NaszEauto – „nowy” Mój Elektryk ogłoszony przez NFOŚiGW
Podczas konferencji NFOŚiGW i MKiŚ ogłoszono program NaszEauto – nową wersję dopłat do samochodów elektrycznych. W rzeczywistości to zmodyfikowany Mój Elektryk z nową nazwą. Program ruszy 3 lutego 2025 roku, a maksymalne wsparcie wyniesie 40 000 zł. Sprawdź szczegóły!

Mój Elektryk 2.0 z nową nazwą
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) zorganizowały 28 stycznia konferencję prasową, podczas której zaprezentowano nowy program dofinansowań do samochodów elektrycznych – NaszEauto. Wbrew pozorom nie jest to jednak zupełnie nowe narzędzie wsparcia. NaszEauto to zmodyfikowana wersja dobrze znanego programu Mój Elektryk (która przez jakiś czas funkcjonowała jako Mój Elektryk 2.0).
Zasady programu NaszEauto
Program NaszEauto jest skierowany do osób fizycznych oraz jednoosobowych działalności gospodarczych i wspiera zarówno zakup, jak i leasing samochodów elektrycznych. Budżet programu wynosi 1,6 miliarda złotych, a środki te wynegocjowano w ramach KPO, jako alternatywę dla planowanego podatku od aut spalinowych.
Maksymalna wysokość dofinansowania to 40 000 zł, a szczegółowe zasady są następujące:
- Osoby fizyczne – zakup: 18 750 zł bazowego wsparcia, 10 000 zł premii za zezłomowanie starego pojazdu i 11 250 zł dla osób o niskich dochodach – razem 40 000 zł.
- Osoby fizyczne z Kartą Dużej Rodziny – zakup: 30 000 zł bazowego wsparcia + 5 000 zł premii za zezłomowanie + 5 000 zł premii za niski dochód, razem 40 000 zł.
- Osoby fizyczne – leasing/wynajem: do 30 000 zł bazowego wsparcia + 5 000 zł premii za zezłomowanie i 5 000 zł premii za niski dochód.
- Jednoosobowe działalności gospodarcze – zakup: 30 000 zł bazowego wsparcia + 10 000 zł premii za zezłomowanie.
- Jednoosobowe działalności gospodarcze – leasing/wynajem: do 30 000 zł bazowego wsparcia + 10 000 zł premii za zezłomowanie.
Jak uzyskać dotację?
Proces aplikowania będzie odbywał się elektronicznie i obejmie cztery kroki:
- W przypadku zakupu: zakup, rejestracja i ubezpieczenie (OC/AC), wypełnienie wniosku online i oczekiwanie na decyzję oraz wypłatę środków.
- W przypadku leasingu lub wynajmu: podpisanie umowy i wniesienie opłaty wstępnej, rejestracja pojazdu i ubezpieczenie, złożenie wniosku online, decyzja i wypłata środków.
Program realizowany będzie w latach 2025-2026 i finansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Polski (KPO). Nabór do programu ruszy 03.02.2025 roku.
Może Cię również zainteresować
Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe
Dr Kai-Philipp Kairies, CEO ACCURE Battery Intelligence, podkreśla, że nowy chiński standard GB38031-2025 może nie tylko zmienić zasady bezpieczeństwa w samych Chinach, ale także wpłynąć globalnie – od polityk krajowych po inwestycje w laboratoria testowe i strategie producentów. Kluczową zmianą jest wymóg, by baterie EV wytrzymały aż 120 minut po zjawisku termicznego rozbiegania – dotąd wystarczyło 5 minut.
Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły
Freudenberg Sealing Technologies prezentuje zaawansowane technologicznie uszczelnienia do elektrolizerów, sprężarek, ogniw paliwowych i silników wodorowych. Firma podkreśla ich kluczową rolę w budowie bezpiecznej i wydajnej infrastruktury wodorowej.
XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.
XPENG zaprezentował nowy elektryczny model MPV – X9 2025. Pojazd wyróżnia się ultraszybkim ładowaniem, systemem autonomicznej jazdy Turing AI i luksusowym wyposażeniem wnętrza. To pierwszy model marki z tymi funkcjami w standardzie.
Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach
Volkswagen Group wprowadza na rynek chiński nowy system wspomagania kierowcy oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zaprojektowano specjalnie pod wymagające warunki ruchu drogowego w Chinach. Grupa wzmacnia tym samym swoje zaangażowanie w strategię „In China, for China” i dołącza do grona firm, które rozwijają zaawansowane systemy AI w segmencie pojazdów elektrycznych.
Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA
Według najnowszego raportu IRENA, w 2024 roku globalna moc odnawialnych źródeł energii wzrosła o rekordowe 585 GW. Aż 92% nowej mocy zainstalowanej na świecie pochodziło z OZE. Organizacja wskazuje 5 najważniejszych faktów dotyczących odnawialnych źródeł energii w minionym roku.
LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)
Chińska firma LONGi ustanowiła nowy światowy rekord sprawności ogniwa tandemowego krzem-perowskit – 34,85%. Osiągnięcie to zostało potwierdzone przez amerykański instytut NREL. Firma poprawiła również sprawność ogniwa krzemowego HIBC do poziomu 27,81%.
Komentarze