierdziłem (w rozmowie telefonicznej), że niczego nie pozwalam podpisać (prowadzę całą „księgowość” Mamy) i prosiłem, żeby sobie poszli. Zgłosiłem sprawę na policję, do RWE i do samych Multimediów, gdzie bardzo się plątali w zeznaniach… Nie wiem, czy Mama niczego nie podpisała, nie mam tej pewności (z uwagi na problemy z pamięcią). Czy można się jakoś zabezpieczyć przed ew. oszustwem ze strony MM?

    • Witam, teoretycznie w ciemno może wysłać Pan do Multimedia odstąpienie od umowy – ma na to Pan 14 dni od dnia jej zawarcia. Może Pan również co kilka dni dzwonić na infolinię i dowiadywać się, czy nie wpłynęła umowa na dane Pana mamy.

      Dowodem w sprawie, na Pana korzyść, jest fakt, że zgłosił Pan sprawę od razu na policję, RWE i Multimedia.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  54. Witam podpisałem umowę z RWE niestety już miałem umowę z PGE . Nikt mnie nie poinformował, że będę zmuszony do zapłaty kary umownej w PGE. Niestety posiadam 3 liczniki i tak jeżeli rozwiąże z PGE umowę to zapłacę 7500 a jak z RWE 10500 . Nie wiem jak z tego wybrnąć – byłem przekonany że zmieniając operatora będę płacił mniej a wychodzi na to, że teraz mam zapłacić 10 razy więcej.

    • Witam, a czy w Pana umowie z PGE nie było informacji o wysokości kary umownej? Kiedy umowa z RWE została zawarta? Może Pan negocjować warunki wypowiedzenia ze sprzedawcami, być może uda się obniżyć wysokość kary.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Mam pytanie czy nie ma regulacji która wskazywałaby że RWE powinna mnie poinformować że będę płacił tak wysokie kary – czy oni nie powinni mi powiedzieć ok piszemy umowe ale licz się chłopie że zapłacisz dlapoprzedniego dostawcy ? Generalnie przedstawiciel RWE cały czas mi mówił że działa z upoważnienia PGE i tak naprawdę uważałem że ja nadal mam umowę z PGE! Gdybym wiedział że takie rzeczy wyjdą nigdy bym operatora nie zmieniał!!

  55. Witam.
    Do mnie przyszło dwóch kolesi z Multimedii w sprawie jak się okazało podpisania umowy kompleksowej na energię elektryczną. Nawciskał mi kitu, że to rutynowa procedura bo przejmują rynek, itp. Niestety skusiłem się ale po przejrzeniu waszej strony jeszcze tego samego dnia udałem się do siedziby Multimedia i odstąpiłem od umowy. Z kopią odstąpienia udałem się do Enea (skąd do tej pory miałem prąd) i uprzedziłem o całej sytuacji na wypadek gdyby w Multimedii zaginęło moje odstąpienie. Czekam na rozwój sytuacji. Dodam tylko, że zastanawia mnie po co przedstawiciel Multimedia po podpisaniu umowy zrobił sobie zdjęcie mojego rachunku za energię.

  56. Witam!
    W kwietniu 2016 przyszedl do mnie konsultant firmy Multimedia z informacją iż zmienia się dostawca energii dla firmy ENEA . Miał przygotowaną umowę kompleksową w sprawie zmiany dystrybutora energii, opeatorem miała pozostać ENEA. Powiedzial, ze dla tych ktorzy nie podpisza umowę , osobiscie będa musieli podpisac w ENEI. Jako iż mieszkanie wynajmowałem do czerwca 2016 (umowa najmu) zapytalem się czy bezproblemowa przepiszemy rachunki za prad na nastepce lokalu, konsultant odpowiedzial że nie będzie problemu (jednym slowem wprowadzil mnie w blad). Dlatego podpisalem umowe.
    30 czerwca chciałem przepisac rachunki na nastepce lokalu, wybralem się do firmy ENEA, ponieważ myslalem, że to zalatwi sprawę. Okazało się jednak, że wymagane jest również przepisanie umowy z firmą MULIMEDIA. Aby tego dokonac następca musialby podpisac umowe na 48 miesięcy ( czego nie chce zrobic), a próba wypowiedzenia konczy się karą umowna 25 zl za kazdy miesiac pozostaly do konca umowy (48 miesiecznej).
    Czy jest jakis sposób na wyzbycie się rachunków za prad w tej „firmie” nie zawierajacy kary?
    Jakim prawem zawierane są umowy na 48 miesięcy kiedy nie mam uprawnien do lokalu na taki okres czasu.

    • Witam, Panie Robercie wszystko zależy od zapisów w zawartej przez Pana umowie. Proszę udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, być może on Panu doradzi jak wybrnąć z sytuacji. W najgorszym wypadku może Pan negocjować z firmą Multimedia o obniżenie kary umownej.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

        • Sprawa jest skomplikowana – bo teoretycznie Pana następca powinien przepisać na siebie prąd, ale nie chce tego zrobić… W tej sytuacji radzę odwiedzić Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  57. Mam pytanie .
    Podpisałem umowę z Multimedia na Energię elektryczną 04.05.2016 . Umowa zaczęła obowiązywać od 01.07.2016 i dotej pory nie dostałem rachunków za energię . Wysłałem e-mail do Multimedia z pytaniem o faktury i oto co mi odpowiedzieli:
    Witam,
    W odpowiedzi na Pana wiadomość z dnia 12 września 2016 roku, pragnę poinformować, że brak faktur spowodowany jest problemami technicznymi i nie przekazaniem pełnych danych pomiarowo – rozliczeniowych od Dystrybutora (OSD).
    Zapewniam jednak, że Spółka dokłada wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić Panu bieżące rozliczenia za świadczoną usługę i aby wystawienie i wysłanie klientom brakujących faktur nastąpiło jeszcze we wrześniu.
    Jeżeli życzy sobie Pan, abym pomimo powyższej informacji udzieliła szczegółowych wiadomości na temat konta Klienta, cyklu płatności i okresu rozliczeniowego proszę o uzupełnienie danych osobowych:
    – numeru Klienta lub numeru pesel
    Za wszelkie utrudnienia bardzo przepraszam.
    W razie dodatkowych pytań proszę o ponowny kontakt.
    Aby zachować ciągłość korespondencji, proszę skorzystać z opcji „Odpowiedz”.

    Co z tym zrobić . Przecież w końcu narośnie mi z 500 zł do zapłaty .Czy opisać obie firmy do URE lub innej instytucji która instytucja była by w stanie coś na to poradzić . Nadmieniam że przed przejściem do Multimedia faktury z
    Energi dostawałem bezzwłocznie.
    Pozdrawiam

  58. Witam, niestety to prawda, przedstawiciele Multimedia naciągają ludzi; podają się za przedstawicieli dotychczasowego sprzedawcy pod pozorem przedłużenia umowy. Wstyd się przyznać, ale zostałem nabrany. Nie byłoby problemu, ale moje opłaty skoczyły z 50 paru zł. za dwa miesiące do 150 paru złotych. I tak o to zapłacę za prąd prawie 100 zł. więcej. Przedstawiciele firmy Multimedia postępują w sposób żenujący. Nie polecam, odradzam. I mam nadzieję, że w końcu ktoś z głową na karku zaskarży ich do sądu.

  59. Witam, dzisiaj jakaś pani naciągnęła mojego 81-letniego ojca na umowę 4-letnią oczywiście machała jakimś listem z PGNIG (zresztą jak się okazało z 2014 r.) tym zmyliła ojca bo myślał, że ona jest z PGNIG. Dopiero jak poprosiłam żeby pokazał co podpisał to okazało się że wredna baba z Multimedia nie zostawiła umowy tylko jakieś taryfy i tyle. Przed chwilą zadzwoniłam na infolinię i pani podała mi adres na który mam wysłać odstąpienie od umowy i muszę w piśmie zaznaczyć że ojciec nie posiada umowy. A tato podpisywał cztery razy a ta koza nic nie zostawiła. ludzie uczulcie swoich bliskich zwłaszcza starszych bo jak widać najczęściej takich naciągają. Multimedia to naciągacze i tyle. Martwi mnie to czy mogę odstąpić od umowy, której nie posiadam i jak oni zidentyfikują o kogo chodzi. jestem wściekła.

  60. Do mojego taty jakoś w kwietniu przyszedł przedstawiciel handlowy z firmy MULTIMEDIA i przedstawił nową ofertę, tata podpisał umowę (niestety powiedział mi za późno, aby odstąpić). Po dwóch lub trzech miesiącach przyszło dwóch Panów, żeby coś sprawdzić w związku z tą umową. Porozmawiali między sobą, gdzieś dzwonili i powiedzieli, że jest jakiś problem z umową i w najbliższym czasie się odezwą. Jakoś w połowie września przyszła Pani z drugą umową z firmy MULTIMEDIA mówiąc, że z tamtą umową jest coś nie tak i żeby podpisał drugą umowę i żeby Tata nie mówił nikomu o drugiej umowie -podpisał. Zadzwoniłam na infolinie i okazało się, że pierwsza umowa weszła w życie z dniem 1.06.2016 i mamy wysłać odstąpienie od tej drugiej umowy jak najszybciej. Wysłaliśmy. Do dnia dzisiejszego dosłał tylko jedną fakturę VAT za kres 1.06-31.07 . Dzisiaj dzwoniłam do nich o kolejną fakturę i powiedzieli, że Fv jeszcze nie została wystawiona , nie jest w stanie powiedzieć kiedy będzie i mamy cierpliwie czekać na fakturę. Jak ufać takiej firmie jeśli miało się takie przeboje z nią. Boję się co będzie dalej, bo umowa została zawarta na 48 miesięcy.

  61. Witam podpisałam umowę z Multimedia PGE w lipcu br, pani oznajmiła ze zmniejsza mi się rachunki o 20% od października. I nadal będę dostawac co 2 miesiące fakturę i to PGE będzie mi ja przysyłać Czytając forum zaniepokoiło mnie to co mam robic odstapic od umowy czy czekac na pierwszy rachunek ??

  62. witam podpisałam z multimedia pge umowę w lipcu pani oznajmila mi ze nic się nie zmieni ze nadal będę dostawac rachunki co 2 miesiące od pge. Ulgi maja się zacząć od października. Niewiem co mam robic czy zerwac umowę czy poczekać do pierwszego rachunku.Czytajac forum zaniepokoiłam się 🙁

    • Masz na myśli faktury rozliczeniowe czy prognozy?
      Napisz, ile teraz płacisz za kWh (energia czynna) i jaką masz opłatę handlową, a jakie ceny miałaś wcześniej. I czy nie masz w umowie zapisu, że w następnych latach cena będzie wzrastać (część ofert MPE miała atrakcyjne ceny tylko w pierwszym roku umowy, a w następnych znacznie wyższe).

  63. Szanowni Państwo,

    zapewniamy, że żadna umowa nie zostanie wprowadzona do systemu bez wcześniej weryfikacji telefonicznej, przeprowadzonej przez naszego pracownika.

    W trakcie rozmowy pytamy klienta m.in. o to, czy rzeczywiście zgodził się zmienić sprzedawcę energii i podpisać umowę z Multimedia Polska Energia. Jeżeli na podstawie takiej rozmowy okazuje się, że klient padł ofiarą nieuczciwego postępowania przedstawicieli handlowych, automatycznie rozwiązujemy umowę i nie jest ona wprowadzana do systemu

    Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do podpisanej umowy, prosimy o kontakt z Rzecznikiem Prasowym naszej firmy – k.kanownik@multimedia.pl

  64. Moja mamę spotkała taka sytuacja: 2 lata temu w typowy juz sposób , myśląc że podpisuje umowę z RWE podpisała jak się okazało umowę z Polską Energetyka Pro. Oczywiście umowy nie zostawił przyszła dawno po terminie odstąpienia czyli klasyk. W zeszłym tygodniu dostała notę obciążeniową na kwotę 210. Zadzwoniłam do Pro i dowiedziałam się że mama w maju podpisała umowę z Multimedia Energia! Tyle ze mama od 2 lat niczego nie podpisuje w domu nauczona wcześniejszym doświadczeniem. Poszłam z nią do biura Multimedia żeby zobaczyć te umowę i owszem jest. Tylko nikt do mamy od nich nie przychodził niczego nie podpisywala a jej podpisy są nieudolnie podrobione. Najciekawsze jest to ze osoba podrabiajaca ( przedstawicielka handlowa – oczywiście partner zewnetrzny) usilnie chciała upodobnić ten podpis do widniejacego na umowie z PRO. Czyli już do tego się uciekają ze handlują między sobą danymi osobowymi. Wczoraj złożyłam reklamacje w biurze Multimedia dziś zawiadomienie na policji, bo tego juz nie podaruje. Jutro URE miejski Rzecznik Praw Konsumenta Skarga do GIODO . Chyba trzeba będzie zmienić mamie dowód osobisty , skoro dane poszły w świat. Boję się że na energii się nie skończy. Ci ludzie i te firmy nie cofną się przed niczym. Skandal żeby Państwo pozwalało na takie masowe oszustwa.

  65. Szanowna Pani Agnieszko.

    Pani rady są godne pożałowania.

    Przy takiej liczbie oszukanych i naciągniętych klientów, którzy zostawili swoje wpisy na Państwa stronie ( a to na pewno nie wszyscy naciągnięci ) jedyną radą powinno być to, jak zbiorowo wystąpić na drogę sądową przeciw tej firmie.

    Państwa tak zwana interwencja w firmie Multimedia to chyba żart- odpowiedź Rzecznika Prasowego to mydlenie oczu:
    Przepraszają klientów? A co ze zwrotem pieniędzy, które jako kary umowne musiały zapłacić naciągnięte osoby?

    Moja Ciocia, staruszka, 82-letnia Pani została w lipcu wmanewrowana w umowę z firmą Multimedia Energia.
    Oferta została przedstawiona przy użyciu faktury od dotychczasowego dostawcy, o którą Ciocia zastała poproszona przez akwizytora i na której tenże akwizytor zakreślał pozycje, które w nowej umowie będą korzystniejsze.

    Przy takiej formie prezentacji łatwo zasugerować, że jest to nowa, korzystniejsza umowa z dotychczasowym sprzedawcą energii.

    Każdy mógłby się na to nabrać, a co dopiero staruszka, która i bez tego ledwo sobie radzi w dzisiejszym świecie.

    Na marginesie ( albo i nie na marginesie ):dotychczasowy sprzedawca energii odmówił jakiejkolwiek pomocy – każdy by się ucieszył z dodatkowych pieniędzy w postaci kary umownej, tylko że dla mojej Cioci to prawie cała renta.

    Doradzi jej Pani, żeby się edukowała?

    Nie chciałbym nic sugerować, ale dlaczego obie firmy godzą się na takie praktyki?

    Akcja przeprowadzona w białych rękawiczkach, tylko co z etyką i moralnością.

    Dlaczego akwizytor nie zwrócił uwagi, że terminy umów się zazębiają i że Ciocia będzie musiała zapłacić karę umowną za wcześniejsze zerwanie umowy z dotychczasowym sprzedawcą albo za zerwanie umowy z Multimedia?

    Dlaczego, nawet jeśli było to niedopatrzenie akwizytora, umowa taka została zaakceptowana przez firmę, jak są przeszkoleni pracownicy i akwizytorzy, a może było to celowe? – niech pan Rzecznik Prasowy się nie ośmiesza. Już organizacja wydająca certyfikat wystarczająco się ośmieszyła.

    W całym tym zdarzeniu było również wiele uchybień proceduralnych.

    Państwu też doradzałbym przemyślenia, bo te Państwa rady wyglądają na usprawiedliwianie poczynań firmy Multimedia.

    Co Pani radzi szanowna Pani Agnieszko?

    Z poważaniem (puste słowa )

    Witold Nesterowicz

    Przy okazji, szanowna Pani Agnieszko: czy ma Pani jakieś nazwisko?

    • Witam, Panie Witoldzie dziękuję za komentarz. Rozumiem Pana rozgoryczenie, ale enerad.pl to niezależny portal poświęcony rynkowi energii w Polsce. Nie jesteśmy stroną i nie usprawiedliwiamy firmy Multimedia. Staramy się doradzać naszym Użytkownikom, którzy zostali oszukani. Robimy to w granicach (podkreślam) naszych możliwości.

      Panie Witoldzie: tak się złożyło, że posiadam jakieś nazwisko.

      Pozdrawiam serdecznie
      Agnieszka
      enerad.pl

  66. Serdecznie witam. Piszę do Państwa na forum publicznym w związku z brakiem odzewu ze strony Multimedia Energia. Ostatnim raz interweniowali Państwo raczej skutecznie. Niestety UOKiK zasłonił się umowami i nie podjął działania.
    Wciśnięto mi umowę przez „przedstawicieli” RWE, jak się chwilę później okazało ME.
    Następnego dnia udałem się do siedziby z wypowiedzeniem. Tam dano parafkę, stempel i odesłano zapewniając, że wszystko zostało zamknięte. Dwa tygodnie później okazało się, że nie i umowa została aktywowana. Ponownie udałem się z wypowiedzeniem (tym samym). Stwierdzono, że to dziwne i znów dali parafkę. Znów zapewniając, że wszystko zamknięte. Jednak…. Dalej umowa aktywna. Złożyłem reklamację i usłyszałem, że maszyna już ruszyła i nie da się tego odwinąć !!!!!!!!. Wystarczy zapłacić rachunek i wrócić do starego dostawcy. Po otrzymaniu faktury zapłaciłem ją, bo już miałem wszystkiego dosyć i nie miałem chęci na dalsze walki. Teraz chciałbym od tej firmy odzyskać „ukradzione” pieniądze, zwrot oryginalnej faktury RWE (którą zabrał przedstawiciel) i uzyskać jakąś formę zadośćuczynienia za stracony czas i nerwy. Prosiłbym o kontakt z osobą, która jest w stanie mi jakkolwiek pomóc.Mogę przesłać skan dwukrotnego potwierdzenia przyjęcia wypowiedzenia gadam36@o2.pl

  67. Witam,

    Opisałem szczegółowo wizytę i postępowanie przedstawiciela Multimedia, który podstępem skłonił mojego Tatę do podpisania jak okazało się później umowy z nowym operatorem. W każdym razie w przypadku mojego Ojca w ocenie mojej i działu reklamacji było to naprawdę uzasadnione – po 7 miesiącach umowa została polubownie rozwiązana bez konsekwencji.
    Dla Pani Rzecznik i osoby realizującej reklamację słowa uznania i podziękowania.

    • Do mnie nikt się nie odzywa….. A teraz,kiedy zacząłem do nich pisać i dopytywać co i jak, Ci się obudzili i przysłali mi plik faktur na jakieś dziwne kwoty. Co ciekawe…. Przysłali mi je za obecny okres a umowę rozwiązałem w zeszłym roku…. Kombinują i kręcą…. Nie mam do nich sił.

  68. Ja polecam zmiane sprzedawcy na firme Energia2. W ciągu roku zaoszczędziłem nie tylko na energii ale i na gazie. Wcześniejsza firma ciągle mówi mi, że będę drożej płacił ale okazało się przy rozliczeniu że zaoszczędziłem 150zł. Najlepiej sprawdzić ich cennik, może Wam też uda się zaoszczędzić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *