NFOŚiGW zdradza, kiedy może ruszyć nabór do Mój Elektryk 2.0
NFOŚiGW ogłosił, że nabór do programu „Mój elektryk 2.0” ruszy na początku lutego 2025 roku. Nowa odsłona programu przewiduje do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych. Budżet wynosi 1,6 mld zł, a beneficjentami będą osoby fizyczne i jednoosobowe działalności gospodarcze.

NFOŚiGW ogłosił, że nabór do programu „Mój elektryk 2.0” ruszy na początku lutego 2025 roku. Nowa odsłona programu przewiduje do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych. Budżet wynosi 1,6 mld zł, a beneficjentami będą osoby fizyczne i jednoosobowe działalności gospodarcze.
Nabór do Mój Elektryk 2.0 powinien ruszyć w lutym
O szczegółach poinformowała prezes NFOŚiGW, Dorota Zawadzka-Stępniak. Niedawno zakończono konsultacje do programu Mój Elektryk, które wzbudziły niemało wątpliwości. Ostatecznie, zarząd Funduszu zatwierdził jednak kształt programu wsparcia, który teraz czeka na akceptację rady nadzorczej.
NFOŚiGW przeznaczył na program aż 1,6 mld zł. Celem jest wprowadzenie na polskie drogi 40 tys. nowych aut zeroemisyjnych. Dzięki temu emisja CO2 ma zmniejszyć się o 83 094 Mg rocznie.
Jednym z założeń jest promowanie zrównoważonego transportu w miastach. Z tego powodu ograniczono wsparcie dla pojazdów dostawczych oraz przedsiębiorstw niefizycznych. Jednak według branży leasingowej, takie decyzje mogą zmniejszyć dynamikę transformacji transportowej w Polsce.
Co przewiduje Mój elektryk 2.0?
Zasady programu obejmują dofinansowanie zakupu nowych pojazdów elektrycznych. Dotacja dla osób fizycznych wyniesie 18,75 tys. zł. Posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą liczyć na wsparcie w wysokości 30 tys. zł. Jeśli użytkownik zezłomuje stary samochód spalinowy, kwota wzrośnie o 10 tys. zł. Osoby o dochodzie poniżej 135 tys. zł rocznie otrzymają dodatkowe 11,25 tys. zł wsparcia.
Oprócz osób fizycznych, wnioski o dotację będą mogły jeszcze składać jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG). Wyłączenie przedsiębiorców było jednym z najbardziej kontrowersyjnych aspektów.
Maksymalna cena pojazdu elektrycznego ma wynieść 225 tys. zł. Nowe przepisy pozwolą na dofinansowanie aut o przebiegu poniżej 6 tys. km, co obejmie również pojazdy demonstracyjne.
Więcej szczegółów na temat programu: Mój Elektryk.
Może Cię również zainteresować
Sinovoltaics ostrzega: fotowoltaika w Europie pod presją zmian
Sinovoltaics opublikowało najnowszą wersję mapy łańcucha dostaw modułów fotowoltaicznych w Europie, Turcji, Egipcie i Kazachstanie. Choć dodano kilku nowych producentów, raport wskazuje także na falę zamknięć zakładów i bankructw. Obecna zdolność produkcyjna regionu to 21 GW modułów, 3,2 GW ogniw i 1,5 GW wlewków krzemowych
Bruksela naciska: 44 koncerny paliwowe mają składować CO2 do 2030 r.
Komisja Europejska zaapelowała do 44 firm naftowo-gazowych o udział w realizacji wspólnego celu Unii Europejskiej – składowania co najmniej 50 mln ton CO2 rocznie do 2030 roku. Firmy mają uczestniczyć w projekcie proporcjonalnie do swojej produkcji ropy i gazu z lat 2020–2023.
Straty tysięcy złotych. Fotowoltaika w Wielkopolsce blokowana częściej niż w innych regionach
Radio Poznań informuje, że wielkopolscy producenci energii słonecznej skarżą się na dyskryminację. Ich farmy są wyłączane znacznie częściej niż w innych regionach. Rekompensaty za utracone zyski sięgają zaledwie 10 procent.
Hithium wprowadza system ∞Power 6,25MWh dla Europy i rozpoczyna produkcję lokalną
Hithium podczas targów The smarter E Europe 2025 w Monachium zaprezentowało nowy system magazynowania energii ∞Power 6,25MWh 2h/4h w wersji dostosowanej do rynku europejskiego. System wyróżnia się m.in. wysokim poziomem bezpieczeństwa, elastycznością i odpornością na trudne warunki środowiskowe. Firma podpisała również porozumienie z hiszpańską spółką GCRPV, wspierając lokalizację produkcji na kontynencie.
Hyundai i lotnisko Incheon wprowadzają roboty ładujące EV – AI przyspiesza rozwój smart infrastruktury
Hyundai Motor Group oraz Incheon International Airport Corporation ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia robotów do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych (ACR) wspieranych przez sztuczną inteligencję. Projekt pilotażowy ruszy na jednym z najnowocześniejszych lotnisk Azji, a jego celem jest zwiększenie wygody, bezpieczeństwa i efektywności ładowania aut elektrycznych.
Staże i nowe kierunki: AGH wspiera rozwój polskiego atomu
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dołącza do rządowego programu na rzecz rozwoju kompetencji w energetyce jądrowej. Inicjatywa Ministerstwa Przemysłu zakłada ścisłą współpracę uczelni technicznych z polskimi przedsiębiorstwami. Program przewiduje zmiany w programach nauczania oraz płatne staże w firmach z sektora jądrowego.
Komentarze