NFOŚiGW zdradza, kiedy może ruszyć nabór do Mój Elektryk 2.0
NFOŚiGW ogłosił, że nabór do programu „Mój elektryk 2.0” ruszy na początku lutego 2025 roku. Nowa odsłona programu przewiduje do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych. Budżet wynosi 1,6 mld zł, a beneficjentami będą osoby fizyczne i jednoosobowe działalności gospodarcze.
NFOŚiGW ogłosił, że nabór do programu „Mój elektryk 2.0” ruszy na początku lutego 2025 roku. Nowa odsłona programu przewiduje do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych. Budżet wynosi 1,6 mld zł, a beneficjentami będą osoby fizyczne i jednoosobowe działalności gospodarcze.
Nabór do Mój Elektryk 2.0 powinien ruszyć w lutym
O szczegółach poinformowała prezes NFOŚiGW, Dorota Zawadzka-Stępniak. Niedawno zakończono konsultacje do programu Mój Elektryk, które wzbudziły niemało wątpliwości. Ostatecznie, zarząd Funduszu zatwierdził jednak kształt programu wsparcia, który teraz czeka na akceptację rady nadzorczej.
NFOŚiGW przeznaczył na program aż 1,6 mld zł. Celem jest wprowadzenie na polskie drogi 40 tys. nowych aut zeroemisyjnych. Dzięki temu emisja CO2 ma zmniejszyć się o 83 094 Mg rocznie.
Jednym z założeń jest promowanie zrównoważonego transportu w miastach. Z tego powodu ograniczono wsparcie dla pojazdów dostawczych oraz przedsiębiorstw niefizycznych. Jednak według branży leasingowej, takie decyzje mogą zmniejszyć dynamikę transformacji transportowej w Polsce.
Co przewiduje Mój elektryk 2.0?
Zasady programu obejmują dofinansowanie zakupu nowych pojazdów elektrycznych. Dotacja dla osób fizycznych wyniesie 18,75 tys. zł. Posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą liczyć na wsparcie w wysokości 30 tys. zł. Jeśli użytkownik zezłomuje stary samochód spalinowy, kwota wzrośnie o 10 tys. zł. Osoby o dochodzie poniżej 135 tys. zł rocznie otrzymają dodatkowe 11,25 tys. zł wsparcia.
Oprócz osób fizycznych, wnioski o dotację będą mogły jeszcze składać jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG). Wyłączenie przedsiębiorców było jednym z najbardziej kontrowersyjnych aspektów.
Maksymalna cena pojazdu elektrycznego ma wynieść 225 tys. zł. Nowe przepisy pozwolą na dofinansowanie aut o przebiegu poniżej 6 tys. km, co obejmie również pojazdy demonstracyjne.
Więcej szczegółów na temat programu: Mój Elektryk.
Może Cię również zainteresować
Trendy i polityki rynku hybryd plug-in: Chiny, Europa i USA w porównaniu
Rynek hybryd plug-in (PHEV) w latach 2021-2024 rozwijał się dynamicznie w Chinach, stagnował w USA i notował spadki w Europie. Analizujemy przyczyny tych zmian oraz różnice w politykach regulacyjnych trzech największych rynków PHEV na świecie.
VSB Polska rozpoczyna budowę jednego z największych parków hybrydowych w Polsce – 303 MWp w Brzezince
VSB Polska rozpoczęła budowę nowoczesnego parku hybrydowego w województwie dolnośląskim. Inwestycja o mocy 303 MWp obejmuje fotowoltaikę, magazyn energii oraz elementy infrastruktury wspierające transformację energetyczną regionu.
UE i Brazylia wspólnie wzmacniają rynki węglowe – Deklaracja liderów podczas COP30
Unia Europejska i Brazylia zacieśniają współpracę na rzecz globalnych rynków węglowych. Podczas COP30 w Belém podpisano Deklarację liderów, która ma przyspieszyć wdrażanie polityk cenowych CO2 i wspierać realizację celów Porozumienia Paryskiego.
COP30: UE przyspiesza transformację energetyczną – kluczowe inwestycje w OZE i magazyny energii
Podczas szczytu COP30 przewodnicząca Komisji Europejskiej podkreśliła postępy w globalnej transformacji energetycznej. UE stawia na potrojenie mocy OZE do 2030 roku, rozwój infrastruktury i wsparcie dla Afryki.
Local content i repolonizacja łańcuchów dostaw na EuroPOWER & OZE POWER
Podczas 42. edycji konferencji EuroPOWER & OZE POWER w Warszawie Minister Aktywów Państwowych Wojciech Balczun podkreślił znaczenie local content i repolonizacji łańcuchów dostaw dla transformacji energetycznej i rozwoju polskiej gospodarki.
Prezes URE rozpoczyna konsultacje dotyczące magazynów energii operatorów systemów elektroenergetycznych
Urząd Regulacji Energetyki ogłosił konsultacje dotyczące magazynów energii posiadanych przez operatorów systemów elektroenergetycznych. Celem jest sprawdzenie zainteresowania innych podmiotów przejęciem i eksploatacją tych instalacji.

Komentarze